آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی /

یادواره شهدای برون مرزی خراسان جنوبی؛

حیات و سرزنده بودن جامعه ما نشات گرفته از شهیدان است

وزیر کشور در یادواره سردار شهید محمد ناصر ناصری و شهدای برون مرزی خراسان جنوبی حیات جامعه را نشات گرفته از شهدا دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  وحیدی وزیر کشور در یادواره سردار شهید حاج محمد ناصر ناصری و حیات و سرزنده بودن جامعه ما نشات گرفته از شهیدان استشهدای برون مرزی خراسان جنوبی که عصر امروز در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده شهدا و ایثارگران گفت: شهید حیات بخش است و از آنجایی که شهادت در مکتب ما جریان دارد و جامعه و مردم ما در این بستر حرکت می‌کنند این بستر انسان ساز، تاریخ ساز و جامعه ساز است.
وی با اشاره به اینکه اگر جامعه ما در برابر انواع مشکلات مقاومت می‌کند و تاب آوری دارد به خاطر این است که از مکتب شهدا درس گرفته گفت: شهید و شهادت در مکتب ما یک مفهوم اساسی است و رمز سربلندی، اقتدار و قدرت ما شهیدان هستند.
وزیر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ناصری و شهدای برون مرزی استان گفت: شهید ناصری شخصیتی استوار، متین، فداکار و خوش ذهن و باهوش بود که همه جریانات افغانستان، ایشان را به حسن خلق و رفتار می‌شناختند.
وی افزود: این شهید کمک بزرگی به حل اختلافات در این کشور اسلامی کرد.

آقای وحیدی گفت: امروزه دشمن با تمام توان آمده که مردم را غافل و سپس غارت کند و متاسفانه عده‌ای ساده لوح هم به دنبال تطهیر چهره دشمن هستند.
وی افزود: رزمندگان بدون مرز در دفاع از ملت‌ها مرز نمی‌شناسند، چون دفاع، مرز نمی‌شناسد و هر جا مظلوم تحت فشار باشد جای دفاع است و پیام شهید ناصری و دیگر شهدا این است که با دشمن مسامحه نکنید و باید برای مقابله با دشمن آماده باشیم و از ظرفیت‌های وجودی بهره بجوئیم و در این حالت مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

۱۰۵ یادواره شهدا در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در هفته بسیج ۱۰۵ یادواره شهید در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی در یادواره شهید ناصری و مجاهدین بدون مرز استان اظهارکرد: در هفته بسیج ۱۰۵ یادواره شهید در نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی بیان داشت: پنجشنبه این هفته هم یادواره شهدای حقوقدان برگزار می‌شود و برنامه ریزی برای این یادواره از اواخر تیر ماه آغاز شد.

وی تصریح کرد: چون در سالگرد شهادت شهید ناصری بیرجند در وضعیت قرمز کرونا بود، مقررشد این یادواره همزمان با سفر وزیر کشور برگزار شود.

وی از زحمات و تلاش‌های ملانوری استاندار سابق تشکر کرد و اضافه کرد: دعای خیر مردم استان بدرقه راه وی خواهد بود و افتخار می‌کنیم که میزبان فرمانده مجاهد بدون مرز هستیم.

نامه‌هایی که بی‌واسطه به دست وزیر کشور رسید

نامه‌هایی که بی‌واسطه به دست وزیر کشور رسید

بیرجند – ایرنا – وزیر کشور که بدو ورود به خراسان جنوبی در گلزار شهدای بیرجند حضور یافت، نامه‌های چند تن از شهروندان را بی‌واسطه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا “احمد وحیدی” بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان مرزی شد.

وزیر کشور که صبح امروز برای معارفه استاندار جدید ایلام به این استان رفته بود، از غرب عازم شرق کشور شد و در فرودگاه بیرجند، استانداران جدید و سابق خراسان جنوبی از وی استقبال کردند.

وی سپس با همراهی استاندار و جمعی از مسوولان خراسان جنوبی در گلزار شهدای بیرجند حضور یافت و به مقام شامخ ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ادای احترام کرد.

وحیدی به همراه خانواده شهید سردار سرلشکر محمدناصر ناصری که ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید، بر سر مزار شهیدان ناصری و بصیری‌پور (اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی) نیز حضور پیدا کرد.

وی همچنین با خانواده شهید ناصری بر سر مزار این شهید بزرگوار به گفت و گو پرداخت.

نامه‌هایی که بی‌واسطه به دست وزیر کشور رسید

چند تن از شهروندان که حضور وزیر کشور را مغتنم شمرده بودند، مشکلات و درخواست‌های خود را با وی مطرح کردند و برخی از آنان نیز نامه خود را بدون واسطه به دست وزیر کشور رساندند.

وحیدی نیز در گفت و گوهای کوتاه با این افراد برای پیگیری خواسته‌های آنان قول مساعد داد.

شناسایی ۱۸۹بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۱۸۹بیمار جدید مبتلا به کرونا از ۹۱۴آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از ۳۱۸آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۷۵بیمار و از ۵۹۶تست سریع ۱۱۴مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد مورد ۸مورد از بشرویه، ۶۰مورد از بیرجند، ۳مورد از خوسف، ۴مورد از درمیان، ۸مورد از زیرکوه، ۴مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۳۹مورد از طبس، ۲۰مورد از فردوس و ۱۱مورد از قائنات و ۳۱مورد از نهبندان، شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۸۷بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۵نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۱نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال ۳نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت شد و آمار جان باختگان این بیماری به هزار و ۲۳۱نفر افزایش یافت.

تششعات دکل‌های ارتباطی در خراسان جنوبی جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان ندارد

 

در روزهای گذشته در فضای رسانه ای استان نقل قول و اظهاراتی از سوی متولیان شهری مبنی بر تششعات دکل های ارتباطی برسلامت مردم منتشر شده است که خبرنگار  ما این موضوع را پیگیری کرده است.

مصطفی بهی  اظهار داشت: با توسعه شهرها و توسعه کاربری‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و پاسخ به نیازهای کاربران و شهروندان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین با هدف توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با تکنولوژی روز اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند و اپراتورهای همراه همواره در تلاش هستند با ایجاد سایت‌های جدید تلفن همراه نیازهای ارتباطی شهروندان را برطرف کند.

وی گفت: براساس قانون ناظر بر عملکرد اپراتورها در کیفیت ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در همکاری با دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی شدت و توان تششعات دکل‌های ارتباطی اپراتورهای همراه را نیز به طور مستمر و دوره ای مورد پایش قرار داده و در صورتی که شدت تششعات یک دکل ارتباطی بیشتر از حد مجاز طبق استاندارها باشد از ادامه فعالیت آن دکل ارتباطی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با تاکید بر پایش‌های دوره‌ای ‌‌مستمر انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از تخطی از حد استاندارد در دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه در استان گزارش نشده است و میزان شدت امواج این دکل ها بسیار کمتر از حد استاندارد است.

بهی با اشاره به اینکه  براساس استانداردهای علمی و‌ فنی موجود و پیرو پایش‌های مستمر جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان گرامی در مورد تششعات دکل‌های ارتباطی اپراتورهای همراه وجود ندارد تاکید کرد: لازم است در یک همکاری و همراهی همه جانبه با اپراتورها در توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی لازم زمینه ایجاد شهرهای هوشمند که یکی از ارکان مهم  توسعه و مدیریت شهری است را محقق کنیم.

شهردار فردوس مطرح کرد؛

طلب ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری فردوس از دستگاه های دولتی

طلب ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری فردوس از دستگاه های دولتی

 شهردار فردوس گفت: شهرداری فردوس از سال های متمادی ۵۴ میلیارد تومان بابت عوارض و ساخت و سازها از دستگاههای دولتی طلب دارد که قادر به وصول آن نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری عصر دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: شهرداری فردوس همچنین سه میلیارد تومان بدهی به مردم و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها دارد و به همین مقدار نیز بابت عوارض از مردم طلبکار است.

شهردار فردوس به محدوده ۱۳۰۰ هکتاری شهر فردوس اشاره و گفت: یک چهارم این محدوده متأسفانه زمین‌های خالی و رها شده می‌باشد که با توجه به مالکیت شخصی اغلب این زمین‌ها، دست شهرداری را برای هر گونه ساخت و ساز و یا واگذاری بسته است و از طرف دیگر مجوز افزایش محدوده شهری به ما داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های شهری آماده پذیرش سرمایه گذار هستیم، افزود: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات جامعه است که شهرداری فردوس این آمادگی را دارد تا با سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای اشتغال همکاری نماید.

اکبری ساخت مجتمع چند منظوره عتیق، مجتمع تجاری خیابان شهید بهشتی و بازگشایی خیابان سه راهی پست را از اولویت‌های شهرداری فردوس برشمرد و اظهار امیدواری کرد: ظرف ۴ سال آینده مجتمع عتیق به بهره برداری برسد.

