آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اعضای موفق مرکز فرهنگی و هنری فردوس تقدیر شدند/۲

طی بازدید مدیر کل کانون استان از مرکز فرهنگی و هنری شهرستان فردوس و در حضور معاون فرماندار از اعضای موفق مرکز فرهنگی و هنری شهرستان فردوس تقدیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمیدی در حاشیه این بازدید که با حضور حسین اسماعیلی معاون سیاسی و امنیتی این شهرستان انجام شد، طی نشستی از اقدامات و برنامه‌های این مرکز در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین برگزاری دوره‌های برخط تخصصی و عمومی  و همچنین برگزاری نشست‌های انجمن نجوم در این مرکز تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با عادی شدن شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا شاهد حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون باشیم.

گفتنی است در ادامه این برنامه اشرف دباغ مربی مسئول مرکز نیز گزارشی از ااهم اقدامات و فعالیت‌های این مرکز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ ارایه کرد و پس از آن  چند نفر از اعضای این مرکز که در مهرواره‌های  ملی و استانی شش ماهه اخیر موفق به کسب مقام شده بودند لوح تقدیر و جوایز خود را از دست مدیر کل کانون استان دریافت کردند.

 

 

دانشجو معلمان در مدارس شهرستان بیرجند به‌کارگیری می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ازبکارگیری حق التدریس از بین دانشجومعلمان سال های سوم و چهارم خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای معاونان وزارت اموزش و پرورش و پیرو تفاهم نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اداره کل آموزش و پرورش استان از بین دانشجومعلمان متقاضی، در مدارس مرکز استان(شهرستان بیرجند) به شکل حق التدریس تا ۱۲ ساعت در هفته استفاده نماید.

وی اضافه کرد: داوطلبان در کلیه رشته ها ی دبیری و آموزگاری که در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تحصیل می نمایند؛ می توانند جهت بکارگیری حداکثر تا پایان وقت اداری یک شنبه بیست و هشتم شهریورماه سال جاری با همراه داشتن فرم تاییدیه انتخاب واحد و برنامه کلاسی دانشگاه، به دانشگاه فرهنگیان مراجعه و تقاضای خود را ارائه نمایند.

 

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:

۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی حد نگاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای ۱۰ میلیون هکتار از مساحت استان عملیات کاداستر (حدنگاری) انجام شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مساحت کل استان ۱۵ هزار و ۷۹ هکتار است که از این مساحت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی ملی است.

وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۱۰ میلیون هکتار به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز حد نگاری نشده است.

وی با اشاره به ضرورت انجام حدنگاری اراضی ملی و تاکید سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: حدنگاری باقیمانده اراضی ملی استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

نصرآبادی اجرای تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای رؤسای سه سازمان رسید و به استان‌ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان‌ها با هم تعامل کردند.

وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین ۴ تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، زیرکوه و درمیان عملیات حدنگاری اراضی ملی انجام شده است.

به گفته وی قرارداد انجام عملیات حدنگاری برای اراضی ملی باقیمانده با مشارکت شرکت‌های مشاور تا پایان ماه جاری منعقد می‌شود.

 

 

 

 

اولین موسسه آموزش انیمیشن سازی خراسان جنوبی افتتاح شد/۲

    
اولین موسسه آموزش انیمیشن سازی خراسان جنوبی افتتاح شد
اولین موسسه آموزش انیمیشن سازی خراسان جنوبی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، “کارگاه هنر محمد کارگر” با آموزش رشته های تصویر سازی، کارتون و کاریکاتور و انیمیشن، ظهر دوشنبه ۲۲ شهریورماه جاری افتتاح شد.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با ابراز خرسندی برای فراهم شدن بستری جهت کشف استعداد ها در این رشته، عنوان کرد: برای توسعه فضای آموزشگاه و خرید تجهیزات برای هنرجوها، پیگیر دریافت تسهیلات از طریق سامانه کارا یا صندوق اعتباری هنر خواهیم بود.

در پایان دیدار، مجوز فعالیت این آموزشگاه تقدیم محمد کارگر شد.

 

 

 

 

مردم استان خراسان جنوبی از کمبود واکسن برکت گلایه دارند۴-۵

 

مردم استان خراسان جنوبی از کمبود واکسن برکت گلایه دارند

این روزها در حالی واکسیناسیون در خراسان جنوبی شدت گرفته است که افرادی که دوز اول واکسن برکت را تزریق کردند حال برای دوز دوم با مشکل عدم وجود این واکسن مواجه هستند و این امر صدای نماینده مردم نهبندان و سربیشه را در مجلس نیز بلند کرد.

به گزارش تسنیم، این روزها مردم خراسان جنوبی با همکاری و همراهی که داشتند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند توانستند از قله پیک پنجم کرونا عبور کنند و بعد از یک دوره ابتلا و فوتی‌های زیاد کرونا، در حال حاضر شرایط سیر نزولی پیدا کرده است و گواه این ماجرای کاهش تست‌های ملکولی مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی است.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هرچند آمار ابتلا و فوتی‌ها کاهش یافته است اما همچنان رعایت شیوه نامه‌ها مهم ترین راهکار است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تاکید دارند که حتی افرادی که واکسن کرونا ویروس را دریافت کردند اما باز هم باید فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و دیگر دستور العمل‌ها را رعایت کنند.

