آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ صادرات محصولات چاپی استان به خارج از کشور

بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است

بیرجند- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بسته بودن گمرک یزدان را یکی از موانع تولید دانست و گفت: خواستاریم پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسحاقی چهارشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی، بسته بودن گمرک یزدان را یکی از موانع تولید دانست و افزود: خواستاریم پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازگشایی شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پروژه های عمرانی و اقتصادی در زیرکوه و قاین بیان کرد: راه‌آهن تربت جام، سنگان، خواف به دوغارون و افغانستان در حال اجرا است.

اسحاقی خواستار طراحی راه‌آهن تربت جام – سنگان، حاجی‌آباد و یزدان شد و افزود: تحقق این امر آبادی این منطقه را به همراه دارد.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسیر راه‌آهن پیشنهاد شده از سمت گمرک یزدان به روستاهای کلاته نظر افغانستان و بعد هرات برود، اتفاق مطلوبی برای این شهرستان مرزی و منطقه است.

اسحاقی با اشاره به معضل کم آبی در شهرستان های خراسان جنوبی، گفت: خواستاریم در زمینه انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان، سهمیه‌ای به شهرستان زیرکوه تعلق گیرد.

وی با اشاره به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی در استان بیان کرد: افزایش توزیع این نهاده‌ها در راستای حمایت از دامداران مرزنشین استان نیازمند حمایت مسئولان کشوری است.

اسحاقی خواستار رفع بروکراسی‌های اداری در صنعت، معادن و توسعه خراسان جنوبی شد و گفت: در حال حاضر این بروکراسی ها دست و پاگیر شده و گلایه های زیادی را به دنبال دارد.

وی همچنین خواستار ساخت سالن هزار و ۲۰۰ نفری استاندارد زیرکوه شد و گفت: احدات سالن ورزشی در روستاهای مرزی نقش مهمی در نگهداشت جمعیت دارد.

وزیر ورزش و جوانان: ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در کشور احداث شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود اکنون به مرز ۲ هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده است.

مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، افزود: تلاش‌های زیادی در دولت تدبیر و  امید برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شده است.

وی گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در شروع به کار دولت تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز هفت برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی افزود: فردا هم در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی تعداد قابل توجهی پروژه افتتاح و ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود که امیدواریم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را هم در آینده نزدیک محقق کنیم.

سلطانی‌فر گفت: امیدواریم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خبر داد و افزود: تا پیش از سال ۹۲ تعداد سمن‌های جوانان کمتر از ۸۰ مورد بود که امروز این تعداد به مرز ۳ هزار و ۴۰۰ رسیده است و این ارقام رشد ۴۰ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ خانه جوان فعالی وجود نداشت و امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور داریم گفت: با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های جوان و سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال توانمندسازی جوانان، به عنوان کادر مدیریتی آینده کشور هستیم.

وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با نگاه ویژه به استان‌هایی مثل خراسان جنوبی در تخصیص منابع سرعت پروژه‌ها را بالا خواهیم برد.

وی گفت: روالی که در کلیات مختلف اقتصاد مقاومتی بوده، طرح ظرفیت‌ها و بیان مشکلات و تهیه گزارش‌ها و پیگیری آن در جلسه دولت در تعامل با مسوولان حوزه‌های مختلف است و تشکیل جلساتی که با حضور مدیران استانی در تهران برگزار می‌شود، بسیار موثر است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند اما این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع باید مشکلات را حل کند و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود تا اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: دولت زمانی که مذاکرات ۳۹ ماهه سنگین را با نمایندگان ۱+۵ انجام داد به سرعت پای گفت و گو با سرمایه‌گذاران خارجی نشست و پای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری بودند به کشور باز و تعاملات بانکی انجام شد، واردات نیازمندی‌ها هم به خوبی انجام می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و آنچه مد نظر ایشان بوده استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه و اشتغالزایی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.

وی افزود: اما یکدفعه با توقفی مواجه شدیم که به قدرت رسیدن انسانی ظالم و غیرمنطقی به نام ترامپ بود و با قلدری عنوان کرد که برجام را قبول ندارم و در این توافقنامه ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته و منافع آمریکا در برجام لحاظ نشده است لذا از برجام خارج می‌شویم.

سلطانی‌فر گفت: تصور آنها این بود که ایران هم به سرعت از برجام خارج می‌شود اما با توجه به تدبیری که انجام شد، برجام را توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی دانستیم و با خارج شدن یک عضو ما خارج نشدیم و ۶ قطعنامه سنگین شورای امنیت را با امضای برجام لغو کردیم.

وی اظهار داشت: این فرصت ایجاد شد که با طرف‌های خارجی ارتباطات گسترده ایجاد شود و نیازها را از مبادی رسمی تامین کنیم، اراده ما بر این بوده و هست که توافق برجام را حفظ کنیم.

وزیر معین خراسان جنوبی گفت: در این مدت سایر تعهدات هم انجام نشد و هر ۲ ماه بخشی از تعهدات را ما هم به حالت تعلیق درآوردیم و گفتیم وقتی زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم نمی‌شود ما هم در تعهدات تعلیق ایجاد می‌کنیم و در صورت برگشتن سایرین ما نیز بازخواهیم گشت.

وی افزود: در انتخابات اخیر آمریکا آن انسان قلدر با فضاحت صحنه سیاست را ترک کرد و تیم جدید کاخ سفید هم شفاهی اعلام کرده است که آمادگی برگشت به برجام را دارند.

وی گفت: هنوز اتفاق عملیاتی نیفتاده و در ۲ ماه گذشته که تیم جدید سیاسی در آمریکا به قدرت رسید، اعلام کردند که آماده برگشت هستند و رییس جمهوری اسلامی ایران هم تصریح کردند که ما ظرف یک روز می‌توانیم به تمامی تعهدات برگردیم.

سلطانی‌فر اظهار داشت: شرایط خوبی را برای امسال پیش بینی می‌کنیم و این پیگیری‌ها ان‌شاءالله در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و آنها مجبور به برگشت هستند، ما هم صادقانه با حفظ منافع ملی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: همین استانی که در برخی بخش‌ها محروم است در بسیاری از بخش‌ها دارای ظرفیت‌های مناسب و قابل توجه است و بقیه استان‌ها هم همین وضعیت را دارند.

وی گفت: انصافا منابع قابل توجهی در همه نقاط کشور داریم و مجموعه نفت و گاز رتبه اول دنیا را دارد که از موقعیت ژئوپولتیک خاصی برخوردار هستیم و موقعیت گردشگری ایران وضعیتی را به وجود آورده که بین ۱۵ مقصد گردشگری جهان قرار گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به لحاظ معادن هنوز ۷۰ درصد ذخایر کشور بهره‌برداری نشده است و محصولات مهم و متنوعی زیر زمین وجود دارد که سرمایه‌گذاری می‌تواند صدها هزار اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها با مقاومت دلیرانه مردم مواجه شد افزود: با همه مشکلات معیشتی که وجود داشت این مقاومت قهرمانانه مردم جواب داده و در آینده نزدیک تحریم‌ها را پایان یافته می‌بینم و امیدواریم شرایط معیشتی خوبی را برای مردم رقم بزنیم.

سلطانی‌فر همچنین گفت: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد و ورزش امروز ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی را نداریم که موجبات سلامت مردم را فراهم کند.

 

 

 

۵۴ میلیارد تومان پروژه ورزشی درخراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

 استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر وزیر ورزش و جوانان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید ملانوری چهارشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه بیان کرد: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی در سفر وزیر ورزش و جوانان تا عصر پنجشنبه، در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار این پروژه ها را ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: همچنین ۱۱ پروژه با اعتباری با بیش از ۳۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه وسعت خراسان جنوبی و پراکندگی جمعیت خدمت رسانی ها را سخت می کند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سال‌های گذشته، خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی هم اقدامات خوبی انجام ‌شده است.

وی با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی در ذخایر بزرگ معدنی، بیان کرد: همچنین این استان دارای پتانسیل های بالقوه ای در زمینه محصولات خاص کشاورزی شامل زرشک، زعفران و عناب، توسعه کشت گلخانه‌ای و گردشگری دارد.

ملانوری با اشاره به وجود چهار اثر جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ملی در استان، اظهار کرد: دو کریدور اصلی که خراسان جنوبی را به استان‌های دیگر وصل می کند، می‌تواند نقش مهمی را در صنعت گردشگری استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه وجود هفت پدر علم ایران، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف نشان از ظرفیت توسعه‌ای در این استان است، گفت: متاسفانه با وجود این ثروت‌ها، از کمبودهایی هم رنج می‌بریم.

ملانوری با گلایه از وجود مشکلات خاص در بخش جاده‌ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: در حال حاضر از معادن استان هم بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود.

وی با بیان‌ اینکه در راستای مصوبات تیر سال گذشته، ۳۱ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد، گفت: در راستای طرح های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته که امید است نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود.

 

 

 

 

نماینده مردم قاینات و و زیرکوه:

بازگشایی پایانه مرزی یزدان رفع یکی از موانع تولید است

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست داریم که پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازگشایی و یکی از موانع تولید رفع شود.

سلمان اسحاقی نیز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، افزود: بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است و اگر قصد بر این باشد که حمایت و پشتیبانی کنیم از شما استدعا داریم از این موضوع حمایت کنید تا رفع یکی از موانع تولید محقق شود.

وی گفت: حرکت‌های مدبرانه استاندار خراسان جنوبی را درک می‌کنیم که در مسیری قرار گرفته‌اند تا بتوانند پایانه گمرک یزدان ما را بعد از ۱۶ سال بازگشایی کنند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز استانداری داریم که تمام وقت، جان، مال، زمان و آبرو خود را گذاشته تا بتواند تعهداتی که دولت نسبت به مردم در این خطه داشته را به سرانجام برساند.