شهردار فردوس ” «هر روز یک تغییر» را شعار مهم شهرداری برشمرد و اضافه کرد: انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر از نیروی انسانی و امکانات شهرداری و ساماندهی انبارها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس خدمات شهری که ظرف ۴۸ ساعت مشکلات جزئی شهروندان را حل می‌کند افزود: این اورژانس به عنوان الگو به تمام شهرداری‌های استان معرفی شده است.

اکبری با بیان اینکه محرومیت زدایی از محله‌های محروم شهر دغدغه مهم شهرداری است گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص شهرداری و کمک خیرین گروه جهادی در شهرداری تشکیل داده‌ایم تا به یاری محرومین بشتابند.

وی بهسازی پارک ملت، زیرسازی و آسفالت مسیر برگشت بیمارستان حضرت رسول (ص) و ایجاد پناهگاه جهت سگ‌های ولگرد که به معضل مهمی برای شهروندان تبدیل شده را از برنامه مهم در دست اقدام شهرداری برشمرد.

اکبری با اشاره به اینکه دهم آذرماه سالروز تشکیل شهرداری فردوس در سال ۱۳۰۴ به عنوان روز فردوس نامگذاری شده افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه سخنرانی و جلسات مختلف در فضای مجازی با حضور بزرگان، دانشمندان و اساتید دانشگاه خواهیم داشت و تمام دانشگاه‌های فردوس نیز به صورت تخصصی پیرامون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فردوس جلسات مختلفی در فضای مجازی برگزار خواهند کرد.

۳۰ درصد واحدهای مسکونی خراسان جنوبی در دایره خطرپذیری بالا قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: براساس تحلیل های انجام شده ۳۰ درصد واحدهای مسکونی خراسان جنوبی در دایره خطر پذیری بسیار بالا قرار دارد که این خود زنگ خطری برای استان با توجه به زلزله خیزی آن به حساب می آید.

30 درصد واحدهای مسکونی خراسان جنوبی در دایره خطرپذیری بالا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان، توسعه و اشتغال که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد، گفت: در  ساختمان سازی حدود ۱۲۰ صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است.

همچنین بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰ متر ساختمان ۲.۴ شغل ایجاد می شودکه ۱.۴ بصورت مستقیم و یک شغل بصورت غیر مستقیم است.

چالش های پیش روی ساخت و ساز

وی سرعت پایین ساخت و ساز در کشور، بالا بودن نواقص اجرایی و حرکت نکردن به سمت فناوری های نوین و تکنولوژی را از جمله مشکلات پیش روی صنعت ساخت و ساز دانست و اظهار داشت:موضوع مهم دیگر بالا بودن مصرف انژی در ساختمان هاست به طوری که این موضوع سبب شده تا مصرف انژری در ایران سه برابر متوسط مصرف جهانی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به زلزله خیز بودن استان ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مساکن استان در پهنه با خطر پذیری متوسط به بالا و بیش از ۳۰ درصد در پهنه خطرپذیری بسیارزیبا و زیاد قراردارند که با توجه به زلزله خیز بودن و خطر پذیری زیاد استان در خصوص زلزله ، باید مصالح ساختمانی با کیفیت بالاتری در ساخت و سازها مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وحید داعی، تولیدات ساختمانی باید در بحث مقاوم بودن و خطر پذیری در زلزله و موضوع سبک سازی ساختمان براساس آیین نامه ۲۸۰۰ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بابیان اینکه استان خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر درکشور بود، افزود:درطرح اقدام ملی مسکن نیزخراسان جنوبی رتبه ۵ در سطح کشور را دارد و تاکنون برای بالغ بر ۷ هزار نفر تامین زمین انجام شده ودر برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است.

سهمیه خراسان جنوبی در طرح جهش مسکن

همچنین سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است وتا امروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح تقاضامحور ثبت نام کرده اند. این درحالی است که در سطح کشور حدود ۳۰ درصد شهرها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰ شهر برای ۲۵ شهر  یعنی بیش از ۷۰ درصد شهرهای استان امکان ثبت نام وجود داردکه نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

علاوه برین استفاده ازطرح خودمالکان برای افرادی که زمین و پروانه ساخت دارند در همه شهرهای استان فعال شده و می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحدها اقدام کنند.

اقدامات پروژه های برون مرزی

وحید داعی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ساخت پروژه های برون مرزی هم بیان کرد: مرزهای کشور ما، شاهرگ های اقتصادی ایران و استان هستند که باید جذابیت مرزهای استان حفظ شود.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تنها اداره کلی است که در خاک افغانستان در حال اجرای پروژه است که با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته کل مسیر ۱۲۵ کیلومتری محور سربیشه – ماهیرود تعیین تکلیف شده و ۴ پیمانکار دارد.

علاوه براین  تاکنون ۱۰ کیلومتر دوبانده ۱۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰ کیلومتر دیگر تاپایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قراردادهای ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می شود.

به گفته وی از دیگر موضوعات تاثیر گذار بر رونق صادرات استان موضوع راه آهن و خط ریلی استان است که این موضوع هم با جدیت در دستور کار قراردارد.

 

 

 

 

کرونا جان ۲ نفر دیگر را گرفت

۲ نفر دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا شدند و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان به هزار و ۲۳۱ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شریف زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱۴ آزمایش کرونا در استان انجام شد و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

او افزود: در حال حاضر ۱۸۷ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

شریف زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۳۱ نفر افزایش یافت.

تاکنون صد هزار و ۸۳۳ آزمایش کرونا در استان انجام شده که ۳۵ هزار و ۵۰۷ بیمار جدید شناسایی شده اند.

 

 

افتخار آفرینی دانش آموزبیرجندی در المپیاد علمی دانش آموزان کشور
مدیر آموزش و پرورش بیرجند از کسب نشان برنز محمدمهدی سبزه کار دانش آموز دبیرستان نمونه تربیت بیرجند در المپیاد علمی دانش آموزان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش بیرجند ، محمد حسین یکه خانی ظهر امروز با بیان این خبر اظهار کرد:  پس از کسب مدال  مدال نقره المپیاد اقتصاد ومدیریت توسط دانش آموز عزیز مهسا یعقوبی از دبیرستان فرزانگان دوره دوم بیرجند دومین  مدال المپیاد های علمی سال ۱۴۰۰  شهرستان بیرجند به رنگ برنزتوسط دانش آموز عزیز محمد مهدی سبزه کار از دبیرستان نمونه دولتی دوره دوم تربیت بیرجند باعث افتخار  گردید.

بدین وسیله  کسب مدال برنز وموفقیت و افتخار در المپیاد نجوم واخترفیزیک  را به ایشان ، ،والدین ،مدیران ، دبیران  وجامعه فرهنگی  دیار علم وادب ، تبریک  می گویم.

افتخارآفرینی دانش آموزان بیرجندی در مسابقات قهرمانی دارت کشور
مسابقات دارت قهرمانی کشور چهارم آذرماه به میزبانی هیات انجمن های ورزشی استان فارس برگزار شد و دو دانش آموز بیرجندی به رقابت با ورزشکاران سراسر کشورپرداختند .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش بیرجند در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور مطهره سلطانی دانش آموز هنرستان شاهد سهام خیام با عملکرد بسیار خوب خود توانست مقام دوم کشور را بدست آورد و زهرا مومن دانش آموز دبیرستان معرفت  دیگر دانش آموز حاضر در این مسابقات به مقام پنجم کشور رسید.

 

 

 

 

برگزاری مانور زلزله در۲۷۰۰مدرسه استان

مانوز زلزله

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آموزش۴هزار دانش آموز دخترو پسردوره های مختلف تحصیلی۲۰مدرسه استان درآذرماه امسال،باآموزش های امداد و نجات قبل، حین و بعد از زلزله توسط کارشناسان هلال احمرخبر داد.

محمد علی واقعی صبح امروز در حاشیه برگزاری نمادین بیست و سومین مانور سراسری زلزله ک در دبیرستان هاجربیرجند برگزار شد، تصریح کرد: مهم ترین محصول این مانور ارتقاء مهارت های دانش آموزان در زمینه شیوه پناهگیری، امداد و نجات و ارائه کمک های اولیه به مصدومین است.

وی، با اشاره به برگزاری این مانور در قریب ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه و ۱۳ شهرستان و منطقه خراسان جنوبی، عنوان کرد:بیست وسومین مانور زلزله و ایمنی امروز، با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور» ومشارکت استانداری، سازمان دانش آموزی، هلال احمر، آتش نشانی، صدا و سیما،شهرداری و دیگر سازمان خدمات رسان مانند ادارات آب، برق و گاز استان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توانمندسازی فرزندان خطه قهستان زمین، برای آمادگی و مواجهه صحیح و کارآمدبابحران ها و بلایای طبیعی را هدف غایی این مانور دانست و اذعان کرد:۵۰ گسل ، بهارستان علم و ادب را درکمربند زلزله خیز ایران قرار داده، در نتیجه،آموزش،استانداردسازی،کسب آمادگی ها ومهارت های لازم قبل، حین وبعد زلزله به دانش آموزان و اولیای ایشان الزامی است.

