اخبار خراسان جنوبی/ مقاوم‌سازی با ساخت ۱۶ هزار مسکن در خراسان جنوبی

توقیف موتورسیکلت غیر مجاز۶۵۰ سی‌سی در “نهبندان”

 

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” از کشف و توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در منزلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: وی بیان داشت: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی، مکان نگهداری موتوریسکلت قاچاق را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل مذکور یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز ۶۵۰ سی سی کشف و توقیف کردند.

 

 

 

کشف ۹ رأس احشام قاچاق در”بیرجند”

 

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک اتوبوس در شهرستان”بیرجند” ۹ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۹۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ ستاد” جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس در حال حرکت مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

 

 

 

 

 

 کاهش ۳۰ درصدی سرقت ها در بشرویه/۲

شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه در کمیسیون پیشگیری از سرقت شهرستان از تلاش نیروی انتظامی شهرستان که موجب کاهش ۳۰ درصدی سرقت در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است قدردانی کرد.
وی برهمکاری ادارات با نیروی انتظامی به منظور رعایت نکات امنیتی تاکید کرد.
شفیعی گفت: برای افزایش امنیت بازار نیاز است در ورودی بازار دوربین نصب شود و انجام این کار نیازمند همکاری اصناف و شهرداری می باشد.

 

 

 

برترینهای جلوه های ویژه معلمی زیرکوه تجلیل شدند/۲

 

مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی و شهرستانی جلوه های ویژه معلمی آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه با حضور عربشاهی فرماندار زیرکوه، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان و حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه زیرکوه در محل سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش زیرکوه برگزار شد.
فرماندار زیرکوه در ابتدای این مراسم گفت:بیستم اردیبهشت‌ماه سالگرد حادثه زلزله تلخ زیرکوه را گرامی میداریم و امیدواریم هیچگاه شاهد این حوادث تلخ نباشیم .
وی همچنین افزود: در حوزه آموزش و پرورش دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به امکانات و زیرساخت های محدود و از طرفی هجمه ناگهانی کرونا مشکلاتی را شاهد بودیم اما با همه این تفاسیر سعی کردیم به حوزه آموزش آسیبی نرسد.

فرماندار طبس خواستار ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه شد/۲

فرماندار طبس در دیدار با پزشکان متخصص شهرستان با تشکر از زحمات و خدمات صادقانه آنان ، اثر بخش ترین راه پیشرفت پزشکی شهرستان را ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی دانست.
فلاحی در این دیدار با اشاره به حواشی و مسائل مطرح شده در خصوص پزشکان و کادر بهداشت و درمان شهرستان گفت: قدردان زحمات وخدمات ارزنده شما به ویژه در روزهای سخت کرونایی هستیم و به همین جهت از طرف خود و مردم عزیز از همه شما تشکر و از طرف کسانی که موجبات رنجش خاطر شما را فراهم کرده اند عذرخواهی میکنم.
وی افزود ؛ در جلسه ای نبوده است که از پزشکان یادی نکرده باشم ،چرا که قلبا به زحمات آنان آگاهم و آنرا با یک جنگ تمام عیار مقایسه کرده ام که سربازان آن فقط نخبگان جامعه ما هستند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
عنایت ویژه دکتر نوبخت در پاسخ به مطالبات استان/۲-۳

 

استاندار خراسان جنوبی از عنایت ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به مطالبات استان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این خبر از نتایج مطلوب دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت.
وی ضمن تشکر از اهتمام سازمان برنامه و بودجه کشور و اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت تکمیل پروژه باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین از محل منابع ماده ۵۶ خاطرنشان کرد: در این دیدار به ضعف شدید در زیرساخت های حمل و نقل جاده ای استان و نبود شبکه ریلی اشاره شد و مساعدت در راستای جبران این نواقص مطرح گشت.
استاندار تصریح نمود: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه بیرجند- قاین با عاملیت بانک مسکن در جهت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه با عنایت به افزایش هزینه‌ها و تورم مترتب بر پروژه در سال ۹۹ از دیگر درخواست های استان بود که موافقت شد.
ملانوری ادامه داد: درخواست صدور مجوز اولیه ماده ۵۶ به محور میل ۷۸ به فراه افغانستان، تسریع در خصوص صدور مجوز و تضمین نامه ماده ۵۶ محور سربیشه – درح- ماهیرود به مبلغ هزار میلیارد ریال و تسریع در خصوص صدور تضمین نامه ماده ۵۶ محور دیهوک- فردوس با عاملیت بانک تجارت به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر موارد مطرح شده بود که نظر مساعد دکتر نوبخت را جلب کرد.
وی با تأکید به تفاهم‌نامه‌ای که در جریان سفر دکتر جهانگیری و در روز روستا و عشایر منعقد شد، اظهار داشت: بر اساس آن تفاهم نامه و در قالب استفاده از منابع ماده ۵۶، مقرر شده بود آبرسانی به تک روستا و تکمیل مجتمع های آبرسانی در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی، اعتبارات ویژه ای دریافت نماید.
به گفته وی؛ بخشی از این اعتبار تأمین شده و برای بقیه مبلغ، امروز نظر موافق دکتر نوبخت را جلب کردیم.
استاندار، تخصیص اعتبار ویژه از محل قانون هدفمندکردن یارانه ها در راستای محرومیت زدایی از استان را نیز از دیگر مطالبات استان عنوان کرد که مورد موافقت واقع شده است.
ملانوری گفت: دکتر نوبخت با اختصاص ۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های موجود نیر موافقت کرد.
وی به بخش مانده تعهدات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۴۰میلیارد تومان اعتبار وعده شده دکتر نوبخت برای تأمین زیرساخت‌های آب، کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگی، بهداشتی و… ۲۳۰ میلیارد تومان مانده که امروز دستور پرداخت آن صادر شد.
وی با اشاره به خسارت سیل سال گذشته، گفت: پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جبران خسارت سیل به زیرساخت‌ها، شریان های حیاتی، واحدهای مسکونی، راه ها، ابنیه فنی، بخش کشاورزی و… نیز عنوان شد که خوشبختانه موافقت شد.
استاندار در خواست اختصاص اعتبار ویژه در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی را مطرح کرد و گفت: تخصیص ۸۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های مهم و پیشرو در زمینه زیرساختی و زیربنایی، ۲۹.۹ میلیارد ریال به اجرای طرح بازسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان عمومی شهر بیرجند از طریق صندوق کارآفرینی امید نیز مورد انتظار استان است.
ملانوری با بیان این که بدون تردید ابلاغ این اعتبارات تحول بسیار خوبی در زمینه اقتصادی ایجاد می کند، گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و پیشرفت پروژه های عمرانی از مهم‌ترین پیامدهای این اعتبارات می باشد.
وی تأکید کرد: با عنایت به اهمیت موضوع، درخواست ما پرداخت مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری است.
به گفته وی؛ طی این دیدار از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای سفر به استان دعوت شد که این پیشنهاد با نظر مساعد وی همراه شد.
استاندار در ادامه این نشست، با پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز دیدار کرد، طی این دیدار، دستورات دکتر نوبخت برای تحقق مطالبات استان، جهت اجرا به حوزه های مربوطه ابلاغ گشت.
شایان ذکر است؛ اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی و پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این دیدار، استاندار را همراهی کردند.

