اخبار خراسان جنوبی/

افزایش نظارت بر مرزهای شرقی ضروری است

بیرجند – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به وضعیت ویروس کرونای جهش یافته هندی باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشیم و نظارت‌ها بر مرز و ورود و خروج تشدید شود.

محمد دهقانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از منتخبین حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در ششمین روز هفته سلامت به صورت وبینار برگزار شد، افزود: باید مراقب باشیم اتفاقی که در خوزستان افتاد و ویروس انگلیسی وارد این استان شد، این اتفاق در استان خراسان جنوبی رقم نخورد.

وی گفت: وضعیت کشور هندوستان بسیار نگران‌کننده است و آمار مبتلایان آن بسیار افزایش پیدا کرده و نظام بهداشتی و سلامتی آنجا دچار مشکل اساسی شده است.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه کرد: با توجه به مراوداتی که با دو کشور همسایه ایران یعنی افغانستان و پاکستان دارند، احتمال انتقال به این دو کشور وجود دارد و به تبع آن شاهد روابط تجاری و ارتباطات خانوادگی با مرزنشینان ایران هستیم همچنین نگرانی که در مورد رفت و آمدهای قاچاق وجود دارد از مسائلی است که به تشدید نظارت در مرزهای شرق کشور نیاز دارد.

وی گفت: ۱۴ ماه از شیوع بیماری نوپدید کووید ۱۹ گذشته است و جا دارد صمیمانه از زحمات و ایثارگری‌های تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت تقدیر و تشکر کنم.

دهقانی افزود: در این ۱۴ ماه فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتیم و ابتدا بسیاری از زوایای بیماری روشن نبود، مشکلاتی در زمینه تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی وجود داشت، اضطراب و استرس ناشی از بیماری زیاد بود و در ایجاد آرامش و انتقال اطلاعات دچار چالش بودیم.

وی گفت: سه موج کرونا را پشت سر گذاشتیم و در موج سوم خراسان جنوبی وضعیت سختی را سپری کرد، در حال حاضر نیز در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم و هرچند نگرنی‌هایی درخصوص ویروس جدید جهش یافته وجود دارد ولی میزان ابتلا و مرگ و میر در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اگر یک هفته تا ۱۰ روز آینده به همین روند طی شود، می‌توان امیدوار بود از این پیک بگذریم.

وی با بیان اینکه علیرغم سختی‌هایی که در این چند ماه داشتیم کارهای بسیار خوبی در حوزه بهداشت انجام شده است افزود: طرح شهید سلیمانی را از چند ماه قبل شروع کردیم و انجام تست‌های سریع به تعداد بالا که مانع از سرایت بیماری به سایر افراد شد همچنین تجهیزات خیلی خوبی که وارد استان شد و به درمان بیماران کمک کرده است، کنترل این بیماری را برای ما آسان کرد.

دهقانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به ویژه سه شهید استان دکتر مرتضی وجدان، منصوره حسینی و کاظم احمدی و تبریک هفته سلامت به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال ۲۰۲۱ با هدف قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر حوزه سلامت به نام “سال جهانی مدافعان سلامت” نامگذاری شده و شعار این سال نیز “ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر” است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت شاهد بی‌عدالتی‌هایی در دنیا در عرصه مبارزه با کرونا بودیم افزود: متاسفانه کشورهای برخوردارتر، توانمندی‌ها و داشته‌های خود را در اختیار سایر کشورها قرار ندادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همچنین در توزیع بین‌المللی واکسن کرونا شاهد ناعدالتی هستیم که قسمت عمده آن در اختیار چند کشور قرار گرفته است و در سایر کشورهای کم‌برخوردار همچنان شیوع گسترده کرونا و مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد که امیدواریم بتوانیم این کاستی‌های ناشی از بی‌عدالتی را در کشور به حداقل برسانیم.

در این نشست از منتخبین سال ۹۹ حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تقدیر و تشکر شد.

یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام دارد.

 

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی گرافیک

    
پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی گرافیک
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی ، ۷ اردیبهشت ماه روز جهانی گرافیک را به هنرمندان استان تبریک گفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

روز جهانی گرافیک هر ساله در تاریخ بیست و هفتم آوریل مصادف با ۷ اردیبهشت ماه، برای طراحان گرافیک روزی ویژه و گرامی است و فرصتی برای شناساندن ارزش‌های طراحی و تاثیرگذاری آن برای ایجاد تغییر در جهان است.

هنرمند گرافیست، جهانی سرشار از رنگ و نشانه را به جهان خشک و بی روح اطلاعات وارد می کند و باعث عمق بخشیدن به دنیای ارسال پیام ها می شود و تصویری جذابتر و ماندگارتر از پیامی که باید به دست مخاطب برسد می سازد .
هرچند گستردگی و کاربردهای این هنر در این کوتاه نمی گنجد ولی همین یک کارکرد کافیست تا به اهمیت وجایگاه این هنر بیش از پیش پرداخته شود به گونه ای که حتی تصور و تجسم جهان بدون طراحی گرافیک ممکن نیست، لحظه ها و فضاهای شادی و غم انسان امروز سرشار از حضور طراحی است.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی و هفته گرافیک به طراحان گرافیک خراسان جنوبی ، امیدوارم در سال ۱۴۰۰، با فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه فعالیت هنرمندان این عرصه، شاهد رشد، شکوفایی و تعالی این هنر ارزشمند در استان و ایران عزیزمان باشیم.

