اخبار خراسان جنوبی

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

نفوذسامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی/بارندگی ها به۴۲میلیمتر رسید

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه بارشی جدید طی اوایل هفته آینده به استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ میلیمتر بوده است.

به گزارش مهر علیرضا خندان رو  با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت محمد شهر بیرجند با ۴۲ میلیمتر و آرین شهر با ۴۱ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در مراکز شهرستان‌ها بیان کرد: میزان بارش‌ها در طبس ۱۰ میلیمتر، فردوس ۲۲ میلیمتر، بیرجند ۱۹ میلیمتر و نهبندان چهار میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بارندگی‌ها در سرایان ۱۲ میلیمتر، حاجی آباد سه میلیمتر، بشرویه هفت میلیمتر، سربیشه پنج میلیمتر، درمیان چهار، خوسف ۱۶ و زهان هشت میلیمتر گزارش شده است.

ورود سامانه بارشی جدید به جو استان

خندان رو بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بارش باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع رواناب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امروز هم افزایش ابر، رگبار و رعد و برق را در عصر و شب خواهیم داشت، افزود: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.

خندان رو با اشاره به وضعیت دمایی استان بیان کرد: روند تغییرات دما از امروز چهارشنبه تا پایان هفته افزایشی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد؛
لزوم ایجاد طرحی برای مقابله با برنامه های صهیونیست در کشور
آیت الله عبادی با بیان اینکه باید طرحی برای مقابله با برنامه های صهیونیست ها در کشور برای نسل آینده آماده شود، گفت: صهیونیست ها جنایات خود را با روش های مختلف پوشش می دهند و دست به بدترین کارها می زنند و کسی هم در دنیا صدایش در نمی آید.

آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» در دیدار با دست اندرکاران مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم که شرایطی فراهم شود تا مسلمین در قدس نماز اقامه کنند و عید پیروزی حق بر باطل را جشن بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: کسانی که دنبال معجره می گردند هیچ معجزه ای بالاتر از قرآن کریم وجود ندارد این معجزه مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش است و از آن زمان تاکنون این افراد نتوانسته اند مشکل سخت جهان انسانیت و اسلامیت را رفع کنند.

 

عدم پیروزی یهود در زمینه تحریف قرآن کریم

وی با بیان اینکه مشکل یهود سخت ترین مشکل انسانیت و اسلامیت است، گفت: از این موضوع نباید ساده رد شد و مشکلی که آن ها در ساختار خودشان دارند بحث دنیاپرستی است و به لازمه آن جنگ با حق را پیشه می کنند و به بخش های مختلف نظامی، تحریف دین و وحی و تاریخ وارد می شوند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: در بخش عظیمی از قرآن کریم به قوم یهود اشاره شده است و این قوم از ابلیس هم شیطان تر هستند و بعد از اینکه حضرت موسی (ع) آنان را از ظلم فرعون نجات داد بعد از یک فاصله ای کوتاه بزرگترین بلا را بر سر حضرت موسی(ع) آوردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قوم یهود هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال نتوانسته قرآن کریم را تحریف کند، افزود: اما متاسفانه اسلام را تحریف کردند و در بحث های روایی، کلامی، تاریخ و فقه این تحریف ها قابل مشاهده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر امروز عوامل صهیونیست می گویند که همه گزینه ها روی میز ما است به این معنا است که با یک پوشش عجیب از جنگ نظامی، روانی و ایجاد شبهات و جنگ های فرهنگی به دنبال چپاول کردن جهان است و به هر جنایتی دست می زند

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه صهیونیست ها از حکومت ها به عنوان ابزار بازی استفاده می کنند، ادامه داد: به همین خاطر است که بیش از ۷۰ سال کشوری را اشغال کرده اند و مردم آن را می کشند و از دنیا هیچ صدایی در نمی آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران عظیم مظلومانه سرگرم مسائل پیش پا افتاده است، گفت: باید طرحی تبیین شود تا به کودکان و نوجوانان آگاهی دهیم که صهیونیست چه نوع رژیمی است و از چه شیوه هایی استفاده می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست در مسائل مختلف کشور به صورت نامرئی نفوذ کرده است، افزود: صهیونیست ها از ابزارهای فوق العاده تاکتیکی و شیطانی برای نفوذ در کشور استفاده می کنند و در ایران اسلامی باید ابزاری برای مقابله با آن در نظر گرفته شود.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: صهیونیست ها جنایات، ویرانی و جنایات خود را با روش های مختلف پوشش می دهند تا کسی در جهان صدایش در نیاید و در این جنگ نامتعادل دست به بدترین کارها می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز قدس، اسلام و قرآن کریم مظلوم است، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان در حال پیاده کردن دیکته های صهیونیست ها هستند و آنان را همراهی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بحث عدالت طلبی دزدیده شده است، ادامه داد: متاسفانه برخی از عوامل صهیونیست در داخل کشور از شعار عدالت طلبی به عنوان ابزار و برای گول زدن استفاده می کنند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: خدمت به تفکر ستم پیشه یهودی و صهیونیست ممکن است به وسیله ما ایجاد شود و اکنون در آزمایشی عجیب قرار داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم از خواب غفلت بیدار شویم و شاهد به وجود یک حکومت اسلامی جهت سامان دادن مسئله اصلی باشیم و کشوری مانند ایران نباید مشکل روزمرگی داشته باشد و با استفاده از ثروت ها و موقعیت های خاص و مردم شایسته می تواند صهیونیست را سر جای خود بناشند.

 

وی با بیان اینکه ایران و عرصه های مقاومت فداکاری های بسیاری برای آزادسازی قدس انجام می دهند، اظهار کرد: در کنار این موضوع باید دشمن و برنامه ها و شیوه های آن را به کودکان و نوجوانان خود بیاموزیم.

 

آیت الله عبادی در پایان گفت: امروز متاسفانه فضای مجازی ما دست صهیونیست ها است و امیدواریم مجریان آن از خواب غفلت بیدار شوند و یک طرح جدیدی برای رسیدن به پیروزی و آزادسازی قدس ایجاد کنید.

 

 

 

 

توسعه عدالت آموزشی در کشور با رفع دغدغه‌های فرهنگیان

تهران- ایرنا- آموزش و پرورش کلید توسعه جامعه محسوب می‌شود و معلمان به‌عنوان برجسته‌ترین الگوهای اخلاقی، رسالت خطیر توانمندسازی سرمایه‌های انسانی را برعهده دارند. از این رو کاستن از دغدغه‌های این قشر فرهیخته با برنامه‌ریزی کلان ضمن توسعه عدالت آموزشی در کشور، جامعه را در مسیر رشد پایدار قرار می‌دهد.

امروز محیط آموزش و کلاس درس که بخش عمده ای از فعالیت های  تدریس و یادگیری در آن صورت می گیرد، نقش اساسی و بسیار مهمی در ایجاد زمینه برای خلاقیت و یادگیری دانش آموزان دارد. چگونگی انجام تدریس، ایده‌های جدید و روحیه ابتکاری داشتن اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد. فضای عاطفی، شرایط فیزیکی، جو یادگیری، میزان انگیزه برای آموختن و … از عوامل درون کلاسی هستند که بر پدیدآمدن خلاقیت اثر می گذارند.

