اخبار خراسان جنوبی/

تشکیل جبهه رسانه ای برای توسعه خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد موظف است جبهه رسانه ای انقلاب را شکل دهد تا با کمک دستگاه های اجرایی به سمت توسعه استان حرکت کنند.

“علی فرخنده” با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، افزود: چشم‌انداز تعیین شده برای همه ما توسعه و تعالی کشور است که یکی از پازل‌های آن استان خراسان جنوبی است و از گذشته عقب‌ماندگی‌هایی هم دارد.

وی اظهار داشت: با این نگاه و رویکرد موضوعات مربوط به استان را با کمک رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ساختمان خانه مطبوعات استان نیز هفته دولت افتتاح می‌شود تا محلی برای حضور و پیگیری مطالبات اهالی رسانه باشد.

فرخنده با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات باید در زمینه پیگیری حقوق و مطالبات خبرنگاران استان ورود کند گفت: همچنین رتبه‌بندی خبرنگاران از لحاظ حرفه‌ای را در برنامه داریم که براساس این رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی لازم برای خبرنگاران برگزار شود.

وی تصریح کرد: به‌روز رسانی فهرست خبرنگاران رسانه‌های استان که به‌صورت میدانی فعالیت دارند از دیگر اقداماتی است که با محوریت خانه مطبوعات باید صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از اولویت‌هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم انتصاب بنده مورد تاکید قرار داده، هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با این وزارتخانه از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، مدیریت حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

وی گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی در استان به ما تکلیف شده است لذا باید هماهنگی لازم بین اداره کل و ادارات تابعه برای پیشبرد امور تحت نظارت کلان وزارتخانه وجود داشته باشد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در حوزه تولید محتوا، بر آمادگی این مجموعه برای مشارکت فعال در برنامه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استان تاکید کرد.

“محمود صارمی” مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور “روز خبرنگار” نام گیرد.

سردار محمدناصر ناصری از شهدای شاخص خراسان جنوبی نیز در این واقعه به شهادت رسید.

 

در دیدار مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی مطرح شد :

پیشگیری از معلولیت اولویت بهزیسی خراسان جنوبی

افزایش سن بارداری تا ۵۰ سال در استان
امروز خراسان جنوبی – حمیدی
استان خراسان جنوبی جزو استان های اولویت دار در فرزند آوری شناخته شده که باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این مطلب در دیدار با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار گفت : سن بارداری در خراسان جنوبی تا ۵۰سال افزایش یافته است.
حسن شرفی با اشاره به گستردگی و تخصصی بودن حوزه فعالیت سازمان بهزیستی مهم ترین حوزه کاری سازمان بهزیستی را پیشگیری از معلولیت ها اعلام کرد و گفت : ازدواج فامیلی در خراسان جنوبی بالاست و به همان نسبت درصد معلولیت ها هم افزایش داشته است.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان ضرورت انجام آزمایشات ژنتیک افزود : خراسان جنوبی با سه استان خراسان رضوی، خوزستان و تهران قرارداد منعقد کرده که این آزمایشات به این شهرها ارسال می شود و دیگر نیازی به مراجعه به سایر استان ها نیست.
شرفی به سامانه مشاوره ای ۱۴۸۰سازمان بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد :خدمات مشاوره ای این سامانه رایگان است و مردم می توانند در حوزه های مختلف تا سقف ۴۵دقیقه از نظر کارشناسان استفاده کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی پیشگیری از معلولیت ها را از دغدغه های اصلی بهزیستی اعلام کرد و آمار معلولیت ها را نگران کننده دانست.

وی از توانمند سازی جامعه هدف بهزستی بعنوان دیگر رسالت اصلی این مجموعه یاد کرد.

فیاضی مسئول روابط عمومی بهزیستی استان هم در این دیدار با تشکر از ارتباط خیلی خوب خبرگزاری مهر با بهزیستی استان گفت: این همکاری‌ها باید دوطرفه باشد تا مردم نسبت به خدمات ارائه شده توسط بهزیستی بیش از گذشته آگاه شوند.

 

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی :
تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری برای احداث و توسعه راه های روستایی استان
امروز خراسان جنوبی – حمیدی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی از تخصیص اعتبار ۶۰۰میلیارد تومانی از محل اعتبارت سفر ریاست جمهوری به استان در سال گذشته خبر داد و گفت : این اعتبار برای احداث و توسعه راه های روستایی استان در طول مدت ۳سال تخصیص پیدا می کند.
اسدالله جلال زاده در دیدار با مدیر مسئول، کارکنان و خبرنگاران روزنامه امروز خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد :هم چنین از این محل ۵۰میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از این اعتبار مصوب ۹۰میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده، ادامه داد :۸۰میلیارد تومان در حوزه احداث راه ها و ۱۰ میلیارد تومان هم در حوزه رفع نقاط حادثه خیز استان هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه قرار است در پایان ۱۴۰۲و با تخصیص کامل این اعتبار شاخص طول راه های آسفالته روستایی استان نسبت به طول راه ها از ۵۱ به ۵۵درصد برسد. گفت:بلحاظ شاخص جمعیتی ۱۰۰درصد راه های روستایی بالای ۲۰خانوار برخی شهرستانهای  استان آسفالته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: از ۱۱هزار و ۵۰۰کیلومتر راه روستایی استان ۶هزار کیلومتر آسفالته است.
جلال زاده به عقب ماندگی ۴۰ساله در راه های روستایی استان اشاره کرد و ادامه داد:در پایان برنامه ششم توسعه باید روستاهای بالای ۲۰خانوار استان از یک راه آسفالته بهره مند شوند.
وی از کسب رتبه اول کشور  در دو سال متوالی در حوزه مدیریت راه های هوشمند، کسب رتبه اول کشور در حوزه نوآوری آسفالت حفاظتی و کاهش تصادفات و کسب رتبه سوم کشوری در دو ماهه ابتدایی سال بعنوان گوشه ای از دستاوردهای سازمان راهداری درسطح ملی یاد کرد.
جلال زاده به همکاری خوبی که بین این مجموعه و روزنامه امروز خراسان جنوبی وجود دارد، اشاره کرد و افزود :منصف بودن از جمله ویژگی های خبرنگاران روزنامه امروز خراسان جنوبی است و نباید از انتقاد سازنده ترس و واهمه داشت.
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در این دیدار به آمادگی این مجموعه خبری برای انعکاس ویژه اخبار حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرد و گفت : در موسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی ۷نشریه و روزنامه چاپ می شود.
محمود حیدری به فعالیت موسسه چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی هم اشاره کرد و افزود : سفارشات چاپی ما از خارج استان بیشتر از داخل استان است که باید از این ظرفیت بهره بیشتری برد.

