آخرین خبر :

گزارش/اجازه ندهیم صنعت دارو به سرنوشت خودرو دچار شود

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

برخی اتفاقات مهم در زمان به گونه‌ای رخ داده‌اند، که درک آن‌ها برای انسان کار آسانی نیست.

 

برخی وقایع چنان رد عمیقی در تاریخ و فرهنگ از خود بر جای می‌گذارند که به نشان عصر خود بدل می‌شوند. برخی از آن‌ها جدید ترند و برخی دیگر قدیمی تر. اما اگر از زاویه‌ی دیگری به آن‌ها نگاه کنید و باهم مقایسه شان کنید، به حقایقی پی خواهید برد که درک تان از زمان را دگرگون خواهد کرد.

در ادامه از این حقایق خواهیم گفت.

۱- آخرین کتاب هری پاتر همان سالی منتشر شد که اولین تلفن همراه آیفون معرفی شد

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

در سال ۲۰۰۷، طرفداران این جادوگر نوجوان منتظر آخرین کتاب از مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» بودند. همان سال استیو جابز اولین گوشی آیفون را به دنیا معرفی کرد.

۲- میان اولین پرواز هواپیما و اولین پرواز به فضا تنها ۵۸ سال فاصله بود

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

در سال ۱۹۰۳ برادران رایت اولین پرواز با هواپیمای موتوردار را به انجام رساندند. اما کمتر از ۶۰ سال بعد، اولین سفینه فضایی با حضور فضانورد روس، یوری گاگارین به فضا پرتاب شد.

۳- میان ساخت اینترنت و اختراع فیسبوک ۳۵ سال فاصله وجود دارد

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

در سال ۱۹۶۹، دانسمندان شبکه آرپانت (ARPANET) را که به همان شکل اینترنت امروزی کار می‌کرد، ساختند؛ و تنها ۳۵ سال بعد، مارک زاکربرگ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا را تأسیس کرد.

۴- ۱۱۴ سال بعد از نمایش اولین فیلم در دنیا، فیلم «آواتار» اکران شد

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

اولین فیلم دنیا که کار برادران لومیر بود در سال ۱۸۹۵ به نمایش درآمد و همه‌ی کسانی که به تماشای آن نشستند را بسیار تحت تأثیر قرار داد. ۱۱۴ سال بعد، جیمز کامرون فیلم «آواتار» (Avatar) را در دنیا به نمایش درآورد و این فیلم به مدت ۱۰ سال پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بود.

۵- دانشگاه آکسفورد قبل از امپراتوری آزتک تأسیس شده

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

زمان دقیق تأسیس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا مشخص نیست. اما تحقیقات نشان داده دانشجویانی بودند که در سال ۱۰۹۶ میلادی در دانشگاه آکسفورد تحصیل کردند. ۳۲۲ سال بعد یعنی در سال ۱۴۲۸ میلادی آزتک‌ها امپراتوری خود را در محل مکزیک کنونی برپا کردند.

۶- قطار قبل از دوچرخه اختراع شد

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

اولین لوکوموتیو در سال ۱۸۰۲ به دست ریچارد ترویتیک ساخته شد؛ و تازه در سال ۱۸۸۵ بود که اولین دوچرخه‌ی شبیه به نمونه‌ی امروزی اش اختراع شد.

۷- برج ایفل و تابلوی نقاشی «شب پرستاره»‌ی ونگوگ در یک سال پدید آمدند

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

برج ایفل در سال ۱۸۸۹ ساخته شد. ابتدا قرار بود یک سازه‌ی موقت باشد و هیچکس حتی تصورش را هم نمی‌کرد که به یکی از معروف‌ترین نماد‌های دنیا بدل خواهد شد.

همان سال بود که ونگوگ یکی از مشهورترین نقاشی‌های دنیا را خلق کرد.