به گفته واقعی، مانورهایی اینچنینی، موجب افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و یادگیری رفتارهای صحیح هنگام برخورد با بحران های طبیعی شده و قدرت تحلیل و رویایی با مشکلات ناشی از این حوادث را در ایشان افزایش می‌دهد.

 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:
اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی خراسان جنوبی
صفدری زاده گفت: بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی صفدری زاده» دقایقی پیش در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور در بیرجند در حال برگزاری است، گفت: خراسان جنوبی در سال های اخیر دستاوردهای خوبی برای توسعه تجارت و‌ بازرگانی با افغانستان داشته است.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت ها و‌ پتانسیل های استان با اراده مردم و بخش خصوصی، گفت: زمینه حضور همه سرمایه گذاران بومی و غیربومی در استان باید فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی هر چه بیشتر خرااسن جنوبی باشیم.

 

وی با بیان اینکه از وزیر کشور درخواست داریم که استانداری خراسان جنوبی را به استانداری ویژه ارتقاء دهند تا شاهد پیشرفت همه جانبه و بهتر استان باشیم،‌ گفت: باید بیش از گذشته در این دولت به خراسان جنوبی توجه شود.

 

صفدری زاده با بیان اینکه برای توسعه این استان باید به موضوع مهم توسعه و تجهیز خطوط هوایی توجه شود،‌گفت: بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه استان خراسان جنوبی آمادگی دارد.

حکایت کنسلی پروازها در فرودگاه بیرجند ادامه دارد/۷

  • حکایت کنسلی پروازها در فرودگاه بیرجند ادامه دارد

 در حالی حکایت دنباله‌دار کنسلی پروازها در خراسان جنوبی برای مردم عادی شده که مسئولان همچنان وعده پیگیری و برقراری پروازهای جدید می‌دهند.

به گزارش  تسنیم ، یکی از زمینه‌های رشد و توسعه در هر استان وجود راه‌های ارتباطی از قبیل راه‌آهن، فرودگاه و جاده‌های ارتباطی است.

استان خراسان جنوبی در حالی در کریدور شرق کشور قرار دارد که از کمبود برخی زیرساخت‌ها از قبیل راه‌آهن و جاده‌های دو بانده رنج می‌برد و روزانه اخبار تصادفات جاده‌ای زنگ خطری برای کمبود و نبود محورهای آزادراه و بزرگراه در استان است.

از جاده که بگذریم آرزوی شنیدن صدای سوت قطار یکی از آرزوهای دیرینه مردمان این دیار است که همچنان باید سال‌های سال منتظر شنیدنش باشند.

دلمان به فرودگاه و پروازهایش خوش بود که وضعیت پروازها هم چندان رضایت بخش نیست، بیرجند جزو نخستین یا دومین شهر در کشور بود که از نعمت فرودگاه برخوردار شد تا چند وقت گذشته شاهد پروازهای خط بیرجند – مشهد و بیرجند – تهران بودیم.

همه چیز خوب پیش می‌رفت هر چند هر یکی دو هفته از ابتدای سال شاهد کنسلی یکی دو پرواز بودیم تا اینکه در یک ماه اخیر در گزارشی که در تسنیم بیرجند منتشر کردیم خبر حکایت از لغو پروازهای زمستانه بیرجند مشهد و بالعکس بود.

خبری که صدای گلایه شهروندان را بلند کرد و سبب شد تا همه رسانه‌های استان آن را رسانه‌ای کنند بعد از رسانه‌ای شدن این دغدغه مردمی استاندار وارد میدان شد و با مسئولان کشوری دیدارهایی داشت که مقرر شد پرواز بیرجند- مشهد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه دوباره از سر گرفته شود.

حال بعد از یک ماه آنچه صدای گلایه شهروندان را دوباره بلند کرده عدم تحقق برقراری پرواز بیرجند – مشهد در روز یکشنبه و علاوه بر آن کاهش و حدف برخی از شرکت‌های هواپیمایی خط پروازی بیرجند – تهران و بالعکس است.

یکی از شهروندان بیرجندی که معتقد است در هر بازده زمانی گویا باید شاهد لغو برخی از پروازها در فرودگاه بین‌المللی بیرجند باشیم گفت: گویا فقط نام این فرودگاه بین‌المللی است اما پرواز این فرودگاه روز به روز آب می‌رود و مسئولان باید فکری اساسی کنند.

دیگر شهروند بیرجندی نیز به خبرنگار ما گفت: روز گذشته وقتی برای تهیه بلیت پرواز به یکی از دفاتر مراجعه کردم با گلایه شهروندان مواجه شدم چرا که شهروندان از لغو پرواز بیرجند – تهران در برخی از روزهای هفته می‌گفتند و خواستار رسیدگی تلاش و پیگیری مجدد مسئولان بودند.

وی ادامه داد: مسافران خط‌های پروازی یا مریض‌ها و سالمندانی هستند که برای درمان و معالجه خود با پرواز راهی تهران و مشهد می‌شوند و یا کارمندان و دانشجویان یا اساتید هستند و همیشه پروازها کامل است و هیچ وقت خطوط پروازی خالی نبوده و همیشه مسافر داشته است.

این شهروند عنوان کرد: علت اینکه شرکت‌های هواپیمایی همیشه برای کمبود ناوگان لغو پرواز را از بیرجند آغاز می‌کنند باید بررسی شود چرا باید پرواز روز پنجشنبه بیرجند – تهران و بالعکس تا آخر آذرماه کنسل شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنکار تسنیم با بیان اینکه در یک ماه اخیر پیرو گزارشات متعدد رسانه‌ها مبنی بر کنسلی خط پروازی بیرجند – مشهد، طبق پیگیری‌هایی که استاندار داشت مقرر شد خط پروازی بیرجند – مشهد و مشهد – بیرجند برای روزهای چهارشنبه و یکشنبه محقق شود.

طهماسبی با بیان اینکه پرواز مشهد – بیرجند در روز چهارشنبه برقرار شده و همچنان منتظر برقراری و قول برقراری خط پروازی مشهد – بیرجند در روز یکشنبه هستیم گفت: برای حفظ پروازهای خط پروازی بیرجند – تهران و بالعکس هم تلاش‌های زیادی شده و در حال حاضر شنبه تا چهارشبه پرواز برقرار است.

وی ادامه داد: پرواز روز پنجشنبه بیرجند – تهران و بالعکس که توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور انجام می‌شد، به مدت یک ماه پروازهای پنجشنبه خود را کنسل کرده است.

طهماسبی با بیان اینکه همچنان به دنبال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف هستیم گفت: تلاش داریم تا یک شرکت هواپیمایی جدیدی اضافه شود که در این راستا برای مسیر پرواز زاهدان – بیرجند و بالعکس هم در تلاش هستیم.

 

 

 

 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی حمایت می‌کند/۴

دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی حمایت می‌کند

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه قضایی با همکاری سایر ادارات در استان حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاران را در دستور کار دائمی دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید میدانی از هتل کوهستان بیرجند که با هدف رفع مسائل و مشکلات این مجموعه انجام شد، افزود: هتل کوهستان بیرجند یک مجموعه‌ فرهنگی و تفریحی است و از ظرفیت‌های خوب استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند در بخش گردشگری بوده که در جذب گردشگر هم نقش خوبی را ایفا می‌کند.

وی گفت: این مجموعه الگوی مناسبی برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند تا با انجام چنین سرمایه‌گذاری‌هایی در واقع زیرساخت‌های فرهنگی منطقه را نشان دهد و تقویت کند.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این مجموعه مشکلات جزئی داشت که باعث شد امروز به همراه جمعی از مسوولان قضایی، استانی و شهرستان از آن بازدید کنیم.

وی افزود: پرونده قضایی در دادگستری مطرح بوده و اختلافی بین مجموعه هتل و منابع طبیعی وجود دارد که تدابیر قضایی لازم اتخاذ شد تا از مجموعه‌ای که در شهرستان بیرجند فعالیت خوبی دارد، حمایت حقوقی و قضایی کنیم و جلوی فعالیت آن گرفته نشود بلکه استفاده بهتر و حداکثری به عمل آید.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بخشی از مشکلات این مجموعه قرار شد از طریق مسوولان منابع طبیعی در اجرای ماده سه پیگیری شود که سرمایه‌گذار بتواند از فضاهای اطراف این هتل بهره‌برداری کند تا هم حراست و حفاظت لازم از منابع طبیعی که جزو مناطق طبیعی بکر شهرستان بیرجند و استان است، صورت گیرد و هم زمینه بهره‌برداری سرمایه‌گذار از فضای اطراف و رفع این نیاز فراهم شود.

وی بیان کرد: تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم با این تصمیمات چه در دستگاه قضایی چه ادارات ذیربط برای حفظ و گسترش این فضا و استفاده بهتر و بیشتر از آن کمک کنیم و مردم بتوانند از این ظرفیتی که در شهرستان بیرجند وجود دارد، استفاده کنند.