 

 

 

ممنوعیت تردد بین شهری در خراسان جنوبی تا ۲۵ اردیبهشت

ممنوعیت تردد بین شهری در خراسان جنوبی تا ۲۵ اردیبهشت

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: محدودیت‌های تردد خودروها بین شهرستان‌ها و استان‌ها از ساعت ۱۴ امروز (۲۱ اردیبهشت) همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و در این طرح، تردد از شهرستان به شهرستان دیگر همچنین تردد به خارج از استان ممنوع است.

سرهنگ علیرضا رضایی روز سه‌شنبه اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت کشور، محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات عید سعید فطر از ساعت ۱۴ امروز تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در سراسر کشور و بین شهرها توسط پلیس راهور اعمال خواهد شد.

وی افزود: در این طرح، تردد خودروها درون شهرستان محل اسکان بلامانع است ولی تردد از شهرستان به شهرستان دیگر همچنین تردد به خارج از استان ممنوع و مشمول جریمه نقدی خواهد بود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در این مدت خروج پلاک‌های بومی از هر شهرستان و استان و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرستان‌ها و استان ممنوع است اما ناوگان حمل و نقل عمومی، باری و مسافربری همچنین خودروهای وانت بار با پلاک شخصی که در زمینه جابه‌جایی و ارزاق عمومی فعالیت دارند، فاقد ممنوعیت تردد هستند.

وی ادامه داد: مجوزهایی از سوی فرمانداری‌ها برای برخی افراد از قیبل پزشکان، کادر درمانی و برخی مشاغل خاص قبل از ورود به این ایام صادر شده که اگر دارای اعتبار باشد از این قاعده مستثنی است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت فیزیکی و ثبت با دوربین‌ها اجرا می‌شود گفت: ابتدا رانندگان متخلف برای برگشت به مبدأ توصیه می‌شوند و در صورت بی‌توجهی مشمول اعمال قانون و جریمه نقدی خواهند شد.

وی مبلغ جریمه نقدی برای ورود به شهرهای قرمز را یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی و زرد را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: جریمه ممنوعیت تردد شبانه در ساعات ۲۲ تا ۳ بامداد همان ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: بر این اساس از هموطنان درخواست می‌شود به مقررات ابلاغی توجه ویژه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا شاهد سیر نزولی شیوع کرونا باشیم.

با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند. خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.

 

 

 

 

کارخانه فرآوری طلا در خوسف امسال وارد چرخه تولید می‌شود

بیرجند – ایرنا – فرماندار خوسف گفت: این شهرستان با داشتن پنج معدن طلا به عنوان شهرستان طلایی شرق کشور مطرح است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارخانه فرآوری جوار معدن طلای شادان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج معدن طلای شادان، کودکان، ماهرآباد، خونیک و قلعه زری به عنوان معادن طلایی شهرستان خوسف هستند و معدن شادان بزرگترین معدن طلای استان و شرق کشور است.

وی بیان کرد: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان است و توانسته در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را در ۲ بخش معدن و احداث واحد فرآوری فراهم کند و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌برداری از کارخانه افزایش خواهد یافت.

فرماندار خوسف میزان سرمایه‌گذاری در این معدن را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک درخصوص توسعه معادن منطقه خبرهای خوشی به گوش خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلای شادان در حال انجام است و این کارخانه فرآوری با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم طلا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل می‌رسد که امیدواریم با برگشت مالیات دریافتی از معادن و حقوق دولتی در راستای تامین زیرساخت‌های بخش جلگه ماژان هزینه شود.

آخوندی تصریح کرد: با استحصال طلا از معدن طلای شادان مشخص شد این منطقه امیدبخش است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال آسوده سرمایه‌گذاری کنند.

وی درباره سایر معادن شهرستان خوسف گفت: در حال حاضر میزان ظرفیت استحصال طلا در معدن طلای کودکان بیش از ۷۰ کیلوگرم در سال است.

فرماندار خوسف میزان سرمایه‌گذاری در معدن طلای کودکان را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت با افزایش محدوده این معدن امکان افزایش تولید را فراهم کند.

وی اظهار داشت: احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت و تامین آب، ۲ مشکل اساسی برای این معادن است که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

آخوندی گفت: هزینه احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت حدود ۳۰ میلیارد تومان است که با همکاری این معادن و کمک‌های دولت می‌تواند هر چه سریعتر اجرایی شود تا بخش زیادی از مشکلات زیرساختی معادن طلای بخش جلگه ماژان مرتفع شود.

وی بر لزوم ایجاد مجموعه‌ای از شرکت‌های معدنی (هلدینگ) تاکید کرد و افزود: با ایجاد این مجموعه مشکلات این بخش به صورت منسجم پیگیری می‌شود همچنین هزینه‌های تامین زیرساخت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: معدن طلای ماهرآباد از دیگر معادن طلای این شهرستان است که عملیات احداث کارخانه فرآوری جوار معدن در حال انجام است.

وی معدن را یکی از پیشران‌های توسعه در شهرستان و استان دانست و گفت: توسعه معادن و صنایع معدنی توانسته است مشکلات اشتغال را در بخش جلگه ماژان برطرف کند.

آخوندی گفت: میزان اشتغال ۲ معدن طلای شادان و کودکان بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم تا پایان سال جاری خواهد بود.

