آخرین خبر :

حوادث/ نقشه نگهبان برای سرقت مسلحانه محموله های میلیاردی

نقشه نگهبان برای سرقت مسلحانه محموله های میلیاردی

اعضای باند سارقان مسلح که محموله‌های میلیاردی سیگار و پارچه را سرقت می‌کردند هنگام فروش یکی از محموله‌ها از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

به گزارش «ایران»، ۲۴ اسفند سال گذشته، رهگذری هنگام عبور از بیابان‌های قلعه نو، متوجه صدای کمک خواهی مرد جوانی شد که دست و پاهایش بسته شده و کنار جاده افتاده بود. وی بلافاصله موضوع را به پلیس خبر داد.
مرد جوان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در تحقیقات گفت: از انباری در کهریزک ۲۱۵ کارتن سیگار خارجی بار زدم و به سمت اصفهان حرکت کردم. در منطقه شورآباد برای بررسی باد لاستیک کامیونم توقف کردم که ناگهان دو مرد مسلح یکی از سمت شاگرد و دیگری از سمت راننده سوار خودروام شدند. سارقان مسلح دو خودروی پراید و پژو داشتند و با تهدید سلاح مرا سوار خودروی پراید کردند. یکی از سارقان نیز پشت فرمان خودروی من نشست و به راه افتادند. آنها دست و پا و چشم هایم را بسته بودند، به همین دلیل جایی را نمی‌دیدم.در نهایت پس از ۴ ساعت مرا دست و پا بسته در بیابان رها کردند و با کمک رهگذری نجات پیدا کردم.
با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم‌ پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام تیم تحقیق به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت رفتند اما خودروهای سارقان بدون پلاک بود و هیچ رد و سرنخی از آنها در محل سرقت به دست نیامد. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ردپای مرد جوانی به‌نام شایان که نگهبان انبارهای کهریزک و شورآباد بود در این پرونده به دست آمد.
دستگیری هنگام فروش
با هماهنگی‌های قضایی شایان تحت نظر قرار گرفت و زمانی که او قصد داشت به همراه همدستانش یک محموله پارچه سرقتی را بفروشد در محل قرار دستگیر شدند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات ۵ عضو دیگر باند دستگیر شده و به سرقت یک محموله سیگار و دو محموله پارچه در کل به ارزش ۵ میلیارد تومان اعتراف کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این باند ادامه دارد.

کلاهبرداری به بهانه جذب فالوور

مرد شیاد که به بهانه افزایش فالوور در اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی تبلیغات و افزایش فالوور از وی کلاهبرداری کرده است.
شاکی در ادامه گفت: قصد داشتم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهم، به همین خاطر در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه با نام مغازه خود ایجاد کردم و با فردی آشنا شدم که مدعی بود با تبلیغات و افزایش فالوور با تعداد بالا باعث رونق کسب وکار من می‌شود. من هم بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد مبلغ ۱۵۰میلیون ریال برای وی واریز کردم و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از این فرد دریافت نکردم.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی،  رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری امور فنی ضمن شناسایی مجرم در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند این فرد با ترفند افزایش فالوور و تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرامی مشغول فعالیت مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی است.
با مشخص شدن هویت ادمین صفحه برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و پس از حضور در پلیس فتای پایتخت ضمن اعتراف به کلاهبرداری از بیش از ۳ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود ۵۰۰ میلیون ریال گفت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش فالوور و تبلیغات اینستاگرامی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و پس از واریز وجه، دیگر پاسخگوی آنها نبودم.
سرهنگ گودرزی ضمن هشدار به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند. همچنین از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا یا خدمات خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری سارق کودک و خودرو

مرد معتاد که یک خودرو را با کودکی ۳ساله ربوده بود در عملیات پلیس نیشابور دستگیر شد.
به گزارش «ایران»، بامداد دوشنبه مرد جوانی همراه فرزند خردسالش با خودروی سواری پژو ۲۰۶ سفید رنگ مقابل یک داروخانه شبانه‌روزی درمحدوده بلوار شهید فکوری مشهد توقف کرد. وقتی مرد جوان وارد داروخانه شد لحظاتی بعد مردی ناشناس خودروی او را درحالی که  یک کودک ۳ ساله  داخل آن بود به سرقت برد.
پدر کودک که به محض خروج از داروخانه متوجه سرقت خودرو و فرزندش شده بود وحشت‌زده و مضطرب با پلیس تماس گرفت.سردار «محمد کاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با اعلام این خبر تیم گشت کلانتری شهرک ناجا بلافاصله وارد عمل شد. با توجه به حساسیت موضوع طرح  ضربتی در دستور کار پلیس قرار گرفت. متهم که متوجه تعقیب و گریز سایه به سایه پلیس شده بود با ترس و وحشت، کودک را در محور نیشابور – مشهد رها کرد و پس از طی مسافت کوتاهی، خودرو را نیز رها ساخت و متواری شد.این مقام انتظامی گفت: با کشف خودرو، آرمین ۳ ساله به آغوش خانواده اش بازگشت و مأموران انتظامی اقدام‌های گسترده و ردزنی‌های دقیق خود را  در این عملیات پیچیده و سنگین ادامه داده و توانستند متهم را شناسایی و اوایل همان شب او را در شهرستان نیشابور دستگیر کنند. متهم ۲۴ ساله که دارای سابقه کیفری بوده و به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد به مشهد انتقال یافت تا با دستورات تخصصی مقام قضایی، تحقیقات تکمیلی پرونده انجام شود.

حمله مرگبار  سگ های ولگرد به مرد جوان

مرد جوانی در حاشیه شاهین‌شهر بین اتوبان اصفهان تا مسکن مهر بر اثر حمله دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد جان باخت.
سعید جعفری، رئیس اورژانس شهرستان شاهین‌شهر و میمه به فارس گفت: جوان حدود ۳۳ ساله‌ای روز دوشنبه در حمله سگ‌های ولگرد در حاشیه شاهین شهر براثر حمله دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد به‌شدت مصدوم شد و در دم جان باخت.وی  خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد فرد فوت‌شده پیش از حمله از شدت ترس بیهوش شده و سگ‌های ولگرد جسد وی را دریدند.وی به مورد دیگری که هفته گذشته در مناطق حاشیه‌ای مسکن مهر شاهین‌شهر رخ داد اشاره کرد و گفت: یکی از افراد معتاد به زمین خالی از سکنه رفته بود و در حالی که دچار بیش‌مصرفی مواد مخدر(اوردوز) شده بود با حمله سگ‌های ولگرد به‌‌شدت مصدوم شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*