حوادث/ پایان یک سال زندگی مخفیانه قاتل

پایان یک سال زندگی مخفیانه قاتل

مرد جنایتکار که از یک سال قبل به اتهام قتل تحت تعقیب بود وقتی به ملاقات مادرش رفت از سوی پلیس دستگیر شد. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی کرج در تشریح این پرونده به «ایران» گفت: دوازدهم بهمن سال ۹۸ به‌ دنبال  یک درگیری خونین در یکی از محله‌های مهرشهر کرج مرد ۵۲ساله‌ای با شلیک گلوله دوستش جان باخت. عامل جنایت که مردی ۵۳ساله بود از محل گریخت؛ با اعلام موضوع به پلیس مشخص شد مقتول به‌ دنبال اختلاف قبلی با قاتل به خانه وی رفته که پس‌ از درگیری با شلیک گلوله او به قتل رسیده است.
همچنین مشخص شد متهم که با مادرش زندگی می‌کرد چند ماه به اصفهان فرار کرده و بعد از مدتی به‌ دنبال مهاجرت مادرش به یکی از شهرهای جنوبی ایران، سرانجام وقتی برای ملاقات با مادرش به‌ خانه او رفته بود کارآگاهان با رد‌یابی توانستند محل اختفای متهم را شناسایی و چند روز پیش او را دستگیر کنند؛متهم پس از انتقال به اداره آگاهی البرز در همان بازجویی‌های اولیه به قتلی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و گفت: این مقتول بود که با انگیزه درگیری به خانه ما آمد و من هم پس از درگیری او را با شلیک گلوله کشتم؛ در این مدت زندگی مخفیانه‌ای را سپری کردم و در نهایت به یکی از شهرهای جنوبی رفتم که از احوال زندگی مادرم مطلع شوم که در آنجا بازداشت شدم. این متهم پس از اعتراف به جنایت هولناکی که مرتکب شده بود به اتهام قتل عمد بازداشت شد و برای تکمیل پرونده قضایی به دادسرا منتقل شد.

بلاتکلیـــــفی قاتل مادربزرگ در زنــــدان

پسر جوان که به‌خاطر ازدواج با زنی بیوه مادربزرگش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با گذشت ۷ سال از این ماجرا همچنان بلاتکلیف در زندان مانده است.
به‌گزارش «ایران»، شهریور سال ۹۳ زن ۷۰ ساله‌ای در خانه‌اش واقع در منطقه یافت آباد به قتل رسید و وقتی مأموران پلیس برای بررسی صحنه جنایت به محل رفتند متوجه شدند وی در حال نماز خواندن بوده که به قتل رسیده و طلا و جواهراتش نیز سرقت شده است. شواهد نشان می‌داد که عامل قتل، فردی آشنا بوده است وقتی تلاش برای شناسایی قاتل ادامه داشت مردی به اداره پلیس رفت و گفت: من فکر می‌کنم نوه مقتول به‌ نام فرزاد ۱۸ساله قاتل مادربزرگش باشد چرا که او با ۲۰۰ گرم طلا پیش من آمد تا آن را برایش بفروشم.
با اظهارات این مرد، پلیس به سراغ فرزاد رفت و او را بازداشت کرد و وی در همان ابتدا به قتل مادربزرگش اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل با زن مطلقه‌ای که دو فرزند داشت آشنا و به او علاقه‌مند شدم می‌خواستم با او ازدواج کنم اما چون پولی نداشتم به فکر سرقت طلاهای مادربزرگم افتادم. روز حادثه به خانه مادربزرگم رفتم و در حالی که داشت نماز می‌خواند او را خفه کردم و با کارد آشپزخانه هم چند ضربه به او زدم و پس از دزدیدن طلاهایش فرار کردم.
در جلسه دادگاه همه فرزندان مقتول از جمله مادر فرزاد برای متهم درخواست قصاص کردند. متهم گفت: باور کنید قصد کشتن مادربزرگم را
نداشتم.
من فقط می‌خواستم ازدواج کنم ولی پولی نداشتم  و حالا هم پشیمان هستم. در حالی که قضات دادگاه فرزاد را به قصاص محکوم کرده و حکم صادره نیز در دیوان عالی کشور تأیید شد اما اولیای دم به‌خاطر ناتوانی در پرداخت تفاضل دیه پیگیر پرونده نشدند. به این ترتیب وی نزدیک به ۷سال بلاتکلیف در زندان ماند؛ تا اینکه وی با ارسال نامه‌ای خواهان تعیین تکلیف در پرونده‌اش شد. این پسر ۲۵ ساله وقتی در شعبه دوم دادگاه کیفری رو به روی قضات ایستاد گفت: می‌دانم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام و مجازاتم مرگ است اما حالا ۷ سال گذشته و من در این سال‌ها بلاتکلیف در زندان مانده‌ام از قضات دادگاه تقاضا دارم کمکم کنند تا تکلیفم روشن شود. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره سرنوشت متهم تصمیم