در میان عوامل یاد شده، نقش معلم در پرورش خلاقیت انکار ناپذیر است. معلم خلاق  چیزی بیش از دانش تدریس را با خود به کلاس می‌آورد. او در حوزه‌های دیگری هم به طور قطع تجربیاتی دارد و می‌تواند از تجربیات و علاقه‌مندی‌های خود نیز در برنامه ریزی درجهت تقویت، آموزش، استفاده کند. یکی از آموزگاران ارزشمند ایران، شهید مرتضی مطهری بود که رویکردی روشنگرانه به معارف انسانی داشت و برای پیشرفت سطح دانش و فرهنگ انسان های روزگار خویش تلاش‌های فراوانی انجام داد. این آموزگار دلسوز در۱۳ بهمن ۱۲۹۸ خورشیدی در یکی از شهرستان‌های مشهد مقدس چشم به جهان گشود و پس از یادگیری دروس مقدماتی، به حوزه علمیه قم رفت و از محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) بهره مند شد.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر آرمان های نهضت اسلامی در کنار امام خمینی(ره) به عنوان مشاوری دلسوز و آگاه فعالیت کرد تا آن که دشمنان این مرزو بوم در پی از میان برداشتن این استاد بزرگوار برآمدند. سرانجام گروهک فرقان در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸  خورشیدی او را به شهادت رساند. از این رو سالروز شهادت این آموزگار و دانشمند فرزانه را روز معلم نام نهادند تا همگان قدردان این انسان های دلسوز و از خودگذشته باشند و همواره مقام آنان را پاس دارند.

به همین منظور پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا به مناسبت روز معلم با «یدالله سلیمی» آموزگار و عضو کانون صنفی فرهنگیان به گفت و گو پرداخته است.

معلمی واژه‌ای ژرف و گرانسنگ

یدالله سلیمی با بیان اینکه معلمی واژه و مفهومی گرانسنگ است و نمی‌توان هیچ کلمه ای دیگر جایگزین آن کرد، گفت: معلمی، واژه ای درخشان است و در میان واژگان بی شمار، هیچ کدام نمی تواند بجایش تکیه زند و به جز تعریف معلم تعریف دیگری ارایه دهد. آموزگاران برای تعلیم و تربیت انسان برگزیده شده اند و به خاطر تعالی بشریت و بهروزی شهروندان جهان آمده اند و در این راستا تلاش می کند و از حیات خود مایه می گذارند.

نقش پررنگ معلمانان در توسعه کشور

این آموزگار پیشکوست، در خصوص نقش معلمان در توسعه کشور اظهار داشت: نقش معلمان در پیشرفت و توسعه جامعه پررنگ است اما نارسایی‌ها و توجه ضعیف دولت به زندگی معلمان سبب می شود تا این قشر از جامعه از وضعیت موجود نارضایتی هایی داشته باشند. آنان از مسوولان می‌خواهند تا تلاش‌های لازم را برای بالا بردن سطح زندگی معلمان انجام دهند. باید روز معلم مورد توجه همگان قرار گیرد و دانش‌آموزان با برپایی آیین‌های اصیل انسانی، مقام معلم خود را گرامی بدارند. در هر جامعه‌ای باید از مقام معلم به‌خوبی قدردانی شود و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد تا از دل آن جامعه افراد فرهیخته، متعهد و دل‌سوز بیرون آید. متأسفانه هنوز معلمان نتوانسته‌اند به حقوق واقعی‌شان دست پیدا کنند و همیشه مشکلاتی فراروی‌ آنها بوده و هرگاه که اعتراضی داشتند، خواسته‌های آن‌ها هم‌چنان در بوته‌ فراموشی قرار گرفته‌ است.

او تأکید کرد: با وجود این که آموزگاران در کشور نقش بارز و تأثیرگذاری بر نسل جوان و آینده‌ساز مملکت داشته اما متأسفانه تاکنون به حقوق‌شان به  گونه ای باید و شاید توجه صورت نگرفته است. تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد و مدرسه مهم‌ترین نهاد در تعلیم و تربیت و تأمین نیروی انسانی در کشور است. معلم به عنوان مربی، می‌تواند نقش حساس و کلیدی در این ارتباط داشته باشد تا نیروی انسانی کارآمدی وارد جامعه‌ شود. پایین بودن سطح درآمد، نداشتن مسکن و امکانات معیشتی تنها بخشی از مشکلات معلمان در کشور است و درآمد ضعیف بر کیفیت کاری آنان نیز تأثیر منفی می‌گذارد. باید دغدغه معلمان را کم کرد، از این رو دولت و مجلس باید به فکر این باشند که در حقوق و دستمزد تغییراتی به وجود بیاورند. در حال حاضر با توجه به خبرهای موجود به دغدغه‌های معلمان بیشتر از قبل پی‌برده‌ شده است. چندی پیش  بحث کارانه معلمان یا رتبه‌بندی مطرح شد، البته بودجه‌ای هم برای رتبه‌بندی در نظر گرفتند، اما کم بود. باید گفت که مجلس باید هر چه زودتر وارد این مقوله شود و رتبه‌بندی معلمان را به اجرا درآورد تا وضعیت اقتصادی معلمان شکل مطلوبی به خود بگیرد.

راهکارها و پیشنهادات برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان

این کارشناس آموزش با ارایه چند راهکار در مورد مشکلات معیشتی و مالی معلمان گفت: الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته در عرصه آموزش، صدور دستورالعمل های اجرایی و کاربردی از سوی دولت و در نظر گرفتن مزایا برای معلمان می تواند در کمک به حل مشکلات فرهنگیان راهگشا باشد. اعطای بن کارت و کالابرگ های گوناگون به معلمان و استقرار بنگاه ها و فروشگاه هایی ویژه فرهنگیان همراه با تخفیف عمده در کنار حقوق و دستمزد متناسب سبب دلگرمی معلمان خواهد شد زیرا اگر دغدغه معیشتی معلمان مرتفع شود، می توان شاهد کیفیت مناسب آموزش در جامعه بود. آسودگی خاطر معلم از معیشت روزمره، سبب حضور به موقع و منظم معلمان در محیط آموزشی، تمرکز آنان در تدریس و برقراری روابط عاطفی صحیح در مناسبات معلم و دانش آموز خواهد شد.

کرونا و آموزشی به نام مجازی

سلیمی در پایان با بیان این موضوع که در شرایط سختی که در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شده است، افزون بر پزشکان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند و با تلاش‌های بی دریغ خود برای ریشه‌کن کردن این ویروس شبانه‌روز در حال تلاش هستند، معلمان نیز بی‌چشمداشت در تلاش هستند تا نقش خود را در این روزهای سخت به خوبی ایفا کنند، گفت: معلمان از جمله اقشار پرتلاشی هستند که در این روزها، می کوشند تا هر خانه یک مدرسه باشد. اگر پیش از شیوع کرونا ساعت‌های تدریس آن‌ها محدود بود، اما اکنون بیش از ماه ها می‌شود در ساعت‌های مختلف روز مشغول تدریس، ارسال صوت، ضبط فیلم، دیدن تکالیف دانش‌آموزان، مکالمه با والدین هستند.