آنچه این روزها در استان خراسان جنوبی شدت گرفته تزریق واکسیناسیون است، مردم هم استقبال خوبی نسبت به تزریق واکسیناسیون دارند اما آنچه مورد نگرانی مردم شده است این که برخی از شهروندان دوز اول واکسن ‌کرونا را تزریق کردند اما وقتی برای تزریق دوز دوم مراجعه می‌کنند با عدم موجودی واکسن کرونا مواجه هستند.

این موضوع سبب گلایه نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شده است آن گونه که در صحن علنی مجلس از نبود این واکسن گلایه کرد و خواستار تامین آن شد.

محمد دهقانی از کاهش ۴۷ درصدی تست‌های مثبت و مولکولی سریع خبر داد و گفت: در پیک سوم کرونا بالاترین میزان مرگ ومیر هفتگی ۹.۶ درصد بود که در پیک پنجم به ۲.۶ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ۹۶ درصد فوتی‌های شهریور ماه واجد شرایط تزریق واکسن کرونا بودند که متاسفانه واکسن را نزدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر عدم موجودی واکسن برکت در استان گفت: بله این موضوع نه تنها برای استان ما بلکه برای چند استان دیگر هم وجود دارد و ماهم همچنان پیگیر هستیم تا وزارت بهداشت نسبت به تامین این نوع واکسن و مابقی واکسن‌ها اقدام کند.

دهقانی در پاسخ به تزریق واکسیناسیون در نقاط روستایی هم گفت: در نقاط روستایی و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کار واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت و یا از  طریق تیم‌های سیار انجام می‌شود و در حال حاضر کار واکسیناسیون نقاط روستایی هم پای نقاط شهری استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در استان تنها ۷ مرکز تجمیعی و ۸۶ مرکز جامع سلامت کار تزریق واکسیناسیون را انجام می‌دهند که علاوه برا این تیم‌های سیار هم هستند.

دهقانی از پایین آمدن سن واکسیناسیون خبر داد و گفت : در خراسان جنوبی افراد متولد ۷۰ به قبل می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.

وی از این گروه سنی درخواست کرد به منظور تسریع روند واکسیناسیون در استان ، هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند و براساس زمان و مکانی که برای تزریق واکسن انتخاب کرده‌اند، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

دستگیری قاتل متواری در شهرستان”نهبندان”/۴

 

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری قاتل فراری که در شهرستان”مشهد” استان خراسان رضوی مرتکب قتل شده بوددر شهرستان “نهبندان” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”سید غلامرضا حسینی” اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی اخباری دریافت کردند که فردی پس از ارتکاب قتل در شهرستان مشهد به سمت شهرهای شرقی و جنوبی کشور متواری شده است که موضوع به صورت ویژه توسط مأموران پلیس پیگیری شد.

وی افزود: مأموران پلیس خراسان جنوبی خودروی قاتل را که در محور نهبندان به”شوسف” در حال حرکت بود شناسایی و با اقدامات پلیسی آن را متوقف و قاتل فراری را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: متهم دستگیر شده به اتهام قتل عمدی در شهرستان مشهد تحت تعقیب قضائی بود که با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین در جاده های “طبس”/۴

 

رئیس پلیس راه استان گفت: به دلیل افزایش تصادفات منجر به فوت ناوگان باربری در محورهای مواصلاتی شهرستان”طبس”، طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین در این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: با توجه به افزایش تصادفات منجر به فوت ناوگان باربری در ۴۸ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس، که ۱۰ نفر از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند؛ از امروز به مدت ۱۰ روز طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح اجرایی شد.

وی با بیان این که این محدودیت تردد به استثنای کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی می باشد؛ تصریح کرد: در کنار تلاش پلیس ضروریست رانندگان به قوانین و مقررات پایبند بوده و پلیس را در تأمین ایمنی سفر، افزایش آرامش تردد و تسهیل در عبور و مرور یاری دهند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

دولت‌ها خود را با خواست عدالت خواهانه ملت‌ها وفق دهند/۳

دولت‌ها خود را با خواست عدالت خواهانه ملت‌ها وفق دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما همواره پشتیبان ملت‌ها در عراق و سوریه و افغانستان هستیم، گفت: دولت‌ها خود را با خواست عدالت خواهانه ملت‌ها وفق دهند.

 آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در مراسم بدرقه اولین موکب اعزامی بیرجند به سوریه به مناسبت اربعین حسینی اظهارکرد: از ابتدای تاریخ تا به امروز همواره انسان نماهایی وجود داشته‌اند که از هر فرصتی برای کشتن انسان‌ها و آواره‌کردن زن‌ها و کودکان در راستای منافع خود استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در مقابل این افراد، انسان‌های دنباله رو انبیاء وجود دارد که ماهیت کارشان محبت، الفت، انسان دوستی، بندگی خدا و کمک به مخلوقات است.

عبادی با اشاره به اینکه آخرالزمان با همه شرایط سخت و سنگینی که در عرصه تقابل حق و باطل وجود دارد، یکی از محسنات آن انفجار اطلاعات است، گفت: در این ایام کسی نمی‌تواند بگوید که نمی‌توانستم درباره حقیقت اطلاعات به دست آورم.

وی با بیان اینکه دشمنان هر کجا ورود پیدا کردند، با تهدید و تخریب کار خود را پیش بردند، گفت: بنا بر گفته سردار دل‌ها حاج قاسمی سلیمانی ما نه برای اصل جنگ که برای مقابله با آدم‌کش‌ها لباس نظامی بر تن می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید از فرصت پیش آمده در بعد از انتخابات ۱۴۰۰ برای معرفی ماهیت حقیقی اسلام و انقلاب بهره ببریم، گفت: چه در عراق و سوریه و افغانستان ما همواره پشتیبان ملت‌ها هستیم و دولت‌ها باید خود را با خواست ملت‌ها تطبیق دهند و ملت‌ها نیز به دنبال عدالت باشند.

