آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / آرزوی چندین ساله مردم خراسان جنوبی محقق شد

 

 

 

برگزیدگان جشنواره مد و لباس در خراسان جنوبی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره مد و لباس در خراسان جنوبی معرفی شدند

 یکصد و هفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی – ایرانی با معرفی برگزیدگان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان در موسسه فرهنگی و هنری رباب بیرجند برگزار شد.

۹ اثر به عنوان برگزیده توسط هیات داوران متشکل از نسرین پیشکار، محبوبه نکوفرد و فرنگیس شادکام انتخاب شد.

براساس رای هیات دوران در بخش طراحی «مانتو اجتماع» تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه ۱۲ میلیون ریال وجه نقد به عنوان برگزیده اول  به “مریم بهدانی” از شهرستان بیرجند تعلق گرفت.

لوح تقدیر به همراه ۱۰ میلیون ریال وجه نقد مشترک (هر نفر پنج میلیون ریال) به عنوان برگزیده دوم به “فخری کریمی نژاد” از شهرستان زیرکوه و “میترا کاظم نژاد” از شهرستان نهبندان و لوح تقدیر به همراه هشت میلیون ریال وجه نقد مشترک (هر نفر چهار میلیون ریال) به عنوان برگزیده سوم به “فاطمه ملکی و “کوثر هاشم زهی” از شهرستان نهبندان اهدا شد.

همچنین در بخش طراحی «مانتو مجلسی» لوح تقدیر به همراه هشت میلیون ریال وجه نقد مشترک (هر نفر چهار میلیون ریال) به عنوان برگزیده سوم به “مهدیه یعقوبی” از شهرستان قاینات و “فخری کریمی نژاد” از شهرستان زیرکوه اهدا شد.

لوح تقدیر به همراه ۱۰ میلیون ریال وجه نقد مشترک (هر نفر پنج میلیون ریال) به عنوان برگزیده دوم به “زهرا بیابانگرد و سحر صابری پور” از شهرستان بیرجند تقدیم شد و هیات داوران در بخش طراحی مانتو مجلسی هیچ یک از آثار را حائز رتبه اول ندانست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در این آیین با بیان اینکه پوشش برخاسته از خصلت‌های فردی و جمعی است گفت: خصلت‌های فردی برحسب سلیقه شخصی شکل می‌گیرند اما سلیقه جمعی پیامی است که لباس در قالب تن پوش به جامعه می‌رسد.

عباسعلی بهاری افزود: پوشش جامعه ما علاوه بر نشانه‌های تاریخی دارای نشانه‌های اسلامی است و این نگاه تنها مختص پوشش بانوان نیست بلکه پوشش آقایان نیز باید مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گرایش مردم به سمت سنت برگشته است گفت: باید از این فرصت در راستای ترغیب جامعه برای استفاده از نمادها و نشانه‌های مختص منطقه در نوع پوشش، بهره بگیریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با تنوع طرح می‌توان به مردم قدرت انتخاب داد اظهار داشت: جامعه باید زیبایی را در طراحی لباس‌ها ببیند و آزادانه نسبت به انتخاب این نوع پوشش عمل کند.

وی افزود: همانگونه که با غفلت از موسیقی سنتی، جامعه به سمت موسیقی غربی گرایش پیدا کرد اکنون نیز بروز خلاء در طراحی پوشاک و در نظر نگرفتن سلیقه جامعه، عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بهاری گفت: خوشبختانه این جشنواره‌ها گام‌های آغازین را برای تامین نیاز جامعه برداشته است اما با مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه در کنار جشنواره‌ها، حامیان مالی، سازمان صمت و کارگاه‌های تولیدی پوشاک نیز باید فعال شوند افزود: حمایت از هنرمندان نیز در قالب این طرح‌ها محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: پوشاک فقط لباس نیست بلکه نشانه و فرهنگ یک جامعه است و هر آنچه می‌پوشیم، بخشی از شیوه زندگی و نوع اندیشه ما را به نمایش می‌گذارد.

ناصر نبی‌زاده با بیان اینکه اهمیت پوشاک در نشانه‌هایی است که به همراه دارد افزود: در این بستر باید ذائقه مخاطبان بخصوص نیاز جوانان را با تهیه پوشاکی که نشانی از فرهنگ و گذشته صدها ساله ما دارد، مورد توجه قرار داد.