تزریق واکسن کرونا به ۶۶۰۸ نفر در خراسان جنوبی/۲
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا ویروس در استان با با اشاره به واکسیناسیون موفق افراد گروه یک در خراسان جنوبی گفت:

تزریق واکسن کرونا به ۶۶۰۸ نفر در خراسان جنوبی انجام شده و

تا کنون گزارشی از عارضه شدید در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند گزارش نشده است.

 

 

دیدار تشکل های کارگری شهرستان با فرماندار زیرکوه/۲

تعدادی از تشکل های کارگری شهرستان زیر کوه با عربشاهی فرماندار شهرستان بمناسبت آغاز هفته کار و کارگر دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدا جلسه عربشاهی فرماندار زیرکوه ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده گفت: در چند دهه اخیر تمام عنواین سال ها که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری می شود در حوزه اشتغال ،تولید و جهش اقتصاد بوده است که کارگران شریف عنصر اصلی تحقق این اهداف می باشند.
وی در ادامه عنوان داشت : در دین اسلام به کار و کارگر ارزش بسیار والایی داده شده است و کار ،فعالیت، خدمت و پرداخت به موقع مزد کارگر عبادت محسوب می شود.
فرماندار زیرکوه خاطرنشان کرد: در شهرستان زیرکوه حوزه صنعت کم رنگ می باشد اما در چند سال اخیر کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است و شهرک صنعتی شهرستان در حال رونق گرفتن می باشد که در همین راستا همه دستگاههای اجرایی شهرستان موظفیم که حوزه صنعت ، کارگر و کارفرما را پشتیبانی و حمایت کنیم .

ساختمان و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان سربیشه افتتاح شد/۲

با حضور جمعی از مسئولان، ساختمان و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) سربیشه به بهره‌برداری رسید
پروژه فوق با ظرفیت ۳۰۰ لیتر و با اعتبار تخصیص یافته ۱۸۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۴۴۰ میلیون ریال از محل شورای خیرین سلامت شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسیده است که جمعیت برخوردار از این پروژه ۴۱۸۲۳ نفرمی باشد.

 

 

 

 

کادر سلامت نهبندان تجلیل شدند/۲

طی مراسمی به مناسبت #هفته_سلامت، از کادر سلامت و پرسنل برگزیده شبکه بهداشت و درمان نهبندان تجلیل شد.
«مجید بیکی» به مناسبت هفته سلامت از کادر سلامت و پرسنل برگزیده شبکه بهداشت این شهرستان تجلیل کرد و گفت: در بیش از ۱۴ ماه گذشته بیماری کرونا موضوع اصلی کشور مطرح بوده و مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر گذاشته است.
فرماندار نهبندان افزود: خط مقدم مبارزه با کرونا کادر درمان و حوزه های بهداشتی بودند لذا باید شهدای این راه را که جان خود را برای سلامت هم نوع خود تقدیم کردند، قدر دانست.
بیکی افزود: سرایت بیماری کرونا در نهبندان با همراهی مردم و تصمیمات اتخاذ شده و تعداد فوتی ها نسبت به جمعیت کمترین میزان در استان بوده که جای قدردانی از مردم و کادر درمان دارد که بدون هرگونه کم کاری در را مقابله با کرونا تلاش کردند.

 

 

 

درنشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان عنوان شد

سرمایه گذاری ۳۸۵ میلیارد تومانی در بخش مخابراتی خراسان جنوبی /۸

پوشش کامل ارتباطات در خراسان جنوبی ضروری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: جوانان باید برای ورود به استارتاپ ها و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات تشویق شوند.به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات بسیاری از خدمات دستگاه‌ های دولتی و بخش خصوصی مبتنی بر فناوری اطلاعات، مسائل ارتباطی و بخش دولت الکترونیک است.

وی بیان کرد: این اقدام نیازمند امکانات و اعتبار است و باید با ساز و کارهایی که در استان ایجاد می‌کنیم، زمینه این اقدام زیرساختی فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی با گلایه از حضور نیافتن برخی اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک گفت: موضوع دولت الکترونیک و حوزه ارتباطات بسیار مهم است و باید اعضای غایب علت حضور نیافتن خود را اعلام کنند.

وی دوره فعلی جوامع را عصر ارتباطات نامید و گفت: خیلی از خدمات در حوزه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط با فناوری ارتباطات و دولت الکترونیک است که این موضوع باید در دستور کار جدی قرار گیرد و ما به عنوان دولت موظف هستم زیرساخت ارتباطات را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط الان دنیا یکی از بسترهای توسعه، حوزه ارتباطات است و کارگروه دولت الکترونیک در استان نیز باید یکی از کارگروه‌های فعال باشد تا تلاش شود زیرساخت‌های الکترونیک در استان به خوبی فراهم شود.

وی عنوان کرد: شرکت مخابرات به دلیل اینکه شرکت خصوصی در استان است ما نمی‌توانیم اعتبار به آن اختصاص دهیم اما در زمینه وصول مطالبات و هزینه آن می‌توانیم همراهی و کمک کنیم تا وصول بدهی این شرکت در زمینه توسعه ارتباطات در استان هزینه شود.