۸- کریستوفر لی در دوران امپراتوری عثمانی به دنیا آمد

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

کریستوفر لی، بازیگر مشهور بریتانیایی، که بیشتر با نقش «سارومان» در مجموعه فیلم «ارباب حلقه ها» (The Lord of the Rings) شناخته می‌شود، در روز ۲۷ مه ۱۹۲۲ به دنیا آمد. وقتی او متولد شد، امپراتوری عثمانی هنوز وجود داشت. ۵ ماه بعد این امپراتوری از میان رفت.

۹- در زمانی که هیچکس از نیوتون و قوانینش چیزی نمی‌دانست، دانشگاه هاروارد وجود داشت

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

دانشگاه پرآوازه‌ی هاروارد یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزشی آمریکا است. این دانشگاه در روز ۸ سپتامبر سال ۱۶۳۶ تأسیس شد. یکی از مشهورترین دانشمندان دنیا یعنی اسحاق نیوتون، ۶ سال بعد از تأسیس دانشگاه هاروارد متولد شد.

۱۰- چارلی چاپلین و امینم هم دوره هستند

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

مارشال بروس مدرز سوم که با نام امینم شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۲ متولد شد. همان سال یکی از مشهورترین بازیگران تاریخ یعنی چارلی چاپلین، دومین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.

۱۱- متولدین ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۰ و یکم ژانویه سال ۲۰۰۱ در دو هزاره‌ی متفاوت به دنیا آمدند

حقایقی که درک‌تان از زمان را تغییر می‌دهند

آخرین روز سال ۲۰۰۰، پایان قرن دوازدهم و دومین هزاره‌ی عصر ما بود. از سویی دیگر، یکم ژانویه سال ۲۰۰۱، آغاز قرن بیست و یکم و سومین هزاره بود. متولدین آخرین دقایق سال ۲۰۰۰ و اولین دقایق سال ۲۰۰۱ نه تنها در دو قرن متفاوت، بلکه در دو هزاره‌ی متفاوت هم به دنیا آمدند.

 

یک هفته از وعده مجلسی‌ها گذشت

سفر هوایی گران ماند

سفر هوایی گران ماند

با آن‌که اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار بود در هفته گذشته پرونده اضافه شدن مالیات بر ارزش‌افزوده روی قیمت بلیت هواپیما را باز و بررسی کنند، اما رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران می‌گوید: این موضوع مسکوت مانده و با وجود قولی که داده شده بود، هنوز پیگیری نشده است.

به گزارش ایسنا، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده از روز ۱۳ دی‌ماه روی نرخ بلیت هواپیما به اجرا گذاشته شده است. شرکت‌های هواپیمایی خارجی این قانون را مغایر با قوانین بین‌المللی حمل و نقل و انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) دانسته‌اند و با اشاره به ابهامات این قانون، اعتراض خود را به الزام اجرای آن در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون عمران مجلس و فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس نیز حضور داشتند، مطرح کردند. مخالفان معتقدند سازوکار مشخصی برای این قانون تعیین نشده و ابهام آن دست‌مایه‌ای برای ایجاد محافلی خواهد شد که بلیت هواپیما را تدریجی گران‌تر خواهد کرد. انتقال خروج ارز از کشور و تحمیل هزینه‌های بیشتر به خانواده ایرانی از دیگر تبعات اجرای این مصوبه بود که به نمایندگان مجلس یادآور شد.

اعضای کمیسیون عمران در آن جلسه که سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه در محل فدارسیون حمل و نقل لجستیک ایران برگزار شد، وعده دادند یک هفته بعد جلسه‌ای را برای رفع ابهام و بررسی تخلفات آن با حضور نمایندگان وزارت راه، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌ها و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی برگزار کنند، اما اینک رحمت‌الله رفیعی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ در پاسخ به پیگیری ایسنا می‌گوید که آن جلسه برگزار نشده است.

