اخبار علمی/میوه‌ای تابستانی که خوردنش مثل ضدآفتاب عمل می‌کند

فواید جادویی کاهو برای بیماران دیابتی

کاهو جزو سبزیجات مورد علاقه بسیاری از افراد است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

به گزارش  العالم، کاهو حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک و ویتامین‌های A، K است، بنابراین به چندین دلیل مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

محتوای کم کربوهیدرات

یک فنجان کاهو علاوه بر ۱ تا ۲ گرم کربوهیدرات فقط حدود ۵ تا ۱۰ کالری دارد، بنابراین انجمن دیابت آمریکا می‌گوید یکی از فواید کاهو برای دیابتی‌ها این است که فرد نیازی به شمارش کربوهیدرات موجود در سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کاهو ندارد.

کاهو حاوی نیترات است

نیترات به عنوان ماده نگهدارنده در غذا‌ها استفاده می‌شود و خوردن غذا‌های طبیعی غنی از نیترات می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سلامت کلی گردش خون را بهبود بخشد.

تأثیر بر میزان قند خون

“کاهو” به عنوان یک سبزی بی خطر با “شاخص گلیسمیک” پایین (سرعت جذب گلوکز از مواد غذایی در بدن) در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از افزایش سطح قند خون در بیمار مبتلا به دیابت جلوگیری کرده و باعث تقویت استخوان می‌شود.

 

کاهو

بهبود بینایی

کاهو منبع ویتامین “A” است که در سلامت چشم نقش دارد.

بهبود خواب

عصاره کاهو به بهبود وضعیت خواب کمک می‌کند.

خواص ضد التهابی

کاهو به کنترل و جلوگیری از عفونت‌های مختلف کمک می‌کند.

کاهش وزن

کاهو حاوی درصد بالایی از آب است که می‌تواند به شما کمک کند هنگام غذا خوردن سریع احساس سیری کنید.

تقویت ایمنی بدن

کاهو حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C است که به عنوان تقویت کننده ایمنی بدن و جلوگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده است.

میوه‌ای تابستانی که خوردنش مثل ضدآفتاب عمل می‌کند

یک مطالعه پزشکی جدید نشان داده است که خوردن یک میوه تابستانی از پوست انسان در برابر آسیب اشعه UV آفتاب محافظت می‌کند.

به گزارش  وب سایت تایمز، محققان دانشگاه آلاباما بیرمنگام ثابت کرده اند که خوردن پودر انگور، معادل ۲۵/۲ فنجان انگور در روز به مدت ۱۴ روز متوالی، از آسیب پوست در برابر اشعه ماورای بنفش و نور خورشید محافظت می‌کند، به گونه‌ای که انگور به عنوان یک ضد آفتاب عمل و لایه محافظت اضافی را ایجاد می‌کند.

محققان با تعیین حداقل دوز اشعه ماورای بنفش که باعث قرمزی پوست در عرض ۲۴ ساعت می‌شود، واکنش پوست افراد به آن را به مدت دو هفته قبل و بعد از خوردن انگور آزمایش کردند.

محققان گفتند که تجزیه و تحلیل بیوپسی‌های پوستی نشان داد رژیم غذایی انگور با کاهش آسیب DNA، کاهش مرگ سلول‌های پوستی و کاهش مارکر‌های التهابی روی پوست ناشی از این اشعه‌ها که می‌تواند سرطان زا باشد، همراه است.

 

مطالعات نشان می دهد؛

ترکیب چاقی و کووید ۱۹ در مردان مرگبارتر است

ترکیب چاقی و کووید ۱۹ در مردان مرگبارتر است

مدت هاست که مشخص شده است چاقی عامل پرخطر برای بیماری کووید ۱۹ شدید در افراد است. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این ارتباط حتی در مردان بیشتر از زنان است.

به گزارش مدیسن نت، در این مطالعه، محققان مرکز پزشکی مونت فیور نیویورک به بررسی داده‌های بیش از ۳۵۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان پرداختند.

محققان مشاهده کردند هم چاقی متوسط (شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۴۰) و هم چاقی شدید (شاخص توده بدنی بالای ۴۰) با میزان بالاتر مرگ و میر برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان مرتبط است.

در مقایسه با بیماران با وزن سالم (شاخص توده بدنی ۱۸ تا ۲۵)، بیماران کرونایی مبتلا به چاقی متوسط ۴۴٪ بیشتر در معرض خطر مرگ در بیمارستان بودند و کسانی که به شدت چاق بودند تقریباً دو برابر بیشتر با احتمال مرگ روبرو بودند

نوشیدنی‌های قندی ریسک سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند

نوشیدنی‌های قندی ریسک سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند

محققان دریافتند مصرف نوشیدنی‌هایی که با استفاده از قند شیرین شده‌اند، موجب افزایش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان زیر ۵۰ سال می‌شود. همچنین مصرف بیش از اندازه این نوع نوشیدنی‌ها در سنین نوجوانی و بزرگسالی موجب افزایش ریسک ابتلا به این بیماری می‌ شود.

به گزارش  پایگاه خبری ساینس، بر اساس نتایج این تحقیقات که توسط  محققان دانشگاه واشینگتن واقع در آمریکا صورت گرفته زنانی که در طول روز نیم لیتر یا بیشتر نوشیدنی‌های حاوی قند مصرف می‌کنند، در مقایسه با زنانی که در طول هفته ۲۳۰ میلی‌لیتر از این نوع نوشیدنی‌ها می نوشند، بیش از دو برابر در معرض ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند.

به گفته محققان مصرف روزانه ۲۳۰ میلی‌لیتر نوشیدنی حاوی قند موجب افزایش ۱۶ درصدی ریسک ابتلا به این نوع سرطان می‌شود.

نتایج یک مطالعه

واکسن عامل اصلی مهار شیوع کووید-۱۹ است

واکسن عامل اصلی مهار شیوع کووید-۱۹ است

 نتایج یک مطالعه بزرگ نشان داده است که واکسیناسیون عامل اصلی کاهش عفونت‌های کووید-۱۹ است و قرنطینه تاثیر چندانی در این زمینه ندارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مشخص شده است که با تزریق دو دوز واکسن به بیش از ۹۵ درصد مردم، از آنها در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹، موارد شدید این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن محافظت می کند.

اولین ارزیابی از یک برنامه واکسیناسیون ملی نشان داد که موارد ابتلا به کرونا زمانی که مردم دو دوز واکسن کرونای شرکت فایزر را دریافت کردند، نسبت به زمان آغاز قرنطینه به شدت افت کرد.

همچنین پس از تزریق دو دوز واکسن، میزان عفونت ها و موارد بستری در بیمارستان در سنین بالای ۶۵ سال به سرعت کاهش یافت و مهمتر اینکه این روند در افراد جوان تر نیز ادامه داشت که این موضوع نشان می دهد این واکسن در متوقف کردن گسترش کلی به شدت موثر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*