اخبار خراسان جنوبی / پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی افتتاح شد

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی:

نهاده‌ها به دامدار نمی‌رسد/فروش اجباری کالا تخلف است

نهاده‌ها به دامدار نمی‌رسد/فروش اجباری کالا تخلف است

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی که در دادگستری داریم، کسی نهاده را گرفته که به هیچ وجه فعالیتی در حوزه طیور و دامپروری نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی اظهارکرد: هوشمندسازی نظارت‌ها با ایجاد سامانه‌ها نه به معنای غفلت از نظارت میدانی بلکه در راستای بهره‌گیری از هر دو نوع پایش صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های قاچاق کالا به واسطه مرزی بودن استان مسائل خاصی مطرح است، بیان‌کرد: متأسفانه به واسطه تفاوت قیمت برخی از کالاها و حتی از گروه کالاهای اساسی بین اینجا و آن طرف مرز به واسطه سودآوری، قاچاق صورت می‌گیرد.

قاچاق کالاهای اساسی

وحدانی‌نیا با بیان اینکه برخی از کالاها چون روغن و آرد نیز به آن طرف مرز می‌رود، گفت: در این زمینه نظارت‌ها باید تشدید شود.

وی اظهارکرد: در حوزه تأمین نهاده‌های دامی نیز تأمین و توزیع با جهاد کشاورزی است و شایسته نیست به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی در دادگستری داشته باشیم که کسی نهاده را بگیرد که به هیچ وجه فعالیتی در حوزه طیور و دامپروری نداشته و نهاده را در بازار آزاد فروخته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حمل دام بدون پلاک‌کوبی به نوعی قاچاق تلقی می‌شود، افزود: البته در راستای اجرای این موضوع باید به گونه‌ای عمل شود که دامداران برای حمل دام خود با مشکل رو به رو نشوند.

وحدانی‌نیا گفت: هر چند توزیع برخی از اقلام چون روغن در فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای در راستای جلوگیری از تشکیل صف در شرایط کرونایی بسیار خوب است ولی باید نیاز آن دسته از شهروندانی که دسترسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نداشته و سواد فعالیت در فضای مجازی را ندارند را نیز مدنظر قرار داد.

شبهه افکنی‌هایی که هیجان خرید ایجاد می‌کند

وی با تأکید بر اینکه در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم، تولید یک بخش و توزیع کالا موضوع مهمتری است، اظهارکرد: گاه به برخی از اصناف گفته می‌شود که مثلاً شکر گران خواهد شد که این موضوع خود هیجان کاذب برای خرید ایجاد می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی یادآورشد: شهروندان خراسان‌جنوبی اگر با مواردی در زمینه فروش اجباری یک کالا در کنار کالایی دیگر رو به رو شدند، حتماً آن را به سازمان صمت خراسان‌جنوبی برای برخورد اطلاع دهند.

وی گفت: از آنجایی که روند قاچاق معکوس و از استان به دیگر مناطق شده است در نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید این نکته را مد نظر قرار داد.

معرفی برترین‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی/۲-۳

دومین جشنواره تلاوت‌های مجلسی خراسان جنوبی با معرفی افراد برتر بکار خود پایان داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: ۸۰ نفر به صورت مجازی در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت با قضاوت داوران بین المللی ۱۳ نفر در سه بخش بزرگسالان ، نوجوانان و بانوان به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

نبی زاده با بیان این که اولین نفر در بخش بزرگسال به مسابقات کشوری اعزام شد، افزود: نفر اول زیر ۱۷ سال، حسین چوپانی از بیرجند، نفر اول بالای ۱۷ سال، وحید براتی از بیرجند و نفر برگزیده در بانوان نیز شبانی از خوسف بودند.

وی گفت: امسال برای اولین بار در این جشنواره بانوان هم شرکت داشتند.

همزمان با این برنامه از برگزیدگان اولین دوره مسابقات قرآنی مشکات نیز تجلیل شد.

