آخرین خبر :

اخبار علمی/تاثیر شگفت‌انگیز مصرف قارچ بر کاهش خطر ابتلا به سرطان

تاثیر شگفت‌انگیز مصرف قارچ بر کاهش خطر ابتلا به سرطان

نتایج یک پژوهش جدید نشانگر آن است که خوردن قارچ تا ۴۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش  دیلی میل، بر اساس پژوهشی جدید، خوردن یک قارچ متوسط در روز می‌تواند خطر سرطان را تا ۴۵ درصد کاهش دهد.

بر اساس این پژوهش جدید، محققان آمریکایی مصرف بیشتر قارچ را با خطر پایین‌تر ابتلا به سرطان مرتبط دانسته اند. طبق این پژوهش، تنها خوردن ۱۸ گرم قارچ، خطر بیمار شدن را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، افزودن قارچ بیشتر به وعده‌های غذایی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. کارشناسان آمریکایی تحلیلی را بر اساس ۱۷ پژوهشی که درباره سرطان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ به چاپ رسیده بود، به انجام رساندند تا از این طریق، به ارتباط میان مصرف قارچ و سرطان پی ببرند.

این تیم پژوهشی که از سوی انستیتوی سرطان پنسیلوانیا (Penn State Cancer Institute)  این تحقیقات را به انجام رساندند، دریافتند  ۱۸ گرم شامل یک هشتم تا یک چهارم یک فنجان پر-  یا معادل یک قارچ متوسط است.

نتایج پژوهشی جدید در خصوص تأثیر خوردن قارچ بر کاهش خطر سرطان

پیش از این هم چندین پژوهش، مصرف قارچ را با کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم مرتبط دانسته بود.

گفتنی است قارچ‌ها منبع مناسبی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند؛ همچنین سابقه‌ای طولانی  در دارو‌های آسیایی دارند؛ اما مزایای بالقوه آن‌ها برای سلامتی در دهه‌های اخیر کشف شده است.

تقویت سیستم ایمنی با مولتی ویتامین، پروبیوتیک و امگا ۳ در دوران کرونا

تقویت سیستم ایمنی با مولتی ویتامین، پروبیوتیک و امگا ۳ در دوران کرونا

بر اساس نتایج یک مطالعه بزرگ محققان احتمال می‌دهند مصرف مولتی ویتامین، امگا ۳، باکتری‌های پروبیوتیک و ویتامین دی در دوران کرونا و به ویژه برای زنان مفید است و احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، مطالعات مختلف اثر بخشی انواع ویتامین و تغذیه سالم را در کاهش احتمال ابتلا به کرونا تایید کرده‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده، انواع ویتامین، امگا ۳ و باکتری‌های پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی بدن در این امر نقش دارند.

اثرات شگفت انگیز سیب بر سیستم ایمنی

خوشبختانه، سیب در تمام فصول سال در کشورمان موجود است و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. این‌ها همه مواد مغذی هستند که بدن برای دور کردن ویروس‌ها و سایر عفونت‌ها و بیماری‌ها نیاز دارد.
سیب

وقتی حرف از میان وعده‌های راحت و مغذی به میان می‌آید، نمی‌توانید سیب را نادیده بگیرید. این میوه یک میان‌وعده‌ی سیرکننده است که می‌توانید وقتی بیرون از خانه به سر می‌برید و یا زمانی که در محل کارتان هستید از آن لذت ببرید. خوشبختانه، سیب در تمام فصول سال در کشورمان موجود است و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. این‌ها همه مواد مغذی هستند که بدن برای دور کردن ویروس‌ها و سایر عفونت‌ها و بیماری‌ها نیاز دارد.

بنابراین، آیا واقعاً مصرف روزانه یک سیب شما را از پزشک بی‌نیاز می‌کند؟ متخصصان هنوز در این‌باره مطمئن نیستند، اما تحقیقات سال ۲۰۱۵ نشان داد که به نظر می‌رسد بخشی از بزرگسالانی که با این عادت سالم زندگی می‌کنند، به داروهای تجویزی کمتری نیاز پیدا می‌کنند.

چه ترجیح دهید این میوه را به طور کامل نوش جان کنید و یا تکه‌های آن را با کره بادام‌زمینی و یا همراه سالاد خود میل نمایید، لازم است از برخی از اثرات آن بر سیستم ایمنی‌تان مطلع شوید:

۱. کوئرسِتین آن به کنترل التهاب کمک می‌کند

 

۲. فلاوونوئیدهای آن به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند

۳. پکتین آن از سلامت روده‌هایتان حمایت می‌کند

۴. ویتامین C آن به فرآیندهایی که از شما در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کنند، سوخت‌رسانی می‌کند

۵. فیبر محلول آن سلول‌های ایمنی را ضدالتهاب می‌کند

نکاتی مفید برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان

بیماران مبتلا به کم خونی می‌توانند با بکار بستن توصیه‌هایی در ماه رمضان، روزه بگیرند.