وی افزود: اولویت بکارگیری نیرو در این معادن از نیروهای بومی منطقه است و در صورتی که با تخصص مورد نظر نیرویی نباشد از سایر استان‌ها بکارگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از معدن طلای شادان و معدن طلای کودکان میزان ظرفیت سالانه استحصال طلا در شهرستان خوسف به بیش از ۳۷۰ کیلوگرم در سال خواهد رسید.

نخستین شمش طلای استان خراسان جنوبی در مجتمع معدنی شادان خوسف که در مقیاس آزمایشی (پایلوت) استحصال شده بود، همزمان با دهه فجر سال گذشته رونمایی شد.

دادستان بیرجند: ترک فعل مسوولان مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرد/۲-۳

دادستان بیرجند: ترک فعل مسوولان مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: چنانچه مسوولان در راستای وظایف خود کوتاهی کنند به عنوان ترک فعل مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی نسایی زهان در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص آزادسازی سهام عدالت گفت و گو کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت و تاکیدات معظم له در راستای مشارکت واقعی مردم در مالکیت و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود افرادی در هیات مدیره این شرکت‌ها معرفی و انتخاب شوند که دلسوز باشند و در جهت حفظ حق و حقوق و سرمایه‌های سهامداران نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

دادستان بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه ارزش سهام عدالت در استان خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار خیلی بالاتر و بهتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های کم‌برخوردار و محروم است، امید مردم و سهامداران به حفظ و بهره‌مندی از سرمایه‌هایی مانند سهام عدالت است لذا تمامی مسوولان استانی به خصوص اداره کل امور اقتصادی و دارایی باید همه توان خود را بکار گیرند تا  مردم استان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های پرسود و پربازده بهره‌مند شوند و حق هیچ سهامداری ضایع نشود.

حجت الاسلام نسایی زهان از مردم و سهامداران نیز خواست پس از تشکیل جلسه مجمع، هم مطالبه‌گری داشته و پیگیر وضعیت سهام خود باشند و هم تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت تعداد اشخاص سهامدار عدالت در استان ارائه و بیان کرد: برخی از سهامداران روش‌های مستقیم  و برخی دیگر روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده و تعدادی در سامانه سجام پذیرش شده و کد معاملاتی را دریافت کرده‌اند.

عیسی جعفری گیو از تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان مربوط به سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

پرداخت ۱۱۰ میلیارد تسهیلات سامانه کارا به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی/۲-۳

    
پرداخت بالغ بر 11 میلیارد تومان تسهیلات سامانه کارا به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان تسهیلات سامانه کارا به اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیده از بیماری کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با بیان این خبر ، عنوان کرد: تسهیلات سامانه کارا از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، طی دو مرحله ثبت نام و پرداخت به اصحاب فرهنگ و هنر استان، انجام شده است.

وی با بیان این که ۵۳۷ پرونده درخواست تسهیلات با ایجاد اشتغال برای ۶۶۶ نفر در سامانه کارا ثبت شده است، اضافه کرد: مبلغ درخواستی این پرونده ها بالغ بر ۱۳ میلیارد است که تاکنون ۱۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

نبی زاده خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با پرداخت این مبلغ توانسته رتبه سوم را در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در سطح استان کسب کند.

وی با اشاره به این که تسهیلات سامانه کارا تعداد زیادی از مشاغل همچون ناشران، چاپخانه ها ، کتابفروشان ، اهل قلم، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، گروه های هنری، آموزشگاه های آزاد و موسسات را پوشش می دهد، ادامه داد: در این سامانه متقاضیان دارای کد کارگاهی و هم متقاصیان فاقد بیمه از تسهیلات ۱۲ درصدی کرونا برخوردار شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: سامانه تحفه نیز برای حمایت از فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با اعطای تسهیلات ۴ درصد از صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده که از مجموع پرونده های متقاضی در این سامانه از استان، طی دو مرحله به ۱۴ پرونده  ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

 

 

طرح کارمند فعال،ایران پویا در خراسان جنوبی اجرا می شود/۷

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی استان

 

تفاهم نامه ای مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی استان  با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی سلامت جسمانی ، روانی و بهبود بهره وری سازمانی کارکنان دستگاه های اجرایی در زمان همه گیری کرونا منعقد شد که با عنوان طرح کارمند فعال،ایران پویا از خرداد ماه سال جاری در استان اجرا خواهد شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی این طرح به شکل مدون و پیوسته ،به صورت هفتگی و طی یک برنامه چرخشی روزهای شنبه هر هفته راس ساعت ۸:۳۰ صبح در قالب جلسات آموزش و تمرین ۲۰ دقیقه ای برگزار می شود . گفتنی است کارکنان علاقمند جهت شرکت با مراجعه به صفحه رسمی کارمند فعال در اینستاگرام (karmandefaal) و ورود به پخش زنده (Live) می توانند به این پویش ملی بپیوندند.

 

 

مقاوم‌سازی با ساخت ۱۶ هزار مسکن در خراسان جنوبی

مقاوم‌سازی با ساخت ۱۶ هزار مسکن در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – اجرای طرح‌های کلان از جمله ساخت مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد سبب شد در سال‌های اخیر با اقدام به ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی علاوه بر خانه‌دار شدن افراد، ضریب ایمنی ساختمان به ویژه در مناطق روستایی و محروم استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا براساس آخرین آمار رسمی، جمعیت روستایی استان مرزی خراسان جنوبی ۳۱۵ هزار نفر است که ۴۱ درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی شناسایی شده در روستاهای این استان تاکنون بیش از ۵۱ درصد مقاوم‌سازی شده است.

طرح مسکن محرومان از جمله برنامه‌های زیربنایی و حمایتی دولت تدبیر و امید است که با هدف محرومیت‌زدایی و رونق تولید مسکن از سال ۹۸ در خراسان جنوبی اجرا شد و در پیشبرد راهبرد مدیریتی استان مبنی بر مهاجرت معکوس بسیار اثرگذار بوده است.

طرح ساخت مسکن محرومان با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور ابتدا در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در مجاورت خراسان جنوبی آغاز شد و سال ۹۷ با رایزنی‌ مسوولان عالی استان، سهمیه ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

همزمان با سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند ۹۷ از سند و برنامه توسعه میان‌مدت خراسان جنوبی در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه پایدار با اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان رونمایی شد و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار نیز به مرحله اجرا رسید که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار را وارد استان کرد و باعث تحول در بخش‌های مختلف شد.

