اخبار خراسان جنوبی

گرما در خراسان جنوبی رکورد زد

گرمای بی‌سابقه خراسان جنوبی رکورد ۳۰ ساله را شکست/

دمای هوا در طبس به ۴۸ درجه رسید/۲

دمای هوا در سه مرکز شهرستان خراسان جنوبی در هفتم تیر رکورد بالاترین دما در ۳۰ سال گذشته را شکست.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای هوا در روز سه شنبه در هفت مرکز شهرستان و گرما در خراسان جنوبی رکورد زد۱۱ ایستگاه هواشناسی به ۴۰ درجه و بالاتر از آن رسید.

 

نخعی افزود: گرمترین شهر طبس با بیشینه دمای ۴۸ درجه بود و در ایستگاه‌های طبس با ۴۸ درجه، قاین با ۳۸ و حاجی آباد زیرکوه با ۴۳ درجه سلسیوس رکورد جدیدی در طی آمار بلند مدت ثبت شد که می‌توان گفت بی‌سابقه بوده است.

 

وی گفت: فردا کاهش نسبی دمای هوا را موقتا انتظار داریم، اما از جمعه تا شنبه هفته آینده بر شدت گرمای هوا افزوده خواهد شد.

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:
هیچ فاصله ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد
اشرفی گفت: هیچ فاصله ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد و درخواست شرکت کویر تایر در خصوص مشارکت ایمیدرو در طرح توسعه کویر تایر و استفاده از تبصره ۱۸ را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» ظهر امروز (۸ تیر) در مراسم راه اندازی هجدهمین پِرس پخت تایر سواری رادیکال اظهار کرد: سرمایه عظیم نیروی انسانی در مجموعه کویرتایر وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه کار شما را در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین رقم‌ می زند این است که بهره‌وری کل مجموعه باید بیشتر از گذشته باشد، افزود: کارآیی، اثربخشی و بهره وری در شرکت کویر تایر می تواند جریان مستمر تولید را داشته باشد و ما به شرکت کویرتایر افتخار می کنیم که جزو صنایع پیشرو در استان و شرق کشور است.

اشرفی تصریح کرد:  فضای به شدت رقابتی در عرصه تولید وجود دارد و رمز بقا و ماندگاری در مجموعه کویر تایر، تولید دانش بنیان است که می تواند جریان مستمر تولید را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: کویر تایر جزو صنایع بزرگ شرق کشور است، صنایعی که به معنای واقعی کلمه ثمره اقتصاد مقاومتی را به تبلور گذاشته و امروز گفتمان «ما می‌توانیم» را بنا بر منویات رهبری سرلوحه کار خود قرار دادند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این فضای فعلی که در دولت رقم‌ خورده است بدانید در‌کنار شما و حامی مجموعه هستیم، افزود: هیچ فاصله ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد.

اشرفی گفت: این آمادگی در مجموعه دولت و حاکمیت و کلان‌ نظام‌ وجود دارد تا درخواست این شرکت در خصوص مشارکت ایمیدرو در طرح توسعه کویر تایر و استفاده از تبصره ۱۸را پیگیری کنیم تا شاهد تغییر روز افزون مجموعه باشیم.

«محمدحسین زینلی»، مدیرعامل کارخانه کویرتایر بیرجند هم در این جلسه اظهار کرد: شرکت کویر تایر فی نفسه در روند ساختاری، دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه عرصه شرکت کویر تایر دانش بنیان گرید ۳ شد و نمونه محصول تایر رینگ ۱۹ محصول گرید یک کشور شده است، افزود: معاون فناوری رییس جمهوری بعد از ۶ ماه پیگیری این مهم را انتخاب کردند.

زینلی گفت: اگر مدیران شرکت ها و کارکنان ما عزمی بر شدن و توانستن داشته باشد بدون شک، می شود،  آنچه ما از خارج می خریم بیشتر شاسی است و امروز جزو ۱۰ کشور برتر تولید فولاد و صادرکننده هستیم اما حاضر نیستند تکنولوژی تولید تایر یا دانش فنی به ما منتقل کنند این عامل سبب حرکت ما شد.

وی گفت: برای نگهداری و راندمان خلاقیت داشته ایم و در پرس همواره نوآوری داشته ایم، در مجموعه پرس های ما از آغاز تاکنون ۹ کار تعریف شده، در راستای بهبود و ارتقاء پرس نوآوری انجام داده ایم و یکی از رمزهای دانش بنیانی ما هم همین مورد است.

زینلی از وجود مدیریت مشورتی در کویرتایر خبر داد و افزود: در منابع انسانی در سطح کشور برتر هستیم چراکه برای همکارانی که صاحب فرزند نمی شدند ما ۸۰ درصد هزینه ها را پرداخت و تاکنون ۱۱ خانوار صاحب فرزند شدند.

گفتنی است، در این مراسم هجدهمین پِرس پخت تایر سواری رادیکال افتتاح شد، مدت ساخت این پروژه ۴۵ روز، ظرفیت‌ تولید ۲۳۰ حلقه‌ در روز، قیمت تمام شده پنج میلیارد تومان و قیمت مشابه خارجی هفت میلیارد تومان و صرفه‌جویی ریالی آن نیز ۲ میلیارد تومان است.

نشست ادبی میهن من ایران در قاین برگزار شد/۲

نشست ادبی میهن من ایران در کانون پرورش فکری قاینات برگزار شد

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در زاد روز اسدالله شعبانی شاعر مهربان کودک نشست ادبی «ای میهن من ایران» را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این نشست ادبی با هدف تقویت توانمندی‌های ادبی اعضا، آشنایی اعضا با شخصیت‌های ادبی، تقویت روحیه نشاط و شادمانی، جذب و پایدارسازی اعضا با حضور جمعی از اعضای کارگاه ادبی این مرکز در محل کافه کتاب پستو برگزار شد.

در ابتدای این نشست زهرا صیفی مسئول مرکز طی سخنانی به اهمیت ادبیات فارسی و کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و در ادامه حمیده رونقی مربی ادبی مرکز به معرفی اسدالله شعبانی شاعر توانمند کودک و کتاب «‌ای میهن من ایران» سروده‌ی این شاعر را به اعضا معرفی کرد.

شعر خوانی سروده‌های شاعران نام آور ایران زمین حافظ، فردوسی، سعدی، مولوی توسط اعضای حاضر پایان بخش این برنامه ادبی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

بررسی احداث ۳بیمارستان و درمانگاه در بیرجند/۳-۷

بررسی ۳ درخواست برای احداث بیمارستان و درمانگاه در بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از ارائه سه درخواست از سوی علوم پزشکی، سپاه و تامین اجتماعی برای ساخت بیمارستان و درمانگاه در مرکز استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده در جلسه بررسی سه درخواست برای احداث بیمارستان و درمانگاه در مرکز استان گفت: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بر اساس مصوبات سفر مدیر عامل تأمین اجتماعی کشور که اواخر سال گذشته به استان انجام شد برای ساخت درمانگاه در مرکز استان در خواست واگذاری زمین رایگان را دارد.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در خواست واگذاری زمین برای احداث بیمارستان (مرکز تروما) در مرکز استان را دارد و سپاه استان هم در خواست واگذاری زمین برای ساخت بیمارستانی در بیرجند را دارد که باید جانمایی های لازم برای این منظور به دقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه به تعهد خود مبنی بر احداث درمانگاه در شمال شهر بیرجند عمل خواهد کرد، ادامه داد: اگر درخواست‌های مورد نظر با هم ارائه نمی‌شدند مشکلی برای جانمایی هر یک از آنها وجود نداشت اما با توجه به حساسیت های موجود در این خصوص، باید بررسی‌های لازم در این باره انجام شود.

