اخبار خراسان جنوبی/

جاری شدن سیل و رواناب در خراسان جنوبی

بارش های رگباری در خراسان جنوبی منجر به جاری شدن سیلاب شد و هواشناسی از مردم خواست تا از سفر های غیر ضروری، صعود به ارتفاعات، چرای دام، استقرار در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیر ها خودداری کنند.

 

 

 

وقف زمین کشاورزی توسط خیر به بازسازی عتبات مقدسه

کشاورز آرین شهری یک قطعه زمین و ۵۶ اصله درخت کشاورزی وقف بازسازی عتبات عالیات کرد.

جوینده مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گفت: در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان در روستای عباس آباد دشت آرین شهر بخش سده شهرستان قاینات توسط خیر گرانقدر یک قطعه زمین به همراه ۴۰ اصله درخت زرشک، ۱۶ درخت عناب و نیم ساعت آب چاه را وقف بازسازی عتبات مقدسه کرد

 

 

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

حل مشکلات معیشتی فرهنگیان در حرف و شعار خلاصه نشود/۳

حل مشکلات معیشتی فرهنگیان در حرف و شعار خلاصه نشود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: حل مشکلات معیشتی فرهنگیان در حرف و شعار خلاصه نشود.

حسین خسروی اسفزار  در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شهید مطهری الگوی بسیار خوبی برای معلمان چه از نظر کمی و کیفی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تألیف ۶۰ کتاب توسط استاد مطهری بیان‌کرد: از نظر کیفی نیز استاد مطهری خود بیان کردند که در هر کار فکری و فرهنگی نیاز جامعه را در نظر گرفته‌ام که بسیار ارزشمند است.

خسروی اسفزار با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال از شهادت این معلم بزرگ هنوز آثار ایشان مبنای فکری انقلاب اسلامی است، ادامه‌داد: معلمی نه در شعار که در حقیقت نیز شغل انبیاء است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا فضای مجازی محور آموزش است، افزود: البته این فضا نیاز به مدیریت دارد چرا که در غیر اینصورت آسیب های زیادی وارد نسل نوجوان و جوان دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه معلمین پدران معنوی جامعه هستند، افزود: امیدوارم حل مشکلات معلمان در حرف و شعار خلاصه نشود چرا که باید با تأمین مسائل معیشتی معلمان به آنان آرامش فکری برای تعلیم و تربیت بدهیم.

خسروی اسفزار گفت: متأسفانه برخی از معلمان پیش کسوت ما حتی در مسائل اولیه زندگی چون مسکن با مشکلاتی رو به رو هستند که به هیچ وجه پسندیده نیست.

وی یادآور شد: امروز یکی از نگرانی‌های ما کمبود کلاس‌های درس و از طرف دیگر وضعیت فضای مجازی است که باید در این زمینه چاره‌جویی کرد.

 

 

 

مهلت ۱۰ روزه برای سررسید چک‌های اصناف/۳

استاندار خراسان جنوبی با هدف حمایت از اصناف استان، اعلام کرد: سررسید چک‌ها از زمان تحویل وجه به مدت ۱۰ روز مهلت داده شود.

آقای ملانوری در ستاد مدیریت بحران کرونا استان که ویژه اصناف تشکیل شد، گفت: اصناف و بازاریان در جریان شیوع بیماری کرونا تاکنون همکاری خوبی داشته اند.

استاندار افزود: تعدادی مصوبه داشتیم که شامل کمک بلاعوض و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار شاغل در واحد‌های صنفی است که از بیماری ویروس کرونا دچار آسیب شده اند و توسط اتاق اصناف معرفی شدند.

به گفته وی در مجموع به ۱۷۵ زن سرپرست خانوار شاغل در واحد‌های صنفی تسهیلات اعطاء شده است.استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین اقساط معوقه اصناف به مدت ۱۲ قسط انتقال یابد و کسانی که بیمه هستند تا پایان سال گذشته و بدهکار هستند توسط سازمان بیمه تأمین اجتماعی به مدت ۱۲ ماه قسط بندی شود.

وی همچنین خواستار همکاری سازمان امور مالیاتی استان شد و گفت: آب، برق، تلفن و دستگاه‌های خدماتی در زمان اعلام محدودیت‌ها قطع نشود.

اعطای تسهیلات به افراد توسط صندوق کارآفرینی و امید از جمله مصثوبات امروز بود.

در این جلسه چند تن از مسئولان اصناف و بسیج اصناف به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه وضعیت بازار و تعطیلی اصناف پرداختند.رئیس اتاق اصناف استان هم گفت: یک سوم جمعیت استان ما را اصناف تشکیل کمی دهند و ۸۱ درصد از مغازه‌ها واصناف مستاجر هستند که به علت بیماری کرونا ۱۶۰ مغازه و در استان تعطیل شده اند.

