آخرین خبر :

حوادث/افشای راز سرقت از خانه پدرزن در خواب

افشای راز سرقت از خانه پدرزن در خواب

حرف زدن داماد در خواب راز سرقت میلیاردی او از خانه پدرزنش را فاش کرد.
به گزارش «ایران»، اواخر سال گذشته مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت دلارها و طلاهایش شکایت کرد و گفت: مدتی قبل خودروی ال ۹۰ خودم را که تازه خریداری کرده بودم فروختم و با پس‌اندازی که خودم و همسرم داشتیم مقداری دلار خریدیم چون فکر می‌کردیم با گران شدن دلار سود خوبی می‌کنیم. دلارها و طلاهای همسرم را داخل کشوی کوچکی که در تخت خواب قرار داشت جاساز کرده بودیم. برای مسافرت چند روزه خانه را ترک کردیم و زمانی که به خانه آمدم با در تخریب شده و سرقت دومیلیاردی طلا و دلارها مواجه شدم.
سرنخی از سارق
با شکایت مرد میانسال تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز شد. گرچه متهمان با شگرد تخریب در وارد شده و به نظر می‌رسید که سرقت از سوی افرادی بیگانه باشد اما سرقت طلا و دلارهای جاساز شده این احتمال را برای تیم تحقیق مطرح کرد که سرقت‌ها از سوی فردی آشنا انجام شده است.
تحقیقات برای رازگشایی از سرقت میلیاردی ادامه داشت اما هیچ رد و سرنخی از سارق به‌ دست نیامد تا اینکه چند روز قبل دختر شاکی پرونده به پلیس رفت و هویت سارق را برملا کرد.
او گفت: شوهرم مدت‌هاست یک عادت عجیب دارد او هر اتفاق عجیب و مهمی که در طول روز برایش افتاده باشد شب در خواب ناخواسته بیان می‌کند. اوایل فکر می‌کردم هذیان می‌گوید اما بعد متوجه شدم حرف‌هایش در خواب واقعیت دارد. چند ماه بعد از سرقت خانه پدرم، وضع مالی همسرم به یکباره خوب شد. خودرویی خرید و خوب پول خرج می‌کرد.
زن جوان ادامه داد: چند باری از او پرسیدم که این پول‌ها را از کجا آورده و او هم در پاسخ مدعی بود که خودرو را قسطی خریده و شرکتی که در آن کار می‌کند، به او وام داده است. حرف‌های او را باور کردم تا اینکه این اواخر متوجه شدم شوهرم در خواب مدام از دلار حرف می‌زند. اوایل توجهی نمی‌کردم تا اینکه یک شب که خواب بود بالای سرش نشستم و خوب به حرف‌هایش گوش کردم آن موقع بود که فهمیدم او سارق خانه پدرم است.اخراج از شرکت
با شکایت زن جوان، همسر او به‌عنوان نخستین مظنون پرونده بازداشت شد. وی در تحقیقات به سرقت اعتراف کرد و گفت: تازه ازدواج کرده بودم که به خاطر شیوع کرونا، شرکتی که در آن کار می‌کردم مرا تعدیل نیرو کرد. از آنجا که تازه ازدواج کرده بودم و شرایط مالی بدی داشتم به هر دری زدم تا کار پیدا کنم اما نشد؛ نمی‌خواستم به همسرم بگویم بیکار شده‌ام در همین موقع بود که در جریان خرید دلار از سوی پدرزنم قرار گرفتم و او در میان صحبت‌هایش ناخواسته مخفیگاه طلا و دلارهایش را برملا کرد. وسوسه شده بودم، موضوع را به همکار دیگرم که او نیز مثل من بیکار شده بود گفتم و باهم نقشه سرقت را طراحی و اجرا کردیم و برای اینکه کسی متوجه نشود در خانه را تخریب کردیم تا به نظر برسد سارق غریبه است.
متهم ادامه داد: بعد از سرقت مدتی دست به دلارها و طلاها نزدیم اما کم کم شروع به خرج کردن آنها کردیم. قرار بود که سهم من از سرقت بیشتر باشد. اما همدستم گفت باید سهم مساوی تقسیم شود و مرا تهدید کرد که اگر تقسیم سهم مساوی نباشد، ماجرا را در نامه‌ای بدون نام و نشان می‌نویسد و به دست پدرزنم می‌رساند. همین مسأله باعث ترس و نگرانی من شده بود و شب‌ها کابوس می‌دیدم و حرف می‌زدم که بالاخره خودم را لو دادم.
با اعتراف داماد جوان، همدست او نیز به دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بازداشت همسر بعد از مرگ نوعروس

اظهارات ضد و نقیض مرد جوان در رابطه با مرگ نوعروس، احتمال جنایت از سوی او را پررنگ‌تر کرد.

به گزارش ایران، پنجشنبه ۲۳ دی گزارش مرگ مشکوک زن جوانی به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های اولیه همسر زن جوان به تیم جنایی گفت: ۵ سال قبل با فرانک آشنا شدم و بعد از ۴ سال آشنایی باهم عقد کردیم. یک ماهی هم می‌شود که ازدواج و زندگی مشترکمان را شروع کردیم.