ملانوری گفت: درخصوص تلفن همراه و پوشش اینترنت که وظیفه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است باید پیگیری صورت گیرد و ما هم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کمک می‌کنیم تا روند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان توسعه یابد و در کنار این موضوع باید مطالبه جدی در سطح ملی انجام شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش برای توسعه مراکز خدماتی مبتنی بر فناوری اطاعات است اضافه کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی توسعه مراکز مبتنی بر خدمات فناوری اطلاعات و افزایش سطح سواد رسانه‌ای در استان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات در استان برای شرایط بحرانی و حوادث ضروری است گفت: امروز بحرانی به عنوان کرونا داریم اما گاهی حوادث طبیعی و غیر مترقبه‌ اتفاق می‌افتد که یکی از ابزارهای ضروری برای مدیریت بحران، توسعه ارتباطات است.

 

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی:
۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد
مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد.

«حسن آذری نصرآباد» در کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر الگوی مصرف مردم هستیم و پیک پهنای باند مصرفی اینترنت استان قبل از شیوع کرونا در حداکثر زمان ۳.۸۲ گیگ بر ثانیه بود که در این ایام به ۱۷ گیگ برثانیه نیز افزایش یافته است.

 

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد ظرفیت شبکه دیتای موجود استان استفاده می‌شد اما با شیوع کرونا ظرفیت تکمیل شد و اختلالات و نارضایتی های در ارائه خدمات به وجود آمد.

 

ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی ۱۱۵ ترابایت است

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی از ۳۰ ترابایت به ۱۱۵ترابایت رسیده است که این افزایش مصرف اینترنت ناشی از بالا بودن استفاده از بستر فضای مجازی به ویژه برای آموزش در شبکه شاد و «طرح در خانه بمانیم» است.

 

آذری نصرآباد با بیان اینکه مشترکان باند پهن استان به ۱.۵ برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه های مخابراتی و پایداری وضعیت شبکه دیتای استان نیاز است.

 

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در بحث تملک فضا برای اجرای سایت است که درخواست می شود شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

کشف هزار و ۴۰۰ قطعه طیور قاچاق در”درمیان”/۴
فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن دشتستانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل مرغ زنده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف ۷۶ رأس گوسفند قاچاق در”فردوس”/۴
فرمانده انتظامی”فردوس” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیون تعداد ۷۶ رأس گوسفند فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی کلانتری”۱۵اسلامیه” شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۷۶ رأس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی کشف که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

کشف ۸۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در”خوسف”/۴

جانشین انتظامی”خوسف” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ۸۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون جک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف با کسب اخباری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ، موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار دادند.
وی بیان داشت: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی کامیون قاچاقچیان مواد مخدر را مشاهده و پس از شناسایی دقیق به راننده آن دستور ایست داده شد.
جانشین انتظامی شهرستان خوسف افزود: مأموران خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۸۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل آن جاساز شده بود کشف کردند.
سرهنگ اکبری تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

دستگیری ۵ سوداگر مرگ در”سربیشه”/۴

فرمانده انتظامی”سربیشه” از کشف ۵۴ کیلو و ۸۰ گرم تریاک و ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ خودرو و یک موتور سیکلت توقیف و ۵ متهم دستگیر شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمد رضا کارگر” اظهار داشت: ماموران انتظامی سربیشه هنگام گشت زنی در محورهای فرعی این شهرستان به ۲ سواری پژو مشکوک شدند و به آن ها دستور ایست داده شد.
وی بیان داشت: متهمان به محض مشاهده پلیس از محل متواری شدند که مأموران با انجام اقدامات پلیسی خودروها را متوقف و در بازرسی از آن ها ۵۴ کیلو و ۸۰ گرم تریاک و ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف کردند و در ادامه عملیات یک موتورسیکلت که اسکورت و راه پاک کن خودروهای حامل مواد مخدر بوده توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: ماموران در این رابطه ۲ خودرو و یک موتورسیکلت توقیف و ۵ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

درخشش صداوسیمای خراسان جنوبی در جشنواره ملی «رادیو سلامت»/۲-۳

مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث، ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این مراسم درخشش مراکز استانی صداوسیما مشهود بود؛ به طوری که از چهارده جایزه برتر بخش‌های مختلف، ده جایزه به تولیدات مراکز تعلق گرفت.
در ساختار PSA، محمد چگینی از مرکز «کیش»، مسعود خسروی از مرکز « #خراسان_جنوبی» و زینب اسمی از مرکز «آذربایجان غربی» موفق شدند رتبه‌های نخست تا سوم را به خود اختصاص دهند.
در زمینه گزارش‌های خبری نیز بدون اعلام نفرات اول و دوم، زهرا فلاحی‌نسب از مرکز « #خراسان_جنوبی» موفق شد رتبه سوم را کسب کند.

توقیف کامیونت حامل ۶ رأس گاو غیر مجاز در”فردوس”/۴

فرمانده انتظامی”فردوس” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیونت جک تعداد ۶ رأس گاو فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیونت جک مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۶ رأس گاو فاقد مجوز دامپزشکی کشف که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسئولان حقوق معوقه کارگران خراسان جنوبی را مطالبه کنند/۲-۳

مسئولان حقوق معوقه کارگران خراسان جنوبی را مطالبه کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار مطالبه حقوق کارگران شد و گفت: این قشر در پیچ و خم های زندگی و قسط های بانکی گیر کرده و خودشان جرأت گرفتن حقوق خود را ندارند.

آیت الله سید علیرضا عبادی در جمع متولیان و تشکل‌های امور کار و کارگری استان با اشاره به هدف از خلقت انسان بیان کرد: اگرچه تمام اعضای بدن برای کار آفریده شده اما فرهنگ بشر دستبرد شده و از تعلیمات انبیا فاصله گرفته است.

