اخبار خراسان جنوبی / افزایش ۲.۵ برابری ترانزیت کالا از مرز ماهیرود

 

داورزنی: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون والیبال است/

داورزنی: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون والیبال است

رییس فدراسیون والیبال گفت: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های این فدراسیون برای رسیدن به نتیجه مطلوب است که امیدواریم با تلاش هیات‌های استانی بتوان این برنامه را محقق کرد.

محمدرضا داورزنی روز دوشنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات والیبال استان خراسان جنوبی افزود: موفقیت والیبال بدون تلاش هیات‌های استانی امکان‌پذیر نیست و اگر استان‌ها استعدادیابی درستی نداشته باشند شاهد جهش قابل ملاحظه‌ در این رشته ورزشی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: فقط با کشف و پرورش استعدادها می‌توانیم تیم موفقی بسازیم و گرنه کار گلخانه‌ای کردن نمی‌تواند ما را در تحقق برنامه‌های راهبردی به نتیجه برساند.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هر سال باید بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از نسل جدید را با فیزیک بدنی مناسب شناسایی کنیم و بدانیم که اگر هیات‌های استانی منفعل باشند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی افزود: “مهسا کدخدا” والیبالیست بیرجندی از سرمایه‌های والیبال کشور است و باید زمینه رشد بقیه استعدادها نیز فراهم شود که جز با تعامل و هم‌افزایی در استان‌ها برای شناسایی استعدادها میسر نمی‌شود.

داورزنی اظهار داشت: مردم ایران با والیبال احساس غرور و لذت می‌کنند و فرصتی است برای مردم که در بروز توانمندی‌هایشان در دنیا خود را از طریق یک تیم ورزشی معرفی کنند.

وی گفت: جایی که قدرت‌های حال حاضر هستند جوانان این مرز و بوم با این محدودیت‌ها قهرمان می‌شوند اما بدون کار و تلاش کوتاه مدت و بلندمدت نمی‌توان به نتیجه رسید.

رییس فدراسیون والیبال افزود: باید هیات‌ها مانند معدن‌داران از دل کوه، الماس و طلا را استخراج کنند و از دل مدارس بتوانند کسانی همچون مهسا کدخدا را جذب کنند.

وی بیان کرد: در اردوهای تیم ملی از تمام نقاط کشور در آن حضور دارند و تعداد زیادی از ورزشکاران، روستایی هستند بنابراین می‌توان در روستاها هم به دنبال استعداد باشیم.

داورزنی گفت: وضعیت باید طوری ادامه یابد که زمینه رشد و راهیابی به تیم ملی برای روستاییان هم فراهم شود، سخت هست اما باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.

وی افزود: اگر بخواهیم والیبال تبدیل به رشته ورزشی اول کشور شود و مردم استان انتظار شنیدن معرفی فرزندان این استان را به اردوهای تیم ملی داشته باشند باید در زمینه استعدادیابی تلاش بیشتری شود.

رییس فدراسیون والیبال گفت: برای ما مهم این است که امکانی فراهم شود تا هر جوان ایرانی یا هر دین و مذهبی بتواند با وجود شایستگی در لیگ‌ها شرکت کند.

وی اظهار داشت: رشد والیبال در استان باید متوازن باشد و در کنار استعدادیابی، نیروهای متخصص داوری و ‌مربی هم تربیت شوند.

داورزنی گفت: بی‌ثباتی مدیریت ورزش خراسان جنوبی در سال‌های گذشته بر استعدادیابی تاثیر گذاشت که امیدواریم با ثبات مدیریت، استعدادها بتوانند حضور جدی در کشور داشته باشند و در سطح ملی بدرخشند.

وی با تاکید بر اینکه باید استان نسبت به والیبال حساس شود اظهار داشت: انتظار داریم حمایت‌های استانی بیشتر باشد.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هیاتی که فعال‌تر است، بیشتر دیده می‌شود و این موضوع علاوه بر دید استانی در سطح کشوری هم مطرح است.

وی افزود: فدراسیون والیبال در چند ماه پیش‌رو برنامه‌های زیادی دارد و تیم ما به لیگ ملت‌ها می‌رود همچنین تیم ملی ۱۸ روز در ایتالیا خواهد بود و بازی‌های فراوانی خواهد داشت و خود را برای المپیک آماده می‌کند.

وی گفت: تیم نوجوانان برای قهرمانی نوجوانان جهان و تیم بانوان برای قهرمانی آسیا و تیم ساحلی به منظور شرکت در رویداد تک ستاره بلغارستان آماده می‌شود.

داورزنی از میزبانی مسابقات آسیایی رده بزرگسالان خبر داد و گفت: این مسابقات در تقویم آسیایی بین ما و تایلند انجام خواهد شد اما ما اعلام آمادگی کردیم.

وی تصریح کرد: نگاه همه مردم به المپیک است و تلاش فدراسیون میز مبتنی به راهبرد مستمر است تا بتوانیم هر دوره در المپیک حضور داشته باشیم.

رییس فدراسیون والیبال اضافه کرد: با توجه به سرعت انتشار اطلاعات، اخبار به‌سرعت منعکس می‌شود و طبیعتا این سرعت انتقال اطلاعات، انتظارات مردم را هم بالا می‌برد.

وی گفت: مردم وقتی ببینند از یزد ۲ تیم لیگ برتری و آذربایجان غربی ۲ تیم لیگ برتری داریم انتظار جامعه ورزشی خراسان جنوبی هم افزایش می‌یابد و بالغ بر صد تیم در لیگ‌های سال گذشته با وجود شرایط کرونایی حضور داشتند.

داورزنی افزود: حضور در لیگ برتر فقط در توان رییس هیات استان نیست بلکه نیازمند حضور مسوولان عالی رتبه استانی و بنگاه‌های اقتصادی است که می‌توانند کمک‌کننده در این حوزه باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه در سه دوره گذشته شاهد موفقیت فراوان در حوزه والیبال بوده‌ایم گفت: ارتقای رتبه فدراسیون از ۲۷ به هشتم بیانگر حضور ذی‌قیمت آقای داورزنی است.

حسن عزیزی افزود: در آستانه برگزاری المپیک توکیو هستیم و ۲۰ درصد سهمیه مربوط به والیبالیست‌های ایران است.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی هم ظرفیت‌های خوبی داریم و در این حوزه ورزش و جوانان آمادگی دارد با نگاه ویژه زمینه را برای استعدادیابی به منظور حضور ورزشکاران در لیگ‌های کشوری فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: کمک‌های فنی و تجهیزاتی فدراسیون از مهمترین کمبودها است که تربیت مربی‌های جوان از مهمترین آنهاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه والیبال جزو رشته‌های مطرح است نگاه ویژه‌ای به اردوهای تیم ملی و حضور مربیان فدراسیون در رده‌های نونهال و نوجوان را باید داشته باشیم که بتوانیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات والیبال استان خراسان جنوبی امروز با حضور رییس فدراسیون والیبال، مدیرکل ورزش و جوانان، ۱۵ نفر اعضا و ۲ نامزد ریاست هیات برگزار شد.