در این یکسال و اندی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و تعدادی از هموطنان به این بیماری دچار شدند، با توجه به ضرورت خود قرنطینگی، قرار بر این شد که آموزش مجازی جایگزین آموزش مدارس شود. شاید در ابتدا آموزش به صورت مجازی با اشکالاتی روبرو بود اما روز به روز این آموزش‌ها رونق گرفت و با فعال شدن آموزش‌های مجازی هراس خانواده‌ها کمتر شد و زمینه‌ای فراهم‌ شد که دانش‌آموزان در محیط سالم و بهداشتی خانه، آموزش خود را ادامه بدهند.

وی در ادامه بیان داشت: آموزش‌های دانش‌آموزان به موقع در حال انجام است و در اکنون ارتباط خوبی میان دانش آموز و معلم شکل گرفته و آموزش تداوم پیدا کرده است. در شرایط کنونی هر خانه یک مدرسه شده و از همه ابزارهای ارتباطی برای آموزش استفاده می‌شود. افزون بر این، کلیپ‌های آموزشی درباره ویروس کرونا برای بچه‌ها ارسال و نکات بهداشتی به آن‌ها یادآوری می شود. برخی از همکاران ما در این شرایط که تلاش می‌کنند دانش‌آموزان از امر تحصیل باز نمانند اما از برخی امور خود در خانواده بازمانده‌اند. کار آموزگاران در این روزها چند برابر شده اما بدون هیچ منتی این کار را انجام می‌دهند و وظیفه خود می‌دانند در شرایط کنونی کنار بچه‌ها باشند.

 

 

آغاز بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات عالی نظارت

اعتراض داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر که صلاحیتشان در هیات نظارت رد شده بود، از امروز در هیات عالی نظارت خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ در سومین روز از مهلت ده روز برای بررسی این درخواست‌ها، هیات عالی نظارت خراسان جنوبی با حضور آقای خسروی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های استان و دو عضو دیگر شامل حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و آقای اسحاقی نماینده قائنات و زیرکوه تشکیل جلسه داد.

 

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: ۵۶ نفر به طور مستقیم و ۲ نفر از طریق فرمانداری‌ها اعتراض خود را در موعد قانونی ثبت کرده اند که اعتراض آنان به این رد صلاحیت، بررسی و نتایج آن تا ۲۴ اردیبهشت به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

 

حسین پور افزود: در صورت رد صلاحیت در مرحله دوم، داوطلبان می‌توانند برای دومین بار اعتراض خود را ظرف ۴ روز تا ۲۸ اردیبهشت به هیات مرکزی نظارت ارسال کنند.

 

 

 

 

لشکر ویژه شهدا به کمک نیازمندان استان خراسان جنوبی آمد

 

لشکر ویژه شهدا به کمک نیازمندان استان خراسان جنوبی آمد

گروه لشکر ویژه شهدا ۵ سال است که  در روز بعد از شهادت حضرت علی(ع) با طبخ  غذای گرم به نیازمندان و یتیمان کمک می‌کنند تا شبیه پدر یتیمان عالمان دستگیر نیازمندان باشند.

به گزارش   خبرگزاری تسنیم از   بیرجند  ، به راستی قاطعیت و دلاوری بی مانند در اجرای عدالت و در میدان  جهاد یک روی شخصیت بی بدیل امیر المومنین است اما همین امیر مسلمین با یتیمان جامعه پیرامونش آنچنان دلجویی، تفقد و مهربانی راستینی دارد که برای همگان در دوران مختلف می تواند اسوه و الگویی بی بدیل باشد.

فرزندانی را بدون پدر و مادر تصور کنید، همان‌هایی که یتیم نامیده می‌شوند، مشکلات روانی و فکری و روحیِ چنین فرزندانی به علاوه مشکلات مالی و خورد و خوراک و این‌گونه مسائل، آن‌ها را به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌دهد و به همین دلیل است که در آموزه‌های دینی ما به سرپرستی یتیم بسیار سفارش شده و برای کسانی که سرپرستی و کفالت ایتام را به عهده بگیرند، پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

ستون اصلی هر خانواده‌ای پدر و مادر هستند، همان‌هایی که با تمام وجود تلاش می‌کنند تا آب در دل اعضای خانواده تکان نخورد و زمانی که برای مدت کوتاهی بیمار می‌شوند، تازه می‌شود فهمید که چقدر بی‌صدا و بدون‌توقع، برای حفظ آرامش و آسایش خانواده تلاش می‌کردند.

حکایت امروز ما حکایتی ست شبیه پدر، شبیه مولی علی که یتیمان را نوازش می‌کرد و یتیم نوازیش زبانزد بود، حال عده‌ای جوان با نام لشکر ویژه شهدا ۵ سال است در ایام شهادت حضرت علی فکر و ذهنشان کمک به یتیمان نیازمندان است.

ماجرا از اینجا شروع می‌شود، سر از پا نمی‌شناسند، هرکدامشان از مدت‌ها قبل خود را آماده کرده اند، نامشان  را لشکر شهدا نامیده‌اند و همانند سال‌های جبهه و جنگ هرکدامشان گوشه‌ای از کار را می‌گیرند تا برای حضرت علی (ع) نوکری کنند.

این افراد در این روزها که بازار فضای مجازی هم داغ است، در این فضا هم از خیرین و مردم دعوت به کمک می‌کند با آنکه سن وسالشان را که نگاه می‌کنی، همه جوانند اما شوق و شور خدمت به مردم در سرشان بیداد می‌کند و برایشان فرقی ندارند خدمت در کجای این استان باشد، یک روز با حضور در روستاهای محروم استان خدمت می‌کنند و یک روز دیگر با عنوان لشکر ویژه شهدا یتیم نوازی از یتیمان را می‌کنند.

برای روز قرار لحظه شماری می‌کنند، روزی که قرار است با پخت ۴ هزار پرس غذای گرم به نیازمندان  یتیم نوازی کنند، روز موعود فرا می‌رسد قرارشان مسجد محمد رسول الله بیرجند است، هرکدامشان در انجام کار از دیگری سبقت می‌گیرد، به راستی نام لشکر شهدا برازنده اقداماتشان است.

گرمای آشپرخانه مسجد با دیگ‌هایی که در حال پخت و پز برنج است داغ داغ است اما نه گرمای بیشترش را می‌توانی از حضور جوانانی درک کنی که با زبان روزه شبانه روز آمده اند تا در پخت و پز ۴ هزارپرس غذای گرم از یکدیگر پیشی بگیرند، اینجا همه همدل اند و هرکدامشان گوشه ای از کار را می‌گیرند.

زن ومرد در کنار هم غذای طبخ شده را بسته بندی می‌کنند، سخاوت آسمان هم  برسرشان جاری است و می بارد،اما بارش و سیل هم مانعی برای توزیع غذای گرم نمی‌شود، آنها همه تلاششان براین است تا در سحر۲۲ ماه رمضان غذا را به دست نیازمندان برسانند، همان طور که نیازمندان و یتیمان کوفه در سحر۲۲ ماه مبارک رمضان منتظر بودند تا مثل همیشه یتیم نوازی علی را ببینند اما دیگر علی نیست تا دست یتیمان را بگیرد، دیگر علی نیست تا کاسه شیری به دست کودک یتیمی بدهد، حال این جوانان که به راستی حرفشان با عملشان صدقت می‌کند شعار شبیه پدر برایشان به درستی صدق می‌کند.