وی با بیان اینکه کار در دین عبادت است، ادامه داد: امروزه کار را فقط در بخور و نمیر می‌بینند، در حالی که این گونه نبوده و زوایای مختلفی اعم از کسب روزی دارد.

آیت الله عبادی با اشاره به حقوق معوقه کارگران بیان کرد: افرادی که از نعمات رفاهی بسیاری استفاده می‌کنند، اما حقوق معوقه کارگران را نمی‌دهند، در حالی که خود کارگران نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند و این خیلی بی وجدانی است.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب بارها پیرامون پشتیبانی از کارگران سفارش کرده اند، اظهار کرد: متاسفانه کارگران اسیر بی توجهی‌ها شده‌اند و نسبت به پرداخت حقوق آنها بی معرفتی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار مطالبه حقوق کارگران شد و افزود: این قشر در پیچ و خم‌های زندگی و قسط‌های بانکی گیر کرده‌اند و خودشان جرأت گرفتن حقوق خود را ندارند چرا که اخراجشان می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تفکرهای لیبرالی و خودپرستی باعث شده تا کارگران به این روز بیفتند و این مسئله‌ای بین المللی است، افزود: اصل این مشکلات از کشورهای غربی بوده که نفوذ آنها در کشور ما باعث این معضلات شده است.

 

کرونا ۶۳۰۰ کارگر را در خراسان جنوبی بیکار کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر در سامانه جامع بیمه بیکاری خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند.

 «غلامرضا اشرفی» با بیان اینکه در سال گذشته بنا بر مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در ۱۴ رسته شغلی به دلیل اعمال محدودیت های مستمر تعدیل های در محیط کار به وجود آمد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر استان در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند.

 

وی ادامه داد: معوقات کارگری در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است و همچنین در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ فوت ناشی از حوادث حین کار در استان ۵۶ درصد و حوادث منجر به جرح نیز ۳۸ درصد کاهش یافت.

 

اشرفی تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد فوتی ها در این سال چهار نفر و جرحی ۲۷ مورد بود در حالی که تعداد فوتی ها و جرحی های سال ۹۸ به ترتیب، ۹ نفر و ۴۴ مورد ثبت شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور ۸۸۰ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای عملیاتی شدن طرح پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

پرداخت ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه یارانه دستمزد به بیش از ۲۸۹ کارفرما در خراسان جنوبی پرداخت شد.

 

اشرفی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۷ تعاونی در استان با ۸۹۹ فرصت شغلی تشکیل شد، افزود: در خراسان جنوبی ۱۲۲ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال روستاییان، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان جذب تسهیلات داشته باشیم که از این محل ۶ هزار و  ۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

 

 

 

 

تشدید نظارت ها بر تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی در پیک چهارم کرونا/۷

۱۰ باشگاه ورزشی متخلف در شهرستان بیرجند به دستگاههای نظارتی و مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، قطبی معاون توسعه امور ورزش گفت: باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی زیر ذره بین نظارت اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند. محسن قطبی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت ها و اماکن ورزشی در شهرستان های با رنگ بندی قرمز کرونایی تمامی فعالیت های ورزشی تعطیل می باشد. قطبی خاطر نشان کرد: پیرو اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا هر روزه از اماکن ورزشی در شهرستان های استان بازدید و با متخلفین احتمالی مطابق با دستورات توسط دستگاههای نظارتی برخورد می شود. معاون توسعه امور ورزش افزود: بر همین اساس در بازدید های صورت گرفته از اماکن و باشگاههای ورزشی شهرستان بیرجند، متاسفانه با ابلاغ و اطلاع رسانی اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند و تذکرات کتبی و شفاهی تعداد ۱۰ باشگاه ورزشی به صورت علنی و پشت درب های بسته فعالیت داشته اند که به دستگاه‌های نظارتی معرفی و به زودی پلمپ خواهند شد. قطبی یادآور شد: در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و مردم با خاطیان به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد و در صورت مشاهده فعالیت ورزشی قطعا باشگاه متخلف پلمپ خواهد شد و در صورت تکرار مجوز فعالیت باشگاه ابطال خواهد شد.

 

پویش مجازی قرآن دوست بچه‌ها در بشرویه/۲

پویش مجازی قرآن دوست بچه‌ها

به مناسبت ماه مبارک رمضان ،پویش «قرآن دوست بچه‌ها» با مشارکت مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه برگزار می شود.

به‌ گزارش امروز خراسان جنوبی، این پویش ویژه کودکان ونوجوانان شهرستان بشرویه و با مشارکت دفتر امام جمعه شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز فرهنگی و هنری کانون،  در بخش‌های تهیه و ارسال فیلم موبایلی با موضوعات بیان داستان‌های قرآنی و پیام آیات منتخب به اختیار شرکت کننده، اجرای قرائت قرآن با صوت مناسب، حفظ سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم، تهیه و ارسال نقاشی با موضوعات قرآنی به صورت مجازی برگزار می شود.

گفتنی است برای ارسال آثار به این پویش از طریق آدرس tebyan۲۲۹۰@ در فضای مجازی، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مهلت تایین شده است و  در پایان هدایای نفیسی به برگزیدگان هر بخش (هر بخش سه نفر) اهدا خواهد شد.