به گزارش  پایگاه خبری العین، برخی از بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان از روزه داری می‌ترسند؛ چرا که آن‌ها بیشتر ساعات روز را چیزی نمی‌خورند و همین مسئله آن‌ها را نگران می‌کند که شاید بر سلامت آن‌ها تأثیر بگذارد.

اما طبق نظر پزشکان، افرادی که از مشکل کم خونی (آنمی) رنج می‌برند، می‌توانند با خیال راحت روزه بگیرند؛ به شرط آنکه با تغذیه‌ای مناسب از زمان مغرب تا سحر تغذیه‌ای مناسب مصرف کرده و آب و مایعات را برای تأمین انرژی بدن بنوشند.

دکترمجدی نزیه عزمی، رئیس مؤسسه علمی فرهنگ غذایی در مصر به پایگاه خبری «العین الاخباریه» گفت: وعده غذای رمضان برای هر فردی چه مریض باشد و یا در سلامتی کامل به سر ببرد، ۴ وعده است.

تقسیم وعده‌های ماه رمضان برای بیماران کم خونی

این متخصص تغذیه گفت: وعده نخست، افطار مقدماتی است که بلافاصله پس از زمان مغرب ( زمان افطار) مصرف می‌شود و خیلی مختصر و محدود به دو نوع مایعاتی شود که یکی از آن‌ها شیرین بوده و دیگری سوپی گرم باشد.

نکاتی مفید برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان

نزیه عزمی ادامه داد: نیم ساعت پس از آن می‌توانید غذای اصلی را که دومین وعده محسوب می‌شود، مصرف کنید که از متشکل از سه جزء است که سه نیاز اساسی بدن را برآورده می‌کند.

او تصریح کرد: بخش اول کربوهیدرات است که می‌توانید از میان نان، برنج، ماکارونی انتخاب کنید. دومی پروتئین است که می‌توان از میان انواع گوشت‌ها و حبوبات با هدف جبران سلول‌های مرده انتخاب کرد و در آخر، گروهی از ویتامین ها، و مواد معدنی است که می‌توانید آن را از طریق یک بشقاب سالاد آن را به دست آورید.

نزیه عزمی بیان کرد: زمان مصرف وعده سوم، بین وعده دوم و آخرین وعده است که بهتر است میوه‌ای تازه باشد؛ که می‌توان روز به روز، بین میوه و یا شیرین جات آن را تغییر داد.

نکاتی مفید برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان

او افزود: وعده چهارم همان سحری است که می‌توان از باقالی پخته شده استفاده کرد؛ چراکه بخاطر ارزش اشباعی بالا، سبب می‌شود روزه دار بتواند برای مدت طولانی احساس گرسنگی نکند.

این متخصص مصری ادامه داد: بهتر است وعده سحری شامل شیر تخمیر شده باشد؛ چرا که به روند هضم غذا کمک می‌کند و می‌توان ماست و یا آب دوغ را برگزید. آخرین چیزی که خوب است در وعده سحر باشد، کاکائو است؛ زیرا کمک می‌کند تا برای مدتی طولانی عطش نداشته باشیم.

غذا‌های مناسب بیماران کم خونی در رمضان

این متخصص مصری توصیه‌هایی را نیز برای بیماران مبتلا به کم خونی داشت که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱- جگر: به هر روشی که پخته شده باشد از مهمترین مواد غذایی برای حل مشکل کم خونی است.

۲- سالاد سبزی: این خوراکی تمام مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

نکاتی مفید برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان

غذا‌های مفید برای مبتلایان به کم خونی

همچنین نهله عبدالوهاب، مشاور در زمینه باکتری، ایمونولوژی و تغذیه در مصر توصیه کرد: افراد به شکل منظم آزمایش‌های خون را انجام دهند و پس از مشورت با پزشک، دارو مصرف کنند.

او مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه مبارک رمضان بیان کرد که به شرح زیر است:

۱- بیماران مبتلا به کم خونی با خرما افطار کنند؛ چرا که حاوی آهن و مواد معدنی است.

۲- این افراد به وعده‌های غذایی که شامل جگر، اسفناج و جعفری است، اهتمام ورزند؛ چرا که این‌ها حاوی آهن است.

۳- تلاش کنند تا یک وعده کامل غذایی را بخورند که حاوی گوشت‌های غنی از ویتامین ویتامین B۱۲ و فولیک اسید باشد.

۴- بین افطار تا سحر یک مشت آجیل بخورند.

۵- از خوردن چای، قهوه و نوشابه‌های گازدار خودداری کنند.

نکاتی مفید برای بیماران مبتلا به کم خونی در ماه رمضان

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*