او می‌افزاید: شرکت‌های هواپیمایی همزمان با اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده، کف قیمت را هم بستند و بلیت ارزان هم پیدا نمی‌شد که البته اعتراض‌ها باعث شد وزیر راه دست‌کم هشدار شدیداللحنی به شرکت‌های هواپیمایی درباره ممانعت آن‌ها از ارزان‌فروشی بلیت بدهد، اما درباره اضافه شدن مالیات بر ارزش‌افزوده هنوز اقدامی نشده است، با آن‌که در جلسه‌ای که نمایندگان مجلس و شرکت‌های هواپیمایی خارجی حضور داشتند صراحتا تاکید شد که بلیت هواپیما محصولی نیست که ارزش‌افزوده‌ای تولید کند و مشمول مالیات آن شود. ضمن این‌که طبق مقررات بین‌المللی اضافه کردن این مالیات تخلف است. به خاطر همین ایرادها هم قرار شد نمایندگان مجلس موضوع این مصوبه را بررسی کنند که تا کنون خبری نشده است.

رفیعی همچنین می‌گوید: با وجود هشدارها و مخالفت‌هایی که نسبت به مالیات بر ارزش‌افزوده در بلیت هواپیما شد، اما اراده‌ای برای ارزان کردن یا واقعی شدن قیمت بلیت هواپیما دیده نمی‌شود. هر وقت توانستند قیمت خودرو را پایین آورند، قیمت بلیت هواپیما را هم می‌توانند پایین بیاورند.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به پیامدهای منفیِ اضافه شدن مالیات بر ارزش‌افزوده روی قیمت بلیت هواپیما، اظهار می‌کند: قبلا این تذکر داده شد که اضافه شدن این مالیات در پروازهای داخلی هزینه بیشتری را به خانواده ایرانی تحمیل می‌کند و در پروازهای خارجی نیز به خروج ارز از کشور منجر می‌شود، چون در خارج از کشور مالیات بلیت‌ هواپیما صفر است، بنابراین با قیمت پایین‌تری می‌توان آن را خرید. علاوه‌بر این، برخی از شرکت‌های هواپیمایی، مالیات بر ارزش‌افزوده را سلیقه‌ای اضافه کرده‌اند، یعنی یک شرکت روی مالیات (Tax) آن را اضافه کرده، یک شرکت روی نرخ پایه بلیت (Fare). بنابراین برخی از آن‌ها وقتی بلیتی را کنسل می‌کنند آن ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده را دیگر برنمی‌گردانند.

رفیعی با بیان این‌که اگر قیمت بلیت سفرهای هوایی و یا این مصوبه غیرکارشناسی است باید آن را بررسی و اصلاح کنند، می‌گوید: به تجربه هر نوع افزایشی در بلیت هواپیما، گرانی‌های دیگری را در پی خواهد داشت، بنابراین نباید ساده از کنار اضافه کردن ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده گذشت.

 

 

 

 

ماجرای کارت یارانه نان

ماجرای کارت یارانه نان

با توجه به برخی ابهامات مطرح شده درباره کارت یارانه نان و واکنشی که سازمان برنامه و بودجه به این موضوع داشته، ظاهرا قرار است متقاضی خرید نان با همان کارتی که یارانه دریافت می‌کند، پرداخت را نیز انجام دهد اما میزان پرداخت و دریافت متفاوت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت اعلام کرده بود که در ابتدا به حذف یارانه نهاده‌ها ورود می‌کند و در ادامه گندم و دارو در دستور کار است که  در همین رابطه اعلام  مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره کارت یارانه نان، برداشت‌های متفاوتی ایجاد کرد ولی مروری بر اظهارات قبلی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و واکنش تازه این سازمان، تا حدودی جریان کارت یارانه را مشخص می کند.

پیش‌تر میرکاظمی – رئیس سازمان برنامه و بودجه -در این رابطه اعلام کرده بود که تمرکز فعلی دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌هاست و  در مورد دارو و نان در فاز دوم و بسته به مصوبه مجلس تصمیم گیری خواهد کرد.

طبق توضیح وی، اگر کسی در نانوایی خرید نان انجام دهد، با کارت یارانه‌ای که در اختیار دارد، آن را حساب می‌کند؛ به طوری که به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد اما از خریدار همان قیمت قبلی کسر می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه این را هم گفته بود که راه‌اندازی سامانه مربوطه بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد.