خراسان‌ جنوبی مستعد سرمایه‌گذاری در حمل و نقل است/۳

خراسان‌ جنوبی مستعد سرمایه‌گذاری در حمل و نقل است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، مستعد سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست با یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های بالقوه صنعتی و معدنی، نیاز به توسعه صنعت حمل و نقل دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های استان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، حمایت از سرمایه‌گذاری‌هایی که در راستای بهره‌وری و ارزش افزوده ظرفیت‌های استان باشد، در اولویت کارهاست.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: شناخت کامل سرمایه‌گذار از مزیت‌های استان و اطلاع، تخصص و دانش کافی در زمینه حوزه فعالیتی که در نظر می‌گیرد، در پیشبرد کار بسیار موثر است.

وی گفت: تاکید ما در ستاد توسعه خاوران، حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت لازم است.

ملانوری بر انتخاب نام و برند برای حوزه سرمایه‌گذاری به نوعی که معرف استان باشد، تاکید کرد و افزود: گذاشتن نام مناطق یا برخی ظرفیت‌های استان بر حوزه فعالیتی به معرفی هرچه بیشتر خراسان جنوبی کمک می‌کند.

سرمایه‌گذار راه‌اندازی شرکت حمل و نقل سراسری در خراسان جنوبی در این نشست که مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هم حضور داشت، به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و از اهدافی گفت که در راستای این برنامه محقق خواهد شد.

توسعه صنعت حمل و نقل، کمک به سرمایه‌گذاران واحدهای معدنی برای حمل و نقل و جابه‌جایی کالا از مهمترین اهداف این شرکت است.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور قرار دارد.

 

 

 

کنترل مرز برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی/۲-۳

    
کنترل مرز برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونای جهش یافته در کشور هند و تهدید موج های اول این بیماری در استان های شرقی ، تمهیدات لازم درخصوص کنترل مرز انجام گرفته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در شصت و چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه مدیریت بیماری کرونا ، بحث اصلی مهار پیک چهارمی است که در استان و کشور رخ داده و میزان فوتی ها و درگیری ها را افزایش داده است.

وی با بیان این که در ۱۸ استان کشور روند ابتلا کاملا صعودی و گسترده است ، اضافه کرد: در ۷ استان نیز شاهد وضعیت وخیم بیماری هستیم.

نبی زاده تنها راه مقابله با بیماری را رعایت شیوه نامه ها و فاصله گذاری های اجتماعی دانست و افزود: وضعیت ایده آل برای کنترل بیماری رعایت ۹۰ درصدی است اما اکنون میانگین رعایت کشور حدود ۶۰ درصد ارزیابی شده است.

وی به موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از جمله نگرانی ها بابت ورود ویروس کرونای هندی اشاره کرد و افزود: در این راستا و با توجه به شیوع و گسترش این نوع ویروس در کشور هند و تهدید موج های اول این بیماری در استان های شرقی ، تمهیدات لازم درخصوص کنترل مرز  انجام گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به دغدغه دورهمی ها خصوصا در بوستان ها و جاده سلامت نیز اشاره کرد و گفت: برای شب های قدر نیز مقرر شد در شهرهای قرمز و نارنجی مراسم حداکثر ۲ ساعت در فضای باز با ۲۵ درصد ظرفیت انجام شود، همچنین منع ترددهای شبانه در این ایام اعمال نخواهد شد.

نبی زاده خاطرنشان کرد: برای روز عید سعید فطر نیز برگزاری مراسم حداکثر در ۲ ساعت و با ۲۵ درصد ظرفیت فضای باز انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که تمام اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده، در جهت رعایت سلامت عمومی است ، اضافه کرد: در راستای دغدغه اصناف نیز جلسه ای ویژه حمایت از اصناف با حضور متولیان این حوزه در هفته جاری توسط استانداری برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن قدردانی از همراهی جامعه صنفی طی ۱۴ ماهی که کشور و استان درگیر بیماری کرونا است، عنوان کرد: اصناف در کنار مردم همکاری بسیار خوبی در اجرای مصوبات و دستورالعمل هایی که از سوی ستادهای استانی و ملی ابلاغ شده بود، دارند.

نبی زاده به دیگر موضوع مطرح شده در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند در حوزه های فعالیتی دستورالعمل ها و مصوبات ابلاغی مرتبط با بستر کاری خود را حتما اجرایی کنند.

 

 

“نهبندان” و “مود” برگزیده نخستین دوره شبکه‏ شهرهای خلاق کشور شدند/۲-۳

    
"نهبندان" و "مود" برگزیده نخستین دوره شبکه‏ شهرهای خلاق کشور شدند
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در مراسم پایانی معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور، نهبندان و مود از خراسان جنوبی برگزیده این دوره شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سید علی زمزم با بیان این خبر ، عنوان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی خلاقیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌هاست.

به گفته وی خراسان جنوبی با ۱۳ طرح از شهرستان های سربیشه ، قائن ، زیرکوه، نهبندان، سرایان و خوسف وارد رقابت با سایر استان ها در نخستین دوره از شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور شد.

زمزم با بیان این که شبکه شهرهای خلاق  فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل شد، اضافه کرد: نهبندان در حوزه هنرهای تجسمی و مود در حوزه صنلیع دستی و سنتی برگزیده شد.

شایان ذکر است در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند و بالغ بر۹۶۰۰ نفر ساعت کارگاه  آموزشی در مراکز استان‌های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی  برگزار شد.