در این نشست “محمد رمضانی” با کسب هشت رای برای چهار سال به عنوان رییس هیات والیبال خراسان جنوبی انتخاب و از خدمات هشت ساله “عبدالحسین ملکی” رییس سابق هیات تقدیر شد.

 

۶۳ درصد از گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند

 

63 درصد از گروه هدف 80 سال و بالاتر در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند

گروه استان‌ها-بررسی آمارهای منتشر شده از شرایط همه‌گیری ویروس منحوس در پیک چهارم بیانگر این نکته است که سیر نزولی این پیک در بسیاری از مناطق آغاز شده است که استان خراسان جنوبی نیز جزو آن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند ، بررسی آمارهای منتشر شده از شرایط همه‌گیری ویروس منحوس در پیک چهارم بیانگر این نکته است که سیر نزولی این پیک در بسیاری از مناطق آغاز شده است.

اما اغلب کارشناسان با درنظر گرفتن ورود انواع جهش یافته ویروس به داخل کشور و البته جهش‌های احتمالی ویروس داخل خود کشور تاکید دارند عبور از پیک چهارم بسیار شکننده است وباید مراقب آتش زیر خاکستر ویروس منحوس و احتمال آغاز پیک پنجم باشیم.

در یک هفته گذشته اگرچه شیب تمامی نمودارها از آمارها سیر نزولی به خود گرفته اما واقعیت امر اینجاست که تا رسیدن به شرایط با ثبات همه‌گیری همچنان فاصله داریم و به قول معروف آرامش فعلی بسیار شکننده است.

 ثبت ۴ مورد فوت جدید در اثر کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی، با ثبت ۴ مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۸۷۸ مورد افزایش یافت.

کامبیز مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۴۷ بیمار جدید کرونا از بین ۱۴۸ آزمایش گرفته شده، شناسایی شدند که ۱۲ نفر از آنان در بیمارستان‌ها بستری شده و ۳۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۹۵ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: برای ۶۳ درصد از گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر واکسیناسیون انجام شده است.

محمد دهقانی در خصوص واکسیناسیون گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر در  استان بیان کرد: از جمعیت گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر در سطح استان خراسان جنوبی حدود ۱۰ هزار نفر یعنی ۶۳ درصد از این عزیزان واکسیناسیون کرونا برای آنها انجام شده است.

وی افزود: به منظور کامل کردن واکسیناسیون این جمعیت، از مردم عزیز خراسان جنوبی خواهش می کنم تمام عزیزان ۸۰سال و بالاتر یعنی متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن در ساعات اداری به مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در تمام شهرستان‌های استان مراجعه کنند تا واکسیناسیون این جمعیت را در طی یکی دو روز باقی مانده  کامل کنیم و گروه سنی ۷۵ سال به بالاتر را ان شاءالله شروع خواهیم کرد.

دهقانی یادآور شد: تا روز گذشته از ۳۲ هزار دز واکسن دریافتی حدود ۲۳ هزار دز را تزریق انجام دادیم و عمده باقی مانده واکسن‌ها دز دومی است که برای کسانی که دز اول را دریافت کردند باید در موعد مقرر واکسیناسیون صورت بگیرد.

نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز شهرستان نهبندان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: امروز یک دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نصب و راه اندازی می شود تا برای درمان تمام بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه به ارزش حدود ۲ میلیارد تومان به همت یکی از خیرین عزیز در تهران خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفته و امروز نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

 

امضای ۲ تفاهم نامه سرمایه گذاری در ستاد توسعه خاوران سربیشه

دو فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به مبلغ پیشنهادی ۲۰۸ میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران شهرستان سربیشه امضاء شد.

این تفاهم نامه‌ها در حوزه تولید فرآورده‌های نسوز با پیش‌بینی اشتغال مستقیم امضای ۲ تفاهم نامه سرمایه گذاری در ستاد توسعه خاوران سربیشه۱۲۶ نفر ، بین ستاد توسعه خاوران شهرستان سربیشه ، شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور و شرکت فرآورده‌های نسوز آتش‌پا در سربیشه امضا شد.
فرماندار سربیشه در نشست ستاد توسعه خاوران این شهرستان با اشاره به اینکه مراحل اولیه انعقاد دو فقره تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی انجام شده است گفت: سرمایه‌گذاری این دو طرح صنعتی بیش از ۵ برابر اعتبارات عمرانی تخصیصی استان به شهرستان سربیشه در سال گذشته است.
محمدی بر استفاده از ظرفیت ستاد توسعه خاوران در تحرک بخشی به اقتصاد استان و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد.
در ادامه سرمایه‌گذاران حاضر در نشست نیز به تشریح طرح‌ها و مسائل حوزه کاری خود پرداختند.

ثبت چهار مورد فوت جدید در اثر کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی، با ثبت ۴ مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۸۷۸ مورد افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اعلام این خبر گفت: در شبانه روز گذشته همچنین ۴۷ بیمار جدید کرونا از بین ۱۴۸ آزمایش گرفته شده، شناسایی شدند که ۱۲ نفر از آنان در بیمارستان‌ها بستری اند و ۳۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.
دکتر مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند افزود: از این تعداد ۹۵ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی گفت: حال ۵ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

 

جشن پایانی گازرسانی به روستاهای نهبندان گرفته می شود/۲

فرماندار نهبندان از عملیات گازرسانی به ۲۶۰ روستای نهبندان خبر داد و گفت: امسال، سال پایانی گاز رسانی به روستاهای نهبندان خواهد بود.
«مجید بیکی» در جمع مردم روستای محمدآباد رزاق زاده اظهار کرد: سال جاری سال پایانی گازرسانی به روستاهای نهبندان خواهد بود.
فرماندار نهبندان افزود: امسال عملیات گازرسانی به بیش از ۲۶۰ روستای شهرستان در دست اقدام و یا به بهره برداری رسیده که خدمت بزرگی برای رفاه و آسایش مردم است.
بیکی با بیان اینکه روستای محمدآباد از موقعیت و شرایط اقلیمی آن مشخص است که توسعه آن بر پایه کشاورزی است و شغل های آن بر مسیر جاده بوده است، گفت: اما این ظرفیت امروز نیست لذا پیشنهاد می شود بانوان روستا در حوزه رونق صنایع دستی گام بردارند.
وی بیان کرد: در نزدیکی روستای محمدآباد شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی جدید ایجاد خواهد شد لذا جوانان روستا بر اساس توانمندی خودشان می توانند در این واحدهای صنعتی شغل مناسبی را داشته باشند.

