اخبار علمی/ترکیب اکسیژن با خون برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد

ترکیب اکسیژن با خون برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد

ترکیب اکسیژن با خون برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان ترکیب اکسیژن با خون به بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند، کمک می کند تا بهبود یابند.

به گزارش  خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این مطالعه که به تازگی در نشست سالانه انجمن جراحی قفسه سینه آمریکا ارائه شد، نشان می دهد که این روش درمانی بدون عارضه جانبی طولانی مدت است.

داده های این مطالعه نشان دادند که تقریبا ۷۰ درصد از بیمارانی که با این روش درمانی به نام «اکسیژن رسانی غشای خارج از بدن یا ECMO» درمان شدند، از بیمارستان ترخیص شده و بیش از ۹۰ درصد سه ماه بعد در خانه بهبود می یافتند. به علاوه، بیش از ۱۶٪ از بیماران سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان به سر کار و سایر فعالیت های روزانه خود بازگشتند.

روزه داری بدون این خوراکی‌ها در سحر و افطار ممنوع!

به دلیل آنکه زمان زیادی را در طول روز‌های ماه مبارک رمضان، روزه هستیم، باید برای تأمین انرژی لازم بدن، از رژیم غذایی خاصی پیروی کرد.

به گزارش  اسپوتنیک، در ماه مبارک رمضان، با توجه به خودداری از خوردن غذا و مایعات برای ساعت‌های طولانی در هر روز، بدن برای جبران انرژی از دست رفته در طول روزه‌داری به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد.

در این گزارش، مجموعه‌ای از توصیه‌های تغذیه‌ای ارائه می‌شود که به ارتقاء سلامت بدن در طول ماه مبارک کمک می‌کند.

در راس غذا‌هایی که توصیه می‌شود، این است که “چربی‌های سالم طبیعی” را که در روغن زیتون، ماهی‌های پرچرب و دانه‌هایی مانند دانه کنجد و کتان وجود دارد، مصرف کنید.

همچنین، سبزیجات و میوه‌های طبیعی، مصرف گوشت، تخم مرغ و حبوبات نیز جزء مهمترین غذا‌هایی است که مصرف آن در ایام ماه مبارک رمضان ضروری است.

لبنیات نیز از جمله غذا‌هایی است که حتماْ باید در سفره افطاری و سحری یا بین دو وعده وجود داشته باشد و از انواع مختلف آن استفاده شود.

لازم است اطمینان حاصل کرد که بین وعده افطاری و وعده غذایی قبل از سحر، به میزان کافی یعنی حدود ۸ لیوان آب و مایعات مصرف شود.

اگر هر روز نان سفید بخورید، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟

مصرف نان سفید به صورت روزانه باعث بروز مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

به گزارش  اسپوتنیک، بخش ترد و معطر نان تازه پخته شده با کره، سیر یا پنیر مدت هاست که برای بسیاری از مردم جهان به یک غذای سنتی تبدیل شده است.

به دلیل کمبود ویتامین در ترکیب نان سفید مدرن است که تولیدکنندگان شروع به غنی سازی مصنوعی آن و سایر محصولات پخته شده با ویتامین‌ها کردند.

بسیاری از متخصصان تغذیه و همچنین دانشمندان دانشگاه کمبریج به دلیل داشتن شاخص گلیسمی بالا، مصرف نان سفید را توصیه نمی‌کنند. مانند تمام کربوهیدرات‌های سریع، به راحتی توسط بدن جذب می‌شود، اما سیری طولانی مدت نیست. در حال حاضر یک ساعت پس از چنین وعده غذایی، احساس گرسنگی احساس می‌شود. مصرف بیش از حد نان سفید منجر به چاقی و ابتلا به دیابت می‌شود.

نشاسته زیادی در نان سفید وجود دارد، تأثیر آن بر روی بدن را می‌توان با شکر تصفیه شده مقایسه کرد. چه مفهومی داره؟ افزایش گلوکز خون اجتناب ناپذیر است که به نوبه خود باعث جهش شدید قند و انسولین می‌شود. با مصرف منظم نان سفید، دیابت و همچنین سیستم قلبی عروقی می‌توانند ایجاد شوند.

محققان پی بردند؛

عوارض شایع بارداری با ریسک بالای سکته قلبی همراه است

به گفته محققان، داشتن پره اکلامپسی در دوران بارداری به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سکته قلبی را در آینده در خانم ها افزایش می دهد.

به گزارش مدیسن نت، پره اکلامپسی زمانی روی می‌دهد که خانمی که قبلاً فشار خون طبیعی داشته است پس از ۲۰ هفته از بارداری ناگهان دچار فشار خون بالا، وجود پروتئین در ادرار یا سایر مشکلات شود.

یافته‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد زنانی که دچار پره اکلامپسی شده اند، با افزایش سن نیاز به کنترل سلامت قلب خود دارند.

دکتر «آدام دی هاونون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یوتا، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما قویاً نشان می‌دهد برای زنانی که سابقه پره اکلامپسی دارند، پزشکان باید درمان تهاجمی عوامل خطر عروقی در میانسالی، از جمله فشار خون بالا و افزایش سطح کلسترول و قند خون را در نظر بگیرند.»

خطراتی که پدران سیگاری برای کودکان ایجاد می‌کنند

مسئولان بهداشتی، ۵ خطر عمده را برای سیگار کشیدن پدران در کنار کودکان بر شمرده اند.

به گزارش  اسپوتنیک، وزارت بهداشت مصر در حساب رسمی خود در “فیس بوک”، لیستی را از خطرات سیگار کشیدن پدران در کنار کودکان منتشر کرده است که در این گزارش به آن اشاره می‌شود:

– ابتلا به سرطان کودکان

– کاهش رشد جسمی کودکان

– ابتلا به ذات الریه و عفونت در نای

– افزایش احتمال سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

– ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم و عفونت گوش

پیش از این، تایم نیوز نیز جزئیات مطالعه‌ای جدید را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود، قرار گرفتن کودکان در معرض دود تنباکو یا دود سیگار، سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

محققان دانشگاه سین سیناتی آمریکا توضیح داده اند کودکانی که در معرض دود دخانیات قرار دارند، بیشتر از بقیه که در معرض این تأثیرات نیستند، به خدمات مراقبت‌های اضطراری و فوری احتیاج دارند.

این مطالعه نتیجه گرفت که تعداد زیادی از کودکان در معرض دود تنباکو، بر خلاف کسانی که در معرض هیچ نوع دود نبوده اند، در طول یک سال به مراقبت فوری احتیاج دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*