اخبار علمی/آزمایش فرمول جدید واکسن کرونا روندمبارزه با این بیماری را متحول می‌کند

رد نظریه “تاثیر گروه خونی بر ابتلا به کووید-۱۹”

رد نظریه "تاثیر گروه خونی بر ابتلا به کووید-۱۹"

متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در یک مطالعه جدید نظریه “تاثیر نوع گروه خونی بر کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹” را رد کردند.

به گزارش ایسنا، نتایج آزمایشات جدید نشان می دهد که نوع گروه خونی A، B، AB یا O در کاهش یا افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ تاثیری ندارد.

در آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹ نتایج برخی گزارش ها حاکی از آن بود که افرادی با گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند و افرادی که گروه خونی آنان O هست، کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

متخصصان آمریکایی در بررسی جدید روی نزدیک به ۱۰۸ هزار بیمار دریافتند هیچ ارتباطی بین نوع گروه خونی افراد و شانس ابتلا به بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

آزمایش فرمول جدید واکسن کرونا روندمبارزه با این بیماری را متحول می‌کند

آزمایش فرمول جدید واکسن کرونا روندمبارزه با این بیماری را متحول می‌کند

 فرمول جدیدی از واکسن کرونا که وارد فاز آزمایش های بالینی در برزیل، مکزیک، تایلند و ویتنام شده است، می‌تواند نحوه مبارزه با همه‌گیری کرونا را در جهان تغییر دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز، این واکسن که NDV-HXP-S نام دارد، اولین واکسن کرونا است که با یک طراحی جدید مولکولی وارد فاز آزمایش های بالینی شده است و انتظار زیادی می رود که آنتی بادی های قوی تری نسبت به نسل فعلی واکسن ها ایجاد کند. از سوی دیگر ساخت این واکسن جدید بسیار آسانتر است.

در حال حاضر واکسن های موجود از شرکت هایی مانند «فایزر» و «جانسون اند جانسون» باید در کارخانه های تخصصی و با استفاده از موادی تولید شوند که به سختی به دست می آیند.

اما در مقابل، این واکسن جدید می تواند به صورت انبوه در تخم مرغ تولید شود – همان تخم مرغ هایی که سالانه میلیاردها واکسن آنفلوانزا را در کارخانه های جهان تولید می کنند.

درصورتی که واکسن NDV-HXP-S، ایمن و موثر باشد، تولیدکنندگان واکسن آنفلوانزا بطور بالقوه می توانند سالانه بیش از یک میلیارد دوز از آن را تولید کنند.

فواید فوق العاده روغن هسته انگور برای سلامتی

روغن هسته انگور یک مکمل غذایی است که با خشک و خرد کردن دانه‌های تلخ انگور به دست می‌آید.

به گزارش رأی الیوم، روغن هسته انگور سرشار از انواع آنتی اکسیدان اعم از اسید‌های فنلیک، آنتوسیانین‌ها و … است.

آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته انگور می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌ها کمک کند و از بروز استرس اکسیداتیو، آسیب بافتی و التهاب جلوگیری کند.

در این گزارش با ۹ مورد از مزایای روغن هسته انگور آشنا خواهید شد:

۱- کاهش فشار خون 

بررسی ۱۶ مطالعه بر روی ۸۱۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا یا خطر ابتلا به این بیماری نشان داد که با مصرف روزانه ۱۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم عصاره هسته انگور، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

۲- بهبود جریان خون

برخی مطالعات نشان می‌دهد که روغن هسته انگور جریان خون را بهبود می‌بخشد؛ به گونه‌ای که در یک مطالعه ۸ هفته‌ای بر روی ۱۷ زن سالم در دوران یائسگی، مشخص شد که مصرف ۴۰۰ میلی گرم روغن هسته انگور بر روی جریان خون تأثیر داشته و خطر لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

۳- کاهش آسیب اکسیداتیو

طبق مطالعات، مشخص شد که روغن هسته انگور باعث کاهش اکسیداسیون مضر کلسترول ناشی از رژیم‌های پرچرب می‌شود و در مطالعه دیگری، هنگامی که ۸ فرد سالم یک وعده غذایی پرچرب مصرف کردند، مصرف ۳۰۰ میلی گرم روغن هسته انگور اکسیداسیون چربی‌ها در خون را مهار کرد.