او ادامه داد: در مدتی که با فرانک دوست بودم چندان متوجه رفتارهای عجیب او نبودم اما از زمانی که ازدواج کردیم تازه متوجه شدم او رفتارهای مشکوکی داشت و من تصور می‌کنم که موضوع مهمی را از من پنهان می‌کرد. سر همین موضوع مدام باهم اختلاف داشتیم و روز حادثه که از دست فرانک به‌شدت عصبانی بودم، او را کتک زده و خانه را ترک کردم. زمانی که به خانه برگشتم فرانک را روی زمین دیدم در حالی که ۱۲۰ قرص خورده بود.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض مرد جوان، احتمال جنایت از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت توسط همسر فرانک مطرح شد. با این احتمال، مرد جوان بازداشت شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

انتقام اینترنتی خواستگار کینه جو

خواستگار کینه‌جو که به دنبال شنیدن  جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش، تصاویر شخصی او را در فضای مجازی منتشر کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش  «ایران»، سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس ساوجبلاغ  گفت: با شکایتی که از سوی یک خانواده به پلیس ساوجبلاغ رسید، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که شخصی ناشناس با راه‌اندازی صفحه اینستاگرام جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی دختر جوان این خانواده کرده است. در حالی که موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار داشت، در بررسی‌های تخصصی  هویت گرداننده صفحه منتشرکننده تصاویر شاکی شناسایی و متهم دستگیر شد.
در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم از طریق فضای مجازی با این دختر آشنا شده  و پس از مدتی قصد ازدواج با وی را داشته که به دلایل شخصی این شرایط میسر نشده است.
متهم نیز برای انتقامجویی با ایجاد یک صفحه جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی کرده بود که متهم به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.
رئیس پلیس ساوجبلاغ یادآورشد که کاربران به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهند و از بارگذاری عکس‌های خود در فضای مجازی خودداری کنند.

درخواست متهم به قتل از قضات:
آزادم کنید تا دیه را بپردازم
 پسری که در نوجوانی به اتهام قتل محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده بود، با درخواست اعسار از قضات خواست او را آزاد کنند تا با کار کردن مبلغ دیه را فراهم کند.
به گزارش  «ایران»، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۵ با گزارش یک درگیری در تالار عروسی واقع در بلوار الغدیر آغاز شد. پس از آن مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد به محل اعزام شدند. با بررسی‌های اولیه مشخص شد جوان ۲۴ ساله‌ای به نام خسرو هنگام اجرای رقص محلی و چوب بازی با ضربه چاقو به قتل رسیده است.
پس از آن پلیس به سراغ تصاویر دوربین‌های مداربسته تالار رفت و در بازبینی آن مشخص شد که پسر ۱۴ ساله‌ای با چاقو ضربه‌ای به قفسه سینه مقتول زده و بعد از آن هم متواری شده است.
به این ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت پسر نوجوان بازداشت شد و به اتهامش اعتراف کرد وی در توضیح ماجرا گفت: خسرو با پدرم درگیر شد و با چاقو به او حمله کرد و من به حمایت از پدرم، با چاقو یک ضربه زدم و بعد هم فرار کردم.
پس از اعتراف‌های متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی برای متهم را مطرح کرد و در ادامه اولیای‌دم خواستار صدور حکم قصاص شدند.
پس از آن متهم ضمن رد اتهام قتل عمد عنوان کرد: من فقط در حمایت از پدرم با چاقو یک خط روی بدن خسرو انداختم و او را نکشتم و اتهامم را هم قبول ندارم. در ادامه ۲ شاهد ماجرا هم اظهارات متهم را تأیید کردند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را با توجه به سن کم و به‌دلیل آنکه حرمت قتل را درک نکرده بود به پرداخت دیه و حبس محکوم کردند که این حکم با اعتراض اولیای دم مواجه شد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت اما قضات دیوان حکم را تأیید کردند.
۵ سال پس از این ماجرا درحالی که متهم در آستانه ۲۰ سالگی قرار دارد وی با ارسال نامه‌ای به قضات شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران عنوان کرد که توان پرداخت دیه را ندارد و درخواست اعسار دارد. قضات پس از بررسی این درخواست با آن موافقت کردند و متهم در جلسه دادگاه با دو شاهد حضور پیدا کرد. وی در توضیح به قضات گفت: وضعیت خانواده من به لحاظ اقتصادی مناسب نیست و وقتی هم من در زندان باشم امکان پرداخت دیه را ندارم از این‌رو از قضات می‌خواهم با آزادی‌ام موافقت کنند تا بتوانم با کارکردن دیه مقتول را به‌صورت قسطی پرداخت کنم. پس از آن هم ۲ شاهد اظهارات او را تأیید کردند و در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

نقشه کارمند بیمارستان برای سرقت داروهای کمیاب فاش شد

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، از متلاشی شدن باند سارقان داروهای کمیاب و گران قیمت داروخانه‌های تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ نادر مرادی افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت داروهای کمیاب بیمارستانی در داروخانه‌های واقع در نقاط مختلف شهر تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان به طور ویژه تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به انجام تحقیقات از سوی ماموران گفت:‌ ماموران پلیس با انجام چندین روز کار اطلاعاتی و با استفاده از شگردهای پلیسی، سرنخ‌هایی را از این افراد به دست آوردند و متوجه شدند سارقان با ایجاد یک باند سرقت و هماهنگ با هم، دست به سرقت داروهای کمیاب و گران قیمت از داروخانه‌ها زده‌اند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با با بیان این که ماموران موفق به شناسایی سرکرده این باند قاچاق شدند، ادامه داد:‌ همچنین در تحقیقات مشخص شد سرکرده باند یکی از کارمندان قراردادی بیمارستانی است که اقدام به طراحی و اجرای نقشه سرقت کرده است.

وی با بیان این که مخفیگاه این فرد شناسایی شد، افزود: طی هماهنگی با مقام قضایی مجوز عملیات، دریافت شد و ماموران با حضور در محل، وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از محل دستگیری این فرد ۳۲ عدد داروی کمیاب و گران قیمت مورد نیاز بیمارستان‌ها نیز کشف و ضبط شد.

وی ارزش ریالی داروهای مذکور را ۵۰۰میلیون ریال برآورد کرد و گفت:‌ این باند متلاشی شد و برخی از اعضای آن نیز دستگیر شدند، اقدامات برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*