اخبار علمی/هر علامت بیماری را کرونا بدانیم/الان فصل سرماخوردگی نیست

پاکسازی کبد به کمک مصرف میوه و سبزیجات

یک متخصص داخلی و گوارش گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای پاکسازی کبد داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.

ایرج خسرونیا متخصص داخلی و گوارش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم جهان به دلیل نداشتن یک برنامه غذایی مناسب و افراط در مصرف قند و چربی‌های ناسالم به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند، این در حالی است که کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود و وظیفه اصلی آن سم زدایی بدن است.

او بیان کرد: کبد بطور طبیعی براساس وظیفه‌ای که دارد هر روز در حال پاکسازی خود و بدن است، اما گاهی اوقات لازم است برای داشتن یک عملکرد بهتر به روندپاکسازی کبد کمک کرد. در صورتی که کبد وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام ندهد در کنار عادت‌های نادرست غذایی این عضو حساس بدن دچار مشکل و عارضه‌هایی مانند کبد چرب خواهد شد.

خسرونیا تصریح کرد: کبد چرب از جمله بیماری‌های شایعی است که ممکن است در ابتدا هیچگونه علامتی نداشته باشد و در یک سونوگرافی بطور تصادفی تشخیص داده شود.

او ادامه داد: بسیاری از افراد برای سم زدایی کبد معمولا از انواع دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. در حقیقت بهترین راه برای پاکسازی این عضو از بدن مصرف انواع میوه وسبزیجات در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب است، زیرا در صورتی که فرد از هرگونه دمنوشی برای پاک سازی کبد استفاده کند، اما رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد هیچ تاثیری را مشاهده نخواهد کرد.

این متخصص داخلی و گوارش افزود: مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی از قبیل گوجه فرنگی، هویج، چغندر، سیب و کلم بروکلی و در کل سبزیجات حاوی برگ سبز می‌توانند به پاکسازی کبد در منزل کمک کند.

خسرونیا تصریح کرد: تا حد امکان از مصرف غذا‌های چرب و سرخ کرده مانند کباب، کتلت، کوکو، سوسیس، کالباس و فست فودها خوداری کرده و مواد غذایی از قبیل گوشت مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید.

او گفت: برخی از افراد بر این باورند که انجام حجامت جهت پاکسازی کبد موثر است، اما این باور درست نیست و تنها با انجام آزمایش خون و سونو گرافی می‌توان به مشکلات کبد پی برد.

فواید اعجاب انگیز «جادوگر قرمز» در فصل گرما

مصرف انواع آب میوه در ماه‌های گرم سال برای تامین آب بدن و مواد مغذی مورد نیاز آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت پزشکی بولدسکی در گزارشی درباره فواید آب هندوانه تأکید کرد که این آب میوه، کم کربوهیدرات، کم کالری و سرشار از فیبر، اسید‌های آمینه و کاروتنوئید‌ها است. هندوانه ۱۷ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۲۱ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند و علاوه بر این، مزایای زیر را هم دارد:

سموم را دفع می‌کند

هندوانه به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و محتوای بالای ماده معدنی پتاسیم در آب هندوانه عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و اسید اوریک، قند و سایر سموم موجود در خون را فیلتر می‌کند.

هضم غذا را بهبود می بخشد

هندوانه سرشار از آب و فیبر است که سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و ویتامین C و A و آنتی اکسیدان‌های حیاتی موجود در آن که میکروبیوم خوب روده را تقویت می‌کنند، به بهبود هضم غذا که به دلیل افزایش گرما در طول تابستان اغلب ضعیف و کند می‌شود، کمک می‌کند.

منبع انرژی

هر ۱۰۰ گرم آب هندوانه، حدود ۳۰ کالری انرژی داشته و به عنوان یک نوشیدنی فوری تقویت کننده انرژی عمل می‌کند؛ زیرا حاوی ویتامین C، ویتامین A و منیزیم است.

فواید اعجاب انگیز

پیشگیری از آفتاب سوختگی

آب هندوانه به دلیل داشتن مقدار زیادی آب، تعریق را برای خنک سازی گرمای بدن و تعادل الکترولیت‌ها تحریک می‌کند. ویتامین C موجود در آن هم باعث تقویت ایمنی بدن و تقویت بدن می‌شود.

