حوادث/ ۳ سناریو برای فرار از یک جنایت

۳ سناریو برای فرار از یک جنایت

جسد زن جوان ۲ هفته بعد از ناپدید شدنش در حالی داخل چاه یک باغ پیدا شد که خواستگار وی به‌عنوان تنها مظنون پرونده منکر قتل است.
به گزارش  «ایران»، اوایل اردیبهشت زن جوانی به پلیس رفت و از ناپدید شدن خواهر ۳۸ ساله‌اش خبر داد. او گفت: منیژه مدتی قبل از همسرش جدا شده بود و به تنهایی زندگی می‌کرد. البته این اواخر در اینستاگرام با پسری به‌نام شاهین آشنا شده بود. آن‌طور که منیژه می‌گفت آنها می‌خواستند باهم ازدواج کنند. زن جوان ادامه داد: از دیروز هر چه به تلفن خواهرم زنگ می‌زنم، در دسترس نیست و نمی‌توانم او را پیدا کنم. به مقابل خانه‌اش رفتم، اما در را باز نکرد. همسایه‌ها می‌گفتند که از دیروز او را ندیده‌اند. از طرفی آخرین باری که با منیژه صحبت کردم به من گفت که با شاهین قرار ملاقات دارد.
ردپای یک مرد
با شکایت زن جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره آگاهی آغاز شد. اما هیچ رد و اثری از او در دست نبود. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان به دستور بازپرس عظیم سهرابی به سراغ پسر جوان رفتند. اما شاهین مدعی شد که از سرنوشت منیژه بی‌خبر است و خودش نیز نگران او است.
مرد جوان گفت: مدتی قبل در فضای مجازی با او آشنا شدم و کم کم رابطه‌مان صمیمی‌تر و به او علاقه‌مند شدم. آن روز قرار بود با منیژه بیرون برویم، اما برایم کاری پیش آمد و مجبور شدم که قرارم را کنسل کنم. به همین دلیل به منیژه خبر دادم و بعد از آن هم دیگر خبری ندارم. چندین بار به او زنگ زدم اما تلفنش در دسترس نبود و همین مسأله باعث نگرانی‌ام شده بود.
اظهارات ضد و نقیض مرد جوان، برای بازپرس جنایی و تیم تحقیق راضی کننده نبود و به همین دلیل تحقیقات از او ادامه یافت. بررسی‌ها برای یافتن زن جوان ادامه داشت تا اینکه این بار شاهین ادعای جدیدی را مطرح کرد: آن روز منیژه را دیدم و باهم به باغ یکی از دوستانم در جاجرود رفتیم. من برای خرید از باغ خارج شدم اما وقتی به باغ برگشتم متوجه شدم که منیژه نیست. از دوستانم سراغ منیژه را گرفتم آنها گفتند که فکر می‌کردیم با تو بیرون آمده است. هر چه به جست و جو برای یافتن او پرداختیم بی‌نتیجه بود. نمی‌دانم چه اتفاقی برای او رخ داده است. با اظهارات جدید متهم، مأموران راهی باغ‌های جاجرود شدند. شاهین چندین باغ را به مأموران نشان داد که هیچ کدام از آنها باغی نبود که او مدعی ناپدید شدن منیژه در آن بود. در نهایت هم مدعی شد به خاطر تاریکی شب و اضطراب محل دقیق باغ را به یاد ندارد. اما همین تناقضات ظن مأموران را به وی بیشتر کرد.
کشف جسد در چاه
در حالی که تحقیقات برای مشخص شدن سرنوشت نامعلوم زن جوان ادامه داشت، مرد میانسالی روز گذشته با پلیس تماس گرفت و گفت: من در جاجرود باغدار هستم. چند روزی است که متوجه بوی نامطبوعی از داخل باغم شدم. امروز به‌دنبال بو به چاه ۲۵ متری داخل باغ رسیدم.
به‌دنبال این تماس، مأموران پلیس راهی محل شده و داخل چاه جسد زن جوان را درحالی پیدا کردند که دست‌هایش از پشت بسته شده بود. معاینات متخصصان پزشکی قانونی نیز علت اولیه مرگ را خفگی اعلام کرد. به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
با کشف جسد زن جوان، راز ناپدید شدن او برملا شد اما شاهین همچنان منکر قتل بود. وقتی تحقیقات از وی از سر گرفته شد او این‌بار سناریوی دیگری را مطرح کرد.
متهم گفت: با منیژه قرار گذاشتیم و باهم به باغ رفتیم. آن شب میهمانی بود و می‌خواستیم درباره زندگی آینده و ازدواج باهم صحبت کنیم. اما بین من و منیژه دعوا شد و او هم با عصبانیت باغ را ترک کرد. چون خیلی عصبانی بودم به‌دنبال او نرفتم، با خودم گفتم جایی برای رفتن ندارد و آرام که شد برمی گردد. اما تصورم اشتباه بود و از منیژه خبری نشد، تلفن همراهش هم در دسترس نبود. اوایل فکر می‌کردم چون از من دلخور است تلفنش را خاموش کرده اما بعد متوجه شدم گمشده است. با اینکه شاهین همچنان منکر جنایت است، اما اظهارات متفاوت و تناقض‌گویی‌هایش در رابطه با زن جوان و مدارک و شواهد پلیسی نشان می‌دهد که او در این جنایت دست دارد. به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کشف ۸ تن داروی قاچاق در فرودگاه