خادم گروه لشکر ویژه شهدا در گفت‌وگو با خبرنگارما اظهار داشت: گروه جهادی لشکر ویژه شهدا که گروهی مردمی است ۵ سال است افتخار به نوکری مولا علی را دارد و دو نذر داریم که  یکی در  ۲۳ ماه مبارک رمضان بعد از شهادت حضرت علی که عالم یتیم می‌شوند با شعار “شبیه پدر” طبخ غذا داریم.

حجت کفاشی بیان کرد: یکی از نذرهای ما طبخ غذا در در روز عید غدیر و نذر دیگری در ۲۳ ماه مبارک رمضان است که هدفمان اطعام حلال نیازمندان است.

وی از ذبح ۲۵ راس گوسفند برای طبخ ۴ هزارپس غذای گرم خبر داد و افزود: ما پیش بینی پخت ۴ هزارپرس غذا را داشتیم اما بیشتر از این تعداد به کرم آقا علی طبخ شد و این نذر  به نیت حضرت علی وظهور امام زمان است که این غذاها بین نیازمندان  و روستاهای مرزی و محروم توزیع شد.

به راستی مساعدت از دیگری و رهایی از خودخواهی عالی ترین سرمایه اجتماعی در هر جامعه ای است که این را امیر مسلمین بخوبی می داند و هر چقدر که با  هنگام خشم بر دشمنان خدا قاطع است به همان نسبت  در میان لایه‌های اجتماعی جامعه پیرامونش پدری مهربان است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از توزیع دو هزار و ۶۳۵ پرس غذای گرم بمناسب شب های قدر بین نیازمندان سطح استان خبر داد.

محمد رضا رضایی اظهار داشت: در ماه پر فیض رمضان گره‌گشایی از کار نیازمندان در اولویت برنامه‌های همه دستگاه‌ها قرار دارد و جمعیت هلال احمر نیز همچون گذشته در صف اول رفع احتیاجات نیازمندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان و افطاری دادن از جمله برنامه‌های ویژه در خانه های هلال برای تقسیم مهربانی است، افزود: در این راستا از ابتدای شب های پر خیر و برکت قدر تا کنون دو هزار و ۶۳۵ پرس غذای گرم و ۱۵۰ سبد غذایی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات هلال احمر به پشتوانه خیرین و اعضای داوطلب هلال احمر اجرایی می شود ، گفت: ارزش ریالی این خدمات در مجموع یک میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بوده است.

رضایی عنوان کرد: از مجموع خدمات صورت گرفته ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال روستای رقه شهرستان بشرویه، ۸۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال اصفهک طبس، ۲۰۰ پرس غذا توسط خانه هلال امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان سربیشه، ۳۵ پرس غذای گرم توسط خانه هلال امام جعفر صادق (ع) بیرجند، ۵۰ پرس غذای گرم توسط خیرین شهرستان فردوس و۱۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال روستای گسک درمیان و۵۰۰ پرس غذای گرم توسط داوطلبان خانه هلال روستای بهمن آباد زیرکوه بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به ذبح ۳ گوسفند به ارزش ۳۵میلیون ریال و پخت غذا گرم توسط اعضای خانه هلال روستای درخت توت سربیشه، گفت: در این ایام همچنین ۱۰۰ سبد غذایی توسط خانه هلال روستای رقه شهرستان بشرویه، ۳۰ عدد سبد غذایی توسط خانه هلال روستای بغداده سرایان و ۲۰ عدد سبد غذایی بین عشایر مناطق چاه کرم، استوچاه و شیرین چاه توسط خانه هلال شهر سه قلعه شهرستان سرایان  تهیه و توزیع شده است.

رضایی ادامه داد: ۶۰ میلیون ریال اقلام غذایی توسط خیرین سربیشه و پایگاه داوطلبی مسجد حضرت ابوالفضل مهر شهربیرجند  در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت، تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

 

فوت پنج بیمار کرونایی دیگر در خراسان جنوبی/

با ثبت پنج مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۴۳ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی  با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۱۵ آزمایش انجام شده در استان ۶۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۲۰ مبتلای جدید به کرونا، ۴۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۶ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۵ نفر طبس، ۱ نفر درمیان، ۱ نفر فردوس، ۲ نفر سرایان، ۱۰ نفر قائنات، ۱ نفر بشرویه، ۴ نفر شهرستان نهبندان و ۳ نفر نیز مربوط به شهرستان زیرکوه بوده است.
وی گفت: هم اکنون ۲۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۷۴ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۶ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۸ نفر وخیم است.
مهدی زاده با اشاره به فوت ۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته گفت: با فوت این ۵ نفر، تعداد کل فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۸۴۳ نفر رسید.

 

 

 

اداره کل عشایر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد/۷

نتایج ارزیابی عملکرد مدیران ادارات کل امور عشایر کشوردر سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، عصمتی پور مدیر کل امور عشایر استان گفت: در راستای ارزیابی عملکرد مدیران استانی، سازمان امور عشایر کشور، عملکرد سه ماه آخر سال ۹۹ ادارات کل امور عشایر تمامی استا‌ن ها را مورد بررسی، و نتایج را اعلام نمود.

او افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده، خراسان جنوبی بعد از استان فارس موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد.

عصمتی پور اظهار کرد: در نخستین مرتبه انجام ارزیابی عملکرد مدیران استان ها، اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم گردید و این دومین بار است که موفق به کسب این جایگاه می‌شود.

مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: کسب این رتبه بدون همکاری و همراهی همکاران و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان امکان پذیر نبود.

او در ادامه گفت: “با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، انشالله با پشتیبانی تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی در موضوع عشایر و با برطرف نمودن موانع، بتوانیم در سال پیش رو بیشترین خدمات رسانی را به جامعه عشایر داشته باشیم.

 

 

 

روایت جوانی ۲۲ ساله که دل به امواج خروشان سیل زد/۷

رئیس هلال احمر خوسف گفت: روز گذشته بر اثر وقوع سیلاب در جاده روستای فخر آباد خوسف یک ماشین پراید در محور روستایی فخرآباد در سیلاب گیر کرد که با کمک جوان ۲۲ساله خوسفی این خانواده نجات یافتند.

ولی زاده رئیس هلال احمر خوسف در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران ، گفت: بر اثر بارندگی هایی صورت گرفته حجم زیادی از باران وارد محور روستای فخرآباد خوسف شده بود محور را مسدود کرده بود که متاسفانه یک خودرو وارد این جاده می شود.

او با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۱۷روز گذشته اتفاق افتاد و یک خانواده ۵ نفره در این سیلاب گیر کردند افزود: به محض اطلاع رسانی به هلال احمر خوسف ، وارد عمل شدیم.

ولی زاده با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد آب امکان فوت این خانواده وجود داشت و وضعیت بحرانی بود گفت: یکی از جوانان هلال احمر با تبحر خاصی وارد آب شد و با کنار قرار دادن یک دستگاه خودروی امدادی کنار خودروی گرفتار در سیل لاک دفاعی در برابر امواج خروشان سیل ایجاد کرد و آنها را نجات داد.

رئیس هلال احمر خوسف با اشاره به اینکه در این بین دیگر کارکنان هلال احمر وارد کار شدند و خانواده را از خودرو خارج کردند افزود: با همکاری بخش دار خوسف نیز یک لدر در این محل قرار گرفت و اتومبیل این خانواده هم رها سازی شد.

