اخبار ویژه /کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود / ناگفته‌هایی از سردار حجازی/ کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده / پیش‌بینی عضو جبهه اصلاحات از وضعیت لاریجانی در انتخابات

۳۱ فروردین سخت‌ترین روز تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س)

سعید خال روز چهارشنبه در گفت گوی زنده تلویزیونی افزود: ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ یکی از سخت ترین و غم انگیز ترین روزهای تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س) تهران بود. وی بابیان اینکه روز گذشته رکورد بی سابقه ای در تاریخ بهشت زهرا (س) تهران ثبت شد، اظهار داشت: در کنار این آمار روزانه ۲۰۰ متوفای عادی نیز در این آرامستان دفن می شوند. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که در شب عید امسال عدد متوفاهای کرونایی در این آرامستان تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بود.

کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات ۱۴۰۰

غلامحسین کرباسچی درباره احتمال کاندیداتوری سید مصطفی تاجزاده برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نظر رسانه منتسب به کارگزاران درخصوص احتمال شکاف بین اصلاح‌طلبان، گفت: این‌ که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود باید جمع جبهه اصلاحات آن را بررسی کنند. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تایید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.

روحانی: خود را سوپرانقلابی می دانند اما به دولت فحش می‌دهند

حسن روحانی: ما همان شناگر ماهری هستیم که در مسابقه بردیم. اما الان دست و پای ما را بستند و الان شعار می‌دهند، ولی یک کلمه علیه آمریکا حرف نمی‌زنند. به ظاهر خودشان را انقلابی و سوپرانقلابی می‌دانند و کارشان فقط فحش و دروغ علیه دولت شده و به جای آمریکا به دولت فحش می دهند. در واکسن کسانی که می‌گویند چرا تاخیر شد اگر تحریم نبود سهمیه ما اسفند وارد شده بود و الان میلیون ها نفر واکسینه شده بودند، خب نشد. تحریم بودیم و برای انتقال پول صدها کار انجام دادیم و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کردیم تا پول را تامین و پرداخت کنیم.

عطریانفر: برخی خود را فرزند خوانده خاتمی می دانند

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: ایرادی که به جریان اصولگرا مبنی بر اینکه برخی حس فرزندخواندگی خدا را دارند، وارد بود همان ایراد را به بعضی از دوستانمان در ارتباط با آقای خاتمی هم وارد می‌دانیم. برخی احساس می کنند نسبت به ایشان فرزند خوانده تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند ولی شخص آقای خاتمی اینگونه فکر نمی کند. البته ممکن است یک اتفاقاتی رخ دهد و حتی بر آقای خاتمی تحمیل شود؛ البته انتظار ما این است که آقای خاتمی گاهی در این قضیه صراحت لهجه بیشتری داشته باشند و از این سوءاستفاده هایی که ممکن است از ناحیه امثال ما به ایشان روا شود فاصله بگیرند.

نماینده مجلس: واکسن فایزر در بازار سیاه به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود!

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما، واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کنند، تخلف است، گفت: واکسن فایزر در بازار سیاه فروخته می‌شود! وی ادامه داد: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود، در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ده میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!

کنایه آشنا به صداوسیما: جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمرند

حسام‌الدین آشنا در حساب کاربری‌اش در توییتر به برنامه جدید صدا و سیما علیه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد و نوشت: «اعتدال بی‌طرفی در نبرد حق و باطل نیست چرا که حق عین عدل است و باطل چیزی جر افراط و تفریط نسبت به حق نیست. جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمارند. لطفا منبع مطلع را مطلع بفرمایید.»