اعضای یک باند که قصد داشتند ۸ تن دارو را در پوشش اتصالات لوله‌ از کشور خارج و به افغانستان منتقل کنند در فرودگاه مشهد شناسایی و سه متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.
سردار ابراهیم قربانزاده، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی در حاشیه بازدید از این محموله قاچاق در فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران گفت: به‌منظور انجام مأموریت اصلی پلیس برای مبارزه با قاچاق دارو در خارج از شبکه‌های توزیع، پلیس فرودگاه مشهد به چند نفر که همراه بار مسافران قصد انتقال دارو به خارج از کشور را داشتند مشکوک شده و آنان را تحت‌نظر قرار داد.
در ادامه مشخص شد این افراد داروها را در پوشش اتصالات لوله‌ به خارج از کشور منتقل می‌کردند و مقصد آن‌ها کشور افغانستان بود. در این عملیات هشت تن دارو به ارزش ۱۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند که ۲ نفر آنان تبعه خارجی هستند و تحقیقات برای یافتن همدستان آنان در داخل کشور ادامه دارد.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی از پلمب یک داروخانه که با این باند در ارتباط بود نیز خبر داد.
در همین رابطه دکتر یوسف مهرافشان، کارشناس مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز به ایرنا گفت: داروها دست‌کم سه تا پنج سال تاریخ انقضا دارند. بنابراین داروخانه‌ها برای مصرف یک تا یک و نیم سال خود داروها را انبار می‌کنند و نگهداری این مقدار دارو در انبار یک دارخانه غیر طبیعی نیست اما یک داروخانه، دارو را خارج از شبکه رسمی توزیع، نگهداری کرده و به فروش رسانده و دستگاه‌های نظارتی از وجود انبار آن بی‌اطلاع بوده‌اند بنابراین پرونده قاچاق دارو تشکیل و داروخانه تعطیل شد تا پرونده آن در کمیسیون مربوطه رسیدگی شود.

برادرکشی به خاطر تسهیلات ساخت مسکن

اختلاف دو برادر بر سر دریافت تسهیلات ساخت مسکن منجر به قتل یکی از آنها شد.
سیدمسعود حسینی، فرماندار باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر به ایلنا گفت: صبح یکشنبه فردی برادر ۲۰ ساله خود را در اداره کمیته امداد امام شهرستان باشت با ضربات چاقو از پا درآورد. بنا به گفته شاهدان عینی، اختلاف این دو برادر روی موضوع دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۵۰ متری در بخش بوستان شهرستان باشت بوده است.
فرماندار باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برادران در منطقه پیچاب باشت که منطقه‌ای محروم است زندگی می‌کنند و کمیته امداد، تسهیلاتی برای ساخت مسکن به این خانواده‌ها می‌دهد که این برادران در این زمینه باهم اختلاف پیدا کرده و در نهایت برادر بزرگ‌تر برادر کوچک‌تر را با ضربات چاقو از پا درآورد و فرار کرد.