عباس زاده تصریح کرد: در این راستا مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مدیریت درمان تأمین اجتماعی و سپاه استان درخواست‌های خود را برای انجام هماهنگی‌های مورد نیاز برای جانمای به کارگروه شهرسازی ارائه کنند تا بعد از بررسی‌های لازم واگذاری زمین از اراضی دولتی در این خصوص انجام شود.

۴۵ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان‌جنوبی تولید شد

۴۵ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان‌جنوبی تولید شد

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: ۴۵ هزار متر مربع فرش به ارزش ۹۰ میلیارد تومان طی سه ماهه سال جاری در خراسان‌جنوبی تولید شد.

محمد حسن کامیابی مسک در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵ هزار متر مربع توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده است، گفت: ارزش ریالی این فرش‌های دستباف ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این میزان فرش در سه ماهه سال جاری توسط ۵۰ هزار بافنده تولید شد، اظهارکرد: آمار فرش‌های تولیدی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

کامیابی مسک بیان کرد: از جمله نقوش معروف فرش دستباف خراسان‌جنوبی می‌توان به خشتی، طرح نائین، نقوش ایلیاتی و تولیدات ریزه ماهی اشاره کرد.

وی یادآور شد: متأسفانه در خراسان جنوبی کمتر از ۶ درصد بافندگان فرش دستبافت تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۴ درصد در انتظار بیمه بوده و همچنان با مشکلات نداشتن بیمه مطلوب دست و پنجه نرم می‌کنند که در این زمینه باید تدبیری اندیشید.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی ادامه‌داد: نمی‌توان گفت که تولید فرش دستباف مربوط به کدام یک از شهرهای خراسان‌جنوبی است چرا که در بیشتر روستاهای استان از روستاهای درمیان و بیرجند و قاین و خوسف و… و. دارقالی برپا است.

کامیابی مسک بیان‌کرد: هرچند مسائلی چون نبود بازار فروش مناسب جهانی به واسطه تحریم‌ها و مشکل برگشت ارز در حوزه تولید فرش دستباف این هنر ارزشمند ایرانی مانع ایجاد کرده است ولی بافندگان خراسان‌جنوبی به امید آینده‌ای بهتر و روشن همچنان گره بر دار قالی می‌زنند و زیبایی خلق می‌کنند.

 

 

در جلسه شورای اقامه نماز استان مطرح شد

نماز اول وقت ادارات با حضور مدیران

نمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی برای اقامه نماز فعال باشند/۷

 

نمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی برای اقامه نماز فعال باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: نمازخانه‌های بین راهی در سه وعده باید برای اقامه نماز فعال باشند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، ناصر ناصری با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای اقامه نماز استان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهدای هفتم تیرماه و روز قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی است که برای نظام و انقلاب زحمات زیادی کشید و خدمات فراوانی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه نماز به عنوان یکی از واجبات الهی همواره مورد تأکید خداوند در قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده، بر توجه هر چه بیشتر همه مدیران به ادای این فریضه الهی در اول وقت در ادارات و نهادها تأکید کرد.

به گفته وی نماز به جهت تأثیر مثبتی که بر روی روح و روان جامعه دارد، در مکتب نورانی اسلام مورد تأکید واقع شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تأکید دولت مردمی بر تقویت باورهای مردم و کارکنان نظام است، افزود: باید مفاد بخشنامه ۱۵ ماده ای نماز که از سوی وزیر کشور ابلاغ شده، به‌طور کامل در استان اجرایی شود.

ناصری حضور مدیران در نماز اول وقت ادارات را در افزایش حضور کارکنان و حتی ارباب رجوع در نماز اول وقت بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: حضور شخص استاندار در نماز اول وقت برخی ادارات و حضور در مساجد و قرائت نماز در کنار مردم، نشان از اهمیت حضور مدیران در نماز اول وقت اداره و برخی مساجد سطح شهر دارد که باید مورد توجه همه مدیران باشد.

وی بیان کرد: در دولت اسلامی قابل قبول نیست که مدیری در اداره حضور داشته باشد اما موقع نماز در صف نماز جماعت شرکت نکند. این موضوع مورد تأکید وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی است و در این راستا نیز بازدیدهای سرزده به دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی  با تأکید بر اینکه جلسات ادارات باید موقع نماز تعطیل شود، افزود: جلسات باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به هیچ وجه به وقت اذان نخورد.

ناصری با بیان اینکه پخش اذان در اول وقت در محیط ادارات باید در دستور کار مدیران باشد، تأکید کرد: نماز اول وقت علاوه بر ثوابی که دارد، فرصت بسیار خوبی برای ارتباط بهتر مدیر با کارکنان است.

به گفته وی؛ مساجد استان و نمازخانه های بین راهی در سه وعده باید دایر و فعال باشند تا مردم به راحتی نماز جماعت بخوانند.

وی با تأکید بر اینکه راهداری باید نظارت بهتری بر روی برخی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی داشته باشد، گفت: این نظارت ها باید دائم و مستمر باشد، نظافت و تمیزی در مساجد بین راهی همواره مورد تأکید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: زمین مناسب برای مساجد و اماکن مذهبی در طرح اقدام ملی مسکن باید پیش بینی شود، چراکه زیبنده نیست، شهرک احداث شود و بعد دنبال زمین برای مسجد بگردند.

به گفته وی؛ شهرداری بیرجند نیز به سمتی برود که نماز جماعت در تمام بوستان های شهر برگزار شود.

ناصری با بیان اینکه جلسه شورای نماز در آموزش و پرورش برگزار شود، گفت: آموزش و پرورش مدیرانی را برای مدارس انتخاب کند که به نماز اول وقت اهمیت دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از مجمع خیرین مسجد ساز در استان، گفت: حوزه و آموزش و پرورش برای تعامل برای حضور روحانی در مدارس تلاش بیشتری صورت دهد.