علیزاده افزود: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از نیروی کار در سال گذشته برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند و ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی کار بیمه بیکاری پرداخت شده است.

 

در فرایندتعلیم و تربیت کوتاهی خطرناک است/رسالت معلم ساخت بنای انسانیت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله های کمال است، از این رو هر نوع کوتاهی در این فرایند خطرناک است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیت ا… سید علیرضا عبادی، صبح امروز به مناسبت روز معلم، در دیدار با مدیرکل، اعضای بسج فرهنگیان، مسئولین بسیج دانش آموزی و معاونین اداره کل آمورش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: در سیستم بشری چنانچه انسان هایی بیدار تربیت شوند، مزاحم شیاطین استعمار گر هستند.

وی، با بیان این که روبه صفتان شیطان صفت وجود مطهری ها را بر نمی تابند و حذفشان می کنند، عنوان کرد: بر اساس اندیشه اسعمارگران؛ مطهری ها باید بمیرند تا شیاطین توانایی عرض اندام داشه باشند.

خطیب جمعه بیرجند؛ لازمه تحقق آرمان های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تأکید کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله های کمال حرکت می کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله ها می برند از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارستته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند؛ تا ایشان راه گم نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و بافعل درآوردن استعدادهای دانش آموزان، سختی های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می کند؛ اظهار کرد: معلمان این سامان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند تا لحظه ای فرایند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف بر سراین پیمان  ماندند.

وی از معلمان به عنوان پروش یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و ادامه داد: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ از این رو است که گفته می شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض نموده و تغییر می دهد.

آیت ا… عبادی با بیان این که شهید مطهری به عنوان شاگرد مکتب علوی بود؛ با اشاره به سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) در محراب عبادت، ابراز داشت: بر اساس معانی استنباط شده از قرآن کریم، عل(ع) یک بشر عادی نسیت و مافوق آن است و؛ شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

خطیب جمعه مرکز استان با بیان این که بشر گستاخ به اسوه های انسانی ظلم می کند، خاطر نشان کرد: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

 

 

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در حاشیه دوره آموزشی آشنایی با پادکست قصه‌گویی؛

قصه گویی واسطه تربیتی وقصه گو انتقال دهنده هویت دینی و ارزشهای اخلاقی است/۳

قصه و قصه گویی واسطه تربیتی وقصه گو انتقال دهنده هویت دینی و ارزشهای اخلاقی است

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در جمع مربیان مراکز کانون استان از قصه و قصه گویان به عنوان واسطه تربیتی و ناقلان هویت دینی و ارزش‌های اخلاقی یاد کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پادکست قصه گویی، طی سخنانی از کانون به عنوان موثر ترین نهاد در جهت ترویج غیر مستقیم فرهنگ و هنر نام برد.

وی با بیان اینکه کانون در حال آمادگی برگزاری بیست و سومین جشنواره قصه گویی بین المللی است اظهار داشت: کانون به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در کشور است که با توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و تبیین اهمیت و نقش قصه گویی برای همه اقشار جامعه، ضمن احیای سنت قصه گویی توانسته است با بازگو کردن این هنر به رشد تخیل و تقویت مهارت‌های اجتماعی و استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان بپردازد.

رییس دبیرخانه جشنواره در کانون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بیست و سومین جشنواره قصه گویی شاخه جدیدی با عنوان پادکست قصه گویی برای رقابت علاقه‌مندان  ایجاد شده است افزود: اگر چه شیوه‌های سنتی قصه‌گویی مورد علاقه کودکان است اما، قصه گویی در بستر رسانه‌های نوین و پادکست، فضای جدیدی برای جذب بیشتر مخاطب به هنر قصه گویی فراهم می کند که بر همین اساس این دوره آموزشی برای بهره مندی بیشتر مربیان و علاقمندان قصه گو از این بسترها پیش بینی شده است.

وی در پایان خطاب به مربیان حاضر در این دوره آموزشی از جشنواره قصه گویی به عنوان محلی برای تبادل تجربه و وسیله‌ای برای بالا بردن توان قصه گویی یاد کرد.

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با پادکست قصه‌گویی با حضور علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه با مشارکت واحد آموزش و پژوهش و انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

 

سیل در”قاین” ۲۸ رأس گوسفند را تلف کرد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” گفت: وقوع سیلاب در این شهرستان باعث تلف شدن ۲۸ راس گوسفند در روستای”روم” شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سیلاب های بهاری و تلف شدن احشام در روستای”روم” شهرستان قاین، بلافاصله مأموران انتظامی بخش”سده” برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی های اولیه مشاهده کردند که ریزش نزولات آسمانی و وقوع سیلاب باعث تلف شدن ۲۸ رأس گوسفند شده است.