این اعتبار که هفت تا هشت برابر اعتبار تملک دارایی استان در سال ۹۷ بود، برکات خوبی را تا امروز در استان برجا گذاشته است و به گفته مسوولان استانی ابتدا سهم خراسان جنوبی پنج هزار واحد مسکونی تعیین شد که با تبیین وضعیت استان و پیگیری‌های صورت گرفته، در نهایت به ۱۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

کلنگ ساخت مسکن محرومان استان خراسان جنوبی در ۲۰ اسفند ۹۷ با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در روستای «هُج و نُج» از توابع شهرستان بیرجند به زمین خورد و براساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) سهم هر کدام از این ۲ نهاد پنج هزار واحد مسکونی تعیین شد.

کمتر از یک سال پس از عملیاتی شدن طرح یعنی در دی ۹۸ با حضور نوبخت در خراسان جنوبی و همان روستایی که حالا دیگر تغییر چهره داده بود، ۲ هزار واحد از این تعداد به بهره‌برداری رسید.

پنج هزار واحد مسکن محرومان دیگر ۲۲ خرداد سال ۹۹ در سومین سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید و در این سفر برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی جدید در مناطق کمتر برخوردار شهری این استان نیز تفاهم‌نامه سه جانبه‌ سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان جنوبی امضا شد که سپس این تعداد به ۶ هزار مسکن اقشار کم‌درآمد افزایش یافت.

حدود یک ماه پس از امضای تفاهم‌نامه جدید نشست برنامه‌ریزی تامین زمین و تدوین شیوه‌نامه اجرایی هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار و در این نشست ضمن تدوین تفاهم‌نامه ساخت و واگذاری هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی شهری نیز تهیه شد.

پراکندگی واحدهای مسکن محرومان در بیش از ۶۶۰ روستای خراسان جنوبی و شکل‌گیری این حجم از عملیات ساخت و ساز باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل وابسته به صنعت ساختمان شد به طوری که چند ماه بعد از اجرای طرح، مسوولان استان از کمبود نیروی انسانی برای ساخت مسکن در استان خبر دادند.

بنابر اعلام مسوولان در حال حاضر با اجرای کامل طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی شاخص تعداد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده به کل واحدهای روستایی از ۴۸ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافته و این در حالی است که میانگین کشوری مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ۴۲ درصد است.

ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی و البته مناطق شهری با توجه به زلزله‌خیز بودن خراسان جنوبی و وقوع زلزله‌های ویرانگر در سالیان گذشته اهمیت مضاعف دارد و سقف امن گاهی از نان شب واجب‌تر است.

اتمام ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

طرح مسکن محرومان که از آن به عنوان ابرپروژه در خراسان جنوبی نام برده می‌شود، به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن محرومان در این استان نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که در گردش اقتصادی منطقه نیز تاثیر بسزایی داشته است.

وی اظهار داشت: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی (اسفند ۹۷) ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان مصوب شد تا پنج هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد البته با نظارت بنیاد مسکن و پنج هزار واحد برای سایر روستاییان در تعهد بنیاد مسکن احداث شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان در استان به عهده دولت است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین شده است.

وی افزود: همزمان با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در خرداد سال گذشته، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌ریزی شد که از این تعداد پنج هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص یافته است.

آسمانی مقدم گفت: تاکنون ۶ هزار سهمیه طرح مسکن اقشار کم‌درآمد بین شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع شده و این طرح در مراحل مختلف اجرایی است.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن در خراسان جنوبی ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان خراسان جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

وی گفت: از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده که ۵۱.۲ درصد مجموع مسکن روستایی استان را شامل می‌شود و میانگین کشوری ۵۰ درصد است.

آسمانی مقدم اظهار داشت: همچنین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه بادوام است که نسبت به کل واحدها ۱۱.۸ درصد را شامل می‌شود و واحدهای کاملا کم‌دوام و فاقد استحکام نیز ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد معادل ۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکن روستایی خراسان جنوبی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند افزود: از اهالی روستاهای استان تقاضا داریم با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

ادامه طرح مسکن محرومان  با ساخت ۶ هزار مسکن اقشار کم‌درآمد

وی گفت: امسال در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان در استان پنج هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی احداث و افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح به افراد واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح مسکن اقشار کم‌درآمد شهری و روستایی گفت: دولت برای ساخت ۶ هزار واحد در قالب این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه هر متقاضی نیز ۸۰ میلیون تومان آورده برای ساخت این واحد نیاز دارد اضافه کرد: ۶ هزار واحد سهمیه استان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی درخصوص پیشرفت فیزیکی طرح گفت: تاکنون تشکیل پرونده متقاضیان به طور کامل انجام شده و ضمن معرفی پنج هزار و ۹۹۹ متقاضی به بانک‌های عامل، پنج هزار و ۹۹۰ متقاضی نیز موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون پنج هزار و ۶۱ واحد اجرای فونداسیون، سه هزار و ۹۵۳ واحد اجرای اسکلت، سه هزار و ۳۵۰ واحد اجرای سقف، ۲ هزار و ۴۲۲ واحد اجرای سفت کاری انجام شده و تعداد هزار و ۱۷۵ واحد نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: طی ۲ سال اخیر احداث بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته و نهضت خوبی در زمینه مسکن سازی برای خراسان جنوبی رخ داده است.

آسمانی مقدم افزود: در مجموع از واحدهای بهسازی مسکن روستایی و بازسازی حوادث (تعمیری و احداثی) حدود پنج هزار و ۹۰ واحد در دست اقدام است که با تکمیل این تعداد مجموع رقم واحدهای بازسازی و بهسازی شده این استان از ۴۵ هزار و ۶۲۷ به ۵۰ هزار و ۷۱۷ واحد می‌رسد.

افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در تعهد کمیته امداد

۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی ۲۷ اسفند پارسال با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در روستای فدشک شهرستان خوسف به طور همزمان در این استان افتتاح شد. چهار هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته در سه استان خراسان جنوبی، تهران و کرمان و با حضور ویدئوکنفرانسی رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل متقاضیان شد که سهم خراسان جنوبی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بود.

اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدها در خراسان جنوبی، ۱۸۶ میلیارد تومان بوده که ۱۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن، کمک‌های بلاعوض و در قالب سهم دولت و سهم امداد به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این واحدهای مسکونی از محل تفاهم سه‌جانبه کمیته امداد کشور، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن احداث شد.

