آخرین خبر :

اخبار علمی/تقویت استخوان ها با گل سرسبد سفره افطار

تقویت استخوان ها با گل سرسبد سفره افطار

مصرف برخی از مواد غذایی و خورکی باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌شود.

به گزارش وبسایت “حلوه”، با توجه به اینکه زمان بسیار کمی تا ماه رمضان باقی مانده است بنابراین مصرف خرما به عنوان ماده غذایی مهم و انرژی زا بودن یکی از مهم ترین اولویت های هر خانواده ایرانی در سفره افطار است، خرما طعم شیرین و اشتها آوری دارد، اما میانه روی در مصرف آن بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، ولی اگر به مصرف دو یا سه دانه از آن در روز بسنده کنید، می‌توانید از حداکثر فواید خرما با معده‌ای سالم بهره‌مند شوید.

بیشترین کالری موجود در خرما از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود و حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است و علاوه بر مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان زیادی نیز دارد.

خرما حاوی مقادیر کافی ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و منگنز است که تمامی آن ها به بهبود سلامت استخوان شما کمک می‌کنند.

حفظ سلامت استخوان‌ها برای جلوگیری از اختلالات مرتبط با آن مانند پوکی استخوان که ناشی از کمبود ویتامین D و کلسیم است، ضروری است.

از جمله مزایای خرما برای پوست این است که مقدار زیادی ویتامین C دارد که می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و همچنین به دلیل دارا بودن فلاونوئید‌ها از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان به نوزادان خرما داد؟

آیا کودک یک تا دو ساله می‌تواند خرما را بدون مشکل بخورد و هضم کند؟ این سوالی است که مرکز بهداشت کودک آمریکا به آن پاسخ داده و مشروط بر اینکه کودک یک دانه کامل خرما را نخورد، این کار را تایید کرده است؛ زیرا خوردن دانه کامل باعث خفگی می‌شود، اما با تقطیع یا له کردن آن و زیرنظر داشتن کودک هنگام خوردن آن مصرف خرما برای کودک بلامانع است. این هشدار در مورد انواع میوه‌های خشک که باعث احتمال خفگی در کودکان خردسال می‌شود نیز داده می‌شود.

خطرات فشار خون را با دوری از این غذا‌ها کاهش دهید

پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی باعث کاهش خطرات فشار خون می‌شود.

به گزارش  دیلی اکسپرس، بالا بودن فشار خون که از آن با نام «فشار خون» نیز یاد می‌شود، با مشکلات قلبی جدی مرتبط است که ضرورت کاهش آن را گوشزد می‌کند. نکته کلیدی در کاهش این مسئله، کم خوردن برخی از غذا‌های خاص است.

فشار خون بالا بدین معناست که فشار خون شما همواره بالاست و قلب شما مجبور است سخت‌تر کار کرده تا خون را در سراسر بدن شما پمپاژ کند. این مکانیسم می‌تواند خطر بیماری‌های جدی گردش خون را با گذشت زمان افزایش دهد؛ از این رو این مسئله‌ای حیاتی است که میزان فشار خون را کاهش دهید. کلید این تلاش، مصرف پایین برخی از غذا‌های خاص است.

بر اساس اعلام «کلینیک کلیولند» (واقع در ایالت اوهایوی آمریکا) شما می‌بایستی برای کاهش فشار خون، از مواد زیر کمتر مصرف کنید:

۱- کره و مارگارین (کره گیاهی)

۲- سس‌های سالاد معمول

۳- گوشت‌های چرب

۴- محصولات لبنی پرچرب

۵- غذا‌های سرخ شده

۶- تنقلات نمکی

۷- سوپ‌های کنسرو شده

۸- فست فود‌ها

۹- گوشت‌های آماده

طبق گزارش دیلی اکسپرس، بسیاری از موارد بالا دارای محتوای نمکی فراوانی هستند که سبب می‌شود سطح فشار خون بالا برود.

هسته میوه ها به دلیل ترکیبات سمی نباید مصرف شوند

یک متخصص تغذیه گفت: هسته میوه ها به علت ترکیبات سمی نباید به هیچ عنوان استفاده شوند.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیر مصرف گوجه سبز بر بی نظمی قاعدگی بانوان اظهار کرد: مصرف گوجه سبز به هیچ عنوان قاعدگی را نامنظم نمی کند.