 

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

لازمه رشد و تعالی دستگاه ها اجرایی برقراری ارتباط موثر با رسانه هاست

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار با حضور در روزنامه امروز خراسان جنوبی به خبرنگاران و فعالان رسانه ای در این مجموعه خدا قوت گفت.

وی با بیان این که اهالی رسانه استان در ادای این تکلیف همراه با نگاه مطالبه گری، خدمات نظام را نیز به اطلاع عموم برسانند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رسالت خبرنگاری، موانع پیش روی توسعه استان رفع و به سمت رشد و تعالی پیش برویم.

به گفته وی فقط کسانی که کار هنری و رسانه ای انجام می دهند، متوجه حجم استرس و دغدغه در رابطه با خبر و یا پیامی که می خواهند منتقل کنند، می شوند و خیلی ها متوجه این حساسیت ها در کاری خبرنگاری نیستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه هدف از این بازدیدها را تقدیر و تشکر از زحمات پرسنلی که در پشت خط رسانه فعالیت دارند، دانست و گفت: مجموعه این تلاش ها منجر به انتشار خبری به موقع، دقیق، متقن و مستند می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: همکاری و ارتباط موثر دستگاه های اجرایی و نهادهای استان با رسانه ها، موجب انتشار اخبار اقدامات آن دستگاه در جامعه و رشد و تعالی مجموعه می شود.
وی ترکیب رسانه ای روزنامه امروز خراسان جنوبی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد:نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان در این مجموعه رسانه ای فعالیت دارند که نشان از کادر سازی و تربیت نیروهای جوان در راستای پیشبرد اهداف خبری این مجموعه دارد.
وی در مورد مشکلاتی که خبرنگاران استان با آن روبرو هستند و در این دیدار هم توسط خبرنگاران و فعالان رسانه ای روزنامه امروز خراسان جنوبی هم به آن پرداخته شد، عنوان کرد:این مشکلات و دغدغه ها در دیدار با استاندار خراسان جنوبی مطرح خواهد شد و مقرر شده مدیران کل مرتبط با موضوعات مطرح شده هم در این دیدار حضور داشته باشند تا پاسخ خبرنگاران در همان جلسه داده شود.

نگاه فرهنگی بر موسسه رسانه ای امروز خراسان جنوبی حاکم است
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان اینکه مجموعه امروز خراسان جنوبی یک مجموعه همراه و همدل در حوزه رسانه ای استان بشمار می رود : گفت : در موسسه امروز خراسان جنوبی متشکل از چاپخانه ، روزنامه ، موسسه انتشاراتی و چند نشریه یک نگاه فرهنگی حاکم است.
رمضانی با بیان اینکه موسسه رسانه ای امروز خراسان جنوبی یک مجموعه کاملی است که تیتر، خبر و سرمقاله های حرفه ای را درج می کند، ادامه داد: این مجموعه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم همراهی خوبی داشته است.

صندوق اعتباری هنر یک فرصت خوب برای خبرنگاران
مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی در ادامه در مورد وضعیت صندوق اعتباری هنر و مشکلاتی که خبرنگاران برای بارگزاری اخبار در این سامانه مواجهند گفت : خبرنگاران برای فعال ماندن در این صندوق باید اخبارشان را بارگزاری کنند که متاسفانه در استان ما به این موضوع کمتر توجه شده است.
سمانه سالاری از صندوق اعتباری هنر بعنوان یک فرصت خوب برای خبرنگاران یاد کرد و افزود : صندوق اعتباری هنر خدمات خوبی به خبرنگاران ارائه کرده که باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
وی هم چنین با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر در اطلاع رسانی تغییر ساختار هایش ضعیف عمل کرده، ادامه داد :یک مسئول مرتبط در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگو ی سوالات خبرنگاران در مورد این صندوق باشد و یا یک نماینده در خانه مطبوعات آموزش های لازم را ببیند تا پاسخگوی خبرنگاران باشد.
وی هم چنین در مورد مشکل مسکن خبرنگاران که در این دیدار مطرح شد، عنوان کرد :ما تلاش کردیم برای همه خبرنگاران از مسکن شهری و یا روستایی سهمیه ای بگیریم
وی افزود :اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات توانایی مالی بالایی ندارند که بخواهند بصورت خاص و ویژه از خبرنگاران حمایت تسهیلاتی و مالی ویژه ای در حوزه مسکن داشته باشند و نمی توانیم در این زمینه هیچ قولی بدهیم.