 

 

 

تعداد دانش‌آموزان حوزه‌های امتحانی خراسان جنوبی به نصف کاهش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان در این استان ۲ برابر شده و تعداد دانش‌آموزان هر حوزه از ۱۶۰ نفر به ۸۰ نفر و بیشتر کاهش یافته است.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند حوزه امتحانی شهر بیرجند اظهار داشت: آزمون حضوری ۱۷ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌های نهم و دوازدهم استان خراسان جنوبی از امروز (۲۷ اردیبهشت) در بیش از ۴۳۹ حوزه امتحانی با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی با اشاره به ۲ برابر شدن حوزه‌های امتحانی افزود: برای هر حوزه مراقبان سلامت وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دانش‌آموزان قبل و بعد از برگزاری آزمون‌ها و تفکیک دانش‌آموزان مشکوک، دارای علائم یا مبتلا به کرونا و هدایت آنان به محل‌های مورد نظر را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدیران و مسوولان حوزه‌های امتحانی تاکید کرد و گفت: برگزاری آزمون‌ها زیر نظر دوایر نظارتی آموزش و پرورش و با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۴۳ هزار لیتر صابون مایع و مواد ضد عفونی کننده به علاوه ۲۱۰ هزار ماسک به منظور برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های حضوری بین مدارس استان توزیع شده است.

واقعی افزود: دانش‌آموزان باید ماسک، ژل یا مایع ضد عفونی کننده، بطری آب اختصاصی و خودکار به همراه داشته باشند و نیم ساعت قبل از شروع امتحان در محل آزمون حضور یابند.

وی با بیان اینکه اولویت اول آموزش و پرورش، صیانت از سلامت دانش‌آموزان است گفت: اولیای دانش‌آموزان نگران برگزاری آزمون حضوری نباشند و برای اطمینان خاطر می‌توانند با حضور در مدارس از حوزه‌های امتحانی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید کنند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون ۲ پایه‌ نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد امسال به صورت حضوری و امتحانات سایر مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

آزمون‌های پایه نهم در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور به صورت هماهنگ شهرستانی و با حضور ۶ هزار و ۲۴۴ دانش‌آموز دختر و ۶ هزار و ۵۹۰ دانش‌آموز پسر و امتحانات نهایی پایه دوازدهم با مشارکت ۲ هزار و ۹۷۳ دانش‌آموز دختر و ۲ هزار و ۱۵۵ دانش‌آموز پسر استان از امروز آغاز شد.

 

 

 

 

 

هشدار درباره تجمع مردم در بوستان‌های خراسان جنوبی

هشدار درباره تجمع مردم در بوستان‌های خراسان جنوبی

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به تجمع مردم در بوستان‌ها لازم است بنرها و پیام‌های اطلاع‌رسانی و هشداردهنده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان‌ها نصب شود.

به گزارش ایرنا ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در شصت و هفتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند و کوشش کادر درمان، اصناف و مردم، بخش زیادی از خیز چهارم کرونا کنترل شده است.

وی اظهار داشت: میزان بستری‌ها در همه استان‌ها رو به کاهش است اما ادامه این کاهش منوط به استمرار محورهای اصلی مبارزه با بیماری یعنی رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری و دورهمی‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونا همچنان بالا است اضافه کرد: امیدواریم با تداوم سیر نزولی تعداد مبتلایان، شاهد کاهش فوتی‌ها نیز باشیم.

وی به موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: روند تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است که تاکنون افراد بالای ۸۰ سال و کادر درمانی از واکسن استفاده کرده‌اند و به زودی واکسن در اختیار افراد بالای ۷۵ سال و بیماران خاص نیز قرار خواهد گرفت.

نبی‌زاده افزود: همچنین در این جلسه لزوم کنترل مرزهای استان برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای جهش یافته مجددا مورد تاکید قرار گرفت و بنا شد اقدامات نظارتی در این خصوص افزایش یابد.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست به ارائه گزارش درخصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری پرداخت.

سید علی حسینی گفت: ۱۲ هزار و ۸۳۴ دانش‌آموز پایه نهم در ۳۵۴ حوزه امتحانی و در پایه دوازدهم ۵ هزار و ۶۳ دانش‌آموز در ۸۵ حوزه امتحان نهایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته است افزود: فاصله بین صندلی‌ها نیز ۲ متر در نظر گرفته شده و تیم‌های نظارتی با همکاری مرکز بهداشت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حین برگزاری امتحانات نظارت خواهند داشت.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس استان برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده شده است و فضای برگزاری امتحانات نیز به صورت مداوم قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر حوزه امتحان نهایی مراقب سلامت و برای پایه نهم رابط سلامت در نظر گرفته شده است ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در راستای پرهیز از تجمع دانش‌آموزان و والدین در ورودی مدارس و سالن امتحانات انجام گرفته است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رییس فدراسیون کشتی:

ورزش، قطعه ای از فرهنگ ما ست/۷

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش، قطعه ای از فرهنگ ماست که به مسایل اجتماعی هم گره خورده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در دیدار دبیر، رئیس فدراسیون کشتی کشور خاطرنشان کرد: حوزه ورزش هر چه بیشترتوسعه پیدا کند ، آسیب های اجتماعی جامعه با کاهش بیشتری همراه خواهد شد.
وی با اشاره به این که هر ورزشی جایگاه خودش را دارد، بر حفظ اصالت ها از طریق برخی ورزش ها همچون کشتی تأکید کرد.
استاندار با تأکید بر این که بستر کارها در کشور ما فرهنگی است، متذکر شد: اگر بخواهیم کارهای ما در هر حوزه ای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … نتیجه مطلوبی داشته باشد باید اقدامات ما پشتوانه فرهنگی داشته باشند.
ملانوری، توجه به ورزش را از اولویت های استان عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ورزش استان و پشتیبانی از ورزشکاران استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به جایگاه ارزنده استان در زمینه ورزش کشتی، گفت: خراسان جنوبی، ظرفیت لازم برای میزبانی مسابقات را دارد و می تواند جایگاه خود را نیز ارتقاء ببخشد.
رئیس فدراسیون کشتی نیز طی بیانات مبسوطی از جایگاه خراسان جنوبی و موفقیت های کشتی گیران استان گفت و به تشریح برنامه های حمایتی فدراسیون از هیئت کشتی استان پرداخت.
شایان ذکر است: در این دیدار درخصوص نحوه ساخت و تجهیز خانه کشتی استان بحث و گفتگو شد و مطالب به این جمع بندی رسید که به زودی تفاهم نامه عملیاتی شدن این پروژه در قالب چند بخش و با حضور دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور در استان، به امضاء برسد.

نشست توجیهی فن بیان و زبان بدن در قصه‌گویی در بیرجند برگزار شد/۲-۷

انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی با هدف آشنایی بیشتر قصه گویان استان با فن بیان و زبان بدن، نشستی توجیهی با حضور مرضیه فکری، قصه‌گو و مربی مسئول مرکز شماره دو کانون در شهرستان بیرجند برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این نشست که همزمان با ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور مربیان و اعضای علاقه‌مند به قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار شد مرضیه فکری به تشریح اهمیت فن بیان و زبان بدن در قصه گویی پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه در ارتباط گیری موثر در قصه گویی کلمات ۷ درصد، تُن صدا ۳۸ درصد و زبان بدن ۵۵ درصد نقش دارند افزود: دست‌ها، پاها، ارتباط چشمی در تعامل زبان بدن با مخاطب نقش مهمی را ایفا می کنند.

