آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ نگاه ویژه به طرح‌های نیمه‌تمام خراسان‌جنوبی در مصوبات سفر رییس‌ جمهوری

روزنامه خراسان
آخرین خبر | دادستان بیرجند گره «طرح فرزان» را باز کرد

چالش کمبود پزشک در خراسان جنوبی/متخصصان نمی‌مانند

بیرجند-بیماران در خراسان‌جنوبی علاوه بر درد جسمی و نگرانی از هزینه درمان باید رنج مضاعف کمبود پزشک را نیز تحمل کنند چرا که در استان کمتر متخصصی برای مدت طولانی خدمت می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: رنج بیماری، دل‌نگرانی از نتیجه آزمایش‌ها و وضعیت جسمی و در بسیاری از اوقات نگرانی از هزینه‌های درمان، همه شرایط روحی فردی است که در بخشی از جسم خود دردی را احساس کرده و حال به دنبال علت درد و درمان آن است.

برای علت‌یابی درد و درمان اول باید به سراغ یک پزشک متخصص و حاذق رفت. موضوعی که در خراسان‌جنوبی بسیاری از افراد برای یافتن آن در بسیاری از رشته‌های تخصصی به در بسته می‌خورند و یا آنقدر در آن رشته کمبود پزشک است که باید در نوبت‌های طولانی بمانند.

اگر بیمار بیمه شده تأمین اجتماعی باشد و بخواهد در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی درمان خود را پیگیری کند و یا مبتلا به بیماری‌های خاص باشد این مشکل دو چندان می‌شود.

گلایه از کمبود پزشک متخصص در برخی رشته‌ها

فرشته بارانی این شهروند خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: برای مشکل فرزندم به دنبال متخصص غدد کودکان بودم که فهمیدم پزشکی که در گذشته در بیرجند بوده الان در شهر دیگری خدمت می‌کند و در حال حاضر پزشک غدد اطفال در خراسان‌جنوبی نداریم.

وی بیان‌کرد: موضوع فقط به این تخصص محدود نمی‌شود، تصور کنید که در خراسان‌جنوبی فردی دچار تصادف و یا حتی سوختگی شده و به واسطه آسیب در صورت، نیاز به جراح زیبایی دارد ولی در خراسان‌جنوبی چنین متخصصی نداریم و بیمار باید به شهرهای دیگر برود.

این شهروند خراسان‌جنوبی گفت: هر چند خانواده من بیمه شده تأمین اجتماعی هستند ولی به واسطه سختی نوبت گرفتن در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و کمبود پزشک در بسیاری از رشته‌ها، به جز تولد فرزندم که در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند صورت گرفت، از خدمات درمان تأمین اجتماعی استفاده نکردم.

چالش کمبود پزشک در خراسان جنوبی/متخصصان نمی‌مانند

نیاز بیمارستان ایران مهر به متخصص خون

فهیمه بهمنی از دیگر شهروندان بیرجندی که از یک سال قبل برای درمان و چکاب بیماری به بیمارستان ایران مهر مراجعه می‌کند، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند روز پیش برای اینکه جواب سی تی اسکنم را به دکتر نشان دهم به بیمارستان ایران مهر مراجعه کردم و متوجه شدم که نوبت دکترم به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: این در حالی بود که قبلاً وقتی صبح مراجعه می‌کردم برای همان روز نوبت می‌دادند و وقتی موضوع را پرسیدم، گفتند که یکی از پزشکان بیمارستان دیگر در بیرجند خدمت نمی‌کند و همه بیماران ایشان را پزشک دیگر بیمارستان ویزیت می‌کند که علت شلوغی و اتمام نوبت همین است.

این شهروند خراسان‌جنوبی یادآور شد: تا آنجایی که من در جریان هستم با رفتن این پزشک، بیمارستان ایران مهر در حال حاضر تنها یک متخصص خون و دو متخصص رادیوتراپی دارد.

سید محمود حسینی رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موضوع نیاز به جانشین برای یکی از پزشکان متخصص خون بیمارستان که از بیرجند رفته‌اند را به معاونت درمان دانشگاه انعکاس داده‌ایم.

پزشکی که تنها یکی – دو سال بماند، مشکل را حل نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از طریق وزارت بهداشت پیگیر موضوع است که در زمان تقسیم پزشکان مد نظر قرار خواهد گرفت، بیان‌کرد: البته ما بیشتر به دنبال پزشکان معین هستیم که برای مدت طولانی در استان بماند چرا که پزشکی که یکی – دو سال در بیرجند بماند و برود مشکل را اساسی حل نمی‌کند.

رئیس بیمارستان ایران مهر بیرجند یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان از نظر متخصص رادیوتراپی مشکلی ندارد و بیشتر نیاز ما در زمینه پزشک متخصص خون است.

فرزاد فیروزی، مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان اجتماعی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در زمینه کمبود پزشک در مجموعه‌های درمانی تأمین اجتماعی اظهار کرد: نمی‌شود که بر اساس قانون وظیفه درمان بخشی از جامعه را به عهده سازمانی چون تأمین اجتماعی بگذاریم ولی در زمینه تأمین زیر ساخت‌ها از جمله پزشک متخصص با این مجموعه همکاری لازم نشود.

چالش کمبود پزشک در خراسان جنوبی/متخصصان نمی‌مانند

سهمیه تأمین اجتماعی از پزشکان متخصص در قانون لحاظ شود

وی گفت: سوال اول من این است که مجلس شورای اسلامی برای تأمین زیر ساخت پزشک متخصص سازمان تأمین اجتماعی چه اقدامی انجام داده است و آیا در قوانین مرتبط با این موضوع سهمیه‌ای از پزشکان متخصص برای تأمین اجتماعی در نظر گرفته است.

فیروزی با اشاره به اینکه همین الان در خراسان‌جنوبی، تأمین اجتماعی در اکثر رشته‌ها نیاز به پزشک متخصص به ویژه در شهرستان‌ها دارد، گفت: اگر از دانشگاه علوم پزشکی بپرسید، خواهند گفت که ما برای تأمین پزشک تأمین اجتماعی هیچ تعهدی نداریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ما توان جذب ۸۰ پزشک متخصص را در خراسان‌جنوبی برای تأمین اجتماعی داریم، ادامه‌داد: در استان از میان پزشکان همکار تنها دو پزشک متخصص استخدام تأمین اجتماعی هستند و ۳۲ نفر در استخدام سایر نهادها و مجموعه‌ها، ۱۴ نفر در خدمت دانشگاه علوم پزشکی، دو نفر در استخدام ارتش و چهار نفر نیز پزشک آزاد هستند.

بیمه سلامت شرایط همکاری پزشکان را تسهیل کند

وی گفت: البته توافقی بین ما و مجموعه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بعد از رایزنی‌های فراوان در زمینه تأمین نیروی پزشک متخصص ما صورت گرفته است ولی بیمه سلامت می‌گوید اگر پزشک دانشگاه علوم پزشکی در تأمین اجتماعی خدمت کند از دوکا بودن خارج می‌شود. (چون هزینه دو کای این پزشکان در مراکز دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود)

فیروزی یادآور شد: مشکل پزشک متخصص در تأمین اجتماعی حل نمی‌شود مگر اینکه در برنامه پنج ساله توسعه بعدی سهمی برای تأمین اجتماعی از پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق آخرین صحبت‌هایی که با رئیس بیمارستان میلاد بیرجند (یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان) داشته‌ایم قبول کردند که تعرفه برابر یک کای دولتی را از مردم اخذ کنند.

چالش کمبود پزشک در خراسان جنوبی/متخصصان نمی‌مانند

امید به حل مشکل در بیمارستان میلاد

وی افزود: این موضوع به این معنا است که فرانشیز دریافتی از مردم در بیمارستان تأمین اجتماعی با بخش دولتی تفاوتی نداشته باشد که اگر این موضوع عملیاتی و جلسه آینده ما نیز برگزار شود مشکلی از نظر بیمه سلامت برای استفاده تأمین اجتماعی از پزشکان تمام وقت جغرافیایی وجود نخواهد داشت.

البته با اجرا شدن این موضوع در بیمارستان میلاد مشکل تنها در بیرجند حل می‌شود و در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی مشکل همچنان باقی است.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه و عضو کمیسیون بهداشت نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکل کمبود پزشک متخصص تنها مربوط به استان ما نیست بلکه بسیاری از نقاط کشور با این مشکل رو به رو هستند.

بی توجهی به تربیت پزشک متخصص در هشت سال گذشته

وی با انتقاد از بی توجهی به تربیت نیروی پزشک متخصص در هشت سال گذشته بیان‌کرد: این موضوع خسارت ملموسی را وارد کرده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به اینکه باید در پزشکان برای خدمت در نقاط محروم انگیزه سازی شود، گفت: از طرفی در خراسان‌جنوبی بسیاری از نقاط چون قاین و بیرجند اصلاً جز مناطق محروم در زمینه‌های مرتبط با خدمت پزشکان دیده نمی‌شود.

زمان تعهد پزشکان عمومی را کاهش دهیم

اسحاقی با تأکید بر اینکه می‌توان زمان تعهد خدمت پزشکان عمومی را کاهش دهیم تا در آنان انگیزه برای رفتن به سمت آموزش‌های تخصصی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: در این راستا اصلاح بند سه ماده چهار ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تکمیلی و تخصصی را مورد توجه قرار دادیم.