عبادی تأکید کرد که در دوره و زمان امروزه دیگر هیچ ملتی بی عدالتی و ظلم را بر نمی‌تابد که این مسئله را در کشورهای اروپایی و در اعتراضات فرانسه نیز به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

شناسایی ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : دیروز ۲۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۵ بیمار جدید شامل ۲۵ بستری و ۷۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود : از این تعداد ۳۴ مورد از بیرجند، خوسف ۳ مورد، ۲ بشرویه مورد، درمیان و فردوس هر کدام ۱ مورد، زیرکوه ۱۰ مورد، سرایان ۴ مورد، سربیشه، قاین و نهبندان هر کدام ۹ مورد و ۱۳ مورد جدید از طبس شناسایی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۷۲۹ تست سریع کرونا ۱۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۹۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۶ نفر کرونا مثبتند.
مهدی زاده گفت : از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۹ نفر نامساعد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

 

 

 

پیش بینی تولید ۲۲۰۳۰ تن زرشک در خراسان جنوبی/۲

پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک بی دانه خشک از قطب تولید این محصول در جهان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیرکاشت زرشک در استان راپیش بینی تولید ۲۲۰۳۰ تن زرشک در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک خشک معادل ۱۱۰ هزار تن زرشک‌تر برداشت شود..

رضایی تعداد بهره برداران تولید زرشک در استان را ۳۸ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیرکاشت زرشک استان به شهرستان قاین با ۶ هزارهکتار سطح زیر کاشت اختصاص دارد.

وی گفت: برداشت زرشک ازاواخر مهر آغاز می‌شود و تا نیمه آذر ادامه دارد.

پارسال ۲۲ هزار تن زرشک خشک از سطح زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد

 

 

 

محکومیت ۴ میلیارد ریالی نانوا‌های متخلف در خراسان جنوبی/۴

نانوا‌های متخلف از آغاز سال جاری تاکنون به پرداخت ۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از آغاز سال جاری تا امروز ۲۸۳ پرونده از نانوایی‌های متخلف تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۹ پرونده تخلف بهداشتی و ۱۳۹ پرونده صنفی به دلیل تخلفات کالا و خدمات از جمله توزیع آرد خارج از شبکه، رعایت نکردن زمان تعطیل و بازبودن نانوایی و سایر تخلفات تشکیل شده است.

حسن پور با اشاره به اینکه از پرونده‌های تشکیل شده ۲۶۷ پرونده مختومه شده است، افزود: از این تعداد ۱۴۳ پرونده بهداشتی و ۱۲۴ پرونده در بخش کالا و خدمات مختومه شده است.

وی گفت: بیشترین تخلف در بخش بهداشتی مربوط به رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی و رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی نانوایی و بیشترین تخلف در بخش کالا و خدمات مربوط به عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم رعایت مقررات نظام صنفی و گران فروشی و کم فروشی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

پای مافیای نهاده‌های دامی بر گلوی دامداران و عشایر خراسان جنوبی است

 

پای مافیای نهاده‌های دامی بر گلوی دامداران و عشایر خراسان جنوبی است

 نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مایه امیدواری و روحیه بخشی به استان شد گفت: مافیای واردات در نهاده‌های دامی پای خود را بر روی گلوی دامداران و عشایر نهاده است.

ّبه گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، ماجرای کمبود نهاده، افزایش قیمت چندین برابری نهاده و آذوقه‌های دامی، بازار سیاه دلالان موضوع امروز و دیروز نیست بلکه از سال‌های گذشته این موضوع همچنان در حالی مطرح است که از سال گذشته تا کنون به دلیل افزایش چندین برابری نهاده‌ها و کمبود آن بیشتر صدای دامداران خراسان جنوبی و کشور را در آورده است.

دامداری که مجبور است برای سیر کردن شکم دام گرسنه خود در این سال‌هایی که خشکسالی هم همچنان لنگر انداخته است به دنبال تامین آذوقه باشد و این سناریو در حالی رقم می‌خورد که وقتی دامدار برای تهیه دان و علوفه به بازار مراجعه می‌کند و با قیمت‌های سرسام آوری مواجه می‌شود که در برخی مواقع قیمت دان و علوفه از قیمت دام دامدار گران تر تمام می‌شود و در نتیجه پایان این سناریوی تلخ و غم انگیز چیزی جز روانه شدن دام‌ها به سمت کشتارگاه نیست.

هرچند این روایت تلخ مدتیست گریبانگیر دامداران به ویژه عشایر خراسان جنوبی شده است که این قشر زحمت کش خواهان مقابله دولت و مسئولان با مافیای دان و علوفه هستند.

روز جمعه در حالی خراسان جنوبی میزبان سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور بود که در این سفر یک روزه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از طرق مختلف مشکلات خود را مطرح کردند.

حال نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشکر و قدردانی از سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی گفت: از اینکه رئیس جمهور خراسان جنوبی را به عنوان استان‌های نخست سفرهای استانی خود انتخاب کردند قدردانی می‌کنیم.

مصطفی نخعی افزود: با توجه به خشکسالی‌ها، کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات خرید تضمینی دام عشایر مواردی از این قبیل دامداران و عشایر استان خراسان جنوبی را مستاصل کرده است و مافیای واردات و رانت خورها گویی در این بازار پای خود را روی گلوی مردم به ویژه دامداران و عشایر نهاده اند، چرا که انحصار و رانت وحشتناکی بازار نهاده‌های دامی را گرفته است و مردم انتظار برخورد با اینها را دارند.