فکری با اشاره به  لهجه در قصه‌گویی و اندام گفتاری و جایگاه تلفظ حروف اظهار داشت: قصه‌گو در واقع یک نمایش‌گر است که همزمان از بدن، بیان، نفس، صدا و ذهن استفاده می‌کند و مجموعه حرکات او در روی صحنه‌ی قصه‌گویی باعث جذب مخاطب می‌شود.

توقیف احشام قاچاق در بیرجند /۴
فرمانده انتظامی شهرستان “بیرجند” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از ۲ پیکان وانت ۲۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۶۷۵ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ” علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه” مرک” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو پیکان وانت مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ها ۲۷ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۷۵ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

کشف ۶۹ کیلوگرم تریاک از ۳ کوله پشتی در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با همکاری مشترک با تکاوران ۱۰۳″دهسلم” ۶۹ کیلوگرم تریاک کشف و ۳ سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”سهل آباد” شهرستان نهبندان به همراه یک تیم از یگان تکاوری ۱۰۳ دهسلم هنگام کنترل محورهای فرعی به ۳ نفر عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک شدند و به آنان دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران با رها کردن کوله پشتی ها و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند که با تلاش مأموران ۳ متهم دستگیر و در بازرسی تکمیلی از آنان ۶۹ کیلوگرم تریاک کشف شد.

 

 

 

 

 

 

محمد رمضانی رییس هیات والیبال خراسان جنوبی انتخاب شد

 

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات والیبال خراسان جنوبی، با حضور دکتر داورزنی رییس فدراسیون، عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان و ۱۵نفر اعضا و دو نفر کاندید آقایان ملکی و رمضانی برگزار شد و محمد رمضانی با کسب ۸ رای برای چهار سال به عنوان رییس هیات والیبال خراسان جنوبی انتخاب شد.

 

 

 

رد صلاحیت مجدد ۴۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در خراسان جنوبی/۲-۳

حسین پور با بیان اینکه در سومین مرحله از اعتراض نامزدها، ۴۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدند، گفت: فردا آخرین مهلت رد صلاحیت‌شدگان شوراها برای اعتراض است.

«غلامرضا حسین‌پور » در گفتگو با شبستان در بیرجندگفت: در مرحله اول ۵۶۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی صلاحیت آنان در هیات‌های نظارت بررسی شد که ۵۰۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

 

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۶ داوطلب در مرحله اول بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های استان تایید صلاحیت نشدند، افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت اعتراض خود در مراجع ذیربط اقدام کردند، ۲ نفر انصراف دادند و هفت نفر باقیمانده اعتراضی ارایه ندادند.

 

وی ادامه داد: صلاحیت ۱۴ نفر دیگر در هیات عالی نظارت استان تایید شد و اکنون شمار کل داوطلبان در این مرحله به ۵۱۶ نفر رسیده است.

 

حسین پور با بیان اینکه رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی مانده است، تصریح کرد: این افراد در چهارمین مرحله تا فردا (۲۸ اردیبشهت) مهلت دارند که اعتراض خود برای ارائه به هیات مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند.

 

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهری استان در چهار مرحله صورت می‌گیرد که اولین مرحله بررسی‌ها توسط هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار، دومین مرحله از بررسی توسط هیات نظارت شهرستان و بررسی پس از این دو مرحله حق اعتراض به رای صادره توسط هیات عالی نظارت استان متشکل از سه نماینده استان انجام می شود.

افزایش ۲.۵ برابری ترانزیت کالا از مرز ماهیرود/۲-۳

ترانزیت کالا از مرز ماهیرود شهرستان سربیشه خراسان جنوبی، فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو و نیم درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرکات استان گفت: در این مدت ۴۲۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۱ هزار و ۹۴۰ تن شامل روغن صنعتی، شکر ، فوفل، مرغ منجمد، آرد و … از کشور‌های عراق، هند، اندونزی، ترکیه و فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

رحیمی زاده افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۲۵۹% و از نظر وزن ۲۹۰% افزایش داشته است.

وی همچنین از صادرات۸۸ کیلوگرم  امانات پستی به ارزش ۵۴۶ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: عمده این کالا‌ها شامل خشکبار، البسه، شیرینی و… بوده که بیشترین مقصد آن‌ها کشور‌های آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا، بوده است.

 

 

 

 

 

بهره برداری از طرح روشنایی کمربندی بشرویه/۲

عملیات روشنایی تقاطع کمربندی بشرویه با جاده رقه به اتمام رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه گفت: عملیات اجرایی روشنایی کمربندی بشرویه در محل تقاطع کمربندی با جاده رقه که جزو نقاط حادثه خیز شهرستان است در سال ۱۳۹۹   شروع شد و در فروردین  ۱۴۰۰ به اتمام رسید و بهره برداری شد.
محمد خیری افزود: این تقاطع به علت اتصال به جاده دهستان رقه و روستا‌های اقماری غرب شهرستان از ترافیک بالایی برخودار و روشنایی آن جزو ضروریات است که روشنایی آن با تخصیص ده میلیارد ریال اعتبار با نصب ۲۸ عدد تیر برق روشنایی و ۳۲ عدد چراغ انجام شد.
وی گفت: در دو سال گذشته با نصب ۷۰ عدد تیر برق روشنایی در پنج نقطه از سه راهی‌های حوزه شهرستان بشرویه به ترتیب اولویت سه راهی ارسک- سه راهی غنی آباد- سه راهی کرند -تقاطع مسجد ابوالفضل واقع در ورودی شهر بشرویه و کمربندی بشرویه، روشنایی نقاط فوق تامین و به بهره برداری رسید.

کشف یک تن آویشن قاچاق در طبس/۴

ماموران انتظامی در بازرسی از یک وانت نیسان یک تن آویشن قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه اصفهک شهرستانکشف یک تن آویشن قاچاق در طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
علی پور افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو، یک تن آویشن قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم بازداشت شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مرگ جوان بر اثر سقوط از ارتفاع در کارخانه فولاد نیمبلوک/۴

سقوط از ارتفاع، کارگر ۲۵ ساله را در کارخانه فولاد شهر نیمبلوک به کام مرگ کشاند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع در کارخانه فولاد شهر نیمبلوک، بلافاصله ماموران انتظامی و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ محمود زال بیکی افزود:ماموران پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند کارگر کارخانه هنگام انجام کار از ارتفاع ۸ متری سقوط کرده و به دلیل بالا بودن شدت جراحات جان خود را از دست داده است.
وی گفت: جسد کارگر پس از هماهنگی با مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و اقدامات قانونی با تشکیل پرونده در حال انجام است.
سرهنگ زال بیکی شهروندان خواست هنگام کار کردن در ارتفاع، نکات ایمنی را رعایت کنند.

بخشش آب بهای ۲۰ هزار مشترک کم مصرف در خراسان جنوبی /۳

آب بهای ۲۰ هزار مشترک کم مصرف خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح مهر آب در فروردین ۱۴۰۰ بخشیده شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مهر آب از اول آذر ۹۹ گفت: در ۴ ماه پایان سال نود و نه ۳۹ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول تخفیف و رایگان شدن قبوض آب بها شدند که این تخفیف معادل ۱۲۲ میلیون تومان آب بها است که بخشیده شد.

