اخبار علمی/مگس خانگی تا ۲۴ ساعت حامل کروناویروس است

آثار شگفت‌انگیز شستن صورت با آب گازدار

آب‌های گازدار، سرشار از دی اکسید کربن هستند که شستن صورت با آن‌ها اثرات شگفت انگیزی به دنبال دارد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آب‌های گازدار، سرشار از دی اکسید کربن هستند که به از بین بردن سلول‌های مرده و پاکسازی پوست کمک می‌کنند. این آب‌ها همچنین، به روند بازسازی سلول‌ها کمک کرده و دسترسی بافت‌های پوست به اکسیژن در گردش خون را تسهیل می‌کنند.

اگر هر روز صبح صورت خود را با ترکیبی از آب گازدار و آب ساده بشویید، متوجه خواهید شد که این روش در حفظ طراوت و درخشندگی پوست صورت شما در طول روز و همچنین بالا بردن توانایی پوست برای مقابله با عوامل بیرونی به ویژه درجه حرارت بالا تاثیر به‌سزایی دارد.

آیا آب‌های گازدار برای انواع مناسب هستند؟

فرمول آب گازدار برای انواع پوست‌ها مناسب است. اگر پوست خشک و حساسی دارید، توصیه می‌شود آب گازدار را با مقداری آب معدنی مخلوط کرده و صورت خود را بشویید. برای انجام این کار ابتدا ۲۰ ثانیه نفس خود را در سینه حبس کنید. اگر پوست شما خشک و حساس است، این کار را به مدت ۲ بار در هفته انجام دهید و در صورت داشتن پوست طبیعی یا چرب، می‌توانید تا ۴ بار در هفته صورت خود را با آب گازدار بشویید.

البته می‌توانید پارچه‌ای پنبه‌ای را با آب گازدار مرطوب کرده و هفته‌ای یک یا دو بار به مدت ۱۰ دقیقه مانند ماسک روی پوست خود قرار دهید یا کمی آب معدنی و آب گازدار را یک بطری اسپری بریزید و هر روز صبح به پوست اسپری کنید.

روزه داری اسلامی التهابات بدن را کاهش می دهد

روزه داری اسلامی التهابات بدن را کاهش می دهد

 رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فواید روزه داری اشاره کرد و گفت: روزه‌داری اسلامی با کاهش پدیده‌ های التهابی زیان‌بار و نیز تنظیم پاسخ‌های ایمنی در بدن توام می‌شود.

دکتر فریدون عزیزی در گفت و گو با  ایرنا، اظهار داشت: فعالیت سلول‌ های ایمنی و ترشح عواملی مانند ایمونوگلوبولین‌های مخاطی در روزه‌داری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این زمان، نخوردن غذا بدن انسان را در مقابل استرس‌ها مقاوم می‌کند و هنگام خوردن غذا پدیده ترمیم بافت‌ها و رشد سلولی رخ می‌دهد و در مجموع با واکنش‌های مفید و تقویت سیستم ایمنی مقاومت در مورد بیماری‌ها حاصل می‌شود.

عزیزی ادامه داد: روزه‌داری اسلامی و سایر روزه‌داری‌های متناوب که حداکثر زمان نخوردن غذا در آنها کمتر از ۲۴ ساعت است، هیچ گونه ضعف و کاهشی در فعالیت‌های بدن، کمی مقاومت در مقابل استرس‌ها و نیز افزایش ابتلا به بیماری‌های مختلف را ایجاد نمی‌کنند. بلکه در بسیاری موارد کاهش پدیده‌های التهابی و استرس را سبب شده و مقاومت نسبی در مورد ابتلا به بیماری‌ها ایجاد می‌کند.

وی گفت: با تغییرات مفیدی که در سطح سلول‌ها و بافت‌های بدن رخ می‌دهد و کاهش پدیده‌های التهابی و مقاومت در مقابل استرس، فرد روزه‌دار وضعیت بهتری از افراد دیگر در برابر بیماری کرونا خواهد داشت ولی نمی‌توان کلمه پیشگیری را به کار برد. زیرا پیشگیری از بیماری باید از طریق واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌های اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از نزدیک شدن به بیماران کرونایی و رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی انجام شود.