بنیه اقتصادی رسانه های استان ضعیف است
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان اینکه بنیه اقتصادی رسانه های استان ضعیف است، گفت :یکی از مشکلات رسانه های استان عدم ثبات قوانین وزارت ارشاد در حمایت از آنهاست.
محمود حیدری افزود :وزارت ارشاد در چند سال گذشته وعده حمایت مالی برای بیمه خبرنگاران را به روزنامه ها و خبرگزاری ها داد ولی متاسفانه این وعده بعد از اینکه خبرنگاران بیمه شدند محقق نشد و تبعات زیادی را برای مدیران مجموعه ها درپی داشت.

عدم حمایت وزارت ارشاد از نشریات مناطق مرزی
وی فعالیت درعرصه مطبوعات را در حال حاضر دشوار ارزیابی کرد و گفت :در موسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی ۷نشریه و روزنامه فعال است و ما توانستیم برای دو شهرستان مرزی زیرکوه و درمیان هم نشریه چاپ کنیم که بدلیل عدم حمایت وزارت ارشاد چاپ این نشریات متوقف شده است.
وی با تاکید بر اینکه قرار بود وزارت ارشاد از نشریات مناطق مرزی در استان حمایت ویژه داشته باشد، گفت :وزارت ارشاد در این حوزه هم پای کار نیامد و حتی یک ریالی حمایت مالی نکرد.
دراین دیدار خبرنگاران و فعالان رسانه ای روز نامه امروز خراسان جنوبی به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود در حوزه خبری استان پرداختند که مشکل چندین ساله مسکن خبرنگاران، مشکلات معیشتی و رفاهی آنها، عدم پاسخگویی برخی مدیران دستگاه های اجرایی به تماس های خبرنگاران و…. از جمله این دغدغه ها بود.

 

استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند/۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند و امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرتند.

استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان با اشاره به جنایات استکبار جهانی در دنیا گفت:در چنین شرایطی حفظ تمامیت ارضی امانتی در دست ارتش مکتبی و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مظلومان عالم چشمشان به بازوی قدرتمند نیروهای مسلح ایران است گفت: استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند و امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرتند.
استاندار خراسان جنوبی هم به مشکلات پیش آمده در جوامع غرب اشاره کرد و گفت: امروز جهان در حال تحول است و اگر امروز ایرانی مقتدر داریم به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است
آقای قناعت به پیشرفتهای نیروهای مسلح در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: پیشرفتهای نظامی در کنار پیشرفتهای حوزه های دیگر باعث شده تا ایران در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با ا اشاره به جایگاه مهم غرب آسیا در جهان گفت : ظرفیتهای مهم این منطقه باعث شده که در سه دهه اخیر، ۳۰ درصد جنگهای جهان در غرب آسیا باشد.
حسن خانی با اشاره به اینکه چند قطبی سازی جامعه و استفاده از شکافها برای ایجاد تفرقه در بین مردم، راهبرد دشمن است، گفت: در چنین شرایطی نسل جوان ما نیازمند روشنگری است و باید جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری است، رسالت همه ما باشد.

امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان هم با اشاره به توطئه های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و با رهبری مقام معظم رهبری همچون همیشه جوابی دندان شکن به توطئه های دشمنان خواهند داد.

شهرک بهداشتی و درمانی در بیرجند احداث می شود/۳-۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از احداث شهرک بهداشتی و درمانی در بیرجند خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با اعلام این خبر در جلسه تأمین زمین پروژه احداث شهرک بهداشتی و درمانی در بیرجند خاطرنشان کرد: در این جلسه پس از بررسی های لازم، موضوع واگذاری زمین با کاربری درمانی جهت احداث بیمارستان در شهر بیرجند، تعیین تکلیف شد.
وی تصریح کرد: محل واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه، در محدوده اراضی پیشنهادی جهت الحاق به اراضی طرح نهضت ملی مسکن و در مجاورت طرح ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار ارتش تعیین شد.
به گفته وی؛ این اراضی جهت اجرای پروژه به دانشگاه علوم پزشکی و سپاه انصار الرضا (ع) استان تحویل می شود.
معاون استاندار ادامه داد: از اراضی مذکور ۱۵ هکتار در اختیار سپاه انصار الرضا(ع) و ۳۰ هکتار نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.
عباس زاده با تأکید بر مهلت ۶ ماهه تعیین شده برای دو حوزه، متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سپاه انصار الرضا(ع) استان نیز ظرف مدت ۶ ماه از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طرح و اعتبار مصوب را جهت واگذاری زمین به اداره کل راه وشهرسازی استان ارائه نمایند.
شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا (ع)، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار بیرجند برگزار شد.

ورزشکار خراسان جنوبی کاپیتان تیم ملی والیبال شد/۷

مهسا کدخدا ورزشکار خراسان جنوبی کاپیتان تیم ملی والیبال در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی تیم ملی والیبال زنان ایران که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کند، با حضور مهسا کدخدا والیبالیست خراسان جنوبی، به مصاف ازبکستان خواهد رفت تا اولین دیدار خود در این رقابت‌ها را تجربه کند.

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در حوزه تولید محتوا، بر آمادگی این مجموعه برای مشارکت فعال در برنامه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استان تاکید کرد.

“محمود صارمی” مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور “روز خبرنگار” نام گیرد.

سردار محمدناصر ناصری از شهدای شاخص خراسان جنوبی نیز در این واقعه به شهادت رسید.