وی به اهمیت نمادهای تاریخی و ملی در لباس‌ها اشاره کرد و گفت: نقوشی که در گذشته کارکرد داشته‌اند، امروز نیز قابل استفاده هستند و خوشبختانه در نوع پوشش امروزی می‌توان آنها را مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: در کنار بسترهای اقتصادی، تجاری و کارآفرینی، بعد فرهنگی پوشاک نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برگزاری این جشنواره‌ها از همین منظر مهم و اساسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: چرخه تولید پوشاک زمانی موفق است که ظرفیت‌ها و داشته‌های آشکار و پنهان فرهنگی را نیز در آن لحاظ کنیم.

وی به انتشار فراخوان جشنواره در ۲ بخش طراحی “مانتو اجتماع” و “مانتو مجلسی” اشاره کرد و افزود: ۱۱۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد و توسط هیات داوران متشکل از نسرین پیشکار، محبوبه نکوفرد و فرنگیس شادکام مورد بررسی قرار گرفت، ۲۰ اثر نیز به بخش نمایشگاهی جشنواره راه پیدا کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد؛

چرخش ویروس انگلیسی در خراسان جنوبی/ زنگ خطر پیک چهارم کرونا

چرخش ویروس انگلیسی در خراسان جنوبی/ زنگ خطر پیک چهارم کرونا

 دبیر ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کرونا جهش یافته به خراسان جنوبی منتقل شده و چرخش ویروس در استان وجود دارد که نیازمند توجه شهروندان است.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با مهر بیان کرد: کرونا انگلیسی به خراسان جنوبی منتقل شده و چرخش ویروس در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کرونا جهش یافته در استان شکل گرفته و گسترش می یابد، اظهار کرد: قدرت انتقال نسبت به ویروس معمولی بسیار بالاتر بوده و این امر توجه ویژه شهروندان را می طلبد.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: هدف از محدودیت ها و فاصله گذاری اجتماعی، حذف تعداد تماس ها و کاهش انتقال ویروس است.

شریف زاده با بیان اینکه در حال حاضر راهی به جز رعایت پروتکل ها و کاهش تماس ها نداریم، اظهار کرد: امید است با واکسیناسیون بخش اعظمی از جمعیت استان تا مهر ۱۴۰۰ به شرایط ایده آل برسیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی از شهروندان خواستاریم محدودیت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند تا شاهد طغیان بیماری نباشیم.

شریف زاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی سه پیک کرونا را پشت سر گذاشته ایم، افزود: بر اساس بازدید های میدانی برخی از شهروندان در کنار شلوغی شهر استفاده از ماسک را جدی نمی گیرند.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: بر اساس شواهد اگر روند فعلی ادامه یابد شاهد ورود پیک چهارم کرونا خواهیم بود.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز بیان کرد: از شهروندان خواستاریم ضمن رعایت فاصله گذاری ها، از دور همی های خانوادگی پرهیز کنند تا شاهد نوروز کم بیماری باشیم.

در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی مطرح شد:
راه اندازی اولین مرکز یادگیری محلی در شهرستان درمیان/۲

ظهر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست حسینعلی بخشی فرماندار درمیان و با حضور امام جمعه شهرستان، امام جمعه اهل سنت اسدیه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و دیگراعضای شورا و مدعوین در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد.
فرماندار شهرستان درمیان در این جلسه ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت روز ملی راهیان نور از اعضای شورای آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت بحث سواد آموزی و جذب افراد برای آموزش و مقابله با بی سوادی ضمن تاکید لازم مبنی بر شناسایی افراد بی سواد خواستار همکاری سایر دستگاه ها جهت شناسایی افراد بی سواد و معرفی افراد (پالایش اسمی) به این مدیریت شد.