عفو بقایی و مشایی تکذیب شد

یک منبع آگاه در قوه قضائیه از تمدید مرخصی آقایان بقایی و رحیم مشایی به دلیل ادامه داشتن روند درمان خبر داد.یک منبع آگاه در قوه قضائیه با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی در مورد عفو حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، اظهار کرد: هیچ عفوی در مورد این دو محکوم قضایی صورت نگرفته است.وی تاکید کرد: برابر مقررات و قانون به این افراد مدتی پیش مرخصی داده شده است که با توجه به گواهی معتبر پزشکی و‌ شرایط جسمانی بقایی و مشایی، مرخصی آن‌ها به دلیل ادامه داشتن روند درمان تمدید شده است.گفتنی است؛ چند روز قبل انصاف نیوز در پیش خبر مصاحبه با احمد خورشیدی آزاد به نقل از وی از عفو بقایی و مشایی خبر داده بود اما دیروز در توضیحی نوشت: پس از انتشار پیش خبر این گفت‌وگو در مورد عفو اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، احمد خورشیدی در پستی تلگرامی در کانال ایشان این موضوع تکذیب شد که البته متن گفت‌وگو عینا مطابق با فایل صوتی پیاده و منتشر شده است.

ادعای کریمی قدوسی در مورد نامه ۲۲۰ نماینده مجلس به رئیسی

کریمی قدوسی در توییتی از امضای نامه‌ دعوت آیت‌الله رییسی برای شرکت در انتخابات توسط ۲۲۰ نماینده مجلس خبر داد.

پیش‌بینی عضو جبهه اصلاحات ایران از وضعیت لاریجانی در انتخابات

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران حضور علی لاریجانی به عنوان نامزد جبهه اصلاحات را تکذیب کرد و گفت: کسانی که لاریجانی را نامزد جبهه اصلاحات بدانند، اصلاح‌طلب نیستند. بارها تکرار شده است که تا به امروز حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاحات منتفی است، نه لاریجانی اصلاح‌طلب است و نه اصلاحات او را از جناح خود می‌داند.شریف اضافه کرد: علی لاریجانی خوش‌بینانه شاید کاندیدای اعتدال‌گرایان باشد. از آنجا که لاریجانی علی‌رغم مواضع اصلاح‌طلبانه سال‌های اخیرش، در راستای حضور در جریان اصلاحات تعهدی ندارد و علاقه‌مندی خاصی نشان نداده، بنابراین نمی‌شود این موضوع را به اجبار مطرح کرد.وی با بیان اینکه بهتر است هر جریان نامزد خود را از بدنه خود انتخاب کند، تاکید کرد: با توجه به تجربه ائتلاف اخیر اصلاحات با اعتدال گرایان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ونتایج ناشی از این ائتلاف، می‌توان گفت در کشور ایران چیزی به اسم دولت ائتلافی خیلی جواب نمی‌دهد.عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: در دولت ائتلافی مسئولیت‌ها نامتقارن به عهده افراد گذاشته می‌شود و جریان‌های سیاسی متبوع هم پاسخگوی این موضوع نیستند.

ناگفته هایی از سردار حجازی؛ او گزینه فرماندهی سپاه بود

مدیرمسئول روزنامه نزدیک به سپاه با اشاره به شخصیت سردار حجازی نوشت: وی بعد از سردار جعفری، یکی از گزینه‌های اصلی فرماندهی سپاه بود، اما حضور در جبهه مقاومت را ترجیح داد. عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان نوشت: سردار حجازی از مسئولیت بیزار بود. فقط مسئولیت را تکلیف می‌دید و تمام. بعد از سردار جعفری، یکی از گزینه‌های اصلی فرماندهی سپاه بود، اما حضور در جبهه مقاومت را ترجیح داد. بینش عمیق دینی این مرد مثال زدنی بود، در عین حال هیچ ادعا و سروصدایی نداشت، مبارزه را قبل از انقلاب شروع کرد، برادرش را در این راه تقدیم کرد و خود نیز تا لحظه آخر زندگی عرفی و معمولی را بر خود حرام کرد.