وی افزود: امروز شما در جاده‌ای حرکت کردید که سالیان گذشته دوبانده نبود و با مجاهدت‌های استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان این جاده دوبانده‌سازی شد و امروز آرامش‌بخش روح و روان مردم است.

اسحاقی عنوان کرد: شما به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی هستید و به دلیل اینکه برخی طرح‌ها در زمره نظارت شماست اتفاقات مبارکی در استان به خصوص در زمینه راه و فولاد افتاده است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تربت جام، سنگان، خواف به دوغارون و افغانستان در حال اجراست گفت: استدعا داریم که راه‌آهن تربت جام – سنگان، حاجی‌آباد و یزدان طراحی شود چرا که با اجرای این موضوع قطعا این منطقه آبادتر خواهد شد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مسیر راه‌آهن اگر از سمت گمرک یزدان به روستاهای کلاته نظر افغانستان و بعد هرات برود، می‌تواند اتفاق مبارکی برای این شهرستان مرزی و منطقه باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان سهمیه‌ای شامل حال شهرستان زیرکوه شود.

اسحاقی با اشاره به اینکه کمبود و گرانی نهاده‌های دامی اتفاق ناگواری در استان است گفت: حمایت خود را از استاندار خراسان جنوبی و جهاد کشاورزی داشته باشید تا توزیع این نهاده‌ها در راستای حمایت از دامداران مرزنشین استان افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه آب با بحران جدی مواجه هستیم و امروز خبر خوشی از استاندار خراسان جنوبی درخصوص احیا و استقرار قرارگاه آب استان شنیدم که نشان می‌دهد از امروز مدبرانه در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد توسعه خاوران را استاندار خراسان جنوبی به محض ورود به استان راه‌اندازی کرد که باید قدردان ایشان باشید.

وی افزود: بروکراسی‌های اداری در صنعت، معادن و توسعه استان خراسان جنوبی دست و پاگیر شده است که باید رفع شود.

وی عنوان کرد: در زمینه ورزش برای ساخت سالن هزار و ۲۰۰ نفری استاندارد زیرکوه هم دستور بدهید تا احداث آن محقق شود.

اسحاقی با بیان اینکه احدات سالن ورزشی در روستاهای مرزی نقش مهمی در نگهداشت جمعیت دارد گفت: در این روزهای پایان دولت از شما خواهش دارم که در روستاهای پرجمعیت شهرستان زیرکوه نسبت به احداث زمین چمن مصنوعی با همکاری دهیاری‌ها دستور داده شود.

فرماندار زیرکوه هم در این نشست گفت: دو سوم جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان عشایر هستند.

محمدحسین عربشاهی افزود: شهرستان زیرکوه ظرفیت بالقوه‌ای در زمینه گردشگر ورزشی دارد و ارتفاعات و صعب العبوری شاسکوه در زمینه کوهنوردی و کویر همت آباد در زمینه پیست موتورسواری ظرفیت خوبی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان زیرکوه انجام شده است گفت: احداث سالن ورزشی در شهر حاجی‌آباد (مرکز شهرستان زیرکوه) با هفت هزار نفر جمعیت از نیازمندی‌ها است.

وی گفت: شهرستان زیرکوه ۲۶ هیات ورزشی فعال و ۸۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته دارد که نیازمند توجه ویژه در بخش ورزش است.

 

 

 

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

تردد در جاده های خراسان جنوبی ۹۱ درصد افزایش یافت

تردد در جاده های خراسان جنوبی ۹۱ درصد افزایش یافت

بیرجند-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افزایش ۹۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

اسداله جلال زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح نوروزی ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون با توجه به عدم وجود محدودیت ها مجموع تردد خودروهای شخصی در تمامی محورهای استان ۹۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

جلال زاده ادامه داد: از ۲۵ اسفند لغایت ۹ فرروردین ماه، بیش از ۲.۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

به گفته وی ۱۸ درصد از این مقدار را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از ۵۲۰ هزار تردد بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شیوع کرونا همزمان با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفرهای غیر ضروری به طور جدی خودداری شود.

 

 

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی:

بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود/خراسان جنوبی در رتبه اول ازدواج

بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود/خراسان جنوبی در رتبه اول ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در قالب یک برنامه عملیاتی اجرایی شود.

 حسن عزیزی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امید ما بر این است که در سال ۱۴۰۰ جوانان پیشتاز همه اقشار در افزایش مشارکت اجتماعی در خردادماه آینده باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از خواست‌های جوانان خراسان‌جنوبی قانونمند، اجرایی شدن و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان‌کرد: بی شک در حوزه تولید نیز نوک پیکان به سمت جوانان است که با شور جوانی و توانمندی‌های خود در این عرصه نیز نقش آفرین باشند.

عزیزی ادامه‌داد: از مجموع ۸۰۴ هزار جمعیت خراسان‌جنوبی تعداد ۲۵۰ هزار نفر جمعیت جوان هستند که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند.

وی افزود: نخستین موضوع و هدف در حوزه جوانان تعمیق بخشی به هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان است چرا که بدون توجه به این مسئله جوان نخواهد توانست نقش تأثیرگذار و مهم خود را در جامعه به درستی ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: موضوع توسعه مشارکت‌های نهاد مند اجتماعی جوانان نیز بسیار حائز اهمیت است تا جوانان نخبه و تحصیل کرده ما بتوانند در کنار هم در حوزه‌های مختلف چون آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

عزیزی افزود: خراسان‌جنوبی رتبه نخست ازدواج در کشور را دارد که این موضوع به اصالت و فرهنگ غنی خراسان‌جنوبی برمی‌گردد که به تشکیل خانواده به عنوان یک سنت حسنه نگاه می‌کنند.

مهدی زرگری، رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهارکرد: مجمع در چهارچوب انتخابات از بین نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد جوان انتخاب و در قالب یک مجموعه غیر دولتی و غیر سیاسی و با ماهیت غیر انتفاعی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی ۵۰ سمن داریم که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند، گفت: مجمع برای سال جاری برنامه‌هایی چون توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را دارد.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما در سمن‌ها جوانان‌های بسیار زیادی را جذب می‌کنیم ولی در پایداری و ماندگاری آنان موفقیت چندانی نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ سمن کسب و کار اجتماعی فعال دارند.

زرگری با بیان اینکه جوانان خراسان‌جنوبی رزمایش‌های اجتماعی مختلفی نیز داشته‌اند، بیان‌کرد: ما در مجمع خواست‌های جوانان را به گوش نمایندگان خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی رسانده‌ایم که مورد اقبال نیز واقع شده است.

 

برخورد کامیون با پژو ۴۰۵ یک کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت/۴

 

رئیس پلیس راه استان، گفت: برخورد کامیون با پژو ۴۰۵ در محور”بشرویه-طبس”یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “علیرضا رضایی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور “بشرویه-طبس” بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک کامیون با سواری پژو ۴۰۵ برخورد کرده است که بر اثر این حادثه یک نفر از سرنشینان سواری پژو جان خود را از دست داده است و راننده به همراه ۲ نفر سرنشین دیگر مصدوم شدند که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این که علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه عدم توجه کافی راننده پژو به جلو تشخیص داده شده است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.$

دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۱۰۱ کیلوگرم تریاک در”بیرجند”/۴

 

جانشین انتظامی استان از کشف ۱۰۱ کیلوگرم تریاک در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی “علی آباد” شهرستان “بیرجند” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از وانت نیسان ۱۰۱ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در”سربیشه”/۴

 

جانشین انتظامی استان از کشف ۱۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در شهرستان “سربیشه” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “حسن شجاعی نشب” اظهار داشت: مأموران انتظامی “سربیشه” هنگام گشت زنی در محور های فرعی این شهرستان به یک وانت مزدا که بدون راننده و سرنشین رها شده بود، مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو را شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از وانت مزدا ۱۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود، کشف شد.

جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

کشف محموله قاچاق پستی در خراسان جنوبی/۴

 

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل مرسوله های پستی انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ ستاد”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح منطقه ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اخباری مبنی بر انتقال محموله های پستی قاچاق در محور های مواصلاتی”زاهدان به بیرجند” دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور های مواصلاتی در مبادی شهرستان بیرجند به یک کامیون پستی مشکوک شدند که خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون انواع کالای قاچاق کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

سرهنگ بخشی تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ بخشی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می شود، بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله ای در این حوزه همواره یکی از اولویت های مهم پلیس به شمار می رود.

فرماندار بیرجند خبر داد؛/۲-۳
آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۸ روستای بیرجند از ابتدای سال ۱۴۰۰
ناصری با بیان اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۸ روستای بیرجند از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، گفت: این پروژه ها تا هفته دولت امسال به بهره برداری خواهند رسید و در این صورت ۹۸ درصد از روستاهای بیرجند از نعمت گاز برخوردار می شوند.

«علی ناصری» در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به شعار سال و علی رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد اتفاقات خوبی در واحدهای اقتصادی شهرستان بیرجند بودیم.

فرماندار بیرجند به بحث معوقات کارگری اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ کارگر در ۱۶ واحد صنفی و صنعتی فعالیت می کردند و این افراد ۱۶ میلیارد تومان حقوق معوقه مطالبه داشتند و سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان این معوقات پرداخت شد.

وی در خصوص تسهیلات کرونا بیان کرد: بیرجند در این زمینه نسبت به سایر شهرستان ها بیشترین جذب تسهیلات را داشت و ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال گذشته تسهیلات کرونا به ۶۹۹ واحد مختلف صنفی و صنعتی پرداخت شد.