 گفتنی است اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین  با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

 

جریمه ۵۵ میلیون تومانی برای قاچاق دارو در بیرجند/۴

جریمه ۵۵ میلیون تومانی برای قاچاق دارو در بیرجند

 مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متهم به قاچاق دارو در بیرجند پس از بررسی پرونده به پرداخت ۵۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمدحسین اشرفی اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان خوسف حین کنترل خودروهای عبوری محور تهران به بیرجند از یک دستگاه اتوبوس تعداد ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ عدد قرص “کاپتوپریل” و ۱۶ هزار و ۶۸۰ عدد قرص “ازیترومایسین” کشف و گزارش آن را برای تشکیل پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پس از بررسی پرونده در شعبه چهارم، پاسخ گمرک به استعلامات شعبه رسیدگی کننده و محرز شدن تخلف، متهم علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت مبلغ  ۵۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و همه جریمه وصول شد.

 

 

 

تمهیدات لازم برای کنترل مرزهای خراسان جنوبی انجام شده است

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته در کشور هند و تهدید موج‌های اول این بیماری در استان‌های شرقی، تمهیدات لازم برای کنترل مرز انجام شده است.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در شصت و چهارمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: در حوزه مدیریت کرونا، بحث اصلی مهار پیک چهارم است که در استان و کشور رخ داده و میزان فوتی‌ها و درگیری‌ها را افزایش داده است.

وی گفت: براساس گزارش‌ها روند ابتلا به کرونا در ۱۸ استان کشور کاملا صعودی و گسترده است و در هفت استان نیز شاهد وضعیت وخیم بیماری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تنها راه مقابله با بیماری را رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی دانست و افزود: وضعیت مطلوب برای کنترل کرونا رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها است اما اکنون میانگین رعایت در کشور حدود ۶۰ درصد ارزیابی شده است.

وی به موارد مطرح شده در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا از جمله نگرانی‌ها بابت ورود ویروس کرونای هندی اشاره کرد و گفت: در این راستا و با توجه به شیوع و گسترش این نوع ویروس در کشور هند و تهدید موج‌های اول این بیماری در استان‌های شرقی، تمهیدات لازم درخصوص کنترل مرز انجام شده و در دستور کار دستگاه‌های ذیربط است.

نبی‌زاده با یادآوری دغدغه دورهمی‌ها بخصوص در بوستان‌ها و جاده سلامت اظهار داشت: برای شب‌های قدر نیز مقرر شد در شهرهای قرمز و نارنجی مراسم حداکثر ۲ ساعت در فضای باز با ۲۵ درصد ظرفیت انجام شود، همچنین منع ترددهای شبانه در این شب‌ها اعمال نخواهد شد.

وی گفت: برای روز عید سعید فطر برگزاری مراسم حداکثر در ۲ ساعت و با ۲۵ درصد ظرفیت فضای باز انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که تمامی اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در جهت رعایت سلامت عمومی است گفت: در راستای دغدغه اصناف نیز جلسه‌ ویژه حمایت از اصناف با حضور متولیان این حوزه در هفته جاری توسط استانداری برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن قدردانی از همراهی جامعه اصناف طی ۱۴ ماه که کشور و استان درگیر کرونا است عنوان کرد: اصناف در کنار مردم همکاری بسیار خوبی در اجرای مصوبات و دستورالعمل‌هایی که از سوی ستادهای استانی و ملی ابلاغ شد، دارند.

وی به دیگر موضوعات مطرح شده در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در حوزه‌های فعالیتی خود دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی مرتبط را حتما اجرایی کنند.

نمودار شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم کرونا از اوایل هفته دوم فروردین امسال در خراسان جنوبی صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۳۰ فروردین منتشر شد، سه شهرستان دیگر خراسان جنوبی شامل سربیشه، زیرکوه و سرایان از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر هفت شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه، زیرکوه و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند که مشابه وضعیت استان در موج سوم کرونا (آبان و آذر ۹۹) است.

همچنین شهرستان‌های نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و خوسف تنها شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

براساس اعلام وزارت بهداشت در رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌هایی که با اوج‌گیری بیشتر بستری روبه‌رو هستند با قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند و در خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های طبس و فردوس است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که در حال حاضر فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه قرار دارد.

 

 

 

۶۸ درصد قنوات بیرجند شناسنامه دار شدند/۲-۳

 ۶۸ درصد قنوات بیرجند شناسنامه دار شدند

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند اظهار کرد: در چهار ماه اخیر ۶۸ درصد قنوات شهرستان بیرجند در سامانه اطلاعات مکانی قنوات کشور ثبت و شناسنامه دار شد.

محمدعلی محمدی گفت: این شهرستان با دارا بودن هزار۶۸ درصد قنوات بیرجند شناسنامه دار شد و ۷۷۰رشته قنات و معادل ۲۸درصد کل قنوات استان، رتبه اول را از لحاظ تعداد قنات دراستان دارا است.

