گفته می شود

گفته می شود رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرده از اعضای شورای شهر فعلی ۲۳۲ نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد ۶۹ نفر معادل ۲۹ درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۹ نفر معادل ۵۱ درصد آن توسط هیئت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی ۸۱ درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

 

 

گفته می شود یک رسانه آمریکایی مدعی شده مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در آستانه دستیابی به توافق است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد انبوه تماس‌های دیپلماتیک و گزارش‌های مربوط به پیشرفت مذاکرات، حاکی از آن است که تهران و واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم خود در آستانه توافق قرار دارند.

 

 

گفته می شود پس از آنکه سیدعباس عراقچی، رئیس هیات مذاکره‌کننده وین از توافق بر سر تعلیق تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خودرو، تحریم مالی، بانکی و بنادر خبر داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته که هنوز با ایران در وین به توافق نرسیدیم و مسافتی وجود دارد که باید طی شود تا از موانع عبور کنیم. از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» انریکه مورا، جانشین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام در توییتی نوشت: «کمیسیون مشترک برجام سومین هفته‌ گفت‌وگوها در وین را به پایان رساندند. پیشرفت‌های متوسطی حاصل شد؛ اما جزئیات بیشتر، پیچیدگی‌های بیشتری را نیز به همراه دارد. ما برای ادامه کارها هفته‌ آینده گردهم می‌آییم.»

 

 

گفته می شود درخواست تحقیق و تفحص در باره کمک ۲۰۰ میلیاردتومانی به حوزه‌های علمیه از سوی مجلس مطرح شده است. شرق نوشته مجلس که متهم به دست‌کاری جداول بودجه است و هر روز بر دامنه ابهام این تخطی از قانون افزوده می‌شود، به‌ جای پاسخ‌گویی، در اقدامی پیش‌دستانه به دنبال تحقیق‌وتفحص از هزینه‌کرد‌های نهاد ریاست‌جمهوری است. موضوع اصلی تحقیق‌وتفحص این‌گونه بیان شده است: «هزینه‌کرد‌های نهاد ریاست‌جمهوری بر اساس کدام مستند قانونی انجام شده است؟ پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون ریالی به حساب هریک از طلبه‌های حوزه علمیه و از طرف جناب آقای حسن روحانی از محل کدام ردیف بودجه انجام شده است و مستند قانونی آن کدام است؟»

 

 

گفته می شود اپراتور‌های مسلط کشور که وزارت ارتباطات می‌گوید دست به اختلال عمدی در کلاب‌هاوس زده‌اند، پلتفرم مشابهی را رونمایی کردند. یکی از اپلیکیشن‌های مشهور که از سوی هر دو اپراتور مسلط کشور حمایت می‌شود، سرویس «اتاق‌های گفت‌وگوی صوتی» را در سوپر اپلیکیشن خود راه‌اندازی کرده است، در حالی که راه‌اندازی این سرویس پس از آن صورت گرفت که از حدود یک‌ماه پیش، اپلیکیشن کلاب‌هاوس از سوی سه اپراتور اصلی با اختلال شدید روبه‌رو شد، به‌ طوری که هنوز کاربران این اپراتور‌ها بدون وی‌پی‌ان، امکان دسترسی به کلاب‌هاوس را ندارند. آسترکی کارشناس فضای مجازی در پاسخ به این که آیا با شرایط جدید، امکان فیلترینگ کلی کلاب‌هاوس قابل پیش بینی است یا نه، می‌گوید: بعد از انتخابات چه اصلاح‌طلبان رأی بیاورند و چه اصولگرایان، به‌ احتمال زیاد شاهد فیلتر کلاب‌هاوس خواهیم بود.

 

 

گفته می شود حضور مجانی و بدون هزینه تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، که با نتایج نسبتا مطلوب و صعود پولساز سه تیم ایرانی به دور حذفی همراه شد، پدیده همراهان سفر را به طرز چشمگیری افزایش داد. تیم‌های ایرانی در مجموع نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ درآمد کسب کردند و به جز باشگاه تراکتور تبریز، سه تیم دیگر دولتی محسوب می‌شوند.

 

 

گفته می شود ماجرای تزریق سهمیه واکسن پاکبانان و غسالان به برخی مدیران شهری در آبادان، اهواز و علی آباد کتول، اتفاقی بود که جامعه را در شوک فرو برد و نشان داد سیستم ایمن‌سازی و واکسیناسیون وزارت بهداشت خلا جدی دارد و احتمال تکرار چنین تخلفی در دیگر بخش ها ناممکن نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*