ناصری با اشاره به حوزه اشتغال گفت: سال گذشته به خاطر مشکلات مختلف در این حوزه به هدف معین شده نرسیدیم و یک هزار و ۲۲۱ طرح در بیرجند به نتیجه رسید و یک هزار و ۳۳۷ نفر شغل جدید داشتند و ۱۲۱ میلیارد تومان از تمامی منابع به این موضوع پرداخت شد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه سال ۹۹ اعتبارات عمرانی بیرجند کمتر از سال ۹۸ بود، افزود: در سال ۹۸ حدود ۶۸ و نیم میلیارد تومان توزیع شد اما در سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان برای پروژه های مختلف عمرانی در بیرجند توزیع شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای برخی از اولویت های شهر بیرجند باید از سر جمع بودجه استان برداشته شود و یکی از اشکالات قانونی این است که برای فرمانداری ها هیچ اعتبار فرهنگی در نظر گرفته نمی شود.

فرماندار بیرجند در خصوص انتخابات نیز بیان کرد: ۱۱۰ نفر در بحث رقابت انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستای بیرجند حضور دارند.

وی در پایان به بحث گازرسانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۷ روستا گازرسانی شد و ۹۵ درصد از روستاهای بیرجند از نعمت گاز برخوردار شدند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۸ روستای بیرجند آغاز شده است و تا هفته دولت این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

آمار مبتلایان، همچنان صعودی

شناسایی ۷۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴۷ شناسایی ۷۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبیآزمایش کرونا در استان گرفته شد که ۷۹ بیمار جدید کرونایی شامل ۱۵ بیمار بستری و ۶۴ بیمار با نمونه گیری سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: ۳۰ مورد از بیماران جدید شناسایی شده در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۰ نفر سربیشه، ۱۰ نفر قاین، ۹ نفرفردوس، ۵ نفر بشرویه، ۵ نفر زیرکوه، ۳ نفر سرایان، ۳ نفر طبس، ۲ نفر درمیان، یک نفر خوسف و یک نفر مربوط به شهرستان نهبندان است.
وی گفت: هم اکنون نیز ۱۶۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند که ۶۱ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و ۱۲ نفر از این بیماران کرونایی در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند.
حال یک نفر از بیماران کرونایی بستری در آی سی یو، وخیم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد افزود: آخرین آمار فوتی‌های کرونا در استان ۷۶۸ نفر است.
تا کنون در خراسان جنوبی، ۱۶ هزار و ۴۵۹ بیمار کرونایی شناسایی شده اند.

 

 

آموزش در تمامی مدارس شهر بیرجند غیرحضوری است۲-۳

آموزش در تمامی مدارس شهر بیرجند غیرحضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس اطلاعیه ستاد استانی مقابله با کرونا آموزش در تمامی مدارس شهر بیرجند و شهرک‌های اقماری به صورت غیرحضوری و مدارس روستایی زیر ۵۰ نفر این شهر حضوری خواهد بود.

محمدعلی واقعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان که بیرجند در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفت، علاوه بر مدارس این شهر در شهرک‌های حاجی‌آباد، امیرآباد، چهکند و دستگرد نیز آموزش دانش‌آموزان از فردا (۱۴ فروردین) به صورت غیرحضوری است.

وی تصریح کرد: آموزش در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس عملی هنرستان‌ها و مدارس زیر ۵۰ نفر در سطح استان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هرگونه تغییر در این برنامه فقط توسط اداره کل آموزش و پرورش از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: در این مدت حضور کادر اجرایی مدارس استان برای هماهنگی و پاسخگویی به دانش‌آموزان و اولیای آنان الزامی است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۹ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر)، یک شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و سربیشه نیز زرد رنگ شد.

در حال حاضر ۹ شهرستان استان شامل طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس، زیرکوه و سربیشه در وضعیت زرد و خوسف تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است.

آموزش در تمامی مدارس بیرجند از ۹ اسفند سال گذشته با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا غیرحضوری شد.

 

 

قول مساعد معاون وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل استخر سرپوشیده خوسف/۲

تقی زاده در بازدید از پروژه استخر سرپوشیده شهر خوسف برای تکمیل این استخر تا چهار ماه آینده قول مساعد داد.

ساخت استخر سرپوشیده شهر خوسف از سال ۱۳۹۰ شروع شده و تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که برای تکمیل آن حدود ۳ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

استخر سرپوشیده شهر خوسف هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

سهم ناچیز خراسان‌جنوبی از صادرات/کمبود نیرو در مرز ماهیرود/-۵-۷

سهم ناچیز خراسان‌جنوبی از صادرات/کمبود نیرو در مرز ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سهم کالاهای تولیدی خراسان‌جنوبی از صادرات مرز ماهیرود ناچیز است، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات گمرک در مرز است.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار کرد: یکی از مسائلی که به رونق تولید کمک می‌کند توجه به صادرات و بازارهای صادراتی است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر ما موانع در مسیر صادرات را رفع کنیم به افزایش تولید در کشور کمک کرده‌ایم، بیان‌کرد: متأسفانه در حال حاضر از میزان کالاهایی که از گمرک ماهیرود صادر می‌شود، بخش ناچیزی سهم کالاهای تولیدی خراسان‌جنوبی است.

رحیمی‌زاده ادامه‌داد: به عنوان مثال اگر ما ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از مرز ماهیرود داریم تنها ۲۰۰ یا ۱۵۰ میلیون دلار سهم کالاهای تولیدی استان است که این رقم را باید افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما امکاناتی چون انبار، سایت و … را برای کالاهای تولیدکنندگان در اختیار آنان قرار می‌دهیم، افزود: یکی از مشکلات ما در گمرک و مرز ماهیرود موضوع کمبود نیروی انسانی است که در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه به دلایل عدیده و از جمله سختی کار افراد کمتری تمایل به فعالیت در مناطق محروم دارند و تلاش ما بر این است که نیروی انسانی را از همین خراسان بزرگ تأمین کنیم تا به محل زندگی خود نزدیک باشند.

افزایش صادرات به ثبات قیمت ارز بستگی دارد

رحیمی زاده با اشاره به اینکه روند تبادل کالا و رفت و آمد در مرز در ایام نوروز تا کنون بدون هیچ گونه مشکلی صورت گرفته است، بیان‌کرد: افزایش و یا کاهش تبادل کالا و صادرات در مرز ماهیرود به ثبات قیمت ارز و دلار بستگی دارد.

وی گفت: اگر قیمت ارز ثبات داشته و شاهد نوسانات غیر معمول نباشیم می‌توان پیش بینی کرد که صادرات از مرز ماهیرود در سال جاری افزایش خواهد داشت.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اما اگر شاهد نوسانات قیمت ارز و ایجاد مانع در مسیر صادرکنندگان باشیم بی شک بازارهای هدف را به رقبا باخته‌ایم.

رحیمی زاده گفت: متأسفانه علی رغم اینکه در کشور ما هزینه انرژی به نسبت پایین است اما هزینه تمام شده تولید در کشور ما بالا است که این مسئله در صادرات نیز تأثیر خود را می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه جدی به موضوع بازارهای هدف صادراتی داشته باشیم، اظهار کرد: بازار کشورهای آسیای میانه بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در اختیار کشور ما بود ولی کم کم آن بازارها را از دست دادیم.

خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به بیرجند را ندارند/۴-۳

خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به بیرجند را ندارند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام رنگ‌بندی جدید و وضعیت نارنجی بیرجند، خودروهای با پلاک غیربومی حق ورود به مرکز استان را ندارند و خودروهای با پلاک بومی هم نباید خارج شوند.

سرهنگ علیرضا عباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت در ارتباط با خودروهای عمومی و حمل بار صدق نمی‌کند.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد تخلف از مقررات اعمال شده برای مناطق نارنجی (پرخطر) رانندگان وسایل نقلیه ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین ورود به تمامی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان در روز ۱۳ فروردین ممنوع است و خودروهایی که در این مکان‌ها توقف داشته باشند در صورت ممانعت از توجیه اعمال قانون و حتی توقیف خواهند شد.

وی از کاهش چشمگیر ترددها در روز جاری خبر داد و افزود: مردم استان تاکنون همراهی لازم را با اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا داشته‌اند و امیدواریم برای کاهش انتشار ویروس کرونا این همراهی ادامه یابد.

سرهنگ عباسی گفت: روستاهای گردشگری و تفرجگاه‌های استان توسط بسیج محلات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مدیریت و از ورود خودروها توسط پلیس به این مکان‌ها جلوگیری می‌شود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۹ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر)، یک شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و سربیشه نیز زرد رنگ شد.

در حال حاضر ۹ شهرستان استان شامل طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس، زیرکوه و سربیشه در وضعیت زرد و خوسف تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است که در صورت تداوم روند موجود احتمال تغییر رنگ شهرستان‌ها وجود دارد.

آمارها نشان از افزایش موارد کرونا مثبت سرپایی و بستری در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند دارد به طوری که موارد بستری نسبت به روز اول فروردین ماه ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش در موارد بستری ۷۳ درصد بوده است.

 

 

با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان

بهره برداری از زمین چمن شهر ماژان خوسف/۷-۲

زمین چمن مصنوعی ماژان خوسف با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

این زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۵۰۰متر مربع و با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان ساخته شده است که با حضور تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه های استان مطرح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ۳ چاپخانه امروز خراسان جنوبی، گلرو و مینای سرخ شرق بازدید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این بازدید که به منظور ارزیابی وضعیت چاپخانه‌های استان و آگاهی از دغدغه ها و مشکلات این صنعت انجام گرفت، ناصر نبی زاده عنوان کرد: صنعت چاپ حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه برعهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کند میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر نیز چاپخانه‌های استان با تجهیزات و امکانات به روز، با ظرفیت بالا و کیفیت محصولات چاپی عالی، همتراز و همسطح با سایر استان‌ها فعالیت دارند و همزمان با شصت سالگی این صنعت در استان بزرگترین ماشین چاپ رول ۱۰ رنگ در جنوب شرق کشور با ظرفیت ۳۵ هزار برگ در یکی از چاپخانه‌های استان شروع به فعالیت کرد.

