اخبار خراسان جنوبی / اسکان نوروزی در مدارس خراسان جنوبی انجام نمی‌شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باسلام مدیریت محترم اداره مخابرات
تلفن همراه روستاهای بالاترازبوشاد( روستای آب خنک )آنتن دهی نداره یه لطف بکنیدلااقل شمایک کمکی به اون اهالی داشته باشید جاده خاکی. برق وآب وگازهم نداره لااقل شماروبخدا یه کاری برای ما انجام دهید برای درس خواندن بچه هاحتمابایدبرن سرکوه 
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۸:۵۵:۲۵ خوانده نشده خیر
۲ ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۹۹۹۶ سلام تلفن همراه اول خیلی مشکل داره هر تماس شاید چند بار قطع بشه مسوولان رسیدگی کنند و پاسخگو باشند ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۳:۰۵:۲۴ خوانده شده خیر
۳ + ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۹۹۹۶ سلام کی قرار است واکسن کرونا برای عموم مردم توزیع شود با این میزان توزیع امیدی نیست که طی چند ماه اخیر تمام مردم بتوانند واکسن بزنند

زیارت اهل قبور از راه دور

زیارت اهل قبور از راه دور

بیرجند – ایرنا – آخرین پنجشنبه سال برای ما ایرانی‌ها روز رفتن به مزار درگذشتگان بوده و امسال لازم است مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از راه دور فاتحه بخوانند و این سنت حسنه را با نذورات برای شادی روح اموات به جا آورند.

به گزارش ایرنا آخرین پنجشنبه سال ۹۹ در پیش است و سال‌هاست که مردم ایران از جمله خراسان جنوبی در چنین روزی با حضور در آرامستان‌های شهر خود، از عزیزان سفر کرده خود یاد می‌کنند و سنت زیارت اهل قبور را به جا می‌آورند.

پیشتر گذشتگان بر این عقیده بودند که روح درگذشتگان در پنجشنبه آخر سال نظاره‌گر است از این رو برای درگذشتگان بر سر مزارها فاتحه می‌خواندند و نذر می‌کردند.

یاد عزیزانی که بار سفر بسته‌اند در هر زمان و مکان با نثار یک فاتحه و طلب مغفرت میسر است و در شرایطی که یک مهمان ناخوانده بر همه ابعاد زندگی فردی و جمعی سایه افکنده، هرگونه تجمع و ازدحام جمعیت در روزهای پایانی سال تهدیدی برای جان خود و دیگران است.

بپذیریم که روح درگذشتگان نیز از این رفت و آمد ما در چنین شرایطی شاد نخواهد شد و با توجه به نیازمندی‌های موجود در سال کرونایی چه بهتر که برای آمرزش و شادی روح اموات نذر کنیم.

همچنین براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا در اسفند امسال ورود به آرامستان‌های استان و هرگونه تجمع در این مکان‌ها تا پایان سال جاری ممنوع است.

با این وجود طی هفته‌های اخیر گوشه گوشه آرامستان بیرجند نه به اندازه هفته‌های گذشته ولی باز هم جمعی سیاه پوش و غمدیده را پذیرا بوده است.

میادین خاکی اطراف قبرستان، تپه‌ها و حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) و کوچه پس کوچه‌های کاظیمه و خیابان جمهوری اسلامی محل توقف خودروهایی شده که سرنشینان آن خود را پیاده به آرامستان می‌رسانند و گاهی فاصله اجتماعی هم رعایت نمی‌شود.

درگذشتگان را از راه دور یاد کنیم

کارشناس مذهبی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی، مردم می‌توانند در خانه‌های خود برای درگذشتگان فاتحه بخوانند و هزینه خیرات را به افراد مستحق، خیریه‌ها و نیازمندان بدهند که با این اقدام به‌ طور یقین ثواب به اموات می‌رسد.

حجت الاسلام علی عبداللهی افزود: اصل موضوع و به‌ یاد گذشتگان بودن اقدام خوبی است و یکی از سنت‌های قدیمی و بسیار نیکوی مردم در کشور و این استان زیارت اهل قبور و نثار فاتحه در آخرین پنجشنبه سال است که در مبانی دینی به یاد درگذشتگان تاکید شده و از دوره‌های گذشته تاکنون بین مردم رواج دارد.

وی اظهار داشت: زیارت اهل قبور کاری مستجب است و در شرایط حساس کنونی، احتمال شلوغی آرامستان‌ها در پنجشنبه آخر سال و خطر گسترش ویروس کرونا، مردم از رفتن به آرامستان‌ها خودداری یا به زمان دیگری موکول کنند.

لزوم خودداری از توزیع مواد غذایی در آرامستان 

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند هم با درخواست از مردم برای نیامدن به آرامستان گفت: یکی از مواردی که می‌تواند در شیوع ویروس کرونا خطرآفرین باشد، توزیع مواد غذایی در محیط آرامستان‌ها است و باعث افزایش روزافزون متکدیان نیز شده است.

محسن کدخدا افزود: درخواست می‌شود که مردم از شرکت در این قبیل مراسم پرهیز کرده و خیرات را خرج امور خیر و کمک به مراکز خیریه کنند که قطعا باعث آمرزش و شادی روح متوفیان خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسیرهای ورودی به آرامستان را بسته‌ایم اما برخی شهروندان با توقف خودروهایشان در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) و کوچه پس کوچه‌‎های خیابان جمهوری و کاظمیه خود را به آرامستان می‌رسانند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: به وابستگان متوفیان به صورت مکرر تذکر لسانی و هشدار می‌دهیم اما به دلیل داغدیدگی آنان نمی‌توانیم بیشتر از این ورود کنیم.

وی افزود: علیرغم ممنوعیت حضور در آرامستان بیرجند ولی مشاهده می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها برای مراسم تشییع و تدفین اموات خود دعوت عمومی کرده و جمعیت زیادی در این قبیل مراسم گرد هم آمده‌اند.

ورود به آرامستان‌ها همچنان ممنوع است

فرماندار بیرجند گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا ورود به آرامستان‌های بیرجند و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان و هرگونه تجمع در این مکان‌ها تا پایان سال جاری ممنوع است.

علی ناصری افزود: با هماهنگی دستگاه‌های متولی و شهرداری مسدودسازی مسیرهای دسترسی و اطراف آرامستان بیرجند انجام شده است و تا پایان سال از ورود شهروندان به آرامستان ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی به شیوع ویروس جهش یافته (ویروس انگلیسی) در شهرستان بیرجند و افزایش سرعت انتقال ویروس جدید حتی در فضای آزاد اشاره کرد و گفت: توسط مرکز بهداشت برای درمان و قرنطینه مبتلایان به ویروس جهش یافته و نیز شناسایی افرادی که با آنها در ارتباط بوده‌اند، اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: خودروهایی که اطراف آرامستان و مکان‌های توقف ممنوع پارک کنند، توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

فرماندار بیرجند از شهروندان خواست برای صیانت از سلامت جامعه و کنترل و جلوگیری از بروز پیک چهارم شیوع کرونا، اکیدا از ورود به آرامستان‌ها خودداری کنند.