 

در دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با معاون وزیر جهاد کشاورز عنوان شد

رفع محدودیت‌های بخش کشاورزی با علم و فناوری محقق می‌شود

۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود/

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: علم و فناوری می‌تواند محدودیت‌های بخش کشاورزی را تدبیر کند چرا که در ایران، زمین برای کشاورزی کم نداریم.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آزمون و خطاهای زیادی داشتیم که البته زمینه رشد را در اکثر موارد به وجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از آزمون و خطاها تغییر سیاست‌ها در بخش‌های مختلف بوده است، بیان کرد: این در حالی است که با تغییر دولت‌ها، سیاست‌های اصلی نباید تغییر کند.

عبادی با تأکید بر اینکه مسائل کشاورزی و تأمین امنیت غذایی یکی از موضوعات اساسی است، گفت: البته محدودیت‌هایی چون منابع آبی در بخش کشاورزی داریم که باید با اندیشه و برنامه ریزی آن را به درستی رفع کنیم.

وی اظهار کرد: البته علم و فناوری می‌تواند محدودیت‌های بخش کشاورزی را تدبیر کند چرا که در ایران، زمین برای کشاورزی کم نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انتخاب محصول مورد کشت بسیار مهم است، گفت: در مورد محصولات دارای اولویت بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی باید به گونه‌ای عمل کنیم که هم کشاورز، تولید کننده و هم مصرف کننده منفعت داشته باشد.

عبادی بیان کرد: اگر بتوانیم برای سودآوری کشاورزی صنایع تبدیلی را در اختیار او قرار بدهیم و یا خرید تصمیمی و حمایتی داشته باشیم بسیار مطلوب است.

وی یادآور شد: وزارت کشاورزی از تجربیات بسیار خوبی برخوردار است که با کمک به آن می‌تواند همت و تلاش و جهش مضاعفی داشته باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این دیدار گفت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی کل تولیدات بخش کشاورزی حدود ۲۵ تن بوده ولی در حال حاضر به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

مجتبی خیام نکویی اظهار کرد: در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری مردم نسبت به موضوع کشاورزی و امنیت غذایی حساس شده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به کوچک شدن سفره مردم، بیان کرد: همین موضوع باعث شده که مردم نسبت به هر تغییر در بخش محصولات کشاورزی و غذایی حساسیت داشته باشند.

نکویی گفت: البته در چهار دهه گذشته علی رغم افزایش چهار برابری تولید در بخش کشاورزی باز هم تولیدات ما به اندازه نیاز جامعه نیست.

وی افزود: زمان پیروزی انقلاب اسلامی کل تولیدات بخش کشاورزی حدود ۲۵ تن بوده است ولی در حال حاضر به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنیم و بابت ۲۰ درصد باقیمانده سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار از ارز کشور را اختصاص می‌دهیم.

نکویی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های اقلیمی، خشکسالی و کمبود منابع آبی مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است، بیان‌کرد: تنها راهکار افزایش تولید در بخش کشاورزی تمسک به علم و فناوری است.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین برداشت گندم ما در هر هکتار آبی هزار و ۷۰۰ کیلو بوده ولی در حال حاضر با استفاده از دانش و فناوری به ۴ تن رسیده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر ضرورت خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک با استفاده از فناوری، گفت: خراسان‌جنوبی نیز در حوزه زرشک، زعفران و عناب نقاط قوتی دارد که باید تبدیل به ارزش افزوده شود.

نکویی یادآور شد: خراسان جنوبی در بخش کشاورزی پتانسیل انسانی بسیار خوبی نیز دارد که امیدهای بهبود وضع کشاورزی در استان هستند.

دریافت سه پروانه تولید بنتونیت خوراکی دام، طیور و آبزیان در قائنات

شرکت تولید بنتونیت شهرستان قاینات موفق به اخذ سه پروانه جدید تولید بنتونیت قابل مصرف در خوراک دام، طیور و آبزیان در خراسان جنوبی شد.

دریافت سه پروانه تولید بنتونیت در قائناتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۲ کارخانه فعال تولید بنتونیت وجود دارد که مجموعا ۹ پروانه ساخت بنتونیت را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کرده اند گفت: کارخانه واقع در شهرستان قاین فعال بوده و به تازگی موفق به دریافت ۳ پروانه ساخت جدید به نام‌های تجاری مگنوتوکس پریمیوم. بنتوفید و ویوان بافر شده است.

صباغ زاده با بیان اینکه تحقیقات اخیر نشان داده است که آسانترین، عملی‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در کاهش بروز اختلالات مربوط به سموم قارچی یا جلوگیری از ورود این سموم در شیر و محصولات دامی، استفاده از مواد جاذب در خوراک است افزود: کاهش قیمت تمام شده خوراک، پلیت باندری استثنایی و چسبندگی عالی، کنترل مسمومیت‌های ناشی از سموم قارچی بویژه افلاتوکسین، جلوگیری از دسترس خارج شدن امونیاک در شکمبه و ۵افزایش چربی و پروتئین شیر از مزایای استفاده از ماده معدنی بنتونیت به عنوان مکمل خوراکی دام است.

 

وی گفت: این نوع افزودنی‌ها قبل از اینکه به عنوان مکمل خوراک دام طیور و آبزیان وارد بازار شوند باید از لحاظ میزان عناصر سنگین بررسی شوند و حتماً اثرات مفید تغذیه‌ای آن‌ها در آزمایشات به اثبات برسند؛ بنابراین در انتخاب چنین محصولاتی باید بیشتر به کیفیت و مؤثر بودن آن‌ها اهمیت داد و چنین محصولاتی باید از تولید کنندگان معتبر و دارای مجوز خریداری شوند، چراکه همه‌ی بنتونیت‌ها مناسب استفاده در تغذیه‌ی دام، طیور و آبزیان نیستند و حتماً باید از جوانب مختلف ارزیابی شوند.

