گفته می شود

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی که در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشته همه باید کمک کنند تا بانکداری اسلامی که به‌نفع مردم و از دغدغه‌های دولت جدید است محقق شود. وی با تأکید بر برچیده شدن ربا از بانک‌ها افزود: اعلام ارائه تسهیلات با سود ۲۰ درصد و ۲۵ درصد زیبنده جمهوری اسلامی نیست، باید کاری کرد که بساط این رباخواری برچیده شود.

 

 

گفته می شود آیت‌الله ‌جوادی آملی در این دیدار با رئیس بانک مرکزی تاکید کرده بانک‌مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کارهای اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند؛ اختلاس های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه.  از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند. در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چون گاهی مشکلات اقتصادی باعث می شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند.

 

گفته می شود  تغییرات قیمت دلار در دو دهه اخیر بیانگر این است که قیمت این ارز طی این مدت تقریبا ۳۵ برابر شده است.

 

 

گفته می شود محمدحسین شریف زادگان گفته ما جزو کشورهای رانتی هستیم که غلبه درآمد دولت از درآمد نفت است.اقتصاددانان می گویند فقر با توسعه اقتصادی در تضاد است و از این روی، برای توسعه اقتصادی کاهش فقر ضروری است. در دولت اصلاحات خط فقر به ١٠/۵ درصد و در دولت احمدی نژاد به ٣۴/۶ و سال ٩٩ به ٣٨ درصد رسید؛ یعنی دولت اعلام کرده از ٨۴ میلیون نفر، ٣٢ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفته آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده تسهیلاتی جهت خرید خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شده است.

 

گفته می شود آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رییس کل بانک مرکزی گفته امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم. ارزش پول ملی ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها پایین است، ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم. زمانی با ۳۰ هزار تومان می‌شد خانه خرید، اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند!

 

 

گفته می شود حجت الاسلام رسول جعفریان در واکنش به اظهارات حجت الاسلام فاضل لنکرانی علیه آیت الله محقق داماد تصریح کرده برخی مدرسان حوزه، سازمان یافته با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر می شوند.

 

 

 

 

 

گفته می شود چند ساعت پس از آن که جو بایدن گفت ولادیمیر پوتین “باید کاری انجام دهد”، شواهد جدیدی از افزایش نیروهای نظامی در نزدیکی اوکراین برای یک “جنگ ۹ ماهه” افشا شد.

 

 

گفته می شود آمریکا به متحدانش در کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه بالتیک متشکل از استونی، لیتوانی و لتونی اجازه داده سلاح های مرگبار ساخت آمریکا را به اوکراین ارسال کنند.

 

 

گفته می شود فرزند اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس که از چندی پیش توسط کردهای سوریه ربوده شده بود با تلاش نیروی قدس سپاه آزاد شد.پسر اقبال شاکری در سوریه به عنوان پیمانکار پروژه های عمرانی حضور داشت و در مناطق شمالی سوریه که کردهای سوریه حضور دارند مشغول فعالیت بود؛ اما از هفته های گذشته توسط آنان ربوده شده بود

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*