 

 

با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی/۳

استاندار خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانسی آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت صمت را همراهی کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طی این مراسم که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با سرمایه‌ گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان، بخش‌هایی از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به ۷ استان واقع در فلات مرکزی و شرق کشور، شامل هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان محقق می گردد.
در این مراسم، قطعه ۲ خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه و قطعه سه خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان به بهره برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی، عملیات اجرایی خط سه انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان از چابهار به زاهدان آغاز شد.
رئیس جمهور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تحقق طرح بسیار عظیم انتقال آب به استان‌های شرقی و مرکزی کشور در دولت دوازدهم گفت: در ابتدای دولت، زمانی که درباره این طرح، تحقیق و گفتگو می‌کردیم، برخی‌ها معتقد بودند که قابلیت اجرا ندارد اما خوشبختانه امروز شاهد اجرا و افتتاح آن هستیم.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: از سه فاز این خط، یک فاز در آبان ماه و دو فاز امروز افتتاح شد و آب به منطقه سیرجان، سرچشمه و همچنین به منطقه اردکان یزد خواهد رسید، این خط از خلیج فارس و دریای عمان به سمت خراسان جنوبی، مشهد الرضا و استان اصفهان و خط چهارم نیز از دریای عمان به سمت منطقه زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد که یک تحول بسیار عظیم است.
وی متذکر شد: این طرح، از طرح‌های بسیار بزرگ و جزو آرزو‌های همه مردم و مسئولان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و امروز شاهد آن هستیم که ابتدا هر سه فاز آن افتتاح شد و در این مرحله عملیات اجرایی خط دوم و سوم و چهارم آغاز شده است.
به گفته وی؛ در دولت یازدهم و دوازدهم در اجرای طرح‌های آب و خاک نه جهش، بلکه انقلابی بزرگ رخ داده است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
انتقال آب، انقلابی بزرگ در مباحث توسعه ای استان

استاندار خراسان جنوبی، انتقال آب به استان را اتفاق و انقلابی بزرگ در مباحث توسعه ای عنوان کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: آب، پیش نیاز توسعه در زمینه کشاورزی، بهره برداری از معادن، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی می باشد.
به گفته وی؛ با عنایت به این که خراسان جنوبی، استانی کم بارش و کم آب است، اگر قرار باشد برنامه ریزی های ما برپایه سفره های زیرزمینی و منابع آبی موجود صورت گیرد، قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.
وی تأکید کرد: بهترین چاره کار و راه جایگزین برای این موضوع، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید برای تأمین آب است.
استاندار متذکر شد: اجرای موفق طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که چندی پیش افتتاح شد، این امید را زنده کرد که می توان از چنین ظرفیتی برای حل مشکل آب واحد های تولیدی صنعتی استان استفاده کرد.
ملانوری با اشاره به در دستور کار دولت بودنِ ادامه این طرح افزود: ما طی این مدت، با پیگیری ها و مکاتبات مکرر با رئیس جمهور، این تقاضا را داشتیم که به جهت همجواری با یزد و کرمان، از این طرح منتفع گردیم.
وی با تأکید بر موافقت رئیس جمهور با این تقاضا، تصریح نمود: امروز و در جریان مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت، قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه و قطعه سوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان به بهره برداری رسید.
استاندار اظهار داشت: امروز به صورت همزمان، عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی، همچنین عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان از چابهار به زاهدان آغاز شد.
ملانوری تأکید نمود: طی مراسم امروز، عملیات انتقال آب به استان، رسماً شروع شد.
وی متذکر شد: با توجه به این که خط اول طرح اجرا شده و بسیاری از زیرساخت ها آماده می باشد، خط دوم در همین ابتدای کار، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار از بازه زمانی ۵ ساله تعریف شده برای اجرای این طرح گفت و خاطر نشان کرد: قاعدتاً باید در سال چهارم اجرای طرح، آب به خراسان جنوبی برسد.
ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح سبب می شود، از آب خلیج‌ فارس برای مباحث توسعه ای استان در زمینه صنایع و معادن بهره مند شویم.
وی با تبریک این اتفاق بزرگ به مردم استان اظهار داشت: دولت برای اجرای این فاز از طرح، ۴۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند.
به گفته وی؛ در قالب این پروژه، آب به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و یزد منتقل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی جانمایی می‌شود

کم لطفی خراسان جنوبی نسبت به سرمایه گذاری خارجی/۳-۷

سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی جانمایی می‌شود

 معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با تدوین طرح «اطلس سرمایه‌گذاری» به این سوال پاسخ داده می‌شود که کدام نقطه از استان کمترین تعارض و تداخل را برای تشکیل یک واحد سرمایه‌گذاری دارد.

