حوادث/ زنی که تا ۴۰ سالگی ۴۴ بچه به دنیا آورده است/ گرمای هوا در ژاپن رکورد ۱۵۰ ساله را شکست/

زنی که تا ۴۰ سالگی ۴۴ بچه به دنیا آورده است

میریم نباتنزی، زنی اهل اوگاندا در ۱۳ سالگی نخستین زایمان خود را با به دنیا آوردن یک دوقلو تجربه کرد. او تا کنون سه دوقلوی دیگر به همراه پنج سه قلو و پنج چهار قلو زاییده و تنها یک بار زایمان تک فرزندی را تجربه کرده است.

                                                   زنی که تا ۴۰ سالگی ۴۴ بچه به دنیا آورده است

به گزارش یورونیوز، میریم نباتنزی، زنی اهل اوگاندا که در ۱۲ سالگی به ناچار زیر بار کودک همسری رفته، در ۴۰ سالگی مادر ۴۴ فرزند است.

نباتنزی در ۱۳ سالگی نخستین زایمان خود را با به دنیا آوردن یک دوقلو تجربه کرد. او تا کنون سه دوقلوی دیگر به همراه پنج سه قلو و پنج چهار قلو زاییده و تنها یک بار زایمان تک فرزندی را تجربه کرده است.

پزشکان معتقدند که این زن اهل اوگاندا مبتلا به یک بیماری نادر است که مانع از کارایی بسیاری از روش‌های تنظیم خانواده و ضدبارداری می‌شود.

بر اساس تشخیص پزشکان، تخمدان‌های او گذشته از این که در حدی غیرمعمول بزرگ است بلکه دچار عارضه تخمک‌گذاری بیش از حد و استثنائی است. پزشکان بر این باورند که اگر خانم نباتنزی زایمان را متوقف کند، ممکن است دچار مشکلات سلامتی شود.

او که در خانه‌ای محقر واقع در نزدیکی مزارع قهوه روستای کاساوو زندگی می‌کند، پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بود: «من با رنج بسیاری بزرگ شده‌ام، البته همسرم برای پشت سرگذاشتن این رنج‌ها بسیار به من کمک می‌کرد، ولی تمام وقت من صرف مراقبت از فرزندانم و کار برای کسب درآمد شده است؛ کار‌هایی مثل آرایشگری، فروش دارو‌های گیاهی، جمع‌آوری آهن قراضه، ولی همه پولی که به دست می‌آورم خرج غذا، لباس و مدرسه بچه‌ها می‌شود.»

شش فرزند او تاکنون فوت کرده اند و همسرش هم در نهایت خانواده خود را رها کرد و مریم را با ۲۰ پسر و ۱۸ دختر تنها گذاشت.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نرخ باروری زنان در اوگاندا به طور متوسط ​​۵.۶ فرزند به ازای هر زن است که یکی از بالاترین نرخ‌ها در آفریقا و بیش از دو برابر میانگین جهانی است که ۲.۴ برآورد شده است.

گرمای هوا در ژاپن رکورد ۱۵۰ ساله را شکست

گرمای هوا در ژاپن رکورد ۱۵۰ ساله را شکست

 ژاپن روز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی دمای هوای سوزانی را تجربه کرد و گرما در پایتخت رکورد تقریبا ۱۵۰ ساله را شکست به طوری که مقام های این کشور هشدار دادند که ضعیف بودن منبع تامین نیرو ممکن است خطر قطعی برق را دربرداشته باشد.

به گزارش رویترز، بسیاری در پایتخت و سایر شهرها به نادیده گرفتن توصیه های دولت با نزدن ماسک در فضاهای باز به منظور کاهش خطر گرمازدگی ادامه می دهند.

برای دومین روز پیاپی، مقام های ژاپن از مصرف کنندگان در توکیو خواستند در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از قطعی برق جلوگیری شود.

هشدارهای صادر شده، ادارات دولتی را بر آن داشت تا برخی چراغ ها را بعدازظهر و عصر خاموش کنند.

فروشگاه های لوازم الکترونیکی نیز اقدامات مشابهی را اتخاذ کردند و تلویزیون ها و محصولات دیگر در طبقات فروش را که معمولا برای جذب مشتری روشن بود، خاموش کردند.

برخی از ساکنان توکیو در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که وسایلی را که استفاده نمی شوند، خاموش نگه داشتند.

در همین حال، حزب حاکم ژاپن در حالی که انتظار می رود در انتخابات ماه آینده پارلمانی این کشور قوی ظاهر شود، اما به دلیل افزایش قیمت ها با مشکلاتی مواجه است، وضعیتی که با کاهش ارزش ین که واردات را پرهزینه تر می کند، بدتر شده است.