برگزاری اولین دوره مسابقات کارتینگ خراسان جنوبی /۷

برگزاری اولین دوره مسابقات کارتینگ استان خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس

اولین دوره مسابقات کارتینگ استان خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس و در محل مجموعه پیست کارتینگ پیستون واقع در پارک دلگشا برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دوره از مسابقات ۲۵ شرکت کننده در دو بخش آقایان و بانوان به صورت جداگانه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان در بخش بانوان وظیفه دان از فردوس به مقام قهرمانی ، سیادت از بیرجند نایب قهرمان شد و محبی از فردوس نیز مقام سوم این دوره را کسب کرد. در بخش آقایان نیز محمد افروزی از فردوس قهرمان ، سعید قربان زاده از بیرجند به مقام نایب قهرمانی رسید و جواد رفیعی دیگر ورزشکار فردوسی نیز در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت. این دوره از مسابقات به همت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی، هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان فردوس و مدیریت مجموعه پیست کارتینگ پیستون فردوس برگزار شد

موفقیت داور فوتسال خراسان جنوبی در دوره پیش فصل داوری لیگ برتر فوتسال/۷

موفقیت داور فوتسال خراسان جنوبی در دوره پیش فصل داوری لیگ برتر فوتسال با مدرسی مسئول کمیته داوران فوتسال فیفا

داور فوتسال خراسان جنوبی در دوره پیش فصل داوری لیگ برتر فوتسال با مدرسی مسئول کمیته داوران فوتسال فیفا شرکت کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مهدی ابراهیمی، داور برجسته استان، برابر ابلاغ فدراسیون فوتبال در دوره آمادگی پیش فصل داوران کشور زیر نظر مدرس رسمی فیفا و در محل مرکز ملی فوتبال ایران در تهران شرکت کرد. ابراهیمی (رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان درمیان) که به عنوان تنها داور خراسان جنوبی از سمت فدراسیون فوتبال به این دوره دعوت شده بود موفق شد این دوره را که شامل آزمون های عملی ،کتبی، روانشناسی و مسائل روز مربوط به داوری بود را پشت سر بگذارد. لازم به ذکر است مهدی ابراهیمی در لیگ برتر فوتسال کشور قضاوت می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ورزش همگانی در جامعه فرهنگ سازی شود/اصالت فرهنگی ورزش پهلوانی/۷

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه ورزش همگانی با سلامت همراه‌تر است، گفت: ورزش قهرمانی با آن هدفی که مسئله صحت جسم است خیلی همراه نیست و ملاحظه می کنید که شیوه های ورزش های قهرمانی به گونه ای است که خیلی جاها خودش آسیب می رساند.

 آیت الله «سید علیرضا عبادی» در دیدار اعضای مجمع مردمی ورزش استان اظهار کرد: یکی از اهداف این است که همه مردم کشور حالا بیش از همه جوانان سالم باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اشاره به اهمیت تغذیه مناسب در سلامت بدن، گفت: غذاهای متنوع و تقلیدی که آمده و کیفیت آن نامعلوم است و مردم را معتاد به این غذاهای ناسالم کردند.

 

وی به عوارض کم تحرکی در سلامت بدن اشاره کرد و افزود: همچنین امروزه استفاده مداوم از فضای مجازی آسیب‌های جسمی به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه ما مسئول خودمان به تنهایی نیستیم و تا جایی که می توانیم نفوذ پیدا کنیم در هر قشری وظیفه داریم آنها را کمک کنیم، تصریح کرد: اینکه مجموعه ای از شما جوانان هوشیار با تخصص در ورزش و سایر رشته ها جلو بیفتید، مسلم شما طرفدار زیادی در جامعه دارید و بسیاری از جوانانی که راه های انحرافی می روند چون سرگردان هستند و اوقات فراغت آنها پر نشده است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مسئله ورزش قهرمانی در سطح جهان یک حالت خاصی پیدا کرده است اما ورزش قهرمانی با آن هدفی که مسئله صحت جسم است خیلی همراه نیست و ملاحظه می کنید که شیوه های ورزش های قهرمانی به گونه ای است که خیلی جاها خودش آسیب می رساند.

 

وی بیان کرد: ورزش همگانی با سلامت خیلی همراه‌تر است و باید این ورزش متناسب با فرهنگ جامعه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تمرین در برخی ورزش ها مانند سوارکاری و تیراندازی، گفت: اصل شرط بندی حرام است اما استثنا دارد و در برخی از ورزش ها حلال است.

 

آیت الله عبادی در پایان تأکید کرد: انسانی قوی‌تر است که به سمت جاذبه های کاذب و گناه نرود و در موقع عصبانیت بی اختیار نشده و در امور مختلف حق را رعایت کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

تولید دانش‌بنیان رمز ماندگاری واحدهای صنعتی است

تولید دانش‌بنیان رمز ماندگاری واحدهای صنعتی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فضای به‌شدت رقابتی در عرصه تولید وجود دارد لذا رمز بقا و ماندگاری مجموعه‌های صنعتی، تولید دانش‌بنیان است که می‌تواند جریان مستمر تولید را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی در آیین افتتاح هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیکال شرکت کویر تایر و بازدید از این مجموعه که در دهه تولید و تجارت انجام شد، افزود: این واحد صنعتی سرمایه عظیم نیروی انسانی را دارد و پیشگام و سکاندار عرصه جهاد و تلاش در این فضای به‌شدت رقابتی و سخت شرایط فعلی در استان است.

وی بیان کرد: آنچه کار شما را در کنار هم‌افزایی در سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” سخت‌تر می‌کند اینکه بهره‌وری کل مجموعه باید بیشتر از گذشته مدنظر باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری در کویر تایر رمز بقای این مجموعه بوده و می‌تواند جریان مستمر تولید را بیش از گذشته در پی داشته باشد؛ ما به این شرکت افتخار می‌کنیم چراکه که جزو صنایع پیشرو در استان و شرق کشور است.

وی افزود: این گونه صنایع به معنای واقعی کلمه ثمره اقتصاد مقاومتی را به تبلور گذاشته و امروز گفتمان «ما می‌توانیم» را بنا بر منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه هیچ گونه بن بستی در فضای تولید کشور وجود ندارد گفت: در این فضای فعلی که در دولت مردمی و انقلابی رقم‌ خورده است، بدانید در کنار شما و حامی مجموعه هستیم و هیچ فاصله‌ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این آمادگی در مجموعه دولت و حاکمیت کلان‌ نظام‌ وجود دارد تا درخواست مشارکت ایمیدرو در طرح توسعه کویر تایر و استفاده از تبصره ۱۸ را پیگیری کنیم و شاهد پیشرفت روزافزون مجموعه باشیم.

هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیکال کویر تایر امروز با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدت اجرای این پروژه ۴۵ روز، ظرفیت‌ تولید ۲۳۰ حلقه‌ در روز، قیمت تمام شده پنج میلیارد تومان، قیمت مشابه خارجی هفت میلیارد تومان و صرفه‌جویی ریالی آن ۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر هم در این آیین گفت: شرکت فی نفسه در روند ساختاری به‌گونه‌ای دانش‌بنیان بوده و در دهه‌های گذشته این مهم را شنیده، پذیرفته و نهادینه کرده و نمادی از دانش‌بنیان است.

سید محمدحسین زینلی بیان کرد: محصول این شرکت تایرساز دانش‌بنیان، گرید سه و نمونه محصول تایر رینگ ۱۹ نیز گرید یک کشور شده است که با پیگیری‌ها و بررسی‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بعد از ۶ ماه انتخاب شد.

