مسئول ستاد استهلال ماه رمضان در خراسان جنوبی خبر داد: فعالیت ۹ گروه برای رویت هلال ماه شوال در خراسان جنوبی

ناصری گفت: ۹ گروه استهلال برای رویت هلال ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی طی امشب فعالیت خواهند داشت.

«حمیدرضا ناصری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: ۹ گروه استهلال در شهرستان‌های «بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان، سه قلعه، خضری،‌ سربیشه و بشرویه» برای رویت هلال ماه شوال در خراسان جنوبی امشب ( ۲۲ اردیبهشت) فعالیت خواهند داشت.

 

مسئول ستاد استهلال ماه رمضان در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ گروه در شهرستان بیرجند فعالیت خواهند داشت، افزود: یک تیم در رصدخانه دکتر مجتهدی دانشگاه بیرجند در دومین قله مرتفع منطقه واقع در روستای کاهی شهرستان سربیشه و تیم دیگر «جابر بن حیان» در پارک شهید صیاد شیرازی برای رصد ماه مبارک رمضان مستقر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمان غروب خورشید ارتفاع ماه ۶ درجه و نیم است و احتمال رویت آن کم است، پیشنهاد می شود که عملیات رصدی در نقاط بالا و با تجهیزاتی از قبیل دوربین و تلسکوپ انجام شود.

 

ناصری با بیان اینکه عید سعید فطر با رصد هلال ماه شوال در هر نقطه از کشور، از سوی مراجع مربوطه اعلام خواهد شد، گفت: هرچه به غرب و جنوب می رویم احتمال رویت هلال ماه بیشتر می شود.

 

به گفته وی، رصد هلال ماه شوال در بیرجند به دلیل غبار، کار راحتی نیست.

 

مسئول ستاد استهلال ماه رمضان در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تا ساعت ۸ شب، زمان غروب ماه، فرصت استهلال برای علاقمندان و افراد فعال در این حوزه وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*