وی گفت: باور من بر این است که ما در کشور کمبود پزشک نداریم بلکه کمبود پزشک متخصص داریم و عموم مردم نیز بیشتر تمایل دارند روند درمان خود را از طریق پزشکان عمومی پیگیری کنند.

آنچه مسلم است وضعیت پزشک متخصص در خراسان‌جنوبی و به ویژه شهر بیرجند از نظر کمی نه در شأن مردم نجیب این دیار و نه قابل مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور است.

به نظر می‌رسد، برای حل مشکل باید رایزنی‌های بیشتری با وزارت بهداشت صورت گرفته و همچنین از طریق قانون گذاری‌های دقیق راه حل اساسی و محکم برای رفع این دغدغه مهم مردم پیدا کرد تا دیگر برای درمان خود به مشهد و کرمان و زاهدان مراجعت نکنند.

۱۶۰ جهادگر شیعه و سنی خراسان‌جنوبی در میدان خدمت به محرومان

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت هفته وحدت و به منظور افزایش همدلی و اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن استان ۱۶۰ جهادگر در مناطق محروم استان مشغول به خدمت‌رسانی می‌شوند.

۱۶۰ جهادگر شیعه و سنی خراسان‌جنوبی در میدان خدمت به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به خدمترسانی گروه‌های جهادی در هفته وحدت، اظهار داشت: به مناسبت هفته وحدت و به منظور افزایش همدلی و اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن استان ۱۶۰ جهادگر در قالب ۱۵ گروه جهادی مشغول به خدمت‌رسانی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه این جهادگران در ۵ شهرستان دارای جمعیت اهل تسنن شامل بیرجند، درمیان، سربیشه، نهبندان و درمیان خدمت‌رسانی می‌کنند، بیان داشت: بر این اساس گروه‌های جهادی شیعه د‌ر روستاهای سنی نشین و گروههای جهادی اهل تسنن در روستاهای شیعه‌نشین فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: اکثر گروه‌های جهادی در زمینه تخصصی فنی و مهارتی مانند تعمیر لوازم خانگی، تعمیر خودرو، تأسیسات، برق‌کاری، جوشکاری، آرایشگری و همچنین تعدادی نیز در زمینه عمرانی و فرهنگی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

هنری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این گروه‌ها در ۱۲ منطقه هدف شامل روستاهای بجد بیرجند، خونیکسار، سرو و اسدیه درمیان، خواجه دوچاهی و طبسین نهبندان، حسن‌آباد، ملکی، فندخت و بهمن‌آباد زیرکوه و دو روستای منطقه ماخونیک حضور یافته و ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات این جهادگران بهره‌مند خواهند شد.

از ابتدای آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در خراسان جنوبی؛

ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به خراسان جنوبی

بیش از ۱۴۳ هزار دُز واکسن کرونا به خراسان جنوبی وارد شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به خراسان جنوبی، گفت:  این محموله شامل  ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا امروز وارد استان شد.
شریف زاده گفت:  ۱۲۵ هزار دُز  از این محموله واکسن سینوفارم، ۱۰ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن برکت و ۸ هزار دُز واکسن آسترازنکا است.

دیدار مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با ورزشکاران زورخانه پوریای ولی طبس

حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در زورخانه پوریای ولی شهرستان طبس

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در زورخانه پوریای ولی شهرستان طبس حضور یافت .

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان ، صفاری زاده رییس شورای بسیج ورزشکاران استان، اصغری قائم مقام شورای بسیج ورزشکاران، در جمع ورزشکاران و پهلوانان زورخانه پوریای ولی شهرستان طبس حضور یافتند و با ضرب مرشد حبیب شاعرزاده به تماشای این ورزش زیبای آیینی پرداختند. در این برنامه حسین قدیمی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس و وکیل زاده معاون اداره، مدیرکل را همراهی کردند.

 

 

 

 

 

زنگ ورزش های پهلوانی در مدارس خراسان جنوبی نواخته می شود
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نواخته شدن زنگ ورزشهای باستانی و پهلوانی در مدارس استان خبر داد.
به گزارش  امروز خراسان جنوبی، «محمد علی واقعی» در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و هیأت ورزش های روزخانه ای و کشتی پهلوانی استان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای ترویج روحیه اخلاق مداری و فرهنگی فروتنی بین دانش آموزان استان توسعه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در مدارس است.

 

وی، از امیرالمؤمنین به عنوان اسوه جوانمردی، شجاعت، پهلوانی و فروتنی یاد کرد و ادامه داد: ورزش پهلوانی آمیخته با خصلت‌هایی همچون فداکاری، جوانمردی، صداقت، صفا و فروتنی، خودشکنی، حق پرستی، حق جویی و حق طلبی و پرهیز از خودخواهی و خودبینی، همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به سابقه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در خراسان جنوبی، اضافه کرد:  ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و ورزشی، شناسایی و استعداد یابی برای رشد و پیشرفت دانش آموزان باستانی کار، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، پشتوانه سازی، و توانمند سازی تیم های باستانی کار در عرصه استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که ورزش و انجام حرکات پهلوانی جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در دوران باستان بوده‌است؛ عنوان کرد: ورزش های زورخانه ای و پهلوانی، با توجه به شهادت موزه پهلوانی استان، در بهارستان علم و ادب قدمتی ۲۰۰ ساله دارد.

 

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با تأکید بر ترویج اخلاق پهلوانی و دوره‌های بصیرتی و استعدادیابی پایه‌ای ورزش‌زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مدارس استان؛ عنوان داشت: اگر دانش آموزان ما در رشته های متنوع ورزشی، مرام امیرالمؤمنین(ع) را که همان مرام پهلوانی و جوانمردی است، سرمشق خود قرار دهند؛ الگوی مناسبی برای همه ورزشکاران می توانند باشند.

 

به مناسبت هفته وحدت؛

برگزاری یادواره شهدای بخش گزیک شهرستان درمیان

به مناسبت هفته وحدت یادواره شهدای بخش گزیک شهرستان درمیان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای بخش گزیک شهرستان درمیانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و جمعی از مردم و مسئولان در محل یادمان شهدای گمنام هنگ مرزی گزیک شهرستان درمیان برگزار شد، فرمانده سپاه انصالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: اگر مجاهدت و ایثار شهدای گرانقدر نبود، انقلابی هم نبود و هشت سال دفاع مقدس شکل نمی گرفت.
سردار قاسمی با بیان اینکه دشمن با تمام امکانات برای خارج کردن انقلاب از ریل خودش تلاشی کرده است، ولی شهدا با مقاومت و ایثار خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان بیفتد، گفت: شهدای عزیز نیاز به تعریف و تمجید ندارند، چرا که اولین نگهدارنده یاد شهدا خداوند متعال است و ما به سفارش قرآن باید یاد آنها را گرامی بداریم.

وی افزود: احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و همه ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان باشیم.

برگزاری یادواره شهدای بخش گزیک شهرستان درمیانفرمانده سپاه انصالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استقلال کشور مرهون خون شهداء است، گفت: جبهه ای که امروز وجود دارد جنگ مستقیم و فیزیکی نیست، بلکه جبهه فرهنگی است، جبهه اقتصاد مقاومتی و کار جهادی است که باید در این مسیر همه تلاش کنند.
سردار قاسمی افزود: هر دستگاه و تشکل مردمی اگر بخواهد برای شهدا کار انجام دهد، از همراهی کنگره شهدای استان خراسان جنوبی و مجموعه سپاه استان برخوردار می‌شود.

ادای احترام، غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر دو شهید گمنام مدفون در هنگ مرزی گزیک، بازدید از نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس، هفته وحدت و تجلیل از خانواده های معظم شهدای بخش گزیک از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

 

 

 

 

۲۵ میلیارد ریال برای غذای حیات وحش در خراسان جنوبی اختصاص یافت

۲۵ میلیارد ریال برای غذای حیات وحش در خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ملی برای تامین آب و غذای حیات وحش استان اختصاص یافته است.

حسن اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی است که هشت میلیارد ریال آن برای خرید علوفه و دان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حیات وحش در بسیاری از مناطق به دلیل خشکسالی با کمبود غذا و آب مواجه است گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی درباره بارندگی‌ها در فصل پاییز شاید این وضع بدتر هم بشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: برای حل مشکلات کمبود تغذیه حیات وحش در فصل زمستان در انبارهای ما حدود ۱۰ تن علوفه از سال‌های گذشته ذخیره است و از یک ماه و نیم گذشته به دلیل شدت خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع، توزیع علوفه دستی را در برخی مناطق استان داشته‌ایم.

وی افزود: معتقد هستیم وقتی حیات وحش دچار کم غذایی می‌شوند نباید به‌طور دائم به آنها علوفه بدهیم چرا که این کار دستکاری در طبیعت است و تعادل آنان را به هم می‌زند.

اکبری با تاکید بر اینکه تغذیه دستی برای عبور از بحران خشکسالی انجام می‌شود گفت: در مناطقی که خشکسالی بسیار حاد و تلفات زیادی داریم، در برخی مناطق برای ورود کمتر حیات وحش به مزارع کشاورزی یا در مواقعی که برف سنگین را داشته باشیم، اقدام به توزیع علوفه دستی برای حیات وحش می‌کنیم.