این در شرایطی است که در تازه ترین واکنش به این موضوع، روابط عمومی سازمان برنامه بودجه نیز اعلام کرده که نه قرار است کارت نان صادر شده و نه کوپنی در دستور کار قرار گیرد بلکه اگر طرح نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای هم خواهد خرید.

در حال حاضر گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی به همراه بخشی از دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با ارز ترجیحی وارد ایران می شود.

گزارش های گمرک نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال حدود ۱۱.۱ میلیارد دلار از این اقلام با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است که بیش از ۵۷ درصد آن به نهاده‌های جو، ذرت و کنجاله سویا اختصاص دارد.

 

 

 

اجازه ندهیم صنعت دارو به سرنوشت خودرو دچار شود

اجازه ندهیم صنعت دارو به سرنوشت خودرو دچار شود

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در واکنش به اظهار نظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه برای پزشکانی که داروی خارجی تجویز کنند، امتیاز منفی در نظر گرفته می شود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عنوان داشته بود برای آن دسته از پزشکان به خصوص پزشکان هیأت علمی که داروهای خارجی تجویز کنند، امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود.

سیدعلی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر به اظهار نظر وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: پزشک حق دارد برای تجویز داروهایی که بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شوند، محدودیت و ممنوعیتی نداشته باشد.

وی افزود: نمی‌توان با طرح موضوعاتی مثل امتیاز منفی، پزشکان را از تجویز داروهایی که در بازار دارویی کشور موجود است، تهدید کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: با محدود کردن واردات داروهای خارجی، صنعت داروسازی کشور به سرنوشت صنعت خودروسازی تبدیل می‌شود.

وی گفت: اگر واردات داروهای مورد نیاز کشور که مشابه داخلی ندارند قطع شود، پزشک محکوم به انتخاب دارویی برای بیمار خودش می‌شود که شاید مفید نباشد.

فاطمی تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی هم موافق این موضوع نیستند که واردات دارو به طور کلی قطع شود، زیرا زمینه رقابت از بین می‌رود.

وی افزود: با این قبیل مسائل و موضوعات باید به صورت ریشه‌ای برخورد شود و تکلیف ارز دارو مشخص گردد.

 

 

کسری بودجه ۱۴۹ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی در سال آینده

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در صورتی که دولت بدهی ۸۹ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را پرداخت نکند سال آینده این سازمان با کسری ۱۴۹ هزار میلیارد تومانی مواجه می شود.

علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت بدهی ۸۹ هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری در قالب واگذاری سهام به تأمین اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی با دولت و مجلس برگزار شده است و بر اساس آخرین اخبار، در هیئت امنای تأمین اجتماعی صحبتی شده است که ۶۹ هزار میلیارد تومان از ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت در سال جاری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این مسئله در هیئت امنای تأمین اجتماعی مطرح شده است و احتمال دارد عملیاتی بشود، گفت: بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض هستند چرا که باید مبلغ کامل ۸۹ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ادامه داد: طی هفته‌های گذشته رایزنی‌هایی با نمایندگان و ریاست مجلس انجام شد و اخیراً نیز با قلی‌ها معاون اجرایی رئیس مجلس نیز صحبت کرده‌ایم و قرار است طی این هفته جلسه‌ای در ارتباط با بدهی ۸۹ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی برگزار شود.

دهقان‌کیا ادامه داد: در صورتی که بدهی ۸۹ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی در سال جاری پرداخت نشود سال آینده مشکلات عدیده‌ای برای بازنشستگان رقم خواهد خورد. ما در سال آینده با کسری بودجه ۱۴۹ هزار میلیارد تومانی روبرو خواهیم بود.