 

گفتنی است بنتونیت ماده‌ای است معدنی از رسته رس‌ها یا شبه رس‌ها و از کانی‌های متورم شوینده تشکیل شده  و  می‌تواند چندین برابر حجم معمولی خود آب جذب کند و منبسط شود به طوریکه حالت ژله‌ای پلاستیکی و چسبنده به خود بگیرد.

 

بنتونیت در صنعت ریخته گری، گندوله آهن. حفاری چاه. تصفیه و رنگبری  و علاوه بر این در صنعت خوراک دام و طیور کاربرد دارد.

 

 

 

 

استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند و امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرتند.

استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان با اشاره به جنایات استکبار جهانی در دنیا گفت:در چنین شرایطی حفظ تمامیت ارضی امانتی در دست ارتش مکتبی و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مظلومان عالم چشمشان به بازوی قدرتمند نیروهای مسلح ایران است گفت: استکبار و استعمار جهانی تنها زبان قدرت را می فهمند و امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرتند.
استاندار خراسان جنوبی هم به مشکلات پیش آمده در جوامع غرب اشاره کرد و گفت: امروز جهان در حال تحول است و اگر امروز ایرانی مقتدر داریم به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است
آقای قناعت به پیشرفتهای نیروهای مسلح در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: پیشرفتهای نظامی در کنار پیشرفتهای حوزه های دیگر باعث شده تا ایران در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با ا اشاره به جایگاه مهم غرب آسیا در جهان گفت : ظرفیتهای مهم این منطقه باعث شده که در سه دهه اخیر، ۳۰ درصد جنگهای جهان در غرب آسیا باشد.
حسن خانی با اشاره به اینکه چند قطبی سازی جامعه و استفاده از شکافها برای ایجاد تفرقه در بین مردم، راهبرد دشمن است، گفت: در چنین شرایطی نسل جوان ما نیازمند روشنگری است و باید جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری است، رسالت همه ما باشد.

امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان هم با اشاره به توطئه های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و با رهبری مقام معظم رهبری همچون همیشه جوابی دندان شکن به توطئه های دشمنان خواهند داد.

توزیع ۲۳۶ هزار پرس غذای گرم در قالب پویش اطعام و احسان حسینی در خراسان‌جنوبی

در دهه اول محرم امسال۲۳۶ هزار پرس غذای گرم در ۹۲ آشپزخانه تهیه و بین نیازمندان استان توزیع گردیده است.

طبخ و توزیع ۲۳۶ هزار پرس غذای گرم در قالب پویش اطعام و احسان حسینی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و سنت حسنه اطعام حسینی، در ماه محرم و صفر امسال تعداد ۹۲ آشپزخانه در قالب پویش اطعام حسینی با مشارکت گروه های جهادی، هیئت های مذهبی و مراکز نیکوکاری فعالیت خواهند داشت.

محمد عرب گفت: انتظار می رود بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در ایام محرم و صفر تهیه و بین نیازمندان توزیع گردد.

عبدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی، در ادامه این نشست اظهارداشت: یکی از اقدامات کمیته امداد در ماه محرم  اطعام نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال۲۳۶ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۹۶ میلیارد و ۶۸۲میلیون ریال و تعداد ۸۱۰ سبد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال در استان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

لطفی افزود: با ایجاد پایگاه‌های جذب حامی در سطح ادارات و همچنین محل های پیش‌بینی شده در مساجد و تکایا و مراکز نیکوکاری در دهه اول محرم به ویژه شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد ۲۶۱ نفر از خیرین و نیکوکاران ، حمایت ۱۱۵۷ نفر از ایتام و محسنین را تقبل نمودند.

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به مصلاهای خراسان جنوبی/۳

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به مصلاهای خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان به مصلاهای استان اختصاص یافته که ۱۵ میلیارد تومان آن از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست ستاد پیگیری توسعه مصلاهای استان گفت: مصلای المهدی (عج) بیرجند باید به یک مجموعه فرهنگی مهم در مرکز استان تبدیل شود.

وی افزود: مصلای بیرجند باید به عنوان یک نماد مهم فرهنگی با  گنجایش حداقل ۲۰ هزار نفری ساخته و تکمیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در زمینه ساخت مصلا، تجربیات ارزشمندی در سطح  کشور وجود دارد تصریح کرد: باید از این تجربیات در ساخت مصلاهای استان به‌ویژه مصلای المهدی در بیرجند بهره ببریم.

وی گفت: صحن باشکوه الزهرا حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صحن حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان شاهکارهای معماری با همه امکانات امنیتی، ملاحظات تاسیساتی و سایر موارد به دستان پرتوان مهندسین و کارگران ایرانی ساخته شده لذا باید از توان طراحان برتر کشورمان در این زمینه استفاده کنیم.

عباس‌زاده با اشاره به روند اجرای پروژه عمرانی مصلای بیرجند اظهار داشت: لازم است ابتدا اجرای معابر در دستور کار قرار گیرد و برای جانمایی فضاهای رونمایی و نحوه اجرای کار، کمیته فنی با محوریت مدیرکل فنی استانداری تشکیل شود.

وی افزود: مسئولان فنی پروژه مصلای المهدی باید از تعدادی از مصلاهای موفق، پیشرو و شاخص کشور بازدید کنند و از تجربیات عوامل فنی آنها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت نماز جمعه، تذکر دوباره ای برای ماست تا این اجتماع مذهبی و سیاسی را بازتعریف کنیم.