نبی زاده اظهار داشت: چاپخانه‌های استان در زمینه‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و با انواع مختلف چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو و روتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص در استان فعالیت دارند.به گفته وی امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست و این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده ای با هنر و فرهنگ دارد و این امر اهمیت آن را دوچندان می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه ۲۹ چاپخانه در مرکز استان (بیرجند) مشغول به کار هستند افزود: در فردوس و طبس هر کدام ۹ چاپخانه،  قاین چهار چاپخانه و در شهرهای نهبندان، سرایان و سربیشه هر کدام ۲ چاپخانه و در شهرهای درمیان، بشرویه و خوسف هر کدام یک چاپخانه فعال هستند و در زیرکوه یک چاپخانه در مرحله راه‌اندازی است.

نبی زاده خاطرنشان کرد: اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی داخلی، سفارش‌های چاپی زیادی از استان‌های همجوار به خصوص سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان شمالی دارند و بسیاری از کارهای چاپی استان از طریق گمرک مشهد به کشور افغانستان صادر می‌شود.

شایان ذکر است این بازدید قرار بود در روز صنعت چاپ انجام گیرد اما به دلیل محدودیت های بیماری کرونا به تعویق افتاد.

 

 

 

کشف ۲۱۵ کیلو مواد مخدر در خانه روستایی/۴

مأموران انتظامی خراسان جنوبی، با دستگیری ۳ سوداگر مرگ ۲۱۵ کیلوگرم مواد مخدر را از یک خانه روستایی در نهبندان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جانشین انتظامی استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان در بازرسی از منزلی در یکی از روستا‌های این شهرستان ۲۱۵ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص ۳ متهم دستگیر کردند.
سرهنگ شجاعی نسب افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان اخباری دریافت کردند که سوداگران مرگ با دپوی محموله‌ای از مواد افیونی در یکی از روستا‌های این شهرستان قصد دارند این محموله را با ۲ سواری پژو به شهر‌های مرکزی کشور منتقل کنند که موضوع پیگیری شد.
وی گفت: مأموران با اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر را در یکی از روستا‌های کویری شهرستان نهبندان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آن ۷ کیسه مواد مخدر حاوی ۲۱۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

پیام تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی

    
پیام تبریک نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌وکارها، محیطهای درسی، اجتماعات دینی، ورزش و سفرها را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.
رهبر انقلاب اسلامی، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.
ایشان سال ۹۹ را در عین حال سال بروز توانایی‌های ملت ایران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنین در مقابله با فشار حداکثری دشمن توصیف کردند و گفتند: ملت عزیز ما از مجموعه‌های درمانی و بهداشتی، تا محققان و دانشمندان، گروههای جهادی و خدمتگزار و آحاد مردم با وجود تحریم و مسدود بودن راههای استفاده از امکانات خارج از کشور، توانایی و تجربه بزرگی از خود برای مدیریت این حادثه تلخ نشان دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شکست کشاندن فشار حداکثری دشمن را درخشش دیگری از توانایی‌های ملی در سال ۹۹ برشمردند و افزودند: دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکا درصدد به زانو درآوردن ملت ایران بودند. البته ما می‌دانستیم که ملت می‌ایستد و آنها شکست می‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها و رفقای اروپایی‌شان، فشار حداکثری شکست خورده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به ارزیابی میزان تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید پرداختند و گفتند: بر اساس گزارشهای متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت.
رهبر انقلاب افزودند: البته این میزان جهش در حدّ انتظار نیست چراکه با وجود تحقق در کارهای زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی‌که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به‌وجود آورد.
ایشان شعار جهش تولید را یک شعار کاملاً انقلابی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد مشوّق‌هایی از جمله مشوّق‌های سرمایه‌گذاری را لازمه جهش تولید خواندند و افزودند: اوضاع کسب‌وکار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود.
ایشان مشوق‌های اندک در بخش تولید و همچنین بالاتر بودن شاخص هزینه تولید کننده از هزینه مصرف‌کننده در برخی سالها را مانع پیشرفت تولید دانستند و گفتند: حرکت انقلابیِ جهش تولید در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و این حرکت باید در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز یک قرن جدید است، ادامه پیدا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، سالی حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر این، در سال ۹۹ جهش تولید حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.
ایشان افزودند: چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بر این اساس شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است که در خصوص آن و همچنین درباره انتخابات در سخنرانی روز اول سال مطالبی بیان خواهد شد.

آغاز توزیع اینترنتی روغن جامد در خراسان جنوبی/۳-۲

توزیع اینترنتی روغن جامد در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: عرضه روغن جامد با توجه به شرایط کنونی از طریق فروشگاه اینترنتی هایپر آنلاین به نشانی http://hyperonline۷۲۴.ir در مرکز استان صورت می‌گیرد.

جویبان افزود: روغن جامد در حلب‌های ۴.۵ کیلوگرمی و ۵ کیلوگرمی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت مصوب تعیین شده برای مصرف کنندگان گفت: روغن جامد ۴.۵ کیلوگرمی با قیمت مصرف کننده ۶۲ هزار تومان و روغن جامد ۵ کیلوگرمی با قیمت مصرف کننده ۷۰ هزار تومان تنها به صورت فروش اینترنتی عرضه می‌شود.

خراسان جنوبی

تأکید استاندار بر تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور/۳

استاندار خراسان جنوبی بر تلاش مسئولان ، مردم و رسانه برای برگزاری اتنتخاباتی هر چه پرشور‌تر تأکید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آقای ملانوری در همایش فرمانداران استان، انتخابات را یک حماسه سیاسی بزرگ دانست و با اشاره به چهار محور اصلی سلامت ، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات گفت: دو اصل امنیت و سلامت انتخابات به طور مستقیم به عهده ما به عنوان مجریان انتخابات است و در بحث رقابت و مشارکت نیز می‌توانیم با مدیریت درست، تأثیرگذار باشیم.
وی با تأکید بر رعایت اصل بیطرفی توسط مجریان انتخابات در برگزاری انتخاباتی سالم و امن افزود: در انتخابات اسفند ۹۸ هیچ کدام از همکاران ما درگیر مراجع قضایی نشده اند که این نشان دهنده اهتمام همه در رعایت قانون است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: منافع نظام در برپایی انتخاباتی سالم، با مشارکت بالای مردم، و رقابت جدی، شکل گیری شورا‌ها در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها و انتخاب رئیس جمهوری مقتدر با رأی حداکثری است.
آقای ملانوری درخصوص تکلیف مسئولان در جریان انتخابات افزود: فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران باید تریبون دار نظام باشند و برای ایجاد نشاط سیاسی در برگزاری انتخاباتی باشکوه اقدام کنند.
وی، یکی از مهمترین راه‌های ایجاد نشاط سیاسی، را روشنگری و آگاه سازی مردم از اقدامات و برنامه‌ها دانست و گفت: در شرایط فعلی که دشمن به دنبال بی اعتمادسازی است باید با اطلاع رسانی درست، مردم را در جریان اقدامات انجام شده قرار دهیم تا فرصت سمپاشی را از دشمنان بگیریم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: این نکته را باید مدنظر داشته باشیم که همه در اردوگاهی مشغول خدمت هستیم که فرماندهی آن را رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عهده دارند و تدوام حرکت رو به رشد این اردوگاه ، دست ماست و کسانی که با اشاعه اخبار نادرست ، سبب یأس و ناامیدی می‌شوند نیز باید بدانند که خارجِ این اردوگاه نیستند.
آقای ملانوری گفت: دولت که باید بر اساس اهداف نظام شکل بگیرد، با رأی بالای مردم است که قدرت می‌گیرد و توانایی و اقتدار دارد.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها هم باید در زمینه نشاط بخشی به جامعه کمک کنند تا انتخاباتی پرشور و باشکوه و توأم با نشاط برگزار شود.
جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!/
کمبود و یا کیمیا شدن روغن خوراکی در کشور، استان و شهرستان خوسف سبب تشکیل صفوفی از مردم در سایه کرونا شده است، این صفوف در هم تنیده و چسبیده جدالی بر سر دریافت یک قوطی حلبی روغن به وجود است که اگر نظارتی صورت نگیرد سبب اوج گیری مجدد کرونا خواهد شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: کمبود و یا کیمیا شدن روغن خوراکی در کشور، استان و شهرستان خوسف سبب تشکیل صفوفی از مردم در سایه کرونا شده است، این صفوف در هم تنیده و چسبیده جدالی بر سر دریافت یک قوطی حلبی روغن به وجود است که اگر نظارتی صورت نگیرد سبب اوج گیری مجدد کرونا خواهد شد.

مردم شهرستان خوسف (۱۰ فروردین) در صفوف بهم چسبیده و در هم تنیده از ساعات اولیه صبح برای دریافت روغن نباتی بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در انتظار دریافت یک حلب روغن نباتی بودند.

گزارشات میدانی خبرنگار شبستان حاکی از آن است که مردم اعتراض داشتند که چرا توزیع باید توسط خودرو آن هم در خیابان های شلوغ شهر توزیع شود، اینکه شماره کد ملی افراد ثبت نمی شود، دلیل تجمع شده است، چرا که برخی خانواده ها دو یا سه بار هم روغن تحویل گرفته اند یا افرادی از روستاها و شهرهای مختلف در این صف حضور دارند.

خانمی که بدون ماسک در صف روغن ایستاده است به خبرنگار شبستان می گوید: بدون ماسک نمی توانم نفس بکشم، کرونایی نیست! از صبح در صف دریافت روغن ایستاده ام اما چون مردم از روستاهای اطراف برای دریافت روغن آمده اند تجمع شده است.

وی با گلایه از نحوه توزیع روغن جامد در شهرستان خوسف می گوید: سهمیه روغن روستاها باید در محل روستا و توسط دهیاری و یا شرکت های تعاونی توزیع می شد، اما این روش توزیع درست نیست.