محمود نادی افزود: در طرح مهر آب ، مشترکانی که کمتر از یک سوم الگوی مصرف (۱۵ مترمکعب برای هر خانوار در دوره ۳۰ روزه) آب مصرف کنند قبض آب بهای آن‌ها بخشیده می‌شود.

وی همچنین گفت: الگوی مصرف به سه بازه‌ کمتر از ۱۵ میلیون مترمکعب (کم مصرف) ، بازه ۱۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب (الگوی مصرف) و بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب (پرمصرف) تقسیم می‌شود که در خراسان جنوبی از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهر‌ها و روستا‌ها حدود ۸ هزار نفر پرمصرف هستند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: گاهی پرمصرفی ناشی از ترکیدگی لوله‌های فرسوده است که در صورت مشخص شدن این مشکل و تایید آن از سوی کارشناس شرکت ، پس از تعمیر شبکه آب انشعاب ، صورتحساب مشترک اصلاح می‌شود و این اصلاح صورتحساب تا ۴ سال دیگر شامل آن مشترک نخواهد شد.

 

 

 

کمک مومنانه از کانادا تا خراسان جنوبی/۲-۳

مرکز اسلامی امام حسین(ع) شهر ادمونتون کانادا طرح کمک مؤمنانه برای خانواده‌های نیازمند ایرانی اجرا کرد.

به گزارش ایکنا ، این طرح در ماه رمضان اجرا شد که ۱۶ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان در قالب بسته‌های ارزاق و گوشت قربانی بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شد.

مرکز اسلامی امام حسین (ع) شهر ادمونتون کانادا در قالب طرح کمک مومنانه، ۳ هزار و ۵۲۴ دلار، معادل ۶۷ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان به نیازمندان ایران کمک کردند.

این مرکز به عنوان یک تشکل شیعی منسجم از ایرانیان مقیم این شهر از سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ه. ش) به صورت رسمی وقانونی فعالیت‌های مذهبی و خیرخواهانه انجام می‌دهد.

 

 

 

 

 

تقویت روابط عمومی ارتباط مستقیم با موفقیت هر دستگاه دارد/۳-۷

تقویت روابط عمومی ارتباط مستقیم با موفقیت هر دستگاه دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی گفت: هرچه روابط عمومی یک دستگاه تقویت شود به همان نسبت درصد موفقیت‌ها، رضایت‌مندی مردمی از دستگاه و اثربخشی اقدامات انجام شده، بیشتر خواهد شد.

مجید پورعیسی روز دوشنبه در نوشتاری به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی پل ارتباطی امن، امانت‌دار، امین و خبره و نیروی علاقه‌مند و متخصص و دلسوزی است که بین مدیران، کارشناسان و مردم ارتباط تخصصی و ارتباط اجتماعی برقرار می‌کند، تلاش‌ها را به سمع و نظر مردم می‌رساند و نقدها، نظرها، گلایه‌ها و پیشنهادات را با رعایت امانت به مدیران و مجموعه دستگاه متبوعش انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی افزود: در این خصوص سه نکته مهم است، اول تخصص ویژه‌ای که یک نیروی روابط عمومی در ارتباطات اجتماعی دارد، دوم امانتداری و صداقتی که همیشه همراه اوست و سوم نقش و جایگاه صیانتی و مشورتی نسبت به مدیران و کارشناسان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در اهمیت روابط عمومی و پوشش خبری اقدامات همین بس که اگر مجموعه‌های روابط عمومی در همه دستگاه‌ها و مسؤولان روابط عمومی در همه جایگاه‌ها به صورت کامل به وظایفشان آشنا باشند و نسبت به آنها تعهد داشته باشند و عمل کنند، قطعا امید و انگیزه مردم نسبت به نظام و خدمات دولت بیشتر از هر زمان شده و تعهد و علاقه مدیران و کارشناسان به انجام خدمات مطلوب‌تر بیش از پیش خواهد شد.

وی اظهار داشت: لذا روابط عمومی سنگر دفاع از حق دستگاه‌هاست و جایگاه مهم و اثربخش تولید انگیزه برای مدیران و کارشناسان و آشنایی مردم، جامعه و نخبگان با فعالیت‌ها، دستاوردها همچنین ظرفیت‌های هر دستگاه است.

پورعیسی افزود: یک مدیر روابط عمومی باید چند ویژگی مهم داشته باشد؛ دلسوز، متعهد و امین باشد، آشنا با روحیات اجتماعی و فرهنگی مدیران و کارکنان سازمان متبوعش باشد، نبض جامعه و نیازهای جامعه در رابطه با دستگاه متبوعش را بداند، بسیار صبور و اهل همت، اراده و تلاش باشد، به روز و آشنا به علوم ارتباطی جدید باشد.

وی تاکید کرد: مدیر روابط عمومی باید اهل تعامل خوب با رسانه باشد، مجاری تقویت انگیزه‌ها را بداند و بشناسد، در داخل و خارج سازمان برای افزایش روحیه تاب‌آوری و لذت بردن کارکنان از فعالیت‌های اثربخش کارمندی روزانه شان تلاش کند.

وی درخصوص رسالت روابط عمومی در شرایط کرونا گفت: کرونا شرایط ویژه‌ای را برای کشور به ویژه ادارات ایجاد کرده است و روابط عمومی‌ها در یک سال و نیم اخیر به شدت در این حوزه پرکار ظاهر شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از یک سو چالش اطلاع‌رسانی های مداوم برای پرسنل را برعهده داشته‌اند و از سوی دیگر تلاش با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای برای افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را، همچنین پل ارتباطی دقیق و سریع و مؤثری بین مدیران و مجموعه و مردم بوده‌اند تا ظرفیت‌های هر دستگاه برای مدیریت بحران کرونا و جذب ظرفیت‌های مردمی برای این مسیر را به درستی انجام دهند.

وی افزود: رسالت اصلی روابط عمومی‌ها باز هم در همین حوزه تعریف می‌شود و لازم است روابط عمومی‌ها، با افزایش اطلاع‌رسانی‌های دوطرفه و به‌موقع، در این مسیر به مدیریت بحران و ایجاد حساسیت در توجه به موازین بهداشتی و انشاءالله پیروزی بر کرونا کمک کنند.

وی درباره رابطه رییس سازمان یا دستگاه با مدیر روابط عمومی اظهار داشت: واقعیت این است که هرچه میزان ارتباطات مدیران با مسؤولان روابط عمومی، منطقی‌تر، دقیق‌تر، بیشتر، شفاف‌تر و دوستانه‌تر باشد، درک متقابل مسؤولان روابط عمومی از خواسته‌های دستگاه اداری همچینین درک مدیران و دستگاه نسبت به خواسته‌ها و نیازهای عمومی جامعه نسبت به این دستگاه اجرایی یا سازمان دولتی بیشتر می‌شود لذا درصد موفقیت‌ها، رضایت‌مندی مردمی از دستگاه و اثربخشی اقدامات انجام شده نیز بیشتر خواهد شد.