منابع تولید برق ژاپن بسیار محدود هستند زیرا بسیاری از نیروگاه های هسته ای این کشور پس از سونامی و فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ هنوز غیرفعال هستند. از سوی دیگر، نیروگاه های حرارتی قدیمی، عمدتاً برای رسیدن به هدف اعلام شده ژاپن برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، تعطیل شده اند.

درگیری در اوکراین و تحریم ها علیه روسیه، مشکلات ژاپن را در مواجهه با کمبود سوخت های فسیلی، از جمله گاز طبیعی مایع دوچندان کرده است.

 

 

 

۳۰ دقیقـه فرار برای سرقت ۲۰۰ گرم طلا

سارق مسلح که با آتش زدن بنزین ۲۰۰ گرم طلا از یک طلافروشی در ورامین سرقت کرده بود در حالی دستگیر شد که مدعی است به خاطر بیکاری و تأمین مخارج زندگی مجبور به این کار شده بود.
به گزارش «ایران»، ساعت ۴ بعد از ظهر یکشنبه ۵ تیر، مرد جوانی در حالی که ماسکی به‌صورت و کیسه‌ای به دوش داشت به سمت طلافروشی زیر پل عابر پیاده در منطقه قرچک ورامین رفت. چند عابر در حال گذر از آنجا بودند و مرد دستفروشی نیز اجناسش را مقابل طلافروشی بساط کرده بود. مرد جوان که بلوز و شلوار مشکی به تن داشت به سمت طلافروشی رفت و در یک لحظه با آتش زدن بطری که داخل آن بنزین بود، بطری را مقابل طلافروشی به زمین کوبید. با آتش گرفتن در طلافروشی ناگهان عابران از ترس به اطراف فرار کردند و مرد ناشناس اسلحه کلتش را بیرون آورد و به سمت شیشه طلافروشی شلیک کرد. با شلیک اولین گلوله، شیشه ویترین طلافروشی در مقابل چشمان حیرت زده عابران و کسبه شکسته شد و همزمان آژیر خطر طلافروشی به صدا درآمد. مرد جوان به سمت ویترین مغازه رفت و مشتی طلا از داخل ویترین برداشت و سپس به سمت خودروی پژو ۴۰۵ خودش که در ۲۰۰ متری طلافروشی پارک بود رفت. با به صدا درآمدن آژیر طلافروشی، مأموران گشت کلانتری بلافاصله راهی محل شده و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.
مأموران چندین بار دستور ایست داده اما مرد پژو سوار بدون توجه به اخطارهای آنها به فرار ادامه داد و راهی تهران شد.همزمان با فرار سارق طلافروشی به سمت تهران، پلیس ورامین، بلافاصله موضوع را به پلیس پایتخت و پلیس شهرستان‌های اطراف اعلام کرد. با دریافت این خبر مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه وارد عمل شده و با زیر نظر گرفتن خیابان‌هایی که احتمال ورود متهم به آنها می‌رفت، طرح مهار را به اجرا گذاشتند. دقایقی بعد مرد پژو سوار از مقابل مأموران عبور کرد و مأموران کلانتری  با شناسایی خودرو تعقیب او پرداختند.
تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه سارق طلافروشی مجبور شد خودروی پژو را رها کرده و این‌بار پیاده به فرار ادامه دهد اما اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد. سپس در اقدامی عجیب با تهدید اسلحه راننده یک خودروی عبوری را گروگان گرفته و قصد داشت با سرقت خودروی او، به فرارش ادامه دهد اما با اقدام بموقع مأموران کلانتری مشیریه ناکام ماند و پس از ۳۰ دقیقه فرار توسط مأموران کلانتری بازداشت شد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: از متهم یک قبضه سلاح جنگی با دو خشاب و ۱۹ تیر جنگی کشف شد؛ همچنین در بررسی اولیه از داخل خودروی متهم طلاهای سرقت شده که ۱۳ حلقه النگو به وزن حدود ۲۰۰ گرم بود کشف شد.با دستگیری متهم، روز گذشته او برای تحقیقات به شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت منتقل شد. وی زمانی که در مقابل بازپرس اکبری قرار گرفت به سرقت طلافروشی اعتراف کرد و از آنجایی که سرقت در شهرستان ورامین رخ داده بود، پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای مربوطه ارسال شد. سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران نیز گفت: در این حادثه متصدی طلافروشی مجروح شده بود که به مراکز درمانی منتقل شد و حال عمومی وی خوب اعلام شده است.
گفت‌و‌گو با متهم
چه شد که تصمیم به سرقت مسلحانه از طلافروشی را گرفتی؟
من در کارگاه تولید بستنی که متعلق به دامادمان بود کار می‌کردم وضع مالی‌ام بد نبود. اما او با پدرم به اختلاف برخورد و برای انتقام از پدرم، مرا از کارگاه بیرون کرد. مشکلات و بدبختی‌های من از زمانی شروع شد که اخراج شدم، باید ماهی ۳ و نیم میلیون تومان اجاره خانه می‌دادم و این در حالی بود که دخترم هم تازه به دنیا آمده بود. خودتان حساب کنید چگونه باید خرج و مخارج زندگی و زن و بچه را تهیه می‌کردم. هر جا دنبال کار گشتم هیچ کاری که درآمدش کفاف مخارج زندگی‌ام را بدهد پیدا نکردم. به همین خاطر به فکر سرقت افتادم. گفتم طلاهای سرقتی را می‌فروشم بدهی هایم را می‌دهم و با باقیمانده آن برای خودم کار و کاسبی راه می‌اندازم.
طلافروشی را چطور شناسایی کردی؟
طلافروشی در نزدیکی خانه‌مان بود. دو روز قبل از سرقت به آنجا رفتم و محل را زیر نظر گرفتم. متوجه شدم که طلافروشی از ساعت ۳ و نیم تا ۴ و نیم بعد از ظهر تعطیل است. از ۱۶ روز قبل هم اسلحه و فشنگ به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خریداری کردم تا با کمک اسلحه نقشه سرقت را اجرا کنم.
نقشه سرقت چه بود؟
ساعت حدود ۴ بعد از ظهر به سراغ طلافروشی رفتم و ماشینم را ۲۰۰ متر پایین‌تر پارک کردم. یک بطری بنزین هم با خودم بردم و آن را مقابل مغازه طلافروشی آتش زدم. دود ناشی از آتش جلوی دوربین‌ها را می‌گرفت و این‌طوری دوربین‌ها تصویر مرا نمی‌توانستند بخوبی ضبط کنند. بعد از روشن کردن آتش به سمت ویترین مغازه طلافروشی رفته و یک تیر به سمتش شلیک کردم. شیشه شکسته شد و دستم را داخل ویترین برده و یک مشت النگو برداشتم. اما همین که شیشه شکست،آژیر طلافروشی به صدا درآمد و مأموران گشت پلیس که در آن حوالی بودند متوجه سرقت شدند. صدای آژیر و دیدن خودروی پلیس مرا ترساند و باعث شد که به سرقت ۱۳ عدد النگو قناعت کنم. حین فرار مأموران به سمت شیشه ماشین شلیک کرده و شیشه عقب ماشین شکسته شد و من برای اینکه آنها دست از تعقیب بردارند سه تیر هوایی شلیک کردم.
سابقه داری؟
نه سابقه دارم و نه اعتیاد، تحصیلاتم هم سیکل است.