پیرمرد و پیرزنی هم در انتهای صف روغن ایستاده اند به خبرنگار شبستان می گویند: برای یک روغن مردم را بیچاره کرده اند، اسمم را نوشته اند اما از کرونا می ترسیم و عقب تر ایستاده ایم، اما بیزاریم و روغنی نمی خواهیم و عازم خانه شدند.

بصیرانی مقدم با اعتراض اینکه چرا روغن مورد نیاز روستائیان را تحویل شرکت تعاونی نمی دهند، عنوان می کند: مردم از ساعت ۶ صبح صف تحویل روغن تشکیل داده اند، مسئولین برنامه درستی برای توزیع نچیده اند؛ چراکه افراد چندین بار روغن می گیرند من شاهدم که دو نفر دو بار روغن گرفته است.

وی ادامه می دهد: یکی نیست به تعزیرات زنگ بزند تا نظارت کنند، سهمیه روغن خوسف اگر به درستی توزیع می شد مردم راضی بودند اما این روش توزیع درستی نیست و بیشتر سبب نارضایتی می شود، معلوم نیست چقدر روغن توزیع و یا انبار می شود.

بصیرانی مقدم با اعتراض شدید بیان می کند: مردم بیکار نیستند که هر روز در صف توزیع کالاهای اساسی ساعت ها منتظر شوند، دولت باید با توجه به شیوع بیماری کرونا به فکر مردم باشد نه اسباب زحمت مردم را ایجاد کند.

وی می گوید: باید شماره کارت ملی افراد ثبت شود تا هر فردی دو بار روغن دریافت نکند، در این محل کارت ملی دریافت می شود اما جایی ثبت نمی شود به همین دلیل افرادی هستند که برای بار دوم و یا سوم مراجعه می کنند.

فرد دیگری که برای تحویل روغن در جمع حاضر بود به خبرنگار شبستان می گوید: در سه فروشگاه خوسف سه روز روغن به شیوه نادرستی توزیع می شود، ادارهع صنعت و معدن باید برنامه ریزی کند و با به کار گیری دو نفر نیرو، از تجمع و ازدحام افراد جلوگیری کند تا مردم هم راحت تر به هدف خودشان برسند.

یک خانم روستایی هم که برای تحویل روغن آمده بود، بیان می کند: توزیع روغن باید در روستاها هم انجام شود نه اینکه در شهر که همه امکانات فراهم است، من از راه دور برای دریافت یک حلب روغن آمده ام اما با این ازدحام فکر نمی کنم روغنی به من برسد، هیچ جای ایران اینگونه روغن توزیع نمی کنند.

توزیع ۴ هزار حلب روغن نباتی در خوسف

«علیرضا اکبری» رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف که برای بازدید از تجمع در جمع مردم حضور و سعی در ایجاد نظم و صف و ایجاد فاصله اجتماعی داشت به خبرنگار شبستان می گوید: سه روز است که روغن های ۴.۵ کیلویی و پنج کیلوگرم توزیع می کنیم؛ برای روستاهایی همانند قلعه زری، ماژان، خور روغن فرستاده ایم اما حجم جمعیت زیاد شده  چراکه روستائیان هم در صف هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف با بیان اینکه برای جلوگیری از تجمع مردم چهار مرکز عرضه روغن در شهر خوسف در نظر گرفته شده است، می افزاید: بر اساس آمار جمعیتی شهرستان، ۱۹ تن و ۱۴۰ کیلوگرم روغن (حدود ۴ هزار حلب روغن) در حال توزیع است.

اکبری با بیان اینکه روغن جامد روغن مناسبی برای مصرف خانوارها نیست،  عنوان می کند: اما مردم استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف علاقه مند به مصرف روغن جامد  هستند که در سایه کمبودها مشکلاتی ایجاد شده، همچنین می توان گفت روغن مایع هم نسبتا در شهرستان موجود است.

مردم برای تحویل روغن همراهی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند

«محمدعلی آخوندی»، فرماندار خوسف هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص تجمع مردم در صف های روغن نباتی اظهار می کند: من بازدیدی از محل تجمع مردم برای تحویل روغن داشته ام و فوری با رئیس صنعت و معدن خوسف تماس گرفتم تا مردم فاصله ها را رعایت کنند و ماسک توزیع شود، اما چون جمعیت عظیمی جمع شده اند مدیریت کار را سخت کرده است؛ همچنین مردم هم همراهی نمی کنند.

فرماندار خوسف در پاسخ به این سوال که چرا توزیع روغن توسط خودرو انجام می شود، بیان می کند: پیش از این توزیع درب مغازه انجام می شد و همین مشکل وجود داشت اما این بد است که مردم حتی ماسک استفاده نمی کنند، طبق قانون ما اجازه نداریم به کسی که ماسک نزده خدمات ارائه کنیم باید دستگاه های نظارتی بیشتر نظارت داشته باشند.

آخوندی تصریح می کند: دو برابر سهمیه روغن جذب شده و بیشتر از سهمیه روغن توزیع می شود، اما مردم علاقه مند به مصرف توزیع روغن جامد هستند و اینکه مردم هم رعایت نمی کنند بر مشکل افزوده است.

گفتنی است شهرستان خوسف در وضعیت آبی کرونا است که با تشکیل و تجمع زیاد مردم در  صف های مرغ و روغن باید منتظر اوج گیری کرونا باشیم.

پیشنهاد می شود با توجه به علاقه مندی مردم خراسان جنوبی به مصرف روغن جامد سهمیه بیشتری به این استان تعلق گیرد، همچنین برای جلوگیری از تجمع مردم باید توزیع روغن با اطلاع رسانی دقیق قبلی، از طریق چندین فروشگاه سطح شهر و با ارائه کارت ملی صورت می گرفت و یا اینکه عاملین توزیع می توانستند روغن را در روستا هم توزیع کنند تا روستائیان برای دریافت یک حلب روغن در صف های طویل روغن تجمع نکنند.

 توزیع اقلام اساسی بهتر بود قبل از ایام عید نیز انجام می شد تا شاهد وجود افرادی از شهرهای مختلف در صف روغن شهرستان نبودیم.

 

 

فرماندار نهبندان:
مرکز جامع سلامت بخش سرداران نهبندان، آماده بهره برداری است./۲

بیکی گفت: مرکز جامع سلامت بخش سرداران نهبندان طی اردیبهشت ماه سال جاری آماده بهره برداری است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ «مجید بیکی» فرماندار نهبندان به همراه «مصطفی نخعی» نماینده مردم شهرستان های نهنبدان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از بخش سرداران و روستای دهک نهبندان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار گرفتند.
فرماندار نهبندان در این جلسه با بیان اینکه در دهه ٩٠ بر موضوع اقتصاد، تولید و خودکفایی با توجه به پتانسیل های درونی از سوری رهبری تأکید فراوان شده است، گفت: تولید به عنوان رکن اساسی در خودکفایی کشور مورد نظر است، در بخش پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مجلس و دولت باید جهادی پای کار باشند تا شعار سال محقق شود.

به میمنت سالروز میلاد امام زمان(عج) رقم خورد:
آزاد سازی ۳۳ زندانی جرایم غیر عمد با مساعدت استاندار خراسان جنوبی/۲

با مساعدت استاندار خراسان جنوبی، ۳۳ زندانی جرایم غیر عمد استان راهی منزل شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ با تأمین اعتبار لازم توسط استاندار ، مقدمات آزادسازی ۳۳ زندانی جرایم غیر عمد استان در آستانه شب میلاد امام زمان(عج) فراهم گشت.
به استناد گزارش اداره کل زندان ها و ستاد دیه استان، مجموع بدهی این ۳۳ نفر ۳۰۰ میلیون تومان می باشد.
با مساعدت استاندار مبنی بر تأمین این اعتبار، از صبح امروز ۱۶ نفر از این زندانیان به آغوش خانواده برگشته اند و مابقی افراد به زودی با تکمیل پرونده و طی مراحل قانونی از بند رهایی می یابند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
شعار سال، معیار سنجش عملکرد ماست/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار سال، معیار سنجش عملکرد ما به عنوان کارگزاران نظام می باشد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در دیدار معاونین، مدیران کل ستادی و مشاورین، ضمن قدردانی از زحمات همه در سال گذشته، تقارن آغاز سال با ایام شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد خیرات و برکات این ماه شامل حال همه شود.
وی به تدبیر رهبر معظم انقلاب در تعیین شعارهای سال اشاره کرد و تصریح نمود: این شعارها و عناوین با توجه به نیازها و دغدغه های جامعه تعیین می شوند و در حقیقت خلاصه انتظارات مردم از دستگاه های اجرایی می باشند.
به گفته وی؛ عناوین سال، روشن کننده مسیری هستند که کشور را به سمت توسعه و تعالی پیش می برند.
استاندار از شعار سال به عنوان خط کشی یاد کرد که معیار سنجش عملکرد کارگزاران نظام است.
ملانوری ادامه داد: ملاک عمل ما در همه زمینه های کشاورزی، صنعت، معدن، اشتغال، فرهنگ، آموزش، امنیت، سیاست و …همین عنوان سال می باشد.
وی با اشاره به شعار”تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” که برای امسال تعیین شده، گفت: تولید فقط مربوط به حوزه صنعت و معدن نیست بلکه همه افرادی که در حوزه های فرهنگی، تعلیم و تربیت، سیاست و … محصولی خلق می کنند، در حال تولید می باشند و به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند.
استاندار به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: خود انتخابات هم محصول تولید می کند، انتخاب افرادی به عنوان نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا که به مدت ۴ سال در زمینه عمران شهری و روستایی فعالیت می کنند و تعیین رئیس جمهور به عنوان بزرگترین مدیر اجرایی کشور، مهمترین محصولات انتخابات امسال می باشد.
ملانوری تأکید کرد: ما به عنوان مدیران ارشد استان و نمایندگان عالی دولت مکلف هستیم که با برنامه ریزی دقیق و کامل، خط و مشی ها را در راستای تحقق شعار سال به درستی ترسیم کنیم و بر عملکرد سایر حوزه ها درخصوص اجرای برنامه ها، نظارت داشته باشیم.
وی با تأکید بر این که ما نباید هیچ مسئله ای را کوچک بپنداریم، اظهار داشت: ما باید در راستای مسئولیت اجتماعی که به عهده داریم به همه مسایل نگاه ویژه ای داشته باشیم و هیچ چیزی نباید از دید ما دور بماند.
به گفته وی؛ “تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” ملزوماتی دارد که با نگاه تک محوری به نتیجه نمی رسد، بلکه هم افزایی و همراهی همه حوزه ها را می طلبد.
استاندار با اشاره به شعار “دولت محلی، مدیریت بومی” که در بدو ورود به استان مطرح کرده بود، گفت: بهترین راهکار و نسخه حل مشکلات ما در استان پهناور خراسان جنوبی با وجود اعتبارات اندک و نیازهای فراوان، همین دولت محلی و مدیریت بومی است، ما باید در چارچوب قانون، بخشنامه ها را بومی کنیم .
ملانوری تأکید کرد: مدیران باید از قالب بخشنامه ای صرف خارج شوند و با ابتکار و نوآوری به حل مشکلات استان بپردازند.
وی راه اندازی ستاد توسعه خاوران را نمونه ای ابتکاری خواند که با استفاده از ظرفیت های استان برای رفع مشکلات راهکارهایی را ارائه می نماید.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بانگیزه، خلاق، مبتکر و نوآور، بهترین ظرفیت برای پیشرفت و تعالی سازمانی است.
ملانوری تأکید نمود: باید ضمن تلاش برای تأمین رفاه همکاران، از فرصت حضور نیروی انسانی بهترین استفاده را ببریم.
شایان ذکر است؛ در این نشست حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به نیابت از معاونین استاندار، اکبری راد مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری به نیابت از مدیران کل ستادی استانداری وفاضلی فر به نیابت از مشاورین استاندار از اهتمام ویژه ملانوری در توسعه و پیشرفت استان و نگاه توسعه گرای وی تشکر کردند.