کسب مقام های اول و دوم مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سطح کشور/۷

کسب مقام های اول و دوم حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سطح کشور

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در راستای بررسی تجزیه و تحلیل عملکرد مدیران کل ورزش و جوانان استان های کشور در حوزه مشارکت در برگزاری برنامه های دیدار چهره به چهره و ملاقات های مردمی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حسب الزامات قانونی دولت یازدهم و دوازدهم به منظور تعمیم فرهنگ خدمت رسانی و مردم داری بدون واسطه و مستقیم مدیران کل موظف به برگزاری دیدارهای چهره به چهره با مردم هستند و مسئولیت بررسی اجرای آنها به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری واگذار گردیده است و حوزه عملکرد مدیران استانی توسط اداره کل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد. در داده های گزارشی در حوزه اجرای برنامه های دیدار چهره به چهره مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی،۲۴ عنوان برنامه دیدار چهره به چهره را برگزار کرده است که بر همین اساس بالاترین عملکرد اقدام مثبت و صدور دستور اقدام مثبت مربوط به مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با ۱۰۰ درصد اقدام محقق شده اختصاص می یابد و در حوزه ارزیابی مدیران کل ورزش و جوانان استان های کشور حسن عزیزی در جایگاه اول در این حوزه قرار گرفت.

سمن بیت الزهرای طبس برگزیده جشنواره ملی اتفاق /۲-۷

در بین سازمان های مردم نهاد کشور، سمن بیت الزهرای طبس برای دومین سال متوالی به عنوان سمن برتر استانی در سطح کشور انتخاب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آئین اختتامیه جشنواره ملی اتفاق ۳ با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان برترین سازمان های مردم نهاد جوانان و مدیران کل حوزه جوانان به میزبانی شهر تبریز برگزار شد که طی آن برترین سازمان های مردم نهاد جوانان در دو سطح ملی و استانی معرفی و تجلیل شدند. در بخش استانی ۲۲ سمن برتر معرفی شدند که موسسه بیت الزهرا(س) طبس از استان خراسان جنوبی انتخاب و معرفی گردید. شایان ذکر است در اسفند ماه ۱۳۹۱ نیز در جشنواره ملی اتفاق ۲ ، موسسه بیت الزهرا طبس بعنوان سمن برتر استان یزد انتخاب و معرفی گردیده بود.

 

 

برد تیم فوتبال پیروزی بیرجند در رقابت های لیگ نوجوانان کشور/۷

برد تیم فوتبال پیروزی بیرجند در رقابت های لیگ نوجوانان کشور

تیم شاهین بیرجند در بازی رفت از سری مسابقات مرحله دوم مناطق نوجوانان کشور با غلبه بر میزبان خود تیم میناب بندرعباس به پیروزی رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم شاهین بیرجند  توانست تیم میناب نماینده استان هرمزگان در این مسابقات را در خانه حریف با نتیجه دو بریک شکست دهد. آرمان باقری در نیمه اول با یک شلیک راه دور دروازه تیم میناب را برای اولین بار باز کرد و در نیمه دوم رضا مروی با جا گذاشتن مدافع و دروازه بان حریف گل دوم را برای تیم شاهین به ثمر رساند. بازی برگشت تیم شاهین مقابل تیم نوبند گستر میناب روز سه شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۴۴۵ در ورزشگاه آزادی بیرجند، برگزار خواهد شد.

تجلیل از هدی قاسمی بانوی ورزشکار بیرجندی مدال آور در المپیاد استعدادهای برتر سال ۹۸

تجلیل از هدی قاسمی بانوی ورزشکار بیرجندی مدال آور در المپیاد استعدادهای برتر سال ۹۸

طی مراسمی از ورزشکاران مدال آور در المپیاد استعدادهای برتر سال ۹۸, با حضور حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان تجلیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، از هدی قاسمی بانوی دوومیدانی کار بیرجندی که در المپیاد استعدادهای برتر کشور توانسته بود مقام سوم را از آن خود کند تجلیل شد. در این مراسم اسلامی معاون ورزش بانوان اداره کل، دهقان سرپرست هیات دومیدانی استان نیز حضور داشتند. در پایان مراسم از ورزشکاران با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

در چهارمین دوره مسابقات برنامه نویسی

تیم خراسان جنوبی، مقام سوم مسابقات برنامه نویسی دانشگاه پیام نور/۳-۷

دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور موفق به کسب مقام سوم شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، در این مسابقات تیم برنامه نویسی دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با نام Hectorpnu در رقابت با ۳۷ تیم از ۱۴ استان کشور توانست مقام سوم را به دست آورد.