حفظ مایعات بدن

مقدار زیاد آب هندوانه، به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می‌کند و به بدن احساس سیری می‌دهد، تشنگی را برطرف کرده و از کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند.

حفظ سطح pH

آب هندوانه سطح pH بدن را حفظ می‌کند. سطح pH بدن با افزایش دما، کاهش می‌یابد. وقتی pH کاهش می‌یابد، بدن اسیدی شده و منجر به شرایطی از جمله ضعف کبد، نارسایی قلبی و افت قند خون می‌شود، اما ثابت شده است که مصرف آب هندوانه به طور طبیعی به حفظ سطح pH بدن کمک و از عفونت جلوگیری می‌کند.

فواید اعجاب انگیز

کاهش دمای بدن

دمای بدن معمولاً در طول تابستان افزایش می‌یابد. خوردن آب هندوانه به کاهش دمای بدن کمک می‌کند، زیرا حاوی درصد زیادی آب است و اثر تسکین دهنده‌ای برای بدن ایجاد می‌کندY همچنین ترکیب لیکوپن موجود در آن از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

تغذیه سالم و ورزش در کودکی حجم مغز را در بزرگسالی افزایش می‌دهد

تغذیه سالم و ورزش در کودکی حجم مغز را در بزرگسالی افزایش می‌دهد

 مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می‌کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

به گزارش مدیکال نیوز، فعالیت بدنی و رژیم غذایی سالم در تمام سنین تاثیر مثبتی بر سلامت دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد ورزش و رژیم غذایی سالم در کودکی نیز دارای مزایای بلند مدت است.

یک فوق تخصص عفونی تاکید کرد؛

هر علامت بیماری را کرونا بدانیم/الان فصل سرماخوردگی نیست

هر علامت بیماری را کرونا بدانیم/الان فصل سرماخوردگی نیست

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صالحی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگاری مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شده است، افزود: تیم‌های بیمارستانی به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آنها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

فواید مصرف روزانه عدس برای سلامتی

عدس یک ماده غذایی و از قدیمی‌ترین انواع حبوبات است که توسط انسان پرورش داده می‌شود و بیشترین فواید را برای بدن انسان دارد.

به گزارش العالم، “سرینا بودن” متخصص تغذیه می‌گوید: مصرف عدس توسط انسان به ۱۳ هزار سال قبل از میلاد برمی گردد.

فواید خوردن روازنه عدس شامل موارد زیر است:

بهبود سلامت روده: عدس منبع مهمی از نشاسته و فیبر‌های مقاوم است، بنابراین به حمایت از میکروبیوم روده کمک می‌کند. اوما نیدو متخصص روانشناسی تغذیه توضیح می‌دهد که خوردن عدس میکروب‌های خوب بدن که از سلامت ما به طور کلی پشتیبانی می‌کنند، تقویت می کند.

پیشگیری از دیابت: تحقیقات نشان داده است که خوردن عدس جوانه زده به طور منظم ممکن است به پیشگیری و کنترل دیابت کمک کند و همچنین عدس ممکن است سطح گلوکز و چربی خون را کاهش داده و از متابولیسم لیپوپروتئین‌ها در افراد دیابتی و افراد سالم حمایت کند.

یک منبع مهم برای پروتئین و فیبر: کیت توماس جوب متخصص تغذیه توضیح می‌دهد که حبوبات سرشار از پروتئین و فیبر هستند و به چربی خیلی کمی دارند.

ایوب با اشاره به اینکه عدس منبع مهمی از ویتامین B بوده و حاوی مقادیر زیادی فولات و آهن است تأکید کرد که یک فنجان عدس ۱۸ گرم پروتئین و ۱۵ گرم فیبر فراهم می‌کند، که “برابر است با مقدار پروتئین در ۳ تخم مرغ و مقدار فیبر بیش از آنچه که یک فرد عادی در روز مصرف می‌کند.

بهبود عملکرد هضم غذا: عدس به لطف فیبری که دارد عملکرد‌های هضم غذا را تقویت می‌کند. “سرنا بن” متخصص تغذیه می‌گوید: “یک رژیم غذایی غنی از فیبر می‌تواند به شما در حفظ سلامت روده، کاهش کلسترول، کنترل قند خون و کاهش وزن کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*