 

آغاز ثبت نام مسابقات دارت انلاین در خراسان جنوبی/۷

مسابقات قهرمانی دارت آنلاین ویژه برادران و خواهران خراسان جنوبی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران  گفت: ثبت نام مسابقات قهرمانی دارت آنلاین  از امروز تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: بعد از به پایان رسیدن ثبت نام مسابقات قهرمانی دارت آنلاین  از ۲۰ اردیبهشت ماه شروع  و تا ۲۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

عزیزی تصریح کرد: این مسابقات بصورت گروهی و حذفی و سه لگ از ۵ لگ از طریق واتساپ و میت بصورت زنده برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.

او اظهار کرد: جوایز  و برنامه مسابقات با توجه به استقبال شرکت کنندگاه در گروه واتساپ اعلام خواهد شد.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

مدیران تریبون نظام برای مشارکت حداکثری در انتخابات باشند/۳-۷

استاندار خراسان جنوبی  در اولین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: اقتدار در کشور با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

ملانوری گفت: یکی از مسئولیت‌های اصلی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیروها و امکانات لازم را در اختیار حوزه انتخابات قرار دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات‌ مهم است چون افرادی که با مشارکت بالا انتخاب می‌شوند پشتوانه محکمتری برای انجام کار و مسئولیت خواهند داشت، گفت:دولت‌ و ‌شورایی که شکل می‌گیرند نتیجه رای مردم است و نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه مشارکت و رای مردم شکل گرفته لذا مشارکت مردم در دوره‌های مختلف اساس و پایه‌ انقلاب بوده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مسوولان اجرایی نسبت به حمایت از حزب یا جریان خاص سیاسی منع شده‌اند زیرا اینها شائبه ایجاد می‌کند، حرام و خلاف قانون است.

ملانوری با بیان اینکه تشویق مردم برای حضور در انتخابات وظیه ما است،گفت:اگر ما تریبون نظام نباشیم بقیه جای ما را پر می‌کنند و بی‌انگیزگی و یاس را بین مردم ایجاد می‌کنند.

وی افزود: اقتدار کشور و نظام مرهون همین رای‌ها است و تمامی پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، نانوفناوری، هسته‌ای، صنعت و معدن مرهون تلاش دولت‌هایی است که در این ۴۲ سال خدمت کردند اما دشمنان که به ما خدمتی نکردند و اگر توسعه‌ای افتاده از همین مسیر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز در بسیاری از حوزه‌ها رتبه برتر جهان را داریم و در حوزه مدیریت کرونا با وجود تحریم‌ها و سایر مشکلات جزو بهترین رتبه‌های جهان هستیم.

ملانوری افزود: اینکه چه کسی رای بیاورد به دست مردم است اما اکنون که تریبون در دست من و شما است باید برای تبیین شرایط کشور و حکومت مردم بر مردم و ارتقای نظام و ولایت تریبون‌دار نظام باشیم.

برنامه ریزی و ارزیابی امور بر اساس شعار سال

استاندار خراسان جنوبی گفت: محور برنامه‌های ما و مدیریت اجرایی استان شعار سال است و حرکت و برنامه‌ریزی‌ها بر مسیر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار دارد.

ملانوری با بیان اینکه منظور از تولید فقط معدن و صنعت نیست بلکه بخش‌های دیگر همچون تولید علم، تولید فرهنگ و بخش سیاسی همچون انتخابات در این عرصه قرار می‌گیرد، گفت: مصوب کردیم که دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی یک ساله بر محور شعار سال داشته باشند و بدو ورود به استان نیز شعار “تدبیر، تلاش و توسعه” انتخاب شد.

وی گفت: توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان براساس تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری و توجه به پیوست‌های فرهنگی در تمامی برنامه‌های اجرایی نکته‌ای ضروری است و باید به مباحث کلی و آسیب‌های جامعه نیز توجه جدی داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیریت صنعت، ‌معدن، انرژی، تعلیم و تربیت، بهداشت ‌و سلامت و سایر حوزه‌ها بدون پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود.

ملانوری گفت: در بعضی موضوعات حوزه اجتماعی رتبه خوبی نداریم برای مثال در بعضی معلولیت‌ها رتبه اول کشور را داریم زیرا در حوزه پیشگیری مداخلات جدی انجام نشده است.

وی افزود: باید سند جامع پیشگیری از معلولیت هرچه سریعتر آماده شود تا براساس آن اقدام و مداخله جدی داشته باشیم و به مردم کمک کنیم.

از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود

مردم پشتوانه اصلی نظام هستنداستاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ موضوع کاری و اجرایی به جز مباحث امنیتی محرمانه نیست و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم.

ملانوری با بیان اینکه ظرفیت خوبی به لحاظ رسانه‌ای در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: باید مدیران ارتباط‌گیری کنند بخصوص در ایام کرونا تا اطلاع‌رسانی صحیح ایجاد شود.

وی گفت: در بحث منابع آبی تا قبل از بارندگی‌های اخیر ۴۰ میلیمتر در سال آبی جاری به ثبت رسیده بود و ‌میانگین بلندمدت استان ۱۱۰ میلیمتر است اما این چند روز بارندگی نسبتا مناسبی داشتیم که جبران خشکسالی را نمی‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان را در حوزه خشکسالی باید مدیریت کنیم که هم در زمینه آب شرب و هم آب کشاورزی مدیریت منابع آبی را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم و این بخش جدی گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از اول خرداد ساعات کاری ادارات استان تغییر می‌کند زیرا نمی‌خواهیم یک واحد تولیدی تعطیل شود بنابراین در ادارات، میدان‌ها و پارک‌ها باید مصرف برق را کاهش داد اما میز خدمت ادارات باید تا پایان ساعت قبلی دایر باشد.

اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز درگیر کرونا هستیم و تا واکسیناسیون کامل باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا این بیماری کنترل شود،گفت: کادر درمان رنج و سختی را تحمل کردند و بازاریان به شدت ضربه خوردند که توقع داریم پروتکل‌ها رعایت شود.

ملانوری با بیان اینکه در حوزه اصناف تصمیمات خوبی در استان گرفته شد، گفت: تمامی معوقات اصناف تا ۱۲ قسط به پایان تسهیلات منتقل شود و همچنین به مالیات اعلام کردیم هرچه اصناف اظهارنامه دادند مورد قبول قرار گیرد و انشعابات واحدهای صنفی ۲ هفته بعد از پایان محدودیت قطع نشود.

وی افزود: برای اینکه همه ظرفیت‌های استان را حول یک محور جمع کنیم، ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شد و دستورالعمل ما مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته و ‌به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسیر را پیدا کردیم گفت: تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری به زودی امضا می‌شود و در نظر داریم سرمایه‌گذاران واقعی را جذب کنیم.

ملانوری با بیان اینکه طرح‌ها در استان شناسایی، آماده و استعلامات مورد نیاز بی‌نام انجام می‌شود، گفت:در حال حاضر ۹ طرح آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.

مدیران در میدان باشند

مردم پشتوانه اصلی نظام هستندنماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این ششت با بیان این‌که شهید سلیمانی می‌گفت من باید وسط میدان باشم افزود: از خدا بخواهیم مدیریت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی را به ما توفیق دهد و نیاز است مدیران برای حل مشکلات مردم در میدان حضور داشته باشند.

خسروی با بیان این‌که در میدان بودن به نفع استان خواهد بود افزود: تکریم و پاسخ‌گویی به موقع ارباب‌رجوع باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود.