 

این مسابقات با هدف هویت بخشی به فعالیت‌های علمی دانشجویان و شناسایی استعداد‌های برنامه نویسی در دانشگاه پیام نور کشور برگزار می‌شود.

برندگان این مسابقات به صنایع بومی استان‌ها معرفی می‌شوند یا از استعداد آنان برای ایجاد مشاغل خلاقانه استفاده می‌شود.

 

 

مرگ کارگر جوان براثر ریزش قنات در کلاته جنگل/۴-۲

ریزش قنات در روستای کلاته جنگل شهرستان درمیان منجر به فوت یک تن و مصدوم شدن ۲ کارگر شد.

مسئول جمعیت هلال احمر درمیان گفت: این حادثه عصر دیروز حین عملیات حفاری و ریزش دیوار قنات رخ داد که در پی آن یک کارگر ۲۵ ساله کشته شد و یک پیرمرد ۸۵ ساله و یک کارگر ۲۶ ساله نیز مجروح شدند.

جواد مرادی افزود: مصدومان حادثه به بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) اسدیه منتقل شدند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است.

 

 

کشف ۲۲ رأس احشام قاچاق در سرایان

ماموران انتظامی سرایان در بازرسی از یک وانت تویوتا و یک وانت مزدا ۲۲ رأس احشام قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان گفت: ماموران انتظامی شهرستان سرایان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک وانت تویوتا و یک وانت مزدا مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای  بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ وطن دوست افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌ها ۲۲ رأس احشام قاچاق که بدون مجوز دامپزشکی بود به ارزش۶۶۰ میلیون ریال  کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سرایان افزود: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

وزش باد شدید و خیلی شدید در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیلی شدید در استان پیش بینی کرد.

زارعی گفت:براساس خروجی مدل‌های پیشیابی و داده‌های هواشناسی و با تقویت ناپایداری‌های جوی و شکل گیری مرکز کم فشار در سطح زمین،  وزش و باد شدید تا خیلی شدید سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش میران دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد خسارت در منطقه می‌شود.

وی افزود: با انتقال رطوبت به جو استان شاهد رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود و در برخی نقاط شمال غرب استان وقوع رواناب به طور محدود قابل پیش بینی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه مطرح کرد؛

رفع محرومیت در شرق کشور از اولویت های سپاه

۳-۷

تلاش سپاه برای گسترش اقدامات محرومیت‌زدایی در شرق کشور

بیرجند- فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تلاش سپاه گسترش اقدامات محرومیت‌زدایی در شرق کشور است، گفت: اساسی‌ترین موضوعی که به پایداری امنیت منطقه کمک می‌کند برطرف کردن محرومیت مردم است.

به گزارش امرروز خراسان جنوبی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: خیلی خوشحال شدیم که امروز توفیق شد و حضرتعالی را زیارت کردیم، ان شاءالله که خداوند به شما سلامتی عنایت کند تا همه عزیزان و دوستان از محضر جنابعالی فیض ببرند.

وی در ادامه به مواردی از وظایف نیروی زمینی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: نیروی زمینی سپاه از شمالی‌ترین مناطق کشور و مرزهای شمالی، منطقه شمال غرب کشور و همچنین جنوب شرق کشور در مرز و عمق و شمال شرق هم به جز مرز بقیه مسئولیت‌های امنیتی با نیروی زمینی سپاه است.

وی ادامه داد: از جمله مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه ایجاد و برقراری امنیت پایدار است.