 

 

 

 

طرح سهمیه‌بندی بنزین به هر فرد در مرحله کارشناسی است

وزیر نفت گفت: در رابطه با طرح اختصاص سوخت به افراد گفت: این هنوز در مرحله بررسی‌های کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز قرارداد خط لوله فراورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد میان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و بانک ملت منعقد شد.

در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه جواد اوجی، وزیر نفت اظهار داشت: این خط لوله به طول ۹۵۰ کیلومتر که از رفسنجان شروع می‌شود و به مشهد مقدس می‌رسد توانایی انتقال ۱۵۰ هزار بشکه در روز را دارد. در واقع سورس (منبع) این فراورده‌ها پالایشگاه ستاره خلیج فارس به رفسنجان است و با احداث این خط به سه استان را طی می‌کند و به مشهد می‌رسد.این پروژه هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ امنیت انرژی بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نفت با تأکید بر اهمیت سوخت‌رسانی به منطقه شمال شرقی گفت: اگر این خط لوله نباشد روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تانکر باید این میزان فرآورده را حمل کند.

وی ضمن تشکر از وزیر اقتصاد افزود: روز پنجشنبه هم افتتاح یک پالایشگاه را در منطقه قشم داشتیم که آن هم با مشارکت بانک پاسارگاد تأمین مالی شد و امروز هم بانک ملت تأمین منابع ارزی ۳۷۰ میلیون یورو منابع ارزی تقبل کرده و با نگاه وزیر اقتصاد، بانک‌ها به رسالت اصلی خودشان که تأمین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی و حیاتی کشور است، عمل می‌کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: به دستور وزیر اقتصاد کنسرسیومی از بانک‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت، از جمله پتروپالایشگاه‌ها تشکیل شده است.

اوجی در رابطه با طرح اختصاص سوخت به افراد گفت: این هنوز در مرحله بررسی‌های کارشناسی است. حدود ده دستگاه در این رابطه دخیل هستند و هنگامی که ابهامات آن رفع شود دولت درباره آن تصمیم می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت نفت برنت گفت: نظر بنده و کارشناسان و همچنین اعضای اوپک و اوپک پلاس بر قیمت حدود ۸۰ تا ۹۰ دلار، چه برای کشورهای صادرکننده و چه برای کشورهای مصرف کننده است.

وزیر نفت درباره تعاملات با کشورهای همسایه گفت: هفته گذشته در دیدار با طرف ترکمن تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی، صادرات فراورده‌ها و هم بحث نفت خام امضا شد که امیدواریم هرچه زودتر به قرارداد منجر شود. همچنین بحث تمدید قرارداد با ترکیه از اولویت‌های وزارت نفت است و با توجه به اتمام قرارداد در ۲۰۲۶، همین هفته کارشناسان شرکت بوتاش ترکیه و شرکت ملی گاز مذاکرات را شروع می‌کنند.

وی در رابطه با برنامه‌های وزارت نفت در سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: همانطور که می‌دانید رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بر عهده وزارت نفت است و در این رابطه برنامه‌های خوبی داریم که ان‌شاءالله سر فرصت اعلام خواهیم کرد.

 

 

رونمایی از کیف‌های لبریز از رشوه دلار در دادگاه شهرداری لواسان

رونمایی از کیف‌های لبریز از رشوه دلار در دادگاه شهرداری لواسان

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان در حالی صبح امروز آغاز شد که چهار کیف حاوی مقادیر زیادی پول نقد، دلار و یورو در آن به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان در حالی صبح امروز آغاز شد که چهار کیف حاوی مقادیر زیادی پول نقد، دلار و یورو در آن به نمایش درآمد.

ارزش ارزها و پول‌های کیف‌های به نمایش درآمده در تصاویر ۴۰ میلیارد تومان است.

در ادامه جلسه دادگاه، اسناد دیگری از تخلفات متهمان این پرونده از جمله دریافت بیش از ۷۰۰ سکه طلا به عنوان رشوه به نمایش گذاشته شد.

این پرونده ۵۱ متهم دارد که شهردار سابق لواسان، اعضای شورای شهر لواسان، برخی از کارمندان شهرداری و پیمانکاران را دربر می‌گیرد.