وی افزود: در مدت چهار ماهه اخیر ۱۲۰۲ رشته قنات یعنی حدود ۶۸ درصد قنوات در سامانه اطلاعات مکانی قنوات کشور (qanat.jky.ir) ثبت و شناسنامه دار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با بیان اینکه، حفظ و حراست از قنوات به عنوان میراث ماندگار گذشتگان در حوزه آب و کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی در عمران و آبادانی منطقه برخوردار است، گفت: در همین راستا از آمار ثبت شده در سامانه اطلاعات مکانی قنوات به منظور برنامه ریزی دقیقتر در خصوص حفاظت قنوات استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ازین پس تخصیص اعتبار برای قنواتی لحاظ می‌شود که در سامانه مذکور اطلاعاتشان ثبت شده باشد از تمام مالکان قنوات شهرستان خواست تا با مراجعه به واحد امور فنی و زیر بنایی مدیریت شهرستان بیرجند در خصوص ثبت کامل و دقیق اطلاعات قنوات باقیمانده با کارشناسان این حوزه همکاری کنند.

 

 

 

دستگیری سوداگران مرگ با ۶۴۴ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی /۴

دستگیری سوداگران مرگ با ۶۴۴ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۶۴۴ کیلوگرم تریاک با همکاری مشترک ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یک عملیات مشترک هنگام کنترل خودروهای عبوری و گشت‌زنی در محورهای فرعی به سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی و شلیک چندین تیر با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح آن را متوقف کردند و در بازرسی از خودرو ۶۴۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در ادامه عملیات یک سواری ۴۰۵ دیگر که اسکورت و راه‌ پاک‌کن خودروی حامل مواد مخدر بود را توقیف کردند و در مجموع این عملیات ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: برخورد نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را نخواهد داد.

 

 

 

توقیف ۲ سواری حامل مواد مخدر در قاینات/۴

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی  از کشف ۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ خودرو توقیف شد و چهار متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شجاعی نسب افزود: ماموران انتظامی پاسگاه “ابراهیم آباد” شهرستان قاینات هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده آن دستور ایست داده شد.

وی بیان کرد: ماموران خودرو را متوقف و در بازرسی تکمیلی از آن ۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه در آن جاساز شده بود، کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ادامه عملیات یک سواری پراید که راه پاک‌کن و اسکورت خودروی حامل مواد مخدر بود،  توقیف شد و ماموران در این رابطه ۲ خودرو را توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی شناسایی شدند/۲-۳

۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی شناسایی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی و جذب ۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته خبر داد و گفت: انجمن‌ها، موسسات خیریه، شهرداری‌ها، شوراها و نهادها در شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه کودکان کار با آموزش و پرورش همکاری کنند.

محمدعلی واقعی در نشست ستاد شورای عالی استان اظهار داشت: ضرورت دارد برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان مستعد استان و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه‌های مختلف به منظور نخبه‌پروری اعتباراتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: با برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی و فرهنگ‌سازی می‌توان با پشتیبانی از تولید علم در مسیر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان استان مانع‌زدایی کرد و به اشتغال پایدار رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این راستا شهرداری‌ها با امکانات خود می‌توانند به کمک آموزش و پرورش آمده و با شاداب‌سازی مدارس از طریق ایجاد فضای سبز ضمن آموزش کاشت گل و گیاه به دانش‌آموزان، فضای فیزیکی مدارس را زیبا کنند.

وی با اشاره به آنچه وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده‌ها در روستاها و مناطق محروم دانست، ادامه داد: شایسته است شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در زمینه تهیه کتاب درسی، نوشت‌افزار، البسه، کیف و کفش به یاری دانش‌آموزان دختر و پسر محروم استان در دوره‌های مختلف تحصیلی بشتابند.

واقعی از فراهم شدن امکان پارک و اتاق چند حسی در مدارس استثنایی شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات خبر داد و گفت: امیدواریم در سایه مشارکت اعضای ستاد، زمینه ایجاد این پارک‌ها در سایر مدارس شهرستان‌ها به منظور استفاده دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی استان در مناسبات نظام تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی دارد افزود: باید از ظرفیت این شورا در ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت، مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی دانش‌آموزان انسداد مبادی بی‌سوادی، پیشگیری از شکل‌گیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و کمک به دانش‌آموزان محروم استفاده کرد.

وی اظهار داشت: شورا رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت و قوای کمکی در حوزه تصمیم‌گیری برای توسعه برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی  است.

 

 

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

نظارت ها در مرز تشدید شد/۲-۳

حضور کارشناسان بهداشتی در مرز ماهیرود/نظارت ها تشدید شد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی در مرز ماهیرود به علت شیوع کرونای هندی گفت: البته ما در خراسان‌جنوبی به طور مستقیم با کشورهای همسایه هند ارتباط نداریم .

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: قبل از مطرح شدن بحث کرونای هندی نیز ما در مرز ماهیرود نهایت تلاش خود را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم و اکنون این وظیفه مضاعف شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: کارشناسان و مأموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مرز ماهیرود حضور دارند و کنترل‌های لازم را بر مسافران ورودی از کشور افغانستان انجام می‌دهند و فرد در صورت داشتن علائم قرنطینه می‌شود.

رحیمی‌زاده گفت: البته این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که بسیاری از رانندگان و تجار و … کشور افغانستان وارد کشور ایران نمی‌شوند بلکه تنها در محوطه گمرک برای تبادل بار و کالا حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه جلساتی نیز پیرامون هماهنگی در زمینه جلوگیری از ورود کرونای هندی در خراسان‌جنوبی خواهیم داشت، ادامه‌داد: البته ما در خراسان‌جنوبی به طور مستقیم با کشورهای همسایه هند ارتباط نداریم بلکه افغانستان با پاکستان و از طریق آن با هند در ارتباط است.