سردار پاکپور ابراز داشت: الحمدلله در مناطق تحت کنترل، امنیت برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد و بعضی از اتفاقات طبیعی هستند، بالاخره ضد انقلاب، آمریکایی‌ها، سرویس‌های کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای آرام ننشستند و دائم در حال تلاش هستند که امنیت که به عنوان برند جمهوری اسلامی در سطح جهان مطرح است و را دچار خدشه و آسیب کنند ولی الحمدلله تاکنون موفق به انجام این کار نشدند.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌هایی که دشمنان طراحی و پیش بینی کردند و حتی به صحنه اجرا هم آوردند در آن موفق نبودند و ضربه خوردند و مشکل پیدا کردند، سرویس‌های امنیتی دشمن فعالیت‌های بسیار زیادی دارند که همه نقشه‌های آنان متوجه جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت محرومیت زدایی سپاه اشاره کرد و گفت: تلاش سپاه هم این است که اقدامات محرومیت زدایی خود را در منطقه شرق کشور گسترش دهیم چون که اساسی‌ترین موضوعی که به پایداری امنیت منطقه کمک می‌کند برطرف کردن محرومیت مردم در این منطقه است که الحمدالله اقدامات خوبی دارد صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی:

نکوداشت شهدا زنده نگهداشتن فرهنگ از خودگذشتگی است

نکوداشت شهدا زنده نگهداشتن فرهنگ از خودگذشتگی است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: نکوداشت یاد و نام شهدا، درحقیقت زنده نگهداشتن فرهنگ رادمردی، از خودگذشتگی و رشادت بی‌نظیر انسان‌هایی است که در راه دفاع از کیان اسلامی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

حمید ملانوری در پیامی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با این فراز از کلام مقام معظم رهبری که “تجلیل از شهیدان، کاری لازم و وظیفه‌ای برعهده همه ماست” افزود: شهید که مقامش هیچ معادل و همتایی در دنیا ندارد، جان خود را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرد تا خون حیات در رگ‌‏های وطن، جاری و ساری بماند.

وی تصریح کرد: نکوداشت یاد و نام شهدا، درحقیقت زنده نگهداشتن فرهنگ رادمردی، از خودگذشتگی و رشادت بی‌نظیر انسان‌هایی است که در راه دفاع از کیان اسلامی، جان خود را در طَبَق اخلاص نهادند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بدون تردید تداوم و استمرار راه شهدا، بیش از هرچیز مدیون منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و صبوری و ایستادگی خانواده‌های بزرگواری است که عزیزترین سرمایه‌های زندگی خود را برای حراست از مام میهن راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند و با دل‌های صبور، داغ‌شان را به جان خریدند و با وجود ناگواری‌های روزگار همچنان استوار و ثابت قدم، پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن پاسداشت فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفند مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نامگذاری این روز به عنوان “روز بزرگداشت شهدا”، با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر در راستای حفظ استقلال و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کرده، با تبریک این روز ارزشمند به همه خادمین بزرگوار خانواده‌های شهدا و ایثارگران، توفیق و سرافرازی بیش از پیش این عزیزان را در تاسی از راه شهیدان، از پیشگاه پروردگار متعال آرزومندم. امید که رضایت شهدای معظم و دعای خیر خانواده معزز آنها، توشه آخرت‌مان شود.

تأکید بر برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی/۳-۷

امام جمعه موقت بیرجند خواستار برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان و اخلالگران اقتصادی شد.

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه با تأکید بر اینکه باید قاطعانه با مفاسد اقتصادی از جمله احتکار برخورد شود، گفت: از مسئولین استان درخواست می‌کنیم نظارت‌های بیشتری بر بازار داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بحث معشیت و رفع مشکلات اقتصادی مردم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: بخش اعظم این مشکلات مرتبط با بحران کروناست که تأثیر بسزایی در معیشت مردم داشته است، اما راه‌هایی  برای حل این مشکل هست ازجمله نیروی جوان و نیرو‌هایی خلاق که امروزه برکات این نیرو‌ها را در فناوری‌های جدید می‌بینیم.
وی همچنین با اشاره به آغاز نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر از چند روز گذشته، گفت: در انتخابات باید افرادی که نیت خالصانه دارند به میدان بیایند، زیرا هر فرد با هر سلیقه‌ای که پای صندوق رأی حاضر می‌شود به معنی این است که نظام و انقلاب اسلامی را قبول دارد و افرادی که انتخاب می‌شوند هم باید به وظایف خود عمل کنند.
حجت الااسلام نوفرستی از مردم هم خواست: با تحقیق و آگاهی،  افراد اصلح را انتخاب کنند.
وی همچنین با  انتقاد از ادغام دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند، گفت: از مسئولین کشوری میخواهیم که در این زمینه با دقت بیشتری عمل کنند تا آنچه که به نفع مردم است انجام شود.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: این دانشگاه میتواند به عنوان یک جایگاه از نظر بودجه و اعتبارات باشد و از شهر‌های مختلف و کشور‌های مختلف هم در این دانشگاه درس میخوانند و این یک ظرفیت برای استان است.
وی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان استان نیز که برای لغو این تصمیم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.
حجت الااسلام نوفرستی  با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق هم گفت: امنیت، وحدت و انسجام امروز در عراق، به واسطه‌ی خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت است.