وی با اشاره به تلفات حیات وحش بر اثر خشکسالی افزود: با توجه به اینکه جمعیت گوشتخوارانی مثل پلنگ و یوزپلنگ در طبیعت بسیار کم شده، عملا کنترل‌کننده‌های طبیعی وجود ندارد به همین خاطر جمعیت حیات وحش افزایش قابل توجهی داشته‌ و اکثر آنان مسن هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در این بحران خشکسالی اکثر حیات وحشی که سن آنان بالای ۹ سال است، دندان‌های خود را از دست می‌دهند یا کند و ناکارآمد می‌شود و با توجه به اینکه هیچ علوفه نرم یا مناسبی در دسترس نیست، حیات وحش جوان و میانسال در این شرایط کمبود تغذیه دوام می‌آورند و آنها که مسن هستند، نمی‌توانند از علوفه‌های خشک و خشبی تغذیه کنند و تلف می‌شوند.

وی بیان کرد: عمر مفید کله و بز و قوچ و میش در طبیعت ممعولا ۱۱ تا ۱۲ سال است و در این شرایط خشکسالی یکی و دو سال زودتر تلف می‌شوند.

اکبری با اشاره به اینکه در خشکسالی امسال تلفات حیات وحش تاحدودی چشمگیر بوده است افزود: در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس تعداد تلفات حیوانات مسن حداقل ۵۰ راس بوده و به نظر می‌رسد تلفات در نهایت بیشتر از این باشد.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در سرشماری سال جاری حیات وحش، حداقل ۱۰ درصد کاهش جمعیت را بر اثر خشکسالی داشته باشیم.

اکبری با بیان اینکه در سال جاری مورد مثبتی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش استان گزارش نشده است اضافه کرد: سال ۹۸ در شهرستان‌های فردوس و سرایان درگیر طاعون شدیم که از خراسان رضوی وارد شد و تلفات سنگینی در آن مقطع دادیم.

وی گفت: از آن زمان تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در خراسان جنوبی نداشتیم و امسال در منطقه پیرحاجات طبس به‌صورت مقطعی تلفات حدود ۷۰ راس را داشتیم که آخرین برداشت ما از این تلفات، مسمومیت غذایی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: علیرغم اینکه در سال جاری به دلیل خشکسالی حضور دام را بیشتر در مناطق حفاظت شده استان داشتیم ولی بیماری ویروسی و واگیردار تاکنون در جمعیت حیات وحش به ثبت نرسیده است.

تجلیل از ۴۲ رییس و نواب رییس هیات های ورزشی طبس/۷

تجلیل از ۴۲ رییس و نواب رییس هیات های ورزشی شهرستان طبس

از ۴۲ رییس و نواب رییس هیات های ورزشی شهرستان طبس تجلیل شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، با حضور دکتر میر جلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور،حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، قدیمی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس و مسئولین محلی شهرستان از روسا و نواب رییسان هیات های ورزشی شهرستان طبس تقدیر و تجلیل شد.

معرفی برترین های مسابقات اسکیت خراسان جنوبی/۷

/
معرفی برترین های مسابقات اسکیت خراسان جنوبی
به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش مسابقات فری استایل استانی در دو رشته بتل برای بانوان و اسپید اسلالوم برای آقایان به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد . گفتنی است : از بین ۹ شرکت کننده آقا و ۱۴ شرکت کننده بانوان ۳ نفراز هر گروه برگزیده و با اهدا لوح سپاس، مدال و جایزه تقدیر شد. در این مسابقات در بخش آقایان علی مودی ، محمد جواد فعال، ابولفضل غلامی در بخش بانوان رومینا آدینانی ، هدیه زهرا فرزانه ، هدیه فاطمه فرزانه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند .

رقابت مهارتی ۷۳۰ کارآموز مراکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از رقابت ۷۳۰ کارآموز مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت‌: در هفتمین آزمون کاغذی مهارت ۱۴۰۰، تعداد ۷۳۰ کارآموز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با هم رقابت می‌کنند.

او افزود: هفتمین آزمون مهارتی هماهنگ سال ۱۴۰۰ برای ۷۳۰ داوطلب در مناطقی که دسترسی به آزمون‌های آنلاین ندارند به صورت کاغذی روز پنچشنبه ۲۹ مهر ماه در سراسر استان برگزار می‌شود.

عرب اظهار کرد: این آزمون در شهرستان‌های بیرجند، قائن، اسدیه، نهبندان، طبس، فردوس و سربیشه بین ۱۸۲ زن و ۵۴۸ مرد برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد‌: در حال حاضر کلیه مراکز ثابت استان امکان دسترسی به آزمون‌های آنلاین را دارندو این شیوه آزمون فقط برای ندامتگاه‌ها، پادگان، مناطق روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال۷ هزار و ۲۳۲ نفر در آزمون‌های آنلاین و کاغذی این اداره کل شرکت کرده اند که تعداد ۴ هزار و ۴۳۳ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.
عرب عنوان کرد‌: در مجموع ۳هزار و ۹۰۳ نفر به صورت آنلاین در آزمون کتبی تأیید صلاحیت حرفه‌ای و کسب گواهینامه مهارت شرکت کرده اند.

 

 

افزایش دو برابری ارزش صادرات امانات پستی از خراسان جنوبی

صادرات امانات پستی در شرایط شیوع کرونا از خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال ۱۱۸ افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت ۳ هزار و ۵۹۷ دلار مرسوله پستی اافزایش دو برابری ارزش صادرات امانات پستی از خراسان جنوبیز خراسان جنوبی به خارج از کشور ارسال شد.

رحیمی زاده افزود: در این مدت ۷۴ فقره اظهارنامه به وزن ۴۰۸ کیلوگرم شامل زعفران، خشکبار، البسه، حوله و سایر کالا‌ها به خارج از کشور پست شد.

صادرات مرسولات پستی در این در مقایسه با مدت پارسال ۱۱۸ درصد از نظر ارزش و به لحاظ وزنی ۲۰۵ درصد افزایش یافت.

مدیر کل گمرکات استان افزود: همچنین در این مدت ۱۵ فقره اظهارنامه برای واردات امانات پستی به استان صادر شد.

به گفته وی وزن امانات پستی واردات به وزن ۴۶ کیلوگرم و ۵ هزار و ۲۷۸ دلار صادر شد.

رحیمی زاده کشور‌های مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی را آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا و دانمارک اعلام کرد.

 

 

 

نوای قرآن کریم با تلاوت “حامد شاکرنژاد” در روستای امیرآباد طنین‌انداز شد/۲

    
نوای قرآن کریم با تلاوت "حامد شاکرنژاد" در روستای امیرآباد طنین‌انداز شد
حسینیه حسینی امیر آباد میزبان محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور استاد حامد شاکر نژاد، قاری بین المللی کشورمان و تعدادی از قاریان برجسته استانی بود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، همزمان با هفته وحدت محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور حامد شاکر نژاد، قاری بین‌المللی کشور و حسین چوپانی قاری برجسته استان برگزار شد.

شایان ذکر است در این محفل، محمدمهدی امیرآبادی و امیر اکبرزاده، قرآن آموزان موسسه امام حسن مجتبی (ع) و امیر علی زاده، محسن خسروی و محمدحسین مرکی، نوجوانان حافظ کل قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند.

برگزاری مسابقه برای کودکان حافظ جز ۳۰ قرآن کریم و اجرای سرود توسط گروهی از موسسه خاتم النبیین، از دیگر برنامه های این محفل بود.

 

 

 

با هدف ترویج مفاهیم فرهنگ و صلح و دوستی؛

ویژه برنامه « پرتو صلح» درمرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد/۲

ویژه برنامه « پرتو صلح» درمرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد

با مشارکت کانون و جمعیت هلال احمر ویژه برنامه «پرتو صلح» در شهرستان فردوس برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این برنامه با مشارکت کانون و جمعیت هلال احمر باهدف ترویج مفاهیم صلح و نوع دوستی بین کودکان وارتقاء سطح آگاهی کودکان ونهادینه سازی فرهنگ ادبیات ورفتارهای صلح جویانه به مرحله اجرا در آمد.

یادگیری مهر و دوستی در میان کودکان و ترویج فرهنگ دوستی ومهر ورزی، افزایش پویایی، افزایش نشاط، رشد و  پرورش استعداد های کودکان با ابزار کمک آموزشی نمایش خلاق  از دیگر اهداف این برنامه یاد شده است که با حضور کودکان و همکاری جمعیت هلال احمر در محل سالن مرکز فرهنگی و هنری کانون  برگزار شد.