 

 

 

روند بستری بیماران کرونایی در بیرجند صعودی است/۳

روند بستری بیماران کرونایی در بیرجند صعودی است

پس از اعلام وضعیت نارنجی در شهرستان بیرجند آمارها حکایت از این دارد که روند بستری بیماران تنفسی و کرونایی در مرکز استان همچنان صعودی است.

به گزارش ایرنا چند روز از تغییر وضعیت بیرجند از زرد (متوسط خطر) به نارنجی (پرخطر) می‌گذرد و روز گذشته نیز از ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی که اعلام شد، ۳۲ نفر مربوط به این شهرستان بود.

رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا در مرکز استان است، از افزایش چهار برابری بیماران بستری کرونا خبر داد.

علیرضا محمودی راد گفت: زمستان سال گذشته تعداد بیماران و پیک سوم کرونا کاهش پیدا کرد و به لطف خدا توانستیم با همکاری مردم و همیاری کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموعه خودمان را بازیابی کنیم.

وی افزود: توانستیم بخش‌ها را کوچک کنیم به نحوی که با کاهش تعداد بیماران، بعضی از بخش‌ها بسته شد و آی سی یو از ۲۵ بیمار به ۲ بیمار و بخش‌های بستری از ۱۴۰ بیمار به ۲۰ بیمار کاهش پیدا کرد ولی متاسفانه بعد از فروردین امسال تعداد بیماران به ویژه بیماران بستری آی سی یو در حال افزایش است.

رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: تعداد بیماران بخش کرونا از ۲۰ بیمار به ۸۰ بیمار افزایش پیدا کرده که رشد چهار برابری در بیماران کرونایی است و در این راستا مجبور شدیم تعداد کادر پرستاری، خدماتی و کادر کمکی خود را در ۲ روز گذشته افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات را به بیماران بستری ارائه دهیم.

وی گفت: متاسفانه با توجه به شرایط، احتمال افزایش بیماران سرپایی و بستری وجود دارد و احتمالا وارد پیک چهارم می‌شویم.

محمودی راد افزود: لذا از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از حضور در تجمعات بخصوص فضاهای سر بسته و بدون تهویه خودداری کنند، رفت و آمدهای خانوادگی را به حداقل برسانند بخصوص در ۱۳ فروردین حتی الامکان سعی کنند از حضور در تجمعات خودداری شود و استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا بتوانیم از ورود به پیک چهارم کرونا جلوگیری کنیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۹ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر)، یک شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و سربیشه نیز زرد رنگ شد.

در حال حاضر ۹ شهرستان استان شامل طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس، زیرکوه و سربیشه در وضعیت زرد و خوسف تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است که در صورت تداوم روند موجود احتمال تغییر رنگ شهرستان‌ها وجود دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: هرگونه دورهمی، تجمع و ورود به تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت (۱۳ فروردین) ممنوع است و تمامی تفرجگاه‌های حاشیه شهر توسط پلیس کنترل خواهد شد.

سرهنگ علیرضا عباسی گفت: با توجه به نارنجی شدن بیرجند، خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهر و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به آن ممنوع است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت.

 

 

 

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس؛
مشکلات شهر بیرجند به صورت تخصصی شناسایی شود/۲
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: در شهر بیرجند مشکلات متعدد و انباشته شده فراوانی وجود دارد که باید مسئولان بخش های مختلف با هم افزایی این مشکلات را به صورت تخصصی شناسایی کنند.

«حسین خسروی اسفزار» در دیدار با فرماندار بیرجند اظهار داشت: در حد توان خود پیگیری های بسیاری در خصوص بحث ادغام دانشگاه صنعتی و دولتی بیرجند انجام داده ایم.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: در این خصوص تذکراتی کتبی به وزیر در مجلس داده شد و به معاون وزیر علوم نیز گفتیم که با اصل قانون موافق هستیم اما اکنون زمان اجرای این قانون نیست.

وی با بیان اینکه همه خدمت گزار مردم هستیم، ادامه داد: تقسیم کار باید بین مسئولان برای حل مشکلات شهر بیرجند صورت گیرد و هدف نهایی مسئولان باید کسب رضایت مردم باشد.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه مشکلات شهر بیرجند را به صورت تخصصی شناسایی کنید، افزود: تا در حد توان خود پیگیری کنیم و با هم افزایی و دورهمی با مسئولان می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم و در بیرجند مشکلات متعدد و انباشته شده فراوانی وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: مسئولان شهر بیرجند با هم افزایی و همکاری به شناسایی مشکلات این شهر بپردازند تا بتوانیم در کمیته برنامه ریزی استان دست پُر حضور یابیم و یک خروجی خوبی را برای این شهرستان رقم بزنیم.

استاندار خراسان جنوبی:
طبس، مستحق آینده ای برخوردار با امکانات خوب برای زندگی شهروندی

