آخرین خبر :

اخبار علمی/کفیر از بروز توفان سیتوکینی در بیماران کرونایی پیشگیری می کند

یافته جدید محققان؛

کفیر از بروز توفان سیتوکینی در بیماران کرونایی پیشگیری می کند

کفیر از بروز توفان سیتوکینی در بیماران کرونایی پیشگیری می کند

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد ماست تخمیرشده موسوم به کفیر می تواند از بروز توفان سیتوکینی پیشگیری نماید.

به گزارش مدیکال نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مولکول‌های موجود در نوعی ماست معروف به کفیر، با مسدود کردن ارتباط بین سلول‌ها، توانایی مبارزه با باکتری‌های بیماری زا را دارند.

این گزارش همچنین نویدبخش مبارزه با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است و به جلوگیری از بروز توفان سیتوکینی که توسط کروناویروس اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.

کفیر نوشیدنی لبنی پروبیوتیکی تخمیر شده است که از طریق ریختن دانه‌های کفیر حاوی مخمر و باکتری اسیدلاکتیک در شیر گاو یا بز تولید می‌شود.

پروبیوتیک ها به عملکردهای ایمنی بدن کمک می‌کنند، بر توازن جمعیت میکروبی در سیستم گوارش تأثیر می‌گذارند و به طور بالقوه از بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت می‌کنند

خواص ترکیب قهوه و لیمو ترش برای سلامتی

پژوهشگران آلمانی معتقدند اضافه کردن لیمو به قهوه، خواص آن را دو برابر می‌کند.

به گزارش  اسپوتنیک، بر اساس یک پژوهش، اضافه کردن لیمو به قهوه سبب می‌شود تا خاصیت آن دو برابر شود؛ اما باید این نکته ذکر شود که این نوشیدنی تنها در صورتی که به میزان متعادل مصرف شود، می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامتی داشته باشد.

زمانی که شما قهوه را با لیمو مصرف می‌کنید، بدن دو برابر آنتی اکسیدان دریافت می‌کند، زیرا فلاونوئید‌های موجود در قهوه با ویتامین C دو برابر در تأثیرگذاری بر رادیکال‌های آزاد فعال دارند. ویتامین C و کافئین تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارند.

خواص بی‌نظیر سبزی که سرشار از آهن است

یک متخصص طب سنتی گفت: خاصیت آنتی اکسیدان بالای اسفناج سبب شده است تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار  کرد: در بین انواع سبزیجات، اسفناج یکی از پرفایده‌ترین سبزیجاتی است که در منابع طب سنتی با نام اسفاناخ شناخته می‌شود و دارای مزاجی سرد و‌تر است.

او افزود: اسفناج دارای مواد معدنی از قبیل آهن، کلسیم، منگنز، روی، سلنیوم و همچنین سرشار از ویتامین‌های A، E و C و خصوصا K بوده است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: خاصیت آنتی اکسیدان بالای این سبزی سبب شده است تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. اسفناج دارای خاصیت ضد التهابی داشته و تب بر است، همچنین برای برطرف کردن التهاب حلق، گلو، سرفه‌های خشک و سوزش ادرار مفید خواهد بود.

حاجی حیدری تصریح کرد: قرار دادن اسفناج در وعده‌های غذایی بیماران دستگاه تنفسی و خصوصا ریوی به شدت توصیه می‌شود زیرا مصرف این سبزی برطرف کردن درد و خشونت سینه را به همراه خواهد داشت.

او افزود: افرادی که از یبوست رنج می‌برند، اسفناج بخورند. اسفناج به دلیل دارا بودن فیبر بسیار زیاد نه تنها در درمان یبوست موثر خواهد بود بلکه به هضم سریع‌تر غذا نیز کمک می‌کند. از دیدگاه طب سنتی، اسفناج ارزش غذایی بالایی داشته و هضم سریعی دارد، همچنین ملین بوده و باعث پاکسازی دستگاه گوارش می‌شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه اسفناج سرشار از آهن است، گفت: معمولا افراد برای درمان کم خونی این سبزی را در وعده غذایشان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت که اگزالات موجود در آن، جذب آهن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

حاجی حیدری گفت: اسفناج پخته شده با روغن بادام شیرین با توجه به خاصیت نرم کنندگی سینه، ضد التهابی، ضد تب و سرفه برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند کرونا سودمند خواهد بود.

محققان ژاپنی هشدار می دهند؛

ارتباط بین مصرف داروی «فاویپیراویر» و آسیب کبدی بیماران کووید ۱۹

ارتباط بین مصرف داروی «فاویپیراویر» و آسیب کبدی بیماران کووید ۱۹

مطالعه جدید نشان می دهد داروی ضدویروسی فاویپیراویر که برای درمان کووید۱۹ استفاده می شود اگر بیش از اندازه مشخص شده مصرف شود باعث آسیب کبدی می شود.

به گزارش مدیکال نیوز، طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، فاویپیراویر در درمان کووید ۱۹ مؤثر نبوده است. این دارو همچنین در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و سنگاپور استفاده نمی‌شود.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه تویاما و دانشگاه نیهون ژاپن، میزان و الگوی آسیب کبدی ناشی از فاویپیراویر و میزان آن در سرم خون بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را بررسی کردند.

نتایج مطالعه نشان داد وجود میزان بالاتر فاویپیراویر در سرم خون در بیمارانی مشاهده شد که دچار آسیب کبدی شده بودند.

قرص‌های فاویپیراویر به شکل قرص‌های استاندارد ۲۰۰ میلی گرمی است اما در بعضی از کشورها، متخصصان سلامت بدون در نظر گرفتن شدت بیماری، ۵ قرص را در یک دوره ۲۴ ساعته برای بیمار تجویز می‌کنند که خطرناک است.

این دارو همچنین تراتوژنیک است، یعنی ممکن است از طریق اثر سمی روی جنین باعث نقایص مادرزادی شود و در بعضی موارد نیز دارای اثرات جهش زایی طولانی مدت است.

تاثیر سلنیوم در پیشگیری از پوکی استخوان

مطالعات محققان چینی نشان می‌دهد عنصر معدنی سلنیوم در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان نقش دارد. استخوان‌ها از فیبرهای کلاژن و مواد معدنی تشکیل شده‌اند. از بدو تولد تا اوایل ۲۰ سالگی، سلول‌های استخوانی با جذب مواد مغذی و معدنی رشد می‌کنند و متراکم می‌شوند.

معمولا اوج تراکم استخوان‌ها در ۲۰ سالگی است. رشد و توسعه استخوان‌ها تا حدود ۲۵ سالگی ادامه دارد و پس از آن کاهش می‌یابد. پس از ۴۵ سالگی و با افزایش سن، تراکم استخوان‌ها به تدریج کاهش می‌یابد و کلسیم لازم برای بدن از ذخیره استخوان‌ها تامین می‌شود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد علاوه بر کلسیم، ماده معدنی سلنیوم نیز در جلوگیری از پوکی استخوان نقش دارد. ماهی، انواع آجیل، گوشت گاو و مرغ و انواع دانه‌های روغنی، غلات، جگر، لوبیا، نان، تخم مرغ، بوقلمون، میگو و سیر حاوی سلنیوم هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*