وی با بیان اینکه در این سفر به نکات خوبی از جمله انتقال آب، تامین زیر ساخت، بازنگری طرح توسعه نهبندان و دیگر نکات اساسی مطرح شد، بیان کرد: این سفر برای مردم خراسان جنوبی روحیه بخش و امیدوار کننده بود.

وی از مسئولان خواست تا برای اجرایی شدن هرچه زودتر مصوبات و پیگیری کارها اقدام کنند و ادامه داد: جا دارد از دولت و از وزارت بهداشت درمان و آموزش به دلیل واردات خوب واکسن قدردانی کنیم چرا که با این رویه خوب دولت نشان داد که تامین واکسن در کشور و گره زدن واکسن به تحریم‌ها آدرس غلط به جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از کمبود واکسن برکت در خراسان جنوبی گفت: مردم استان تمایل زیادی برای تزریق واکسن کرونا دارند که از مسئولان تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به تامین این واکسن اقدام کنند تا واکسن مورد مطالبه مردم به موقع استفاده شود.

وی گریزی بر طرح توسعه نهبندان زد و اظهار داشت: بعد از ۲۲ سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند، این سند باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را گرفته و به روز رسانی شود.

نخعی افزود: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس اعلام می‌کنم زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف است، نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود، اتصال خط لوله جدید از پارس جنوبی به استان از مطالبات ما است.

 

 

 

تسهیلات کفاف کار در گلخانه‌ را نمی‌دهد/۲-۳

تسهیلات کفاف کار در گلخانه‌ را نمی‌دهد

 رییس سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تسهیلات گلخانه‌ها با مشکل مواجه هستیم و با اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت ۵۰ درصد اعتبار ملی صندوق‌های توسعه کشاورزی منعقد شد، اما هنوز اعتبارات به استان‌ها ابلاغ نشده است.

غلامرضا قوسی، سه شنبه شب ۲۳ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه‌ای برای ۱۸ هکتار تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری ۳.۳ هکتار اجرا شده و آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایسنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۹۸-۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع‌های گلخانه‌ای واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آنها تخفیف داده خواهد شد؛ به این معنا که تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصدی که برای گلخانه‌ها پرداخت می‌شود را حداکثر تا پنج درصد تعیین کرده‌ایم.

قوسی افزود: برای شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان‌ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه‌ای در سال گذشته محدودیت تسهیلات در سراسر کشور را داشتیم که امسال نیز این محدودیت وجود دارد.

قوسی بیان کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:
مشکل اساسی خراسان جنوبی تنش آبی است
رضایی با بیان اینکه مشکل اساسی خراسان جنوبی تنش آبی است، گفت: کاروان «نذر آب ۴» با مشارکت جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهار محال بختیاری برای تامین آب وارد مناطق محروم نهبندان شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (۲۴ شهریور) در مراسم اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان که با حضور مشاور و نمانیده رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، اظهار کرد: عامه مردم هلال احمر را برای حوادث طبیعی می شناسند اما هدف خدمت هلال احمر نوع بشر و انسان ها فارغ از همه دسته بندی ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در هر نقطه ای که زندگی جاری و ساری مردم مختل شود حضور دارد، افزود: در بحث ویروس کرونا که همه گیر است، یکی از دستگاه هایی که ماموریت خود را به درستی انجام داد جمعیت هلال احمر بود.

وی تصریح کرد: امسال که با بحران خشکسالی و تنش آبی در خراسان جنوبی مواجه شده ایم، جمعیت هلال احمر با کمک جوانان، امدادگران، داوطلبان و خیرین برای تامین آب پایدار ورود کرده است، لذا سرمایه اصلی ما داوطبینی هستند که بدون هیچ چشم داشتی با مجموعه هلال احمر همراهی و همکاری دارند.

وی تصریح کرد: طرح نذر آب در راستای ارتقای سطح سلامت، رفع مشکلات زیستی خانوارها و تامین آب شرب پایدار در مناطق متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد حلقه واسطی برای حل مشکلات مردم و بحران ها بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور اقدامات خوبی انجام داده است در هر نقطه از شهرستان نهبندان هم زیر ساخت های خوبی فراهم شده اما خشکسالی های ۲۰ ساله امان مردم را بریده است، زلزله خاموش خشکسالی که در استان رخ داده است به مراتب از یک زلزله چند ریشتری اثرات مخرب آن بیشتر بوده است چراکه اقتصاد مردم به حداقل رسیده است.

فرماندار نهبندان مطرح کرد:
اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان
فرماندار نهبندان نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان با هدف تأمین آب پایدار آغاز شد.

 «مجید بیکی»  با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در کنار فعالیت های انسان دوستانه، در موضوع آب که مهمترین موضوع حال حاضر کشور با توجه به خشکسالی های اخیر است، ورود کرده است، گفت: مهمترین کمبود و نارسایی در شرایط فعلی موضوع آب است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان نهبندان ۱۷ درصد مساحت استان، ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از نکات مهم این است که ۶۰ درصد جمعیت نهنبدان در نقاط روستایی ساکن هستند که وجود ۲۸۷ نقطه روستایی و پراکندگی بالا و جمعیت پایین سبب افزایش هزینه های خدمت رسانی شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در شهرستان نهبندان نارسایی های فراوانی داریم که به برکت سفر مقام معظم رهبری، منشاء خدمات و برکات زیادی شده است، گفت: گر چه محروم نیست بلکه کمتر توسعه یافته هستیم چرا که بیش از ۱۵۰ میلیون تُن ذخایر معدنی شهرستان است، ۲۳ نوع کانی فلزی و غیر فلزی شناسایی شده که برخی در کشور نظیری ندارد که از ویژگی های بارز شهرستان است.