متهمان با سوءاستفاده از جایگاه خود و سوءاستفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰، ۷۷ و ۵ مقاصد مجرمانه خود را محقق کرده‌اند.

مشارکت در تشکیل شبکه ارتشاء و اخذ رشوه طی فقره‌های متعدد، از اتهامات متهمان پرونده فساد در شهرداری لواسان است.

نان کارتی و کوپنی نمی‌شود

روابط عمومی برنامه و بودجه در خصوص اخباری مبنی بر کوپنی و کارتی شدن یارانه نان، واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای هم می خرد،پرداخت یارانه به حلقه آخر و حذف دلالان معلوم است به مذاق برخی ها که نانشان آجر می شود خوش نیاید.

نان کارتی و کوپنی نمی‌شود

مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی استان تهران نیز در این باره گفت:  هنوز دستور و ابلاغیه ای خاصی درباره فروش نان با “کارت اعتباری” به اتحادیه نانوایان ابلاغ نشده و احتمالا هنوز در مرحله تهیه زیرساخت هاست.

طرح خرید نان به صورت کارتی قرار بود در سال ۸۹ و در دولت‌های قبل صورت گیرد، ولی بنا به دلایلی این طرح عملیاتی نشد به طوری که یارانه گندم به حساب مردم واریز شد تا آن‌ها انتخاب کنند از کدام نانوایی، چه نانی خریداری کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده، در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده‌سازی زیرساخت آن هستند.

چندی پیش، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تغییر در نحوه خرید نان گفت: دولت در حال بررسی طرح “کارتی کردن خرید نان” است و از این پس یارانه نان از طریق کارت به نانوا پرداخت می‌شود و مردم نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند.

 

 

 

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در حال نهایی شدن

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین در بخش‌های مختلف در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ آقای احسان خاندوزی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش در وزارت نفت افزود: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قراداد‌های مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

خاندوزی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قرارداد‌هایی خواهیم شد.

خاندوزی ادامه داد: همکاری خوبی بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد در خصوص تامین مالی پروژه‌های این صنعت در جریان است.

وی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها نشان می‌دهیم که تامین مالی پروژه‌های نفتی که از منابع خارجی دچار تنگنا شده بود، از منابع داخلی همچنان میسر است و با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه احداث خط لوله تابش، امروز علاوه بر تامین امنیت انرژی در شرق، برکات دیگری نیز دارد، افزود: با اجرای این طرح روزانه از تردد هزار تانکر جلوگیری شده و در با ضابطه‌مندشدن انتقال فرآورده‌ها، قاچاق سوخت نیز کاهش خواهد داشت.

وی به تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت توسط کنسرسیومی متشکل از بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا در وزارت اقتصاد کاری کنیم تا بانک‌ها در پشتیبانی از تولید و به ویژه بخش‌هایی که لوکوموتیو اقتصاد به شمار می‌روند، وارد شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این تامین مالی هم در توسعه پتروپالایشگاه‌ها و هم سایر طرح‌های نفتی انجام خواهد شد.

 

 

 

 

سالن گرگان صحنه زشت‌ترین رقابت به اصطلاح ورزشی

انتخابی جنجالی تیم ملی کشتی با پلیس، گاز فلفل و بازداشت تمام شد! / قهرمانی کشور یا میدان عربده و یقه‌گیری؟

اگر پلیس در محل برگزاری کشتی انتخابی تیم ملی حاضر نبود، شاید سالن گرگان دیروز شاهد قتل چند کشتی‌گیر، مربی و هوادار این رشته ورزشی می‌شد. مسابقات چندین وزن طی دو روز آخر هفته، به درگیری فیزیکی و فحاشی کشیده شد.

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در گرگان به جنجالی تمام عیار در چند وزن منتهی شد.

