آخرین خبر :

اخبار علمی/خطر مرگبار ترکیب کلسیم و ویتامینD

خطر مرگبار ترکیب کلسیم و ویتامینD

مطالعات نشان می‌دهد ترکیب کلسیم با ویتامین D می‌تواند برای سلامت انسان بسیار خطرناک باشد.

به گزارش  اسپوتنیک؛ این روزها مصرف مکمل‌ها برای بیشتر افراد به یک عادت تبدیل شده است. در حالیکه یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که مصرف بیش از حد ویتامین‌ها باعث افزایش امید به زندگی نمی‌شود.

همچنین مصرف این مکمل‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته را کاهش نمی‌دهد؛ حتی، ترکیب دو مکمل محبوب می‌تواند نتیجه کاملاً معکوس داشته باشد. به طور خاص، مصرف کلسیم با ویتامین D خطر سکته مغزی را ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

دانشمندان بیست مطالعه را برای ارزیابی ترکیب کلسیم و ویتامین D تجزیه و تحلیل کردند. بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در این تحقیق شرکت کردند. از این تعداد، ۳۷۰۰ نفر دچار سکته شدند. در مطالعه‌ای مشابه که سال ۲۰۱۶ در مجله “Osteoporosis International” منتشر شد نیز نتایجی مشابه بدست آمد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این دمنوش خوشمزه

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی دمنوش‌ها می‌تواند تاثیرات زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع بیماری‌ها داشته باشد.

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گیاه گل گاو زبان اظهار کرد: گیاه گل گاوزبان زبان با نام علمی Echium amoenu‌m شناخته شده و گیاه علفی یکساله است که با در نقاط مختلف جهان و در شمال ایران خصوصا استان گیلان به صورت خودرو رویش دارد.

او افزود: گل گاو زبان در طب سنتی ایران لسان الثور نامیده می‌شود و دارای مزاج گرم و‌تر است و برای درمان بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های تنفسی و پوستی و دهان و لثه خصوصا بیماری‌های اعصاب کاربرد دارد.

حاجی حیدری تصریح کرد: از گذشته مردم با خواص آرام بخشی گل گاو زبان آشنا بوده اند، اما دیگر خواص مهم گاوزبان از دیدگاه طب سنتی استفاده در درمان بیماری‌های سوداوی و یا به اصطلاح امروزی بیماری‌های اعصاب و روان مانند افسردگی، اختلالات پانیک و وسواس و اختلال خواب و اضطراب و تپش قلب است و مصرف آن به همراه سنبل الطیب تاثیر خواب آوری و آرام بخشی آن را افزایش می‌دهد.

خواص گل گاو زبان را بشناسید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: گل گاو زبان برای درمان بیماری‌هایی مانند برفک و افت دهان و التهابات دهان و لثه موثر است و استفاده از آن باید به شکل پودر یا خاکستر آن به صورت موضعی باشد.

حاجی حیدری درباره خواص دیگر گل گاو زبان گفت: از خواص مهم دیگر گل گاو زبان می‌توان تقویت عمومی بدن خصوصا تقویت قلب را نام برد و می‌توان از دمنوش آن روزی دو الی سه بار استفاده کرد.

حاجی حیدری گفت: گل گاوزبان نشاط آور بوده و رنگ چهره را روشن می‌کند و برای خشونت سینه و تنگی نفس خصوصا دم کرده آن با شکر و نبات و یا عسل مفید بوده و در شکستن سنگ‌های کلیه نیز کاربرد دارد.

حاجی حیدری افزود: مصرف دمنوش گل گاو به اینصورت که یک قاشق مرباخوری آن را در یک لیوان آب دم کرده و بهتر است کمی عسل نبات یا شکر داخل دمنوش ریخته شود و مصرف و روزانه تا حدود چهار گرم از گیاه خشک بیشتر استفاده نشود.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: مصرف زیاد و طولانی مدت گل گاو زبان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از عوارض مهم این گیاه دارویی می‌توان افزایش فشار خون را نام برد، ولی به طور کلی توصیه می‌شود، همچنین این دمنوش در بیماران مبتلا به فشار خون و در دوره بارداری و شیردهی حتی المقدور مصرف نشود.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: به طور کلی مصرف گیاهان دارویی به صورت خودسرانه و مداوم به خاطر عوارض جانبی احتمالی توصیه نمی‌شود، در ضمن گفتنی است که استفاده درمانی از گیاهان دارویی حتما باید زیر نظر متخصصان طب سنتی انجام شود.