وی افزود: اگر مدیران شرکت‌ها و کارکنان ما عزمی بر شدن و توانستن داشته باشند بدون شک می‌توانیم، آنچه ما از خارج وارد می‌کنیم بیشتر شاسی و از این قبیل است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید فولاد و صادرکننده است اما کشورهای خارجی حاضر نیستند فناوری تولید تایر یا دانش فنی خود را به ما منتقل کنند که همین موضوع نیز عامل حرکت ما شد.

وی بیان کرد: برای نگهداری، بازدهی و خلاقیت و در پرس پخت نیز نوآوری داشته‌ایم، در مجموعه پرس‌های این کارخانه از آغاز تاکنون ۹ کار تعریف شده که در زمینه بهبود و ارتقای پرس انجام می‌شود و یکی از رمزهای دانش‌بنیانی ما هم همین مورد است.

زینلی از انجام یک طرح تحقیقاتی در این شرکت خبر داد و افزود: اگر امروز این طرح جواب دهد در دنیا یک مزیت خواهیم داشت چراکه نوآوری به عنوان یک دریای بی انتها در کویر تایر مد نظر است.

اول تیر روز ملی اصناف تا دهم تیر روز صنعت و معدن، دهه تولید و تجارت نام دارد.

 

ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شورای فنی خراسان جنوبی قرار گرفت/۷

ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شورای فنی خراسان جنوبی قرار گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیرو مکاتبات دستگاه‌های نظارتی و با توجه به اهمیت و حساسیت‌های مطرح شده، بررسی ساختمان‌های ناایمن شهری از این پس در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان افزود: دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی ساخت و ساز باید درخصوص نظام ایمنی و مجوزها، نظارت بر ساخت و سازها و سازه‌های ویژه، مکاتباتی را با شهرداری‌های تابعه استان انجام دهند تا برآورد دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن در دستور کار جلسه بعدی شورای فنی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: براساس بخشنامه‌های ابلاغی، نظارت بر پروژه‌های شهردای‌ها که با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است، برعهده شورای فنی و اداره کل راه و شهرسازی است.

وی گفت: دستورالعمل فوق به شهرهای بالای صد هزار نفر تاکید دارد که در استان ما فقط شامل حال شهر بیرجند می‌شود اما در شهرهای دیگر نیز اگر مواردی وجود داشت، پیگیری می‌شود.

عباس‌زاده افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت توزیع نیروی برق، خزانه معین، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی اعضای اصلی شورای فنی استان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران براساس دستور کارهای مختلف به عنوان عضو مدعو به این شورا دعوت می‌شوند لذا شرکت مدیران اعضای اصلی در جلسه الزامی بوده و مصوبات شورای فنی نیز برای دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاوران، پیمانکاران و کارفرمایان باید به قوانین جاری اشرافیت کامل داشته باشند، همه جوانب کار را سنجیده و پس از آن نسبت به امضای قراردادها اقدام کنند که بعد از آن مسئولیت اجرای کار را نیز بپذیرند.

 

 

 

 

 

 ارائه خدمات امدادی به دو هزار و ۴۸۱ حادثه دیده در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به دو هزار و ۴۸۱ حادثه دیده از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳۳ مورد حادثه در سطح استان رخ داده است، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر استان در این حوادث به دو هزار و ۴۸۱ حادثه دیده خدمات مختلف امدادی ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع حوادث رخ داده در این مدت ۲۵۵ مورد با بیشترین آمار، مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: همچنین از مجموع حوادث ۳۶ مورد شهری، ۱۰ مورد کوهستانی، هفت مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۳ مورد حضوری و ۱۲ مورد، دیگر حوادث را شامل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مأموریت‌های امدادی طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته در این مدت پوشش امدادی ۲۶۷ مورد حادثه توسط هلال احمر در سطح استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر در این حوادث به دو هزار و ۴۸۱ نفر حادثه دیده خدمات امدادی ارائه کرده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۷۹۲ نفر مصدوم، بطور سرپایی درمان و یا با همکاری اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رضایی با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۵ نیروی عملیاتی در قالب ۵۵۸ تیم در این حوادث مشارکت داشته اند، اظهار داشت: ۶۵۵ خودروی امدادی نیز در این ماموریت‌ها به محل حوادث اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه عملیات فنی رهاسازی برای ۶۳ حادثه دیده انجام شده است، ادامه داد: بیشترین حوادث رخ داده به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قاین با ۵۷ مورد، بیرجند ۵۰ مورد و طبس ۴۲ مورد بوده است.

در پی افزایش دما

رکورد زنی مصرف برق در خراسان جنوبی/۲-۳

با افزایش گرما و بالا رفتن مصرف برق نسبت به سال گذشته، دیروز مقدار اوج بار رکورد زد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار رکورد زنی مصرف برق در خراسان جنوبیصداوسیما گفت:مقدار اوج بار  در ۷ تیرماه ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح به میزان ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در شب به ۳۱۳.۵ مگاوات رسید.

 

دادگر افزود: این درحالیست که در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه این روز ، مقدار مدیریت مصرف تایید شده توسط شرکت توانیر مقدار ۳۱ مگاوات بوده است.

 

وی گفت: سال گذشته پیک بار شبکه در تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۳ معادل ۲۸۷ مگاوات و در ساعت ۲۲ همان روز مقدار ۳۰۶.۴مگاوات رخ داد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت:با توجه به اطلاعات موجود مقدار مصرف انرژی نسبت به سال گذشته بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.

 

عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۷ و ۱۸تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نظیر اس ام دی‌ها و ال‌ای دی‌ها، تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ و ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان بر روی کولر‌های آبی از توصیه های دادگر به مردم برای مدیریت مصرف برق است.

تلف شدن ۱۴ راس گوسفند در منطقه سه قلعه سرایان/۴

۱۴ راس گوسفند در منطقه سه قلعه سرایان برا ثر حمله وحوش تلف شدند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گفت: حمله وحوش در منطقه سه قلعه باعث شد تا ۱۴حمله وحوش به گوسفندان در منطقه سه قلعه سرایان  راس  گوسفند تلف شوند.

بخشی افزود: همچنین ۱۰ راس  گوسفند مفقود و  ۹ راس گوسفند زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام گوسفندان بیمه هستند  گفت:  غرامتی بیش  از ده میلیون تومان پرداخت تعلق میگیرد.

 

 

 

 

شناسایی  ۱۵ مبتلا‌ی جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته ۱۵ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت:از ۴۶ تستشناسایی  ۱۵ مبتلا‌ی جدید کرونا در خراسان جنوبی مولکولی و سریع کرونا در استان ۱۵ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از ۱۵ مورد مثبت جدید ۱ مورد مربوط به شهرستان بشرویه، ۴ مورد در شهرستان بیرجند، ۳ مورد در طبس، ۳ مورد فردوس و ۴ مورد در شهرستان قائنات شناسایی شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴  مورد کرونا مثبت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان افزود: خوشبختانه بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و بدحال نداریم.