رضا سلم‌آبادی اعتبار هزینه شده را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم ۲۵ میلیارد تومان سهم آورده مددجویان و ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تسهیلات صندوق امداد ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی کمک بلاعوض دولتی را ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و جمع کل بلاعوض کمیته امداد استان را ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت مسکن مددجویان کمیته امداد در استان به خوبی پیش رفت افزود: پنج هزار واحد مسکونی سهم کمیته امداد تحویل متقاضیان شده که بیش از چهار هزار واحد روستایی و بقیه شهری است.

سلم‌آبادی درباره ساخت مسکن محرومان در شهر بیرجند با اشاره به اینکه زمین در سه نقطه کلاته بجدی، شکراب و چهکند واگذار شده است گفت: عملیات اجرایی ۳۸۶ واحد مسکن شهری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اواخر اسفند سال گذشته با حضور استاندار در روستای کلاته بجدی بیرجند آغاز شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۴۰ واحد در روستای شکراب، ۸۴ واحد در روستای چهکند و ۶۲ واحد در روستای کلاته بجدی احداث خواهد شد و تلاش ما این است که تا تیر ۱۴۰۰ این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

مقاوم‌سازی ۵۱ درصدی منازل روستایی نشان از حرکت جهادی است

استاندار خراسان جنوبی چندی پیش در دیدار مسوولان بنیاد مسکن استان گفت: مقاوم‌سازی بیش از ۵۱ درصد منازل روستایی استان طی سال‌های اخیر نشان از حرکت جهادی، جهش‌وار و انقلابی دارد و بهسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم باید با جدیت دنبال شود.

حمید ملانوری با تاکید بر اینکه مسکن، اصلی‌ترین نیاز بشر است گفت: تامین مسکن امن و مقاوم به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازها از اهداف نظام و اقدامات اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: با همت جهادی کارکنان بنیاد مسکن، بخشی از نیاز در سطح استان برطرف شده اما باید تلاش کنیم در قالب برنامه سال ۱۴۰۰ بخش دیگری نیز مرتفع شود.

سهمیه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در خراسان جنوبی پیش از اجرای طرح مسکن محرومان سالانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار واحد بود که با پیگیری مسوولان استانی و توجه ویژه دولت، به ۱۰ هزار واحد در سال ۹۸ و ۶ هزار واحد مسکونی در سال ۹۹ افزایش یافت و باعث ایجاد تحرک در مناطق روستایی و رونق صنایع مرتبط با ساختمان نیز شده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سومین استان پهناور کشور پس از کرمان و سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

این استان در حال حاضر ۳۱ شهر دارد و فقط شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاینات بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند.

 

 

 

 

آمادگی ۱۳۶۴ پایگاه برای جمع آوری فطریه وکفاره مردم خراسان جنوبی

همزمان با عید سعید فطر هزار و ۳۶۴ پایگاه برای جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان جنوبی برپا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: از این تعداد ۲۷۳ پایگاه دآمادگی ۱۳۶۴ پایگاه برای جمع آوری فطریه وکفاره مردم خراسان جنوبیر مساجد و مصلی‌های نماز عید فطر، ۲۲۸ پایگاه درمیادین ومعابر اصلی شهر‌ها و ۱۳۷ پایگاه درمراکز نیکوکاری، ۴۵۹ پایگاه شورای زکات روستایی و ۲۶۷ پایگاه توسط موسسات خیریه وجوه زکات فطره روزه داران را جمع آوری می‌کنند.

رضا سلم آبادی با بیان اینکه براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: برای رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع خواهد شد.

وی گفت: امسال نیز با برنامه ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی، مراکز نیکوکاری در سطح استان با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این اقدام در خدمت رسانی به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت بسیار موثر بود و مردم خیر استان با توجه به شرایط بوجود آمده در خصوص بیماری منحوس کرونا، نیز می‌توانند با شماره گیری #۵*۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کنند و کمیته امداد امام خمینی استان، زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده را در اسرع وقت بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

در خراسان جنوبی

اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها همزمان با کشور/۴

طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها از امروز ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۴ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

رئیس پلیس راه استان اعلام کرد: طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها تا روز شنبهاجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها همزمان با کشور ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۲ در خراسان جنوبی با جدیت اجرا می‌شود.

سرهنگ رضایی در این طرح، تردد خودرو‌ها درون شهرستان محل اسکان بلامانع و تردد از شهرستان به شهرستان دیگر و همچنین تردد به خارج از استان ممنوع و مشمول جریمه نقدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت فیزیکی و ثبت با دوربین‌ها اجرا می‌شود، افزود: ابتدا رانندگان متخلف توصیه به برگشت به مبدأ می‌شوند و در صورت بی توجهی مشمول جریمه نقدی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان مبالغ جریمه نقدی برای ورود به شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی و زرد را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: جریمه ممنوعیت تردد شبانه در ساعات ۲۲ تا ۳ بامداد نیز همان ۲۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: تردد وسایل نقلیه عمومی، باری و مسافربری در این طرح ممنوعیت ندارد.
به گفته وی در قالب اجرای این طرح ورود پلاک‌های غیربومی به استان و خروج پلاک‌های بومی از استان ممنوع است.

 

 

 

 

 

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی/۲-۳

تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید تضمینی گندم در سال جاری را آغاز کرد.

مدیرتعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سال جاریآغاز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی قرارداد مباشرت حمل و خرید گندم فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران منعقد شده و براساس این قرارداد اتحادیه تعاون روستایی ایران و براین اساس در استان‌ها اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید گندم در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

ضیائیان احمدی قیمت خرید هر کیلوگرم گندم را ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی در خراسان جنوبی نیز برای خرید انجام شده و مراکز خرید روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.

به گفته وی خرید گندم از کشاورزان تا پایان تابستان ادامه دارد.
مدیر تعاون روستایی استان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۴ هزار تن گندم به صورت مشترک توسط ۱۵ مرکز خرید تشکل‌های تعاون روستایی در ۹ شهرستان و دوانبار مکانیزه خرید در بیرجند و قاین متعلق به اداره کل غله و بازرگانی دولتی ایران در استان خریداری شود.