وی تأکید کرد: تکریم و پاسخ‌گویی به همه مردم مخصوصا کسانی که نمایندگی از سوی مردم دارند، از جمله نمایندگان اصناف، کارگران و شوراها، بسیار مهم است.

در این نشست که با حضور معاونان استاندار، مدیران کل ستادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، مدیر امور شعب بانک مسکن، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی، مشاور و مدیرکل روابط عمومی استانداری و مدیرکل اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی نیز معرفی شدند.

با توجه به محدودیت‌های کرونا برخی مدیران اجرایی و فرمانداران استان نیز به صورت ویدئوکنفرانس در اولین نشست شورای اداری استان در سال جاری حضور داشتند.

 

 

 

 

 

۳ واحد فرآوری طلای خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد/ ۳-۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سه واحد فرآوری و استحصال طلای استان در سال جاری به بهره برداری می رسد.

جرجانی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به این که شهرستان‌های خوسف و نهبندان دارای ذخایر معدنی طلای بسیار خوبی است گفت: این معادن در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری است و در تلاشیم با گرفتن زمین در شهرک صنعتی برای بخش خصوصی، فرآوری طلا را در استان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت خوب سه واحد معدنی در حوزه طلای استان گفت: در حال حاضر این واحد‌ها با پیشرفت‌های بسیار مناسبی در حال نصب تجهیزات هستند و با نمونه گیری از محصول گرفته شده به زودی به بهره‌برداری رسمی خواهند رسید.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: در کنار این‌ها پیگیری میکنیم تا شاخه‌های پایین دستی واحد‌های فرآوری طلا همچون زیورآلات را هم ایجاد کنیم تا ارزش افزوده این محصول را بالا ببریم.

جرجانی در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد هم گفت: حدود ۲۳۰ واحد معدنی از مجموعه استان، طی ۶ سال گذشته به دلیل موانع قانونی راکد یا نیمه فعال شدند که حدود ۲۰ (۴۰ واحد) درصد از آنان اکنون به چرخه تولید بازگشتند و در زمینه زغال سنگ، مس، طلا، سنگ‌های گرانیتی و تراورتن  فعالیت می‌کنند.

 

وی اشاره‌ای هم به واحد‌های معدنی که به زیرساخت‌های منطقه خسارت وارد می‌کنند کرد و گفت:این واحد‌ها باید یک درصد از فروش خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها و جبران زیرساخت‌های آسیب دیده پرداخت کنند.

 

 

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در”بیرجند”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “بیرجند” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه ۵ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۸ کیلو ۳۰۰ گرم تریاک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر بیرجند در پی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه افرادی با هویت معلوم در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان فعالیت می کنند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای خرده فروشان را شناسایی کردند که با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از مخفیگاه ۸ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و ۵ نفر خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.
سرهنگ فولادی با اشاره به این که ماموران در این رابطه ۵ متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی شدند تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد و یا خودروهای مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا به سامانه پیامکی ۱۱۰۵۶ اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

امدادرسانی به ۲۳۶ حادثه دیده در خراسان جنوبی/۲-

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۴۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امدادگر رهاسازی شدند.
میرجلیلی افزود: در شبانه روز گذشته ۳۹ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که توسط نیروهای امدادی امدادرسانی شدند.
وی گفت: همچنین به ۲۶ رشته قنات در استان ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شد.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از اعزام ۲۳ اکیپ ارزیابی فردا برای برآورد خسارات ناشی از سیل به مناطق مختلف سیل زده استان خبرداد.
وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در استان خراسان جنوبی تا کنون هیچ گونه تلفات جانی ناشی از بارندگی های اخیر وسیلاب نداشته ایم.

 

 

در جلسه بررسی عملکرد و روند پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان عنوان شد

زیر ساختهای مسکن ملی تامین شود/۳

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات واحدهای طرح اقدام ملی، باید در اولویت برنامه های دستگاه ها قرار گیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در جلسه بررسی عملکرد و روند پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان خاطرنشان کرد:با عنایت به ملی بودن طرح، کلیه دستگاه ها باید برای تسریع در روند اجرای پروژه های مرتبط اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی تأکید کرد: دستگاه ها باید در تأمین زیر ساخت های لازم برای پروژه های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن نهایت همکاری را داشته باشند.
معاون استاندار با اشاره به هزینه بر بودن اجرای زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن در این پروژه ها، متذکر شد: دستگاه‌ های متولی باید پیگیری لازم را در زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز از ناحیه وزارتخانه های مربوطه صورت دهند.
فرهادی با تأکید بر تأمین اعتبار لازم از محل منابع ملی اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌ها از محل منابع ملی، سهم مردم در جبران هزینه ها را کاهش می دهد.
وی تأکید کرد: دستگاه ها باید تمهیدات لازم مبنی بر مشارکت حداقلی مردم در تأمین زیرساخت‌ها را بیندیشند.
معاون استاندار از فرمانداران خواست؛ موضوع صدور پروانه ساختمانی پروژه ها را با اولویت پیگیری نمایند.
فرهادی گفت: سازمان نظام مهندسی نیز باید در خصوص تسهیل شرایط در روند صدور پروانه ساختمانی، همکاری لازم را داشته باشد.
وی در ادامه بحث درخصوص وضعیت پیشرفت پروژه در شهرستان طبس تصریح نمود: ظرف ۱۵ روز آینده، بنیاد مسکن نسبت به ارائه نقشه ها و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه اقدام نمایند.
شایان ذکر است؛ این جلسه با سه دستور کار وضعیت پیشرفت پروژه طرح اقدام ملی مسکن استان، وضعیت پیشرفت پروژه طرح اقدام ملی مسکن طبس و ارائه گزارش مدیران دستگاه های خدمات رسان درخصوص تأمین زیرساخت های سایت های طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

 

 

 

سه محور روستایی خراسان جنوبی بسته است/۴

سه محور روستایی خراسان جنوبی بسته است

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محور روستایی دوکوهانه در شهرستان نهبندان، دستگرد به حسین‌آباد در شهرستان سربیشه و محور روستایی دستگرد به رزه در شهرستان درمیان به دلیل وقوع سیل و آب در آبنما مسدود است.

سرهنگ علیرضا رضایی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۶ آبنما از کیلومتر ۸۸ تا کیلومتر ۱۲۰ محور دیهوک – راور و محور رکات در شهرستان بیرجند دچار آبگرفتگی شده که ممکن است به صورت موقت مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کند و نیروهای پلیس در این محورها حضور دارند.

وی بیان کرد: محور عشق‌آباد به بردسکن در شهرستان طبس، محور بیرجند – خوسف به خصوص در محدوده شهرک صنعتی و پادگان ۰۴، محور ماژان در شهرستان خوسف، محور زهان در شهرستان زیرکوه و محور فردوس – بشرویه نیز طی روز جاری مسدود شدند و هنوز عبور آب و گل و لای در سطح جاده وجود دارد که باید رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: چون در بیشتر محورهای روستایی جاری شدن روان‌آب در سطح جاده و آبنماها را داریم نیاز است رانندگان هنگام عبور احتیاط و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی عنوان کرد: تمامی محورهای خراسان جنوبی لغزنده است و رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی را رعایت کنند.

