مسواک‌زدن از ابتلای به آلزایمر جلوگیری می‌کند!

 

پژوهشگران کالج پرستاری Rory Meyers در تحقیقات جدید خود ارتباط بین بیماری‌های دهان و دندان با آلزایمر را کشف کردند.

 

به گزارش «healthshots»، شاید شما نیز در ارتباط با خواص مسواک زدن در ارتباط با سلامت دهان و دندانهایتان شنیده باشید؛ اما ندانید که سلامتی دهان و دندان نه تنها بوی بد دهان را دور می‌کند، بلکه می‌تواند از افت شناختی نیز جلوگیری کند؛ به طوری که به تازگی دانشمندان از تأثیر مسواک زدن و کشیدن نخ دندان در جلوگیری از زوال عقل سخن گفته اند.

ما شاید همیشه بهداشت دهان خود را امری مهم بدانیم. کشیدن نخ دندان مرحله بعدی است و زدن مسواک دوبار در طول روز برای بسیاری از ما به یک وظیفه بدل شده است؛ اما اگر بدانید نگهداری بهداشت دهان به سلامت ذهن شما نیز مرتبط است، چه واکنشی خواهید داشت؟.

این مسئله‌ای شوخی نیست؛ چرا که دانشمندان کشف کرده اند اگر به طور مرتب نخ دندان بکشید، با این کار می‌توانید مانع افت شناخت و زوال عقل شوید.

رایج‌ترین بیماری شناختی که ممکن است شما در سنین پیری با آن روبرو شوید، «دمانس» یا «زوال عقل» است؛ تا جایی که فرد حتی با خطر نشناختن عزیزانش روبرو است. این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که سلول‌های ذهن شما دچار کاهش رشد می‌شوند. اما باید بدانید این روند برای افرادی که به سلامت دندان‌های خود توجهی نمی‌کنند و سلامت آن را امری تضمین شده می‌دانند، زودتر آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*