وی افزود: بر خلاف سنوات گذشته که حمل گندم از مراکز خرید به انبار‌های اداره کل غله استان توسط شرکت‌های تعیین شده انجام میشد در سال جاری توسط شرکت‌های باربری استانی انجام می‌شود.

پارسال ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن گندم فقط توسط تشکل‌های تعاون روستایی خریداری و مطالبات گندمکاران نیز به صورت کامل پرداخت شد.

 

 

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری خراسان جنوبی پرداخت شد/

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خراسان جنوبی گفت: ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به فعالان حوزه گردشگری استان پرداخت شد که زمینه تثبیت اشتغال ۲۵۶ نفر را فراهم کرده است.

حسن رمضانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۰ پرونده تاسیسات گردشگری استان خراسان جنوبی موفق به دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا در سال ۹۹ شدند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، آژانس ایرانگردی، راهنمایان، ۱۹ تاسیسات گردشگری، ۷۷ مرکز تولید و توزیع صنایع‌ دستی پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تاسیسات گردشگری استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و نیاز به حمایت ویژه دارند.

وی افزود: یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور، وجود تاسیسات گردشگری است و گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه پایدار خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

رمضانی اجرای پروژه‌های گردشگری را در سودآوری، ارزآوری و اشتغال‌زایی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: رشد صنعت گردشگری استان و به تبع آن رشد و توسعه هرچه بیشتر استان پس از پایان همه‌گیری کرونا محقق شود.

وی درباره تسهیلات اشتغال این اداره کل نیز گفت: ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان در یک‌ سال گذشته پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خراسان جنوبی افزود: این تسهیلات به پنج طرح پرداخت شد و شرایط اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت پرداخت این تسهیلات در ایجاد شرایط اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان و عشایر گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در روستاها و مناطق زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت به اجرا درآمده است.

رمضانی با بیان اینکه این تسهیلات به طرح‌های صنایع‌ دستی، بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری در استان پرداخت شد گفت: روستاییان و عشایر از عوامل مهم و اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی هستند و بخش صنایع‌ دستی و اقامتی روستایی برای گردشگران از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

خراسان جنوبی با چهار اثر جهانی و ۹۴۸ اثر تاریخی ثبت ملی یکی از مقاصد گردشگری در کشور و دنیا محسوب می‌شود.

 

 

 

۳۶۹ خانواده خراسان جنوبی در انتظار فرزندخواندگی هستند/۲-۳

۳۶۹ خانواده خراسان جنوبی در انتظار فرزندخواندگی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اعلام اینکه سال گذشته ۵۱ کودک به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شد، افزود : امسال ۳۶۹ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند که تعداد آنها افزایش یافته است .

علی عرب‌نژاد در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۲۲۸ درخواست فرزندخواندگی در استان خراسان جنوبی ثبت شد که از این تعداد ۱۹۱ خانواده بدون فرزند و ۲۸ خانواده دارای یک یا دو فرزند هستند، ۹ خانم مجرد هم متقاضی فرزندخواندگی شدند.

وی گفت: نوزادان دختر تا دو سالگی تقاضای بیشتری برای فرزندخواندگی دارند و هرچه سن فرزندان بالاتر می‌رود احتمال فرزندخواندگی برای آنها کمتر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی افزود: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.

وی با اشاره به شرایط فرزندخواندگی بیان کرد: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب، دادن تعهد مالی و اخلاقی درخصوص تامین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی از والدین و داشتن تابعیت از جمله این شرایط است.

عرب‌نژاد با تاکید بر اینکه متقاضیان کمتر از ۵۰ سال در اولویت هستند گفت: تمکن مالی، نداشتن محکومیت کیفری، داشتن شغل پایدار با درآمد مکفی و خانه مسکونی از دیگر شرایط فرزندخواندگی است.

وی اظهار داشت: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت‌نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه براساس محل سکونت خود اقدام و کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان یا استان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک از پیشرفت پرونده مطلع می‌شوند.

وی گفت: اگر خانواده‌ای تقاضای سرپرستی کودکان دارای شرایط خاص (بیمار یا معلول) را داشته باشد در صورتی که احراز صلاحیت شود و منعی در واگذاری فرزند به آنها نباشد در اولویت خواهند بود.

عرب‌نژاد افزود: توجه به رعایت تناسب سنی بین متقاضیان و کودک و اینکه بیشتر متقاضیان به دنبال نوزاد یا کودک زیر ۲ سال هستند باعث اعتراض و تجمیع پرونده‌ها از سال‌های قبل شده است.

 

 

 

 

کرونا ۳۲ میلیارد تومان به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی خسارت زد/۷

کرونا ۳۲ میلیارد تومان به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی خسارت زد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان سال گذشته شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲ میلیارد تومان خسارت به باشگاه‌های ورزشی استان وارد کرده است.

حسن عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه‌گیری کرونا خسارت بالایی را به باشگاه‌داران استان وارد کرد و نیازمند حمایت ویژه هستند چرا که درآمد مالکان برخی از این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت کاهش یافته و برخی اماکن به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: ۳۲۴ باشگاه ورزشی در خراسان جنوبی داریم که ۲۱۶ باشگاه خصوصی است و ۹۰ درصد این باشگاه‌ها در مکان استیجاری هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی استان پرداخت شده است.

وی افزود: شرایط برای دریافت این تسهیلات هنوز فراهم است و موسسان باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز می‌توانند پس از عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به نشانی sd.msy.gov.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند و با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و تکمیل شناسنامه شغلی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

عزیزی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی استان استیجاری هستند و از طرفی بخشی از این باشگاه‌ها در اختیار ادارات و بانک‌هاست از طریق رایزنی با استاندار خراسان جنوبی به دنبال این هستیم که به این باشگاه‌ها در بخشودگی و تخفیف اجاره‌بها و استمهال زمانی کمک شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونا در استان و نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در مناطق مختلف گفت: فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطق زرد استان بلامانع است.

وی افزود: بنابر مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی همچنان تعطیل است و در این مناطق مجاز به فعالیت نیستند.

عزیزی بیان کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز به تمرین دارند توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اسامی ورزشکاران به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا اعلام شود و براساس پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در فضای ورزشی با تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به فعالیت و تمرینات خود ادامه دهند.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند. خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.