شلیک با کلاشنیکف به خاطر قدرتنمایی

مرد جوان که در تیراندازی دوست قدیمی اش را با شلیک چهار گلوله به قتل رسانده بود دستگیر شد.
به گزارش  «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۲:۳۰ ظهر چهارشنبه ۱۴اردیبهشت و به‌دنبال تیراندازی‌های
پی در پی در یکی از خیابان‌های یافت‌آباد، آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد جوانی با اصابت چهار گلوله جان خود را از دست داده است.
با گزارش این جنایت به بازپرس میثم حسین‌پور، تحقیقات آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سرنشینان یک خودروی تیبا پس از تیراندازی به مرد جوان از محل متواری شده‌اند.
محل تیراندازی در نزدیکی یک آرایشگاه و روبه‌روی درمانگاه بود. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل پرداختند.
دوربین‌ها نشان می‌داد وقتی مقتول از آرایشگاه بیرون آمده در حال پیاده‌روی بوده که ناگهان خودروی تیبای سفیدی مقابلش توقف کرده و یکی از سرنشینان خودرو که مجهز به سلاح کلاشنیکف بوده شروع به تیراندازی به سمت مقتول کرده و سپس از محل متواری شده است‌.
دوربین‌ها تصویر عامل جنایت را ضبط کرده بودند و در تحقیقات میدانی هویت وی به‌نام اشکان شناسایی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که اشکان و مقتول بر سر قدرتنمایی از قبل با هم کری‌خوانی داشتند و همین موضوع باعث اختلاف بین دو مرد جوان شده و این درگیری‌ها به فضای مجازی نیز کشیده شده بود.
در نهایت کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند رد متهم جوان و همدستش را در اطراف تهران به‌دست آورند و پس از هماهنگی‌های قضایی، مأموران وارد عمل شده و دو متهم را بازداشت کردند.
اشکان، متهم اصلی پرونده در تحقیقات گفت: با مقتول دوست صمیمی بودیم، اما کری خوانی بر سر قدرتنمایی داشتیم. یک ماه قبل از این حادثه مقتول به همراه دوستش مرا به پارکی برد و مرا با چاقو زخمی کرد تا نشان دهد که گنده لات منطقه اوست. من که کینه‌اش را به دل گرفته بودم؛ اسلحه کلاشنیکفی تهیه کرده و روز حادثه به همراه دوستم از پشت سر به او شلیک کردم. در این مدت در شهرهای مختلف زندگی می‌کردم و ۲۰ روز قبل هم خودروی تیبا و اسلحه را در اطراف تهران رها کردم که پلیس خودرو را پیدا کرده بود.
با اعتراف متهم جوان و همدستش به قتل، آنها به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