 

 

 

 

کشف ۲۳ رأس دام قاچاق در”سرایان”/۴

 

فرمانده انتظامی”سرایان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک وانت نیسان ۲۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علی وطن دوست” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان در حال حرکت مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از وانت نیسان ۲۳ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۸۰ میلیون ریال براورد شد.

 

 

 

 

اتوبوس مسافربری با ۲۷۵ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی توقیف شد/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۷۵ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در محور”نهبندان- بیرجند” خبر داد و گفت: در این رابطه ۷ متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند محموله سنگینی از مواد مخدر را در پوشش ناوگان عمومی به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند، موضوع را پیگیری و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران با اعزام تیم های عملیاتی ویژه مبارزه با مواد مخدر به محورهای مواصلاتی، یک اتوبوس مسافربری را در محور “نهبندان-بیرجند” شناسایی و خودرو را متوقف و بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در ادامه افزود: مأموران در بازرسی از اتوبوس مسافربری ۲۷۵ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک کشف و در این رابطه ۴ متهم را دستگیر کردند.

سردار فرشید تصریح کرد: در ادامه عملیات مأموران یک سواری زانتیا با ۳ سرنشین که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می کرد، شناسایی و توقیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این عملیات ۲۷۵ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک کشف، ۲ خودرو توقیف و ۷ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

به مناسبت هفته کار و کارگر صورت گرفت ؛
بازدید فرماندار از تنها کارخانه فعال در زیرکوه/۲
به مناسبت هفته کار و کارگر، عربشاهی فرماندار زیرکوه به همراه معاونین و جمعی از مدیران از کارخانه خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی زیرکوه بازدید کرد.
عربشاهی در این بازدید، از محمود اسدزاده به عنوان کارآفرین برتر در زیرکوه تجلیل نمود.
همچنین از تعداد ۳۰ نفر کارگر و کارمند مشغول در این واحد دو کارگر به عنوان کارگر نمونه معرفی و تجلیل شد و از دیگر کارگران نیز با اهدای هدایایی در روز کار و کارگر تجلیل گردید.
لازم به ذکر است این کارخانه با ظرفیت ۶۰ هزار تن خوراک دام و طیور در سال فعالیت می کند .
کارخانه خوراک دام و طیور سرودانه آبیز از دی ماه ۱۳۹۹ در شهرک صنعتی زیرکوه تولیدات خودش را آغاز نمود.

راه اندازی موزه مدرسه در خراسان جنوبی/۲-۳

موزه مدرسه به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یکی از مدارس شهر بیرجند راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در این مکان از تمامی شهرستان های استان، اسناد و مدارک و اشیای مرتبط با آموزش و پرورش به نمایش گذاشته خواهد شد.

حسن رمضانی افزود: معرفی شخصیت های مهم ، افتخارات استان در امر آموزش و تاریخچه فرهنگی استان به مردم معرفی می شود.

به گفته وی موزسه مدرسه از جمله موزه های مهم و ارزشمند در کشورمان بشمار می رود که از نظر آشنائی و آگاهی دانش آموزان و مردم با پیشینه آموزش و شیوه های تربیتی در خور توجه و اهمیت است.

وی افزود: با توجه به سابقه و پشتوانه آموزشی افتخار آمیز استان و وجود فرهیختگان و اندیشمندان بزرگ در استان این موزه و گنجینه ضروری و اجتناب ناپذیر است .

محمدآباد پسکوه قاینات رکورددار بارندگی‌ها/۲

محمدآباد پسکوه شهرستان قاینات با ۱۰میلیمتر رکوردار بارندگی‌های شبانه روز گذشته است.

لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین ایستگاه های آرین شهر و زهری چهار میلیمتر، نهبندان، زهان، و پیکوه طبس حدود دو میلیمتر، میغان، قدمگاه، اسدیه، حدود یک، خوسف، حاجی آباد، فردوس، درح، بیرجند، قاین، چاه دراز و سربیشه کمتر از یک میلیمتر را گزارش کردند.

جذب ۱۹۳ حامی در اولین شب قدر/۲-۳

۱۹۳ حامی در اولین شب قدر حامی از ایتام خراسان جنوبی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این تعداد حامی حمایت از ۲۹۴ یتیم و فرزند محسنین(فرزندان دارای پدر از کار افتاده و نیازمند) را برعهده گرفتند.
احمد رفیعی افزود: امسال پایگاه جذب حامی به دلیل شیوع کرونا راه اندازی نشده و  جذب حامی از طریق مجازی و مراجعه به ادارات کمیته امداد انجام می شود.
احمد رفیعی افزود: از پارسال و در جریان پویش ایران مهربان به منظور جذب حامی برای محسنین و ایتام در استان برنامه جذب ۲۳ هزار حامی در دستور کار کمیته امداد استان قرار گرفت.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان نیز برای جذب ۱۴ هزار حامی محسنین و ایتام هدف گذاری شده است که تاکنون ۲ هزار و ۳۹۳ حامی جدید در این رابطه ثبت نام کرده اند.
رفیعی افزود: بر این اساس و تا قبل از ماه رمضان قریب به ۱۰ هزار حامی در استان برای محسنین و ایتام جذب شدند.