 

 

 

 

 

 

روستای انارستانک

حمله دوباره گرگ‌ها به گوسفندان/۴

گرگها، پنج راس گوسفند را در روستای انارستانک فردوس دریدند.

این حادثه که شب گذشته رخ داد، حدود ۱۰ میلیون تومان به صاحبان این دام‌ها خسارت وارد کرد.

نیمه اول فروردین امسال هم در این روستا، حمله گرگها باعث تلف شدن چهل راس گوسفند شده بود.

 

 

 

 

 

غرق شدگی جوان ۳۰ ساله در استخر کشاورزی/۴

جسد جوان ۳۰ ساله در استخر کشاورزی روستای خروس آباد شهرستان سربیشه پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد: ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه امروز یک مورد غرق شدگی به نیرو‌های امدادی اعلام شد که نیرو‌های هلال احمر ساعت ۱۱، ۴۸ دقیقه در محل حاضر شدند.

رضایی افزود: جسد جوان ۳۰ ساله در حاشیه استخر کشاورزی پیدا شد که فاقد علائم حیاتی بوده است.

 

 

 

 

 

بیش از ۳۰۰ نفر در معادن طلای خراسان جنوبی اشتغال دارند۲-۳

بیش از ۳۰۰ نفر در معادن طلای خراسان جنوبی اشتغال دارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سه معدن طلا و واحدهای فرآوری آنها در حال حاضر زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم در استان فراهم کرده‌اند و با بهره‌برداری و گسترش فعالیت در این واحدها اشتغال آنها نیز افزایش خواهد یافت.

عباس جرجانی که روز دوشنبه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی را در بازدید از سه معدن طلا و واحدهای فرآوری آنها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان همراهی کرد، افزود: این سه واحد فرآوری طلای استان، امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که یکی از این واحدها آماده بهره‌برداری و ۲ واحد دیگر نیز در حال نصب ماشین‌آلات کارخانه است.

وی اظهار داشت: این واحدها در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و خروج ماده معدنی از استان همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این سه معدن به ترتیب دارای استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، ۳۸ هزار تن و ۱۰۰ هزار تن هستند.

جرجانی بیان کرد: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان ۵۵ صدم، معدن کودکان ۲ و یک دهم و معدن هیرد ۹۲ صدم پی پی ام است.

وی گفت: واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار خوسف از معدن طلای شادان و واحد فرآوری و استحصال طلا در جوار معدن، واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی و معدنی کودکان در جوار معدن، معدن طلای هیرد و واحد فرآوری و استحصال طلا در جوار معدن بازدید کرد و روند فعالیت، میزان پیشرفت و مسائل مربوط به حوزه زیرساخت معدن و طرح فرآوری در این بازدیدها بررسی شد.

 

 

 

 

 

کارخانه فرآوری طلا در خوسف امسال وارد چرخه تولید می‌شود

بیرجند – ایرنا – فرماندار خوسف گفت: این شهرستان با داشتن پنج معدن طلا به عنوان شهرستان طلایی شرق کشور مطرح است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارخانه فرآوری جوار معدن طلای شادان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج معدن طلای شادان، کودکان، ماهرآباد، خونیک و قلعه زری به عنوان معادن طلایی شهرستان خوسف هستند و معدن شادان بزرگترین معدن طلای استان و شرق کشور است.

وی بیان کرد: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان است و توانسته در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را در ۲ بخش معدن و احداث واحد فرآوری فراهم کند و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌برداری از کارخانه افزایش خواهد یافت.

فرماندار خوسف میزان سرمایه‌گذاری در این معدن را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک درخصوص توسعه معادن منطقه خبرهای خوشی به گوش خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلای شادان در حال انجام است و این کارخانه فرآوری با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم طلا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل می‌رسد که امیدواریم با برگشت مالیات دریافتی از معادن و حقوق دولتی در راستای تامین زیرساخت‌های بخش جلگه ماژان هزینه شود.

آخوندی تصریح کرد: با استحصال طلا از معدن طلای شادان مشخص شد این منطقه امیدبخش است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال آسوده سرمایه‌گذاری کنند.

وی درباره سایر معادن شهرستان خوسف گفت: در حال حاضر میزان ظرفیت استحصال طلا در معدن طلای کودکان بیش از ۷۰ کیلوگرم در سال است.

فرماندار خوسف میزان سرمایه‌گذاری در معدن طلای کودکان را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت با افزایش محدوده این معدن امکان افزایش تولید را فراهم کند.

وی اظهار داشت: احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت و تامین آب، ۲ مشکل اساسی برای این معادن است که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

آخوندی گفت: هزینه احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت حدود ۳۰ میلیارد تومان است که با همکاری این معادن و کمک‌های دولت می‌تواند هر چه سریعتر اجرایی شود تا بخش زیادی از مشکلات زیرساختی معادن طلای بخش جلگه ماژان مرتفع شود.

وی بر لزوم ایجاد مجموعه‌ای از شرکت‌های معدنی (هلدینگ) تاکید کرد و افزود: با ایجاد این مجموعه مشکلات این بخش به صورت منسجم پیگیری می‌شود همچنین هزینه‌های تامین زیرساخت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: معدن طلای ماهرآباد از دیگر معادن طلای این شهرستان است که عملیات احداث کارخانه فرآوری جوار معدن در حال انجام است.

وی معدن را یکی از پیشران‌های توسعه در شهرستان و استان دانست و گفت: توسعه معادن و صنایع معدنی توانسته است مشکلات اشتغال را در بخش جلگه ماژان برطرف کند.

آخوندی گفت: میزان اشتغال ۲ معدن طلای شادان و کودکان بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم تا پایان سال جاری خواهد بود.

وی افزود: اولویت بکارگیری نیرو در این معادن از نیروهای بومی منطقه است و در صورتی که با تخصص مورد نظر نیرویی نباشد از سایر استان‌ها بکارگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از معدن طلای شادان و معدن طلای کودکان میزان ظرفیت سالانه استحصال طلا در شهرستان خوسف به بیش از ۳۷۰ کیلوگرم در سال خواهد رسید.

نخستین شمش طلای استان خراسان جنوبی در مجتمع معدنی شادان خوسف که در مقیاس آزمایشی (پایلوت) استحصال شده بود، همزمان با دهه فجر سال گذشته رونمایی شد.