سخنگوی فراجا:
هزینه جرم در ایران پایین است

پایین بودن هزینه جرم در کشور یکی از مهم‌ترین علل افزایش جرم است و مجلس باید ضمن بازنگری در قوانین با افزایش هزینه جرم برای مجرمان بازدارندگی ایجاد کند.
به گزارش  «ایران»، سردار مهدی حاجیان ، سخنگوی فراجا در نشست خبری  در خصوص علل افزایش مجرمان و اینکه آیا این افراد قوانین بازدارندگی لازم را در برابر خود می بینند، گفت: متأسفانه هزینه جرم در کشور ما بسیار پایین است و در این خصوص از مجلس انقلابی انتظار داریم که قوانین را بازنگری کند، هزینه جرم باید افزایش پیدا کند، البته منظور ما این نیست که مجرمان فقط باید زندانی شوند، بلکه باید مجازات‌ها به گونه‌ای افزایش پیدا کنند که قدرت بازدارندگی آن بیشتر شود. در حال حاضر مجازات‌ها متناسب با جرایم نیست. به هرحال قوه قضائیه و پلیس همه تلاش خود را برای برخورد با متخلفان انجام می‌دهند اما مبنای کار ما قانون است و اگر در آن بازنگری صورت گیرد قطعاً شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.وی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه امنیت اقتصادی «امین» خاطرنشان کرد: با اعلام دولت مبنی بر عادلانه کردن یارانه‌ها از اسفند سال گذشته، قرارگاه پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد با مخلان نظم و امنیت اقتصادی، محتکران و قاچاقچیان تشکیل شد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در خصوص احتکار آرد ، گندم ، برنج و روغن و بیش از ۱۴ هزار نفر به خاطر قاچاق و احتکار دارو، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و قطعات خودرو دستگیر شده‌اند.

انتشار تصاویر بدون رضایت جرم است
سردار حاجیان با اشاره به انتشار فیلم‌های ضبط شده با دوربین‌های مداربسته و گوشی‌های موبایل تصریح کرد: برابر قانون مطبوعات هر فردی که اقدام به انتشار تصاویر بدون رضایت آنها کند،مرتکب عمل مجرمانه شده و مجازات می‌شود. گاهی دیده شده که برخی تصاویر دوربین مداربسته که تصاویری از سرقت یک سارق را نشان می‌دهد منتشر می‌کنند که برای این اقدام جرم‌انگاری شده است. از این‌رو اگر افراد چنین فیلم‌هایی را در اختیار دارند باید آن را به مراجع ذی‌صلاح تحویل دهند.

افزایش ۴ درصدی سرقت‌های خرد در کشور
حاجیان درباره آمار وقوع سرقت در کشور گفت: در بحث سرقت‌های خرد افزایش چهار درصدی داشته ایم، اما درباره دیگر انواع سرقت‌ها نظیر زورگیری و کیف قاپی با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۵۲ هزار سرقت کشف شده است. در حوزه سرقت منازل نیز در مجموع ۶۲ درصد، سرقت مغازه ۶۶ درصد و سرقت خودرو نیز ۹۲ درصد منجر به کشف شده که در مجموع این سرقت‌ها نیز نسبت به پارسال، افزایش ۱۲ درصدی کشفیات را داشته‌ایم.