متهم در دادگاه:

پدر و مادر همسرم مرا قصاص نمی کنند

مردی که از ۷ سال پیش به جرم قتل همسرش در زندان است از دادگاه درخواست کرد به او حکم آزادی موقت بدهند تا از اولیای دم رضایت بگیرد.
به‌گزارش  «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۳ با تماس زنی به اداره پلیس آغاز شد. وی گفت: دامادش پس از حمله به خانه او، دختر و پسرش را با ضربات چاقو مجروح کرده است. پس از این تماس، مأموران بلافاصله به نشانی مورد نظر رفتند و مشخص شد که داماد خشمگین به‌خاطر اختلاف با همسرش او را به قتل رسانده و پسر جوان خانواده نیز که بر اثر ضربات چاقو بیهوش شده بود به بیمارستان منتقل شد. پس از دستگیری متهم ، مادر مقتول به مأموران گفت: دختر و دامادم بر سر اینکه بچه دار نمی‌شدند اختلاف داشتند و مدام باهم درگیر بودند و دامادم مدام دخترم را کتک می‌زد تا اینکه او از خانه قهر کرد و یک ماهی به خانه ما آمده بود تا از همسرش جدا شود. روز حادثه دامادم به خانه ما آمد و به‌جای دلجویی به سمتش حمله کرد و دوباره کتکش زد. پسرم برای کمک به خواهرش جلو رفت که دامادم با چاقو او را زد و بعد در حمام را شکست و دخترم را در داخل حمام کشت و حالا هم من و پدرش برای او درخواست قصاص داریم.
در ادامه متهم در دفاع از خودش گفت: من و همسرم از ابتدا باهم اختلاف داشتیم و چون بچه دار نمی‌شدیم این اختلاف شدیدتر شده بود. یک ماه بود که همسرم قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود. من در یکی از شهرستان‌ها کار گرفته و به شهرستان رفته بودم، بعد از یک ماه به تهران برگشتم به خانه پدرزنم رفتم تا با همسرم آشتی کنم. وقتی زنگ خانه‌شان را زدم همسرم با فحاشی و داد و فریاد من را از خانه بیرون انداخت. خانواده‌اش هم از او حمایت می‌کردند. بعد برادرش به سراغم آمد و من را هل داد. از خانه‌شان خارج شدم اما آنها بازهم به من فحاشی می‌کردند. آنقدر عصبانی شدم که نتوانستم خودم را کنترل کنم. به سمت ماشین رفتم یک چاقو برداشتم و به خانه برگشتم به سمت همسرم رفتم؛ او با عصبانیت و ترس فحاشی کرد و به سمت حمام رفت. برادرش جلو آمد و با من درگیر شد که او را زدم بعد هم همسرم را کشتم.
بعد از گفته‌های متهم، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری ارسال شد و وی محاکمه شد و در نهایت هیأت قضات پس از شور متهم را به قصاص، پرداخت دیه و ۳ سال و نیم حبس محکوم کردند. حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.
به این ترتیب متهم در فهرست اعدامیان قرار گرفت و چندین بار اولیای دم برای اجرای حکم دعوت شدند اما آنها نه حاضر به گذشت شدند و نه حاضر به اجرای حکم قصاص. تا اینکه متهم از دادگاه درخواست اعمال ماده ۴۲۹ کرد. او در نامه‌ای به دادگاه نوشت که چون اولیای دم حاضر به تصمیم‌گیری نیستند از دادگاه درخواست دارم تا به وضعیتم رسیدگی کنند. من سالهاست در زندانم و درخواست دارم دادگاه من را آزاد کند تا بتوانم مستقیم با اولیای دم صحبت کنم و رضایت آنها را جلب کنم.

یک زن در جهرم شوهرش را کشت/۴

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: یک زن در جهرم، حین مشاجره با شوهر جوان خود، او را با سلاح سرد کشت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ خسرو رزمجویی در تشریح خبر قتل در جهرم گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان جهرم، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای تحقیقات به محل اعزام شدند.

رزمجویی افزود: ماموران انتظامی در تحقیقات اولیه مطلع شدند که خانمی ۲۸ ساله با همسر ۲۲ ساله خود درگیر شده و با ضربات سلاح سرد وی را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: همسر مقتول پس از انتقال به مقر انتظامی و در بازجویی اولیه، علت این اقدام را اختلاف خانوادگی و درگیری و مشاجره اعلام کرد.

رزمجویی آشنا نبودن زوجین با مهارت های زندگی نظیر کنترل خشم، ناتوانی در محبت و مهرورزی و از هم گسستگی ارتباطی و ضعف باورهای دینی و ارزشی را از عوامل وقوع این حادثه ناگوار برشمرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*