گفته می شود

 

 

 

گفته می شود یک کارشناس بازار مسکن گفته از سال ۱۳۹۰ فشارهایی به حوزه ساخت و ساز وارد شده که تاثیرش را الان داریم می‌بیینیم. قیمت خانه در تهران به قدری جهش کرده که با شهرهای اروپایی برابری می‌کند و حتی بیشتر شده است. با قیمت رهن آپارتمان در تهران و کلانشهرها می‌توان در ترکیه واحد مسکونی خریداری کرد. وی افزود: بخش ساخت و ساز در ایران با انواع و اقسام موانع روبه‌رو شده است. تمام دستگاههای خدمات‌رسان نگاه درآمدی به این حوزه دارند و هیچ خدماتی به صنعت ساختمان ارایه نمی‌دهند. به همین دلیل عمده سازندگان، بخش تولید را رها کرده و به فعالیت های واسطه‌ای مشغول شده‌اند و تولید ساختمان در کشور ریزش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۰ داشته است.

 

 

 

گفته می شود رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درباره ویژگی‌های صلاحیتی افراد برای انتصابات و تفویض مسئولیت‌ها، از اینکه در این گزارش‌ها صرفاً به نقاط ضعف افراد توجه می‌شود انتقاد کرد و خواستار تغییر این رویه شد.

گفته می شود ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ادعای احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد. خدایی در این نامه با اشاره به نامه احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دادستان کل کشور مبنی بر قصد خروج از کشور رئیس سازمان سنجش به بهانه فرصت مطالعاتی، نوشته است: «با توجه به اینکه اینجانب تابحال درخواستی از دانشگاه محل استخدام و هیچ مرجع قانونی دیگری جهت فرصت مطالعاتی نداشته‌ام، این مطلب کذب محض است.»
گفته می شود ناصر قوامی گفته برادران لاریجانی به نهایت رشدی که مدنظرشان بود، رسیدند. زمانی اصلا مصلحت نبود که دو برادر دو قوه را در اختیار داشته باشند و نتیجه را هم دیدیم. به نظر من این اشخاص کار خود را کردند و کنار‌ رفتنشان طبیعی است. وقتی چند برادر منصب‌های کلیدی کشور را چندین سال در اختیار دارند، به هر حال روزی باید برکنار شوند. قوامی تصریح کرد: قطعا درباره اینها تغییر موضعی صورت گرفته است. البته ما از پس پرده خبر نداریم؛ مشخص نیست آملی‌لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داده یا به او گفتند که کناره‌گیری کن؛ همان‌گونه که علی لاریجانی رد صلاحیت شد.

 

 

گفته می شود  نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتشار صورت‌های مالی بانک ملی گفته دولت‌های گذشته بدهی‌ بسیاری به بانک‌های دولتی دارند که به دولت سیزدهم به ارث رسیده است. همچنان که وزارت اقتصاد و دولت در سال گذشته نسبت به تسویه بدهی خود به بانک‌های صادرات ، ملت و تجارت اقدام کرد و موجب ترمیم و بهبود صورت‌های مالی آن بانک‌ها شد، باید نسبت به تسویه تمام یا بخشی از  بدهی خود همچون سه بانک مذکور به بانک‌های دولتی اقدام نماید، در این صورت ناترازی و صورت‌های مالی بانکهای دولتی بسیار بهبود خواهد یافت. به گفته نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس، در حال حاضر بدهی‌های تائید شده دولت به بانک ملی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

گفته می شود هفته گذشته عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی توییتری از آغاز مذاکرات با طالبان بر سر تشکیل یک دولت فراگیر خبر داده است

طالبان هنوز رسما به اظهارت عمران خان درخصوص مذاکرات درباره افزودن تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبک‌ها به یک ساختار سیاسی جدید واکنشی نداشته است.

 

 

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام و المسلیمن رسول منتجب نیا، با بیان اینکه یکی از ایرادهای اساسی مدیریت کشور این است که با تغییر راس یک قوه همه مسوولان باید تعویض شوند، اظهار کرده بدتر هم این است که همه مسوولان قبلی به قصور، تقصیر، کم کاری و ناکارآمدی متهم می شوند. این کار از هر رئیس جمهوری سربزند، چه خاتمی چه احمدی نژاد چه روحانی یا رئیسی نامطلوب، غلط و غیرمنطقی است. وقتی همه مدیران با تجربه برکنار شوند، کارشناسان فرصت طلب و هفت خط دور مسوولان را می گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*