آمادگی مراکز نیکوکاری برای جمع‌آوری نذورات مردم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم گفت: مردم می‌توانند نذورات اموات خود را برای کمک به نیازمندان به مراکز نیکوکاری امداد در مساجد استان تحویل دهند.

رضا سلم‌آبادی افزود: امسال بسیاری از نیازمندان به دلیل شیوع کرونا اوضاع معیشتی بدی دارند که مردم می‌توانند نذورات و خیرات خود در پنجشنبه آخر سال را در اختیار این نهاد بگذارند تا در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری امداد در مساجد استان آماده دریافت نذورات مردم است تا پس از جمع‌آوری در اختیار نیازمندان واقعی جامعه قرار گیرد و باعث خیر و برکت همگانی شود.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز (یکشنبه) گفت: با شناسایی ۲ مورد جدید در شهرستان بیرجند، آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان خراسان جنوبی به ۱۹ بیمار افزایش پیدا کرد.

محمد دهقانی اظهار داشت: احتمال افزایش تعداد موارد شناسایی کرونای انگلیسی در استان وجود دارد زیرا افرادی را می‌بینیم در یک خانواده که به طور همزمان چندین نفر مبتلا شدند.

وی افزود: هم‌استانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری، حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازار و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

 

 

 

 

فرماندار نهبندان:
مناسب سازی پیاده روهای شهر نهبندان بسیار نامطلوب است/۲
بیکی گفت: مناسب سازی و وضعیت پیاده روهای نهبندان نامطلوب است و شهرداری و شهروندان باید در این زمینه اقدام کنند.

 «مجید بیکی» در شورای ترافیک شهرستان نهبندان، اظهار کرد: در جلسات شورای ترافیک، معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان بررسی می شود تا مردم بتوانند از خدمات بیشتری بهره مند شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه طبق بررسی های روزهای اخیر ورودی ها و خروجی های استان با افزایش همراه بوده است، افزود: این آمار نشان می دهد ترددها افزایش داشته است، لذا باید تمهیدات لازم برای تردد ایمن مسافران پیش بینی و اتخاذ گردد.

بیکی تصریح کرد: روزهای پایانی سال پیک ورود و خروج مسافر از شهرستان را خواهیم داشت و آن چیزی که وظیفه دستگاه ها است، حضور موثر و در میدان بودن آنها است.

وی با بیان اینکه باید تیمی متشکل از فرمانداری، شهرداری، پلیس راهور و اورژانس، هلال احمر، راهداری، اداره برق، محیط زیست پلیس راه تشکیل و نسبت به شناسایی و احصاء نقاط حادثه خیز اقدام کنند، گفت: این دستگاه ها باید در ایام نوروز در حالت آماده باش و خودروهای خود را مستقر داشته باشند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه متاسفانه ورودی شهر نهبندان از سمت شهداد نیازمند ساماندهی است، گفت: اجرای آیلند در ورودی شهر باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.

بیکی از وضعیت نامطلوب پیاده روها و مناسب سازی معابر شهر نهبندان گلایه کرد و افزود: مصوبات شورای ترافیک باید هر چه بهتر در راستای خدمت به مردم اجرا شود.

وی گفت: با تصمیمات شورای ترافیک شاهد کاهش تصافات جرحی و فوتی به میزان قابل توجهی در سال جاری بوده ایم که از میانگین کشوری هم پایین تر است.

 

کویرتایر برای نخستین بار در کشور تایر«رینگ۲۰» را تولید کرد

کویرتایر برای نخستین بار در کشور تایر«رینگ20» را تولید کرد

گروه استان ها- در مراسمی با حضور مدیران ارشد گروه بهمن، مدیرعامل شرکت کویرتایر از تایر۲۵۵/۴۵ZR۲۰ KB۵۵۵ رینگ۲۰ با نام تجاری BAHMAN در این کارخانه رونمایی و تولید رسمی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، مدیرعامل شرکت کویرتایر عصر امروز در این مراسم با تبریک این افتخار ارزشمند به مشتریان محصولات کویر تایر و با اشاره به فصل جدید همکاری ‌های خودروسازان و تایرسازان داخلی اظهار داشت: در اوج تحریم‌ها،‌ کویرتایر نخستین تایر رینگ ۲۰ تولید داخل برای استفاده در خودروهای شاسی‌بلند را تولید کرد.

 سیدمحمد حسین زینلی بیان کرد: امروز روز پرافتخاری برای کویرتایر و صنعت تایر کشور است که موفق شده ایم در اوج تحریم ها با تکیه بر دانش بومی پیشرفته ، تایرSUV را طراحی ، تولید و به خودرو ساز عرضه کنیم.

وی  از طراحی و ساخت خاص‌ترین سایز تایرهای شاسی‌بلند در ایران در این کارخانه خبر داد و گفت: تولید انبوه نخستین نمونه این تایر برای تحویل به‌گروه خودروسازی بهمن  امروز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر چنگ زنی و ترمز گیری عالی در جاده های خیس به دلیل طراحی خاص گل تایر، فرمان گیری عالی به همراه عدم لغزش در پیچ ها وصدای پایین در سرعت های بالا و نرمی در حین حرکت خودرو از ویژه گی های این تایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این تایر برای خودروهایی که دارای قابلیت حرکت با سرعت تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هستند قابل استفاده است اظهار کرد: دارابودن نوار یا گارد محافظ رینگ که در صورت پنچری آسیبی به رینگ وسیستم تعلیق خودرو وارد نمی شود و طراحی گل خاص برای تحقق آب پیمایش و فرمانگیری عالی خودرو به طور همزمان از دیگر ویژگی های این تایر است.

زینلی با بیان اینکه کویرتایر نخستین تولید کننده و به ‌عنوان پرچمدار تولید تایرهای شاسی‌بلند موفق شده است سهم عمده‌ای از بازار این گروه محصول را به‌ خود اختصاص دهد تصریح کرد: پیش از این نیز نخستین تایر ایرانی با نسبت منظر ۴۵ در شرکت کویرتایر تولید شد و برای استفاده در خودروهای سانگ‌یانگ تیولی روانه بازار شد و  محصول جدید رینگ ۲۰ نیز دومین تایر تولیدشده درایران است که با نسبت منظر۴۵ تولید و روانه بازار می‌شود.

وی  با تأکید بر اینکه این تایر با همکاری گروه بهمن تولید می‌شود و با برند مشترک بهمن و کویرتایر روی خودروها نصب خواهد شد، گفت: گروه بهمن به‌تازگی برنامه خود را برای تولید خودرو فیدلیتی که یک SUV خانوادگی دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به دو صورت ۵ و ۷ نفره  است به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: محصول جدید کویرتایر قابلیت تحمل ۸۲۵ کیلوگرم وزن را دارد و علاوه‌بر محصول جدید گروه بهمن، می‌توان از آن روی ب‌ام‌و ایکس ۳ مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱،‌ کیا سورنتو مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و لکسوس RX مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ نیز استفاده کرد.