مدیر مسئول روزنامه جوان در ادامه با بیان خاطره ای از سردار حجازی نوشت:زمانی که در شورای مرکزی بسیج دانشجویی بودم و ایشان فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود، روزی ما را صدا زد و بیانیه یکی از دانشگاه‌های تهران علیه مرحوم زواره‌ای را نشان داد. در آن بیانیه مرحوم زواره‌ای متهم به کسب اموال نجومی شده بود. زواره‌ای این بیانیه را نزد سردار برده بود. سردار پرسید این بیانیه صحت دارد؟ ابراز بی‌اطلاعی کردیم. پس از بررسی معلوم بود اتهام موجود در بیانیه بی اساس است و ایشان از مرحوم زواره‌ای عذرخواهی کرد. این عذرخواهی در حالی بود که بسیج دانشگاه مستقلاً صلاحیت صدور بیانیه را دارد و ربطی به سلسله مراتب نداشت. اما پس از اینکه از عدم صحت اتهام مطلع شد، (در غیاب زواره‌ای) گفت: تهمت به دیگران برکت را از بسیج می‌برد، با تابلو بسیج تهمت به دیگران عقوبت مضاعف دارد.

معنای اعلام کاندیداتوری بادامچیان چیست؟

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.پیشتر دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفته بود: اگر رئیسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب موتلفه تیم خود را به ایشان عرضه می کند.اکنون با اعلام کاندیداتوری بادامچیان و با توجه به حمایت همه جانبه حزب موتلفه از رئیسی این کاندیداتوری به معنای نیامدن رئیسی هست یا موتلفه ترفند انتخاباتی زده است؟

وزیر بهداشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

وزیر بهداشت تاکید کرد که قصدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: من قصد ندارم کاندیدای ریاست جمهوری بشوم و حتی برای وزارت بهدشت هم با اکراه آمدم و اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم.وی در ادامه همچنین در مورد خبر استیضاحش تصریح کرد ما گاهی خنجر را از پشت می‌خوریم که من نمی‌دانم بعضی از این افراد دنبال چه می‌گردند، اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

فعال اصولگرا: رؤسای قوا نامزد انتخابات نشوند

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی پیرامون حضور چندباره برخی کاندیداهای تکراری که در گذشته آرای اندکی هم از مردم کسب کرده‌اند، گفت: این اتفاقا نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است که نمی‌تواند نیروهای جدید و قدرتمندی را برای انتخابات های مختلف وارد عرصه کند و هواره سعی می‌کند از اندوخته‌های خود بهره بگیرد. کسانی که به صورت تکراری وارد انتخابات می شوند دو حالت دارد یا خودشان تمایل دارند یا احزاب و گروه ها هستند که آن ها را دعوت می‌کنند.وی ادامه داد: یک مساله مهم این است که عرصه انتخابات ریاست جمهوری فقط عرصه پیروزی و شکست نیست. اینکه افراد فرصت پیدا می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی و برنامه‌های تلویزیونی، حرف‌ها، دغدغه‌ها و نظرات خود را نسبت به سیستم برنامه‌های مدیریتی کشور مطرح کنند، یک موقعیتی است که کسی حاضر نیست از آن بگذرد.

وزیر دولت اصلاحات: کاندیداتوری سیدحسن خمینی خیلی جدی نبود

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطرنشان کرد: اگر یک شخصیتی مانند آقای خاتمی دوباره اعلام کاندیداتوری می‌کردند، آن وقت قضیه متفاوت می‌شد و قطعاً همه اصلاح‌طلبان ایشان را فارغ از این ساز و کار تشکیلاتی که برای انتخابات معرفی می‌کردند.وی ادامه داد: حتی کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی هم بر زبان‌ها افتاده بود که البته خیلی جدی نبود و در نهایت هم ایشان با توصیه مقام معظم رهبری کنار کشیدند. بنابراین علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند نامزد انتخاباتی خاصی را معرفی کند این است که شخصیتی که بتواند در بین همه کاندیداها اجماع ساز باشد، تا امروز مطرح نشده است.