روغن هسته انگور

۴- بهبود سطح کلاژن و استحکام استخوان 

افزایش مصرف فلاونوئید‌ها ممکن است تولید کلاژن و استخوان سازی را بهبود بخشد و روغن هسته انگور یکی از منابع غنی فلاونوئید‌ها است که باعث افزایش تراکم و قدرت استخوان می‌شود.

۵- پشتیبانی از سلامت مغز با افزایش سن

تصور می‌شود ترکیبی از فلاونوئید‌ها با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باعث به تأخیر انداختن یا کاهش ابتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر می‌شود.

مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن هسته انگور همچنین ممکن است از کاهش قدرت حافظه جلوگیری کرده و باعث بهبود وضعیت شناختی و سطح آنتی اکسیدان در مغز شود.

۶- بهبود عملکرد کلیه

کلیه‌ها به ویژه در معرض تخریب اکسیداتیو بوده که اغلب غیرقابل برگشت هستند؛ مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره هسته انگور با کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب التهابی ممکن است آسیب کلیه را کاهش داده و عملکرد کلیه را بهبود بخشد.

 

فواید فوق العاده روغن هسته انگور برای سلامتی

۷- جلوگیری از رشد عفونت

روغن هسته انگور دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی امیدوارکننده‌ای است، زیرا مطالعات نشان داده است که روغن هسته انگور از رشد باکتری‌های متداول در غذا، از جمله اشرشیاکلی که اغلب مسئول مسمومیت غذایی شدید و ناراحتی معده است، جلوگیری می‌کند.

۸- کاهش خطر ابتلا به سرطان 

مصرف زیاد آنتی اکسیدان‌ها مانند فلاوونوئید‌ها با کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها همراه است و فعالیت آنتی اکسیدانی روغن هسته انگور نشان داده است که احتمال بروز سرطان پستان، ریه، معده، کبد، پروستات و لوزالمعده را کاهش می‌دهد.

۹- محافظت از کبد  

به نظر می‌رسد روغن هسته انگور اثر محافظتی بر روی کبد دارد، زیرا مطالعات نشان داده است که باعث کاهش التهاب، بازیافت آنتی اکسیدان‌ها و محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد هنگام قرار گرفتن در معرض سموم می‌شود.

یس بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) مطرح کرد:

شیوع کرونا در بچه‌ها شدت پیدا کرده است/ مرگ با آریتمی قلبی

شیوع کرونا در بچه‌ها شدت پیدا کرده است/ مرگ با آریتمی قلبی

رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر (ع)، گفت: متأسفانه بخش‌های بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) در حال پر شدن از کودکان کرونایی است و علائم در بچه‌ها بغرنج‌تر و غیرتیپیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد چوبدار مهمان برنامه «طبیب»، با اشاره به اینکه خانواده‌ها اشتباه نکنند هر علامتی نشانه آلرژی نیست، اظهار کرد: ممکن است که در این فصل به ویژه علائم کرونا و عفونت خودش را به شکل آلرژی نشان دهد، لذا حداقل یکبار خودشان را به پزشک نشان دهند.

این متخصص کودکان در ادامه با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه‌ها بسیار شدید بوده و بخش‌های بیمارستانی در حال پر شدن است، یادآور شد: شدت بیماری در بچه‌ها هم بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد، چون ما در بیمارستان بچه‌های سرطانی، نواقص کلیه و پیوندی هم داریم و کرونا در آنها شدیدتر خودش را نشان می‌دهد و در بچه‌های معمولی خفیف‌تر است.

وی همچنین تصریح کرد: اتفاقاً علائم در بچه‌ها بغرنج‌تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلاً درگیری ریه وجود نداشته باشد و اتفاقاً در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متأسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم. این ویروس جهش‌یافته گرچه ممکن است علائم خفیف‌تری داشته باشد اما قدرت انتقالش بیشتر است و متأسفانه کودکان را هم به شدت درگیر می‌کند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*