 

 

استاندار خراسان جنوبی :

جمهوری اسلامی ایران، از کشورهای پیشتاز در عرصه مقابله با مواد مخدر در جهان/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش سازمان های جهانی، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشتاز در عرصه مقابله با مواد مخدر در جهان است .
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به طور ویژه در حوزه عرضه و مقابله با قاچاق مواد مخدر، اقدامات چشمگیری انجام داده که البته این درخشش هزینه های بسیار سنگینی را هم به همراه داشته است.
وی با اشاره به آمار بالای شهدای نیروی انتظامی در این عرصه، تصریح نمود: در کنار نیروی انتظامی، نیروهای مرزبانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج ، اداره کل اطلاعات ، دستگاه قضایی، شورای تأمین و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در این راه تلاش می کنند.
استاندار از کشور افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر در جهان نام برد و متذکر شد: وجود مرز مشترک طولانی با افغانستان و قرار داشتن کشورمان در مسیر حمل مواد مخدر کشت شده در آن، مقابله با قاچاق موا مخدر را در برنامه های اولویت دار کشور قرار داده است.
ملانوری افزود: در استان خراسان جنوبی نیز اقدامات قابل تقدیری در زمینه کشف، برخورد و مقابله با مواد مخدر صورت گرفته است.
وی به قدرت بالای ویرانگری مواد مخدر اشاره کرد و گفت: باید در کنار پرداختن به موضوع مهم قاچاق و عرضه مواد مخدر ، به بحث مصرف این مواد نیز توجه ویژ ای شود.
استاندار با تأکید بر این که در موضوع مبارزه و مقابله با مواد مخدر، دستگاه های مرتبط به خوبی فعالند، ادامه داد: اگر چه حجم بسیار بالایی از مواد مخدر، توسط دستگاه های مقابله ای کشف و ضبط می گردد اما باید در خصوص آن بخش که وارد کشور می شود، با حساسیت ویژه ای برخورد نماییم.
ملانوری از اهمیت بالای فرهنگ سازی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت و اظهار داشت: ما باید با فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی مردم و مهارت آموزی برای نه گفتن در مقابل مواد مخدر، میزان مصرف مواد مخدر را در جامعه کاهش دهیم.
وی مصرف مواد مخدر را نتیجه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن دانست و تصریح نمود: بر اساس گزارش های ارائه شده، مصرف مواد مخدر، هم از لحاظ سنی و هم جنسیتی در حال تغییر می باشد و در حالی که در سال های گذشته عمدتاً در مردان مورد استفاده قرار می گرفته، در حال حاضر در زنان نیز مصرف مواد مخدر رو به رشد است و سن اعتیاد هم کاهش یافته لذا در بحث های مقابله ای باید به آن پرداخته شود .
استاندار به همه گیری بیماری کرونا در ۱۴ ماه گذشته در سطح جهان اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس تنها بخشی از تأثیرات منفی کروناست، در حالی که آسیب های اجتماعی جامعه را بالا برده است.
ملانوری خاطرنشان کرد: از امتیازات و ویژگی های بارز خراسان جنوبی، وجود مردمی با فرهنگ، متدین، ولایت مدار، انقلابی و همیشه در صحنه است که باید برای حفظ این ویژگی ها تلاش کرد.
وی متذکر شد: اگر جلوی رشد آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، سرقت، نزاع و… گرفته نشود، می تواند در نسل های بعد رسوخ پیدا کرده بسیاری از صفات برجسته مردم را دچار خدشه کند.
استاندار به لزوم تغییر سبک مقابله و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: با عنایت به این که سبک زندگی ما در مواجهه با بیماری کرونا تغییر کرده، برنامه های ما به لحاظ مدیریتی نیز باید در مباحث مختلف متفاوت شود و سبک مداخله ما در حوزه پیشگیری و به ویژه مصرف مواد مخدر تغییر نماید.
ملانوری خطاب به دستگاه های فرهنگی استان گفت: باید تلاش کنیم در کنار استفاده از ظرفیت های صدا و سیما ، رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها وپایگا ه های خبری، از ظرفیت شبکه شاد که برای دوره همه گیری بیماری کرونا بوجود آمده در بحث های اجتماعی نظیر مبارزه مواد مخدر، ترافیک و … بهره ببریم.
به گفته وی؛ قبل از این که اتفاقات ضد فرهنگی به خانه های ما راه باز کرده در فرهنگ ما رسوخ کند، باید به آداب و رسوم و فرهنگ ها توجه ویژه نماییم و در این راه اداره کل ورزش و جوانان باید ورزش های روستایی و بومی، محلی را چون ریشه در آداب و رسوم ما دارند و با کمترین هزینه و فضا قابل انجام است ، تقویت نماید.
وی به دیدار خود با دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار ، علاوه بر پیگیری های متعددی که صورت گرفت و به نتیجه هم رسید، با توجه به نیاز استان، مجوز مربوط به ایجاد کمپ استانی ماده ۱۶ صادر شد.

 

 

 

 

 

راه اندازی خانه جوان در بشرویه/۷

بزرگترین پایگاه فرهنگی ورزشی و مذهبی جوانان دخیل العباس (ع) شهرستان بشرویه به عنوان خانه جوان تجهیز و فعالیت خود راآغاز کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی نجفی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان گفت : بزرگترین پایگاه فرهنگی ورزشی ومذهبی جوانان دخیل العباس (ع) شهرستان بشرویه به عنوان خانه جوان تجهیز و با عنایت به رفع کاهش محدودیت های کرونا ضمن رعایت فاصله های اجتماعی وجوانب محیط خانه جوان شهرستان بشرویه طی برنامه ریزی انجام شده درمحل دخیل العباس(ع)بزرگترین پایگاه فرهنگی ورزشی ومذهبی جوانان شهرستان با مدیریت زمان ویژه بانوان وآقایان فعالیت می کند.
وی افزود : مکان مذکور با همکاری اداره ورزش وجوانان و هیات ورزشهای همگانی شهرستان به میز پینگ پنگ ،دارت،میز مچ اندازی ،میز شطرنج و … تجهیز شد .

 

 

 

پخت ۱۲۰۰۰ غذای گرم در هفته گرامیداشت مقام معلم/۲-۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان خراسان جنوبی از پخت و توزیع ۱۲۰۰۰ پرس غذای گرم بین دانش آموزان نیازمند بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی با اعلام این خبر گفت: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی هفته گرامیداشت مقام معلم با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) ۱۲۰۰۰ پرس غذای گرم تهیه و بین دانش آموزان نیازمند شهرستان توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: با همت فرهنگیان، دانش آموزان و خیرین گرانقدر، اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره اوقاف شهرستان هزینه این کار خداپسندانه تامین شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به همکاری هیئت های مختلف اظهار داشت: با توجه به حجم بالا و پراکندگی مرکز استان، برای پخت، سه مکان پیش بینی شد؛ که ۵۰۰۰ غذا در هیئت ابوالفضلی، ۴۰۰۰ غذا در مسجد امام صادق (ع) و ۳۰۰۰ غذا در هیئت حسینی حاجی آباد طبخ و توزیع شد.

به گفه واقعی  برنامه ریزی این کار با توجه به وسعت کار، از اول  اردیبهشت ماه سال جاری با مشارکت شبانه روزی گروه جهادی غدیر، گروه جهادی شهدای فرهنگی، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان آغاز شد.