در نشست رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس سازمان زمین شناسی ایرانعنوان شد

خراسان جنوبی بهشت معدنی ایران/۳-۷

 
برگزاری نشست صمیمی رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس سازمان زمین شناسی ایران

نشست صمیمی دکتر احمدخامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر علیرضا شهیدی‌زمانی، رئیس سازمان زمین شناسی ایران و معاون وزیر صمت با حضور دکتر حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند و جمعی از اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی زمین شناسی و معدن دانشگاه بیرجند، در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر احمد خامسان ضمن خوش آمدگویی به دکتر شهیدی و‌ هیأت همراه به معرفی رشته زمین شناسی و معدن دانشگاه بیرجند پرداخت و بر لزوم همکاری بین دانشگاه بیرجند و سازمان زمین‌شناسی ایران با توجه به ظرفیت نیروی متخصص و با سابقه دانشگاه و معادن خراسان جنوبی تأکید کرد.
دکتر شهیدی نیز خراسان جنوبی را با توجه به تنوع  پدیده‌های زمین شناسی و معدنی در این استان، بهشت معدنی ایران معرفی کرد.
وی تولید و صیانت از ثروت معدنی و ملی کشور را شعار سازمان زمین‌شناسی ایران برشمرد و افزود: ما باید با استفاده از ظرفیت معادن استان در جهت توسعه خراسان جنوبی تلاش کنیم.
رئیس سازمان زمین شناسی در ادامه فعالیت‌های این سازمان را بر سه محور «تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه»، «پردازش و فرآوری» و «نگهداری، اکتشاف و استانداردسازی داده‌ها » برشمرد و گفت: سازمان زمین‌شناسی ایران آمادگی دارد هر چه سریع‌تر با دانشگاه بیرجند برای همکاری تفاهم‌نامه‌ای امضا کند.
در ادامه اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن و زمین شناسی دانشگاه بیرجند به بیان نقطه نظرات خود برای همکاری بهتر با سازمان زمین شناسی ایران پرداختند که از مهم‌ترین آن می‌توان به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه و استان، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تبادل نتایج تحقیقات دانشگاه و سازمان زمین شناسی، استفاده از ظرفیت فرصت مطالعاتی اساتید در سازمان علم زمین، راه‌اندازی گرایش‌های جدید در دانشگاه و پژوهشکده علوم‌زمین، راه‌اندازی پایگاه زمین شناسی در بیرجند و استفاده از پتانسیل نیروی انسانی و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

استاندار تاکید کرد:

نگاه ویژه به طرح‌های نیمه‌تمام خراسان‌جنوبی در مصوبات سفر رییس‌ جمهوری/۳

نگاه ویژه به طرح‌های نیمه‌تمام خراسان‌جنوبی در مصوبات سفر رییس‌ جمهوری

 استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی رییس جمهوری در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام باید به‌طور ویژه در مصوبات سفر دنبال شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست بررسی مصوبات سفر رییس جمهوری به استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: با تزریق به‌موقع اعتبارات، شاهد نتیجه دادن این مصوبات و پروژه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در سومین سفر استانی رییس جمهوری پیشران‌ها و محورهای اصلی توسعه خراسان جنوبی مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: اولویت‌بندی این موارد باید به‌درستی مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌ها به تنهایی می‌تواند گره از مشکلات بخش‌های زیادی بگشاید و باری را از دوش دیگر حوزه‌ها بردارد لذا باید در اولویت‌بندی‌ها این موضوع مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام، مطالبه عمومی است افزود: با توجه به اینکه تکمیل این پروژه‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات استان را حل می‌کند این موضوع نیز باید به‌طور ویژه در پروژه‌ها و مصوبات سفر دنبال شود.

ملانوری بیان کرد: برخی از این پروژه‌ها بیش از یک دهه است که آغاز شده و این زمان‌بر شدن هزینه‌های اجرای کار را بالا برده است لذا باید در اولویت پروژه‌های عمرانی استان دیده شوند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته طرح‌ها و پروژه‌های لحاظ شده در مصوبات سفر به‌صورت متوازن توزیع شده‌اند و هدف این است که همه مناطق از این پروژه‌ها منتفع شوند.

رییس جمهوری صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

حضور در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، بازدید از معادن زغال‌سنگ طبس و گفت و گو با نیروهای کارگری و فنی و مهندسی، بازدید از محله‌های حاشیه شهر و گفت و گو با مردم، زیارت قبور شهدا، حضور در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر بیرجند و گفت و گو با مردم، حضور در جمع نمایندگان اقشار و نخبگان خراسان جنوبی و نشست شورای اداری استان از برنامه‌های این سفر بود.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رییسی را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کردند و حضور در نشست شورای اداری استان آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه موارد مطرح شده حین سفر در شورای اداری استان جمع‌بندی شد و بعد از این سفر نیز با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوبات جمع‌بندی و برای دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق مصوبات، مسئولیت‌سازی شده است.

حمید ملانوری بیان کرد: تمامی موارد به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده و در دستور کار است.

بنابر اعلام مسوولان استان در ارتباط با سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی ۳۸ مصوبه ارایه شده که همه آنها در دست اقدام و پیگیری است.

 

 

 

 

مراسم ۱۳ آبان در خراسان جنوبی به‌صورت اجتماع باز برگزار می‌شود/۲-۳

مراسم ۱۳ آبان در خراسان جنوبی به‌صورت اجتماع باز برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم یوم الله ۱۳ آبان در سراسر استان براساس رنگ‌بندی کرونایی به‌صورت اجتماع در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی در جلسه بزرگداشت هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان که با حضور اعضای مجمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، افزود: مناسبت‌های ملی و مذهبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تعطیل‌ناپذیراست لذا باید براساس شرایط و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای بزرگداشت شایسته ایام الله تلاش کنیم.

وی گفت: شرایط روز، توجه ویژه به تبلیغات محیطی، فضای مجازی و جلسات و برنامه‌های متعدد با جمعیت محدود منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی را ایجاب می‌کند که با مشارکت مردم، مساجد، همه ادارات و نهادها قابل انجام است.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای گرامیداشت مناسبت‌های هفته وحدت و نیز یوم الله ۱۳ آبان هفت کارگروه تخصصی مرتبط تشکیل شده و در حال تدارک و اجرای برنامه برای بزرگداشت باشکوه متناسب با شرایط روز این مناسبت‌ها هستند.

وی افزود: برنامه‌های متعدد و متنوع مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا مانند مراسم محوری، محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های تخصصی و مجازی، فضاسازی محیطی و برنامه‌هایی در فضای مجازی، یادواره‌های شهدا، فعال‌سازی مساجد و مجامع دایر، مسابقات و نمایشگاه‌ها و شب‌های شعر، تولید آثار هنری و سایر برنامه‌های محوری تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام ملایی گفت: از آنجایی که اصل بر برگزاری شایسته به‌صورت سلامت‌محور مراسم محوری گرامیداشت ۱۳ آبان است پیشنهاداتی به ستاد مقابله با کرونا براساس رنگ‌بندی شهرها ارایه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در صورت دوام شرایط و رنگ‌بندی کرونایی فعلی در خراسان جنوبی که مرکز استان و برخی شهرستان‌ها نارنجی هستند، مراسم یوم الله ۱۳ آبان به شکل اجتماع در فضای باز یکی از میادین اصلی شهر و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در صورت تغییر رنگ‌بندی در شهرهای قرمز به‌صورت رسانه‌ای و تجمع محدود برگزار خواهد شد.

۱۳ آبان هر سال یادآور سه رویداد برجسته “تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳”، “کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی” و “تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸” است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام دارد.

 

 

 

 

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۲-۷

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در این استان برگزار می‌شود.

محمود حاجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با معرفی ۶ عنوان کتاب و اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) در سطح استانی برگزار می‌شود و دبیرخانه استانی این جشنواره نیز در خراسان جنوبی تشکیل و از افراد برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی بیان کرد: این جشنواره در ۲ بخش فردی و خانوادگی در بستر الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند و تا اول آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را در سطح ملی به دبیرخانه مرکزی در تهران و در سطح استانی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده و در رده کودک ۴ تا ۱۲ سال، کتاب‌های «زندگی امام رضا (ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان (عج)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران است که کودکان علاقه‌مند می‌توانند در ۲ رشته نقاشی و پویش کتابخوان شرکت کنند.

وی افزود: همچنین در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «۱۰ قصه از امام زمان (عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است که نوجوانان می‌توانند در ۶ رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه‌گویی به ازای هر ۲ کتاب شرکت کنند.

حاجی گفت: همچنین «چشمه‌های بهشت: گزیده عیون اخبارالرضا (ع)» ترجمه محمدهادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ‌های دانشجویی: مهدویت دوران ظهور» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) است.

وی اظهار داشت: بزرگسالان می‌توانند در ۶ رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دلنوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری و قصه‌گویی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابداران علاقه‌مند هم می‌توانند در بخش مروجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

 

 

 

 

سه پروژه زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید/۷

سه پروژه زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

 سه پروژه زمین چمن مصنوعی در هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در شهرستان‌های فردوس و سرایان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: زمین چمن مصنوعی روستاهای سرند و برون شهرستان فردوس و زمین چمن مصنوعی روستای بسطاق شهرستان سرایان از جمله طرح‌های افتتاحی در استان است.