وی اظهار داشت: نماز جمعه در بیرجند در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود و مردم نیز به انجام این فریضه توجه ویژه دارند لذا وظیفه حکومتی ماست تا برای این مرکز مهم فرهنگی و اجتماعی شهر، اقداماتی درخور انجام دهیم.

عباس‌زاده افزود: در زمینه احداث حسینیه‌ها و مساجد می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد اما در ساخت مصلاها ما وظیفه‌ای داریم که باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: جلسات ستاد پیگیری مصلاهای استان به‌صورت مرتب برگزار شود و فقط مختص مصلای المهدی بیرجند نباشد بلکه سایر مصلاهای شهرهای استان نیز در این جلسات مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص ساخت مصلاها باید از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر رئیس جمهور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، خیرین و سایر بخش‌ها بهره ببریم.

کلنگ زنی توسعه۲کلاسه دبستان ام الشهدای بشرویه/

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلنگ احداث ۲ کلاس به منظور توسعه دبستان ام الشهداء بشرویه به زمین خورد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد عصر امروز در این آیین اظهار کرد: با تعهد جناب آقای حسینی نژاد،خیر نیکوکار بشرویه ای، ۲ کلاس درس با زیر بنای ۱۱۰ متر مربع در این آموزشگاه احداث؛و علاوه بر این نمازخانه آموزشگاه نیز تکمیل  می شود.

وی، احداث سرویس بهداشتی آموزشگاه نیز از دیگر تعهدات این خیر برشمرد و عنوان کرد: برای مجموع این اقدامات ۲ میلیارد تومان مورد نیاز است که با مشارکت خیر، تأمین و هزینه می شود.

به گفته موسوی نژاد،با بهره بر داری از این طرح بیش از ۱۵۰دانش آموز دبستان ام الشهدای بشرویه از مزایای آن بهره مند می شوند.

استاد دانشگاه الزهرا(س) عنوان کرد

دکتر علی محمد ولوی؛ دانشمند برگزیده کشور و استاد تاریخ دانشگاه الزهرا(س) با دکتر لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند، دکتر اکبرپور؛ معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و دکتر ولیپور؛ عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند. در این نشست دکتر ولوی عضو شورای پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام آمادگی همکاری در جمع آوری نسخ خطی موجود در استان خراسان جنوبی گفت: مرمت، اصلاح و نگهداری کتب و نسخ خطی با توجه به ذخیره عظیم در شرق کشور و جمع آوری آن در محل مرکز اسناد دانشگاه عامل خدمتی ماندگار و جاودانه‌ای خواهد شد.  در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم با مدیران استانی برای جمع آوری، حفظ و حراست از نسخ خطی موجود در استان انجام شود.

پس از برگزاری این نشست در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه، دکتر ولوی از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازدید کرد. وی ضمن بازدید از محل آرشیو اسناد و کتب خطی این مرکز اعلام کرد: مرکز اسناد دانشگاه قابلیت تبدیل به بزرگترین مرکز و گنجینه غنی و عظیم اسناد خطی شرق کشور را دارد. وی همچنین بیان داشت: هماهنگی لازم برای حضور دکتر خواجه پیری در دانشگاه بیرجند انجام می‌شود و با حضور استاد خواجه پیری که از اساتید بنام در ترمیم نسخ خطی کشور است مرمت و بازسازی  نسخ خطی و نگهداری مادام العمر از این نسخ انجام خواهد شد .
دکتر ولوی ادامه داد: دکتر مهدی خواجه پیری استاد احیای متون کهن و کتب اسلامی با خلق روشهای نوین در مرمت و آفت زدایی نسخه‌های خطی از جمله همانندسازی و مرمت قدیمی‌ترین نسخ خطی است.

 

 

 

عزاداری کودکان قاینی برای امام حسین (ع)/۲

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در عزای امام حسین (ع)

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در عزای سید و سالار شهیدان مراسم سخنرانی و نوحه خوانی را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در راستای برنامه فرآیند محور مرکز و با هدف تقویت و تبیین باورهای دینی،آشنایی اعضا با فلسفه‌ی عاشورای حسینی و برپایی نماز در واقعه عاشورا به حضور جمعی از اعضا مراسم عزاداری حسینی را برگزار کرد .

در این مراسم اعضا پس از آشنایی با واقعه عاشورا و  فلسفه برپایی نماز توسط امام حسین (ع) در این روز ،توسط آقای سید مهدی اسحقی و مربیان مرکز، با سینه زنی و مداحی به عزاداری پرداختند.

آشنایی با واقعه شهادت شهید نوجوان قاسم بن حسن از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

 

 

 

 

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرماندار  فردوس عنوان شد

موفقیت‌های قصه‌گویان فردوس در جشنواره‌های /۲

 

دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرماندار شهرستان فردوس

مدیر کل کانون خراسان جنوبی طی سفر به شهرستان فردوس با مهدی روشن فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  حمیدی در ابتدای این دیدار که اشرف دباغ مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان فردوس و فریده سلامیان کارشناس فرهنگی اداره کل کانون وی را همراهی می‌کردند به اهم برنامه‌های کانون در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در راستای پرورش و همچنین کشف استعداد کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی در مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان در حال اجراست.

وی به موفقیت‌های قصه‌گویان این شهرستان در جشنواره‌های قصه‌گویی در دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: فراخوان بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون منتشر شده است و امیدواریم با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی هم سو شاهد درخشش کودکان ونوجوانان این شهرستان در این جشنواره باشیم.

