اخبار علمی/میزان بالای ویتامین D از افراد در مقابل کرونا محافظت می کند

مطالعات نشان می دهد؛

میزان بالای ویتامین D از افراد در مقابل کرونا محافظت می کند

میزان بالای ویتامین D از افراد در مقابل کرونا محافظت می کند

نتایج یک مطالعه جدید مشاهده ای نشان می دهد حتی میزان کافی ویتامین D با ریسک پائین تر ابتلا به کووید ۱۹ در افراد سیاهپوست مرتبط است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، تحقیقات قبلی، کمبود ویتامین D را با خطر بیشتر ابتلاء به کووید ۱۹ و تجربه ابتلاء به نوع شدیدتر بیماری، به ویژه در میان افراد سیاه پوست و اسپانیایی تبار، مرتبط دانسته است.

ویتامین D نقش‌های مختلفی را در بدن ایفا می‌کند نظیر تنظیم سطح کلسیم، حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و حمایت از سیستم ایمنی بدن.

علاوه بر دریافت ویتامین D از منابع غذایی، بدن می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، در پوست این ویتامین را ایجاد کند.

با این حال، برای افراد با پوست تیره و کسانی که در معرض نور آفتاب نیستند دشوار است که بتوانند سطح کافی ویتامین را به خصوص در ماه‌های زمستان حفظ کنند.

شواهد جمع آوری شده نشان می‌دهد افرادی که دارای کمبود سطح ویتامین D هستند احتمال آزمایش کروناویروس شأن مثبت است. همچنین ممکن است به احتمال زیاد به نوع شدید بیماری مبتلا شوند.

این رابطه می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا پاندمی تأثیر نامتناسبی بر افراد سیاهپوست، اسپانیایی تبار و سایر جمعیت‌های غیرسیاهپوست دارد.

کشف وجود مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک‌ها

کشف وجود مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک‌ها

 محققان شواهدی از وجود مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک‌های صورت پیدا کردند که برای استفاده مردم عادی به فروش می‌رسند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، نتایج آزمایش های اولیه، وجود رده هایی از انواع ترکیبات را نشان دادند که به دلیل مسائل سلامتی و زیست محیطی به شدت محدود شده‌اند. این ترکیبات شامل «فرمالدئید» یک ماده شیمیایی شناخته شده است که موجب آبریزش چشم، احساس سوزش در چشم، بینی و گلو، سرفه کردن، خس خس سینه و حالت تهوع می‌شوند.

کارشناسان نگرانند که وجود این مواد شیمیایی در ماسک‌هایی که به مدت طولانی استفاده می‌شوند، می‌تواند باعث بروز مشکلات ناخواسته برای سلامتی شود.

گردو، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

محققان معتقدند مصرف روزانه یک مشت گردو به کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

به گزارش  مدیکال رو، آجیل یک منبع خوب به جای غذا است، فقط آلرژی می‌تواند خوردن آجیل را به یک محدودیت تبدیل کند.

خوردن هر نوع آجیل بدن را مملو از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم می‌کند. متخصصان تغذیه آجیل را یک میان وعده کامل می‌دانند. به دلیل محتوای بالای چربی، پروتئین و فیبر، همراه با کمبود تقریباً کامل کربوهیدرات ها، مغزها بر نوسانات انسولین تأثیر نمی‌گذارند. این بدان معنی است که استفاده از آنها منجر به افزایش وزن یا دیابت نخواهد شد.

یکی دیگر از مزایای انکارناپذیر این مغز، محتوای بالای اسید‌های چرب امگا ۳ است. این نوع چربی‌های سالم برای مقابله با استرس، التهاب نهفته و حفظ سلامت قلب و عروق خونی ضروری است. محتوای چربی اشباع نشده گردو به ۶۵ درصد می‌رسد که فقط با ماهی و دانه‌های چیا برابری می‌کند.

گردو که از نظر شکلی شبیه مغز است ، تأثیر زیادی در کار این اندام دارد. طبق تحقیقات ، مصرف منظم گردو باعث بهبود عملکرد و تسکین استرس می شود. به دلیل چربی ها، ویتامین های (A ، C ، B1 ، B2 ، B12 ، K ، E ، PP) موجود در آجیل ها و همچنین مواد معدنی مانند آهن در برابر فشار بیش از حد محافظت می‌کند و باعث بهبود گردش خون می شود.

توصیه‌هایی برای مبتلایان به آلرژی بهاری

با شروع فصل بهار بسیاری از افراد دچار آلرژی می‌شوند که بسیار رنج آور است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما هم جزو کسانی باشید که با شروع فصل بهار گرفتگی بینی، خارش، آبریزش و عطسه پیدا می‌کنید. توصیه می‌شود به نکات شده در این گزارش توجه کنید تا بتوانید آلرژی خود را در فصل بهار کنترل کنید.

برای مبتلایان به آلرژی در فصل بهار در مرحله اول توصیه می‌شود زمان بیرون رفتن مو‌های خود را به خوبی بپوشانند، از عینک آفتابی استفاده کنند و حتماً ماسک داشته باشند. از دیگر نکات مهم چه در بیرون یا داخل منزل این است که از عوامل تشدید کننده آلرژی مانند دود سیگار، عطر، اسپری، بوی رنگ یا هر موردی که به آن حساسیت دارند، دوری کنند.

مبتلایان به آلرژی در فصل بهار به این نکته توجه داشته باشند در روز‌هایی که هوا خشک است و باد می‌وزد بهترین راهکار در خانه ماندن است. البته بهترین زمان برای بیرون رفتن در فصل بهار برای مبتلایان به آلرژی بعد از یک باران بهاری است. مبتلایان به آلرژی بهتر است بعد از برگشتن به خانه و یا قبل از خواب، دوش بگیرند.

در صورتی که برای مبتلایان به آلرژی امکان دارد صبح زود که میزان گرده‌ها در هوا زیاد است تا حد امکان از خانه خارج نشوند. همچنین سعی کنند هنگام برگشت به خانه لباس‌های بیرون و کفش‌ها را به داخل خانه نیاورند. مبتلایان به آلرژی بهاری به این نکته توجه داشته باشند که لباس‌های خود را برای خشک کردن بیرون از خانه آویزان نکنند. همچنین برای کاهش عوامل حساسیت زا در بروز آلرژی می‌توانند هر هفته ملحفه و روبالشی‌های خود را با آب گرم و صابون بشویند.

توصیه می‌شود مبتلایان به آلرژی فصل بهار به کار‌های باغبانی نپردازند و از تماس با حیوانات خانگی پرهیز کنند.

افراد مبتلا به آلرژی در فصل بهار و همچنین کسانی که به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند بهتر است چند بار در روز بینی خود را با محلول آب نمک شستشو دهند تا بتوانند عوامل حساسیت زا را کنترل کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*