پورعیسی با اشاره به مهمترین وظیفه روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی پنج وظیفه اولویت‌دار خواهد داشت؛ اول اینکه به‌روز باشد، دوم اینکه صبوری و دلسوزی را در خود تقویت کند، سوم اینکه فن ارتباطات اجتماعی را در خود نهادینه کند، چهارم سازمان، دستگاه و مجموعه‌ای را که در آن فعالیت می‌کند خوب بشناسد و پنجم اینکه فراتر از نقش روابط عمومی برای خودش نقش مشاور امین برای مدیران وکارشناسان قائل باشد.

وی درخصوص نقش روابط عمومی‌ها در تحقق شعار سال گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری شده است لذا روابط عمومی‌ها از یک سو باید فعالانه درخصوص ظرفیت‌های موجود در ادارات تابعه برای تحقق این شعار تلاش کنند از سوی دیگر به ایجاد هم‌افزایی‌ها و همگرایی‌های بین اداره‌ای و بین دستگاهی و بین سازمانی برای تحقق شعار سال کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: از سویی هم با اطلاع‌رسانی‌های مناسب، ضمن ارائه گزارش‌های نوبه‌ای برای جامعه از میزان عملکرد هر دستگاه درخصوص تحقق شعار سال، ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاورند و منسجم کنند و به کمک مدیران به آنها راه و مسیر ببخشند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید بسترها و دامنه اطلاع‌رسانی‌هایشان در این سال عموما به سمت تحقق شعار سال گرایش داشته باشد و جزیره‌ای کار نکنند و به وسعت پهناوری استان در این زمینه تلاش‌های پیگیر داشته باشند.

 

 

 

 

سرقت‌های خُرد در خراسان جنوبی ۵۱ درصد افزایش یافت/۴

سرقت‌های خُرد در خراسان جنوبی ۵۱ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون وقوع سرقت‌های خُرد در این استان ۵۱ درصد افزایش داشته و با تلاش نیروهای انتظامی بیش از ۶۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه در محل پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری ۹۵ درصد خودروهای سرقتی، ۷۶ درصد موتورسیکلت‌های سرقتی و ۶۷ درصد سرقت‌های منازل کشف شده است.

وی اظهار داشت: همچنین پلیس در راستای کشف اموال سرقتی، دستگیری مالخرها را در دستور کار قرار داده و این افراد را شناسایی کرده و پس از دستگیری در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهد تا هر مالی را خریداری نکنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امروز خوشحالم که همکاران ما در پلیس آگاهی و با همکاری کلانتری‌های شهر و حمایت مراجع قضایی چند سارق را دستگیر کردند و به شیوه‌های آنان دسترسی یافتند و اموال سرقت شده را به مالباختگان برگردانند.

وی افزود: سارقان این باند پس از شناسایی مکان‌های خالی و انباری منازلی که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف است، در ماه مبارک رمضان با سوءاستفاده از نبود شهروندان، اموال آنان را به سرقت می‌بردند.

سردار فرشید گفت: بیش از چهار میلیارد ریال اموال مسروقه همچنین ۲ دستگاه خودرو از این باند سرقت کشف شده است.

وی اظهار داشت: با انهدام این باند بزرگ سرقت تاکنون پنج سارق دستگیر شدند و دستگیری سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: این اموال مسروقه شامل انواع لوازم خانگی، کولر، دوچرخه، ابزارآلات کشاورزی و سایر اقلام است.

وی به شهروندان هم توصیه کرد: منازل خود را به وسایل و تجهیزاتی اعم از حفاظ و دوربین مجهز کنند و از قفل‌های خوب و ایمن استفاده شود.

سردار فرشید افزود: سامانه نما بستری برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالاهای مسروقه است لذا مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف شده را برای شناسایی اموال مسروقه خود رصد کنند.

وی تصریح کرد: ۶۱ درصد سرقت‌های خرد از ابتدای امسال در اماکن خصوصی و اماکن در حال ساخت به وقوع پیوسته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوسازی بافت‌های فرسوده در بیرجند حرکت لاک‌پشتی دارد/

نوسازی بافت‌های فرسوده در بیرجند حرکت لاک‌پشتی دارد

بافت‌های فرسوده در هر شهر مانند یک لکه ناجور است و موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در استان خراسان جنوبی و در شهرستان بیرجند حرکتی لاک‌پشتی دارد چرا که مسئولان می‌گویند مردم از دریافت تسهیلات بسیار کم استقبال می‌کنند.

به گزارش تسنیم شاید همیشه قدم زدن در کوچه‌های تنگ و تو در تو و قدیمی شهر عابران را به یاد خاطرات شیرین همدلی می‌اندازد اما مدتها است که قدم زدن در این کوچه پس کوچه‌ها احساسی ناخوشایند را تداعی می‌کند ز یرا با وقوع هر حادثه غیرمترقبه‌ای ممکن است خاطرات تلخی رقم بخورد.

بافت‌های فرسوده در هر شهر نشان از فرهنگ غنی آن شهر داشته اما به سبب عدم دسترسی و فرسودگی به خدمات شهری و آسیب‌پذیر بودن مشکلاتی مانند زلزله، سیل و تگرگ خطراتی برای ساکنان در پی دارد و مسئولان باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

حادثه‌ای مانند یک زلزله را تصور کنید، آن هم خراسان جنوبی که یکی از استان‌های زلزله خیز در کشور به حساب می‌آید، اگر خدای نکرده زلزله‌ای رخ دهد، کمک‌رسانی و امداد در کوچه پس کوچه‌های باریک بافت فرسوده چگونه رقم خواهد خورد؟

آن هم در بافتی که خانه‌هایش به دلیل قدمتی که دارند با کوچکترین حادثه‌ای می‌تواند بر سر صاحبانشان آوار شوند، حال خاطر بافت فرسوده در برخی از مناطق و محله‌های استان‌مان به ویژه در مرکز استان هر لحظه برایمان بیشتر احساس می‌شود که ما را به درد سر خواهد انداخت.

بافت‌هایی که روزگاری بخش مهمی از شهرها بوده و به نوعی هویت شهرمان به حساب می آمدند حال به مناطقی ناامن تبدیل شده‌اند و خطر بافت‌های فرسوده در استانی زلزله خیز خراسان جنوبی بیشتر از دیگر شهرها ضرورت دارد و در این راستا ضرورت نوسازی و بهسازی آن هرروز چند برابر می‌شود چرا که هنوز محله‌هایی در بیرجند در همان بافت‌های فرسوده وجود دارند که ساکنانشان حاضر به همکاری در بازسازی نیستند.

حال می‌توان گفت اگر چه شعار نوسازی بافت‌های فرسوده کشور از برنامه سوم توسعه آغاز شده است اما حال آنچه دیده می‌شود اینکه هنوز در پروژه‌های فرسوده آن طور که باید چنگی به دل نمی‌زند.