دادستان مرکز استان، فرماندار بیرجند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز رییس کل دادگستری خراسان جنوبی را در این بازدید همراهی کردند.

 

 

پیگیری مشکل کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و امکان فعالیت پزشکان متخصص زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بحث ارائه خدمات تخصصی به مراجعان مراکز تأمین اجتماعی بهبود می‌یابد.

پیگیری مشکل کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

«فرزاد فیروزی» مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با مشکل مردم در امر نوبت‌گیری از پزشکان در مراکز درمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مشکل اصلی در این زمینه بحث عرضه و تقاضا بوده با توجه به اینکه تعرفه‌های درمانی گران شده و هزینه مردم بالا رفته تقاضا برای مراجعه به پزشکان تأمین اجتماعی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه خلاء قانونی در بحث کمبود پزشک در مراکز تأمین اجتماعی وجود داشته و این موضوع به نمایندگان مردم استان نیز اعلام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی براساس قانون ارجاع درمان تولید می‌کند و در عین حال قانون‌گذار هیچ جایگاهی برای تأمین نیروی پزشک متخصص این سازمان پیش بینی نکرده است، افزود: در برنامه پنج ساله توسعه قرار بود این مشکل برطرف گردد که متأسفانه تبصیره س ذیل ماده ۷۴ قانون که برای این موضوع تعبیه شده بود تبصره ضعیفی بوده که به صورت سلیقه‌ای اجرا شده است.

فیروزی ادامه داد: موضوع کمبود پزشک متخصص در مراکز تأمین اجتماعی را از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیر هستیم و امیدواریم با طرح مدیریتی این مشکل حل و فصل شود.

وی یادآور شد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و امکان فعالیت پزشکان متخصص زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بحث ارائه خدمات تخصصی به مراجعان مراکز تأمین اجتماعی بهبود می‌یابد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در راستای کمبود پزشک متخصص و نوبت‌دهی کم به مراجعان دندانپزشکان اضافه کرد: در تمامی مراکز تأمین اجتماعی استان به سبب محرومیت استان سه پزشک متخصص فعالیت دارند و مابقی پزشکان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان، پزشکان عمومی و داندانپزشک هستند.

فیروزی با بیان اینکه خوشبختانه با کمبود داندانپزشک در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مواجه نیستیم، گفت: اما متخصص در شهرستان‌های استان وجود ندارد که با دانشگاه علوم پزشکی در این راستا مکاتبه شده و منتظر هستیم اقدامات مؤثری انجام گیرد که در این رابطه از مقامات معاونت اجتماعی استانداری نیز کمک گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه توافق در سطح وزارت خانه‌ای فی ما بین معاون وزیر بهداشت و معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی صورت پذیرفته و در استان نیز در راستای همین توافق نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توافقی به امضاء رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی به مشکلاتی که این سازمان با بیمه سلامت دارد اشاره داشت و یادآور شد: بیمه شدگان تأمین اجتماعی از تعرفه دو برابری بیمه سلامت خارج خواهند شد که در این رابطه در حال مذاکره با میانجی‌گری مقامات استانداری هستیم تا موضوع حل و فصل شود.

فیروزی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون و براساس نظام سطح بندی در شهرستان‌هایی که دارای جمعیت ۲۰ هزار نفر باشد مرکز سطح یک خود را راه‌اندازی و به تدریج با افزایش بیمه شدگان سطح را بالا می‌برد، اضافه کرد: در سطح استان تمام شهرستان‌هایی که از این شرایط برخوردار هستند دارای مرکز تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی مراکز درمان تأمین اجتماعی در شهرهایی مانند بشرویه طرحی تهیه شده که با تجمیع بیمه شدگان منطقه به صورت دیدگاه منطقه‌ای ایجاد این مرکز به سازمان پیشنهاد داده و مسؤولان مربوطه را در این رابطه متقاعد سازیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند از برکات سفر مدیریت سازمان به استان بوده است، تصریح کرد: در این سفر از سوی مدیر سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد گردید چنانچه استان زمین مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد این سازمان در این منطقه درمانگاهی ایجاد نماید.

فیروزی در راستای دغدغه مردم که برخی از پزشکان متخصص در بیرجند سنوگرافی و برخی از آزمایشاتی که در مراکز تأمین اجتماعی گرفته می شود را قبول نمی‌کنند، گفت: این اطمینان را به شهروندان بیرجندی می‌دهیم که در حال حاضر خدمات پاراکلینک اعم از آزمایشگاه و خدمات تصویربرداری همه با دستگاه هایی که به شکل پکیج بوده و عامل خطای انسانی در آنها بسیار کاهش یافته و نظیر بیرونی و حتی در منطقه مورد مشابه‌ای ندارند انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این موضوع بیش از اینکه جنبه فنی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی داشته که برخی از شرکت‌ها با سازمان تأمین اجتماعی در رقابت هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت هر گونه اشکال کیفی در ارائه خدمات تأمین اجتماعی این مشکل را اعلام تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

 

 

به گوش رسیدن زنگ کلاس های حضوری با صدای نگرانی والدین/۷

با بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها به یکی از دغدغه های مهم والدین تبدیل شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، اگر چه مسئولان آموزش و پرورش از رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس سخن می‌گویند، اما در برخی از مدارس محیط‌های آموزشی مانع از رعایت این شیوه نامه‌ها می‌شود، خطری که تنها راه در امان ماندن از آن آموزش خانواده‌ها به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی در مقابل کرونا است.

یک هفته از بازگشایی مدارس می‌گذرد؛ سری به مدارس سطح شهر بیرجند زدیم، برخی از آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را تا حد امکان رعایت کرده بودند.

والدین دانش آموزان این مدارس نیز از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط معلمان و آموزش‌هایی که به دانش آموزان در خصوص برنداشتن ماسک و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده داده شده بود راضی بودند.

از رفع نشدن کاستی ها تا کمبود تجهیزات  و امکانات آموزشی

اما در برخی مدارس شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشده بود؛ به عنوان مثال در یکی از مدارس فضای کلاسی متناسب با تعداد دانش آموزان نبود.

صباغ کارشناس بهداشت در این خصوص گفت: پیش از این در یک بازدید به این مدرسه جهت رفع مشکل فاصله گذاری‌ها تذکر داده شده بود، اما هنوز نسبت به رفع نقص اقدام نشده است.

معلم‌ها می‌گفتند کلاس‌ها امکانات ندارد و مجبوریم با این شرایط تدریس کنیم.

هرچند سه شیفته شدن دانش‌آموزان کار بسیار سختی است، اما سلامت دانش‌آموزان باید در اولویت قرار بگیرد.

اولویت اصلی کار، حفظ سلامت دانش آموزان است

یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت فرزاندانشان در مدارس درست است، اما اطمینان لازم داده می‌شود که اولویت اصلی در همه تصمیمات حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اینکه هر روز بر نحوه فعالیت حضوری مدارس نظارت می‌شود افزود: مدارس استان برای بازگشایی و آغاز فعالیت حضوریشان باید نکاتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین نصب تهویه هوا را رعایت کنند.

یکه خانی با اشاره به اینکه به مدارس فاقد این دو شاخص مجوز فعالیت حضوری داده نمی شود اظهار کرد: در هر مدرسه‌ای برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمیته سلامت تشکیل شده است و گزارش تخلفات ثبت می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: از ورود دانش آموزان و فرهنگیانی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به مدارس جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: اولیاء و مربیانی که از عملکرد مدرسه فرزندانشان ناراضی هستند می‌توانند با شماره ۳۲۴۲۴۷۳۴ تماس بگیرند.

یکه خانی بیان کرد: سرانه مساحت آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲.۲۵ متر مربع و فاصله هر دانش آموز با دانش آموز دیگر ۱.۵ متر است.

 

 

 

 

 

۲۰ سارق در شهرستان بیرجند دستگیر شدند/۴

۲۰ سارق در شهرستان بیرجند دستگیر شدند

 سرپرست پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ سارق با ۸۵ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با همکاری مشترک ماموران انتظامی بیرجند در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ محمد رضا بازدیدی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی خراسان جنوبی با همکاری مشترک ماموران انتظامی بیرجند با در نظر گرفتن بخش عمده‌ای از سرقت‌های متعدد در این شهرستان و به منظور کاهش آن، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی را اجرا کردند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، ۲۰ سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

سرپرست پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: متهمان در بازجویی پلیسی به ۸۵ فقره سرقت خود اعتراف کردند و همچنین یک خودرو و یک موتورسیکلت سرقتی از سارقان دستگیر شده، کشف شد که پس از سیر مراحل قانونی به مالکان آن بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۰ متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار داشت: پلیس با اجرای طرح‌های مختلف در سطح خراسان جنوبی به دنبال احساس امنیت پایدار بیشتر برای شهروندان است و مشارکت اجتماعی و کاربردی کردن هشدارهای انتظامی و آموزش‌های همگانی ضامن پایداری و ثبات امنیت و پیشگیری از سرقت است.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد

خراسان جنوبی رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته خراسان جنوبی از نظر شاخص استانی امنیت سرمایه‌گذاری رتبه نخست را در کشور دارد و تاکنون ۱۰۲ طرح سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در قالب کتاب الکترونیکی گردآوری شده است.