اهدای بیش از ۷ هزار دست لباس به دانش آموزان نیازمند/۲

بیش از ۷ هزار دست لباس به دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی اهداء می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین بسته بندی و اهدای این هدایا ارزش آن را حدود ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرد.
واقعی گفت: این تعداد لباس توسط هنرآموزان و هنرجویان ۴ هنرستان استان برای ۸۱۰ دانش آموز زلزله زده‌ی سی سختی و ۷ استان دیگر ارسال شد.

شهید گمنامی که پس از ۳۲ سال نام‌دار شد/۲

شهید نعمت الله گزمه یکی از شهدای دفاع مقدس، پس از گذشت ۳۲ سال گمنامی به آغوش خانواده در شهر سه قلعه سرایان بازگشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

در مراسم یادبود این شهید گرانقدر ، سنگ مزار شهید نعمت الله گزمه که هویتش بعد از ۳۲ سال از طریق آزمایش DNA مشخص شد، با حضور بردار و خواهران این شهید گرانقدر تعویض شد و نام و نشان یافت.

شهید گزمه از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که بصورت داوطلبانه عازم جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس شد و پس از سه سال حضور در جبهه های حق علیه باطل، در سال ۱۳۶۷ در سن ۲۳ سالگی در منطقه زبیدات عراق به درج رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تفحص در سال ۱۳۸۶ بعنوان شهید گمنام در کنار چهار شهید گمنام دیگر شهر سه قلعه به خاک سپرده شد.

مادر شهید در سال ۷۱ و پدر شهید پس از سال‌ها انتظار در سال ۸۸ دار فانی را وداع گفتند.
همچنین کوچه‌ی مسجدجامع به نام کوچه لاله‌های شهر سه قلعه نیز به نام شهید نعمت الله گزمه نامگذاری شد.

کمک ده میلیارد تومانی به زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی از کمک ده میلیارد تومانی استان به احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد.

ملانوری در جلسه هم اندیشی هیئت مدیره بنیاد زائر کشور که پیرامون بررسی روند اجرای عملیات احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد ، اقدامات انجام شده را ستودنی دانست و گفت: اصل و اساس کار در احداث زائر سرا‌ها بر مبنای کار‌های خیرخواهانه است.

استاندار افزود: مسئولان مکلفند در کنار مردم، با تعامل و هم افزایی ساخت زائر سرا را همراهی کرده و روند اجرای کار را شتاب ببخشند.

آقای ملانوری افزود: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم گروه‌هایی داریم که توفیق زیارت آستان مقدس امام رضا (ع) را نداشته اند و این زائر سرا می‌تواند نیاز عمده این عاشقان اهل بیت (ع) را برطرف کند.

وی به اعتبار مورد نیاز این پروژه برای تکمیل و بهره برداری اشاره کرد و افزود: این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۳۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد زائر در قالب تسهیلات و کمک‌های خیرین پرداخت می‌شود و بقیه نیز با بهره گیری از ظرفیت ماده ۹۷ تأمین خواهد شد که در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که کمک‌های استان به صورت نقدی و همچنین در قالب کالا‌های مورد نیاز اهدا خواهد شد، یک میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ تن سیمان به پروژه اهدا کرد.

معاون فنی و اجرایی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر، وابسته به وزارت راه و شهرسازی هم از اعطا تسهیلات ارزان قیمت برای تسریع در ساخت این زائرسرا خبر داد.

آقای امیدیان افزود: ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۰ میلیارد مابقی را با کمک خیران تامین می‌کنیم.

زائرسرای خراسان جنوبی، برای اسکان زائران محروم است که با زیربنای ۵ هزار مترمربع تا ۲ سال دیگر در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) ساخته می‌شود.

