اخبار علمی/خطر بروز سرطان با مصرف روغن های جامد و نیمه جامد

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت عنوان کرد؛

خطر بروز سرطان با مصرف روغن های جامد و نیمه جامد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: مصرف روغن های جامد و نیمه جامد باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ ها و انسداد عروق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا عبداللهی افزود: بر اساس نتایج آخرین یافته های علمی در جهان، مصرف روغن های جامد و نیمه جامد همچنین به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا خطر بروز سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مصرف خانگی روغن های جامد به هیچ عنوان توصیه نمی شود و روغن جامد به علت بافت مورد نیاز شیرینی ها، عمدتاً در قنادی ها کاربرد دارد، افزود: اسید های چرب اشباع موجود در روغن جامد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها را بدنبال دارد.

تغذیه دوران کرونا؛

آب کافی بنوشید/مصرف شکر را محدود کنید

آب کافی بنوشید/مصرف شکر را محدود کنید

شیوع بیماری کرونا باعث شد تا تغذیه افراد نیز دچار تغییر و تحول شود، به طوری که لازم است برخی خوردنی ها را کمتر مصرف کنیم و در مقابل، بعضی از مواد غذایی رابیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ سلامت ما حیاتی است.

هر موقع که آب در دسترس‌تان بود، سعی کنید مقداری آب بنوشید. اگر احساس تشنگی می‌کنید آب تصفیه شده بهترین و ارزان‌ترین نوع نوشیدنی است.

نوشیدن آب به جای آبمیوه‌های شیرین راحت‌ترین راه برای دوری از مصرف بیش از اندازه قند و کالری است.

برای بهتر کردن طعم آب می‌توانید به آن میوه‌های یخ زده مانند مرکبات و یا خیار به همراه گیاهانی مانند نعناع، اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید.

از نوشیدن چای تیره و یا قهوه‌های قوی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و کافئین‌دار خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها آب بدن‌تان را کم می‌کنند و الگوی خواب‌تان را برهم می‌ریزند.

مصرف شکر را محدود کنید

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده افراد بزرگسال باید کمتر از ۵ درصد انرژی روزانه مورد نیاز خود را از مصرف شکر دریافت کنند.

اگر نیاز به خوردن یک خوراکی شیرین دارید، میوه‌های تازه و خشکی را که شکر افزودنی نداشته باشد در اولویت قرار دهید.

اگر هوس خوراکی یا دسر دیگری را کرده‌اید، مطمئن شوید قند کمی دارند و یا مقدار کمی از آنها را نوش جان کنید.

گزینه‌های کم‌چرب را انتخاب کنید چرا که غذاهای پرچرب اصولاً مقدار زیادی قند دارند. هنگام پخت غذا و یا درست کردن نوشیدنی حواس‌تان به مقدار شکر و یا عسلی که به آنها اضافه می‌کنید، باشد.

خواص درمانی گل بابونه

از گیاه بابونه در طب سنتی برای رفع ورم روده و معده استفاده می‌کنند، این گیاه در درمان سردرد و میگرن موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بابونه گیاهی دارویی و پرکاربرد است و متخصصان طب سنتی که توجه ویژه‌ای به خواص درمانی این گیاه دارند، خصوصیات موثری را به آن نسبت داده‌اند. بابونه در طب سنتی ایران دارای مزاج‌های گرم و خشک بوده و در بسیاری از استان‌های ایران با انواع مختلفی رشد می‌کند. رنگ گل بابونه زرد است و در حد اعتدال، مزاج آن گرم است.

دمنوش این گیاه که بهتر است با کمی عسل یا نبات شیرین، خورده شود برای مشکلات گوارشی مانند سردی معده با علائم اسپاسم، درد معده و نفخ و برای تقویت اعصاب و برخی از انواع سردرد‌های ناشی از رطوبت در سر یا سردی سر مفید است. بخور آن نیز برای سرماخوردگی، سینوزیت و دفع خلط موثر است.

