آخرین خبر :

اخبار علمی/رویای تزریق هفتگی انسولین تحقق یافت

رویای تزریق هفتگی انسولین تحقق یافت

رویای تزریق هفتگی انسولین تحقق یافت

با توجه به نتایج دو آزمایش بالینی بین‌المللی، درمان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با انسولین تزریقی هفتگی، ایمن و موثر است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که درمان هفتگی انسولین می‌تواند جایگزینی مناسب برای تزریق روزانه انسولین برای بیماران دیابتی باشد.

به گزارش مدیکال نیوز، شروع و پایبندی به درمان با انسولین همچنان یک چالش برای میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در سراسر جهان است. ترس از تزریق، ناراحتی و تحمل درمان تزریقی به مانعی در شروع انسولین درمانی و پایبندی به آن محسوب می‌شود.

اثربخشی و درمان مداوم با انسولین نیز به عوامل دیگر از جمله دقت دوزها، زمان و اهداف شاخص قندخون بستگی دارد. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معتقدند که کاهش دفعات تجویز درمان با پیشرفت تزریق انسولین هفتگی که در این آزمایش‌های فاز ۲ استفاده می‌شود، ممکن است عدم علاقه شروع درمان انسولین را کاهش دهد و پیوستگی طولانی‌مدت، کنترل گلوکز و در نهایت حال بیمار را بهبود می‌بخشد.

یافته محققان بریتانیایی؛

دوچرخه زدن در حین دیالیز برای بیمار مفید است

دوچرخه زدن در حین دیالیز برای بیمار مفید است

تحقیقات جدید نشان می دهد که دوچرخه زدن در حین جلسات درمانی دیالیز می تواند سلامت قلب بیماران را تقویت کرده و هزینه های پزشکی را کاهش دهد.

به گزارش مدیسن نت، دیالیز می تواند منجر به آسیب طولانی مدت به قلب شود که در نهایت منجر به نارسایی قلبی می شود، بنابراین محققان انگلیسی تصمیم گرفتند دریابند که آیا ورزش می تواند این عوارض را کاهش دهد.

«جیمز برتون»، محقق ارشد تحقیق از دانشگاه لیکستر انگلستان، در این باره می گوید: «ما می دانیم که تحرک بیشتر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند، همچنین به کنترل وزن، کاهش فشار خون و کلسترول و بهبود سلامت روان کمک می کند.»

وی در ادامه می افزاید: «به همین دلیل، و بخصوص به دلیل بالابودن خطر بیماری قلبی، تحرک جسمی برای افراد دیالیزی بسیار مهم است.»

برای این مطالعه، در طی جلسات منظم دیالیز به شرکت کنندگان ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط روی دوچرخه متناسب با شرایط شان پیشنهاد شد. اسکن MRI از قلب آنها شش ماه بعد انجام شد و با تصاویر قبل از مطالعه مقایسه شد.

محققان گزارش دادند بیمارانی که در طی دیالیز دوچرخه زدن کردند، شاهد بهبود در سلامت قلب شان بودند. قلب آنها از اندازه طبیعی تری برخوردار بود و جای آسیب کمتر و سفتی رگهای اصلی بزرگتر کمتر بود.

ابداع آزمایش ۵ دقیقه‌ای کرونا

ابداع آزمایش ۵ دقیقه‌ای کرونا

 محققان ژاپنی آزمایشی برای تشخیص ابتلا به کرونا ابداع کرده‌اند که در مدت پنج دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری شینهوا، محققان ژاپنی از موسسه تحقیقاتی Riken و دانشگاه «توکیو» این آزمایش جدید کرونا را بر پایه روش و فناوری جدیدی ابداع کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*