غلامرضا محمدی قائم مقام اجرایی مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به نگاه ویژه به امور کیفی در گروه بهمن اظهار کرد: برای داخلی سازی قطعات برنامه گسترده داریم ولی کیفیت خودروی فیدلیتی را فدای داخلی سازی نخواهیم کرد.

تایر تولیدی کویرتایر برای فیدلیتی، علامت استاندارد را نیز دریافت کرده است و قطعاً فیدلیتی با توجه به کیفیت برتر محصولات کویرتایر می تواند درخواست های بهمن موتور را برای ورود به بازار انجام دهد.

کویرتایر می تواند در آینده صنعت کشور را از واردات لاستیک بی نیاز کند

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه بهمن نیز در همین مراسم به فعالیت خوب کارخانه کویرتایر اشاره کرد  و  اظهار داشت: این کارخانه  می‌تواند در آینده صنعت کشور را از واردات لاستیک بی‌نیاز کند.

غلامرضا محمدی در ادامه گفت: کویر تایر تاکنون راه خوبی را طی کرده و بسیار در صنعت کشور مفید بوده است.

محمدی با بیان اینکه امید است این شرکت گام‌های مؤثرتری بردارد، ابراز امیدواری کرد: این شرکت در آینده صنعت کشور را واردات تایر بی نیاز کند.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه گروه بهمن بیش از ۶۰ درصد خودروهای تجاری کشور را تولید می‌کند، بیان کرد: با ورود کویرتایر به تولید تایر خوردوهای تجاری رادیال کمک شایانی به مجموعه گروه بهمن خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه گروه بهمن تقریباً از دهه ۱۳۳۰ آغاز به کار کرده و از قدیمی‌ترین خودروسازان کشور بوده است، تصریح کرد: در ابتدا نام آن خلیج کو بود که بعد از انقلاب به ایران وانت تغییر نام داد.

وی ادامه داد: در سال ۷۰ نیز این گروه به بهمن تغییر نام داد و سال ۹۵ خصوصی شد که از سال ۹۵ تاکنون شرکت بهمن فضای مسقف کاری خود را تا ۸۰ درصد افزایش داده است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه برنامه‌‌های توسعه‌ای زیادی در دست اقدام داریم، افزود: امسال از ۲ محصول رونمایی شد که یک محصول با توجه به ظاهر و مشخصات فنی و جذابی که دارد بتواند حضور خوبی در بازار داشته باشد و یک محصول استراتژیک نیز داریم که این محصول نیز قرار است پرتیراژترین محصول کشور شود.

محمدی یادآور شد: با توجه به حجم تولیدی که برای این محصول برنامه‌ریزی شده قرار است بیش از۵۰ درصد سهم بازار را در ۲ سال به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است سالانه یا حداقل هر ۲ سال یک‌بار یک محصول پردوام و پر تیراژ داشته باشیم و ۶۰ درصد در مدت ۳ سال ظرف محصول داخل را داشته باشیم و همچنین امید است محصولی که مشترک با تایر نیز کار کردیم در نخستین فرصت تأییدیه نهایی بگیرد.

وی بیان کرد: گروه بهمن بنا دارد محصولات خود را با اولویت مصرف قطعات ساخت داخل بسازد که در این میان شرط اصلی کیفیت است و در تایر هم به همین شکل که بنا داریم با کمک قطعه سازان و کل زنجیره تأمین هدفی که پیش رو داریم را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.

محمدی با تاکید بر اینکه در سال آینده پیش‌بینی عرضه دو محصول جدید را نیز داریم، خاطرنشان کرد: همچنین طی ۳ سال آینده بنا داریم ظرفیت تولید خود را ۳ برابر کنیم.

 

 

 

 

مستند “کاکل درو” خراسان جنوبی در جشنواره “هنر زنده است” برگزیده شد/۲

    
مستند "کاکل درو" خراسان جنوبی در جشنواره "هنر زنده است" برگزیده شد
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: “کاکل درو” موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه در جشنواره آنلاین ” هنر زنده است” شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: اولین جشنواره آنلاین «هنر زنده است» در چهار بخش فیلم به دبیری کمال تبریزی، تئاتر به دبیری بهروز غریب پور ، موسیقی به دبیری فردین خلعتبری و دیجیتال آرت به دبیری محمود کلاری برگزار شد.

وی با بیان این که ۱۱۸ اثر در بخش فیلم برای داوری انتخاب شدند، ادامه داد: از این تعداد ۲۴ اثر در بخش فیلم های مستند کوتاه مورد بررسی قرار گرفتند که با نظر هیئت داوران به ریاست علی نصیریان،”کاکل درو” به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی ثابت شوکت آباد نشان جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی را دریافت کرد.

گفتنی است مستند کوتاه “کامل درو” از شورای فنی مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی تاییدیه فنی داشته و طبق تفاهم نامه سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ۴۰ میلیون تومان به عنوان حمایت دریافت کرده است.

شایان ذکر است داستان این مستند درباره یکی از آیین های مذهبی در کشاورزی جنوب خراسان است که اگر کاکلی از گره خوردن گندم ها در گندم زار شکل گیرد، کشاورز آن را درو نکرده و کنارش قربانی می کند، مردم روستا معتقدند ایجاد کاکل برای محصول سال های بعد زمین برکت می آورد.

 

 

 

 

۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود/۲-۳

۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

 

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: توزیع ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار از امروز (۲۵ اسفند) در استان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در چهاردهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: نرخ‌گذاری میوه‌های تنظیم بازار بر مبنای کار کارشناسی کمیته تخصصی تعیین شده است.

وی بیان کرد: قیمت پرتقال تامسون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، سیب ۱۰ هزار تومان و پرتقال والنسیا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی به راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا باید فرهنگ‌سازی درخصوص خرید اینترنتی صورت گیرد.

وی افزود: با درایت استاندار و ستاد تنظیم بازار استان، تامین کالاهای اساسی در سطح استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

عابدی اظهار داشت: در جلسه ویدئوکنفرانسی که با حضور وزیر کشور و استانداران درخصوص تامین کالاهای اساسی برگزار شد بنا به اذعان دستگاه‌های نظارتی، عملکرد اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی درست و کار شبانه‌روزی جهاد کشاورزی استان مشکل مرغ حل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشدید نظارت‌ها با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همکاری تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف بیان کرد: لازم است در آستانه سال نو، نظارت‌ها تشدید شود اگرچه باید اذعان کرد که نظارت‌ها در سطح استان در حد اعلا وجود دارد.

وی افزود: باید از طریق اصحاب رسانه در این خصوص اطلاع‌رسانی جامع انجام شود تا مردم استان از این اقدامات مطلع شوند.

عابدی به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان درخصوص عرضه مرغ زنده هم اشاره کرد و گفت: بنا بر این مصوبه، عرضه مرغ زنده به خارج از استان ممنوع است.