 

بیکی در ادامه از مجموعه هلال احمر که در توانمندی شهرستان کمک می کنند قدردانی کرد و افزود: اجرای طرح نذر آب در شهرستان، از سوی خیرین استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری نشان دهنده یک کار بشر دوستانه است لذا بهترین دارایی مجموعه هلال احمر، نیروی انسانی و اعتماد مردم است که جای قدردانی دارد.

 

گفتنی است نصب و راه اندازی دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری، توزیع اقلام معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر و لوله کشی آب پایدار در روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان با همکاری جمعیت هلال احمر استان زنجان و چهار محال و بختیاری انجام شد.

 

همچنین دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری صنعتی در روستاهای مهل آباد و رومه و همچنین اجرای  ١٢٠٠ متر اصلاح شبکه آبرسانی به روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان از طریق جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری افتتاح و مورد بهره برداری خواهد رسید.

 

 

تأمین آب پایدار در مناطق محروم مرزی/ بهره‌مندی ۲۰۰ خانوار نهبندانی از آب سالم

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور از تأمین آب پایدار مناطق محروم و مرزی در قالب طرح ملی «نذر آب» خبر داد.

تأمین آب پایدار در مناطق محروم مرزی/ بهره‌مندی ۲۰۰ خانوار نهبندانی از آب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خسرو رحمانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان «نذر آب۴» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: آموزش همه مردم در امور مختلف امدادی برای پیشگیری از مشکلات بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های امروز ساخته دست بشر است، افزود: اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای توسط کشورها جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نذر آب پایدار را مد نظر گرفته است، گفت: تمام خیرین کشور باید به سمت تأمین آب پایدار در مناطق مختلف و نیازمند حرکت کنند.

رحمانی با بیان اینکه نذر آب پایدار اقدامی زیرساختی و باعث تثبیت جمعیت در مناطق خصوصا مناطق مرزی است، عنوان کرد: توسعه زیرساختی در مناطق محروم گامی ماندگار است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ در دراز مدت و طرح نذر آب در کوتاه مدت می‌تواند بر خشکسالی‌های اخیر اثرگذار باشد.

«سید قاسم موسوی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: در طی اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر به کمک نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه تصفیه آب در روستاهای مهل‌آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح «نذر آب ۴»، افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ دست لباس و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است، گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

 

 

 

انهدام کالاهای قاچاق در خراسان‌جنوبی/۴

 در سومین مرحله انهدام کالای قاچاق در خراسان‌جنوبی انواع ماسک تقلبی، مواد انهدام کالاهای قاچاق در خراسان‌جنوبیخوراکی، نوشابه و قرص و دارو‌های تقلبی و دخانیات و سیگار که به‌سلامت و امنیت مردم ضرر می‌رساند در منهدم و از ورود آنان به بازار مصرف و فروش جلوگیری شد.

 

ارزش کالا‌های منهدم‌شده ۳۸۰میلیون تومان و پرونده‌های آنها مربوط به قبل‌از سال ۱۴۰۰ است که امروز منهدم شد.

 

شیخ‌زاده رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه برخی از کالا‌ها از طریق مزایده به فروش رسیده‌است گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴میلیارد تومان به فروش رسیده‌ که نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۳۰درصد افزایش داشته‌است.

 

 

 

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی

جذب اعتبارات در کشور بر اساس ارتباطات انجام می شود/۲-۳

منابع کم و تقاضا زیاد است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی در مراسم تجلیل و تکریم بازنشستگان و کارکنان فرمانداری نهبندان بر لزوم تقویت روابط درون سازمانی در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: فضای اداری ما متاثر از بگومگوهای سیاسی و نوع رفتار مطلوب و قوی نیست لذا باید به موضوع درون سازمانی و توجه به خانواده کارکنان بیشتر رسیدگی کنیم.

 

«محمد حسینی»، تصریح کرد: در کشور منابع کم و تقاضا زیاد است و متاسفانه جذب اعتبارات بر اساس پیگیری ها و ارتباطات میسر است لذا برنامه ها دقیق اجرا نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ریاست جمهوری با مشکلات و مسائل استان آشنا هستند، گفت: رئیس جمهور بر بازنگری سند توسعه نهبندان تاکید کرده است و  دوباره در هیئت وزیران مصوب خواهد شد، امیدواریم با این فرصت طلایی گام های موثرتری برداشته شود.

فرماندار نهبندان نیز در این جلسه با بیان اینکه سند توسعه نهبندان به دستور رئیس جمهور بازنگری می شود، گفت: با بازنگری این سند ظرفیت های معدنی و گردشگری نهبندان، به توسعه این شهرستان کمک خواهد کرد.

«مجید بیکی» اظهار کرد: دغدغه های منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان و جامعه ای باید مورد توجه  همه باشد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در کنار بازنشستگی، تعداد نیروهای اداری دستگاه های اجرایی شهرستان به حداقل رسیده است، افزود: وزارت کشور برای حل مشکلات بازنشستگان اقدامات خوبی انجام داده است.