حمیدی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های کودکان ونوجوانان این شهرستان، خواستار توجه ویژه مجموعه شهرستان به مرکز در راستای تخصیص اعتبارات و همچنین گسترش امکانات و تجهیزات شد.

 در ادامه‌ی این دیدار فرماندار شهرستان فردوس نیز طی سخنانی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پرورش نسل آینده می‌تواند گام های موثری در راستای تعالی و توسعه کشور بردارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به این حوزه فرهنگی شود.

روشن افزود: لازم است مربیان و دست اندرکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای کشف استعدادهای نوجوانان و پرورش آنها در راه رشد و پیشرفت جامعه تلاش کنند.

 

 

 

احداث ۳هزار متر فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در بشرویه/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان گفت: در حال حاضر و با مشارکت خیرین نیکوکار بشرویه ای ۹ فضای آموزشی، پرورشی، ورزشی و عمرانی در آموزش و پرورش شهرستان بشرویه در دست احداث می باشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد، در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان بشرویه اظهار کرد: این ۹ فضا، در قالب۲۲کلاس درس و ۴آموزشگاه، نمازخانه و سالن چندمنظوره بازیربنای ۳ هزارمتر مربع و میانگین پیشرفت فیزیکی۴۶درصد،درحال ساخت می باشدکه تاکنون برای آن۱۳میلیاردتومان هزینه شده است.

وی، با بیان این مطلب که فضاهای فوق برای تکمیل و تجهیز نیازمند ۸ میلیارد تومان است، عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۴کلاس درس و یک نمازخانه در این شهرستان کویری به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب عنوان بالاترین مقام جذب خیر بومی استان توسط مدیریت آموزش و پرورش بشرویه خبر داد و اذعان کرد: از مجموع ۸۵ فضای آموزشی و پرورشی با ۴۰۷ کلاس درس احداث شده در این شهرستان، ۱۲ فضا توسط خیرین احداث و به بهره برداری رسیده است.

آخرین نشانی محل سکونت خود را اعلام کنید/۲-۳

مدیر ثبت احوال شهرستان بیرجند گفت: همه افراد مکلف به اعلام آخرین نشانی خود به سازمان ثبت احوال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخشایی بیان کرد: مطابق قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی مصوب ۱۳۷۶ و آیین نامه اجرایی آن و نیز مصوبه سال ۱۳۹۷ کارگروه اجرایی فناوری اطلاعات دولت، همه افراد مکلف اند حداکثر بیست روز بعد از جا به جایی، چه اقامتگاه جدید آنان ملکی باشد چه استیجاری، نشانی اقامتگاه جدید خود و اعضای خانواده را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

او افزود: تمام افراد می‌توانند به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت کنند و این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است.

بخشایی افزود: تمامی خدمات دهندگان مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود است به عنوان نشانی افراد به خدمات دهندگان اعلام می‌شود.

 

 

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح کرد:
لزوم همکاری آب منطقه ای جهت رفع مشکل صدور سند تک برگی در سایت زعفرانیه بیرجند

 

داعی گفت: درخواست داریم تا آب منطقه ای در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بحث ترمیم را پیگیری کنیم و سند تک برگی صادر شود به این دلیل که برای قسط بانک نیاز به سند تک برگی و تفکیک داریم و یک ماه فرصت در این زمینه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز(۱۹ مرداد) در شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۶۳ نفر تایید نهایی شدند و ۳۰ هزار و ۹۵۸ واحد زمین در استان برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند چهار هزار و ۱۵۸ واحد در راستای اجرای این طرح احداث می شود، افزود: سایت زعفرانیه بیرجند در مرحله کنترل و مباحث فنی قرار دارد و اولین انبوه ساز برای ساخت ۸۰۰ واحد اولین پیش پرداخت حدود ۲۰ درصد را دریافت کرده است.

داعی در خصوص بحث تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی و تفکیک اراضی در سایت زعفرانیه بیرجند گفت: درخواست داریم تا آب منطقه ای در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بحث ترمیم را پیگیری کنیم و سند تک برگی صادر شود.

وی در ادامه بیان کرد: برای قسط بانک نیاز به سند تک برگی و تفکیک داریم و یک ماه فرصت در این زمینه تعیین شده است و این سایت در مرتفع ترین نقطه شهر بیرجند واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه تعاونی مسکن ارتش در اراضی زعفرانیه بیرجند در قالب نهضت ملی گفت: این اراضی دارای ۷۲۰ واحد از پروژه نهضت ملی مسکن است و باید طبق قانون از ۳۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی مشمول شود و شهرداری بیرجند در این زمینه همکاری کند.

وی به طرح نهضت ملی مسکن در سرایان و فردوس اشاره کرد و افزود: مقرر شده است تا بحث آماده سازی اراضی ۱۵ هکتاری سرایان را موسسه عمران بسیج و ۱۷ هکتاری اراضی نهضت ملی مسکن فردوس را شهرداری این شهرستان بر عهده بگیرد و در این زمینه سه الی پنج ماه فرصت دارند.

داعی عنوان کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با شهرداری ها مذاکره می کنیم که اگر آمادگی دارند کار آماده سازی را بر عهده بگیرند و حداکثر زمان آماده سازی باید ۶ ماه باشد و تا پایان شهریور ماه امسال مجری هر پروژه باید تعیین تکلیف شود.

کشاورزی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی/۲-۳

با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای کشاورزی اقتصادی، کشاورزی در خراسان جنوبی رونق می گیرد.