 

 

 

 

 

برخورد پژو با تیر برق حادثه آفرید/۴

حسینی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در پی برخورد یک دستگاه خودروی پژو با تیر برق و درخت در خیابان پاسداران بیرجند، دو تیم آتش نشان از ایستگاه غفاری به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این حادثه یک مصدوم بر جای گذاشت که به بیمارستان اعزام شد.

 

 

 

۲ برابر نیاز خراسان‌جنوبی مرغ گرم تأمین شد/۲-۳

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: دو برابر نیاز استان مرغ گرم در استان تأمین شده و مردم نگران کمبود این کالا نباشند.

جهاد کشاورزی: ۲ برابر نیاز خراسان‌جنوبی مرغ گرم تأمین شد

احمد بیکس اظهار داشت: مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان وجود ندارد و روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ گرم در بازار خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در استان برای مصرف‌کننده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دو برابر نیاز استان مرغ گرم در استان تأمین شده و مردم نگران کمبود این کالا نباشند.

بیکس اضافه کرد: در خصوص تخم مرغ نیز مشکلی نداریم و روزانه ۳۴ تن تخم مرغ در استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون مرغ گرم به اندازه مازاد بر نیاز در بازار وجود دارد و نیازی برای گوشت منجمد از سوی بازار هنوز اعلام نشده است، یادآور شد: طرح تنظیم بازار نیز از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

 

 

ویژه‌نامه الکترونیکی دستاوردهای دانشگاه بیرجند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

ویژه‌نامه الکترونیکی شکوه تدبیر با موضوع دستاوردهای دانشگاه بیرجند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم منتشر شد.

برگزیدگان چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی – ایرانی خراسان جنوبی معرفی شدند۵-۷

 
یکصد و هفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی – ایرانی ، ۲۴ اسفندماه با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این دوره از جشنواره، ۹ اثر به عنوان برگزیده توسط هیئت داوران متشکل از نسرین پیشکار، محبوبه نکوفرد و فرنگیس شادکام انتخاب شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر می باشد:

بخش طراحی مانتو اجتماع

 لوح تقدیر به همراه مبلغ ۸ میلیون ریال وجه نقد  مشترکاً  ( هر نفر مبلغ ۴ میلیون ریال ) به عنوان برگزیده سوم به “فاطمه ملکی و کوثر هاشم زهی ” از شهرستان نهبندان اهدا شد.
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۱۰ میلیون ریال وجه نقد  مشترکاً ( هر نفر ۵ میلیون ریال )  به عنوان برگزیده دوم به”  فخری کریمی نژاد” از شهرستان زیرکوه و” میترا کاظم نژاد”  از شهرستان نهبندان تقدیم شد.
تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه مبلغ ۱۲ میلیون ریال وجه نقد به عنوان برگزیده اول  به “مریم بهدانی”   از شهرستان بیرجند تعلق گرفت.
بخش طراحی مانتو مجلسی
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۸ میلیون ریال وجه نقد  مشترکاً  ( هر نفر مبلغ ۴ میلیون ریال ) به عنوان برگزیده سوم  به “مهدیه یعقوبی ” از شهرستان قاین  و  ” فخری کریمی نژاد” از شهرستان زیرکوه اهدا شد.
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۱۰ میلیون ریال وجه نقد مشترکاً ( هر نفر ۵ میلیون ریال )  به عنوان برگزیده دوم به” زهرا بیابانگرد و سحر صابری پور” از شهرستان بیرجند تقدیم شد.
شایان ذکر است هیأت داوران در بخش طراحی مانتو مجلسی هیچ یک از آثار را حائز رتبه اول ندانست .

 

 

اسکان نوروزی در مدارس خراسان جنوبی انجام نمی‌شود/۲-۳

اسکان نوروزی در مدارس خراسان جنوبی انجام نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اسکان نوروزی برای دومین سال متوالی در مدارس و مراکز رفاهی این استان انجام نمی‌شود.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرایط در ارتباط با خانه‌های معلم در تمامی شهرستان‌ها هم رعایت خواهد شد.

وی گفت: در محل اسکان خانه‌های معلم فقط ۲ اتاق برای میزبانی از بیماران خاص آماده ارایه خدمت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: هرگونه میزبانی از مسافران نوروزی در مدارس و خانه‌های معلم طبق مصوبات غیرقانونی است و در صورت تخلف مدیران باید پلاسخگو باشند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی قبل از شیوع کرونا در نوروز میزبان بیش از ۱۸۰ هزار نفر روز مسافر در ۱۱ شهرستان استان بود.

هر سال ۱۴ پایگاه اسکان نوروزی در خراسان جنوبی فعال بود و این استان یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌رود.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی در وضعیت پایدار اما شکننده است.

تولید تایر رینگ ۲۰ برای اولین بار در کشور/۷-۵

در مراسمی از تولید رسمی تایر رینگ ۲۰ با نام تجاری BAHMAN‌ در کارخانه کویر تایر بیرجند با حضور مدیران ارشد گروه خودروسازی بهمن رونمایی شد.

تولید انبوه این محصول از امروز در بیرجند آغاز شد و تا خرداد ۱۴۰۰ لاستیک مورد نیاز خودرو‌های گروه بهمن تحویل می‌شود.
بخش عمده تایر رینگ ۲۰ برای تحویل به گروه خودرو سازی بهمن تولید شده است.
کویر تایر بیرجند پس از گذشت دو ماه از نمایشگاه داخلی سازی خودرو‌های جدید گروه بهمن،  توانست با تکنولوژی روز دنیا و معیار‌های کیفی بالا با استفاده از دانش نیرو‌های بومی خود موفق به طراحی و تولید این محصول شود.
در دنیا تنها هفت شرکت، این نوع تایر را تولید می‌کنند که کویر تایر به عنوان پرچمدار تولید تایر‌های شاسی بلند موفق شد سهم عمده‌ای از بازار این محصول را به خود اختصاص دهد.
این محصول قابلیت تحمل وزن ۸۲۵ کیلوگرم بار را دارد.

کاشت سه هزار اصله نهال توسط اعضای هلال احمر در خراسان جنوبی/۳

از ابتدای هفته درختکاری تا کنون در قالب پویش ملی «درخت برای زندگی» حدود سه هزار اصله نهال توسط جوانان و امدادگران خراسان جنوبی کاشته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای هفته درختکاری تا کنون این نهال‌ها به همت بیش از ۳۰۰ جوان، امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی کاشته شده است، گفت: پویش ملی «درخت برای زندگی» از ۱۳ اسفند ماه هر سال آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال بعد ادامه دارد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه شعار هفته درختکاری امسال «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» انتخاب شده است، حفظ منابع طبیعی را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه با مشارکت عمومی باید به فراگیر شدن نهضت سبز و احیا و توسعه فضای سبز کشور تلاش کنیم، افزود: هر گونه گسترش فضای سبز موجب پایداری خاک و افزایش و نگه داشت آب می‌شود.