عیسی جعفری گیو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آبان ۱۴۰۰، شاخص استانی امنیت سرمایه­‌گذاری استان خراسان جنوبی ۵.۸۷ محاسبه شده و استان از این نظر در جایگاه اول کشور است.

وی افزود: شاخص امنیت سرمایه‌گذاری براساس هفت نماگر از جمله ثبات و پیش‌بینی پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی، شفافیت و سلامت اداری، مصونیت جان و مال شهروندان، فرهنگ وفای به عهد، صداقت و درستی، تضمین حقوق مالکیت، عملکرد دولت و ثبات اقتصاد کلان شامل ۲۱ مولفه پیمایشی و ۱۷ مولفه آماری، تعیین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی درخصوص تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان گفت: پس از اخذ تمامی لایه‌های اطلاعاتی GIS زیرساخت‌ها و حرایم و محدودیت‌های واگذاری اراضی، یکسان‌سازی اطلاعات و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه کارشناسی با دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی تخصصی لایه‌های اطلاعاتی GIS انجام شده است.

وی افزود: در فاز دوم اجرای طرح از ابتدای سال جاری به منظور شناسایی پهنه‌های مستعد و جانمایی طرح‌های سرمایه‌گذاری اولویت‌دار استان براساس لایه‌های اطلس سرمایه‌گذاری، قرارداد جدید با مجری ذیصلاح منعقد شد و اطلاعات ۴۰ لایه اطلاعاتی مربوط به مطلوبیت‌ها (زیرساخت‌ها)، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های واگذاری اراضی با لحاظ کردن حرایم مربوطه ثبت و پیاده‌سازی شد.

جعفری گیو اظهار داشت: ضمن شناسایی و احصای بیش از ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری اولویت‌دار استان، پس از تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری در کمیته استانی، تعداد ۱۱۸ قطعه زمین برای ۸۹ طرح سرمایه‌گذاری براساس اطلس سرمایه‌گذاری استان، به منظور بررسی وضعیت مالکیت (ملی بودن اراضی) و امکان تخصیص، به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارسال شد و پس از اخذ تمامی استعلامات نسبت به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی و صدور مجوز بی‌نام اقدام شده است.

وی گفت: همچنین مدل بومی پویا و قابلیت بازطراحی و تولید لکه جدید به منظور به‌روزرسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه‌گذار با شرایط و مولفه‌های مدنظر پروژه سرمایه‌گذاری تدوین شده است و پس از اخذ مجوزهای لازم، لکه‌های مجاز سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی بر روی سامانه تحت وب اطلس سرمایه‌گذاری استان (Web GIS) قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده در خراسان جنوبی، تعداد ۱۳۰ قطعه زمین براساس اراضی اطلس سرمایه‌گذاری استان در اراضی ملی شهرستان‌ها (خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی) پیشنهاد شده و تعداد ۳۴ طرح سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تعداد پنج طرح در شرکت‌های سهامی زراعی و تعداد ۲۶ طرح در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جانمایی شده است.

وی گفت: پس از بررسی و اولویت‌بندی طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط، تعداد ۱۸۵ طرح به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری دارای اولویت و مزیت‌دار در استان شناسایی شده است.

جعفری گیو اضافه کرد: همچنین از این تعداد، ۱۰۲ طرح سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در قالب کتاب الکترونیکی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی گردآوری شده که ۵۸ طرح در بخش صنعت و معدن، ۳۴ طرح در بخش کشاورزی، پنج طرح در حوزه گردشگری، ۲ طرح در حوزه صنایع دستی و سه طرح در بخش نیرو است.

وی گفت: حجم سرمایه‌گذاری ریالی طرح‌های پیشنهادی بیش از سه هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ  ۱۹۵ میلیون دلار و اشتغال پیش‌بینی شده بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی بنا به شرایط خاص طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله معدن و انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد همچنین در حوزه توسعه مولدهای انرژی نظر به قابلیت‌های اقلیمی ظرفیت مطلوبی دارد، اگرچه در برخی نقاط به دلیل تکمیل ظرفیت شبکه انتقال، امکان استقرار مولدها وجود ندارد اما تلاش شد زمین‌های مستعد برای این گونه سرمایه‌گذاری‌ها احصا شود.

وی درباره عملکرد کمیته “شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری” ذیل ستاد توسعه خاوران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ جلسه (۱۱ جلسه گروه کاری و ۲۰ جلسه کمیته استانی) به منظور بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و طرح‌های متقاضیان سرمایه‌گذاری برگزار شده است.

جعفری گیو افزود: ۱۲۷ طرح توسط دستگاه‌های اجرایی استان و ۴۳ طرح از سوی بخش خصوصی به کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان ارسال شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری اولویت‌دار استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه شده و ۱۰ طرح نیز مورد استقبال متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته است.

 

 

 

وزیر کشور: نگاه دولت بر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی است

وزیر کشور: نگاه دولت بر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی است

وزیر کشور گفت: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است لذا نگاه دولت بر فعال‌سازی هرچه بیشتر آنهاست.

احمد وحیدی روز دوشنبه بدو ورود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بازگشایی برخی موارد که قبلا تعطیل بوده از طریق دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه باید انجام شود.

وی اظهار داشت: یکی از شعارها این بوده که در برنامه‌ها تمرکززدایی را از طریق دادن اختیارات بیشتر برای حمکرانی بهتر در سطح ملی و سطح استانی داشته باشیم و طبعا دولت سیزدهم این موضوع مهم را در برنامه داشته و دنبال می‌کند.

وزیر کشور گفت: در برنامه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌هایی شده که استانداران با اختیارات بیشتر و با منابع مالی بهتر و داشتن یک صندوق توسعه و پیشرفت استانی بهتر بتوانند مسائل استان‌ها را سر و سامان دهند و مبتنی بر اقتضائات استانی تصمیم‌گیری‌ها سریعتر و قوی‌تر انجام شود.

وی افزود: در این چارچوب بیش از اینکه پروژه‌ها در سطح ملی تعریف شود، پروژه‌ها در سطح استانی بتواند تعریف و دنبال شود.

وحیدی گفت: راه‌اندازی صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی شده و در حال طی کردن مراحل خود است لذا بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در سطح دولت یک سند آمایش ملی تایید و تصویب شده که به هر حال الان مبنا قرار دارد ولی ممکن است در جاهایی که نیاز به بازنگری داشته باشد، بازنگری شود.

 

 

رئیس دانشگاه بیرجند:

تزریق دو دز واکسن شرط حضور در کلاس‌های دانشگاه بیرجند است/۲-۳

تزریق دو دز واکسن شرط حضور در کلاس‌های دانشگاه بیرجند است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: حضور فیزیکی در کلاس‌های درس برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند به شرط تزریق ۲ دز واکسن امکان پذیر است.

احمد خامسان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرط حضور در کلاس‌های دانشگاه بیرجند تزریق دو دز واکسن است تا سلامت دانشجویان و اساتید و سایر کارکنان تأمین شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه بیرجند آمادگی دارد که کلاس‌های آموزشی را با حضور دانشجویان بومی به صورت حضوری برگزار کنند، گفت: در شرایط فعلی اساتید می‌توانند کلاس‌های خود را به صورت ترکیبی از حضوری با حضور دانشجویان بومی و آنلاین با مشارکت دیگر دانشجویان برگزار کنند.

خامسان با اشاره به اینکه ارتباط چهره به چهره با استاد و ارتقای کیفیت آموزش از مزایای حضور در کلاس‌های درس است، اظهار کرد: یک نکته مهم این است که بر اساس تصمیمات گرفته شده در وزارت علوم، حضور در کلاس‌های درس برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه (آن دسته از دانشجویانی که در مرحله تصویب یا پس از تصویب رساله یا پایان‌نامه خود قرار دارند) به شرط تزریق ۲ دز واکسن امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۳۲ دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا امکان پذیر است و جلسات دفاع آنان نیز به صورت حضوری خواهد بود.

خامسان با تأکید بر اینکه در صورت مجوز ستاد کرونا امتحانات پایان ترم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری خواهد بود، یادآور شد: از آنجایی که سیاست دولت بر شروع آموزش حضوری در مراکز علمی است به دانشجویان برای تزریق هر چه سریع‌تر واکسن توصیه می‌کنیم تا بتوانیم امکان حضور فیزیکی دانشجویان را هرچه سریع‌تر فراهم کنیم.

گرگ‌ها ۱۴ راس گوسفند را در سرایان دریدند/۴

گرگ ها با حمله به آغل گوسفندان در روستای دوست آباد سرایان ۱۴ راس گوسفند را دریدند.

