آخرین خبر :

اخبار علمی/زردچوبه یک سلاح قدرتمند در مقابل کووید ۱۹

زردچوبه یک سلاح قدرتمند در مقابل کووید ۱۹

زردچوبه یک سلاح قدرتمند در مقابل کووید ۱۹

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد نانوسیستم‌های موجود در کورکومین (ترکیب اصلی زردچوبه) در درمان ویروس جدید کرونا موثر هستند.

به گزارش ساینس‌دیلی، در حالی که واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر جهان با سرعت در حال انجام است، محققان به دنبال روش‌های درمانی موثر، ایمن و هدفمند برای درمان کووید ۱۹ هستند.
مطالعات جدید دانشمندان امریکایی نشان می‌دهد ترکیبات موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند یک گزینه درمانی باشد.
رنگ، عطر و طعم زردچوبه ناشی از کورکومین است. مطالعات قبلی نشان داد که می‌توان از این ترکیب برای سرکوب خاطرات تلخ، تسکین روده و بهبود انواع زخم استفاده کرد. همچنین این ترکیب با کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون، سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود.
محققان ترکیب ضدالتهابی کورکومین را در درمان مشکلات مزمنی از قبلی بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مفید می‌دانند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد کورکومین خاصیت ضد ویروسی دارد و می‌تواند عوارض ریوی ناشی از کووید ۱۹ را بهبود بخشد. در این مطالعه آمده است کورکومین مسیرهای التهابی را تعدیل می‌کند و با کاهش قدرت تکثیر ویروس، از ورود آن به سلول میزبان جلوگیری می‌کند.

محققان هلندی می گویند؛

مواد غذایی تاثیرگذار بر میکروبیوم های روده را بشناسید

مواد غذایی تاثیرگذار بر میکروبیوم های روده را بشناسید

افرادی که مقدار زیادی سبزیجات، ماهی و فیبر مصرف می کنند احتمالا در روده خود باکتری های ضدالتهابی بیشتری دارند اما دوستداران فست فود ممکن است از میکروب های التهابی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، اصطلاح میکروبیوم ها به مجموعه وسیعی از باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها که به طور طبیعی در روده ساکن هستند، اشاره دارد. مطالعات سال‌های اخیر نشان داده است که اهمیت آنها در روند طبیعی بدن- از متابولیسم و سنتز مواد مغذی گرفته تا دفاع ایمنی و عملکرد مغز- بسیار مهم است.

در مطالعه جدید، محققان دریافتند افرادی که از رژیم‌های غذایی غنی از مواد گیاهی و ماهی استفاده می‌کنند- شبیه رژیم معروف مدیترانه ای- دارای یک مزیت هستند: آنها دارای مجموعه بیشتری از باکتری‌های روده که می‌توانند التهاب را تعدیل کنند، هستند.

از طرف دیگر، افرادی که طرفدار گوشت، غذاهای فرآوری شده و مواد قندی بوده دارای گروهی از میکروب‌های روده هستند که پیش التهاب هستند.

بسیاری از مطالعات، غذا خوردن به سبک مدیترانه ای و رژیم‌های غذایی غنی از گیاهان را برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلف مفید می‌دانند.

آنتی بیوتیک طبیعی که بدنتان را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

برخی خوراکی‌ها دارای خواص آنتی‌بیوتیکی هستند که به حفظ سلامتی و بهداشت شما کمک می‌کنند.

به گزارش  العالم، دکتر خالد یوسف، متخصص تغذیه درمانی اظهار کرد: مطالعات اخیر میزان فواید زیاد مخلوط زردچوبه و عسل را ثابت کرده است. این مخلوط را می‌توان به جای آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های تجاری که ممکن است حاوی مواد مضر باشند، استفاده کرد.

این متخصص تغذیه افزود: مخلوط زردچوبه و عسل در طب چینی، جزو قویترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی به شمار می‌رود. زردچوبه با ماهیت ضد باکتریایی، التهابی، ویروسی و میکروبی متمایز می‌شود.

این ماده همچنین یک داروی ضد عفونی کننده برای بدن است و به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های پوستی، درد مفاصل و سایر موارد کمک می‌کند.

