آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره احمدی نژاد گفته «به نظر من دو عامل آقای احمدی‌نژاد را وسوسه می‌کند که صحنه سیاسی را ترک نکند و همچنان امید داشته باشد به عرصه سیاست رسمی بازگردد. او در وهله نخست بر فراموشی تاریخی مردم ایران تکیه می‌کند؛ او می‌داند که مردم فراموشکارند. مردم از یاد برده‌اند که آقای احمدی‌نژاد چه طور دولتش را اداره می‌کرد، چه میزان تخلف در دوره او رخ داد و او چه مواضع بحران‌آفرینی داشت. می‌بینیم حالا که او در نمایشگاهی در دبی شرکت کرده، مردم دست دور گردن او می‌اندازند و با او عکس می‌گیرند و خوشحالند که احمدی‌نژاد را از نزدیک دیده‌اند. ما مردم فراموشکاری داریم».او ادامه داد: «از طرفی آقای احمدی‌نژاد نوعی مصونیت برای خود متصور است و درست هم هست زیرا هیچگاه برخوردی با او صورت نگرفته است.
گفته می شود رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که پارلمان این رژیم با تخصیص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری به ارتش برای مقابله احتمالی با برنامه هسته‌ای و تاسیسات اتمی ایران، موافقت کرده است.این در حالی است که کارشناسان اسرائیلی می‌گویند که جبهه داخلی این رژیم حتی توان مقابله با حملات راکتی همزمان گروه‌های مقاومت در غزه و لبنان را ندارد چه رسد به اینکه وارد یک جنگ تمام عیار با ایران بشود.
گفته می شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای انجام وظایف نظارتی شان، تخلفات دولت سابق درباره تاخیر چندماهه در ترخیص کالا‌های اساسی و عملکرد سازمان امور مالیاتی را به قوه قضاییه ارجاع دادند.
گفته می شود خبرگزاری اصولگرای فارس درخواست ابطال حکم زاکانی در شهرداری را منتشر کرده است. در متن این درخواست آمده است: مطابق آیین‌نامه احراز سمت شهردار، شهردار در شهرهای بالای یک میلیون نفر باید دارای ۹ سال سابقه مدیریت ارشد اجرایی باشد و نیز باید رشته تحصیلی او مرتبط با مدیریت شهری باشد که در این مورد شهردار منتخب فاقد شرایط احراز این جایگاه است. از وزیر محترم کشور می‌خواهیم تا این موضوع را پیگیری کند و حکم صادره برای ایشان را باطل کند.
گفته می شود جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نامه‌نگاری‌های اخیر و واکنش‌های علی لاریجانی به شورای نگهبان را تلاشی برای فراموش نشدن می‌داند. او گفته خانواده لاریجانی انتظار نداشتند که چنین برخوردی با آنان بشود و فکر می‌کردند که یکی از پایه‌های قدرت در نظام می‌مانند اما وقتی از صحنه حذف شدند برایشان گران تمام شد. وی افزود: حذف لاریجانی از گردونه قدرت موجب فراموشی او خواهد شد. برای همین هم شاهد این کنش‌ها هستیم. به نظر من این جواب‌ها برای فراموش نشدن و اعاده حیثیت است زیرا تا وقتی که اعلام نشود به چه دلیلی ردصلاحیت شده، حرف و حدیث‌هایی مطرح است. این عضو حزب اتحاد ملت گفت: لاریجانی می‌خواهد بگوید که حب و بغض یا دست‌هایی در کار بود که موجبات حذف او را پدید آورده است.
گفته می شود با بررسی سهم تجارت کشور از سهم تجارت جهانی، می توان دریافت که طی سال‌های مورد بررسی (۱۳۹۹-۱۳۹۵) همواره سهم کشور از تجارت جهانی کمتر از ۰.۵ درصد بوده و پس از سال ۱۳۹۷ نیز وضعیت تجارت خارجی کشور بدتر شده و سهم آن از تجارت جهانی از ۰.۳ درصد به ۰.۲ درصد کاهش یافته است.
گفته می شود حمید سجادی به حواشی ورود VAR به ایران واکنش نشان داد. طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص نقش داشتن شرکت های اسراییلی در ماجرای ورود VAR به ایران منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشت. اما سیدحمید سجادی، وزیر ورزش در حاشیه پیاده‌روی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در پاسخ به این که چرا ما نمی‌توانیم در ورزشگاه آزادی از سیستم VAR استفاده کنیم و این صحبت مطرح شده که شرکت‌های اسرائیلی پشت این ماجرا هستند، عنوان کرد: هنوز گزارش دقیقی به دست من نرسیده است. منتظرم گزارش مشروح و کاملی به دستم برسد.
گفته می شود به دنبال انتشار خبری مربوط به دیپورت رئیس جمهور اسبق در سفر به امارات، احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس یازدهم از همراهان احمدی نژاد در همین رابطه به دیده بان ایران گفت: «خبر دیپورت آقای احمدی نژاد از فرودگاه امارات صحت ندارد، سفر ایشان ۵ روزه بوده و موضوع دیپورت ایشان یا همراهان آقای احمدی نژاد از امارات «خبرسازی» است. البته در طول سفر هم یک خبر سازی کذب دیگر مانند خبر بازدید ایشان از غرفه رژیم اسرائیل منتشر شد که اساساً نادرست است.»
گفته می شود احمدی نژاد در پایان سفرش به امارات در بیانیه ای گفت: من امیدوارم که در آینده نزدیک، گزارش کاملی از این سفر را خدمت ملت عزیز ایران تقدیم کنم.رئیس جمهور اسبق ایران بعد از سفر به اکسپو ۲۰۲۰ دبی در قسمتی از پیامش مدعی شد: در ابتدا برای سه روز برنامه ریزی شده بود، بعدا دوستان بررسی کاملتری کردند و دیدیم که در طول سه روز نمی توانیم برنامه های پیش بینی شده را اجرا کنیم، در نتیجه تبدیل به سفر پنج روزه شد و الان سفر به پایان رسیده و در تهران در خدمت شما هستیم.
گفته می شود عباس عبدی در واکنش به تازه ترین بیانیه علی لاریجانی نوشته چند ماه پیش هم این را نوشتم که آقای لاریجانی هیچ منع قانونی برای انتشار ندارد. ولی او و دوستانش می‌گویند که منع قانونی دارند. ‌شورای نگهبان حق انتشار ندارد ولی لاریجانی حق انتشار دارد. ‌نامه به او هم باید محرمانه باشد. ‌محرمانگی برای امور اداری است و نفی حق انتشار ذینفع نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*