ماجرای ویدیوی «من تیمم را نمی‌فروشم» / عامل کودک آزاری دستگیر شد

ماجرای ویدیوی «من تیمم را نمی‌فروشم» / عامل کودک آزاری دستگیر شد

فردی که اقدام به آزار کودکی خردسال به بهانه مخالفت با تیم فوتبال مورد علاقه‌اش کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش ایسنا،  روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که درجریان آن مردی جوان با آزار و اذیت یک کودک خردسال از او می‌خواهد تا از تیم مورد علاقه‌اش اعلام برائت کرده و نسبت به آن بدگویی کند. موضوعی که با مخالفت این پسربچه روبه‌رو شده و همین موضوع نیز سبب شد تا مرد جوان اقدام به ضرب و شتم این کودک کند. این کودک در نهایت با بیان این جمله که من تیمم را نمی‌فروشم حاضر به انجام آنچه که فرد کودک آزار خواسته بود نشد. استقلالی بودن این کودک سبب شد تا کاربران فضای مجازی لقب پسرآبی را به او بدهند.

این ویدیو به سرعت در فضای مجازی منتشر شده و واکنش‌های زیادی را درپی داشت که از جمله آن می‌توان به واکنش شماری از بازیکنان تیم فوتبال استقلال، سخنگوی باشگاه استقلال و … در فضای مجازی اشاره کرد که تمامی آن‌ها با هشتگ #من_تیمم_را_نمیفروشم به اشتراک گذاشته شد. حتی باشگاه استقلال نیز اعلام کرد که از عامل این کودک آزاری شکایت خواهد کرد.

با گذشت یک روز از انتشار این ویدیو، از پلیس فتا خبر رسیده که عامل این کودک آزاری در شهرستان سبزوار شناسایی و دستگیر شده است. موضوعی که سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با ایسنا درباره آن گفت: به محض انتشار این ویدیو در فضای مجازی تیمی از ماموران پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در جریان آن متوجه شدند که ویدیو در یکی از روستاهای شهرستان داورزن در سبزوار ضبط شده که در پی آن تیمی از ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی با هدایت جناب سرهنگ جهانشیری، رییس پلیس فتای این استان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضایی در کمترین زمان ممکن اقدام به شناسایی و دستگیری عامل این کودک آزاری کردند، گفت: با دستگیری متهم در صبح امروز مشخص شد  ویدیوی ضبط شده مربوط به گذشته بوده است و منتشرکننده آن برای سرگرمی و جلب توجه اقدام به منتشر کردن آن در صفحه اینستاگرام خود کرده است.

پاشایی با بیان اینکه ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی این فرد را به دلیل کودک آزاری و جریحه دار کردن افکار عمومی به دادسرا تحویل دادند، گفت: چنین ویدیویی‌هایی با توجه به فراگیری فضای مجازی تاثیر بسیار بدی بر افکار عمومی داشته و حتی در خارج از مرزهای کشورمان نیز سبب لطمه زدن به چهره مردم مومن و نوعدوست کشور عزیزمان می‌شود، لذا پلیس فتا با چنین موارد برخورد خواهد کرد.

معاون پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه هرگونه کودک آزاری و انتشار تصاویر مربوط به آن در فضای مجازی جرم است، گفت: پلیس فتا برابر قانون به این موارد ورود و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*