کشاورزی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در نشست مشترک مدیران حوزه جهاد کشاورزی با نمایندگان مردم خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: میزان سطح اراضی زراعی  استان را ۵ هزار و ۷۰۱ هکتار است و سالانه ۱۱۶ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

جعفری با اشاره به مطالبات بخش کشاورزی و دامداری در استان، گفت: کمبود اعتبار برای برگزاری دوره آموزشی، کمبود سردخانه، عدم راه اندازی دانشکده دام پزشکی از مهم‌ترین مسائل و مطالبات بخش کشاورزی در استان است.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر اولویت بندی مطالبات در حوزه  کشاورزی تاکید کرد و گفت: برطبق نظر کارشناسان، باید به سمت کشت محصولات کم آب بر برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه نیز در این جلسه گفت: اگر به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم می‌توانیم با کمک جهاد کشاورزی و نهاد‌های دیگر، از ظرفیت‌ها استفاده و تولیدات را به حداکثر برسانیم تا به یک استان خودکفا در تمام زمینه‌ها تبدیل شویم.

اسحاقی افزود: هر فردی که بتواند در استان خراسان جنوبی طرحی ارائه دهد که توانایی حل مشکلات و گره‌ها را داشته باشد قول می‌دهیم در جشنواره شهید رجایی به عنوان یک گزینه از طرف نماینده مجلس وی را معرفی کنم.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه اگر به سمت کشاورزی علمی حرکت نکنیم محکوم به شکست هستیم، گفت: لازم است از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی حرکت کنیم.

نخعی با گلایه از ضعف در آمایش سرزمین استان و حوزه بهره وری آب، گفت: ارتباط با جامعه دانشگاهی مهم است و این گونه می‌توانیم در راستای توسعه استان برسیم.

 

 

 

در هفته دوم مرداد

خراسان جنوبی در صدر مرگ و میر کرونایی در کشور/۲-۳

در هفته دوم مرداد خراسان جنوبی در جدول مرگ و میر کرونایی کشور در صدر قرار گرفت.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خراسان جنوبی در هفته دوم مرداد با ۸.۵۳ مرگ و میر در یک میلیون جمعیت رتبه نخست  کشور را از آن خود کرد.

 

پس از خراسان جنوبی کرمان و مازندران در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

از نظر بروز بستری هم خراسان جنوبی با میانگین ۲۷.۹۲ درصد هزار نفر جمعیت پس از استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و یزد در رتبه چهارم قرار دارد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: درصد کشندگی در بیماران بستری مثبت در خراسان جنوبی هم ۳.۰۶درصد است که این درصد در کشور ۳.۲۱ درصد است.

 

 

 

وضعیت ناسالم کیفیت هوا در نهبندان/۲

کیفیت هوای شهرستان‌های نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی  با بیان اینکه با توجه به تداوم وزش باد در منطقه، تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان خیزش گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا در استان شده است، گفت: بر اساس شاخص کیفیت هوا تا ساعت ۱۱ امروز  کیفیت هوای شهرستان نهبندان با شاخص ۱۵۳ در وضعیت ناسالم  قرار گرفت.

حاتمی افزود: توصیه می‌شود هنگام آلودگی همه افراد جامعه به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و و در صورت نیاز به حضور در فضای باز حتما از ماسک استفاده شود.

 

 

 

 

شش شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلای جدید کرونایی/۷-۴

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در شهرستانهای قائنات، زیرکوه، بشرویه، سربیشه، خوسف و نهبندان مشاهده نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۹۲ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۳ بیمار جدید شناسایی شد.
شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۵ مورد از بیرجند، ۱ مورد از درمیان،  ۱ مورد از سرایان، ۶ مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، و مورد جدید از شهرستان قائنات، زیرکوه، بشرویه، سربیشه، خوسف و نهبندان گزارش نشد.
به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۵۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۵ نفر کرونا مثبتند.
شریف زاده گفت: ۱۴ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۴ نفر نا مساعد است.
وی گفت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی ثبت نشد و مجموع موارد فوت هزار و ۴۷۷ نفر  است.

 

 

 

در ادامه نهضت آسفالت معابر روستایی

آسفالت ۵ هزار متر مربع معابر روستای گرماب قاینات/۲

تاکنون در نهضت آسفالت معابر روستایی ۳۳۰ هزار و ۱۴۰ متر مربع آسفالت در ۱۱۳ روستا اجرا شده است.

آسفالت ۵ هزار متر مربع معابر روستای گرماب قایناتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۵۵ هزار مترمربع آسفالت با اعتبار  ۹ میلیارد و ۲۶۰میلیون تومان در شهرستان قائنات از ابتدای سال گفت:۵ هزار مترمربع از معابر روستای گرماب قاینات با اعتبار ۸۹۵ میلیون تومان آسفالت شد.

 

تنها با اشاره به اینکه عملیات اجرایی نهضت آسفالت معابر روستایی از ۱۵ فروردین در استان آغاز شده افزود: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ در طرح نهضت آسفالت معابر روستایی تاکنون آسفالت ۳۳۰ هزار و ۳۴۰ متر مربع در ۱۱۳ روستا با مشارکت بخشداری ها و دهیاری‌ها به اتمام رسیده است و هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

 

وی گفت: برای آسفالت معابر این روستاها  ۴۹ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان هزینه شده است.

قرار است در این طرح ۶۰۷ هزار و ۵۸۶ متر مربع آسفالت در ۲۰۰ روستا انجام شود که برای آن ۹۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار تخصیص یافته و با بهره برداری از آن بیش از ۳۰ هزار خانوار بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*