عزیزی، نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در فاصله افطار تا سحر، کاهش مصرف چای، قهوه و مواد شیرین، استفاده کافی از میوه‌ها و سبزیجات، مرطوب نگهداشتن محیط منزل و حضور کمتر در فضاهای گرم و خشک را از مهمترین توصیه ها به روزه داران اعلام کرد.

یافته جدید تحقیقاتی؛

مگس خانگی تا ۲۴ ساعت حامل کروناویروس است

مگس خانگی تا ۲۴ ساعت حامل کروناویروس است

یک مطالعه جدید نشان داده است که مگس های خانگی می توانند کروناویروس را تا ۲۴ ساعت پس از مواجهه با ویروس حمل کنند و از عوامل بالقوه انتقال ویروس هستند.

به گزارش مدیکال نیوز، مگس‌های خانگی به عنوان عوامل انتقال بیماری‌های باکتریایی، انگلی و ویروسی به انسان و حیوانات شناخته می‌شوند. با این حال، تاکنون نقش مگس خانگی در انتقال کروناویروس بررسی نشده است.

از این رو محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مگس می‌تواند کروناویروس را با خود حمل کند، ویروس را زنده حفظ کند و آن را به سطوح انتقال دهد.

مطالعات جداگانه ای برای بررسی این موضوع انجام شد. در اولین مطالعه، مگس‌های خانگی پس از قرار گرفتن در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند. در مطالعه دوم، نمونه‌های محیطی پس از تماس با مگس‌های آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج نشان داد تمام مگس‌های قرارگرفته در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس تا ۴ ساعت و ۲۴ ساعت بعد از قرارگیری از لحاظ RNA ویروسی مثبت بودند.

علائم کمبود ویتامین B۱۲ در بدن

ویتامین B ۱۲ یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که باید در بدن وجود داشته باشد و کمبود آن را می‌توان با مشاهده دو علامت در ناحیه صورت شناسایی کرد.

به گزارش  العالم، ویتامین “B۱۲” یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که باید در بدن وجود داشته باشد، زیرا بسیاری از فواید جسمی و سلامتی را داراست همچنین باعث عملکرد مناسب اعضای بدن می‌شود.

این ویتامین همزمان در ساخت سلول‌ها و بافت‌های بدن کارایی دارد و کمبود آن باعث بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌های اعصاب می‌شود، زیرا علائم کمبود این ویتامین بسیار کند رشد می‌کند تا جایی که به راحتی قابل مشاهده نیست، اما دو علامت هشدار دهنده اصلی در صورت وجود کمبود ویتامین B۱۲ را نشان می‌دهد که این دو علامت درد عصب صورت و زردی آن است.

درد عصبی

نورالژی یا درد عصبی در صورت علامت هشدار دهنده سطح پایین B۱۲ است و این درد معمولاً فقط در یک طرف صورت متمرکز می‌شود. درد می‌تواند در استخوان گونه درست در زیر چشم باشد همچنین می‌تواند درد شدیدی در پیشانی احساس شود. کمبود ویتامین B۱۲ ممکن است باعث درد عصبی جدا شده در صورت با احساس سوزن سوزن شدن در طرف آسیب دیده شود.

علائم کمبود ویتامین B۱۲ در بدن

دکتر جیتندرا باروا متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: گاهی اوقات درمان درد عصب صورت بسیار دشوار است و بیماران ممکن است اغلب تحت چندین روش درمانی قرار گیرند بدون اینکه موفقیت زیادی کسب کنند.

زرد شدن صورت

افرادی که سطح ویتامین B۱۲ پایینی دارند، علاوه بر مشاهده زردی در سفیدی چشم، ممکن است رنگ صورتشان هم به زردی تبدیل شود.

این تغییر رنگ در صورت، به دلیل تأثیر تولید گلبول‌های قرمز در بدن است و تأکید می‌کند که وقتی بدن فاقد ویتامین B۱۲ است، قادر به کمک به بدن در تولید گلبول‌های قرمز نیست که این ناتوانی و کمبود گلبول قرمز منجر به کم خونی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*