بهره مندی ۵۳ نفر از عشایر چاه یوسف آموزش‌های امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر قاین از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات بهداشتی به عشایرچاه یوسف و آموزش کمک‌های اولیه به ۵۳ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، جواد یوسفی با اشاره به اردوی جهادی دو روزه‌ی جوانان قاین گفت: این برنامه با مشارکت ۲۲ عضو جوان از کانون جوانان شهرستان قاین و اعضای خانه هلال آرین شهر در منطقه عشایری چاه یوسف بخش سده قاینات برگزار شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی یک دندانپزشک نیز حضور داشته است، گفت: ۱۵۰ نفر از عشایرچاه یوسف از ویزیت رایگان و خدمات مشاوره‌ای این جوان دندانپزشک بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، افزود: در این اردو به خدماتی همچون زیبا سازی محیط آموزشی مدرسه، مرمت زمین بازی دانش آموزان، پاکسازی محوطه مدرسه، توزیع ۱۵۰ پرس غذای بهداشتی گرم بین اهالی روستا می‌توان اشاره کرد.

وی در ادامه به حضور جمعی از بانوان عشایر در این برنامه اشاره کرد و افزود: با توجه اینکه که یکی از فعالیت‌های هلال احمر ارائه آموزش‌های امدادی است کلاس آموزشی آشنایی با مخاطرات طبیعی و روش مقابله با مخاطرات و همچنین آموزش نکات بهداشتی کرونا توسط مربیان امدادی برای ۳۰ بانوی عشایر و ۲۳ دانش آموز برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین گفت: یادگیری و کسب مهارت‌های امدادی برای بانوان و نوجوانان در کنار هلال احمر بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گفته وی اعضای جوانان شهرستان قاینات از ابتدای سال تاکنون چهار اردوی جهادی به مناسبت‌های مختلف برگزار کرده اند که این اردو خاتمه‌ی اردو‌های جهادی شان در سال ۹۹ بوده است.

ثبت کفش چرمی تاریخی نهبندان در فهرست میراث ملی/۲

کفش چرمی تاریخی شهرستان در فهرست میراث ملی ثبت شد.

مسئول ثبت میراث منقول (اشیاء) تاریخی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این کفش بدست آمده متعلق به دوره سلجوقی بوده و از نمونه‌های منحصر بفرد خود در کشور است. 
جواد سیروسی افزود: این کفش تاریخی، مردانه است و رویه و کف آن از جنس چرم بز (تیماج) است.
به گفته وی نکته جالب توجه این کفش نوار تزئینی روی آن است که در وسط یک لوزی دارد که آن را به دو قسمت تبدیل کرده و علاوه بر این نوار تزئینی، این کفش دارای چندین وصله نیز هست.

حضور ۳بانوی طبسی در مسابقات دارت وردکاپ آزاد جهانی/۷

۳بانوی طبسی در مسابقات دارت وردکاپ آزاد جهانی رقابت می‌کنند.

رئیس هیئت دارت خراسان جنوبی گفت: خانم‌ها زهره فنجانی، هیوا محمدی و ملیحه رجبی (فرزند طبس و مقیم تهران) در معیت تیمB باشگاه PDCIR تهران در مسابقات وردکاپ آزاد جهانی حضور دارند.

مسابقات وردکاپ آزاد جهانی به صورت برخط با حضور ۲۳تیم از ۱۴کشور دنیا از امشب به میزبانی اسکاتلند برگزار می‌شود.

نام نویسی در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنید

افرادی که تمایل به حضور در رقابت‌های انتخاباتی دارند، ثبت نام خود را به ساعت‌های پایانی مهلت تعیین شده، موکول نکنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: هیئت‌های اجرایی بر اساس برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات در استان شکل گرفته است.  

آقای ملانوری افزود: اعضای هیئت‌های اجرایی، افرادی توانمند، باسواد و با تجربه هستند که با کمک آنها در روز اخذ رأی، انتخاباتی سالم و امن برگزار خواهد شد.
وی به مهلت دو روزه زمان ثبت نام در شورا‌های اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، افرادی که تمایل به ثبت نام دارند، ترجیحاً از شیوه‌های غیر حضوری برای نام نویسی استفاده کنند.
استاندار با اشاره به وظایف مجریان انتخابات گفت: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، رعایت اصل بیطرفی و رعایت قانون است لذا باید طوری رفتار کنیم که رفتار، سخن و اقدام ما، شائبه طرفداری از جریان سیاسی خاصی را ایجاد نکند.
ملانوری به اهمیت ورود نخبگان به عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: نخبگان جامعه و کسانی که توانایی و انگیزه خدمت در حوزه توسعه و عمران شهری و روستایی را دارند و همچنین از اقبال عمومی برخوردارند، باید پا به عرصه رقابت انتخاباتی بگذارند.
به گفته وی، ورود نخبگان و انتخاب افراد توانمند از بین آنها برای حضور و فعالیت، توسعه و پیشرفت را سرعت می‌بخشد.
استاندار گفت: تشویق مردم برای ورود به صحنه خدمت در شورا‌ها به نفع استان، منطقه و نظام اسلامی است.
آقای ملانوری افزود: با توجه به جایگاه رفیع شوراها، بزرگان استان از جمله ائمه جمعه، روحانیون، شخصیت‌های برجسته و ریش سفیدان، از نخبگان بخواهند به این صحنه ورود کنند.

استاندار خراسان جنوبی: ثبت‌نام در انتخابات به ساعات پایانی موکول نشود/۳

استاندار خراسان جنوبی: ثبت‌نام در انتخابات به ساعات پایانی موکول نشود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی که تمایل به حضور در رقابت‌های انتخاباتی را دارند، ثبت‌نام خود را به ساعت‌های پایانی مهلت تعیین شده، موکول نکنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست ستاد انتخابات استان به مهلت ۲ روزه زمان ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تا فردا (سه‌شنبه) اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، افرادی که تمایل به ثبت‌نام دارند، ترجیحا از شیوه‌های غیرحضوری استفاده کنند.

وی با اشاره به وظایف مجریان انتخابات اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی و رعایت قانون است لذا باید طوری رفتار کنیم که رفتار، سخن و اقدام ما، شائبه طرفداری از جریان سیاسی خاصی را ایجاد نکند.

استاندار خراسان جنوبی به اهمیت ورود نخبگان به عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: نخبگان جامعه و کسانی که توانایی و انگیزه خدمت در حوزه توسعه و عمران شهری و روستایی را دارند همچنین از اقبال عمومی برخوردارند، باید پا به عرصه رقابت انتخاباتی بگذارند.

وی تصریح کرد: ورود نخبگان و انتخاب افراد توانمند از بین آنها برای حضور و فعالیت، توسعه و پیشرفت را سرعت می‌بخشد.