بیکی با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرستان نهبندان، گفت: ادارات شهرستان با حداقل نیرو فعالیت دارند در فرمانداری ۵۰ تا ۴۰ درصد نیروها به صورت قراردادی فعالیت دارند اما ماموریت ها و رسالت ها و آنچه مهم بوده با همین نیروهای کم مورد توجه بوده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سند توسعه نهبندان به دستور رئیس جمهور بازنگری خواهد شد، گفت: با بازنگری این سند ظرفیت های شهرستان که ظرفیت های معدنی و گردشگری خوبی است به توسعه نهنبدان کمک خواهند کرد.

جهادگر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آسمانی شد/۲

محمد مصطفی سارنگ عضو گروه جهادی شهید مومنی بر اثر سانحه واژگونی خودرو در خراسان جنوبی در حین مأموریت آسمانی شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی با بیان اینکه این سانحه جمعه ۱۹ شهریور در مسیر ماژان به سمت خوسف در حین ماموریت اتفاق افتاد گفت: متأسفانه این جهادگر بسیجی شب گذشته در بیمارستان بیرجند آسمانی شد.

هنری افزود: گروه جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ۱۸ شهریور تا ۲۶ شهریور ماه به مدت یک مهمان استان است و در منطقه ماژان شهرستان خوسف در روستا‌های پی رود و کریم آباد در عرصه عمرانی خدماتی از جمله ساخت و مرمت خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی و کانال کشی مزارع مشغول هستند.

خراسان جنوبی ۶ جهادگر آسمانی دارد که در حین ماموریت و در راه خدمت به مردم به رحمت خدا رفتند.

 

 

 

پیگیری دستور رییس جمهوری/ معاون وزیر تعاون از معادن طبس بازدید کرد/۵-۷

پیگیری دستور رییس جمهوری/ معاون وزیر تعاون از معادن طبس بازدید کرد

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی سفر رییس جمهوری به شهرستان طبس و دستور ویژه آیت الله رئیسی برای رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران معدن، به این شهرستان رفت تا روند تصمیمات و اقدامات در دست انجام را از نزدیک بررسی کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز جمعه نوزدهم شهریور ماه در یک سفر سرزده و از پیش اعلام نشده وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال‌سنگ پروده این شهرستان رفت.

بازدید از چند کارگاه استخراج زغال‌سنگ در منطقه معدنی پروده طبس یکی از برنامه‌های سومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود و از نزدیک مسائل و مشکلات معدنکاران را جویا شد.

رییس جمهوری در این بازدید هوایی و زمینی که شماری از وزرا، معاون اجرایی رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و استاندار خراسان جنوبی حضور داشتند، وضعیت معادن زغال‌سنگ را بررسی کرد و سپس چهره به چهره با کارگران و معدنچیان به گفت و گو پرداخت که یکی از موارد مطرح شده از سوی کارگران، وضعیت نامطلوب محل اسکان و خوابگاه‌های معدنچیان در محل معادن بود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغال‌سنگ گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

وی تاکید کرد: نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود.

در پی این ضرب‌الاجل رییس جمهوری، امروز (سه‌شنبه) معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه برخی دیگر از مدیران این وزارتخانه به شهرستان طبس رفتند تا مطمئن شوند که دستور ویژه آیت الله رئیسی عملی می‌شود.

 

“حاتم شاکرمی” از محل خوابگاه‌های کارگران برخی از معادن طبس که به صورت پیمانکاری برای شرکت‌های بزرگ‌تر فعالیت می‌کنند بازدید کرد از جمله شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت زغال‌سنگ پروده همچنین شرکت معدن جو طبس؛ همزمان مقادیری تجهیزات رفاهی از قبیل تشک نیز تحویل خوابگاه‌های معدنچیان این شرکت‌ها شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات و درد دل‌های کارگران معادن، کانکس‌ها را مکان مطلوبی برای اقامت کارگران ندانست و گفت: این کانکس‌ها باید با فضای بهتری جایگزین شود.

وی پیمانکاران معدن را ملزم به بهبود فوری وضعیت رفاهی خوابگاه‌های کارگران دانست.

شاکرمی همچنین با حضور در معدن زغال‌سنگ شرکت معدن جو، ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از پرسنل این معدن که روز گذشته بر اثر سانحه در کارگاه استخراج زغال‌سنگ جان خود را از دست داد، به همکاران وی تسلیت گفت و بر افزایش ضریب ایمنی معادن زغال‌سنگ به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی تاکید کرد.

در این بازدید “علی مظفری” مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “کوروش یزدان” مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “محمد محمدی” مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی کشور، “غلامرضا اشرفی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، “عباس جرجانی” مدیرکل صمت خراسان جنوبی، “علیرضا محمدی” مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان طبس نیز حضور داشتند.

 

 

 

۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز در سال گذشته تاکنون ۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه این استان کشف و جمع‌آوری شده است.

مهدی دادگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی کشف شده است و مردم باید از مصرف بالای دستگاه‌های استخراج رمز ارز و اثرات منفی آن بر بار شبکه آگاه شوند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در کشف رمز ارزهای غیرمجاز و همکاری با این شرکت گفت: توان مجموع دستگاه‌های ماینر کشف شده در استان هزار و ۳۰ کیلووات معادل مصرف برق حدود هزار و ۷۰۰ خانوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از تشدید برخورد با فعالیت‌های این نوع دستگاه‌ها خبر داد و افزود: خاطیان با همکاری قوه قضائیه به مجازات خواهند رسید.