اتوبوس بیرجند – زاهدان در آتش سوخت/۴

اتوبوس بدون مسافر بود و راننده قبل از حریق از اتوبوس خارج شده بود.

رئیس پلیس راه استان گفت: ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه روز گذشته یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور بیرجند_نهبندان آتش گرفت.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه حادثه خسارت جانی نداشته است، افزود: اتوبوس بدون مسافر بوده است و راننده قبل از حریق از اتوبوس خارج شده است.

وی بیان کرد: اتوبوس در جاده در حال حرکت بوده که راننده متوجه جرقه زدن از کنار اتوبوس می‌شود و برای پیدا کردن علت جرقه اتوبوس را متوقف می‌کند.

رئیس پلیس راه استان گفت: بعد از پیاده شدن راننده، اتوبوس دچار حریق می‌شود که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

کشف بیش از ۲ تن تخم مرغ فاقد مجوز در بشرویه/۴

مأموران انتظامی شهرستان بشرویه در بازرسی از یک وانت نیسان ۲ تن و ۱۴۸ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی بشرویه گفت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ  مریمی افزود:  مأموران در بازرسی از وانت نیسان  تخم مرغ  فاقد مجوز حمل بود به ارزش ۳۱۸ میلیون ریال کشف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کمک بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مقابله با کرونا در استان/۲-۳

بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مقابله با بیماری کرونا، ۱۶۲ قلم انواع تجهیزات پزشکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا می کند.

این تجهیزات پزشکی شامل ۱۳ دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، تعداد ۱۳ دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، ۶۸ دستگاه تب سنج لیزری و ۶۸ دستگاه پالس اکسی متر است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می گیرد تا بین مرکز و پایگاه سلامت منتخب استان توزیع شود.

 

تلف شدن ۷۰ رأس دام سبک در خراسان جنوبی/۴

۷۰ رأس دام سبک در شبانه روزگذشته بر اثر وقوع سیلاب تلف شدند.

معاون خدمات بیمهع‌ای صندوق بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه این تعداد دام در آرین شهر قاینات تلف شدند، گفت: از تعداد ۱۵ رأس دام بیمه بودند که کارشناسان بیمه درحال برآورد غرامت این دام‌های تلف شده هستند.

بخشی افزود: همچنین تعدادی از دام‌ها مفقود شده هستند.به گفته وی دامداران و کشاورزان محل نگهداری دام و محصولات خود را ایمن سازی کنند تا در صورت شدت ریزش نزولات آسمانی از بروز خسارات پیشگیری گردد.

جذب اعتبار از شاخص‌های ارزیابی مدیران خراسان جنوبی است/۷

جذب اعتبار از شاخص‌های ارزیابی مدیران خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی مدیران شاخص‌ها را تغییر دادیم و یکی از شاخص‌ها جذب اعتبارات خارج از منابع اعتباری استان و خلق منابع جدید است.

“حمید ملانوری” روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی افزود: اینکه الان در اردیبهشت‌ ماه بخشی از اعتباری که سال قبل توزیع شده در استان جذب نشده است، پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: علیرغم همه تلاش‌ها درخصوص جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی این سقف اعتبارات جوابگوی نیاز استان نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سایر منابع از جمله فایناس، تهاتر، اعتبارات ملی و ماده ۲۳ و استفاده از ظرفیت‌های بانکی در سطح ملی تلاش کنند.

عملکردها به مردم اطلاع‌رسانی شود

وی با تاکید بر شفاف‌سازی و اطلاع‌‎رسانی عملکردها توسط دستگاه‌های اجرایی استان افزود: کار اجرایی، خدماتی و عمرانی کردن که حالت محرمانه‌ ندارد و باید تلاش کنیم زمانی که خدمتی انجام می‌شود به اطلاع مردم برسانیم.

ملانوری گفت: بارها بر لزوم اطلاع‌رسانی عملکردها توسط دستگاه‌های اجرایی در جلسات مختلف تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم از آنجایی که اطلاع‌رسانی باعث ایجاد امید در مردم می‌شود و مردم را به نظام امیدوار و در آنان نشاط ایجاد می‌کند، باید اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف سرلوحه کار مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی اصل مهم در همه کشورهای پیشرفته است و نخبه‌ترین افراد را به عنوان مسوول روابط عمومی انتخاب می‌کنند، علم ارتباطات می‌گوید که روابط عمومی قلب تپنده سازمان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از بابت تجربه و عقیده‌ای که در دوران خدمت دارم در استان بارها تاکید کردم که دستگاه‌ها در کنار هزینه برای اقدامات عمرانی در زمینه اطلاع‌رسانی هم هزینه کنند.