سحرگاه امروز دو قلاده گرگ به آغلی در روستای دوست آباد سرایان حمله کرده و چهاردهگرگ ها 14 راس گوسفند را در سرایان دریدند راس گوسفند را تلف و سه راس گوسفند را زخمی کردند .

همچنین پنج راس گوسفند ناپدید شدند.

گفتنیست یک ماه پیش بیمه این دامها تمام شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

زیره های قاچاق به مقصد نرسید/۴

مأموران پلیس نهبندان در بازرسی از یک کامیون ۱۵ تن زیره بدون مجوز حمل در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل بار مشکوک شدند و خودرو را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.

سردار فرشید افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۱۵ تن زیره بدون مجوز حمل به ارزش ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و متهم دستگیر شده را به همراه پرونده برای  سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

تشییع پیکر پدر شهید محمد پورعباس در ارسک/۲

پیکر پدر شهید محمد پورعباس در ارسک بشرویه تشییع و به خاک سپرده شد.

مرحوم حاج عباس پورعباس پدر بزرگوار شهید محمد پورعباس در سن ۸۶سالگی دارتشییع پدر شهید محمد پور عباس در ارسک فانی را وداع گفت.

پیکر این پدر شهید امروز با حضور مردم و مسئولان ارسک تشییع و در جوار فرزند شهیدش در حسینه شهدای امام جواد علیه السلام این شهر به خاک سپرده شد.

شهید محمد پورعباس در تاریخ ۱۳۴۷/۱/۱ در روستای ارسک از توابع شهرستان بشرویه به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۶۵/۵/۱۵ در سن هجده سالگی در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسید و در ارسک بشرویه به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 

کشف ۴۸۰میلیون ریال اقلام دارویی قاچاق در نهبندان/۴

ماموران انتظامی نهبندان ۴۸۰میلیون ریال اقلام دارویی قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی  فرمانده انتظامی نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در اجرای طرحکشف ۴۸۰ میلیون ریال اقلام دارویی قاچاق در نهبندان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودور‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای  بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ رحیمی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۲هزار و ۴۰۰دانه قزص قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای داخل اتوبوس جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان افزود:ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

بهره‌مندی بانوان صنعتگر سرپرست خانوار از تسهیلات بنیاد کرامت/۲

۴۰نفر از بانوان صنعتگر سرپرست خانوار خراسان جنوبی از تسهیلات بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: در همین راستا،بهره‌مندی بانوان صنعتگر سرپرست خانوار از تسهیلات بنیاد کرامت تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین وزارت متبوع، بنیاد کرامت رضوی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شد و تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی و به‌طور مشخص بانوان با اولویت زنان سرپرست خانوار قرار گرفت.

زهره اسدپور افزود: از جمله وظایف معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در بحث تقویت توان مالی کارگاه‌های صنایع‌دستی است که اعطای تسهیلات کم‌بهره یکی از این برنامه‌های اجرایی حمایتی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: سهمیه استان در این تفاهم‌نامه ده میلیارد ریال تعیین شده که تا پایان آذر مبلغ مذکور جذب و تعداد ۴۰نفر از هنرمندان استان از تسهیلات بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند شدند.

وی افزود: همچنین درخواست تخصیص سهمیه بیشتر از وزارت‌خانه در دست پیگیری است که به‌محض وصول نتیجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

درخشش رادیو خاوران در نخستین جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها/۲

صداوسیمای خراسان جنوبی در نخستین جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها شایسته تقدیر شد.

حقگو هنرمند خراسان جنوبی از تهیه کنندگان رادیو خاوران در این جشنواره موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر در بخش کتاب و نمایش صوتی شد.
نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری رنگها و نیرنگ ها با محوریت درنگی در فرق انحرافی و عرفانهای کاذب برگزار شد.
این جشنواره در محورهای پوستر، موشن گرافی، پادکست، نمایش کوتاه، کتاب صوتی، کاریکاتور و فیلم کوتاه برگزار شد.
فراخوان این جشنواره خرداد امسال و اختتامیه جشنواره شب گذشته در محل مجتمع ولایت خیابان بعثت بلوار ولیعصر(عج) سمنان برگزار شد.

تامین زمین برای ۷هزار نفر در طرح اقدام ملی/۲-۳

زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی تامین شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان،تامین زمین برای ۷ هزار نفر طرح اقدام ملی در خراسان جنوبی توسعه و اشتغال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر در کشور بود گفت: درطرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه ۵در سطح کشوررادارد.

وحید داعی افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است، سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸هزار واحد روستایی است و تا امروز ۲۷هزار و ۵۰۰نفر در این طرح تقاضا محور ثبت نام کرده اند.

به گفته وی این درحالی است که در کشور حدود ۳۰درصد شهر‌ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰شهر برای ۲۵شهر یعنی بیش از ۷۰درصد شهر‌های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

وی افزود: همچنین استفاده از طرح خود مالکان برای افرادی که زمین و پروانه ساخت دارند در تمام شهر‌های استان فعال شده و می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحد‌ها اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در صنعت ساختمان تقریبا ۱۲۰صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲تا۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است و بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰متر ساختمان ۲.۴شغل ایجاد می‌شودکه ۱.۴ بصورت مستقیم و یک شغل بصورت غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته کل مسیر ۱۲۵کیلومتری محور سربیشه – ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای ۴پیمانکار است افزود: تا کنون ۱۰کیلومتر دوبانده ۱۰کیلومتر آسفالت و ۱۰کیلومتر دیگر تا پایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰میلیارد تومان قرارداد‌های ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می‌شود.

 

 

پلمپ ۲پاتوق معتادان موادمخدر در بشرویه/۴

یک واحد مسکونی و یک مغازه که به پاتوق مصرف کنندگان موادمخدر تبدیل شده بود به دستور مقام قضائی پلمپ شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت:در راستای ارتقاء امنیت و آرامش عمومیپلمپ ۲ پاتوق معتادان مواد مخدر در بشرویه شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محلات جرم خیز شهرستان بشرویه اجرایی شد.

سرهنگ طاهری افزود: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی، ۲پاتوق مصرف کنندگان موادمخدر را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی یک واحد مسکونی و یک مغازه که پاتوق مصرف مواد مخدر شده بود پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: ماموران در اجرای این طرح ۲متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلاس‌های دانشگاه بیرجند به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شود

کلاس‌های دانشگاه بیرجند به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شود

رییس دانشگاه بیرجند گفت: شرایط لازم برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه بیرجند به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) فراهم شده است.

احمد خامسان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استادان می‌توانند در حال حاضر کلاس‌های خود را ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی برگزار کنند و این دانشگاه آمادگی دارد کلاس‌های آموزشی را با حضور دانشجویان بومی به‌صورت حضوری برگزار کند.

وی افزود: آن دسته از دانشجویانی که در کلاس حضور ندارند، مانند گذشته کلاس درس را از طریق ارتباط مجازی با استاد دنبال خواهند کرد.

رییس دانشگاه بیرجند با تشریح نحوه برگزاری کلاس به شیوه آموزش ترکیبی گفت: در این شیوه استاد مانند قبل و با همان تجهیزات آموزش مجازی در کلاس درس حضور می‌یابد و همزمان کلاس خود را به‌صورت مجازی نیز ارایه می‌کند اما این‌ بار نه از محل دفتر کار یا منزل بلکه در فضای کلاس و با حضور تعدادی از دانشجویان بومی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کلاس به شیوه‌ ترکیبی در پردیس علوم رفتاری برگزار شد اضافه کرد: حضور فیزیکی دانشجویان و ارتباط چهره‌ به چهره با استاد توام با امکان شکل‌گیری گفت و شنودهای علمی در فضای کلاس و ارتقای کیفیت آموزش از جمله برتری‌های این شیوه نسبت به شیوه آموزش مجازی است.

خامسان گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده و تاکید مقام عالی وزارت برای از سرگیری آموزش حضوری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه که در مرحله تصویب یا پس‌ از تصویب رساله یا پایان‌نامه خود هستند و نیاز به انجام کارهای عملی و آزمایشگاهی دارند به‌ شرط تزریق ۲ دز واکسن مجوز حضور در دانشگاه را دارند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات دفاع از رساله یا پایان‌نامه و امتحانات زبان و جامع دوره دکترا به‌صورت حضوری است و در حال‌ حاضر خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا دایر است.

رییس دانشگاه بیرجند گفت: در صورت وجود شرایط و اخذ مجوز ستاد کرونا امتحانات پایان نیمسال دوره‌های تحصیلات تکمیلی حضوری برگزار خواهد شد

وی بیان کرد: با توجه به سیاست دولت برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها تمامی دانشجویان لازم است هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند، در غیر این صورت عواقب احتمالی برعهده آنان خواهد بود.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۳۲ دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند که ۲ هزار و ۷۲۱ دانشجو تازه وارد هستند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور سه شهرستان بیرجند، طبس و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

 

 

 

 

اطلاعیۀ از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ بیرجند نیم‌سال اول سال تحصیلی

تعداد بازدید:۲۰۶۵

قابل توجه دانشجویان گرامی

برنامۀ از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه بیرجند در نیم­سال اول سال تحصیلی جاری به شرح زیر اعلام می­گردد. بدیهی است در صورت تغییر شرایط شیوع کرونا، برنامۀ جدید به اطلاع دانشجویان عزیز خواهد رسید.