محمد بهروزی با اشاره به وجود خلاء جدی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری استان، گفت: علی رغم همه پتانسیل ها، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی کمتر از یک میلیارد دلار بوده در حالی که تخمین سهم استان ۱۵ میلیارد دلار است.

وی اظهار داشت: این مساله مهم نشان می‌دهد که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خلاء جدی وجود دارد و در شروع کسب و کار و واگذاری اراضی مشکل داریم که باید به آن پاسخ داد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری احصا و سند آمایش استان امضا می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد اما برای جانمایی با مشکل مواجه بوده‌ایم و به همین دلیل اطلس جامع سرمایه‌گذاری استان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح می‌خواهیم به این سوال سرمایه‌گذار پاسخ دهیم که کدام نقطه از استان کمترین تعارض و تداخل برای تشکیل یک واحد سرمایه‌گذاری را دارد.

بهروزی بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام به اخذ اطلاعات جی. آی. اس (سامانه اطلاعات جغرافیایی) کرد که در استان ۱۵ میلیون هکتار وسعت اراضی شناسایی شد و حجم زیادی از پردازش و اطلاعات را در بر گرفت.

وی گفت: ۳۶ لایه در ۱۱ شهرستان استان مورد مطالعه قرار گرفته که در ۱.۵ میلیون هکتار اراضی مورد نیاز شناسایی شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: ۳۶ لایه اطلاعاتی را در فرایند تلفیق استفاده کردیم و همه لایه‌های مورد نیاز در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی تهیه و گردآوری داده‌ها، دسته‌بندی و تحلیل، طراحی مدل مفهومی و تهیه خروجی مطلوب را از مهمترین گام‌های طرح اطلس سرمایه‌گذاری استان بیان کرد.

بهروزی الزامات امنیتی، نبود استاندارد واحد، نقص در اطلاعات، وجود تعارضات، مقاومت و عدم همکاری و حجم بالای اطلاعات را از مهمترین چالش‌ها در زمینه تهیه اطلس سرمایه‌گذاری برشمرد.

وی گفت: اطلاعات در تمامی لکه‌ها مشخص شده که ظرفیت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه مشخص باشد و این موارد از هواشناسی تا نزدیکی به زیرساخت‌ها لحاظ شده است.

 

 

 

 

بازدید ۵۴۰ هزار نفر از اردوی راهیان نورمجازی استان/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب ۵۴۰ هزار نفر از دانش آموزان،اولیای ایشان و فرهنگیان استان در اردوی راهیان نور استان که به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد؛ بازدیدکردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی افزود: اردوی مجازی راهیان نور استان خراسان جنوبی ویژه دانش آموزان استان با همکاری آموزش و پرورش، سپاه انصار الرضا(ع) استان، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان با حضور گسترده دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای ایشان برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که اردوی راهیان نور در دو روز ۱۹ و۲۰ اسفند ماه سال جاری در قالب ۵ برنامه،شامل افتتاحیه و روایتگری یادمان های اروند، شلمچه، طلائیه و هویزه  و اختتامیه برگزار شد، تصریح کرد: اردوی راهیان نور ویژه دانش آموزان پایه دهم نظری و دوازدهم فنی و حرفه ای و کاردانش می باشد و تعداد ۲۰۰۰۰ نفر در این اردو به صورت الکترونیکی ثبت نام کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به باستقبال زیاد دانش آموزان دروه های مختلف تحصیلی، اولیای ایشان و فرهنگیان از برگزاری اردوی راهیان نور، تأکید کرد ازمحتوای ۵ برنامه ی فوق قریب ۵۴۰۰۰۰ نفر از بازدید کردند.

 

 

 

 

آغاز آخرین مرحله گام سوم کمک‌های مومنانه /۳

امروز توزیع بیش از ۸هزار و ۷۰۰بسته معیشتی و بهداشتی در چهارمین و آخرین مرحله از گام سوم کمک‌های مومنانه بین افراد نیازمند شناسایی شده در خراسان جنوبی آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی در این مراسم محوری که به نمایندگی از تمام مساجد استان برگزار شد گفت: در آخرین نوبت از سومین گام کمک‌های مومنانه، رزمایش از فضای واحد و متحد در هر شهر به مساجد منتقل شده است.

