اخبار علمی/تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کووید ۱۹

استخوان‌هایتان را با دانه‌های یک میوه تابستانی مستحکم کنید

با مصرف دانه های یک میوه آبدار و محبوب تابستانی می‌توانید به سلامت استخوان‌ها و کنترل فشار خونتان کمک کنید.

به گزارش  مصر الآن، هندوانه به طور گسترده ای مورد مصرف و ترجیح بسیاری از افراد در سراسر جهان است و یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی با خاصیت طراوت بخشی و مرطوب کنندگی برای بدن است که برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

هندوانه مانند برخی دیگر از انواع میوه ها مانند انگور ، سیب و توت دارای دانه است. بسیاری از افراد به دلایل زیادی از خوردن آن دانه ها خودداری می کنند که یکی از این دلایل طعم تلخ آنهاست.

کارشناسان گزارش می دهند که از بین بردن دانه های هندوانه به معنای از دست دادن مواد مغذی مهم و اساسی در آنهاست.

کارشناسان تاکید می کنند که این دانه ها منبع خوبی از بسیاری از مواد معدنی از جمله منیزیم و آهن هستند، بنابراین توانایی تقویت ایمنی و کمک به کنترل فشار خون را دارند و همچنین حاوی اسیدفولیک و کلسیم هستند.

منگنز، مس و پتاسیم از دیگر عناصر مغذی دانه هندوانه هستند که همین امر باعث می شود استخوان ها قوی و محکم شوند، زیرا این مواد معدنی به بهبود تراکم استخوان کمک می کنند و ریز مغذی های موجود در آنها می توانند روند متابولیسم را تقویت کنند.

بنابراین، متخصصان تأکید می کنند که برای بهره مندی حداکثری، نباید دانه های هندوانه را از قبل تفت داد یا مغز آن را خورد، بلکه باید آنها را خوب جوید و همچنین می توان آن دانه ها را در روغن کمی سرخ کرد و در سالادها یا آب میوه ها استفاده کرد.

روزانه چه مقدار کشمش می‌توانیم بخوریم؟

یک متخصص غدد برون ریز با اشاره به فواید و مضرات کشمش، آسیب‌های احتمالی مصرف آن را نیز توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری نووستی روسیه متذکر شد که ۱۰۰ گرم کشمش حاوی ۳۰۰ واحد کالری است و بالای ۵۹ ٪ آن قند است، بنابراین به افرادی که از دیابت یا چاقی رنج می‌برند مصرف آن توصیه نمی‌شود.

تاتیانا بوتچاروا افزود: حتی برای یک فرد سالم توصیه نمی‌شود بیش از یک مشت کشمش در روز بخورد.

او می‌گوید: البته، کشمش از سایر دسر‌ها سودمندتر است، زیرا حاوی ۸۰ ٪ ویتامین‌های موجود در انگور تازه است. همچنین سرشار از پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی قلب، رگ‌های خونی و کلیه‌ها لازم است.

به لطف عنصر پتاسیم، کشمش را می‌توان یک ادرار آور ملایم دانست که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. ۱۰۰ گرم کشمش حاوی ۳ میلی گرم آهن است که معادل ۲۰ ٪ نیاز روزانه بدن به این عنصر است؛ بنابراین توصیه می‌شود کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و کسانی که کارشان به تلاش زیادی احتیاج دارد، روزانه کشمش بخورند، زیرا منبع خوبی از انرژی است.

 کشمش

این پزشک متخصص تصریح کرد: کشمش حاوی ویتامین‌های گروه B است که باعث تقویت سیستم عصبی می‌شود، بنابراین خوردن مقدار کمی از آن برای زنان باردار مفید است.

تاتیانا بوتچاروا تاکید کرد: هضم کشمش در مقایسه با انگور که باعث تخمیر و نفخ شکم می‌شود، آسان‌تر است. توصیه می‌شود کشمش را قبل از خوردن با آب خیس کنید.

آیا محلول‌های ضدعفونی کننده دست منجر به آنفلوآنزای معده می‌شوند؟

آیا محلول‌های ضدعفونی کننده دست منجر به آنفلوآنزای معده می‌شوند؟

محققان احتمال می‌دهند مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل منجر به التهاب معده‌ای روده‌ای یا آنفلوآنزای معده می‌شوند.

به گزارش ایرنا،‌با شروع پاندمی کووید ۱۹، استفاده از انواع محلول‌های ضدعفونی‌کننده در سایر نقاط جهان رواج یافت. برخی کشورها مانند استرالیا، تایوان و نیوزلند به تازگی مواد بسیاری را در مورد بیماری‌های التهابی روده گزارش کرده‌اند و محققان احتمال می‌دهند محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل عامل التهاب روده یا آنفلوآنزای معده باشند.

آنفلوآنزای معده یا گاستروانتریت ویروسی، به التهاب و عفونت روده و معده گفته می‌شود و در پاییز و زمستان شایع‌تر است. این عارضه برخلاف نامش هیچ ارتباطی با آنفلوآنزا ندارد و بر اثر ویروس‌های مختلف از جمله نورو ویروس، روتاویروس و آدنوویروس ایجاد می‌شود.

معمولا این بیماری بر اثر تماس با فرد آلوده و مصرف آب و غذای آلوده به وجود می‌آید.

مهمترین علایم بیماری کدامند؟

احساس درد در ناحیه شکم (روده و معده)، باد گلو، نفخ، اسهال، مدفوع سبز رنگ، سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ، کاهش آب بدن، لرز، انسداد معده، احساس تشنگی بیش از حد، خشکی دهان، تب، ضعف، کاهش اشتها، تعریق، سردرد، کاهش ادرار و کاهش وزن از مهمترین علایم این بیماری هستند.

چهار رنگ زیبا که باعث بهبود روحیه می‌شوند

روانشناسان اعتقاد دارند که رنگ‌ها به طور مستقیم بر سلامت روان انسان تاثیر می‌گذارند.

به گزارش  وبسایت پزشکی “هیلث شوتس”، در حالی که برخی از رنگ‌ها به ما احساس مالیخولیا، غم و اندوه می‌دهند، برخی دیگر به ما احساس خوشبختی، شادی و لذت می‌دهند و همچنین در بهبود روحیه نیز نقش دارند.

چهار رنگی که می‌توانند افراد را خوشحال کرده و روحیه آن‌ها را بهبود ببخشند عبارتند از:

آبی

سبز

صورتی

سفید

۵ خوراکی مفید برای حل معضل فراموشی

بسیاری از افراد از فراموشی رنج می‌برند و ممکن است اغلب آن‌ها را مقابل همکاران، آشنایان و دوستان در موقعیت‌های خجالت آور قرار دهد.

به گزارش “میدیکال إکسپرس” فراموشی مشکلی است که مربوط به سن نیست و فقط به افراد مسن محدود نمی‌شود بلکه هر کسی ممکن است از فراموشی چیز‌ها یا اتفاقاتی که به تازگی رخ داده اند رنج ببرد، که باعث دردسر بزرگی می‌شود.

برخی از افراد در به خاطر سپردن نام دیگران، تاریخ وقایع خاص، مکان‌های مختلف و … مشکل دارند و دلیل آن ممکن است استرس، خستگی، کمبود خواب و … باشد.

به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و خوردن برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و تحریک حافظه کمک کند.

در این گزارش ۵ ماده غذایی که به بهبود حافظه و مبارزه با فراموشی کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

۱) تخم مرغ

۲) سبزیجات

۳) ماهی چرب

۴) آجیل

۵) انواع توت‌ها

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*