تاکنون در محل زائرسرا، گودبرداری و سازه نگهبان هم انجام شده است.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی افتتاح شد/۲-۳

 

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی افتتاح شد

به مناسبت عید مبعث برخی از پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در شهرستان‎‌های مرزی استان افتتاح شد.

 سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه علاوه بر وظیفه اصلی خود که حفظ و تامین امنیت مرزها است، در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مردم به ویژه مرزنشینان نیز ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

وی گفت: امروز بخشی از این اقدامات که توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه انجام شده  افتتاح شد و این پروژه‌ها آخرین نخواهد بود و ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار داشت و قرار است در مراسم پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری که شامل افتتاح ۶۲ واحدمسکن مددجویان  و ۱۳ بند خاکی است شرکت کند.

بازدید از سدهای درحال  ساخت و پروژه های آبرسانی روستاهای کلاته  گاویچ، کلاته بلوچ، خیر آباد و اشک شهرستان درمیان و همچنین بازدید از نوار مرز نیز از دیگر برنامه‌های سفر سردار پاکپور به استان است.

 

 

 

 

 

 

ورودی شهر بیرجند در محاصره نخاله‌های ساختمانی/گلایه مردم از وضعیت نامناسب ورودی مهرشهر

ورودی شهر بیرجند در محاصره نخاله‌های ساختمانی/گلایه مردم از وضعیت نامناسب ورودی مهرشهر

وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر بیرجند دادِ ساکنین این منطقه را درآورده است. این نخاله‌ها ورودی شهر بیرجند را از سمت مهرشهر بسیار نازیبا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر چهره‌ای زشت و نازیبا در این نقطه از بیرجند ایجاد کرده است انگار افرادی که اقدام به تخلیه زباله‌ها کرده‌اند تابلوی «ریختن نخاله‌های ساختمانی در این مکان ممنوع است» را ندیده و یا نخواسته‌اند ببینند. افرادی که نخاله‌ها را در خیابان ریخته و راه را بند آورده‌اند به اعتراضات اطرافیان اهمیتی نمی‌دهد.

یکی از اهالی که جلوی حیاط خانه‌اش پر از نخاله‌های ساختمانی است در اعتراض همسایه‌ها می‌گوید: حالا یکی دو روز بنایی داریم طوری نمی‌شود که … کار خلاف که انجام نمی‌دهیم!».

مسئله اصلی دقیقاً همین است او فکر می‌کند کار خلافی انجام نمی‌دهد و حق هم دارد! آن‌قدر این عمل در معابر شهری عادی شده است که برخی فکر می‌کنند باید آن را امری عُرفی در نظر گرفت و مانع انجامش نشد اما واقعیت چیز دیگری است.

یکی از بانوان این منطقه در حالی که با روسری جلوی بینی‌اش را گرفته است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این زباله‌ها بلای جانمان شده است. نیمه شب وانت‌ها نخاله‌های ساختمانی را در این محل می‌ریزند بدون آنکه توجه کنند که مردم در این جا زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: حشرات، جونده‌های موذی زباله‌ها و گرد و خاک باعث بروز  بیماری  تنفسی و پوستی فرزندم شده  از مسئولان می‌خواهیم جلوی افرادی را که در این محل زباله تخلیه می‌کنند را بگیرند.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: شهرداری باید به همه افرادی که در حال ساخت وساز هستند اعلام کند تا در اسرع وقت نخاله‌های ساختمانی خود را  از محل خارج کنند و در جاهای مشخص که شهرداری تعیین کرده منتقل کنند.

مهرشهر، شمالی‌ترین محله بیرجند است که جمعیت زیادی در آن سکونت دارند. از سال ۹۱ با پیوستن این منطقه به محدوده شهری اگر چه زیرساخت‌های متعددی برای این منطقه فراهم شده اما سهم مهرشهری‌ها از زیباسازی میادین، بولوارها و معابر شهری چندان مطلوب نیست.

وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی مهرشهر بیرجند، دادِ ساکنین این منطقه را درآورده و اهالی خواستار رسیدگی به این اوضاع نابسامان هستند.