شریف زاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در استان ثبت نشد گفت: تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همچنان در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است.

 

 

 

در دیدار نماینده ولی فقیه با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور عنوان شد

بازگشت ۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به خزانه کشور

نظارت برای حفظ بیت‌المال و مسوولان است/۲-۳

امام جمعه بیرجند: نظارت برای حفظ بیت‌المال و مسوولان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مساله نظارت علاوه بر حفظ قانون، بیت‌المال و نظام برای حفظ خود مسوولان است و باید مدیران و مسوولان در نظارت‌های دیوان محاسبات احساس دوستی کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت جوادالائمه (ع) گفت: جایگاه دیوان محاسبات در کشور یک جایگاه ویژه‌ای است و در قالب‌های مختلف نیروهای نظارتی وجود دارند.

وی اظهار داشت: با وجود مسئولیت‌های متفاوت همچنین نیروهای حقوقی و قضایی برای پیگری انواع تخلفات در مسوولان و مردم اما حسن مسئولیت پیشگیری خیلی مهم است که مثل فضیلت بهداشت است به درمان، چراکه درمان هزینه‌های زیادی دارد در حالی که بهداشت هم از قوت بیشتری برخوردار است و هم اثر ماندگارتری دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در چارچوب کار و قانون و از نظر علمی و فنی از الزامات موضوع است و باید به صورت روشمند و توسط قوانین مربوطه خودش طی شود، نیروهای نظارتی به‌خصوص نیروهای دیوان محاسبات که نقش پیشگیری دارند، نیاز است یک ضمیمه که جنبه روانی دارد را داشته باشد که به نحوی به مدیران ذیربط تفهیم کنند که دوستدار آنها هستند.

وی ادامه داد: وقتی کار برخی مسوولان به فرار می‌کشد یا در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند، در یک ارتباط روانی و معنوی تاثیرگذار باید مدیر ناظر خودش باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سامانه‌های آنلاین همچون سامانه سنا خیلی خوب است اما متاسفانه امروز همه چیز هوشمند شده اما انسان هوشمندی خود را از دست داده که از نظر فرهنگی افت است؛ وقتی انسان ارزش دارد که بر نفس خودش نظارت کند تا دست به قانون‌شکنی و دست‌درازی به بیت‌المال نزند.

وی کار نیروهای نظارتی را مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بالاترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی مدیر آن کشور است و در هشت سال گذشته مردم از نبود نظارت خیلی گلایه داشتند؛ وقتی نظارت نبوده یا ضعیف بوده و افراد در راه‌های انحرافی افتادند، دل‌ها قسی می‌شود و حالتی پیدا می‌کند که اگر دور از دست ناظر یک خلافی بکند و ناظر متوجه نشود برای خود یک برد می‌داند.

امام جمعه بیرجند افزود: ارزش فرد با قانون‌شکنی و دست‌درازی به بیت‌المال از بین می‌رود و رسانه‌های ملی اخبار بسیاری از این اصرار بر خلاف افراد دارند که جای تاسف است، قساوت قلبی برخی دارند که با خیانت فکر می‌کنند برد کرده‌اند در حالی که او باخته است.

وی گفت: همه تلاش دستگاه‌های نظارتی بر این است که انسان سالم بماند، این همه تلاش می‌شود که بدن انسان در برابر ویروس کرونا یا بیماری‌های دیگر آسیب نبیند اما صدها برابر بدن انسان، ارزش انسانیت، اسلامیت و معنویت است که آسیب نبیند چرا که خطر این آسیب، صدها برابر خطر ویروس‌هایی چون کرونا و وبا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خطاب به کارکنان دیوان محاسبات تاکید کرد: شما حافظ بیت‌المال و شخصیت‌ها هستید که بسیار ارزشمند است.

بازگشت ۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به خزانه کشور

۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان با رسیدگی دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۰ به خزانه کشور واریز شد.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مبالغ در سال ۱۴۰۰ مربوط به تخلفات دستگاه های اجرایی است.

 

زهر ه‌ ای افزود: پیگیری ها برای شناسایی این گونه تخلفات، توسط دستگاه قضا و دادستانی ادامه دارد.

 

وی گفت: هدف ما پیشگیری است، اما داریم افرادی را که علی رغم تذکر‌ها و پیشگیری‌ها کار خود را می‌کنند لذا دیوان رسیدگی‌های قانونی را در مقابل این افراد انجام می‌دهد.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به اقدامات موثر در دیوان محاسبات گفت: یکی از این اقدامات راه اندازی سامانه ۱۹۸ است که مردم از این طریق مشکلات خود را بیان می کنند.

 

زهره ای گفتدر مجموعه دیوان محاسبات حرکت انقلابی و چابک سازی صورت گرفته و در مراحل رشد سازمانی، گزارش نویسی ها و تهیه گزارش تفریغ اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نیروی انسانی و چابک سازی منابع انسانی هم در دستور کار است، گفت: در استان‌ها هم با استانداران و معاونان استاندار در جلسات مشترک تبادل فکر و اندیشه می‌کنیم تا بهترین تصمیم سازی‌ها در مجموعه‌ها شکل بگیرد.

زهره‌ای با اشاره به اینکه برنامه دیگر بحث جذب فکر و اندیشه‌های جمعی است، گفت: جلسات مجمع معاونان مالی اداری با هدف فساد ستیزی فعال شده که اولین جلسه آن برگزار شده است.

 

وی گفت: طی چند روز آینده سامانه سنا راه اندازی می‌شود تا بتونیم به صورت آنلاین با دستگاه‌ها در سطح کشور ارتباط بگیریم.

 

زهره‌ای با بیان اینکه سفر به خراسان جنوبی بیست و نهمین سفر وی است گفت: هدف از این سفر ها پیگیری مشکلات و استفاده از نقطه نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی است و ظرف یک ماه آینده دور دوم سفر به استان‌ها با رویکرد پیگیری مسائل دنبال می‌شود.

 

 

سامانه صدور پروانه اجرای نمایش آغاز به‌کار کرد/۲

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سامانه صدور پروانه اجرای نمایش با هدف تسهیل در روند انجام‌ امور نمایشی، مجدد راه اندازی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح ملی دولت الکترونیک و همچنین تسهیل در روند انجام‌کار، صدور پروانه اجرای تمامی نمایش‌ها از طریق ثبت‌نام در سامانه با نشانی sso.farhang.gov.ir انجام می‌شود.

به گفته وی متقاضیان اجرای عمومی نمایش (گروه های نمایشی مستقل و غیر مستقل) با ورود به سایت معرفی‌شده، مدارک و مستندات مورد نیاز را بارگذاری کرده و پس از آن شورای نظارت بررسی مدارک را برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: پس از بررسی، درخواست بازبینی در سامانه به گروه نمایشی اعلام خواهد شد و پس از انجام بازبینی، نظر شورای نظارت در سامانه بارگذاری می شود.