ملانوری با تقدیر از فرمانداران افزود: هیات‌های اجرایی براساس برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات در استان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: اعضای هیات‌های اجرایی افرادی توانمند، باسواد و با تجربه هستند که با کمک آنها در روز اخذ رأی، انتخاباتی سالم و امن برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تشویق مردم برای ورود به صحنه خدمت در شوراها به نفع استان، منطقه و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه رفیع شوراها، بزرگان استان از جمله ائمه جمعه، روحانیون، شخصیت‌های برجسته و ریش سفیدان از نخبگان بخواهند به این صحنه ورود کنند.

نام‌نویسی داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز شد و به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۶ اسفند ادامه دارد.

برای ثبت‌نام داوطلبان چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری از جمله این روش‌ها است.

داوطلبانی که از این سه روش و به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام ‌کنند، پس از دریافت کُد رهگیری و تایید نهایی ثبت‌نام که از طریق ارسال پیامک از سوی ستاد انتخابات مربوطه به داوطلب اعلام می‌شود، نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند.

ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ یکی دیگر از شیوه‌های تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر است.

همچنین داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته ثبت‌نام خواهند کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی ۳۱ شهر دارد که تعداد اعضای شوراها برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر پنج عضو اصلی، برای شهرهای ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو اصلی و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

 

 

 

هتک حیثیت با انتشار عکس نامتعارف با فتوشاپ/۴

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به هتک حیثیت از طریق انتشار عکس نامتعارف در خصوص یکی از معلمان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی محمدپور گفت: معلمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان قاین مراجعه و عنوان داشت فردی درشبکه اجتماعی تلگرام اقدام به فحاشی علیه وی کرده و همچنین عکس او را از کانال‌های تدریس برداشته وبر روی تصویر خلاف عفت قرار داده و عکس را برای وی ارسال کرده است.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان قاین مالک حساب کاربری تلگرامی شناسایی و با وجود اینکه متهم به سن قانونی نریسیده بود، با هماهنگی مقام قضایی برای اخذ اظهارات به همراه پدرش به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد انتشار تصاویر غیر اخلاقی را به خاطر سخت گیری زیاد معلم برای امتحانات و کم دادن نمرات انجام دادم و هدف خاص دیگری نداشتم.

سرهنگ محمد پور خاطرنشان کرد: هتک حیثیت افراد در بستر فضای مجازی مانند پخش محتوایی از قبیل صدا و تصویر به صورت فیلم، عکس و متن چه با تغییر و چه بدون تغییر و با توجه به اینکه رضایت فردی نیز در کار نباشد موجبات ضرر و هتک حیثیت افراد را فراهم آورده و بر اساس قوانین حاکم پیگرد قانونی دارد.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

شناسایی ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی/۲-۳

شناسایی ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با شناسایی هفت مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار کل مبتلایان به این نوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی به ۲۶ نفر رسید.

محمد دهقانی اعلام کرد: از هفت مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی ۲ مورد مربوط به شهرستان طبس و پنج مورد در شهرستان بیرجند شناسایی شدند.

وی توصیه کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری، حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازار و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز هم از افزایش آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته در خراسان جنوبی خبر داده و گفته بود: با شناسایی ۲ مورد جدید در شهرستان بیرجند، آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در این استان به ۱۹ بیمار افزایش پیدا کرد.

وی اولین بار چهارم اسفند امسال اعلام کرد: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت و این تست‌ها برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شد.

دهقانی ۲ روز بعد (ششم اسفند) گفت: طی سه روز گذشته تست ۲ نفر از کسانی که مشکوک به کرونای انگلیسی بودند، مثبت گزارش شد و بعد از آن تمامی اعضای خانواده و کسانی که در تماس نزدیک با این افراد در ۲ هفته گذشته بودند، مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: از اطرافیان این افراد که مبتلا به ویروس جهش یافته یا انگلیسی بودند، تست انجام شد و هفت نفر دیگر از اطرافیان آنان مثبت شدند که در حال حاضر ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته یا انگلیسی را در استان داریم و تست آنها هم برای توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بعد از این با توجه به اینکه در سایر نقاط کشور هم با این ویروس جهش یافته مواجه بوده‌ایم مطمئنا هیچ جای استان در امان نیست و احتمال اینکه این ویروس در هر جایی از خراسان جنوبی دیده شود، وجود دارد.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

 

 

۳۰ خودرو عملیاتی به ناوگان مرزبانی خراسان جنوبی پیوست۲-۳

۳۰ خودرو عملیاتی به ناوگان مرزبانی خراسان جنوبی پیوست

۳۰ دستگاه خودرو عملیاتی تاکتیکی جدید با حضور استاندار خراسان ‌جنوبی در محل فرماندهی مرزبانی استان، رونمایی شد.

حمید ملانوری روز دوشنبه با حضور در فرماندهی مرزبانی خراسان جنوبی ضمن ادای احترام به یادمان شهدا در مراسم رونمایی از خودروهای عملیاتی شرکت کرد.

این تعداد خودرو در راستای تقویت ناوگان مرزبانی به تجهیزات موجود اضافه شد.

استاندار خراسان جنوبی از محل بسته‌بندی ۵۰۰ بسته کمک معیشتی نیز بازدید کرد.

این بسته‌ها که ارزش ریالی هر کدام ۴۰۰ هزار تومان است، در راستای برنامه‌های مرزبانی استان در مناطق مرزی و بین مرزنشینان توزیع می‌شود.

حدود ۱۰ ماه قبل نیز ۳۳ دستگاه خودرو و ۴۰ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان موتوری مرزبانی استان خراسان جنوبی پیوست.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

 

 

توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین مرزنشینان و عشایر به همت حافطان مرز/۳-۷

۷۰۰ بسته معیشتی بین مرزنشینان و عشایر ۴ شهرستان مرزنشین خراسان جنوبی به همت حافطان مرز توزیع شد.

ارزش هربسته ۵۰۰ هزار تومان و مجموع بسته‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.
سرتیپ دوم مسروری فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نیز بیش از ۶ هزار بسته معشیتی بهداشتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان بین مرزنشینان و عشایر توزیع شده است.

استاندار هم با قدر دانی از تلاش مرزنشنینان در برقراری از مرزهای کشور گفت: باهمکاری خوب مرزبانان و مرزنشینان  امنیت پایدار در مرزها برقرار است  و  باید مورد حمایت بیشتر  قرار بگیرند  تا این امنیت برقرار بماند .

اقای ملانوری افزود: کمک های مومنانه و تجهیز  شدن مرزبانی خراسان جنوبی  به ۳۰ دستگاه تایتیکی  جدید  نشان از اقدامات  و برنامه های  خوب  توسط حافظان مرز کشور است.

سرگرد بهمدی معاون بهداشت و درمان مرزبانی استان هم از توزیع ۲ هزار و ۷۲۰ بسته بهداشتی، ۳ هزار ۵۵۰ مورد ویزیت رایگان در مناطق مرزی استان خبر داد و افزود: این خدمات در ۳ مرکز درمانی و ۱۱ بهداری رزمی به مرزنشینان ارائه شده است.