او افزود: مصرف هر نوع میوه کال مانند گوجه سبز، چاقاله بادام و … خاصیت غذایی زیادی برای بدن ندارد و تنها ویژگی گوجه سبز این است که مقدار بالایی ویتامین c دارد.

جوزدانی تصریح کرد: گفتنی است که موادغذایی هورمونی مانند تخم کتان، سویا و … باعث ایجاد اختلال در قاعدگی می شوند.

او ادامه داد: در هسته میوه ها ترکیبات سمی وجود دارد که به هیچ عنوان مصرف آن به خصوص برای هسته های تلخ توصیه نمی شود، همچنین بادام تلخ هم دارای چنین خاصیتی است که نباید آن را مصرف کرد اما در موارد دیگر استفاده از آن مفید است.

یافته جدید تحقیقاتی؛

ماسک و تهویه از گسترش کرونا جلوگیری می کند

ماسک و تهویه از گسترش کرونا جلوگیری می کند

نتایج نشان می دهد که ماسک و تهویه مناسب ممکن است راهکاری بهتر برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در مدارس، مشاغل و سایر محیط های داخلی باشد.

به گزارش ساینس دیلی، مطالعه جدید محققان دانشگاه فلوریدا مرکزی نشان می‌دهد که ماسک‌ها و سیستم تهویه مناسب برای کاهش انتشار کووید ۱۹ در کلاس‌های درس از فاصله اجتماعی مهم ترند.

اختلالات عصبی عارضه مبتلایان بهبود یافته کرونایی

طبق تحقیقات تازه دانشمندان، یک سوم مبتلایان به کرونا پس از بهبودی دچار اختلالات عصبی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه دانشمندان انگلیسی و آمریکایی که در مجله علمی Lancet Psychiatry منتشر شده، از هر سه نفر مبتلا به ویروس کرونا، یک نفر دچار اختلال عصبی یا روانی است.

دانشمندان مطالعه‌ای را روی ۲۳۶ هزار بیمار انجام دادند، آن‌ها شش ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا در یک فرد، وجود بیماری کووید-۱۹ را با عواقب ناشی از ۱۴ اختلال مختلف عصبی یا روانی بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که افرادی که کووید-۱۹ داشته اند بیشتر از کسانی که به آنفلوانزا یا بیماری‌های تنفسی مبتلا شده اند، دچار اختلالات مغزی می‌شوند.

دمنوشی که برای درمان بیماری‌های تنفسی معجزه می‌کند

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی از دمنوش‌ها در درمان بیماری‌های گوناگون به خصوص بیماری‌های تنفسی موثر است.

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره آویشن اظهار کرد: آویشن نام علمی Thymus vulgaris L در طب سنتی ایران به نام صعتر شناخته می‌شود.

او افزود: آویشن در اکثر نقاط جهان مانند سواحل مدیترانه، اروپا و بسیاری دیگر از مناطق جهان واز جمله کشور ایران رویش داشته و نواع مختلفی دارد که معروفترین نوع آن در کشور ما با نام آویشن شیرازی شناخته می‌شود و دارای مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم و ویتامین A به صورت بتا کاروتن است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: دمنوش آویشن در بیماری‌های تنفسی خصوصا برونشیت‌های مزمن و سرفه‌های خلط دار و سینوزیت‌های مزمن مفید است و یکی از نکات مهم در مصرف آویشن که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده نابجا از آویشن در درمان سرفه‌های خشک و در مرحله حاد و ابتدایی سرماخوردگی که شامل چند روز اول شروع بیماری است و بیمار معمولا احساس سوزش گلو تب و آبریزش رقیق دارد، ممکن است به تشدید علائم بیماری سرما خوردگی و افزایش خشکی مخاط‌ها و افزایش تب منجر شود، ولی در فاز دوم سرماخوردگی که بیمار دچار ترشحات غلیظ و سرفه‌های خلط دار است مصرف آن مفید و سودمند بوده و بیمار می‌تواند از دمنوش آویشن به تنهایی یا همراه انجیر یا عناب روزی دو تا سه بار استفاده کند، به این صورت که یک قاشق مرباخوری آویشن خشک را همرا ۵ عدد عناب یا انجیر در یک لیوان آب دم کرده و روزی دو تا سه بار مصرف کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*