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس حتماً باید آینده ای برخوردار و دارای امکانات خوب برای زندگی شهروندی داشته باشد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگاران شهر طبس خاطر نشان کرد:شهرستان طبس در محورهای مختلف دارای ظرفیت های بالقوه ای است و برای ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی، محصولات کشاورزی متنوع و فرصت‌های گردشگری، زیرساخت های لازم را دارد.
وی ادامه داد: قاعده بر این است که دستگاه ها با کمک بخش خصوصی، در قالب برنامه عملیاتی مشخص و در افق و چشم اندازی معین تلاش کنند تا محورهای توسعه شهرستان را فعال نمایند.
استاندار متذکر شد: در حال حاضر ارزش افزوده لازم را از ظرفیت های شهرستان نمی بینیم، به همین دلیل اشتغالزایی مناسبی نداریم، تولید ثروت و درآمد هم به اندازه کافی نیست و در نتیجه امکانات و رفاهیات نیز به خوبی ایجاد نشده اند.
ملانوری تصریح نمود: در آینده نزدیک و در قالب جلساتی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان، دهیاران و فعالان بخش خصوصی به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که در افق نه چندان دور، ظرفیت های توسعه ای منطقه فعال شوند و مردم به خوبی از منابع و ظرفیت ها منتفع شوند.
‌وی با اشاره به این که در بحث فعال سازی ظرفیت های توسعه ای هر منطقه، سه مؤلفه نیاز است، گفت: مهمترین این مؤلفه ها ایجاد فرهنگ و تفکر توسعه ای است.
به گفته وی؛ افراد تأثیر گذار، نخبگان، مسئولان و مردم باید در مسیر توسعه، گفتمان واحدی داشته باشند.
استاندار اظهار داشت: مؤلفه دوم در بحث فعال سازی ظرفیت های توسعه، برنامه ریزی درست و جامع است، چرا که ما بدون برنامه، زمان بندی و تعیین معیارهای مشخص، در هیچ کاری، راه به جایی نمی بریم گ به نتیجه نمی رسیم.
ملانوری، همکاری، تعامل و وحدت را سومین مؤلفه فعال سازی ظرفیت ها برشمرد و گفت: توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن جز با هم افزایی و تعامل همه حوزه ها میسر نمی شود.
وی تأکید کرد: همان طور که قبل از این هم گفته شده، محور تمام برنامه ها و فعالیت های ما، شعار سال است و عملکرد دستگاه ها نیز با همین معیار ارزیابی می شود.
به گفته وی؛ در قالب ستاد توسعه خاوران، برنامه هدفمند و رو به جلویی را آغاز کرده ایم تا همه ظرفیت های موجود در خدمت توسعه خراسان‌جنوبی قرار گیرند.
استاندار تصریح نمود: یکی از برنامه های ستاد، شناسایی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال، بررسی موانع فعالیت آنها و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات آنهاست.
ملانوری متذکر شد: مهمترین مانع اغلب واحدهای غیرفعال این است که کار آنها با اقداماتی احساسی و تصمیماتی در لحظه آغاز شده لذا نتیجه ای جز هدررفت سرمایه های مادی و معنوی به همراه نداشته اند.
وی تأکید کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که منابع استان با کمک سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت در مسیر توسعه واقعی قرار گیرند.
به گفته وی؛ توسعه واقعی، توسعه ای متوازن، همه جانبه و پایدار است.
استاندار در ادامه در پاسخ به سؤالی در زمینه انتخابات گفت: انتخابات از شعارها و اهداف نظام و انقلاب است.
ملانوری با تأکید بر این که هر جامعه‌ای که بخواهد به توسعه دست یابد، چاره ای جز این ندارد که از اصلی ترین منبع توسعه که همانا منابع انسانی است، به درستی استفاده نماید، اظهار داشت: بهترین روش استفاده از این منبع قوی، ایجاد زمینه ها و فرصت های لازم برای بهره مندی از خردجمعی و نظر نخبگان جامعه است که یکی از بهترین این فرصت ها، برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات شرکت می کنند و از جمع نخبگان جامعه، افراد اصلح را برمی گزینند تا از تصمیمات و برنامه های آنها برای توسعه بهره مند شوند.
به گفته وی؛ انتخابات، منشأ حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و محور مردم سالاری دینی است.
استاندار با اشاره به این که شوراها، حلقه وصل مردم و نظام هستند، گفت: شوراهای اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و به عنوان پارلمان های محلی می توانند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند.
ملانوری با ذکر این نکته که دشمنان و معاندین به دنبال این هستند که با جنگ روانی، مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، تأکید کرد: بزرگترین خسارت جنگ روانی، بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و بی انگیزه کردن آنها در مشارکت در امور است.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند که به هیچ وجه نباید صحنه را خالی کنند بلکه باید باانگیزه و پرشور در انتخابات مشارکت نموده و افراد اصلح را انتخاب نمایند.
استاندار سه موضوع را در برگزاری انتخابات بسیار مؤثر دانست و گفت: اولین موضوع، ورود نخبگان و افراد علاقمند به خدمت به عرصه رقابت است.
ملانوری ادامه داد: نخبگان سیاسی، متنفذین، رسانه ها و تریبون داران باید برای انتخاباتی شدن فضای جامعه تلاش کنند، تا شور و نشاط سیاسی ایجاد شود و اصلح ترین افراد برای فعالیت انتخاب شوند.
وی تأکید کرد: سومین موضوع، خود مردم هستند که باید با انگیزه و شور و نشاط وارد میدان شوند و با شناخت کافی، رأی خود را به صندوق ها بیندازند.
استاندار ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمام تلاش هیئت اجرایی بر حفظ سلامت مردم و انتخابات است.
ملانوری، ارائه راهکارهایی برای ثبت نام غیرحضوری داوطلبان، افزایش شعب اخذ رأی، تأمین تجهیزات و امکانات لازم و… را از جمله اقداماتی برشمرد که در این راستا صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: ما ضامن تأمین سلامت و امنیت انتخابات هستیم و در دو اصل رقابت و مشارکت نیز، خود مردم تعیین کننده هستند.

انتشار بیست و ششمین خبرنامه شکوه شرق

بیست و ششمین ماهنامه خبری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند ویژه اسفند ۱۳۹۹ منتشر شد.

 باغ گلشن، یکی از ۵۰ باغ برتر دنیا 

رهاورد سفر وزیر ورزش و جوانان؛

امیدبخشی با افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی

امیدبخشی با افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی

افتتاح ۵۵ پروژه ورزشی در چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی و افزودن ۱۲۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی این استان از اقدامات امیدبخش و نشاط بخش است که با کلنگ‌زنی ۱۱ طرح دیگر ادامه دارد.

 اهمیت ورزش با توجه به تاثیر آن بر سلامت و روحیه افراد هر جامعه‌ای به ویژه سلامت روحی و جسمی جوانان به عنوان نیروی اثرگذار کشور مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفت که نمود آن را در توسعه فضاهای ورزشی و گسترش آنها در نقاط مختلف شهری و روستایی به وضوح می‌توان دید.

وزیر ورزش و جوانان عصر چهارشنبه (۱۱ فروردین) در سفر ۲ روزه برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی چهارمین بار وارد خراسان جنوبی شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در پایان این سفر گفت: اینکه وزیر ورزش و جوانان و خادمان مردم حتی در تعطیلات عید مانند امروز با افتخار در خدمت هموطنان عزیز هستند، قابل توجه است.

محمدجواد فلاحی افزود: اقدامات دولت و این افتتاح‌ها در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و گرفتاری‌های ویژه، اهمیت دوچندان دارد.

همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان ۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی افتتاح شد که از این تعداد ۱۲ پروژه در شهرستان طبس بود.

عملیات اجرایی ۱۱ پروژه نیز با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این استان آغاز شد که به گفته وزیر در آینده نزدیک حدود ۷۰ هزار متر مربع دیگر به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان شد و چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان شرکت کرد.

احداث ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در کشور

وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی گفت: تلاش‌های زیادی در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شده است.

سلطانی‌فر گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.

وی افزود: با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود اکنون به مرز ۲ هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در شروع به کار دولت تدبیر و امید تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز هفت برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خبر داد و افزود: تا پیش از سال ۹۲ تعداد سمن‌های جوانان کمتر از ۸۰ مورد بود که امروز این تعداد به مرز سه هزار و ۴۰۰ رسیده است و این ارقام رشد ۴۰ برابری را نشان می‌دهد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ خانه جوان فعالی وجود نداشت و امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور داریم گفت: با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های جوان و سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال توانمندسازی جوانان، به عنوان کادر مدیریتی آینده کشور هستیم.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه به استان‌هایی مثل خراسان جنوبی در تخصیص منابع سرعت پروژه‌ها را بالا خواهیم برد.

 

 

وزیر ورزش و جوانان هم در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی گفت: روالی که در کلیات مختلف اقتصاد مقاومتی بوده، طرح ظرفیت‌ها و بیان مشکلات و تهیه گزارش‌ها و پیگیری آن در جلسه دولت در تعامل با مسوولان حوزه‌های مختلف است و تشکیل جلساتی که با حضور مدیران استانی در تهران برگزار می‌شود، بسیار موثر است.

سلطانی‌فر افزود: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند اما این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع باید مشکلات را حل کند و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود تا اشتغال ایجاد کند.

وی گفت: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد و ورزش امروز ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی را نداریم که موجبات سلامت مردم را فراهم کند.

افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی 

اقدامات انجام شده در بخش ورزش استان بخش دیگری از مباحث این نشست را به خود اختصاص داد و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید ۲۳۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری یکصد میلیارد تومان به فضاهای ورزشی استان افزوده شده که ارزش روز این سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان است.

حسن عزیزی افزود: سرانه فضای ورزشی استان از ۲۰ سانتیمتر مربع در قبل از دولت تدبیر و امید به ۴۸ سانتیمتر مربع در زمان حاضر افزایش یافته است و قریب ۱.۵ برابر افزایش سرانه داشته‌ایم.

وی بیان کرد: سال ۹۹ به رغم همه تحریم‌های ظالمانه، مشکلات درآمدی دولت و شیوع کرونا ۳۰ پروژه ورزشی شامل هفت سالن چند منظوره ورزشی، یک استخر سرپوشیده ورزشی و ۲۲ زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۱ هزار متر مربع در سال گذشته به فضای ورزشی استان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان افزوده شد.

وی عنوان کرد: در طلیعه بهار ۱۴۰۰ و در سفر وزیر ورزش و جوانان، ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۱ پروژه هم با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

عزیزی با اشاره به تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی گفت: با همت دولت تدبیر و امید ۳۶۸ خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شد و تجهیز ۲۵ خانه ورزش روستایی هم در همین مقطع انجام خواهد شد.

وی افزود: هفته دولت امسال ۱۳ پروژه چمن مصنوعی از محل اعتبارات نفت و با مشارکت بنیادهای انقلابی در شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به شرایط شهرستان میزبان وزیر و هیات همراه اشاره کرد و گفت: زیرکوه شهرستانی با استعداد و جوان است که اگر کمی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های ورزشی توجه شود، نقش موثری در مهاجرت معکوس و درخشش استعدادهای ورزشی دارد.

وی با بیان اینکه پنج سالن ورزشی سرپوشیده، پنج سالن چمن مصنوعی و یک گود باستانی در شهرستان زیرکوه داریم اضافه کرد: برخی از سالن‌هایی که در گذشته احداث شده، سالن‌های استانداردی نیست.

افتتاح چهار خانه جوان

همزمان با سفر سلطانی‌فر به شهرستان زیرکوه، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در مرکز استان شامگاه چهارشنبه خانه جوانان شهرستان بیرجند را افتتاح کرد و به صورت همزمان خانه جوان در شهرستان‌های سربیشه، سرایان و طبس نیز بازگشایی شد.

“جمشید تقی‌زاده” با همراهی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خانه جوانان بیرجند ضمن خداقوت به سمن‌های فعال در خانه جوانان، آغاز به کار این مجموعه را تبریک گفت.

مجموعه زمین‌های روباز گلف در منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند نیز با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان افتتاح و عملیات اجرایی احداث زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی این منطقه آغاز شد.

افتتاح ۲ طرح ورزشی در سرایان

وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه (۱۲ فروردین) در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با حضور در شهرستان سرایان سالن ورزشی شهید طاهری نوری در روستای دوست آباد بخش سه قلعه را افتتاح کرد.

این سالن ورزشی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث شد.

سلطانی‌فر در شهر سرایان زمین چمن مصنوعی ملت این شهر را که سال گذشته کلنگ‌زنی شد، به متراژ ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح کرد.