کلیۀ مصوبات با شروط زیر اجرایی خواهد شد:

۱) دو هفته بعد از دریافت دو دوز واکسن؛ ۲) شرایط عادی استان از نظر شیوع کرونا؛ ۳) امکان ارائۀ اسکان و تغذیه مناسب

  • به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مرحلۀ تصویب و یا پس از تصویب رساله یا پایان­نامه هستند و نیاز به انجام کارهای عملی و آزمایشگاهی دارند مجوز حضور داده خواهد شد.
  • برگزاری جلسات دفاع از رساله و یا پایان­نامه و امتحانات زبان و جامع دوره دکتری به صورت حضوری خواهد بود.
  • برگزاری کلاس­های دوره کارشناسی به صورت مجازی است؛ در صورت فراهم شدن امکانات و صلاحدید استاد درس، امکان برگزاری کلاس­ها به صورت ترکیبی (دانشجویان بومی به صورت حضوری و سایر دانشجویان به صورت مجازی) وجود خواهد داشت.
  • به درخواست گروه­های آموزشی بخش عملی و یا آزمایشگاهی واحدهای دانشجویان سال آخر (که در بهمن ۱۴۰۰ فارغ التحصلی می­شوند) به صورت فشرده (حداکثر در ده روز) به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
  • در صورت وجود شرایط و اخذ مجوز ستاد کرونا، امتحانات پایان نیم­سال دوره­های تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

با توجه به سیاست دولت برای ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه­ها، کلیۀ دانشجویان لازم است هر چه سریعتر جهت تزریق واکسن اقدام نمایند در غیر این صورت عواقب آن برعهدۀ خود دانشجو خواهد بود.

 

 

فعالیت ۹ مرکزآموزش از راه دور،درخراسان جنوبی/ تحصیل۵۰۰دانش آموزدرمدارس ازراه دور

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹ آموزشگاه از راه دور،در دوره های متوسطه اول و دوم استان فعالیت می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، شنبه شب، ششم آذرماه، در بازدید از موسسه آمورزش از راه دور دکتر حسابی بیرجند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، قریب ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر درمدارس، مراکز و موسسات آموزش از راه دور استان مشغول ادامه تحصیل هستند.

وی، با بیان این که آموزش از راه دور،رهیافتی نوین در آموزش و پرورش نوجوانان خطه قهستان زمین است، عنوان کرد: مدارس آموزش از راه دور،نماد تحقق عدالت آموزشی بوده واستفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانش‌آموزان در مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار، در راستای انسداد مبادی بی سوادی بسیار اثر بخش می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: اگر مدارس آموزش از راه دور خوب تقویت شوند، بسیاری از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان ما به ویژه در مناطق محروم برطرف می‌شود.

به گفته واقعی؛ بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل یکی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است؛ و رسالت  ما به عنوان خادمین طالبان علم و حقیقت، که در چرخه زندگی خود عشق تعلیم و تربیت داریم، تحق عدالت آموزشی در قاموس سند تحول و تقویت دقیق و قوی مدارس آموزش از راه دور است.

گفتنی است در این آیین از مسئولین و معلمان مدرسه آموزش از راه دور دکترحسابی بیرجند، توسط مدیر کل تجلیل شد.

فراخوان ارسال پیشنهاده طرح های کاربردی دانشگاه بیرجند

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۱ کد : ۱۵۸۰۱ اخبار اخبار برگزیده

تعداد بازدید:۳۱۷

به اطلاع می رساند عناوین طرح‌های پژوهشی کاربردی داخلی دانشگاه  در سال جاری به شرح جدول ذیل مورد تصویب قرار گرفته است، لذا اعضای هیات علمی که  متقاضی اجرای طرح های کاربردی موردنظر هستند می بایست با توجه به  RFP  طرح  فایل پروپوزال پیوست را تا حداکثر ۲۰ آذرماه تکمیل و به آدرس ایمیل   tarh@birjand.ac.ir ارسال نمایند.

– دانلود فایل پروپوزال

– دانلود فایل RFP

مبلغ پیشنهادی (میلیون ریال) عنوان طرح واحد سفارش دهنده تعداد طرح ردیف
۲۰۰ پایش و نیازسنجی فرهنگی دانشجویان دانشگاه بیرجند معاونت فرهنگی و اجتماعی ۱ ۱
۲۰۰ تولید جمر بهبود یافته برای کور کردن آنتن دهی موبایل در حوزه های آزمون حراست ۱ ۲
۲۰۰ محاسبه هزینه تمام شده هر دانشجو در سطح دانشکده و گروه جهت عملیاتی کردن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد برنامه و بودجه و تحول اداری ۲ ۳
۱۵۰ بررسی وضعیت گذشته، حال و آینده میزان حق التدریس و دروس سرویسی و ارائه مدلی جدید و علمی برای توزیع بودجه ۴
۲۰۰ شناسایی راهبردهای ارتقاء شاخص های آموزشی دانشگاه بیرجند در رتبه بندی داخلی و بین‌المللی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ۲ ۵
۶
۱۰۰ سامانه هوشمند آیین نامه های دانشگاه (ساد)
۲۰۰ بررسی وضعیت بهداشت و ایمنی اماکن و تاسیسات ورزشی دانشگاه و ارائه راهکار (مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه) معاونت دانشجویی ۱ ۷
۲۰۰ تحلیل بلوغ امنیت سایبری دانشگاه بیرجند مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲ ۸
۲۰۰ مدیریت سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه بیرجند ۹
۲۰۰ بررسی چگونگی اصلاح فرآیندهای اداری و مالی با تاکید بر حذف فرآیندهای زائد و چابک سازی فرآیندهای موجود جهت تسریع در امور، افزایش بهره وری پرسنل امور مالی معاونت اداری و مالی ۱ ۱۰
۱۰۰ بررسی حقوقی و راهکارهای احقاق حق دانشگاه در موقوفات روستای شوکت آباد حوزه ریاست ۱ ۱۱
پژمردن قلب فَربُدِنوجوان،بادست اجل
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پیامی درگذشت دانش آموز فَربُدِ حاتمی، هنرجوی پایه دوازدهم رشته برق صنعتی هنرستان ابتکار بیرجند بر اثر عارضه قلبی، را تسلیت گفت.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پیام تسلیت محمدعلی واقعی، آمده است:

 إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خانواده محترم حاتمی

باغ زندگی از لحن شیرین هزاردستان خانواده شما در غم پژمردن گل بهاری زندگی،جوان رعنا و فرزند دلبندتان مرحوم «فَربُدحاتمی»تهی شد و دیگر نغمه های جان فزا وصوت خوش الحان او در فضای خانه نمی پیچد.

بی تردید، اندوه جانکاه از دست دادن فرزند را اگر تسلایی باشد، بی‌شک تنها از خالقی برمی‌آید که جان‌های پاک را به سوی خود فرامی‌خواند. یقین دارم که الطاف پروردگار تسلی‌بخش شما خواهد بود که اهل صبر و توکل هستید.

گرچه پرواز روح بلند نغمه‌پرداز گلشن آرزوهایتان جامعه فرهنگیان استان را نیز  به سوگ نشانده  و عزادار ساخته است، اما چون او را ساکن شهر عشق و از طایقه عاشقان می‌دانیم، یاد سلوک انسانی‌اش را تسلی‌بخش جان می‌کنیم؛ که مسیر خلد برین برای همه رهروان طریق دوست، روشن و نورانی است، از این رو  از درگاه خداوند متعال برای فرزند دلبندتان غفران واسعه الهی و برای شما، خانواده محترم، کلیه بازماندگان، به ویژه هنر جویان و هنرآموزان هنرستان ابتکار بیرجند،صبری جمیل و اجری جزیل مسألت می نمایم .

برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتبال در کلاته سیدعلی/۷

برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتبال روستایی در چمن مصنوعی روستای کلاته سیدعلی

 

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مسابقات چهار جانبه فوتبال در زمین چمن مصنوعی روستای کلاته سیدعلی با حضور تیمهای دهیاری آرویز ، اداره برق نهبندان ، کلاته سیدعلی و تیم روستای اسد آباد برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در پایان این مسابقات به ترتیب تیم های روستای اسد آباد ، کلاته سیدعلی و اداره برق نهبندان مقاتم اول تا سوم را به خود اختصاص دادند .