ملانوری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی شفاف و روشن از سوی دستگاه‌های اجرایی خیلی مهم است گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه اطلاع‌رسانی کوتاهی کنند حتما کاهش اعتبار خواهند داشت و این اقدام را انجام خواهیم داد و باید خود این دستگاه‌ها پاسخگوی این کاهش اعتبار باشند.

وی ادامه داد: براساس گزارش عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاهی که گزارش عملکرد خود را منتشر نکند حتما در جلسه آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه کاهش اعتبار خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد سال گذشته را منتشر نکردند تا پایان اردیبهشت ماه وقت دارند که این کار انجام شود.

دستگاه‌های اجرایی برنامه عملیاتی یک ساله تنظیم کنند

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برنامه عملیاتی یک ساله خود را براساس ضوابط علمی و کارشناسی تهیه و به استانداری نیز ارسال کنند، همچنین برش شهرستانی در این برنامه طراحی شود تا بتوانیم عملکرد یکدیگر را رصد و قضاوت کنیم.

ملانوری افزود: محور اصلی این برنامه باید متکی بر شعار سال باشد و ملاک ارزیابی‌های ما “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” خواهد بود.

وی گفت: وقتی صحبت از دورکاری می‌کنیم به معنای رفتن به استراحت و مرخصی نیست و باید برای افراد دورکار تعیین تکلیف شود، دورکاری به معنای اینکه از راه دور به وظیفه بپردازند نه اینکه تجمع و پروتکل‌شکنی کنند.

وی اظهار داشت: قانون دورکاری هم مشخص کرده که باید دستگاه‌های اجرایی برای افراد دورکار تعیین وظیفه کند.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص رعایت الگوی مصرف در زمینه برق و کاهش ساعات اداری کارکنان گفت: بخشی از کارها در قالب دولت الکترونیک انجام می‌شود و چاره‌ای هم نداریم چرا که برای جلوگیری از خاموشی واحدهای تولیدی بخشی را از این قسمت جبران کنیم.

وی افزود: کاهش ساعت اداری باعث کاهش مراجعات می‌شود که می‌توانیم با افزایش ساعات کاری میز خدمت تا ساعت ۱۴ این موضوع را جبران کنیم و باید این موضوع در این شورا هم تصویب شود.

ملانوری گفت: ادارات تا جایی که امکان دارد در زمینه کاهش مصرف برق همراهی کنند و استفاده از برق اضطراری کمک‌کننده خواهد بود، در ساعات اداری تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی استفاده کنند.

وی موضوع خشکسالی را یکی از موضوعات و معضلات اساسی استان برشمرد و افزود: پیگیری‌های زیادی از مرکز کشور و نهادهایی که امکان‌پذیر است، انجام شده تا بخشی از مشکلات ناشی از خشکسالی در استان رفع شود.

وی درباره تمرکز زدایی در توزیع اعتبارات گفت: واقعا اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی براساس برنامه‌ها و پروژه‌هایی که دارند اختصاص می‌یابد، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی حتما در شورای برنامه‌ریزی و توسعه با نمایندگان استان در حوزه انتخابیه هماهنگ باشند تا اعتبارات به صورت عادلانه و براساس نیاز و برنامه‌های توسعه‌ای توزیع شود.

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی جذب نشد

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان از محل منابع مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشده است.

علی بهدانی افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبار در روزهای پایانی سال گذشته واریز شد که تلاش ما این است تا ۳۱ تیر ماه عمده این اعتبار را جذب کنیم.

وی بیان کرد: معاونت امور عمرانی استانداری متولی است که با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی زمینه جذب حداکثری این اعتبارات را فراهم کند تا اعتباری از استان برگشت نخورد.

 معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در لایحه بودجه امسال ۴۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای برای استان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با اعتبار هزینه ای ابلاغی ابتدای سال ۹۹ رشد ۵۰ درصدی دارد.

علی بهدانی افزود: بر اساس گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان در قالب وجه نقد و اوراق خزانه از محل منابع مختلف ، توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشده است.

وی افزود: بخشی از این نقدینگی در روزهای پایانی سال گذشته به حساب دستگاه‌های اجرایی استان واریز شد که تلاش براین است تا ۳۱ تیر ماه اعتبارات مذکور جذب شود.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: بنا به دستور استاندار، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی، زمینه جذب حداکثری این اعتبارات را فراهم خواهد کرد تا اعتباری از استان برگشت نخورد.