همزمان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان ‌جنوبی در مراسم افتتاح این طرح عمرانی، نخبگان ورزشی شهرستان سرایان نیز با استفاده از این فرصت به طرح مطالبات خود پرداختند که نتایج مطلوبی هم به همراه داشت.

بازدید از پروژه نیمه‌تمام در فردوس

وزیر ورزش و جوانان پس از افتتاح طرح‌های ورزشی سرایان به شهرستان فردوس رفت و از یک پروژه نیمه‌تمام بازدید کرد.

سالن ورزشی شهر فردوس با ۲ هزار متر مربع مساحت در سال ۸۸ کلنگ‌زنی شد و با هزینه کرد بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از آن زمان تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در بازدید وزیر ورزش و جوانان مقرر شد که ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان و ۵۰ درصد اعتبار توسط استانداری خراسان جنوبی تامین شود تا این طرح نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

سالن ورزشی استاندارد فردوس، بزرگترین پروژه ورزشی استان بعد از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند است و در این سالن جایگاه مناسب برای هزار و ۲۰۰ نفر تماشاچی، فضای اداری و رختکن تعبیه شده، همچنین امکان انجام همه ورزش‌های سالنی در آن وجود دارد.

۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه است که در صورت تامین این سازه ورزشی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح سالن ورزشی و بازدید از استخر سرپوشیده در بشرویه

وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در ادامه سفر به خراسان جنوبی وارد شهرستان بُشرویه شد و از پروژه در حال ساخت استخر سرپوشیده شهر بشرویه بازدید کرد.

استخر شنای ورزش و جوانان بشرویه با مساحت حدود هزار و ۱۰۰ متر مربع در سال ۸۸ کلنگ‌زنی شد و با هزینه شدن بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است تا در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

سلطانی‌فر روبان سالن چند منظوره ورزشی شهید حسین ثقفی‌فر روستای غنی‌آباد بشرویه را نیز قیچی زد.

عملیات اجرایی این سالن ورزشی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع سال ۱۳۹۰ آغاز و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل شد.

افتتاح ۱۰ زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در این سفر ۱۰ زمین چمن مصنوعی را در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و زیرکوه افتتاح کرد.

پنج قطعه از این زمین‌های چمن مصنوعی در شهرستان قاینات، ۲ قطعه در شهرستان زیرکوه و سه قطعه در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مساحت هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی هزار و ۵۰۰ متر مربع است که در مجموع  ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به مجموع زیرساخت زمین‌های چمن مصنوعی خراسان جنوبی افزوده شد.

افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی در طبس

وزیر ورزش و جوانان عصر پنجشنبه در آخرین ایستگاه از سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی، با حضور در شهرستان طبس ۱۲ پروژه مختلف ورزشی را به صورت همزمان افتتاح کرد.

سلطانی‌فر ابتدا در محل گود باستانی خیبر طبس حضور یافت و این مجموعه فرهنگی و ورزشی با حضور وی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی افتتاح شد.

احداث گود باستانی خیبر که در منطقه مسکن مهرشهر طبس واقع است از سال ۱۳۹۶ توسط بخش خصوصی آغاز شد و هزار متر مربع مساحت دارد و تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه هزینه شده است.

سلطانی‌فر به همراه هیات همراه همچنین در این مجموعه اجرای زیبای حرکات ورزشی توسط باستانی‌کاران را به تماشا نشست.

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در این مجموعه ورزشی گفت: خراسان جنوبی همواره در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرین بوده و با افتتاح پروژه‌های مهم ورزشی که امروز تقدیم جوانان این استان شد، این افتخارآفرینی‌ها طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و خبرهای خوش‌تری از ورزش خراسان جنوبی به گوش خواهد رسید.

سلطانی‌فر افزود: دولت تدبیر و امید تا آخرین روز کاری خود از خدمت به مردم و تلاش برای تکمیل تعداد بیشتری از پروژه‌های نیمه‌تمام، دست نخواهد کشید.

وی در ادامه سفر به طبس پس از زیارت آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی‌ الکاظم (ع) به روستای جوخواه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر طبس رفت و سالن ورزشی چندمنظوره این روستا را به نمایندگی از ۱۰ طرح ورزشی دیگر شهرستان طبس افتتاح کرد.

زمین چمن مصنوعی شهر دیهوک و روستاهای کریت، خسروآباد، اسفندیار و جمز که هر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد با مجموع اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح شد.

خانه جوانان شهرستان طبس، خانه تنیس روی میز، سالن ورزشی باشگاه نامی نو، مجموعه ورزشی کویران و مجموعه سوارکاری آراد با مجموع اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های ورزشی شهرستان طبس بود که وزیر ورزش و جوانان آن را به صورت همزمان افتتاح کرد.

ارتقای زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور

وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح ۵۵ پروژه ورزشی خراسان جنوبی در طبس گفت: با توجه ویژه دولت به حوزه ورزش و جوانان در هشت سال اخیر زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور به ویژه مناطق روستایی و دورافتاده، ارتقا یافته است.

سلطانی‌فر، بخش ورزش خراسان جنوبی را رو به توسعه خواند و اظهار داشت: امروز در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی نیز ۵۵ پروژه با اعتبار بیش از ۵۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های دیگری نیز در این سفر کلنگ‌زنی شد که امیدواریم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را در آینده نزدیک برای استان محقق کنیم.

اقدامات امیدبخش و نشاط بخش در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: اقدامات وزارت ورزش و جوانان در استان از جمله اجرا و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی، امیدبخش و نشاط بخش بوده است.

حمید ملانوری افزود: بهره‌برداری از ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان، بخشی از این خدمات امیدبخش است که مبارک مردم عزیز باشد.

وی گفت: این پروژه‌ها با هدف پر کردن اوقات فراغت و ارتقای سلامت مردم در سراسر استان افتتاح و ۱۲۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این امروز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ورزشی دیگر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در استان آغاز شد که در افزایش فضای ورزشی موجود استان موثر است.

ملانوری با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است افزود: در این حوزه هم ۳۱ پروژه برای استان مصوب شده است.

وی گفت: تحقق ۷۵ پروژه جهش تولید مصوب شده برای استان نیز بسیار امیدبخش است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان با همت مجلس انقلابی به دو برابر افزایش یافت که موجب جهش در فعالیت‌های این حوزه خواهد شد و باید استان‌های محروم مانند خراسان جنوبی به صورت خاص از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

حجت‌ الاسلام مجید نصیرایی خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به ساخت استخر و سالن‌های ورزشی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان شد.

۵۰ درصد سرانه فضاهای ورزشی و سرپوشیده خراسان جنوبی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان، ۳۵ درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است و ۱۵ درصد را بخش خصوصی در اختیار دارد.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان:

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت وزارت ورزش و جوانان است

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت وزارت ورزش و جوانان است

بیرجند – ایرنا – معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در اولویت وزارت ورزش و جوانان است برای اینکه طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

جمشید تقی‌زاده روز جمعه در حاشیه بازدید از استخر سرپوشیده در حال ساخت شهر خوسف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزیر ورزش و جوانان نیز بر تکمیل پروژه‌های دارای درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر تاکید دارد و درصدد تکمیل و بهره‌برداری از این گونه پروژه‌ها در دولت تدبیر و امید هستند.

وی اظهار داشت: اولویت اول ادارات ورزش و جوانان در راستای تکمیل این پروژه‌ها در نظر گرفته شود و مابقی نیز بعد از افتتاح می‌تواند اجرا شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی استخر سرپوشیده شهرستان خوسف با برنامه مدون و عملیاتی طی چهار ماه آینده این استخر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: هرچه این پروژه در زمان دیرتری به بهره‌برداری برسد هزینه‌های جانبی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی که تا عصر دیروز ادامه داشت، گفت: معاون وزیر سه شبانه‌روز در استان حضور داشته که قابل تقدیر است.

حسین خسروی اسفزار افزود: لازم است با برنامه‌ریزی دقیق‌تر از حضور وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی، استفاده بیشتر و شایسته‌تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری شده است در سفر وزرا و مسوولان کشوری به استان باید توجه بیشتری به این موضوع صورت گیرد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در مقابل تکانه‌ها کشور را حفظ کند و یکی از معضلات استان خراسان جنوبی، خشکسالی و کم‌آبی است، نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: موضوعات مرتبط با جوانان، مشکلات آنها و مشکلات ورزشی از موضوعاتی بوده که در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان کمتر به آن پرداخته شد و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

خسروی خواستار بازدید از پروژه‌های بزرگی همچون ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند شد و گفت: خانه جوان افتتاح شد ولی از آن مهمتر خانه جوانی است که در مرکز استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید در تهیه منابع بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: ساخت استخر سرپوشیده شهر خوسف از سال ۱۳۹۰ شروع شد و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

حسن عزیزی افزود: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای آن ۴۰ میلیارد هزینه شده و برای تکمیل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال این پروژه اعتبار داشته که بیشتر آن برای دیون پرداخت شده است.

فرماندار خوسف نیز گفت: این شهرستان به دلیل گستردگی بسیار زیاد و نبود زیرساخت‌های ورزشی نسبت به میانگین کشوری و استانی فاصله زیادی دارد.

محمدعلی آخوندی اظهار داشت: استخر سرپوشیده شهر، گود زورخانه و سالن ورزشی سقف کوتاه خوسف از مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه ورزش مرکز شهرستان بوده که نیازمند توجه ویژه است.

وی گفت: این شهرستان بیش از ۲۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه دارد که فقط در یک روستا زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار خوسف با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار امیدواری کرد که در حوزه اعتباری توجه ویژه به این شهرستان شود.

همچنین امروز با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در شهرستان خوسف زمین چمن مصنوعی شهر تازه تاسیس ماژان به بهره‌برداری رسید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*