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد:

مسابقه فرهنگی ورزشی “من و قهرمان زندگی ام” در باغشهر اسلامیه /۷

مسابقه فرهنگی ورزشی "من و قهرمان زندگی ام" در باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس
به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج و به همت هیات ورزش های همگانی، موسسه پیشگامان نوین تندرستی اسلامیه و حوزه بسیج حضرت زینب (س) اسلامیه، مسابقه فرهنگی ورزشی با عنوان “من و قهرمان زندگی ام” در محل تکیه حضرت رقیه (س) این شهر برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی در این مسابقه ۱۲ تیم دو نفره پدر و دختر در آیتم های تیراندازی با تفنگ بادی، نشانه گیری با کمان، بازی با توپ و بازی های تربیتی و روانشناسی به رقابت پرداختند.
در پایان این مسابقه جوایزی از طرف نمایندگی ورزش و جوانان بخش اسلامیه و حوزه بسیج اسلامیه به تیم های برتر اهدا شد.

نجمه خدمتی نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک  شد/۷

نجمه خدمتی ورزشکار خوش نام خراسان جنوبی به عنوان نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شد

نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در دوره جدید، برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک برای تعیین رئیس و نایب رئیس این کمیسیون با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس، کیکاووس سعیدی دبیرکل و ۱۷ نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در اولین نشست کمیسیون، سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو‌ منصوریان، مجتبی عابدینی، هادی ساعی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، نجمه خدمتی، حسین ساوه شمشکی، محمد بیداریان، محمد باقری معتمد و ثریا آقایی اعضای حاضر در این نشست بودند. حسن یزدانی، محمدرضا گرایی و ندا شهسواری در این نشست حضور نداشتند، و پس از انجام معارفه اعضا با رای گیری رئیس و نایب رئیس کمیسیون را انتخاب کردند. برای ریاست کمیسیون ورزشکاران سجاد گنج زاده و حامد حدادی کاندیدا شدند که گنج زاده با کسب ۱۱رای در مقابل پنج رای احسان حدادی به ریاست کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد. برای نایب رئیسی نیز نجمه خدمتی و شهربانو منصوریان کاندیدا بودند که نجمه خدمتی در پایان با ۱۲ رای در برابر چهار رای منصوریان به عنوان نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد.

پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد تومانی برای بخش معدنی خراسان‌جنوبی/۳

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان‌جنوبی از پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد تومانی در بخش معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی خبر داد.

پرداخت تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای بخش معدنی خراسان‌جنوبی

«حجت ایمان‌طلب» معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با فارس از بیرجند اظهار داشت: تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیارد تومان در بخش معادن و صنایع معدنی اعطا می گردد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات که در گذشته تنها برای توسعه و تجهیز واحدهای فرآوری مواد معدنی بوده اکنون برای ایجاد واحدهای فرآوری معدنی نیز پرداخت می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات با واحدهایی بوده که دارای معدن و پروانه بهره‌برداری فعال معدنی است، گفت: تسهیلات ایجاد تجهیز و توسعه فرآوری مواد معدنی به مواد معدنی گروه یک شامل شن، ماسه و خاک رس تعلق نمی گیرد.

ایمان‌طلب خاطرنشان کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید گزارش طرح توجیهی فنی و اقتصادی و بیمه نامه اعتباری از سوی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ارائه کنند.

 

 

 

 

 

۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی متقاضی نهضت ملی مسکن شدند

۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی متقاضی نهضت ملی مسکن شدند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان در طرح تقاضامحور نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه و شهرسازی است، ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، وحید داعی در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان خراسان جنوبی افزود: سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این در حالی است که در سطح کشور حدود ۳۰ درصد شهرها سامانه ثبت‌نام باز است و در خراسان جنوبی از ۳۰ شهر برای ۲۵ شهر معادل بیش از ۷۰ درصد شهرهای استان امکان ثبت‌نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از طرح خودمالکان برای افرادی که زمین و پروانه ساخت دارند، در تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی فعال شده است و متقاضیان می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحدها استفاده کنند.

داعی افزود: خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر در کشور بود و در طرح اقدام ملی مسکن نیز رتبه پنجم را در سطح کشور دارد.

وی گفت: تاکنون برای بیش از ۷ هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تامین زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در صنعت ساختمان حدود ۱۲۰ صنعت به‌صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است که براساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰ متر ساختمان ۲.۴ شغل ایجاد می‌شود و ۱.۴ به‌صورت مستقیم و یک شغل غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه سرعت ساخت مسکن در کشور پایین است گفت: مشکلات و نواقص اجرایی نیز بسیار زیاد است و نکته دیگر این که حرکت به سمت فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان است.

داعی به موضوع انرژی اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان بوده و همین موضوع باعث شده مصرف انرژی در کشور ما سه برابر متوسط مصرف جهانی باشد که باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد و صنعتگران و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نیز آن را مهم بدانند.

وی مساله بعدی را زلزله‌خیز بودن استان خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد مساکن استان در پهنه با خطرپذیری متوسط به بالا و بیش از ۳۰ درصد در پهنه خطرپذیری بسیار زیاد قرار دارند که با توجه به زلزله‌خیز بودن و خطرپذیری زیاد استان درخصوص زلزله باید در بخش مصالح ساختمانی و صنعت ساختمانی به موضوع زلزله توجه بیشتری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در حوزه کنترل و مباحث ۲۲گانه مقررات ملی ساختمان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظام کاردان‌های فنی نظارت‌های خود را انجام می‌دهند تا به نحو صحیح اجرا شود بنابراین تولیدات ساختمانی باید در بحث مقاوم بودن و خطرپذیری در زلزله و موضوع سبک‌سازی ساختمان براساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه پروژه‌های برون مرزی هم گفت: مرزهای کشور ما، شاهرگ‌های اقتصادی ایران و استان هستند که باید جذابیت مرزهای استان حفظ شود.

داعی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تنها اداره کلی است که در خاک افغانستان در حال اجرای پروژه است و با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته کل مسیر ۱۲۵ کیلومتری محور سربیشه – ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای چهار پیمانکار است.

وی گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر دوبانده و ۱۰ کیلومتر آسفالت شده است، ۱۰ کیلومتر دیگر تا پایان امسال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قراردادهای ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از دیگر موضوعات تاثیرگذار بر رونق صادرات خراسان جنوبی موضوع راه‌آهن و خط ریلی استان است که این موضوع هم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

بیستمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان خراسان جنوبی با حضور ۶۰ مجموعه اقتصادی از پنج استان کشور سوم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند برپا شد.

 

 

 

 

اعزام تیم موتور ریس خراسان جنوبی به مسابقات کشوری/۷

اعزام تیم موتور ریس استان جهت شرکت درمسابقات باشگاه ها و دستجات آزاد کشور راند دوم موتور سرعت
تیم موتور ریس استان خراسان جنوبی جهت شرکت در مسابقات باشگاه ها و دستجات آزاد کشور در بخش آقایان در پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف حریفان خواهند رفت. اعضای تیم اعزامی را محمود مهاجران ،سید سعید برومند، سید حسین برومند،حسین شیخ بهایی،میلاد پیلتن، یاسر حیدری،سعید قربانزاده و حمید باوقار به مربیگری سید حسین برومند تشکیل می دهند.

 

برگزاری همایش پیاده دانش آموزان در بشرویه/۷

 برگزاری همایش پیاده روی ویژه دانش آموزان در شهرستان بشرویه
به مناسبت هفته مقدس بسیج و به همت کانون بسیج ورزشکاران ،بسیج دانش آموزی نبی اکرم (ص) مدیریت آموزشگاه نسترن خسروی و هیات ورزش‌های همگانی اداره ورزش وجوانان بشرویه همایش بزرگ پیاده روی دانش آموزان برگزارشد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی در این همایش شرکت کنندگان مسیر آموزشگاه تا پارک بهارستان را پیاده روی و سپس درپارک بهارستان جهت ادامه برنامه ها گرد هم آمدند و درپایان تعداد ۲۵۰ هدیه از طرف کانون بسیج ورزشکاران ،بسیج دانش آموزی و هیات همگانی تقدیم شرکت کنندگان در همایش شد .

برگزاری همایش پیاده روی بسیج در شوسف/۷

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و عمومی در شهر شوسف
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج همایش پیاده روی عمومی و خانوادگی با حضور بیش از پانصد نفر از اهالی شهر شوسف از داخل شهر شوسف تا سد تغذیه ای شوسف برگزار شد. گفتنی است این پیاده روی با صرف صبحانه و اهدای جوایز به قید قرعه همراه بود.
این همایش به همت اداره ورزش و جوانان و با همکاری بسیج سپاه شهر شوسف برگزار گردید.

همایش کوهپیمایی در ارتفاعات کوهرود اسلامیه/۷

 به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، ۲۲ نفر از از کوهنوردان باغشهر اسلامیه ارتفاعات منطقه کوهرود را پیمودند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این پیمایش به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش اسلامیه و با همکاری نمایندگی ورزش و جوانان این بخش برگزار شد و سعید مقدس زاده رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی اسلامیه سرپرستی آن را بر عهده داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*