چاپ زیستی لوزالمعده می‌تواند به دیابت پایان دهد

چاپ زیستی لوزالمعده می‌تواند به دیابت پایان دهد

دانشمندان به تازگی موفق به زیست‌چاپ لوزالمعده شده‌اند که علاوه بر توانایی پایان دادن به انجام آزمایشات روی حیوانات می‌تواند به بیماری دیابت در جهان نیز پایان دهد.

به گزارش آی‌ای، بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان(EPFL)، یک شرکت به تازگی یک سیستم جدید با قابلیت چاپ بافت بیولوژیکی در مدت سریع و باورنکردنی ۳۰ ثانیه ایجاد کرده است که یک روش احتمالی برای پایان دادن به دیابت ایجاد می‌کند.

فناوری این شرکت که “Readily۳D” نامیده می‌شود، استفاده گسترده‌ای در یک پروژه بزرگ اروپایی برای ساخت یک مدل زنده از لوزالمعده انسان که می‌تواند یک جایگزین ایمن برای آزمایش داروهای جدید باشد، داشته است. به گفته متخصصان، فناوری چاپ زیستی یک روز حتی ممکن است اندام‌های زنده پیوندی را فراهم کند

ساخت واکسن کرونا از بوته تنباکو

ساخت واکسن کرونا از بوته تنباکو

 شرکت زیست دارویی «مدیکاگو» مستقر در کانادا موفق به تولید، کاندیدای واکسن کرونا از گیاه توتون شده است.

به گزارش  روزنامه دیلی میل، این کاندیدای واکسن با استفاده از یک بوته تنباکو ذراتی شبیه ویروس کرونا تولید می کند. این ذرات شبه ویروس به بدن کمک می کند ویروس کرونا را بشناسد تا درصورت آلوده شدن فرد به این عامل بیماری زا، واکنش ایمنی ایجاد کرده و به این ویروس حمله کند.

داده های ناشی از فاز اول مطالعه این واکسن نشان می دهد آنتی بادی های تولید شده ناشی از تزریق واکسن یاد شده ۱۰ برابر آنتی بادی های افرادی است که به ویروس کرونا آلوده شده بودند.

در همه‌گیری کرونا شستن دست‌ در سینک ظرفشویی ممنوع

در همه‌گیری کرونا شستن دست‌ در سینک ظرفشویی ممنوع

به نقل از نیوز، دانشمندان کشف کردند که شستن دست‌ها در سینک ظرفشویی موجب شکل‌ دادن به میکروارگانیسم‌هایی می‌شود که در لوله‌کشی فاضلاب سینک خانگی ساکن هستند و آنها را توسعه می‌دهند.

مطالعات نشان می دهد؛

مخمر موجود در نوشیدنی کفیر با باکتری های بیماری زا مقابله می کند

مخمر موجود در نوشیدنی کفیر با باکتری های بیماری زا مقابله می کند

در تحقیقات جدید برای مقابله با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک از مولکولی استفاده شد که در کفیر وجود دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در مطالعات خود مشاهده کردند ماده‌ای که توسط مخمر در نوشیدنی پروبیوتیک کِفیر ساخته می‌شود، باکتری‌های بیماری زا از جمله ویبریو کلرا و سالمونلا انتریکا را مهار می‌کند.

این ماده موسوم به استات تریپتوفول، با ایجاد اختلال در ارتباط بین باکتری‌ها عمل می‌کند.

محققان معتقدند این یافته می‌تواند الهام بخش توسعه روش‌های جدید برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک باشد.

کفیر یک نوشیدنی از شیر تخمیر شده است که منشأ آن تبت و قفقاز شمالی است. این نوشیدنی دارای بسیاری از خواص سلامتی شامل کاهش کلسترول، کاهش التهاب و اثر آنتی اکسیدانی است. همچنین در کنار سایر پروبیوتیک ها دارای خواص ضدمیکروبی هم است.

محققان اکنون کشف کرده اند که نوعی مخمر در کفیر به نام Kluyveromyces marxianus مولکولی ترشح می‌کند که باعث ایجاد اختلال در ارتباط باکتری‌ها می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*