برای تهیه دمنوش بابونه یک قاشق غذاخوری بابونه در ۳۰۰ سی سی آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد و با شیرین کننده‌هایی مانند عسل، نبات و شکر مصرف کنند. دهانشویه با دم‌کرده بابونه برای رفع زخم‌ها و آفت‌های دهان مناسب و شست‌وشوی زخم‌ها به‌ویژه در کسانی که بواسیر دارند برای بهبود زخم و شقاق مقعد مخصوصا اگر با روغن بادام یا زیتون همراه باشد، التیام‌دهنده است.

خوردن فلفل سبز تند مفید است؟

مصرف به اندازه فلفل سبز که تندی خود را از ماده‌ای به نام کپسایسین دارد، دارای فواید زیادی برای سلامتی است.

به گزارش  پایگاه وب طب، برخی افراد تمایل دارند تا در غذاهایشان از فلفل تند استفاده کنند و یا حتی برخی دوست دارند تا فلفل را به صورت خام مصرف کنند.

فلفل سبز تند یکی از طعم دهنده‌هایی است که طرفداران فراوانی در سراسر جهان دارد.

فلفل سبز تند دارای فواید متنوعی برای سلامتی و زیبایی است که در این گزارش به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱- تقویت سلامت چشم

 

۲- بهبود ظاهر پوست

 

۳- کاهش وزن اضافی

 

۴- درمان میگرن

 

۵- پیشگیری از سرطان

 

۶- تقویت فولیکول‌های مو و به طور کلی بهبود سلامت مو

۷- افزایش روحیه انسان

۸- تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌های مختلف.

۹- درمان یبوست

۱۰ درمان سرماخوردگی و تسکین علائم آن

با حواص فلفل سبز تند آشنا شوید

ارزش غذایی فلفل سبز تند

فلفل سبز تند دارای مواد مغذی فراوانی است؛ فلفل سبز تند به خصوص از نوع «هالاپینو» دارای طیف گوناگونی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و مغذی به مانند ویتامین B۶، ویتامین K، فولیک اسید، منگنز، مس، آهن و منیزیم است.

اگر فشار خون بالا دارید، این خوراکی معجزه می‌کند

سبک زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نامناسب منجر به فشار خون می‌شود و با رژیم غذایی مناسب می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

به گزارش  اسپوتنیک، الکساندر میروشنیکوف، متخصص تغذیه در روسیه روی آنتن کانال تلویزیونی مسکو ۲۴ در مورد محصولاتی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند گزارشی را مطرح کرد.

به گفته او، برای کاهش فشار خون اول از همه توجه به سیب ضروری است. سیب حاوی فیبر بوده که تأثیر مثبتی بر سیستم گوارش دارد و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. مقدار استاندارد روزانه برای پیشگیری از فشار خون بالا یک یا دو سیب است.

علاوه بر این، چغندر یک محصول مهم در مبارزه با فشار خون شریانی است همچنین حاوی پکتین  و اکسید نیتریک بوده که مسئول اتساع عروق هستند. با افزایش فشار خون، پزشک نوشیدن آب چغندر را توصیه می‌کند.

همچنین باید تا حد امکان زردآلو خشک مصرف کنید، زیرا دو سوم ارزش روزانه پتاسیم را می‌توان در این میوه خشک خاص یافت. پتاسیم برای تنظیم انقباض عضله، از جمله انقباض عضله قلب و گشاد شدن عروق لازم است. اسید چرب امگا ۳ همچنین برای سیستم قلبی عروقی مفید به شمار می‌رود.

بیشتر از همه امگا ۳ در ماهی وجود دارد. برای کسانی که از فشار خون بالا  رنج می‌برند، شاه ماهی مناسب است البته نباید از محصولات حاوی پروتئین گیاهی مانند حبوبات و نخود غافل شد. دکتر توصیه می‌کند که آن‌ها را به عنوان یک غذای جانبی دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*