بهدانی اعتبارات هزینه‌ای استان درپایان سال ۱۳۹۹ را ۳۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۹.۸۴ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات هزینه ای صرفا در زمینه پرداخت حقوق کارکنان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی هزینه شده است و ۲۵ درصد باقیمانده برای سایر پرسنلی و غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ابتدای سال گذشته اعتبارات عمرانی استان ۵۹۳ میلیارد تومان بود که با رشد ۴۸ درصدی در طول سال، به ۸۸۳ میلیارد تومان درپایان سال۱۳۹۹ رسید که از این مبلغ حدود ۶۰ درصد تخصیص ابلاغ و صادر شده است.

بهدانی عنوان کرد: درآمد عمومی استان خراسان جنوبی در قانون بودجه سال۱۳۹۹ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که عملکرد استان در پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان بود که در درآمدهای عمومی استان شاهد رشد ۳۱ درصدی بودیم.

وی درخصوص عملکرد استان در نقل و انتقال نیروی انسانی در دستگاه‌های مشمول اعتبارات هزینه ای استانی  گفت: سال گذشته ۲۱ نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی مذکور از استان خارج و هفت نفر ورودی به استان داشته‌ایم.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: از لحاظ نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام هزینه ای استانی در پایان سال ۱۳۹۹، سه هزار و ۷۹۲ نیروی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین، کارگری موقت، کارگری دایم ، وظیفه و…در موافقتنامه‌های متبادله، لحاظ شده اند.

بهدانی اضافه کرد: تعداد بازنشستگان استان در سال ۱۳۹۸، تعداد ۷۵ نفر بوده که مبلغ  ۱۴ میلیاردتومان بار مالی پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره شده نامبردگان در سال ۱۳۹۹ پرداخت شد.

وی افزود: علی رغم رشد ۵۰ درصدی اعتبارات هزینه ای ۱۴۰۰ درمقایسه با اعتبار هزینه ای استان در ابتدای سال ۱۳۹۹، با توجه به ضریب ریالی ابلاغی و از طرفی بخشنامه همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی با نیروهای پیمانی، فعلا با محدودیت اعتبارات مواجه هستیم و از دستگاه‌های اجرایی تقاضادارم همانند سال گذشته نسبت به صرفه جویی و مدیریت اعتبارات ابلاغی اقدام کنند.

وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات هزینه ای و عمرانی سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده که به محض ابلاغ جداول تفصیلی و دستورالعمل‌های تهیه و تنظیم موافقتنامه، نسبت به برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان  اقدام خواهیم کرد.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

معلم بصیر مانع تحقق اهداف استعمارگران/کلام مربی سرنوشت ساز است/

لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت انسان سالم و ماهر است

معلم بصیر مانع تحقق اهداف استعمارگران/کلام مربی سرنوشت ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهمترین موانع رسیدن استکبار به اهدافش معلمان باهوش و بصیر است.

 آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهارکرد: جهل بشر موجب شده که مردم از وجود افرادی چون علامه مطهری محروم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهید مطهری در زمانی به مقامات علمی و معنوی رسید که همه چیز بر ضد فرامین الهی بود و سلطه استکبار در کشور وجود داشت، بیان‌کرد: علامه مطهری تمامی این موانع را پشت سر گذاشت تا به اهداف خود برسد.

عبادی با تأکید بر اینکه انسان‌های با بصیرت مزاحم ستمگران و استکبار هستند، ادامه‌داد: از این جهت هر کجا انسان باهوش و با بصیری وجود دارد، هدف استعمار و استکبار است تا بتوانند در چند روز افسانه دنیا به مقاصد شوم خود برسند.

وی با تأکید بر اینکه معلمی و مربی بودن در راستای آرمان‌ها و اهداف الهی یک افتخار است، افزود: اما از نظر ایجابی و سلبی معلم بودن یک مسئولیت بسیار سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی از نظر ایجابی یک معلم حقیقی تلاشش از خون شهید ارزشمندتر است، گفت: اما از نظر سلبی نیز اگر یک معلم کم کاری کند وظیفه دوچندانی خواهد داشت.

عبادی اظهارکرد: یک معلم برای رساندن قافله علم و دانش به سرمنزل مقصود سختی‌های بسیاری را پشت سرگذاشته و ترک مسئولیت نمی‌کند که نمونه آن را در زندگی علماء در دوران رژیم پهلوی می‌توان وجود دارد.

وی بیان‌کرد: گاه توصیه و نصیحت یک معلم سرنوشت یک فرد را عوض می‌کند و آن فرد نیز گاه تبدیل به فرد سرنوشت سازی در اجتماع می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:
کنگره شهدای دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار می شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان خراسان جنوبی طی دو مرحله در خرداد و مهرماه امسال خبر داد.