۷۴ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد/

۷۴ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که ۸۳ درصد کشفیات از نوع تریاک بوده است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در این مدت ۱۱۳ باند مواد مخدر متلاشی شد که با همراهی و همکاری همه بخش‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و در دستگیری معتادانی که چهره شهر را به هم ریختند، نسبت به پلمپ محل ارتکاب جرم اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در اجرای ماموریت‌های ارتقای امنیت اجتماعی ۴۰‌ طرح پاکسازی و عملیات را در نقاط آلوده شهر داشتیم‌ و ۲۰ محل پلمپ شده است.

وی افزود: مواد مخدر به عنوان یک معضل در جامعه تبعات شومی به دنبال دارد و کانون خانواده را مورد هدف قرار داده است.

سردار فرشید از افزایش ۷۲ درصدی برخورد با حاملان سلاح غیرمجاز و ۷۲ درصدی کشفیات سلاح خبر داد و گفت: بیشتر کشفیات مربوط به سلاح‌‎های شکاری است.

وی یادآور شد: در طرح برخورد با اراذل اوباش تیم‌هایی تشکیل شده و اراذل و اوباش دارای سطح و مبتدی دستگیر می‌شوند که در این زمینه افزایش ۱۵۱ درصدی دستگیری این افراد در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمان رهبری در حمایت از تولید در خصوص برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی این ماموریت با جدیت دنبال می‌شود و ۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده است که ۲۱ درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: همچنین افزایش ۲۸ درصدی کالاهای احتکار شده را داشتیم که کشفیات در این حوزه هفت میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: ۲۰ واحد مددکاری و مرکز مشاوره در کلانتری‌های استان راه اندازی شده که به صورت تخصصی تلاش می‌شود که پرونده‌ها به صلح و سازش برسد، ۱۱ هزار و ۲۰۰‌ پرونده به واحدهای مددکاری تحویل که ۸۵ درصد منجر به مصالحه شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات از مهمترین دغدغه های پلیس است اظهار داشت: در درون شهرها هفت هزار و ۴۰۰ ‌تصادف صورت گرفته که ۷۷ درصد خسارتی بوده است.

سردار فرشید با بیان اینکه پارک دوبل یک معضل برای ایجاد ترافیک در استان است افزود: این روند برخی اوقات سبب نزاع و درگیری شده که باید به حقوق دیگران احترام بگذاریم.

وی گفت: ۲۶ نفر در تصادفات درون شهری امسال فوت شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در تصادفات برون شهری سه هزار و۶۰۰ تصادف شکل گرفته که با چهار درصد ۱۸۴ نفر فوتی داشتیم این آمار نسبت به سال گذشته ۶۸ نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: امسال با وجود اینکه ۱۴ درصد تردد خودروی سبک کاهش داشته اما حمل و نقل خوردی سنگین چهار درصد افزایش داشته و ۱۳ میلیون و۸۰۰ هزار تردد داشتیم.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و عدم استفاده از کمربند ایمنی مهم است و به جد با ناقضان برخورد خواهیم کرد.

سردار فرشید از کنترل محسوس ‌و ‌نامحسوس اتوبوس‌ها در نوروز خبر داد و گفت: ۵۲ درصد تصادفات در نوروز گذشته واژگونی بوده زیرا نوع مسافرت‌ها فرق می‌کند.

وی اظهار داشت: ۵۴ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است که برای مدیریت ترافیک در نوروز ۸۴ تیم محسوس و۴۱ تیم نامحسوس در جادههای استان تخلفات را کنترل می‌کنند.

وی از فعالیت ۶۹ دوربین ثابت فعال در استان خبر داد و گفت: سرعت لحظه‌ای و متوسط را در این مدت رصد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ خودرو توقیف شدند بیان کرد: ۳۷ درصد جریمه بالای یک میلیون تومان داشتند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۷۰۰ موتورسیکلت که باعث بر هم زدن نظم عمومی بودند نیز توقیف شدند و در حوزه خدماتی ۲۰ ‌هزار گواهینامه صادر و ۳۵ هزار شماره‌گذاری انجام شد.

افزایش ۲۷ درصدی سرقت در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سرقت از ابتدای سال جاری نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته که علت اصلی آن سهل انگاری مالباخته است.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی پلیس ۷۵ درصد اموال سرقتی کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد سرقت‌ها خرد بوده است افزود: ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است.

سردار فرشید بیان کرد: بیش از ۳۹۴ هزار و۵۰۰ تماس فوریتی ۱۱۰ در این مدت داشتیم که ۴۶ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۶۳ درصد طی تماس مردم با ۱۱۰ بوده است.

وی گفت: در سامانه ۱۹۷ بیش از ۱۵ هزار تماس داشتیم که ۲۸ درصد تقدیر از پلیس، یک درصد شکایت، ۱۵ درصد انتقاد و ۵۱ درصد منجر به راهنمایی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط کرونا پلیس در کنار جهادگران عرصه شلامت حضور یافت گفت: ۱۸۰ نیروی پلسی در این مدت به صورت روزانه به کار گرفته شدند.

وی اظهار داشت: ‌۲۱ هزار و ۷۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف در این مدت ارسال و ۱۸۱ هزار تذکر لسانی در بحث محدودیت تردد انجام شده است.

سردار فرشید ادامه داد: براساس مصوبات ستاد کرونا ترد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد ممنوع است که متاسفانه مردم در این زمینه رعایت نکردند که در این شب‌ها ۹ هزار و۴۰۰ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف به ثبت رسیده است.

وی گفت: در اجرای این ماموریت ۴۴۰ همکار مبتلا به کرونا شدند زیرا بیشترین تماس در ماموریت‌ها با مردم است که یکی از همکاران را از دست دادیم.

وی افزود: در زمینه مقابله با کرونا در گشت‌های مشترکی که توسط پلیس اطلاعات تشکیل می‌شود در هزارو ۷۰۰ گشت مشترک حضور داشتیم و در بحث رصد فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داریم و با کسانی که می خواهند نظم عمومی را با مشکل مواجه کنند برخورد می‌کنیم که ۷۳ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه وظیفه عمومی نیز هزار و ۷۰۰ پرونده معافیت تشکیل، سه هزار و ۸۵۰ نفر به سربازی اعزام‌، ۶ هزار و ۸۸۰ معافیت تحصیلی وخروجی از کشور صادر و ۱۰۱ هزارو۱۳۰ کارت پایان خدمت به کارت هوشمند تبدیل شده است.

وی افزود: درخصوص جرایم سایبری ۴۹ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۲۴ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز ، هفت درصد نشر اکاذیب و پنج درصد مزاحمت‌های اینترنتی مشاهده شده که مردم باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.

سردار فرشید گفت: با هماهنگی که با مراجع قضایی صورت گرفته خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در چند روز پایان سال با رانندگی پرحادثه و ایجاد مزاحمت، نظم و امنیت را به هم بزنند توقیف می‌شوند و تا پایان تعطیلات ترخیص نخواهد شد.