حسن عزیزی افزود: برای هر زمین چمن مصنوعی به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه هفت زمین چمن مصنوعی دیگر با اعتبار چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی روستای نوغاب شهرستان درمیان هفته گذشته با همت بنیاد علوی تکمیل و افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، بهره‌برداری از ۱۲ پروژه ورزشی در این استان آغاز شد که با افتتاح این طرح‌ها ۱۵ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

۲۶ مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نام دارد و ۵۷۰ عنوان برنامه به این مناسبت در استان خراسان جنوبی تدارک دیده شده است.

سیزدهمین یادواره شهدای ۶۵ شهید ورزشکار استان دیشب (سه‌شنبه) با حضور رییس سازمان بسیج ورزشکاران در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

 

 

 

 

متخصص عفونی: رفع محدودیت‌ها پله به پله باشد/۳-۷

متخصص عفونی: رفع محدودیت‌ها پله به پله باشد

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان با واکسیناسیون همگانی، رفع محدودیت‌ها باید پله به پله باشد و کرونا همچنان جدی گرفته شود.

دکتر مسعود ضیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما معتقدیم که بازگشایی‌ها پس از خیز پنجم کرونا باید با تاخیر بیشتری صورت می‌گرفت و ساده‌انگاری، کاهش استفاده از ماسک، حضور در مراسم‌ جشن و مجالس عزا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین عوامل ورود به خیز ششم است.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد تلنگری در نحوه رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون، خیز خفیف‌تری را نسبت به گذشته شاهد باشیم.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: با این وجود ساده‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای گذشته و عبور از روند نزولی آمار مبتلایان، ما را ناگزیر به پذیرش خیز ششم کرونا در خراسان جنوبی کرده است.

وی افزود: احتمالا در آبان ماه شاهد خیز ششم کرونا خواهیم بود اما هنوز دیر نشده و با رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توان شاهد ابتلای تعداد کمتری از افراد به این ویروس باشیم که در کاهش موارد بستری و فوت هم اثرگذار است.

ضیایی گفت: یکی دیگر از دلایل خارج شدن از شیب نزولی هفته‌های اخیر فاصله داشتن از سطح مطلوب واکسیناسیون و رسیدن به ایمنی ۸۰ درصدی است.

وی بیان کرد: طبق آمار هنوز ۳۰ درصد جامعه هدف از ایمنی مورد نظر برخوردار هستند و ۷۰ درصد فقط یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: سرعت واکسیناسیون در کشور و به تبع آن استان در حال حاضر راضی‌کننده است اما تاخیر در ابتدا مقداری عقب‌ماندگی ایجاد کرده و باید با همکاری مردم هرچه زودتر به سطح ایمنی مطلوب برسیم.

وی با اشاره به پایین آمدن سطح ایمنی برخی گروه‌های شغلی و سنی که در ماه‌های قبل واکسن زدند گفت: خوشبختانه تزریق دز تقویتی (دُز سوم واکسن کرونا) برای گروه‌های خاص و کادر درمان آغاز شده و به سایر اقشار جامعه هم خواهد رسید که امیدواریم سطح ایمنی را افزایش دهد.

حدود ۴۵ روز پس از فروکش کردن موج پنجم کرونا در خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش تدریجی موارد سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی کرونا قرار خواهیم گرفت.

محمد دهقانی ۲۵ مهر ماه جاری اظهار داشت: هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی و مختصر مراجعه‌کنندگان هم سرپایی و هم بستری به بیمارستان‌های سطح استان بودیم که باعث شد استان خراسان جنوبی در زمره هفت استانی در کشور قرار بگیرد که افزایشی را در میزان بستری‌ها نشان می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم این روند تداوم پیدا نکند ولی اگر تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی بیماری قرار خواهیم گرفت که پیامدهای سختی را برای همه ما به دنبال خواهد داشت.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان اوایل تیر امسال در شروع خیز پنجم شیوع کرونا قرار گرفت و شهریور ماه از قله موج پنجم عبور کرد.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.

براساس رنگ‌بندی کرونایی جدید کشور از روز شنبه ۲۴ مهر ماه، سه شهرستان زرد خراسان جنوبی به رنگ نارنجی درآمدند و با احتساب مرکز استان اکنون چهار شهرستان بیرجند، قاینات، طبس و نهبندان در وضعیت پرخطر قرار دارند.

همچنین ۶ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

 

 

 

 

سهمیه پزشکان متخصص خراسان جنوبی از آبان توزیع می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درخصوص نیروهای متخصص سهمیه خوبی برای کل استان خراسان جنوبی تخصیص داده شده و در حال پیگیری است که هرچه سریع‌تر در آبان ماه توزیع متخصصان انجام شود.

محمد دهقانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات شبکه بهداشت و درمان فردوس که با حضور هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امام جمعه و فرماندار در این شهرستان برگزار شد، افزود: در توزیع نیروهای تخصصی هم به جایگزینی کسانی که قرار است از شهرستان بروند و هم افراد جدید را در توزیع امسال در نظر گرفتیم.

وی گفت: بیش از ۸۰ نفر را برای کل استان تخصیص دادند ولی توزیع هنوز شروع نشده و پیگیریم هرچه سریع‌تر توزیع متخصصان انجام شود تا کمبودهایی که وجود دارد را بتوان جبران کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بهره‌برداری از ۹ پروژه ساختمانی و تجهیزاتی شهرستان فردوس که امروز انجام شد، افزود: در حوزه تجهیزاتی ارزش ریالی تجهیزات حدود ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود و اعتبار ساختمانی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده و در مجموع ۱۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی و اعتباری است که برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: بخشی از این اعتبار را خیرین و بخش عمده آن از طرف دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده که امیدواریم در ارائه خدمت به مردم شهرستان فردوس بهترین بهره‌برداری از این تجهیزات صورت گیرد.

دهقانی گفت: طی یک سال و نیم گذشته تجهیزات درمانی بسیار خوبی وارد خراسان جنوبی شده که قسمت عمده آن به‌صورت رایگان از طریق وزارت بهداشت در اختیار ما قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین مدت تخت‌های آی سی یو در استان علیرغم هزینه‌های بسیار بالایی که داشت، افزایش یافته و در درمان بیماران کرونایی بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: درخصوص دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن مدت طولانی است که برای سه شهرستان قاینات، فردوس و طبس در دستور کار دانشگاه بوده و از راه‌های مختلف پیگیری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری‌ها در استان باید با آرامش و به دور از تنش باشد تا به نتیجه مطلوب برسد گفت: در مورد اتوبوس آمبولانس نیز ما سه مجوز داریم که یکی از این مجوزها مربوط به شهرستان فردوس است و پیگیر این موضوع نیز هستیم.

دهقانی بیان کرد: پیگیر هستیم که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید را تحویل بگیریم ولی براساس قولی که دادیم و تصمیمی که در سطح کلان استان گرفته شده، وقتی اورژانس شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید، اتوبوس آمبولانس به فردوس برگردانده می‌شود.

وی درباره دانشکده پیراپزشکی فردوس هم گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، نامه‌ای با امضای مقام عالی وزارت به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده و درخواست رسمی کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث دانشکده پیراپزشکی فردوس ارائه شده که بخش مهمی از کار انجام شده و گام دوم در سازمان برنامه و بودجه است که همت جمعی را می‌خواهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با استقبال از ارتقای این دانشکده افزود: در صورت رفع موانع قانونی از استقلال این دانشکده به جهت کاهش سنگینی کار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استقبال می‌کنیم و در صورت ارتقا و تجهیز دانشکده می‌توان رشته‌های بیشتری هم اختصاص داد.

وی همچنین برای راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ویروس‌شناسی غرب استان در شهرستان فردوس قول مساعد داد.

دهقانی اضافه کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان فردوس از بهترین مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان است و این شهرستان توانسته به لحاظ تزریق واکسن در استان رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: خراسان جنوبی خوشبختانه از نظر تزریق واکسن نسبت به میانگین کشوری در جایگاه خوبی قرار دارد و تاکنون ۸۱ درصد مردم استان نوبت اول و ۴۱ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار بسیار خوبی است.

امام جمعه فردوس هم در این نشست گفت: گاهی خواسته یا ناخواسته احساس نیازی را در مردم به وجود می‌آوریم که اگر آن را برآورده نکنیم مشکلی هم به جامعه اضافه کرده‌ایم.

حجت الاسلام محمد شاکری افزود: چرخه تجهیزات پزشکی درمانی در فردوس تکمیل نیست و نقص‌های جزئی به نسبت کارهایی که انجام شده وجود دارد که باید برطرف تا موجب رضایتمندی جامعه شود.

وی گفت: تجهیزات که کامل باشد اما تخصص مورد نظر را در شهر نداشته باشیم چرخه درمانی ما ناقص بوده و باید گفت آن کار خوب و مطلوب برای جامعه هدف انجام نشده است.

امام جمعه فردوس بیان کرد: شهرهای اطراف که از این شهرستان جدا شده هنوز فردوس را مادر شهرها می‌دانند و برخی برای خدمات درمانی خود به این شهر مراجعه می‌کنند که در این خصوص لازم است خدمات درمانی و متخصصان در شهر فردوس افزایش یابد.