انتخابی جنجالی تیم ملی کشتی آزاد با پلیس، گاز فلفل و بازداشت تمام شد

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور که با ابتکار فدراسیون کشتی ایران، اولین مرحله از انتخابی تیم ملی قلمداد شد، به محل درگیری و جنجال بین کشتی گیران و مربیان و طرفداران آنها بدل گشت.

به نظر می‌رسد ورود سریع فدراسیون کشتی و ارجاع پرونده چندین کشتی‌گیر سرشناس آزادکار به کمیته انضباطی و اعمال محرومیت برای خاطیان، لازم باشد، وگرنه این بی اخلاقی‌ها روح پهلوانی ورزش اول ایران را به نابودی کامل خواهد کشاند.

 

ماجرای درگیری ها در دو وزن ۹۲ و ۱۲۰ کیلوگرم

پس از برگزاری دیدار‌های فینال اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشور به‌عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی در گرگان، طرفداران کشتی‌گیران بازنده با ورود به محوطه تشک کشتی، نظم سالن را به هم ریختند و اگر پلیس در سالن حاضر نمی‌شد، معلوم نبود چه فاجعه‌ای رخ می‌داد.

در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم، احمد بذری در یک مبارزه حساس و نزدیک با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب امیرحسین فیروزپور شد. در شرایطی که بذری با اجرای فن در ثانیه‌های پایانی جلو افتاد، مربیان فیروزپور چلنج کردند و داوران پس از بازبینی فیلم به فیروزپور نیز امتیاز دادند تا وی پیروز این مبارزه حساس شود.

پس از شکست بذری، اصغر بذری مربی این کشتی‌گیر با عصبانیت خطاب به کمیته فنی گفت: از ابتدا هدفتان این بود که فیروزپور پیروز شود.

پس از این اتفاق، تعدادی از اقوام و طرفداران بذری با پرش از روی سکو به محوطه تشک آمدند و قصد هجوم به‌ سمت داوران را داشتند که مأموران نیروی انتظامی مانع آن‌ها شدند و معترضین را به بیرون سالن بردند.

 

انتخابی جنجالی تیم ملی کشتی آزاد با پلیس، گاز فلفل و بازداشت تمام شد

اما مبارزه فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز با اعتراضاتی شدیدتر همراه بود. در مبارزه فینال سنگین‌وزن، یدالله محبی در حالی که ۷ بر یک از علی هاشمی پیش بود، موفق شد حریف خود را ضربه‌فنی کند و به عنوان قهرمانی برسد.

پس از این مبارزه در حالی که محبی به‌همراه دیگر برادر کشتی‌گیر خود ارشک محبی، قصد داشتند به‌سمت سالن گرم بروند، تعدادی از طرفداران هاشمی با پریدن از روی سکو، به‌سمت برادران محبی حمله‌ور شدند که این‌بار نیز مأموران نیروی انتظامی مستقر در سالن با ورود بموقع خود مانع آن‌ها شدند.

تعداد افراد درگیر و شدت آن تا جایی بود که مأموران از اسپری فلفل برای پراکندن آن‌ها استفاده کردند.

اقدام مأموران باعث شد دیگر افراد حاضر در سالن رقابت‌ها و مخصوصاً افراد نزدیک به محل درگیری، شدیداً از ناحیه چشم و گلو احساس ناراحتی کنند.

در نهایت مأموران، عاملان درگیری را بازداشت کردند و به بیرون سالن رقابت‌ها انتقال دادند.

 

انتخابی جنجالی تیم ملی کشتی آزاد با پلیس، گاز فلفل و بازداشت تمام شد

 

 

 

 

 

این گیاه خطر مرگ را ۶۲درصد کاهش می‌دهد

محققان به تازگی اعلام کردند که نوشیدن چای سبز در طول روز که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند خطر مرگ را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

 این گیاه خطر مرگ را ۶۲درصد کاهش می‌دهد به گزارش سیناپرس، سکته مغزی اسکمی و هموراژیک تا حد زیادی خطر مرگ و میر را بالا می برد. در بیشتر موارد، زمانی که لخته خون داخل یکی از عروق مغزی ایجاد می شود، سکته رخ می دهد. اما پژوهشگران بر این باورند که مصرف یک نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند می تواند خطر مرگ ناشی از سکته را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