بافت  فرسوده مانند یک لکه ناجور در هر شهری وجود دارد، این بافت‌ها که بیشتر جمعیت زیادی را در خود جای می‌دهند و از سویی در خراسان جنوبی در حالی که بیرجند به عنوان شهری زلزله خیز در کشور مطرح است وجود این بافت‌های فرسوده خطری بزرگ به حساب می‌آید و این امر بدان معناست که باید در این شهر شهر همیشه بیدار و گوش به زنگ باشیم.

به گفته برخی کارشناسان همه جای دنیا مشکل بافت فرسوده وجود داشته اما شهر بیرجند تفاوت بزرگی که با دیگر شهر‌ها دارد داشتن ثروت غنی و سرمایه اجتماعی است که اگر این سرمایه اجتماعی وارد نوسازی محلات شود بسیاری از پروژه‌ها سرعت می‌گیرد.

بافت تاریخی شهر زیاد است

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه شهر بیرجند با داشتن سبقه تاریخی و قدیمی اما بافت تاریخی و قدیمی‌اش قدمت زیادی دارد، افزود: نوسازی فرآیندی با اولویت فرهنگی، اجتماعی و محوریت آموزش از طریق مشارکت مردمی است که بازآفرینی و نوسازی به عنوان یک امر و طلب خیر باید مورد توجه باشد زیرا مورد بهروزی سایر مردم در جامعه می‌شود.

اکبری افزود: باید جریان نوسازی که ارتقای سطح شهروندی را در بر دارد صورت گیرد امروز مردم رغبتی به ساخت و ساز نداشته و یا برای ایجاد ساخت و ساز هزینه کافی ندارند و در واقع عدم سرمایه‌گذاری و عدم اقبال مردم به نوسازی دست به دست یکدیگر دادند.

وی اظهار داشت: هر کس که بتواند جرقه اقتصادی شهر خود را راه‌اندازی کند، پول وارد استان خود کرده است سرانه فضای سبز، سرانه فرهنگی، رفاهی و ورزشی در بیرجند با کمبود‌ها مواجه است اما سرانه مذهبی در این شهر مطلوب است.

یکی دیگر از شهروندان هم با بیان اینکه در حال حاضر در بیرجند ساخت و ساز در رکود است گفت: باید بافت فرسوده شهر بیرجند را آباد کرده زیرا بافت فرسوده قلب تپنده شهر است و آن را نباید خاموش نگه داریم.

اصغری افزود: در بافت فرسوه اولویت فرهنگ و دیگر ساخت‌ها در محدوده بافت فرسوده بیرجند قرار دارد، در حال حاضر رکود ساخت و ساز داریم و اگر طرح بازآفرینی بافت فرسوده در بیرجند اجرا شود کارهای مرتبط با کارگران مصالح ساختمانی رونق می‌گیرد.

در ۷ شهر استان بافت فرسوده وجود دارد

معاون بازسازی راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از فعالیت ۴۰ پروژه در حوزه بافت فرسوده استان خبر داد و گفت: در ۷ شهراستان بافت فرسوده وجود دارد که پروژه‌هایی برای این بافت‌ها تعریف شده است.

علیزاده افزود: هدف این است که با در جاسازی و ساخت مسکن‌های جدید در محلات هدف بازآفرینی شهری معضل بافت فرسوده برطرف شود اما با توجه به توان اقتصادی مردم، استقبال از این طرح در استان کم بوده است.

وی با اشاره به این که بیرجند بیشترین وسعت بافت فرسوده را دارد، افزود: اگر بخواهیم محلات قدیمی ۱۷ شهریور و فرزان را در نظر بگیریم سند توسعه‌ای برای بافت‌ها داریم و پروژه‌های مختلفی برای آن تعریف شده که با توجه به سند توسعه محله پیگیری می‌شود.

معاون بازسازی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: استقبال مردم از دریافت تسهیلات بسیار کم است و امسال هنوز میزان سهمیه تسهیلات اعلام نشده است هر چند پیش‌بینی می‌کنیم تسهیلات امسال بیشتر باشد.

علیزاده با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها شامل خدمات زیربنایی اعم از اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح معابر در بافت‌های فرسوده، نوسازی و آسفالت معابر، ایجاد خانه محله، کتابخانه و آموزش است که منجر به بازآفرینی شهری می‌شود، افزود: ایجاد زیر ساخت‌ها، مسائل روبنایی، اصلاح شبکه‌های آب، برق و موضوعاتی مانند احداث فضای سبز، کتابخانه و ایجاد خانه محله بخشی از اقدامات برای بافت فرسوده است.

وی تاکید کرد: برای پروژه‌های بافت فرسوده چشم‌انداز در نظر است تا سند توسعه در بازه زمانی تهیه و اجرا شود.

تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده 

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری بیرجند اظهار داشت: بافت فرسوده بیرجند در بخش تفکیکی نابسامان ۲۳۱ هکتار، بافت تاریخی ۴۴ هکتار، سکونتگاه‌های غیررسمی ۲۵۵ هکتار و در بخش روستاهای ادغام شده ۱۹۸.۱ هکتار است.

حدیدی‌نژاد افزود: جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی ۲۵۰ هزار نفر، جمعیت در بافت نابسامان میانی را بیش از ۱۸ هزار نفر، جمعیت بافت تاریخی را سه هزار و ۸۶۳ نفر، جمعیت روستاهای ادغام شده در دهلکوه را هشت هزار نفر، سراب هزار و ۹۸۱ نفر و علی آباد ۷۳۶ نفر است.

وی با اعلام این که شهرداری برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته  است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد بازسازی ابنیه بافت است و در بافت تاریخی کارهای خوبی انجام و ساختمان‌های قدیمی به موزه و محل گردشگری تبدیل شده اما مالکیت ملک متعلق به مردم است و این  موضوع  در بافت فرسوده کار را مشکل می‌کند چرا که مردم باید در بازسازی مشارکت کنند.

به گفته وی در بیشتر بافت فرسوده به دلیل شرایط خاصی که دارد اگر کوچکترین اتفاقی رخ دهد امکان حضور خودروی امدادی و آتش‌نشانی میسر نیست  بنابراین  یکی از راه‌هایی که می‌تواند مردم را به مشارکت و نوسازی در این بافت‌ها تشویق کند پرداخت تسهیلات بیشتر و با شرایط مناسب‌تر است چرا که در بیشتر نقاط بافت‌های فرسوده افرادی زندگی می‌کنند که وضعیت مالی چندان مناسبی ندارند بنابراین باید از نظر مالی وضعیت مالکان در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری بیرجند با بیان این که باید همراه با چاره‌اندیشی راهکاری عملیاتی مطرح شود تا کار پیشرفت کند، افزود: فقط با صحبت کردن و نوشتن روی کاغذ بافت فرسوده جوان نمی‌شود و باید تسهیلات مالی مناسبی در نظر گرفته شود تا مردم به نوسازی ترغیب شوند.

حدیدی‌نژاد با تاکید بر این که شهرداری نمی‌تواند ملک مردم را تخریب کند چرا که مردم مالکیت دارند خاطرنشان کرد: باید راهکار برای ترغیب و ساخت و ساز مطرح شود تا اگر روزی زلزله‌ای رخ دهد خسارت جبران ناپذیری در بافت فرسوده رقم نخورد.