وی افزود: تجهیزات درمانی، حضور متخصصان و ارتقای دانشکده پیراپزشکی سه ضلع مثلث توسعه درمانی شهرستان فردوس است که باید در یک راستا مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاکری گفت: نارضایتی عمومی جامعه به دلیل همین نواقص کوچک است که اگر آنها را برطرف کنیم رضایتمندی عامه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: هر قدر پیشگیری و بهداشت در جامعه جدی‌تر گرفته شود به روند درمان کمک‌های شایانی خواهد کرد.

امام جمعه فردوس گفت: ما با غربالگری افراد، بیماری را تشخیص می‌دهیم اما اگر درمانی برای آن نداشته باشیم، اثرات آن بیماری را در جامعه چند برابر کرده‌ایم.

وی افزود: لذا اگر درخصوص کرونا بدون ایجاد واهمه در جامعه آن را مطرح و رعایت نکات بهداشتی را نهادینه‌سازی می‌کردیم شاید در روند بهبود بیماران موفق‌تر عمل می‌شد.

فرماندار فردوس هم گفت: بسیاری از کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان طی یک سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته رفع شده ولی نواقصی است که باید برطرف شود.

حمید حلاج‌مقدم افزود: شهرستان فردوس با تلاش‌های مسوولان شهرستان و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تامین به‌موقع و متنوع واکسن توانسته رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: شهرستان فردوس در مرکزیت چند شهرستان غرب استان قرار دارد و برای انجام خدمات درمانی مراجعات زیادی را از این شهرستان‌ها داشته که لزوم توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و نیروهای متخصص را بیشتر می‌کند.

فرماندار فردوس گفت: ارتقای دانشکده پیراپزشکی، تسهیل در تامین دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان حضرت رسول (ص) که زیرساخت‌های آن ایجاد شده و راه‌اندازی اورژانس روستای طاهریه با توجه به تردد بالا و سوانح منجر به فوت در این مسیر از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان فردوس در حوزه بهداشت و درمان است.

رییس شورای اسلامی شهر فردوس نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان فردوس در مسیر عبور هفت شهرستان قرار گرفته و نیز قرار گرفتن این شهرستان روی گسل زلزله، اورژانس هوایی از نیازهای درمانی فردوس است که باید به آن نگاه ویژه‌ای شود.

مهدی علی‌پرست افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان نیز آمادگی دارد برای خرید دستگاه سونوگرافی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی در این شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان از خیرین پرداخت کند.

رییس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس هم گفت: با گذشت ۱۲ سال از تاسیس این دانشکده اکنون با ۴۵۵ دانشجو و ۱۶ عضو هیات علمی و ۱۵ نفر پرسنل، خوابگاه دولتی دانشجویی دخترانه این دانشکده محقق شد و در کمتر از دو ماه دیگر سالن چند منظوره سلف سرویس و آمفی تئاتر دانشکده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعید دشتی افزود: طبق تصویب سند گسترش رشته‌های دانشگاهی سه رشته مدیریت خدمات بهداشتی، پرتو درمانی و ارشد فناوری اطلاعات به ۶ رشته این دانشکده افزوده خواهد شد.

۹ پروژه ساختمانی و تجهیزاتی شبکه بهداشت و درمان فردوس با مجموع اعتبار ۱۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، معاونین وی و جمعی از مسوولان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

بخش PICU، بخش ICU دوم کرونا، دستگاه ماموگرافی، افتتاح بانک خون، سه دستگاه ویدئو آندوسکوپ، کولونوسکوپ و OPG که با کمک خیرین خریداری شده، جایگاه نگهداری سوخت بالگرد اورژانس هوایی، کلینیک تنفسی و دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس افتتاح شد.

همچنین پایگاه سلامت جوادالائمه با ۲۵۰ متر مربع زیربنا و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد و پروژه ارتباط ویدئویی از راه دور (تله مدیسین) برای معاینه و درمان بیماران هم به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

 

 

افزایش روند کرونا در خراسان جنوبی / مردم تمایلی به واکسن زدن ندارند/۲-۳

افزایش روند کرونا در خراسان جنوبی / مردم تمایلی به واکسن زدن ندارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استان خراسان جنوبی اکنون جزء ۷ استان کشور است که روند افزایشی بیماری کرونا در آن مشاهده شده است، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر علی رغم تامین واکسن کافی در استان و همچنین تنوع انواع واکسن، میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کاهش پیدا کرده و از ظرفیت‌های مناسبی که در این زمینه تعبیه شده، استفاده نشده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: متاسفانه از هفته گذشته شاهد  افزایش موارد مراجعه سرپایی و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان هستیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این شرایط باعث شد تا استان خراسان جنوبی جزء ۷ استان کشور قرار بگیرد که روند افزایشی بیماری کرونا در آن مشاهده شده است، افزود: امیدواریم این شرایط تداوم نداشته باشد، اما از طرفی با توجه به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و همچنین خراسان جنوبی که در حوزه‌های مختلف بین ۴۵ تا ۴۶ درصد رسیده زنگ خطری برای همه ماست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اگر کماکان این روند ادامه داشته باشد و وضعیت رعایت پروتکل‌ها ارتقا پیدا نکند قطعا روند افزایشی ادامه خواهد داشت و در هفته‌های آینده شاهد شکل گیری پیک مجدد کرونا در سطح استان خواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: مطمئنا دو موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قوت از قبیل پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک و همچنین تکمیل پوشش واکسیناسیون در استان ما را برای گذر از این شرایط یاری خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر علی رغم تامین واکسن کافی در استان و همچنین تنوع انواع واکسن، میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کاهش پیدا کرده و از ظرفیت‌های مناسبی که در این زمینه تعبیه شده، استفاده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکید می‌کنم که باتوجه به اینکه طرح مدیریت هوشمند به زودی با بازگشایی مدارس در سطح کشور اجرایی خواهد شد، قطعا محدودیت‌هایی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده باشند اتفاق خواهد افتاد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: افرادی که هنوز واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند لازم است در اسرع وقت بدون نیاز به نوبت به مراکز تجمیعی و سلامت استان مراجعه کنند تا ایمنی جمعی در استان اتفاق افتد و شاهد پیک مجددی در سطح خراسان جنوبی نباشیم.

 

 

 

 

به زودی؛
«بهترین» شهردار بیرجند/ چشم انتظاری رئیس شورا برای ابلاغ حکم!

 

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: شورای شهر بیرجند ۲۰ روز گذشته «بهترین» را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی کرده و به زودی ابلاغ شهردار بیرجند توسط وزارت کشور زده خواهد شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی:  با گذشت دو ماه و نیم از تشکیل شورای شهر بیرجند هنوز شهردار بیرجند مشخص نشده است و این موضوع سبب نگرانی مردم شده است چراکه تا زمان تعیین شهردار خیلی از برنامه ها قابلیت اجرا نداشته، مدیریت شهری بی متولی و سرپرست شهرداری بر اساس قانون اختیارات کافی برای تصویب مصوبات بلند مدت ندارد.

گمانه زنی های زیادی برای شهردار منتخب بین پنج گزینه «مهدی بهترین، علی عدل، انوری، عظیم زاده و کمیلی دوست» در فضای مجازی منتشر شد که سرانجام «مهدی بهترین» به عنوان بیست و هفتمین شهردار بیرجند با اکثریت آراء انتخاب شد.

پیش از این طبق بیانات یکی از اعضای شورا «مرتضی یزدان شناس»: طبق نظر سنجی ها ۷۰ درصد مردم نظرشان بر انتخاب شهردار قبلی بوده اما به خاطر فشارهایی که برای انتخاب شهردار بومی وجود داشت دکتر «بهترین» به عنوان بیست و هفتمین شهردار انتخاب شد.

با این حال با یک گشت و گذار در فضای مجازی می توان به طور شفاف متوجه شد که دکتر «بهترین» با تخصص پزشکی مورد اقبال عموم مردم شهر بیرجند نیست چراکه معتقدند یک شهردار با تخصص پزشکی نمی تواند اقدام خوبی برای کارهای عمرانی و یا بافت فرسوده شهر بیرجند انجام دهد.

اعضای شورا شهر بیرجند نیز به دنبال این نگرانی مردم اعلام کرده اند: مردم نگران نباشند، عملکرد شهردار جدید بعد از ۶ ماه کاری بررسی خواهد شد.

«علیرضا محمودی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص بلاتکلیفی پست شهرداری بیرجند، اظهار کرد: برای انتخاب شهردار بیرجند منتظر تصمیم وزارت کشور هستیم.

رئیس شورای ششم شهر بیرجند با بیان اینکه بعد از معرفی شهردار توسط وزارت کشور اقدام لازم و اطلاع رسانی انجام خواهد شد، گفت: شورای شهر بیرجند ۲۰ روز گذشته گزینه مورد نظر خود را به وزارت کشور معرفی کرده است.

محمودی راد با اشاره به اینکه شایعات زیادی برای انتخاب شهردار در فضای مجازی منتشر شده است، بیان کرد: گزینه مورد نظر شورای شهر برای شهردار شدن هیچ تغییری از ابتدا نداشته است و از ابتدا دکتر بهترین به عنوان گزینه مورد توافق اعضا، به وزارت کشور معرفی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه چه زمانی حکم شهردار ابلاغ خواهد شد، گفت: خبری ندارم اما مشکلی نیست؛ به زودی ابلاغ شهردار بیرجند توسط وزارت کشور زده خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی:
«خشکسالی» قاچاق دام در خراسان جنوبی را ۵ برابر افزایش داد

حسن پور گفت: ۳۷ پرونده قاچاق دام سال گذشته و امسال۲۱۳ مورد پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قاچاق دام پنج برابر به دلیل خشکسالی اضافه شده است.