حدود یک چهارم از تمام موارد سکته در افراد زیر ۶۵ سال و در مبتلایان به فشار خون یا کلسترول خون بالا ایجاد می شود. زمانی که فشار خون به آستانه خود می رسد، خطر ایجاد لخته خونی افزایش می یابد که خونرسانی به مغز را مختل می کند. از سوی دیگر، کلسترول بالا نیز منجر به تشکیل پلاک هایی در عروق خونی می شود که ممکن است باعث تخریب عروق خونی منتهی به مغز شود.

محققان ژاپنی دریافتند افرادی که روزانه دست کم ۷ فنجان چای سبز می نوشند، در مقایسه با افرادی که این عادت را ندارند، ۶۲ درصد کم تر در معرض خطر مرگ قرار دارند. یکی از رموز سالم بودن این نوشیدنی به این دلیل است که ژاپنی ها چای سبز را همراه با آب و بدون افزودن شکر مصرف می کنند.

محققان، سبک زندگی، سابقه پزشکی و رژیم غذایی آنها از جمله مصرف چای و قهوه را افراد مورد بررسی قرار دادند. به گفته آنها، مصرف مقادیر بالاتری چای سبز همراه با مصرف زیاد ماهی، میوه ها و لوبیای سویا جزء تغذیه سالم محسوب می شود.

فداکاری تحسین برانگیز زن کانادایی برای ازدواج با مرد سیاهپوست

در این عکس‌ها یک مرد سیاهپوست با هفت بچه قد و نیم قد به رنگ شکلات کاکائویی به چشم می‌خورند، … زن سابق مرد سیاهپوست به خاطر فقر و فلاکت او را ترک می‌کند، اما یک روز صبح وقتی مرد با ناامیدی از خانه بیرون می‌رود تا برای سیرکردن شکم بچه‌های بازیگوش…

در این عکس‌ها یک مرد سیاهپوست با هفت بچه قد و نیم قد به رنگ شکلات کاکائویی به چشم می‌خورند، … زن سابق مرد سیاهپوست به خاطر فقر و فلاکت او را ترک می‌کند، اما یک روز صبح وقتی مرد با ناامیدی از دخمه‌ی تنگ و تاریک بیرون می‌رود تا برای سیرکردن شکم بچه‌های بازیگوش در غیاب عشق از دست رفته،  چیزی برای خوردن بیاورد، توریست زن کانادایی که در حال گشت و گذار در روستا بوده چشمش به او می‌افتد و در نگاه اول، یک دل نه بلکه صد دل عاشق مرد می‌شود و تصمیم می‌گیرد یک فداکاری بزرگ انجام بدهد.

 

این زن توریست با مرد سیاهپوست ازدواج می‌کند و سرپرستی هفت کودک را بر عهده می‌گیرد و قول می‌دهد مثل یک مادر مهربان برای آنها غذا بپزد، لباسهایشان را بشوید به اموراتشان رسیدگی کند، اما شانس تا اینجا برای خانواده “هفت به علاوه یک” متوقف نمی‌شود و زن توریست با هزینه شخصی خود، دست همسر و فرزندان را می‌گیرد و همگی راهی کانادا می‌شوند تا با خوشی و خرمی کنار هم زندگی کنند.این ماجرا از دل افسانه‌های هزار و یک‌شب بیرون نیامده و کاملا واقعی است، کافی است به این عکسها نگاه کنید تا متوجه شوید دنیا هنوز زیبایی‌هایش را دارد، اینطور نیست؟!

بنابراین می‌توان گفت شانس، گاهی شبیه یک توریست زن خارجی می‌تواند درهای یک دخمه فقیرانه در آفریقا را بزند و ما را با خود ببرد.

فداکاری تحسین برانگیز زن کانادایی برای ازدواج با مرد سیاهپوست

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*