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی در زمینه نگرانی برخی از افراد در زمینه شیوع کرونای هندی از طریق کالاهای وارداتی از پاکستان و …افزود: ما در خراسان‌جنوبی واردات مستقیم از پاکستان نداریم و حتی ارتباطات ما با افغانستان از طریق گمرک ماهیرود بیشتر صادرات است و حتی می‌توان گفت واردات ما از افغانستان نزدیک به صفر است.

رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه کارکنان گمرک به علت ارتباط با افراد مختلف در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند، گفت: از نظر من کارکنان در گمرک بیش از کادر درمان در معرض آسیب هستند چرا که کادر زحمتکش درمان می‌دانند که فرد در مقابل آنان بیمار کرونایی است و باید احتیاط های لازم را داشته باشند.

وی افزود: اما کارمند ما در گمرک با افراد مختلف نیز در ارتباط است بدون اینکه نسبت به بیماری یا عدم بیماری فرد در مقابل خود اطمینان داشته باشد و جز استفاده از ماسک کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: خوشبختانه در مرز ماهیرود رانندگان کشورمان خود را مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند و از این جهت تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

 

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:
۳۵ سایت ارتباطی جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

ضریب نفود تلفن همراه در خراسان جنوبی به ۸۸ درصد رسید

ضریب نفود تلفن همراه در خراسان جنوبی به ۸۸ درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ضریب نفود تلفن همراه در استان ابتدای دولت یازدهم ۴۴ درصد بود و اواخر سال گذشته به ۸۸ درصد رسید.

«مصطفی بهی» روز یکشنبه در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: ضریب نفود اینترنت مشترکان ثابت و سیار استان اکنون ۸۴ درصد است که ابتدای دولت دوازدهم این رقم ۴۸ درصد بود.

وی بیان کرد: برای اینترنت ۱۰۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی برنامه ابلاغی به اپراتورها داده‌ایم و در حال حاضر ۵۱۳ روستای استان به اینترنت شبکه ملی ارتباطات بر بستر همراه متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: ما در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان حداقل یک نوع ارتباط از جمله تلفن ثابت، همراه و اینترنت را داریم.

وی گفت: پهنای باند ورودی استان که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود، ۱۳۱ گیگابیت بر ثانیه است که در خراسان جنوبی در پیک مصرف، ۳۵ گیگابیت بر ثانیه مصرف داشتیم.

بهی با اشاره به دسترسی روستاهای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات افزود: تکلیفی که وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه دارد اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات است.

وی اظهار داشت: با اقداماتی که تاکنون انجام شده ۶۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی برابر ۵۷۲ روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل شده‌اند و ۳۷ درصد روستاهای استان در قالب ۳۴۶ روستا هنوز متصل نیستند که در برنامه این اداره کل قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: البته ۳۸ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت روستاهای پرجمعیت به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

وی از احداث یا ارتقای ۶۱ سایت ارتباطی در سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۰۱ روستای استان با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار در سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی گفت: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها طی سال گذشته ۱۳ سایت و ۲۵ میکرو سایت جدید نسل چهارم احداث شد و ۲۵ سایت همراه روستایی نیز به نسل چهارم ارتقا پیدا کرد.

وی توسعه شبکه همراه روستایی را از برنامه‌های این اداره کل در سال گذشته ذکر و بیان کرد: با احداث و راه‌اندازی ۲۱ سایت، پوشش همراه در ۲۹ روستای استان برقرار شد و ۲ هزار و ۵۰۰  خانوار روستایی از خدمات تلفن همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: برای توسعه شبکه پهن باند و ارتقای کیفیت ارتباطات روستایی نیز طرح توسعه شبکه فیبرنوری روستایی طی سال گذشته به میزان ۱۷۰ کیلومتر در سطح استان اجرا شد که با اجرای آن ۹ مرکز تلفن ثابت و ۲۱ سایت همراه روستایی به شبکه پهن باند پایدار و مطمئن متصل شد.

وی افزود: برای تسهیل دسترسی هم‌استانی‌ها به خدمات دستگاه‌های اجرایی و کاهش مراجعات به ادارات، سال گذشته مجوز فعالیت ۱۷ دفتر پیشخوان شهری و ۱۲ دفتر ICT روستایی صادر شد.

بهی گفت: بنا به اعلام آموزش و پرورش ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند و ۱۵ درصد باقیمانده روستاهایی هستند که به شبکه متصل نیستند اما در برنامه قرار گرفتند.

وی به طرح‌های در دست اجرای توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: اکنون ۳۵ سایت برای توسعه پوشش همراه روستایی در دست اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۸ سایت توسعه اینترنت پرسرعت روستایی و ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه فیبرنوری روستایی در خراسان جنوبی در دست انجام است.

وی گفت: اواخر سال ۹۷ تمامی ۳۱ شهر استان زیر پوشش اینترنت نسل سه و چهار قرار گرفت و اینترنت سیار در تمامی شهرهای استان تامین شده است.

بهی برخی از مشکلات برای توسعه زیرساختی ارتباطات استان را تامین تجهیزات مخابراتی، هزینه بالای توسعه ارتباطات به دلیل پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد خراسان جنوبی و سرقت تجهیزات مخابراتی ذکر کرد.

وی افزود: احداث هفت سایت توسعه اینترنت و همراه روستایی در استان مشمول هزینه‌های نامتعارف از قبیل احداث جاده و تامین برق می‌شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تامین اعتبار این هزینه‌ها هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*