برخورد جدی با متخلفان در چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود افزود: در همین چند روز ۱۰ هزار انواع مواد محترقه را ماموران پلیس اطلاعات و امنیت اقتصادی کشف کردند که امیدواریم چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود.

وی افزود: افرادی هم که نظم و امنیت شهر را به هم بزنند با همراهی دادستان بازداشت ‌و خودروهای ارتکاب جرم برابر قوانین تا آخر تعطیلات نوروزی توقیف خواهند شد.

وی گفت: پلیس با هرگونه تجمع با توجه به شیوع کرونا مخالف است و برابر مصوبات شورای تامین و ‌ستاد استانی کرونا عمل خواهیم کرد که امیدواریم با همراهی مردم هیچگونه تجمعی را نداشته باشیم.

 

 

 

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خبر داد؛

۹۵ درصد پرونده‌های قضایی معوق در خراسان جنوبی مختومه شد

برگزاری ۲۳ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی/۷

برگزاری ۲۳ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت:۲۳ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی طی سال جاری برگزار شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح دوشنبه در گردهمایی فصلی روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کرونا یکی از چالش‌های مهم سال ۹۹ بود که دستگاه قضایی را نیز به واسطه مراجعات زیاد مردم با محدودیت‌هایی مواجه شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای مردم و از طرف دیگر ارائه خدمات قضائی به توده‌های جامعه می‌دانستیم، بیان‌کرد: یکی از اقدامات ما برای کاهش رفت و آمد مردم و دریافت خدمات قضائی از طرف دیگر گسترش دادرسی‌های آنلاین و الکترونیک بود.

رتبه اول در برگزاری دادگاه‌های الکترونیک

حمیدی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در برگزاری دادرسی‌های الکترونیک رتبه اول را کسب کرده است، ادامه‌داد: در ایام شیوع کرونا ما در خراسان‌جنوبی توانستیم ۲۳ هزار دادگاه آنلاین را برگزار کنیم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دادگاه‌هایی داریم که تمام الکترونیک هستند و پرونده کاغذی در آن وجود ندارد، گفت: یکی از موفقیت‌های دادگستری خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ رسیدگی به پرونده‌های معوقه به ویژه در شهرستان‌های استان بود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد از پرونده‌های معوقه در خراسان‌جنوبی مورد رسیدگی قرار گرفته و ختم دادرسی شده است و کمتر از پنج درصد پرونده‌های معوقه آن هم در مرکز استان وجود دارد که در ابتدای سال آینده به آن رسیدگی خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در سال ۹۹ مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت کمک به امر تولید و اشتغال بود، بیان‌کرد: با بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی صورت گرفت، توانستیم از تعطیلی ۳۰ واحد جلوگیری کرده و یا واحدهای نیمه تعطیل را به صورت تمام و کامل به چرخه تولید برگردانیم.

وی گفت: حمایت از تولید و اشتغال و واحدهای تولیدی را در سال ۱۴۰۰ نیز پیگیری خواهیم کرد و جزو اولویت‌های ما خواهد بود.

اجرای سند تحول، اولویت دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان‌کرد: یکی از مواردی که در سال آینده باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار دهیم اجرای سند تحول قوه قضائیه به عنوان نسخه شفابخش و شاه کلید حل مسائل و مشکلات دستگاه قضائی است.

حمیدی اظهار کرد: باور ما بر این است که با اجرای سند تحول قوه قضائیه اَبر چالش‌های قوه قضائیه حل خواهد شد و بهتر در خدمت مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در سال ۱۴۰۰ پیگیری خواهیم کرد موضوع اتقان و استحکام احکام قضائی است، گفت: احکام قضائی باید به گونه مستحکم و بر مبنای ادله صادر شود که در دیوان عالی کشور و یا دادگاه‌های تجدید نظر نقض نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: ما در سال ۱۴۰۰ انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم که همگی و ما به عنوان دستگاه قضایی باید وظایف قانونی خود را برای داشتن انتخاباتی سالم و با مشارکت حدأکثری مردم انجام دهیم.

حمیدی با اشاره به برگزاری ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف ما بر پیشگیری از جرائم در انتخابات است تا مردم با اطمینان خاطر این مشارکت سیاسی و اجتماعی را داشته باشند.

از اعضای برگزیده مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس تقدیر شد/۲

از اعضای برگزیده مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس تقدیر شد

طی آیینی با حضور حمید حلاج مقدم فرماندار شهرستان از اعضا منتخب مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس در مهرواره‌های مختلف تقدیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مراسم فرماندار این شهرستان آگاه‌سازی، معرفی وقایع، معرفی شخصیت‌های دینی و… با استفاده از هنر و به روش‌های غیر مستقیم را از موثرترین راه‌های تعمیق باورهای دینی در کودکان ونوجوانان دانست.

وی به منظور علاقه‌مند کردن اعضاء به مطالعه کتاب‌های دینی با محوریت اهل بیت در قالب برنامه‌های مجازی در ایام شیوع کرونا، از تلاش‌های مربیان این مرکز قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم اشرف دباغ مربی مسئول فرهنگی کانون شهرستان فردوس ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: برنامه‌های کانون با شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی ادامه دارد و در حال حاضر نیز کارگاه‌های تخصصی و عمومی مختلفی در بستر پایگاه اینترنتی کانون استان به آدرس khorasanj.kpf.ir در حال اجرا است.

گفتنی است در ادامه این مراسم از زهرا سالاری عضو نوجوان مرکز به منظور  کسب رتبه ششم در مسابقه بین المللی « ماهمه قهرمانیم »، ۶ عضو برگزیده مسابقه سراسری  همچون پدری مهربان با موضوع محوری سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و دو عضو برگزیده در مسابقه تصویرگری قصه‌های شاهنامه و کودک در بخش کشوری و همچنین اعضا منتخب مهرواره عاشقان حسینی تقدیر شد.

 

 

 

واکسیناسیون سالمندان خراسان جنوبی در مقابله با کرونا آغاز شد/۲-۳

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از آغاز واکسیناسیون کرونا برای سالمندان استان خبر داد.

 علی عرب‌نژاد در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کرونا برای سالمندان استان اظهار داشت: اولین مرحله تزریق واکسن بیماری کرونا در خانه سالمندان و مراکز تجمعی شبانه روزی زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی برای ۱۲۸ نفر از سالمندان مقیم در مراکزشبانه روزی و کارکنان مراکز از امروز آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در این مرحله برای ۶۹ نفر از سالمندان و ۵۹ نفر از پرسنل مراکز سالمندان استان در ۶ مرکز سالمندان شهر‌های بیرجند، فردوس، قاین و طبس امروز و فردا تزریق واکسن انجام می‌شود.

وی افزود: در شهرستان بیرجند ۴۷ سالمند و ۳۶ پرسنل، شهرستان فردوس ۱۱ سالمند و ۴ پرسنل، شهرستان قاین تعداد ۹ سالمند ۱۵ پرسنل و شهرستان طبس ۲ سالمند و ۴ پرسنل واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*