 «حسین حسن پور» اظهار کرد: سازمان تعزیرات وابسته به دادگستری و به صورت مستقل تحت نظر وزیر دادگستری و معاون وزیر و رییس سازمان تعزیرات به وظایف خود عمل می کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از انتفاع از خراسان بزرگ اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل شد و در مرکز استان سه شعبه بدوی فعال و در شهرستان های قاین، فردوس، نهبندان، طبس، بشرویه و درمیان ادارت تعزیرات مستقر است و رسیدگی به پرونده های تخلفات اقتصادی را انجام می دهند، گفت: شهرستان های خوسف، سرایان، سربیشه و زیرکوه اداره تعزیرات مستقلی به دلیل مشکلات کمبود نیرو و مکان ندارند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده وظیفه ما رسیدگی به صدور حکم و اجرای قانون است، افزود: با توجه به سیاست های اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، طرح بازدید و نظارت از واحد‌های تولیدی و توزیعی و گشت های مشترک با همکاری سازمان صمت و سایر دستگاه های مربوطه در مدیریت تنظیم بازار به صورت روزانه انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه دسترسی مردم به تعزیرات حکومتی بیشتر شود و بخواهیم خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم تلفن ۱۳۵ و سامانه  ۱۳۵.ir پیش بینی شده است.

حسین پور اضافه کرد: قاچاق سوخت و قاچاق دام در خراسان جنوبی بیشترین پرونده های تخلف را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری ۷۹۷ پرونده قاچاق سوخت وارد شعب تعزیرات استان شده است، بیان کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۷۶ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۶۲۰ لیتر نفت سفید و ۴۷۷ لیتر بنزین در خراسان جنوبی کشف و ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: دام زنده با ۲۱۳ فقره پرونده رتبه دوم تشکیل پرونده‌های قاچاق در این استان را به خود اختصاص داده و در این زمینه امسال پنج هزار و ۹۸۶ راس گوسفند و بره، ۳۶۹ راس بز و بزغاله، ۷۶ راس گاو و ۲۴ نفر شتر، کشف و محکومیت‌های نقدی لحاظ شده است.

حسن پور با بیان اینکه ۳۷ پرونده قاچاق دام سال گذشته و امسال ۲۱۳ مورد پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است، اضافه کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قاچاق دام پنج برابر به دلیل خشکسالی اضافه شده است.

وی در پایان افزود: در ۶ ماه نخست امسال  سه هزار و ۶۵۱ فقره پرونده تخلف در سه حوزه قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا و خدمات و قاچاق بهداشت، دارو و درمان وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو هزار و ۳۳ فقره بوده ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال متخلفان به پرداخت ۳۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال، ۲۱۹ درصد افزایش دارد.

رکاب زنی ۲ کیلومتری دانش آموزان سرایانی/۷

همایش دوچرخه سواری با شرکت بالغ بر صد دانش آموز سرایانی تحت عنوان پویش «من هم واکسن می زنم» به مناسبت هفته تربیت بدنی در مقطع متوسطه اول شهر سرایان برگزار شد.

«امین شقاهی» کارشناس تربیت بدنی آموزشگاه های سرایان در حاشیه این آیین با بیان اینکه جمعیت زیادی از مردم این شهرستان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: بی‌توجهی به سلامت جمعیت دانش‌آموزی خصوصا در بحث ورزش سبب خواهد شد این قشر دچار خمودگی و سستی شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و توسعه ورزش‌های همگانی در این شهرستان اظهار داشت: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

 

این کارشناس تربیت بدنی افزود: در تلاش برای استمرار برگزاری همایش‌های عمومی به مناسبت‌های مختلف با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در این شهرستان هستیم.

 

وی ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی را از اهداف این طرح دانست و گفت: در پایان این همایش به قید قرعه به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

 

شفاهی با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری امروز، در قالب طرح ملی  پویش «من واکسن می زنم» برگزار شد، دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان سرایانی است.

 

در این همایش شرکت کنندگان مسیر ۲ کیلومتری میدان آزادی تا پارک پامچال شهر سرایان را رکاب زدند.

 

هفته تربیت بدنی همه‌ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و آثار کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

 

همایش فوق توسط تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سرایان با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان سرایان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

به منظور گرامیداشت هفته وحدت؛
۱۰ عنوان برنامه هنری در خراسان جنوبی اجرا می شود
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: به منظور گرامیداشت هفته وحدت ۱۰ عنوان برنامه هنری شامل شب شعر، تولید نماهنگ «حضرت خاتم»، رونمایی از آثار خوشنویسی و غیره در خراسان جنوبی برگزار می شود.

«مجید کریمیان»  اظهار داشت: وجود پیامبر نازنین اسلام حضرت محمد المصطفی (ص)، مهم‌ترین رکن برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی است و به همین دلیل در عصر کنونی باید مؤلفه‌های این وحدت و همدلی بیش از گذشته تقویت شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی الگوی وحدت و همدلی در کشور است و مردم این استان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی عرصه‌ها حضور حماسی در صحنه داشته‌اند و به الگوی عینی برای کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت گفت: به مناسبت گرامیداشت این هفته شب شعری با عنوان «وحدت، انسجام و همدلی» با حضور شاعران برجسته خراسان جنوبی به منظور بزرگداشت مقام پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهمیت برقراری وحدت و همدلی برگزار می شود.

کریمیان ادامه داد: در راستای گرامیداشت این هفته مرحله تولید نماهنگ «حضرت خاتم» به کارگردانی «سعید فوداجی» و تهیه کنندگی حوزه هنری خراسان جنوبی کلید خواهد خورد و این نماهنگ در فضای مجازی برای علاقمندان منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی به تولید هفت اثر فاخر خوشنویسی طی هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این آثار توسط استاد«مهدی اسماعیلی مود» یکی از خوشنویسان برجسته کشوری با همکاری حوزه هنری استان تهیه شده است و تا پایان این هفته رونمایی می شود.

وی در پایان با بیان اینکه طی هفته وحدت ۱۰ عنوان برنامه در استان اجرا می شود، گفت: یکی دیگر از برنامه های حوزه هنری جهت بزرگداشت هفته وحدت، دیدار با خانوده یکی از رزمندگان اهل تسنن استان است که در دستور کار قرار دارد و برنامه های هنری مختلفی در سطح استان از جمله رونمایی از کتاب نیز طی این هفته اجرا خواهد شد.

خواب آلودگی و سرعت علت ۳۱ درصد حوادث رانندگی /۴

۳۱ درصد حوادث رانندگی در کشور در پی خواب آلودگی و سرعت زیاد رخ داده است.

مدیر کل دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان گفت: در کشور بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تاکنون بیش از هزار و ۵۸۰ مورد از این نقاط رفع خطر شده است.
صالحیان با بیان اینکه خراسان جنوبی در تصادفات برون شهری رتبه هفتم کشور است افزود: مصدومان حوادث جاده‌ای در این استان در ۶ ماه ابتدای سال حدود ۱۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده و از این نظر در رتبه ۲۶ کشور است.
وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین لیزری برای خراسان جنوبی نیز خبر داد و برای ایجاد شیب‌های شیروانی و روشنایی مسیر‌های جاده‌ای استان هم قول مساعد داد.
فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: بیشتر تصادفات جاده‌ای استان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است که نیاز است هم حضور پلیس در این مناطق و هم علائم جاده‌ای در این نقاط بیشتر شود.
رئیس پلیس راه استان نیز گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۱ فوتی در تصادفات جاده‌ای استان داشتیم و بیشترین حوادث هم در محور‌های شهرستان‌های بیرجند، قائن، نهبندان و سربیشه رخ داده است.
سرهنگ رضایی افزود: ۴۹ درصد حوادث در این مدت در مسیر‌های اصلی استان و در روز‌های آخرهفته روی داده است.

 

 

 

شناسایی ۱۵۴ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۱۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۶۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۸ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۶۶ مورد از بیرجند، ۴ مورد از بشرویه، ۳ مورد از درمیان، ۱۳ مورد از زیرکوه، یک مورد از سرایان، ۱۲ مورد از سربیشه، ۱۱ مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، یک مورد از خوسف، ۱۷ مورد از قاین و ۱۶ مورد از نهبندان بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: همچنین از ۵۰۶ تست سریع کرونا ۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

شریف زاده گفت: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۸ نفر کرونا مثبتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان افزود: از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا آمار فوت استان به ۱۱۸۱ نفر رسید.

 

 

 

 

صدور و توزیع ۱۴۶ کارت مربیگری هلال احمر در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از صدور و اعطای ۱۴۶ کارت مربیگری هلال احمر برای اولین بار در استان خبر داد.

محمدرضا رضایی در مراسم رونمایی از مانکن‌های آموزشی خانه‌های هلال با اشاره به

 اهمیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای آمادگی عموم مردم در مقابله با حوادث گفت: اجرای سرفصل‌های عملی امدادی کمک‌های اولیه  برای توانمندی و آمادگی فراگیران در کلاس‌های آموزشی بسیار مهم و ضروری است.