 

 

بیمارستان نهبندان از ۳۲ به ۹۶ تختخوابی ارتقا یافت

 

بیمارستان نهبندان از 32 به 96 تختخوابی ارتقا یافت

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سرببشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح طرح توسعه اورژانس نهبندان از پروژه‌های مهم و کلیدی است گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که عملیات اجرایی آن آغاز شده افزوده شدن تخت‌های بیمارستانی از ۳۲ به ۹۶ تخت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، مصطفی نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان اظهار داشت: خدا را شاکریم روز بسیارخوبی برای بهداشت درمان نهبندان سربیشه بود و در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شاهد توسعه بهداشت و درمان در این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان پروژه‌های بسیار مهمی کلید خورده است و قرار است شاهد افتتاح طرح توسعه  اورژانس بیمارستان وهمچنین آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان در این شهرستان باشیم افزود: توسعه تکمیل کلینک پزشکان متخصص، پانسیون پزشکان و مرکز درمانی بسیارخوب برای شوسف عملیات اجرایی آن آغاز شد و تکمیل این پروژه‌ها حوزه بهداشت و درمان نهبندان را دچار تحول می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به مجموع استان شاخص درمانی نهبندان ضعیف‌تر بود که با اتفافات خوبی که رخ داد پروژه‌هایی که دغدغه ما بود کمک شد تا اهداف ما در راستای نزدیک شدن به وضعیت بهداشتی درمانی بهتر رقم بخورد.

نخعی بیان کرد: در نخستین جلسه شورای اداری درنهبندان صحبتی مطرح واعلام شد که متاسفانه بهداشت و درمان در نهبندان خود بیمار است چراکه ۶۰هزارنفر جمعیت و با استانداردهای امروز بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان که تنها اسمش بیمارستان است با فضای نامناسب که اصلا در شان مردم نیست و باید تدابیری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: همان طور که می‌دانید در شاخص توسعه، بهداشت و درمان اولویت دارد و با تلاش‌هایی که انجام شد اورژانس بیمارستان به بهره برداری رسید پروژه‌ای که در سالیان گذشته همزمان با برخی از شهرستان‌های استان آغاز شد و با۳۵ درصد پیشرفت  فیزیکی رها شده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اورژانس بیمارستان در نهبندان آنقدر با اهمیت بود که جزو اولویت‌ها در استان بوده است

نخعی افزود: طولانی شدن روند ساخت طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان برایم  دردآور بود چرا که بهداشت و درمان مهمترین اولویت نهبندان است و پیرو همین امر در اولین نشست که مجلس به طور رسمی آغاز به کار نکرده بود جلسه رسمی با مسئولان وزارت بهداشت داشتم تا این موضوع را پیگیر باشم که انصافا توجه وزارت بهداشت شامل نهبندان شد.

وی با بیان اینکه کارشکنی‌هایی در استان انجام می‌شد که جای تاسف دارد گفت: کمکی که وزارت بهداشت داشت باعث شد اعتبارات خوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌هایی که انجام شد آی سی یو بیمارستان نهبندان بهره‌برداری شد.

نخعی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ماده ۲۳ توسعه بیمارستان از ۳۲ به ۹۶ تخت اخذ شد و در بودجه عددی برای آن گذاشته شد که شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم و یکی از اقدامات بسیار خوب است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آشیانه برای اورژانس هوایی در نهبندان نیز گفت: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است و در خراسان جنوبی که سومین استان پهناور ایران است با وجود کریدورهای مختلف و حوادث مختلف و پراکندگی شهرها اما تنها شهرستان‌های بیرجند وطبس اورژانس هوایی دارد که مناسب استان نبود و با دیداری که با ریاست سازمان اورژانس وقت داشتیم این موضوع پیگیری شد و به مرحله خوبی رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ورزش همگانی در جامعه فرهنگ سازی شود

آیت الله عبادی گفت: ورزش همگانی با سلامت خیلی همراه‌تر است و باید این ورزش متناسب با فرهنگ جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار اعضای مجمع مردمی ورزش استان اظهار کرد: یکی از اهداف این است که همه مردم کشور حالا بیش از همه جوانان سالم باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اشاره به اهمیت تغذیه مناسب در سلامت بدن، گفت: غذاهای متنوع و تقلیدی که آمده و کیفیت آن نامعلوم است و مردم را معتاد به این غذاهای ناسالم کردند.

وی به عوارض کم تحرکی در سلامت بدن اشاره کرد و افزود: همچنین امروزه استفاده مداوم از فضای مجازی آسیب‌های جسمی به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه ما مسئول خودمان به تنهایی نیستیم و تا جایی که می توانیم نفوذ پیدا کنیم در هر قشری وظیفه داریم آنها را کمک کنیم، تصریح کرد: اینکه مجموعه ای از شما جوانان هوشیار با تخصص در ورزش و سایر رشته ها جلو بیفتید، مسلم شما طرفدار زیادی در جامعه دارید و بسیاری از جوانانی که راه های انحرافی می روند چون سرگردان هستند و اوقات فراغت آنها پر نشده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مسئله ورزش قهرمانی در سطح جهان یک حالت خاصی پیدا کرده است اما ورزش قهرمانی با آن هدفی که مسئله صحت جسم است خیلی همراه نیست و ملاحظه می کنید که شیوه های ورزش های قهرمانی به گونه ای است که خیلی جاها خودش آسیب می رساند.

وی بیان کرد: ورزش همگانی با سلامت خیلی همراه‌تر است و باید این ورزش متناسب با فرهنگ جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تمرین در برخی ورزش ها مانند سوارکاری و تیراندازی، گفت: اصل شرط بندی حرام است اما استثنا دارد و در برخی از ورزش ها حلال است.

آیت الله عبادی در پایان تأکید کرد: انسانی قوی‌تر است که به سمت جاذبه های کاذب و گناه نرود و در موقع عصبانیت بی اختیار نشده و در امور مختلف حق را رعایت کند.

انتهای پیام/۱۰

 

 

 

انجام هزار و ۶۷۳ بازرسی از کارگاه‌های خراسان جنوبی/۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال هزار و ۶۷۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های خراسان جنوبی انجام شده است.

اشرفی گفت: در سه ماهه نخست امسال، هزار و ۶۷۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار صورت گرفته است که این بازرسی‌ها در قالب ادواری و موردی از کارگاه‌ها انجام و در مجموع منجر به صدور هزار و ۵۶۷ مورد ابلاغیه رفع نقص شده است.

او گفت: از این تعداد بازرسی هزار و ۲۴۰ مورد مربوط به ایمنی و حفاظت فنی و ۴۷۳ بازرسی مربوط به پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران بوده است.