الاخبار: زمان پناه آوردن بن سلمان به ایران فرارسیده است؟

حسین إبراهیم در الاخبار، چاپ بیروت نوشت: گزینه های محمد بن سلمان ولی عهد سعودی، روز به روز کمتر و سخت تر می شود. چرا که وی نه حمایتی از طرف دولت جدید امریکا دریافت کرده تا بتواند به راحتی برتخت پادشاهی بنشیند و نه توانسته راهی برای خروج از جنگ یمن بیابد که تبدیل به یک بحران داخلی بزرگ برای عربستان شده است. بن سلمان حتی نتوانسته از عادی سازی روابط با اسرائیل استفاده کرده و مذاکرات هسته ای ایران که به سرعت در حال پیشرفت است را متوقف کند، از این رو، بازگشایی خطوط تماس با تهران، یک گزینه منطقی و مطلوب برای سعودی ها در شرایط فعلی محسوب می شود.در ادامه این مطلب آمده است: آیا تنگنای محمد بن سلمان به حدی رسیده تا به گزینه تلخ درخواست کمک از تهران برای نجات عربستان، بویژه در جریان جنگ یمن، پناه ببرد؟ جایی که تبدیل به باتلاقی برای سعودیها شده که روز به روز آثار آن در حال نفوذ به داخل عربستان بوده و موجبات نا امنی را برای این کشور به بار آورده است؟ از زمانی که بن سلمان عهده دار ولایت عهدی شد و به تدریج توانست تمام اختیارات پادشاهی را از آن خود کند، فلسفه حکومت خود را روی تلاش برای انتقال دشمنی عربستان و دیگر کشورهای عربی، از اسرائیل به ایران استوار کرد، اما چه چیزی تغییر کرده است؟

آمده‌ام تا تیم بازی و باند بازی را به هم بزنم

وی افزود: نام دولت بنده«دولت اعتماد برای ساخت ایران جدید»است. آمده ام تا تیم بازی و باند بازی را بر هم بزنم. سامانه ای را طراحی کردم که شهروندان بر اساس نظام شایستگی گزینه های خود را برای وزارتخانه ها معرفی کنند.قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اینکه حلقه نیاوران درست کنیم خوب است؟ در تدوین برنامه های من بیش از ۱۰۰ جوان فعالیت داشتند و به هیچ کدام از این افراد قول پُست و مقام نداده ام.
وی ادامه داد: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کنند باید از طبقه محروم یا متوسط باشند. با نظام مالیات و شفافیت از شکل گیری طبقه اشرافی جلوگیری می کنم. نظام مالیاتی درست فاصله طبقاتی را کنترل می کند.مدیران ما نباید در طبقه ای باشند که با مردم فاصله زیادی داشته باشند.

ابطحی: تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند نه کف آن را

ابطحی، فعال سیاسی درباره احتمال کاندیداتوری تاجزاده اظهارنظر کرد.او نوشت: حضور آقای تاجزاده که البته تصمیم شخصی است، نه تصمیم جمعی، می‌تواند مجموعه‌ افرادی که قصد شرکت در انتخابات نداشتند را به میدان بیاورد.از طرف دیگر سقف مطالبات در انتخابات با حضور ایشان بالا می‌رود. اگر سیستم عقلانیت به خرج دهد، آقای تاجزاده را رد صلاحیت نکند؛ قطعا فصل جدیدی برای ایران از جهت تحمل، مدارا، آزادی و … شکل می‌گیرد. آقای تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند، نه کف.

کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود

کوشکی گفت: «من درباره کاندیداتوری آقای رئیسی فکر می‌کنم که ایشان شخصا تصمیم درستی گرفته و قصد کاندیداتوری ندارد. به هرحال او حرکتی را در قوه قضاییه شروع کرده که به مراتب بهتر و مهم‌تر از قوه مجریه است. بر این اساس خروج ایشان از قوه قضایه حتما آن ماموریت مهم را به خطر انداخته و ناکام خواهند گذاشت.» وی با تاکید بر اینکه «به نظر نمی‌رسد فرد دیگری غیر از آقای رئیسی برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت قوه قضاییه مناسب باشد» گفت: «به نظر من آقای رئیسی این مساله را خوب درک کرده و بعید می‌دانم که شخصا مایل به کاندیداتوری باشد؛ کما اینکه نشانه‌ای هم از تمایل ایشان مشاهده نکرده‌ایم». کوشکی همچنین گفت: « به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود.»

واکنش جهانگیری به حمله‌ها علیه تیم مذاکره کننده و ظریف

معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به افزایش حمله‌های سیاسی علیه تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه، تاکید کرد:حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است. رقابت انتخاباتی به هر قیمتی سیاست نیست. به ‎مصالح ملی ایران فکر کنید و صبور باشید.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*