تلاش برای بازگرداندن ۲ سارق بانک ملی به کشور
سخنگوی فراجا در بحث سرقت از بانک ملی شعبه دانشگاه نیز گفت: عملیات کشف سرقت از بانک ملی که با رمز حضرت ثامن‌الحجج(ع) انجام شد یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای پلیس است، به‌طوری که دیگر کشورها نیز خواستار انتقال تجربیات پلیس ایران در این زمینه بودند. متأسفانه رسانه‌های خارجی به‌دنبال این بودند تا با استفاده از این سرقت جامعه را ناامن نشان دهند، اما پلیس نشان داد که در کمتر از ۴۸ ساعت توانست عاملان سرقت بزرگ را شناسایی و اغلب آنها را دستگیر کند. ما در این پرونده بیش از ۹۰ درصد اموال سرقتی را کشف کردیم و غیر از ۲ نفر از سارقان که در خارج از کشور هستند مابقی سارقان را نیز دستگیر کردیم. به نظر می‌رسد که این پرونده دیگر ابعاد پنهانی چندانی نداشته باشد. من معتقدم که این سارقان حداقل دو ماه برای انجام این سرقت نقشه کشیده بودند، البته ما همچنان پیگیر بازگرداندن ۲ سارق دستگیر شده در خارج از کشور هستیم و پرونده همچنان مفتوح است.
سردار حاجیان تأکید کرد: ما از صداوسیما گلایه داریم، چراکه این خبر را به گونه‌ای منتشر کردند که گویی ما کار بدی انجام داده‌ایم و در حالی که ما در اسرع وقت عاملان یکی از پیچیده‌ترین سرقت‌های قرن را که هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند  کشف کردیم، البته ما قدردان سایر رسانه‌ها هستیم که علاوه‌بر اینکه موجب دلگرمی ما هستند، به‌عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس رسالت خود را ایفا می‌کنند. از این‌رو سهم بسزایی از رضایتمندی بالای مردم جامعه از پلیس به خاطر نقش رسانه هاست.
وی در ادامه نشست به کشف جرایم جنایی و دارندگان سلاح پرداخت و تصریح کرد: آمار ما در زمینه کشف جرایم جنایی نظیر قتل۱۰۰ درصد و در سایر جرایم جنایی بیش از ۹۲ درصد است. به طور قطع پلیس با دارندگان سلاح برخورد می‌کند و رسیدگی به این مورد به‌صورت ویژه در دستور کارمان است.

شناسایی متخلفان معاملات فردایی ارز و طلا
سخنگوی فراجا با بیان اینکه انجام معاملات فردایی طلا و ارز ممنوع است، تأکید کرد: به‌طورکلی یک خلأ قانونی درباره معاملات فردایی طلا و ارز وجود داشت که ما آن را در شورای امنیت کشور مطرح کردیم و در آنجا دستورات لازم برای برخورد با متخلفان در این حوزه تصویب و ابلاغ شد. در معاملات فردایی سه گروه دخیل هستند، یک گروه افرادی هستند که طلا و ارزی ندارند، اما با معاملات صوری نرخ‌ها را جابه‌جا می‌کنند. گروه دیگر افراد سودجو بودند و گروه سوم هم تحلیلگران هستند که این افراد از خلأ قانونی موجود سوءاستفاده کرده و در کانال‌ها و صفحات خود اقدام به ارائه تحلیل‌هایی از قیمت ارز در روز آینده می‌کردند که در این راستا ۸۶ کانال و صفحه فعال با بیش از ۷۵ هزار دنبال کننده شناسایی و در مجموع ۲۰۰ نفر بازداشت شدند.
وی در ادامه به موضوع کلاهبرداری‌ در حوزه رمزارزها و فروش سؤالات کنکور اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری‌ها برابر آمارهای پلیس فتا و شکایات واصله در حوزه رمزارز در حال افزایش است. رمزارزها حوزه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و از این‌رو به مردم هشدار می‌دهیم که از سرمایه‌گذاری در این حوزه پرهیز کنند. در مورد فروش سؤالات کنکور در فضای مجازی نیز ما پنج نفر را دستگیر کردیم.

برخورد با لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام
سردار حاجیان همچنین از برخورد پلیس فتا با لایوهای غیر اخلاقی و محتواهای نامناسب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام خبر داد و گفت: برابر قانون مطبوعات و قانون مجازات اسلامی، انتشار محتوای غیر اخلاقی در فضای مجازی جرم انگاری شده و مرتکبان آن به حبس محکوم خواهند شد. از این‌رو انتشار تصاویر منکراتی و عکس‌های غیر اخلاقی در فضای اینستاگرام ممنوع بوده و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی
سردار حاجیان درباره عملکرد پلیس راهور نیز گفت: تعداد تصادفات فوتی هشت درصد کاهش داشته است. همچنین ۲۷ درصد از افرادی که در تصادفات فوت شدند در پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جان خود را از دست دادند که این موضوع لزوم رفع نقص هرچه سریع‌تر از این نقاط را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*