استفاده از متالوآنزیم‌ها برای درمان سرطان

استفاده از متالوآنزیم‌ها برای درمان سرطان

 محققان موسسه تحقیقاتی RIKEN واقع در ژاپن با استفاده از متالوآنزیم‌ها برای دارورسانی توانستند تومور سرطانی را هدفگیری کرده و رشد آن را متوقف کنند.

به گزارش  پایگاه خبری ساینس، در این تحقیقات دو آزمایش مستقل در رابطه با دارورسانی هدفمند انجام شد. در آزمایش اول محققان توانستند با دارورسانی از طریق متالوآنزیم‌ها مانع شکل‌گیری تومور توسط سلول‌های سرطانی در بدن موش‌ها شوند.

در آزمایش دوم که به منظور مقابله با تومورهای شکل گرفته طراحی شده بود، محققان توانستند با بهره‌گیری از متالوآنزیم‌ها، داروی ضدسرطان را در تومور فعال کنند و تنها سلول‌های تومور را مورد هدف دارو قرار دهند.

تاثیر فوق‌العاده سیب در پیشگیری از ابتلا به سرطان

یک متخصص تغذیه درباره فواید سیب و تاثیر فوق‌العاده آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش  اسپوتنیک، سیب یک محصول غذایی آشنا برای هر فرد از زمان کودکی به شمار می‌رود، اما تعداد اندکی از مردم می‌دانند که سیب دارای عناصر مختلفی است که نه تنها تأثیری مفید بر بدن دارد؛ بلکه نقشی مهمی را در جلوگیری از سرطان ایفا می‌کند.

در همین راستا، «اولگا اشمیلوا»، یک متخصص تغذیه روس در گفت‌وگو با شبکه Zvezda در خصوص ماهیت عناصر موجود در سیب و اینکه چگونه بر سلامتی ما تأثیر می‌گذارند، صحبت کرد.

سیب

او گفت: سیب یک محصول سالم به شمار می‌رود و دارای مقادیر زیادی فیبر است که وجود آن برای عملکرد روده ضروری است. همچنین این میوه پرطرفدار حاوی آهن بوده و برای کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند منبع خوبی از آهن محسوب می‌شود.

اولگا اشمیلوا ادامه داد: سیب، به خصوص سیب‌هایی که غیر شیرین اند، دارای مقدار اندکی فروکتوز هستند و گزینه مناسبی برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و مقاومت به انسولین دارند، محسوب می‌شوند، چرا که این افراد میزان زیادی گلوکز دریافت نمی‌کنند و بار لوزالمعده به حداقل می‌رسد.

این متخصص روس گفت: من فکر می‌کنم ویژگی‌های ذکر شده برای گنجاندن سیب در رژیم غذایی هر روزه کافی است و من به عنوان یک متخصص تغذیه خوردن سیب را به صورت میان وعده توصیه می‌کنم، چرا که دارای کالری اندکی است.

او همچنین افزود: ویتامین C موجود در سیب، یک آنتی اکسیدان است که به نوبه خود، نقشی اساسی در پیشگیری از سرطان دارد.

خوردن سیب

گفتنی است، پایگاه (healthline) پیشتر در گزارشی در خصوص فواید سیب نوشته بود افرادی که روزانه یک سیب یا بیشتر از یک سیب مصرف می‌کنند، در خطر پایین تری از ابتلا به سرطان قرار دارند و به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۸ درصد کمتر به سرطان روده بزرگ و پستان مبتلا می‌شوند.

بیشتر افراد مبتلا به کرونای خفیف ماه ها نیاز به مراقبت دارند

بیشتر افراد مبتلا به کرونای خفیف ماه ها نیاز به مراقبت دارند

 بیشتر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف ماه ها بعد از بهبودی هنوز به مراقبت نیاز دارند.

به گزارش یونایتدپرس، طبق داده های منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا،   تقریبا ۷۰ درصد از بزرگسالان مبتلا به کووید-۱۹ که به مراقبت های بیمارستانی نیاز ندارند، دست کم یک بار در ماه یک تا ۶ ماه پس از ابتلا به این بیماری به دلیل طولانی شدن علایم این ویروس به یک ارایهدهنده خدمات بهداشتی مراجعه می کنند.

این مرکز اعلام کرد که ۸۸ درصد از این افراد، ۶۵ ساله و مسن تر هستند؛ این بزرگسالان مسن طی ۶ ماه اول بعد از نتیجه مثبت آزمایش کرونای خود، به طور متوسط ‌حداکثر هفت بار به پزشکان و متخصصان مراقبت های اولیه مراجعه می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*