یکی از شهروندان که معتقد است با وجود این نخاله‌ها وضعیت زننده‌ای در ورودی شهر پدیدار شده است گفت: با وجود این نخاله‌ها غیر از گردوخاک و هجوم عقرب و مار چیزی دیگری نصیب ما نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در رابطه با مکان‌هایی که شهروندان مهرشهر  از وجود نخاله‌ها گلایه دارند موقعیت مالیکت زمین‌ها مربوط به مسکن وشهرسازی است.

محمد زاده بیان کرد: نخاله‌ها از سنوات گذشته خالی شده و حجم کارها در پایان سال برای شهرداری بالا است و قبل از سال نمی‌توانیم قولی برای بهسازی آن محدوه بدهیم اما امیدواریم از سال آینده با همکاری دستگاه‌های متولی و مسکن و شهرسازی بتوانیم مشکل مردم را رفع کنیم.

انتهای پیام/۲۵۴

 

 

 

دیدار عیدانه استاندار خراسان‌ جنوبی با خانواده‌های نیازمند

دیدار عیدانه استاندار خراسان‌ جنوبی با خانواده‌های نیازمند

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه به مناسبت عید سعید مبعث به دیدار ۲ خانواده نیازمند در شهر بیرجند رفت.

حمید ملانوری به منظور دلجویی و همنوایی با خانواده‌های ایتام و نیازمندان با ۲ خانواده شیعه و اهل تسنن دیدار کرد.

این دیدارها با هدف بررسی مشکلات همچنین مسایل مالی و درمانی این افراد صورت گرفت و استاندار خراسان جنوبی در این دیدارهای صمیمانه ضمن شنیدن درد دل‌های خانواده‌ها، مشکلات آنان را جویا شد.

وی طی تماس تلفنی با مدیران حوزه‌های متولی، دستور پیگیری مسایل مطرح شده را صادر کرد و وعده استاندار برای رفع مشکلات و مساعدت‌هایی که صورت گرفت، لبخند را مهمان چهره اعضای این خانواده‌ها کرد.

این دیدار با حضور جمعی از مسوولان استان به مناسبت عید سعید مبعث و به منظور حمایت از نیازمندان در آستانه سال نو انجام شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به پویش ۱۴۰۰ شکوفه لبخند مهربانی پیوست.

پویش ۱۴۰۰ شکوفه لبخند مهربانی به همت مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه‌یاران خراسان جنوبی کلید خورده است و حمید ملانوری هم با هزار سهم به این پویش پیوست.

این پویش از هر یک از ایرانیان می‌خواهد در آستانه سال نو با واریز هزار و ۴۰۰ تومان به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۱۰۰۳۲ به همنوعان خود به ویژه بیماران صعب‌العلاج کمک کنند.

 

 

 

 

 

 

دستگیری سارق زیورآلات کودکان در طبس/۲

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت زیورالات کودک خردسال در سطح شهرستان طبس، تحقیق و بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ علی پور  افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی و تحقیات پلیسی موفق به شناسایی یک سارق در شهرستان طبس شدند که پس از هماهنگی با مقام قضائی ، سارق در یک عملیات غافلگیرانه، کمتر از ۲۴ ساعت بازداشت شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: متهم در اظهارات خود به ۲ فقره سرقت زیورالات کودکان اعتراف کرد و ارزش ریالی طلا‌های کشف شده ۷۰ میلیون ریال برآورد شد.
به گفته وی مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

کشف ۹۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز بهداشت در نهبندان

مأموران انتظامی نهبندان در بازرسی از یک کامیون ۹۰۰ قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه”دهسلم” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ رحیمی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ۹۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز بهداشت بود به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران در این رابطه ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در طبس/۲

۱۰۰ بسته غذایی معیشتی بین نیازمندان در طبس توزیع شد.

جوانان منطقه زیباشهر طبس مستقر در مسجد امام جعفر صادق(ع) با کمک خیران نیکوکار، ۱۰۰ بسته غذایی معیشتی را تهیه  و بین نیازمندان منطقه توزیع کردند.
ارزش این بسته‌ها هرکدام ۲۰۰ هزار تومان است.