 

 

 

گامی برای ارتقاء شاخص درمانی نهبندان/آشیانه بالگرد اولویت دارد

بیرجند-نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به گام‌های انجام شده برای ارتقاء شاخص‌های درمانی نهبندان گفت: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی صبح چهارشنبه به رسانه‌های گروهی خبرنگاران با اشاره به پروژه افتتاح اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اظهار کرد: در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شاهد توسعه بهداشت درمان نهبندان خواهیم بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه در شهرستان نهبندان پروژه‌های بسیار مهمی کلید خورده است که تنها در یک پروژه شاهد افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان در این شهرستان بودیم، افزود: عملیات اجرایی توسعه تکمیل کلینیک پزشکان متخصص پانسیون پزشکان و مرکز درمانی بسیار خوب برای شوسف آغازشده است.

نخعی ادامه‌داد: تکمیل این پروژه‌ها، حوزه بهداشت درمان نهبندان را متحول خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به مجموع استان شاخص درمانی نهبندان ضعیف‌تر بود که با اتفاقات خوبی که رخ داد کمک شد تا اهدافی در راستای نزدیک شدن به وضعیت بهداشتی درمانی بهتر رقم بخورد.

گلایه از وضعیت نامناسب بیمارستان ۳۲ تختخوابی

نخعی گفت: در اولین جلسه شورای اداری در نهبندان صحبتی مطرح و اعلام کردم که متاسفانه بهداشت درمان در نهبندان خود بیمار است و برای این صحبت دلیل داشتم چرا که ۶۰ هزار نفر جمعیت با ۲۵ هزار کیلومتر مربع و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی با فضای نامناسب اصلاً در شان مردم نیست.

وی با بیان اینکه در شاخص توسعه، بهداشت و درمان اولویت دارد، افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد اورژانس بیمارستان نهبندان نیز به بهره برداری رسید که این پروژه در سالیان گذشته همزمان با برخی از شهرستان‌های استان آغاز شد ولی با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: طولانی شدن روند ساخت طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان برایم درد آور بود و پیرو همین امر در اولین نشست قبل از آنکه مجلس به طور رسمی آغاز به کار کرده باشد، جلسه رسمی و دیدار با مسئولان وزارت بهداشت داشتم تا این موضوع را پیگیر باشم.

اعتبارات مطلوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان اخذ کردیم

نخعی با بیان اینکه کارشکنی‌هایی در استان می‌شد که جای تاسف دارد، اظهار کرد: کمکی که وزارت بهداشت داشت باعث شد اعتبارات خوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان داشته باشیم.

وی افزود: اما توسعه بیمارستان نهبندان موضوعی بسیار مهم است چرا که مرکز ۳۲ تخت خوابی که در این شهرستان وجود داشت در شان مردم نبود و از همان ابتدایی که به عنوان نماینده و خادم مردم انتخاب شدم به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی در این مکان بودم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه اظهار کرد: با پیگیری‌های زیاد ماده ۲۳ توسعه بیمارستان از ۳۲ به ۹۶ تخت اخذ شد و در بودجه عددی برای آن گذاشته شد.

نخعی بیان کرد: شروع عملیات اجرایی توسعه بیمارستان از ۳۲ به ۹۶ که الان شاهد آغاز آن هستیم یکی از اقدامات بسیار خوب در سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آشیانه برای اورژانس هوایی در نهبندان گفت: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است چرا که برای خراسان جنوبی با وجود کریدورهای مختلف، حوادث متعدد، پراکندگی و وسعت زیاد ضرورت دارد.

رقابت بیش از ۱۷ هزار داوطلب خراسان جنوبی در کنکور سراسری/۲-۳

۱۷ هزار ۱۰۳ داوطلب خراسان جنوبی از ۸ تا ۱۱ تیرماه در کنکور سراسری حضور دارند .

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خراسان جنوبی گفت: امسال از خراسانرقابت بیش از ۱۷ هزار داوطلب خراسان جنوبی در کنکور سراسری جنوبی ۱۰ هزار ۳۹۲ خانم و ۶ هزار ۷۱۱ اقا در کنکور سراسری حضور دارند.

حسینی افزود: کنکور سراسری از امروز آغاز شد و در گروه اول در شهرستان بیرجند، هزار و ۱۱۵ داوطلب رشته هنر از ساعت ۸ صبح رقابت خود را آغاز کردند.

وی گفت: همچنین فردا ۷۳۰ داوطلب در رشته ریاضی شامل ۲۲۷ داوطلب خانم و ۵۰۳ داوطلب آقا و هزار ۹۹۷  داوطلب در رشته انسانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند  جمعه ۱۰ تیر نیز دو هزار و ۵۶۳ داوطلب کنکور سراسری در رشته تجربی و روز شنبه ۱۱ تیر، ۸۴۷ داوطلب در گروه زبان خارجه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسینی گفت: آزمون سراسری در شهرستان بیرجند در دانشگاه بیرجند، در شهرستان‌های فردوس و نهبندان در دانشگاه پیام نور و در شهرستان‌های طبس، درمیان، سربیشه، خوسف و زیرکوه در آموزش و پرورش شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

۳۶ بقعه خراسان جنوبی میزبان طرح نشاط معنوی/۲-۳

به منظور غنی سازی اوقات فراغت از ابتدای تیر تا ۶ مرداد ۳۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان برگزاری طرح نشاط معنوی است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  گفت : در طرح نشاط معنوی ۲۴ مبلغ بومی و غیربومی  حضور دارند .

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای  غنی سازی اوقات فراغت در بقاع متبرکه برگزار می‌ شود گفت : مخاطبان این طرح  ۸ تا ۱۸ سال هستند،

وی گفت: در این طرح کلاس‌هایی از جمله معارفی، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، احکام و مهارت افزایی در زمینه‌های مختلف از جمله کنترل خشم و حل موثر و مدیریت زندگی و آموزش‌های فنی و هنری و مهارتی ،نقاشی ،عروسک بافی ، خوشنویسی ، آموزش کامپیوتر ، سرود و تواشیح اجرا می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت ۱۱ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳ مبلغ بومی خراسان جنوبی استفاده می شود .

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود : ترویج معارف اسلامی با استفاده از ظرفیت اوقات فراغت، استفاده از ابزار‌های جذاب برای ارتباط گیری موثر و زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهداف این طرح است

 

 

 

 

 

اتمام عملیات اجرای روکش آسفالت محور بشرویه- رقه/۲

عملیات روکش آسفالت محور بشرویه – رقه به طول بیش از سه کیلومتر به اتمام رسید .

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه  از اتمام عملیات روکشاتمام عملیات اجرای روکش آسفالت محور بشرویه- رقه آسفالت مسیر باغدهک، موردستان در محور روستایی بشرویه – رقه در حوزه شهرستان بشرویه به طول ۳.۶ کیلومتر خبر داد.
خیری افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محور‌های مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این طرح  درهفته پایانی خرداد  ۱۴۰۱ اجرایی شد گفت : برای اجرای این عملیات با مصرف ۳۴ تن قیرو ۷۱۰ تن آسفالت به اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ازمحل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

یادواره شهدای ترور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۲-۳

یادواره شهدای ترور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: یادواره شهدای ترور با هدف افشای حقوق بشر آمریکایی و تجلیل از خانواده شهدای ترور در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی در جلسه برنامه‌ریزی یادواره شهدای ترور افزود: براساس برنامه‌ریزی که انجام شده، این یادواره با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: دشمن با بهره‌گیری از روش‌های مختلف درصدد است فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کمرنگ کند که نباید بگذاریم بر دامن شهید و شهادت غباری بنشیند و این فرهنگ در جامعه کمرنگ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آمریکای جهانخوار و ناقض حقوق بشر از سال ۱۳۴۲ که جریانات انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد، دشمنی خود را با مردم مسلمان و انقلابی ایران به‌خصوص جامعه روحانیت آشکار کرده است.