وی به مصرف بالای دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا سه کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال یا پنج کولر آبی است.

دادگر افزود: دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند.

وی گفت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینرهای غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است.

وی گفت: مردم می‌توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیرمجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع دهند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

 

 

 

 

 

آغاز طرح شور عاطفه‌ها در خراسان جنوبی/۳-۷

طرح شور عاطفه‌ها در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: امسال به دلیل اینکه در ایام محرم و صفر هستیم جشن مهر عاطفه‌ها تحت عنوان شور عاطفه‌ها نامگذاری شده است که با برپایی پایگاه ها در مدارس ، میادین ومساجد اجرا می شود.

او افزود:  طبق برنامه کشوری این پایگاه‌ها امروز در مدارس، فردا در میادین و ۲۶ شهریور در مساجد برپا می شوند.

سلم آبادی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز نیازمند شناسایی شده در استان داریم که با کمک مراکز نیکوکاری، مساجد، دفاتر بسیج و مدارس ۷۹۳ پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی برای این دانش آموزان برپا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: چنانچه تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شود، ۷ مهر با فراهم کردن شرایط لازم در برخی مدارس زنگ عاطفه‌ها نواخته و شعار با هم مشق محبت بنویسیم سر داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه پارسال از محل کمک‌های مردمی ۵۴۱ تبلت برای دانش آموزان تهیه شد بیان کرد: امسال دو هزار و ۷۰۰ تبلت برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیاز داریم که امیدواریم بخشی از آن از طریق کمک‌های مردمی تأمین شود.

 

 

 

 

 

 

تجلیل از جنگلبانان نمونه خراسان جنوبی/۲

از جنگلبانان ، جان نثاران منابع طبیعی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور تجلیل شد.

در پنجمین دوره گرامیداشت ملی جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی کشور که تجلیل از جنگلبان نمونه خراسان جنوبیبصورت وبینار برگزار شد از جنگلبان، جان نثاران منابع طبیعی در سطح کشور تجلیل شد.
محمدعلی مصطفایی (همیار طبیعت محافظ از بشرویه)، عبدا… حیدری (همیار طبیعت محافظ از زیرکوه)، حسین شاکری (جنگلبان افتخاری از بشرویه)، نوراحمد احمد آبادی (جنگلبان نمونه از درمیان) و روشندل (جنگلبان نمونه از نهبندان) از خراسان جنوبی در این مراسم تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳۰ سال به بالا در خراسان جنوبی برای واکسن کرونا ثبت‌نام کنند

۳۰ سال به بالا در خراسان جنوبی برای واکسن کرونا ثبت‌نام کنند

امکان ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن در خراسان جنوبی فراهم شد و این گروه سنی باید نسبت به ثبت‌نام در سایت سلامت اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه اعلام کرد: از ساعاتی پیش امکان ثبت‌نام در سایت ملی ثبت‌نام واکسن کرونا به نشانی salamat.gov.ir برای افراد ۳۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۷۰ و قبل) فراهم شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی از این گروه سنی درخواست کرد که به منظور تسریع روند واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی، هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir  اقدام کنند.

وی گفت: همچنین افراد براساس زمان و مکانی که برای تزریق واکسن انتخاب کرده‌اند، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

همزمان با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور و خراسان جنوبی سن پوشش واکسیناسیون در این استان هم کاهش یافته است و پیش از این در هفته جاری سامانه salamat.gov.ir برای ثبت‌نام همه افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن) باز شد.

خراسان جنوبی به همراه ۱۰ استان دیگر شامل بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، قم و هرمزگان استان‌هایی است که گروه‌های سنی پایین‌تر در آنها امکان ثبت‌نام برای واکسن کرونا را داشته‌اند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون ۲۵۱ هزار و ۲۸۵ نفر در خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۰ هزار و ۵۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۴۰۱ هزار و ۸۷۶ دُز رسید.

 

 

 

 

گلایه نماینده مردم نهبندان از مافیای واردات نهاده‌های دامی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: افردی که مافیای واردات نهاده‌های دامی در کشور هستند و رانت و فساد گسترده را در کشور به وجود آورده و پا روی گلوی ملت گذاشته‌اند باید شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد.

گلایه نماینده مردم نهبندان از مافیای واردات نهاده‌های دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی در صحن علنی مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی، اظهارداشت: از رئیس‌جمهور که خراسان‌جنوبی را به عنوان اولی استان‌های سفر خود انتخاب کرده‌اند کمال تشکر را داریم.

وی با قدردانی از تصمیمات بسیار خوبی که در رابطه با انتقال آب، تأمین زیرساخت‌ها، حل مشکلات عدیده مرزنشینان و همچنین بازنگری طرح توسعه حوزه انتخابی نهبندان و سربیشه در این سفر اتخاذ گردید، تصریح کرد: این سفر و تصمیماتی که اتخاذ گردید برای مردم استان روحیه‌بخش و امیدوارکننده بود و امیدواریم مسئولان ذیربط و تمامی وزرا همت و تلاش خود را برای هر چه سریع‌تر اجرا شدن این تصمیمات به کار گیرند.

گره زدن مسائل معیشتی مردم با مسائل سیاسی آدرس غلط دادن به جامعه است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با روند واکسیناسیون در استان، گفت: در مورد واکسن به طور مشخص از دولت و به طور خاص از وزرات بهداشت در راستای تأمین واکسن طی هفته‌های گذشته که نشان داد گره زدن مسائلی همچون واکسن و معیشت مردم به مسائل سیاسی به جای اینکه واقعی باشد آدرس غلط دادن به جامعه بود جای تشکر و قدردانی دارد.