 «ایرج مهدی‌زاده» در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند و ما معتقدیم دانشگاه فرهنگیان این قرارگاه پیشرفت است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جایگاه اساسی در تعلیم و تربیت کشور دارد که برنامه های راهبردی خود را تنظیم و در این مسیر حرکت می کند، افزود: در خراسان جنوبی تاکنون پردیس امام سجاد(ع) و پردیش شهید باهنر برنامه های متنوعی اجرا کردند.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت ۸۴ سال سابقه که از تربیت معلم در استان می گذرد یک قطعه زمین ۱۰ هکتاری با مساعدت بنیاد مستضعفان و با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد که عملیات اجرایی آغاز شده البته مشکلاتی در صدور پروانه دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه حل شود تا فضای مناسبی برای دانشجو معلمان احداث شود.

 

مهدی زاده از تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیکوکاری نهال انقلاب خبر داد و گفت: طرح جهاد علمی و تربیتی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه فرهنگیان است که با همکاری بسیج فرهنگیان، آموزش و پروش و بسیج دانشجویی برای خدمات رسانی به مناطق محروم و دانش آموزانی که امکان استفاده از شبکه شاد ندارند در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان در دو مرحله این کار را انجام می دهند که مرحله دوم هنوز استمرار دارد، عنوان کرد: در حوزه آموزش مجازی جزو سه استان برتر کشور هستیم که با همکاری دانشگاه بیرجند فعالیت های آموزش مجازی ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به انجام فعالیت های تربیتی و فرهنگی در این دانشگاه، ادامه داد: مراسم جزء خوانی قرآن در ماه رمضان، ویژه برنامه دوشنبه های قرآن، مسابقات تفسیر قرآن و مربی نمونه، برنامه طوبی معرفت، کارگاه مهارت معلمی و مشاوره با دانشجو معلمان از جمله این برنامه های فرهنگی است.

 

وی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم در خردادماه و مهرماه خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی کسب رتبه دوم مقالات داخلی و رتبه سوم همایش های علمی و پژوهشی را در بین دانشگاه های فرهنگیان کشور را دارد.

 

 

 

 

نماینده مجلس: اعتبارات حوزه راه‌ خراسان جنوبی ۶ برابر افزایش یافت/۲-۷

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات راه‌ها و حوزه راهداری استان در قانون بودجه امسال ۶ برابر افزایش یافته است.

مصطفی نخعی افزود: اعتبارات حوزه راهداری تناسبی با وضعیت وخیم جاده‌های استان ندارد و نیاز است همه ارکان تصمیم‌گیری در استان کمک کنند تا با مراجعه حضوری در سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های متولی یک کار اساسی در جذب اعتبار برای این بخش انجام دهیم.

وی گفت: در زمینه تصویب بودجه همه نمایندگان استان تلاش کردند تا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تلاش‌های صورت گرفته با رایزنی‌های نمایندگان مردم، اعتبارات استان نسبت به آنچه در لایحه دولت ارائه شده بود و آنچه در مجلس مصوب شد، ۳۳ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در شرایطی که لایحه بودجه به مجلس داده شده بود، ۲ بیمارستان و یک جاده استان مجوز ماده ۲۳ را گرفتند.

نخعی اظهار داشت: در زمان تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، آگاهی امروز در مورد خشکسالی را نداشتیم و امسال در شرایط خاص و بحرانی قرار داریم که نیاز است استاندار خراسان جنوبی و مسوولان متولی توجه ویژه درخصوص رفع مشکلات ناشی از خشکسالی داشته باشند.

وی گفت: در زمینه رفع مشکلات ناشی از خشکسالی باید خارج از روال معمول در این شورا، تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا مشکلات روستاییان و عشایر به حداقل برسد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در روند تصویب بودجه ۱۴۰۰ انتظار بیشتری از مدیران داشتیم و باید رایزنی بیشتری می‌کردند تا بودجه بیشتری را برای استان نهایی کنیم لذا در رویکرد آتی باید بهتر از گذشته به منظور جذب اعتبار برای توسعه استان هماهنگی داشته‌ باشیم.

وی شان مجلس نسبت به دستگاه‌های اجرایی را شان نظارتی دانست و اضافه کرد: تاکید می‌کنم در تخصیص اعتبارات، عدالت لازم برای توسعه همه نقاط استان در نظر گرفته شود و باید به جد از تمرکززایی دوری کنیم.