سرهنگ هزاری گفت: امروز بیش از ۸هزار و ۷۰۰بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش بیش از ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بین افراد نیازمند شناسایی شده در استان توزیع می‌شود.

وی گفت: سه گام از ابتدای امسال برای کمک به اقشار آسیب پذیر برگزار شده که مرحله اول در ربیع الاول تا شعبان، مرحله دوم در دهه بصیرت، مرحله سوم در دهه فجر و مرحله چهارم هم که امروز آغاز شد که از میلاد جوادالائمه تا میلاد امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: در این سه گام از کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی تاکنون ۳۷۰میلیارد تومان هزینه شده است.

سرهنگ هزاری افزود: گام بعدی کمک‌های مومنانه شعبان و رمضان سال آینده آغاز می‌شود.

 

فرماندار شهرستان زیرکوه خبر داد؛
تخصیص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به زیرکوه /۲
عربشاهی گفت: امسال ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۹۲ پروژه در شهرستان زیرکوه در نظر گرفته شده بود که از این میزان تنها ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  اظهار داشت: در سال ۹۹ از محل اعتبارات تملک دارایی و نفت و دیگر موارد بودجه ای بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان برای شهرستان زیرکوه در نظر گرفته شده بود.

فرماندار زیرکوه در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یعنی ۵۲ درصد از میزان اعتبارات در نظر گرفته شده به زیرکوه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تعداد پروژه های سال ۹۹ در این شهرستان گفت: امسال اجرای ۱۹۲ پروژه در دستور کار قرار داشت که ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش ورزشی بوده که از این میزان اعتبار ۳۱ درصد تخصیص پیدا کرد.

عربشاهی با بیان اینکه امسال ۲ پروژه در زمینه توسعه و تکمیل راه های روستایی این شهرستان در دستور کار قرار داشت، افزود: برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که ۷۵ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار زیرکوه به تعداد پروژه های نیمه تمام در این شهرستان گفت: امسال برای ۱۸ پروژه اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که همه این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی در پایان بیان کرد: بیشترین پروژه های اجرایی امسال در شهرستان زیرکوه در زمینه احیا و مرمت قنوات، درمان و بهداشت، چمن های مصنوعی و توجه به بحث آبخیزداری بوده است.

 

 

 

 

معاون دادگستری خراسان جنوبی

دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات توصیفی املاک خود را به ثبت اسناد ارائه دهند

همه دستگاه‌ها مکلفند تمام مستندات واطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره متبوع خود را برای صدور سند مالکیت تک برگی در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست تخصصی اجرای کامل ماده ۹ قانون جامع حد نگار (کاداستر) گفت: یکی از علل کثرت ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری استان، اسناد عادی و پرونده‌های مرتبط با اختلافات ملکی است و متاسفانه در پرونده‌های مرتبط با اختلافات ملکی شاهد بی نظمی‌ها وبی انضباطی‌هایی در حوزه اراضی و اسناد هستیم.
حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: اگر بخواهیم مدیریت و ساماندهی در حوزه اراضی انجام بگیرد این موضوع با اجرای کامل قانون جامع حد نگار و صدور سند رسمی مالکیت اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به تکلیف مقرر در ماده ۹ قانون که متوجه تمامی دستگاههاست گفت: بر اساس این ماده، دستگاه‌های اجرایی باید تمامی مستندات و اطلاعات توصیفی املاک خود را در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک قرار دهند و اگر دستگاهی به اجرای تکلیف قانونی خود نپردازد، با ورود بازرسی استان تذکر و برخورد لازم انجام می‌شود.

با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی

آرزوی چندین ساله مردم خراسان جنوبی محقق شد/۳

طی مراسم ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی تحت عنوان خط لوله امید آغاز شد.

برای این پروژه ۱۲۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و هفت استان کشور از نعمات آن بهره مند خواهند شد.

رئیس جمهور در آیین افتتاح این طرح گفت: با افتتاح طرح انتقال آب، کار بسیار بزرگی در دولت دوازدهم صورت گرفت؛ طرحی که آرزوی دیرینه مردم اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بود.

او افزود: با بهره برداری از این طرح، آب پایدار برای توسعه صنایع در اختیار مردم این استان ها قرار می گیرد.

از جمله نعمات طرح انتقال آب تثبیت جمعیت و اشتغالزایی برای مردم منطقه است.