۶ معدن طلا با ظرفیت کانسنگ ۳۳ میلیون تُن در خراسان جنوبی شناسایی شده که بزرگترین معدن طلای استان، معدن شادان خوسف با ذخیره بیش از ۲۷ میلون تُن است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سه واحد فرآوری و استحصال طلا امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و با راه‌اندازی این واحدهای فرآوری طلا در جوار معادن، ارزش افزوده و اشتغال مناسبی برای استان و شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد خواهد شد.

شادان، کودکان و هیرد، معادنی هستند که واحد فرآوری یکی از آنها آماده بهره‌برداری و ۲ واحد دیگر در حال نصب ماشین‌آلات کارخانه است و تا پایان سال جاری وارد چرخه تولید طلا می‌شوند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

شناسایی ۱۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا از تست‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۸

تست مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴۸ بیمار جدید شامل ۱۱ مورد بستری و ۳۷ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از شهرستان قاینات، ۴ مورد درمیان، ۳ مورد فردوس و از شهرستان‌های سربیشه و خوسف هر کدام دو مورد جدید شناسایی شد.

وی افزود: همچنین از ۳۰۱ تست سریع ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۲ نفر کرونا مثبتند.
وی افزود: از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر نامساعد است.
مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی بیرجند در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۶۰ نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۸ بیمار شامل ۲۳ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

به گفته وی تاکنون ۱۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۱۸۵ بیمار شد.

 

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

فرصت فضای مجازی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات استفاده شود

فرصت فضای مجازی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات استفاده شود

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیاز فوری جامعه دانست و گفت: فرصت فضای مجازی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه ستاد تبیین دست‌آوردهای انقلاب با تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در راستای تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی گفت: به بحث تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی باید به‌عنوان یک نیاز فوری جامعه نگاه شود و تمام اعضای ستاد حداکثر تلاش خود را در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به بزرگ‌ترین رخداد سیاسی اجتماعی سال در خردادماه سال جاری اظهارکرد: با توجه به شرایط کنونی کشور انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین انتخابات‌هاست لذا باید در تبیین دست‌آوردهای انقلاب به‌صورت ویژه کار شود تا حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی با اذعان به اینکه با تبیین درست این دست‌آوردها می‌توانیم افراد خاکستری را نیز وارد میدان کنیم، بیان داشت:

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایجاد علاقه برمبنای اندیشه، بصیرت و آگاهی توده مردم کار اصلی اعضای ستاد است، تصریح کرد: ما در انتخابات به‌صورت مصداقی ورود پیدا نخواهیم کرد و ورود ما تبیین‌گرانه خواهد بود و در جهت حضور حداکثری مردم و انتخاب کاندیدای اصلح گام برمی‌داریم.

وی گفت: تأثیر فضای مجازی در ایجاد ترغیب به حضور حداکثری مردم بسیار زیاد است و باید در این حوزه با جدیت ورود پیدا کنیم و این میدان را به دشمنان نظام واگذار نکنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

علماء ملاک‌های انتخاب درست را برای مردم تبیین کنند

علماء ملاک‌های انتخاب درست را برای مردم تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: علماء ملاک‌های یک انتخاب درست را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه بیرجند اظهارکرد: استکبار ویروس حقیقی است که باید برای رهایی آن آمادگی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ویروس استکبار هر زمان در گوشه‌ای از کشورهای اسلامی تخریب، کشتار و بمب‌گذاری به ثمر می‌آورد، بیان‌کرد: حتی در بسیاری از امراض نیز می‌توانیم نقش استکبار را ببینیم چرا که در جهان خدمات بهداشتی یک‌سویه است.

عبادی گفت: اگر بشر در تعلیم و تزکیه بر اساس مکتب انبیاء حرکت می‌کرد مشکلاتی که امروز دست و پاگیر بشر است، وجود نمی‌داشت.

جنگ و ترور ثمره نفوذ استکبار در کشورهای اسلامی است

وی اظهارکرد: متأسفانه بعد از هفتاد سال اشغال مردم یک کشور به نام فلسطین توسط اشغال‌گران هنوز هم به روی مردم نماز گذار آتش می‌گشایند ولی سازمان‌های بین‌المللی و امنیت زبان به اعتراض باز نمی‌کند و چیزی نمی‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هنر استکبار این است که در کشوری چون افغانستان با پرورش تروریست‌ها در جلوی مدرس دخترانه تله انفجاری می‌گذارد و کودکان و نوجوانان پرپر می‌شوند و چنین جهانی به معنویت نیاز دارد.

عبادی گفت: وظیفه اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه که مسئولیت تربیت انسان را برعهده دارند بسیار سنگین است که علی‌رغم سختی‌ها بالاترین سرمایه است.

وی اظهار کرد: امیدواریم اعتبارات و اختیاراتی که در جهان برای انواع تبلیغات باطل چه به اسم دین یا تمدن و حقوق در نظر گرفته می‌شود از بین برود چرا که با تبلیغات قوی‌شان دنیا را سحر کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استکبار با صراحت سخن از روی میز بودن همه گزینه‌ها می‌زند، بیان‌کرد: خبرهایی که از کشتار مردم با ترور و.. هر روزه می‌شنویم به راستی که دل سنگ را ذوب می‌کند.

عبادی با بیان اینکه استکبار می‌خواهد داعش را به عنوان چهره‌ای از اسلام مطرح کند، ادامه‌داد: هر چند داعش و طالبان اقداماتشان در ظاهر شبه نظامی است ولی با اختلاف افکنی، کشتار مسلمانان و تخریب زیرساخت کشورهای اسلامی به نفع استکبار کار می‌کنند.

مخاطب را از دشمن بگیریم

وی یادآور شد: علاوه بر این استکبار با ایجاد شهبه افکنی و ایجاد جنگ‌های روانی در اذهان تأثیر می‌گذارد و هنر ما پاسخ به شبهه‌ها و گرفتن مخاطب از دشمن با روش‌های فنی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: گرفتن مخاطب از دشمن با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی باطل‌السحر نقشه‌های دشمن است.

عبادی با بیان اینکه یک دولت اسلامی می‌تواند جامعه اسلامی را به وجود آورد، یادآور شد: و در نهایت نیز یک جامعه اسلامی می‌تواند تمدن اسلامی را تشکیل داده و آن را در اختیار دیگر کشورها نیز قرار دهد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: علماء و اساتید ملاک‌های انتخاب درست را برای مردم تبیین کنند تا گرفتار انتخاب‌های نادرست نشویم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*