 

 

 

جریمه ۱۳۶ میلیون تومانی برای قاچاق کود شیمیایی در فردوس/۴

جریمه ۱۳۶ میلیون تومانی برای قاچاق کود شیمیایی در فردوس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی گفت: قاچاقچی کود شیمیایی یارانه‌ای در شهرستان فردوس به پرداخت بیش از ۱۳۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

محمدحسین اشرفی افزود: ماموران پلیس آگاهی روستای دوست‌آباد شهرستان فردوس حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیونت تعداد ۵۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق از نوع اوره را کشف کردند و گزارش آن برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.

وی افزود: با شروع تحقیقات شعبه و گرفتن استعلامات از جهاد کشاورزی مشخص شد که کودهای مکشوفه از نوع یارانه‌ای بوده و خارج از ضوابط تعیینی دولت خرید و فروش انجام گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ  یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

 

 

 

کشف یک تن و ۲۰۰ کیلو ماهی قاچاق در طبس/۴

ماموران انتظامی در بازرسی از ۲ خودروی وانت پراید یک تن و ۲۰۰ کیلو ماهی غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: ماموران ایست و بازرسی دیهوک هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های واصلاتی به ۲ خودروی وانت پراید که از بندرعباس عازم مشهد بودند مشکوک شدند و خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ علی پور افزود: ماموران در بازرسی از خودرو‌ها مقدار یک تن و ۲۰۰ کیلو ماهی قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی محموله قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
وی بیان کرد: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

 

توزیع ۱۲ هزار تن نهاده دامی تا پایان اردیبهشت/۲

۱۲ هزار تن نهاده دامی تا پایان اردیبهشت بین دامداران خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در نشست خبری با اشاره به اختصاص ۱۸ هزار تن نهاده دامی به استان برای اردیبهشت گفت: تاکنون ۶ هزار تن جو از این مقدار وارد استان شده که دو هزار ۵۰۰ تن آن به صورت خام توزیع شده است.

ابراهیمی افزود: ۷ هزار تن ذرت هم به صورت مرحله‌ای وارد استان می‌شود و وما بقی نهاد‌ها هم به صورت کنسانتره تامین و توزیع خواهد شد.

مدیر پشتیبانی امور دام استان هم از خرید گوشت مازاد دام سنگین دامداران با قیمت ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: به ازای هر کیلوگرم گوشت تحویلی دام سنگین (گوساله) میزان ۳ هزارو ۸۰۰ گرم جو و هزارو ۳۴۰ گرم ذرت تحویل دامداران می‌شود.

روشن افزود: اتحادیه‌ها و دامدارانی بالای ۲۰۰ راس میتوانند برای انعقاد قرارد داد اقدام‌کنند.

 

 

 

 

 

آبگیری بزرگترین سازه آبخیز داری مرزی استان/۲

بارش‌های رگباری روزهای اخیر، موجب آبگیری بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: در حالی که این سازه با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال ساخت است، آبگیری شد و خوشحالی کشاورزان این منطقه را در پی داشت.
نصر آبادی افزود: سازه آبخیزداری دهستان لانو می‌تواند باعث افزایش دبی ۷ قنات شود و ۷ آبادی با جمعیت هزار و ۷۰۰ خانوار از روستا‌های پایین دست از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: این سازه آبخیز داری با حجم آبگیری ۷۰ هزار مترمکعب، بزرگترین سازه آبخیزداری در حال اجرا در خراسان جنوبی است که با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی ساخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

به مناسبت شب های قدر

توزیع دو هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان استان/۲-۳

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دو هزار و ۶۳۵ پرس غذای گرم بمناسب شب‌های قدر بین نیازمندان استان توزیع کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه خدمات هلال احمر به پشتوانه خیرین و اعضای داوطلب هلال احمر اجرایی می‌شود، گفت: ارزش ریالی این خدمات در مجموع یک میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بوده است.

رضایی افزود: از مجموع خدمات صورت گرفته ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال روستای رقه شهرستان بشرویه، ۸۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال اصفهک طبس، ۲۰۰ پرس غذا توسط خانه هلال امام حسن مجتبی سربیشه، ۳۵ پرس غذای گرم توسط خانه هلال امام جعفر صادق (ع) بیرجند، ۵۰ پرس غذای گرم توسط خیرین فردوس و۱۰۰ پرس غذای گرم توسط خانه هلال روستای گسک درمیان و۵۰۰ پرس غذای گرم توسط داوطلبان خانه هلال روستای بهمن آباد زیرکوه بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به ذبح ۳ گوسفند به ارزش ۳۵میلیون ریال و پخت غذا گرم توسط اعضای خانه هلال روستای درخت توت سربیشه، گفت: در این ایام همچنین ۱۰۰ سبد غذایی توسط خانه هلال روستای رقه بشرویه، ۳۰ عدد سبد غذایی توسط خانه هلال روستای بغداده سرایان و ۲۰ عدد سبد غذایی بین عشایر مناطق چاه کرم، استوچاه و شیرین چاه توسط خانه هلال شهر سه قلعه شهرستان سرایان تهیه و توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: ۶۰ میلیون ریال اقلام غذایی توسط خیرین سربیشه و پایگاه داوطلبی مسجد حضرت ابوالفضل مهر شهر بیرجند در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت، تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

سیل ۵۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی خسارت زد/۲-۳

سیل ۵۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی خسارت زد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: براساس برآوردهای اولیه، بارندگی چند روز اخیر و جاری شدن روان‌آب و سیلاب ۵۰ میلیارد تومان به راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد کرده است.

اسدالله جلال‌زاده افزود: این خسارت‌ها بیشتر در محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های قاینات، بیرجند، فردوس، سربیشه، طبس، نهبندان و خوسف بوده که طی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل، زیرسازی و روان‌سازی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) در این مسیرها دچار آسیب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه عامل اصلی تسریع در تخریب راه‌ها میزان رطوبت خاک است، انتظار می‌رود در ۲ ماه آینده تخریب رویه راه‌ها شدت بگیرد و نیازمند صرف هزینه برای تسریع در ترمیم رویه راه‌ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش همکاران راهدار در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز است و تردد با رعایت سرعت مطمئنه جریان دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در قالب اکیپ‌های راهداری برای انجام عملیات راهداری در زمان بارندگی فعالیت دارند.

جلال‌زاده گفت: در این مدت راهداران با استقرار به موقع و تلاش شبانه‌روزی نسبت به تردد ایمن در تمامی محورهای حوزه استحفاظی اقدام کرده و بهسازی و مرمت این محورها در کمترین مدت زمان ممکن در دستور کار است.

وی عنوان کرد: در برخی محورهای فرعی و روستایی تردد با سختی انجام می‌شود که راهداران در حال ترمیم این محورها هستند.

وی افزود: کاربران جاده‌ای و مسافران برای کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها همچنین اطلاع از انسداد یا محدویت‌های احتمالی موجود در جاده‌های استان می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند و سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد، روزهای اخیر قبل شدت گرفت و بارش رگباری باران در برخی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر خوشحالی مردم، باعث جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر و منازل، خسارت به بخش کشاورزی و راه شده است.

سیل در خراسان جنوبی خسارت جانی نداشت

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*