وی افزود: از همان روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا تلاش کرده غارتگری‌های خود را در درون نظام ادامه بدهد اما با وجود امیدی که به انجام این کار داشت، امام راحل دست رد به سینه آمریکا زد.

طالبی گفت: از این زمان دشمنی‌های همه‌جانبه آمریکا و اسرائیل با نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات سخت، نیمه‌سخت و ضد فرهنگی آشکار شد.

وی با اشاره به اقدامات ضد امنیتی زیادی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کرده است ادامه داد: دشمن در این راستا دست به اقدامات ناجوانمردانه زد که منجر به ترور تعدادی از مسئولان و نیروهای انقلابی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف دشمن از انجام ترورها این بود که به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، غافل از اینکه نظامی که با خون شهدا آبیاری شده با انجام ترورهای ناجوانمردانه سرنگون نخواهد شد.

وی با اشاره به حادثه سوء‌قصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر ۱۳۶۰ که در مسجد ابوذر تهران انجام شد، تصریح کرد: در همه این موارد دست قدرت خدا را می‌بینیم که بر سر نظام بوده و اگر این حادثه را به‌درستی تحلیل کنیم، در می‌یابیم که اگر اتفاق نمی‌افتاد و مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری نبودند، شاید در جلسه هفتم تیر شرکت می‌کردند.

طالبی با بیان اینکه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس یکی دیگر از این موارد است گفت: ما وظیفه داریم با همه توان برای زنده نگهداشتن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب در سال ۱۳۶۰ با انفجار بمب به دست منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، روز قوه قضائیه نام دارد.

ششم تا دوازدهم تیر ماه نیز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

 

 

مساجد بین راهی خراسان جنوبی نیاز به ساماندهی دارند

بیرجند – ایرنا – رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: برخی مساجد بین راهی استان از نظر رعایت بهداشت و نظافت وضعیت مناسبی ندارند که باید ضمن ساماندهی در این حوزه نظارت بیش از پیش انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام حسین کمیلی سه‌شنبه شب در نشست شورای اقامه نماز خراسان جنوبی که به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: برخی مساجد زیر بار نظارت نمی‌روند که باید اداره کل اوقاف و مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه سه نقطه جدید برای ساخت نمازخانه بین راهی در استان معرفی شده است بیان کرد: همچنین باید پیش‌بینی زمین مناسب برای احداث مسجد به میزان نیاز با سرانه جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در برخی مدارس کیفیت نمازخانه‌ها خوب نیست و لازم است در تعمیر و تجهیز آنها استانداری کمک کند.

وی افزود: از فرمانداری‌ها درخواست شده تا مساجد نیمه‌کاره را برای معرفی به مجمع خیرین مسجدساز معرفی کنند اما هنوز برخی فرمانداری‌ها فهرست را به ستاد اقامه نماز اعلام نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام کمیلی همچنین گفت: براساس ارزیابی انجام شده از ۸۴ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در سال گذشته، ۲۷ دستگاه با کسب امتیازات کامل به عنوان برتر انتخاب شدند و ۲۵ دستگاه اجرایی نیز امتیاز بین ۹۰۰ تا هزار را کسب کردند که عملکرد آنان قابل قبول است.

وی اظهار داشت: هرچه برای نماز وقت بگذاریم، سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است زیرا نماز واکسنی برای همه آسیب‌های اجتماعی است.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره سراسری نماز با عنوان «فجر تا فجر» خبر داد و افزود: باید سریعتر کارگروه‌های جشنواره شکل بگیرد و احکام برای اعضای آن صادر شود.

وی گفت: مسوولیت کمیته پشتیبانی این جشنواره با استانداری، کمیته علمی با دانشگاه بیرجند، کمیته تبلیغات با صدا و سیما، کمیته فرهنگی با فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته دانش‌آموزی با آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام کمیلی اضافه کرد: کارهای مقدماتی برای تدوین سند تحول اقامه نماز استان انجام شده است اما اصل کار بعد از نهایی شدن سند تحول اقامه نماز کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجلاسیه سراسری نماز استان اواخر مهر یا ابتدای آبان امسال برگزار خواهد شد گفت: مساعدت در ایجاد دفاتر ستاد اقامه نماز در شهرستان‌ها، نظارت و حل مشکلات اقامه نماز مسافران در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید مورد توجه باشد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: برخی اعضای شورای اقامه نماز، غایب همیشگی هستند که انتظار ما حضور تمامی اعضا در جلسات شورا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: همه حساسیت ما در نمازخانه‌های بین راهی بوده چون استان محل عبور زائران امام رضا (ع) واقع شده بهتر است که محل‌های خوبی برای اقامه نماز داشته باشند.

اسدالله جلال‌زاده افزود: تلاش شده که مجتمع‌های بین راهی دارای امکانات و فضای آبرومند برای اقامه نماز داشته باشند اما مساجد بین راهی از دایره شمول نظارتی ما خارج است، همچنین در محل‌هایی که مجتمع بین راهی نداریم تلاش شده که سکوهایی برای اقامه نماز ایجاد کنیم.

شهردار بیرجند هم گفت: ستاد اقامه نماز شهرداری فعال است و هشت مورد نماز جماعت در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار می‌کنیم.

مهدی بهترین افزود: ساخت نمازخانه در باغ مفاخر در میدان ابوذر، آماده‌سازی فضای باز بوستان مهرشهر و بازار روز آیت الله غفاری برای اقامه نماز و بازسازی سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های پارک‌ها را امسال در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ نماز انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: شرایط خوبی برای برگزاری نماز جماعت در اداره‌ کل داریم اما در مدارس جز مرکز استان بقیه شهرستان‌ها وضعیت نمازخانه‌ها خوب است.

علیرضا موسوی‌نژاد افزود: پخش اذان و اقامه نماز را در مدارس در سال تحصیلی آینده خواهیم داشت و اقامه نماز در مدارس وظیفه اجباری و شرعی مدیر است اما شرکت دانش‌آموزان از طریق ترویج و نه اجبار خواهد بود.

وی بیان کرد: وقت اذان در هر شهرستان زنگ نماز خواهد بود و در این زنگ باید کلاس‌ها تعطیل و نماز اول وقت اقامه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بخش زیادی از نماز جماعت توسط همکاران فرهنگی ما اقامه می‌شود و ستاد اقامه نماز در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد تا در مدارس مقاطع متوسط بیشتر از حضور روحانیون استفاده کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*