تحویل عینک به ۵۳ بیمار نیازمند در نازدشت سربیشه/۲

۵۳ عینک در ادامه خدمات کاروان نذر آب۳ به بیماران نیازمند روستای مرزی نازدشت از توابع سربیشه به طور رایگان تحویل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در حاشیه بازدید از کاروان سلامت اعزامی به روستای نازدشت از توابع سربیشه ارزش این تعداد عینک را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ویزیت و تأمین عینک این بیماران به همت خیّران مشهدی عضو داوطلب هلال احمر انجام شده است.

محمدرضا رضایی افزود: خیرین و داوطلبان هلال احمر پشتوانه اصلی این جمعیت برای ارائه خدمات انسان دوستانه هستند.

کاروان سلامت نذر آب ۳ با حضور پزشکان مشهدی روز چهارشنبه در روستای نازدشت سربیشه به مردم خدمات رسانی کردند.

افزایش جان باختگان کرونا به ۷۶۱ مورد در خراسان جنوبی/۳

در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۶۱ نفر افزایش یافت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از۱۶۳ آزمایش کرونا در استان آزمایش۱۵ نفر مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۱۵ مبتلای جدید به کرونا، ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و۱۱ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد در شهرستان قاینات، ۳  مورد شهرستان طبس، در شهرستان های بیرجند و فردوس هرکدام دو مورد و درشهرستان های سربیشه و سرایان هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد وسایر شهرستانها مورد جدیدی گزارش نکردند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون۱۳۹  بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۷ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی دو بیمار وخیم گزارش شده است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته۲۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۲۵ بیمار شامل۴ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

ثبت ۹ پس لرزه در شهرستان فردوس/۲

رییس مرکز لرزه نگاری بیرجند اعلام کرد: ۹ پس لرزه از بامداد پنجشنبه ۲۱ اسفند تا ساعت ۹ روز جمعه، در شهرستان فردوس به ثبت رسید.

هاشمی گفت: این پس لرزه ها به ترتیب با قدرت ۲.۲ ریشتر، ۲.۳ ریشتر، ۱.۷ ریشتر و ۲.۷ ریشتر به وقوع پیوست.
به گفته وی وضعیت پس لرزه‌ها به سمت قسمت‌های شمالی گسل بوده و در حال حاضر موضوع غیر طبیعی مشاهده نمی‌شود.

واردآمدن خسارات جزئی به ۱۵ واحد مسکن روستایی در فردوس

فرماندار فردوس نیز گفت: زلزله شهرستان فردوس، خسارت جزئی به حدود ۱۵ واحد مسکن روستایی وارد کرد.

حلاج مقدم  گفت: تیم‌های ارزیاب و هلال احمر به روستا‌های محدوده کانون زمین لرزه اعزام شدند که پس از بررسی خوشبختانه خسارتی جدی  گزارش نشد و فقط خسارت‌های جزئی در حد ترک‌های سطحی در حدود ۱۵ واحد مسکونی واقع در روستا‌های حسین آباد، خانیکوک و طاهریه ایجاد شده است.

اتصال ۱۷ روستای خراسان جنوبی، به شبکه ملی اطلاعات/۳

۱۷ روستای خراسان جنوبی با جمعیت هزار و ۵۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در ادامه طرح‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های استان، اخیرا با راه اندازی ۶ سایت، ۱۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و امکان استفاده اهالی این روستا‌ها از خدمات الکترونیکی به خصوص اینترنت پرسرعت، آموزش و بانکداری الکترونیک فراهم شد.
مصطفی بهی، با اشاره به برنامه این اداره کل برای اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات افزود: با اجرای این سایت‌ها در روستا‌های گلگنج، کره و باراز شهرستان قائنات، رومه شهرستان نهبندان، چاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان سربیشه و زارگز شهرستان درمیان، ۱۷ روستا با جمعیتی حدود ۱۵۰۰ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: اجرای این سایت‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و تلاش ما این است تا قبل از پایان دولت شاهد اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.
بهی همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه همراه روستایی توسط این اداره کل، گفت: اخیرا با نصب یک سایت همراه در روستای افکشت، اهالی این روستا و روستای فریز با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ خانوار از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.
به گفته وی طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ با اجرای ۴۰ سایت جدید همراه، ۸۶ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*