نخعی گفت: نمایندگان استان در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند تا کمک کنیم در تخصیص اعتبار ملی و توسعه استان موفق شویم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در این جلسه باید برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت و ما امروز مشکلات زیادی در زندگی مردم داریم که می‌توانست در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

سلمان اسحاقی با اشاره به تصمیم برای کاهش ساعت اداری استان افزود: این کاهش ساعت مشکلاتی را برای روستاییان ایجاد می‌کند و باید کاهش ساعات ادارات به گونه‌ای باشد که مردم بهره‌مندی بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در برخی امکان تفریحی و پارک‌های استان حتی در این شرایط جولان کرونا هنوز چراغ‌های برق‌ روشن است که شرکت برق درخصوص این موضوع تامل بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه درباره فروش اموال مازاد گفت: درخواست ما این است که بخشی از فروش این اموال در راستای اعتماد عمومی در شهرستان‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: بسته شدن ورودی شهرها به منظور مقابله با کرونا برای شهرهای گردشگری است و خواهش ما از استاندار این است با توجه به یکسری مشکلات درخصوص بسته شدن ورودی شهرهای استان، تامل بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: ما نمایندگان استان بازوی قدرتمند دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه خراسان جنوبی هستیم.

 

 

 

 

ساعت کار ادارات خراسان جنوبی از اول خرداد تغییر می‌کند/۲-۳

ساعت کار ادارات خراسان جنوبی از اول خرداد تغییر می‌کند

استاندار خراسان جنوبی از تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از اول خرداد ماه خبر داد و گفت: این تغییر ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف انرژی انجام می‌شود.

حمید ملانوری افزود: بنا به مصوبه شورا، از روز اول خرداد تا پایان شهریور ماه، ساعت کاری ادارات از ۶ صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر ساعت کاری صرفا به جهت پاسخگویی به مراجعان، میزهای خدمت در ورودی ادارات تا ساعت ۱۴ فعال می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ادارات تا جایی که امکان دارد در زمینه کاهش مصرف برق همراهی کنند و استفاده از برق اضطراری کمک‌کننده خواهد بود، در ساعات اداری تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی استفاده کنند.

 

 

 

 

 

آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان خرداد/۲-۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای استان با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان تا پایان خرداد امسال انجام می‌شود.

حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها چهار هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۰ روستای استان، ۱۰ روستا تا پایان هفته جاری با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان آبرسانی می‌شود و با آبرسانی به این روستاها هزار و ۶۰۰ خانوار از آب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته نیز آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای استان با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و جمعیت پنج هزار خانوار انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در سال جاری ادامه داد: تا پایان سال جاری برنامه داریم که حداقل عملیات آبرسانی پایدار به ۵۰ روستای دیگر را نیز انجام دهیم.

امامی عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۰ کیلومتر اجرای خط انتقال آب و شبکه، اصلاح و بازسازی شبکه در استان اجرایی شد و امسال نیز اصلاح و بازسازی ۵۵۰ کیلومتر را در برنامه داریم.

وی گفت: همچنین امسال ۲۸ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه را در مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی در برنامه داریم.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۴۱ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی مستقر هستند.

 

 

 

 

 

آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر بیرجند آغاز شد

آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر بیرجند آغاز شد

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند در سال جاری با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان آغاز شد.

مهدی حدیدی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی ما این است که در زمینه آسفالت معابر شهری در راستای رفاه شهروندان مانند سال گذشته بیش از تعهد سالانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری لکه‌گیری خیابان طالقانی بیرجند انجام شد گفت: روکش آسفالت خیابان و میدان شهدا هم انجام شده است و روکش آسفالت خیابان قرنی و صیاد شیرازی را در برنامه داریم.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: خیابان انقلاب بیرجند نیز هر ۲ لاین آن آسفالت تراشی شده است.

وی افزود: در مناطق سپیده و ظفر بیرجند هم معابر خاکی داریم که هنوز تحویل شهرداری برای آسفالت نشده است.

حدیدی نژاد تصریح کرد: تلاش ما این است که روکش آسفالت معابر اصلی بیرجند که دچار مشکل هستند را در ۶ ماه نخست امسال به اتمام برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ هزار متر مربع از معابر خاکی شهر بیرجند با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان آسفالت شد.

وی اضافه کرد: از این مقدار ۵۰ هزار متر مربع معابر خاکی مهرشهر بوده و در این منطقه ۲۰ هزار متر مربع معابر خاکی دیگر داریم که در صورت تحویل از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان به موقع نسبت به آسفالت اقدام خواهیم کرد.

۲ منطقه و چهار ناحیه در شهرداری بیرجند وجود دارد و ناحیه ویژه خدماتی “بند دره” به عنوان ناحیه پنجم بتازگی از سوی شورای اسلامی شهر بیرجند تصویب شد.

 

تدوام بارندگی‌ها تا چهار شنبه

سامانه بارشی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود/۲

رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های نسبتا قابل ملاحظه‌ای برای استان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

جواد نخعی افزود: بارش‌ها کل استان را فرا خواهد گرفت و در مرکز به سمت شمال و نواحی جنوبی و غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت: در این مدت گاهی وزش تندباد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش دما خبر داد و افزود: تا چهارشنبه تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*