 

 

 

نان در تنور گرانی/ آردی که سر از دامداری ها در می آورد/۳-۷

مدتی است که آرد در خراسان جنوبی خوراک دام می شود که این موضوع سبب کاهش آرد و افزایش غیر رسمی قیمت نان شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است نانوایان بیرجندی از کمبود آرد گلایه مندند که این کمبود آرد سبب کاهش ساعت کاری نانوایان و نارضایتی مردم از تشکیل صف های طولانی شده است.

این موضوع را از اتحادیه نانوایان بیرجند پیگیر شدیم.

مرادی رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند گفت: در کنار افزایش غیر رسمی قیمت نان، کاهش کیفیت و وزن چانه برخی از انواع نان‌ها نیز سر و صدای بسیار‌ی بین مردم به راه انداخته است.

او با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون هیچ تغییری در نرخ نان ایجاد نشده است افزود: با توجه به این که قیمت تمام شده یک نان با احتساب افزایش بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، اجاره بهای ملک، هزینه حمل و نقل، آب، مالیات گاز و برق بیشتر شده، اما همچنان قیمت نان افزایشی نداشته است.

مرادی تصریح کرد: برخی از افراد از نان‌ برای خوراک دام استفاده می‌کنند که همین امر باعث کمبود و افزایش قیمت نان شده است.

 

 

فرزندان بی گناه قربانی اعتیاد والدین/ وقتی سقف آسمان سرپناه کودکان آزار دیده می شود

سالانه کودکان زیادی قربانی آزار‌های جسمی و روحی والدین یا سرپرستان خود می‌شوند که در این میان اعتیاد والدین مهمترین عامل کودک آزاری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کودک آزاری، پدیده‌ای است که در همه نقاط جهان وجود دارد و سوء رفتار با کودکان تأثیرات دراز مدتی بر عزت نفس، رشد و سلامت آن ها گذاشته و اضطراب و افسردگی، خودکشی، فرار از منزل، طرد کردن والدین و رفتارهای ضد اجتماع را در پی خواهد داشت.

مطابق با پژوهش‌ها خانه و خانواده‌ای که باید مکان امنی برای کودک و تأمین آرامش او باشد، بیشترین درصد تجاوز به حقوق کودک را شامل می‌شود؛ به طوری که درصد بالای کودکان، مورد خشونت والدین یا نزدیکان خود قرار می‌گیرند.

فرار کودکان از خانه نتیجه آزارهای والدین

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اکثر کودک آزاری‌ها مربوط به کودکان زیر ۱۸ سال است که ۹۴ درصد این کودک آزاری ها توسط پدر و مادر کودکان انجام می شود.

او با بیان این که ۱۹ درصد از شکایات ثبت شده در مراکز مداخله در بحران مربوط به کودک آزاری بوده است افزود: این آمار نسبت به سال ۹۸ افزایش ۱۱ درصدی داشته و اعتیاد فرد آزارگر به مواد مخدر، مهمترین و اصلی‌ترین علت آن بوده است که در نتیجه‌ی آن ۲ درصد از کودکان اقدام به فرار از منزل کرده اند.

عرب نژاد ادامه داد: بیشترین کودک آزاری‌های سال ۹۹ را رده سنی کودکان ۲ تا ۴ سال و ۱۱ تا ۱۳ سال با ۱۹ درصد موارد تشکیل می‌دهند که ۱۵ درصد از آن‌ها ترک تحصیل کرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: هر گونه بد رفتاری جسمی، عاطفی، روانی، سوء استفاده جنسی، غفلت و بی توجهی نسبت به کودکان که منجر به آسیب و صدمه به سلامت جسمی، روانی، رشد و بقاء کودک شود، کودک آزاری محسوب می‌شود.

او بیان کرد: در صورت شناسایی کودک آزاردیده بی هویت، برای بهره مندی او از خدمات روانشناسی و مددکاری، کلیه مراحل قانونی جهت اخذ مدارک هویتی کودک انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


عرب نژاد عنوان کرد: سبک‌های فرزند پروری والدین یا همان شیوه‌های سخت گیرانه، سهل گیرانه، طرد کننده و مقتدرانه تأثیر زیادی بر بروز کودک آزاری از سوی خانواده‌ها دارد و والدینی که از این سبک ها پیروی می کنند تنبیه و خشونت را مناسب‌ترین بازخورد برای رفتار‌های کودکان می‌دانند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این که عدم آگاهی والدین نسبت به نیاز‌های کودکان در رده‌های سنی مختلف نیز می‌تواند سبب بروز کودک آزاری شود اظهار کرد: در صورت بررسی وضعیت خانواده و تشخیص عدم توانایی خانواده در نگهداری، کودکان به مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ارجاع می‌شوند.

او گفت: ۱۰ تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی، ۱۰ مرکز مداخله در بحران و ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی در کل استان مشغول به فعالیت هستند و همچنین اورژانس اجتماعی به شماره‌ی ۱۲۳ به صورت استانی و شبانه روزی مشغول به ارائه خدمات است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهردار خوسف اعلام کرد:
بدهی ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اداری به شهرداری خوسف/
شهردار خوسف از بدهی ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اداری به شهرداری خوسف خبر داد و گفت: دستگاه های اداری باید بدهی های خود را در راستای احقاق حقوق معوقه نیروهای شهرداری بپردازند.

به گزارش  شبستان «هومر شکری» امروز (۲۷ اردیبهشت) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: شهرداری نهادی عمومی، غیردولتی و خود گردان است اما شهرداری خوسف درآمد پایدار و ثابتی ندارد و از سال ۹۷  معوقات زیادی به پرسنل خود دارد.

شهردار خوسف از وجود ۴۰ نیرو در شهرداری خوسف خبر داد و گفت: این افراد چهار ماه حقوق معوق دارند، همچنین شهرداری بدهی های زیادی به بازار و پیمانکاران دارد.

شکری با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه های اداری شهرستان خوسف طلبکاریم، گفت: این مبلغ باید به دستگاه های استانی ابلاغ شود تا در قانون بودجه ردیف بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان خوسف پاسخگوی خدمات مطلوب به شهروندان نیست، ادامه داد: دستگاه های اداری می توانند در راستای تهاتر بدهی های خود با شهرداری همکاری کنند.

شهردار خوسف تصریح کرد: فضای سبز خوسف از آب شور تغذیه می شود و در حال از بین رفتن است لذا نیازمند لوله کشی و برق رسانی است.

وی مطرح کرد: از دستگاه های دولتی انتظار داریم از محل بودجه های فرهنگی خود، اقدامات فرهنگی و فضاسازی را در راستای معرفی شهرستان انجام دهند تا شهر به حالت پویایی برگردد.

شکری در پایان از اجرای ۳۹ پروژه توسط شهرداری خوسف خبر داد و گفت: دریاچه گواب، کارخانه شن شویی، نیروگاه خورشیدی، کارخانه آسفالت، پروژه گل نرگس، المان جدید، آبنمای موزیکال، بازارچه تجاری از جمله این پروژه ها است که در حال پیگیری است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*