نخعی از کمبود واکسن برکت در استان خبر داد و گفت: این واکسن که مورد مطالبه بخش زیادی از مردم ولایت مردم استان خراسان‌جنوبی بوده انتظار می‌رود به موقع و بیشتر برای استان تأمین و تزریق گردد.

وی با بیان اینکه وضعیت دام در کشور و به ویژه در خراسان‌جنوبی با توجه به خشکسالی‌های بی سابقه بسیار بغرنج و اسفناک است، اضافه کرد: کمبود نهاده‌های دامی از یک طرف و ترکیب و فرمولی که برای خرید تضمینی دام در نظر گرفته شده دامدران استان و به ویژه عشایر را بسیار مستأصل کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افردی که مافیای واردات نهاده‌های دامی در کشور هستند و رانت و فساد گسترده را در کشور به وجود آورده و پا روی گلوی ملت گذاشته‌اند باید شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد.

 

 

 

 

مهندسی کوچک در مسیر آرزوهایی بزرگ/۵

دستان توانمند کسری ، دورریختنی های بی ارزش را به وسایل ارزشمند تبدیل می کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کسری پسری ۱۰ ساله است که با دور ریختنی‌ها وسایل متنوع و جالبی درست می‌کند.

اولین کارش ساخت یک هواپیما بود که در ۵ سالگی ایده آن را با دیدن برنامه‌ای در تلویزیون گرفته بود.

کسری در گفتگو با خبرنگار ما گفت :با جعبه حلوا ماشینی درست کردم که با گذاشتن یک باتری تبدیل به ماشین کنترلی می شود.

این پسر خلاق آرزو داشت زمانی که بزرگ شد مهندس شود و در یک شرکت هواپیماسازی کار کند.

کسری در مورد یکی دیگر از اختراعاتش گفت : زمانی که شکایت مادرم را از گرمای شدید هوا دیدم ، تصمیم گرفتم برایش پنکه جیبی درست کنم.

این پسر خلاق ادامه داد: نمی گذارم مادرم وسیله فلزی یا پلاستیکی را دور بیندازد، چون با هر کدام می توانم اشیاء دیگری درست کنم

مادر کسری بیان کرد : تنها کاری که می توانم برای پسرم انجام دهم این است که ابزار اولیه مورد نیازش را تهیه کنم و به شکوفایی استعدادش کمک کنم.

کسری در مدت ۵ سال بیش از ۵۰ نوع از وسایل مورد علاقه اش را ساخته است که اگر مورد حمایت قرار گیرد قطعا در آینده از او بیشتر خواهیم شنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان جنوبی برگزار می شود۵-۷

 

بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله استانی چهل و چهارمین دروه مسابقات قرآن کریم طی روزهای پنجشنبه و جمعه؛ ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهار داشت: مرحله استانی چهل و چهارمین دروه مسابقات قرآن کریم طی روزهای پنجشنبه و جمعه؛ ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه با حضور ۱۴۵ نفر از نخبگان قرآنی استان شامل ۷۴ نفر خواهر و ۷۱  نفر برادر برگزار خواهد شد.

وی افزود: رشته‌های حفظ ۵ جزء قرآن کریم ، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا خوانی، مدیحه سرایی و هم خوانی قران کریم به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از تاریخ ۳۱ تیرماه امسالتا ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت دو هفته با حضور ۶۶۰ نفر از قاریان، حافظان، مرتلین، مؤذنین، و دعا خوانان ممتاز استان برگزار شده است که در نهایت تعداد ۱۴۹ نفر برای رقابت در مرحله استانی انتخاب شده‌اند.

بخشی‌پور ادامه داد: داوری این دروه از مسابقات را تعداد ۱۰ نفر از اساتید قرائت و حفظ قرآن از استان‌های تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عهده دار خواهند بود و در پایان نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش خواهران و برادران با اهداء لوح تقدیر، تندیس مسابقات و هدیه نقدی تقدیر خواهند شد.

وی افزود: همچنین نفرات اول رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل ( در ۲ بخش برادران و خواهران ) و رشته اذان (فقط برادران) به عنوان نمایندگان استان خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری که طی ماه‌های مهر و آبان و آذر برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی  بیان کرد: داوری مرحله استانی رشته‌های دعا خوانی و مدیحه سرایی به صورت متمرکز ویژه متسابقین سراسر کشور در تهران انجام می‌شود که اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری بعد از انجام فرایند داوری و در صورت احراز حد نصاب‌های لازم اعلام خواهد شد.

بخشی‌پور ادامه داد: همچنین مرحله شهرستانی رشته تفسیر این دوره از مسابقات نیز در تاریخ ۱۳ مردادماه با حضور ۱۳۳۰ نفر از  ثبت نام شدگان این رشته در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار شد که در نهایت تعداد ۶۰  نفر حائز حد نصاب لازم برای حضور در مرحله استانی مسابقات شدند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات رشته تفسیر در استان خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور در تاریخ ۱۱ مهرماه برگزار  خواهد شد، تصریح کرد: در حفظ پنج جزء، ۱۴ نفر ، حفظ ۱۰ جزء ۱۴ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۱ نفر، حفظ کل ۱۶ نفر، قرائت تحقیق ۱۷ نفر، قرائت ترتیل ۲۱ نفر، اذان ۱۵ نفر، دعا خوانی ۳۷ نفر و در مجموع ۱۴۹ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*