وی از توزیع ۲۹ مانکن آموزشی سی پی آر با هدف استفاده در دوره‌های آموزشی خانه‌های هلال، افزود: در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین این مانکن‌ها هزینه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر به ازای هر ۵ مربی یک مانکن آموزشی در اختیار داریم که امیدواریم بتوانیم عقب ماندگی در حوزه آموزش‌ها را با استفاده از مربیان مجرب و تجهیزات مدرن جبران کنیم.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی بازآموزی ویژه مربیان باعنوان سی پی آر پیشرفته خبر داد و گفت: کتاب آموزشی تحت عنوان «راهنمای سریع کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات» نیز بین مربیان جهت تدریس توزیع می‌شود.

رضایی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور کارت مربیگری هلال احمر صادر شده است ، گفت: امروز ۱۴۶ نفر از مربیان سطح استان کارت مربیگری خود را دریافت می‌کنند.

 

 

 

 

 

کشف ۱۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین/۴

فرمانده انتظامی قاینات از کشف هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در بازرسی از یک کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زال بیکی گفت: ماموران کلانتری ۱۶ نیمبلوک شهرستان قاین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوط ، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی/۲-۳

مراسم یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی بر اساس رنگ بندی کرونایی به صورت اجتماع با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در جلسه بزرگداشت هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان ضمن تبریک هفته وحدت گفت: مناسبت‌های ملی و مذهبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تعطیل ناپذیر است و ما باید بر اساس شرایط و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای بزرگداشت شایسته ایام الله تلاش کنیم.

حجت الاسلام ملایی افزود: شرایط روز، توجه ویژه به تبلیغات محیطی، فضای مجازی و جلسات و برنامه‌های متعدد با جمعیت محدود منطبق با دستور العمل‌های بهداشتی را ایجاب می‌کند که با مشارکت مردم، مساجد، همه ادارات و نهاد‌ها قابل انجام است.

وی گفت: برای گرامیداشت مناسبت‌های هفته وحدت و نیز یوم الله ۱۳ آبان ستاد هفت کارگروه تخصصی مرتبط تشکیل شده و در حال تدارک و اجرای برنامه برای بزرگداشت با شکوه متناسب با شرایط روز این مناسبت‌ها هستند و برنامه‌های متعدد و متنوعی مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا مانند مراسم محوری، محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های تخصصی و مجازی، فضا سازی محیطی و برنامه‌هایی در فضای مجازی، یادواره‌های شهدا، فعال سازی مساجد و مجامع دایر، مسابقات و نمایشگاه‌ها و شب‌های شعر، تولید آثار هنری و … تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان استان تاکید کرد: از آنجائی که اصل بر برگزاری شایسته به صورت سلامت محور مراسم محوری گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان است پیشنهادهایی به ستاد مقابله با کرونا بر اساس رنگ بندی شهر‌ها ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته و در صورت دوام شرایط و رنگ‌بندی کرونایی فعلی در استان که مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها نارنجی هستند، مراسم یوم الله ۱۳ آبان به شکل اجتماع در فضای باز یکی از میدان های اصلی شهر و با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در صورت تغییر رنگ بندی در شهر‌های قرمز به صورت رسانه‌ای و تجمع محدود برگزار خواهد شد.

 

 

دادستان بیرجند گره «طرح فرزان» را باز کرد

 

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای غذای حیات وحش در خراسان جنوبی

۲۵ میلیارد ریال برای تغذیه حیات وحش در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای غذای حیات وحش در خراسان جنوبیگرفته ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ملی برای تامین آب و غذای حیات وحش استان اختصاص یافته است.

 

اکبری افزود: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی است که هشت میلیارد ریال آن برای خرید علوفه و دان هزینه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حیات وحش در بسیاری از مناطق به دلیل خشکسالی با کمبود غذا و آب مواجه است گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی درباره بارندگی‌ها در فصل پاییز شاید این وضع بدتر هم بشود.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای حل مشکلات کمبود تغذیه حیات وحش در فصل زمستان در انبار‌ها حدود ۱۰ تن علوفه از سال‌های گذشته ذخیره است و از یک ماه و نیم گذشته به علت شدت خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع، توزیع علوفه دستی را در برخی مناطق استان داشته‌ایم.

 

وی افزود: معتقد هستیم وقتی حیات وحش دچار کم غذایی می‌شوند نباید به‌طور دائم به آن‌ها علوفه بدهیم چرا که این کار دستکاری در طبیعت است و تعادل آنان را به هم می‌زند.

 

اکبری با تاکید بر اینکه تغذیه ی دستی برای عبور از بحران خشکسالی انجام می‌شود گفت: در مناطقی که خشکسالی بسیار حاد و تلفات زیادی داریم، در برخی مناطق برای ورود کمتر حیات وحش به مزارع کشاورزی یا در مواقعی که برف سنگین را داشته باشیم، اقدام به توزیع علوفه دستی برای حیات وحش می‌کنیم.

 

وی با اشاره به تلفات حیات وحش بر اثر خشکسالی افزود: با توجه به اینکه جمعیت گوشتخوارانی مثل پلنگ و یوزپلنگ در طبیعت بسیار کم شده، عملا کنترل‌کننده‌های طبیعی وجود ندارد به همین علت جمعیت حیات وحش افزایش قابل توجهی داشته و اکثر آنان مسن هستند.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در این بحران خشکسالی اکثر حیات وحشی که سن آنان بالای ۹ سال است، دندان‌های خود را از دست می‌دهند یا کند و ناکارآمد می‌شود و با توجه به اینکه هیچ علوفه نرم یا مناسبی در دسترس نیست، حیات وحش جوان و میانسال در این شرایط کمبود تغذیه دوام می‌آورند و آن‌ها که مسن هستند، نمی‌توانند از علوفه‌های خشک و خشبی تغذیه کنند و تلف می‌شوند.

 

وی افزود: عمر مفید کل و بز و قوچ و میش در طبیعت معمولا ۱۱ تا ۱۲ سال است و در این شرایط خشکسالی یکی و دو سال زودتر تلف می‌شوند.

 

اکبری با اشاره به اینکه در خشکسالی امسال شمار تلف شدگان حیات وحش تا حدودی چشمگیر بوده است افزود: در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس شمار حیوانات مسن تلف شده  حداقل ۵۰ راس بود که به نظر می‌رسد تلفات در نهایت بیشتر از این باشد.

 

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در سرشماری سال جاری حیات وحش ، حداقل ۱۰ درصد کاهش جمعیت را بر اثر خشکسالی داشته باشیم.

اکبری با بیان اینکه در سال جاری مورد مثبتی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش استان گزارش نشده است افزود: سال ۹۸ در شهرستان‌های فردوس و سرایان درگیر طاعون شدیم که از خراسان رضوی وارد شد و تلفات سنگینی در آن مقطع دادیم.

 

وی گفت: از آن زمان تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در خراسان جنوبی نداشتیم و امسال در منطقه پیرحاجات طبس به‌صورت مقطعی تلفات حدود ۷۰ راس را داشتیم که آخرین برداشت ما از این تلفات ، مسمومیت غذایی بوده است.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: علیرغم اینکه در سال جاری به علت خشکسالی حضور دام را بیشتر در مناطق حفاظت شده استان داشتیم، ولی بیماری ویروسی و واگیردار تاکنون در جمعیت حیات وحش به ثبت نرسیده است.

 

 

 

برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان شهر آیسک/۷

مسابقات پاورلیفتینگ بین بانوان باشگاه بدنسازی شهر آیسک به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد.

در دومین روز از هفته تربیت بدنی مسابقات پاورلیفتینگ بین بانوان بدنساز شهربرگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان شهر آیسک آیسک با شعار “ایران تندرست ، ایران همدل، ایران قوی” در محل باشگاه بدنسازی تن آرای این شهر برگزار شد که برترین های هر رشته معرفی شدند.

در پایان این رقابت ها با حضور مسئول ورزش بانوان شهر آیسک از برترین ها تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۳۸۱۶ مکان برای طرح نیروگاه خورشیدی/۲-۳

سه هزار و ۸۱۶ مکان برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از اینشناسایی ۳۸۱۶ مکان برای طرح نیروگاه خورشیدی تعداد هزار و ۱۷۵ مکان دارای فضای مناسب برای احداث نیروگاه خورشیدی است.

نخعی با بیان این که هدف از اجرای این طرح کمک به وضع اقتصادی و معیشت خانواده‌های مددجویان زیر پوشش این نهاد است، افزود: با اجرای این طرح هزار و ۱۷۵ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به این که قرار بود تفاهم نامه‌ای برای اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی بین سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و کمیته امداد امام خمینی منعقد شود، گفت: تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان انجام نشده و به همین دلیل هم اکنون طرح نیروگاه خورشیدی در استان با تعداد پایین تری در حال اجراست.

به گفته وی از سال ۹۷ حدود ۲٠٠ نیروگاه خورشیدی توسط کمیته امداد امام خمینی استان راه اندازی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوکی استخوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روزنامه خراسان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*