این طرح شامل ۴ خط لوله است که خراسان جنوبی در مسیر خط لوله دوم قرار دارد و ارزش سرمایه گذاری این خط لوله هزار و ۵۵۰ کیلومتری ۴۷ هزار میلیارد تومان است و ۱۸ ایستگاه پمپاژ دارد.

خط لوله دوم قابلیت انتقال  ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در سال و اشتغال برای ۳۰ هزار نفر را دارد.

این خط لوله تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

شهردار بیرجند: روند انتقال صنوف آلاینده راضی کننده نیست

شهردار بیرجند: روند انتقال صنوف آلاینده راضی کننده نیست

 شهردار بیرجند گفت: تاکنون برای نیمی از پرونده‌های سایت صنوف آلاینده پروانه ساختمانی صادر شده است و روند انتقال صنوف آلاینده بیرجند راضی کننده نیست.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی جاوید در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: در قطعات واگذاری شده در سایت صنوف آلاینده تاکنون هزار و ۶۹ پرونده ثبت و از این تعداد برای ۵۳۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی افزود: تقریبا برای ۵۰ درصد این پرونده‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به اختلافاتی که در زمینه مالکیت بخشی از اراضی سایت صنوف آلاینده بیرجند به وجود آمده است گفت: پیشنهاد ما این است که در اراضی فعلی سایت با مجوزها کار خود را پیش ببریم و اگر در نهایت در مراجع قضایی موضوع وقف بودن به اثبات رسید در محدوده آرامستان جدید بیرجند به اندازه ۱۱.۵ هکتار زمین برای اجرای نیت واقف اختصاص داده خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز گفت: در ۱۱.۵ هکتار از اراضی و سایت صنوف آلاینده، ادعای وقف بودن شده است و باید با همدلی و همراهی این مشکل را رفع کنیم تا هم عمل به نیت واقف صورت گیرد و هم مشکل انتقال صنوف آلاینده با سرعت برطرف شود.

ابراهیم تقی‌زاده با بیان اینکه پیگیری دادستان در موضوع انتقال صنوف آلاینده بیرجند بسیار راهگشا است افزود: ورود جدی دادستان بیرجند در زمینه پیشگیری از جرایم و احقاق حقوق عامه جای تقدیر دارد.

در حال حاضر بسیاری از صنوف آلاینده بیرجند در مرکز شهر فعالیت دارند و از مدت‌ها پیش قرار است به سایت ویژه این صنوف منتقل شوند.

 

 

 

 

 

از سوی هلال احمر

توزیع ۴۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان/۳

۴۰۰بسته معیشتی هلال احمر به ارزش ۱۲۰میلیون تومان در مناطق کم برخوردار خراسان جنوبی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، در یک هفته گذشته ۴۰۰بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار چهار شهرستان درمیان، طبس، بیرجند و فردوس توزیع شد.
رضایی افزود:در این مدت، همچنین در قالب طرح فرشتگان رحمت، ۸۸۰ثوب البسه و تعدادی کفش به ارزش ۱۲۴میلیون تومان به نیازمندان این ۴شهرستان اهداء شد.
وی، اهدای ۲۰سبد غذایی یکماهه و ۲۰ست بهداشتی، ۲۰۰ثوب البسه و ۵۰قطعه اسباب بازی، رنگ آمیزی دیوار‌های مسجد، رنگ آمیزی سرویس بهداشتی، برگزاری جشن و مسابقه را از جمله خدماتی برشمرد که هفته گذشته با اعزام کاروان نیکوکاری به روستای دونخی درمیان ارائه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین از کمک خیران برای تهیه لباس و کفش عید برای ۱۲۹فرزند یتیم، و تهیه ۴۰۰ثوب لباس برای نیازمندان شهرستان‌های درمیان و طبس خبر داد.
رضایی با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط شعب و خانه‌های هلال همچنان ادامه دارد، گفت: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع دوست استان می‌توانند کمک‌های خود را با شماره گیری کد دستوری #۵۶*۱۱۲* و یا با واریز به حساب ۵۲۳۹۳۹۳۹۵۵ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ نزد بانک ملت، به نیازمندان اهداء کنند.

 

 

 

 

خسارت طوفان به ابینه و تأسیسات خراسان جنوبی/۴

طوفان در ۴۸ ساعت گذشته، به حدود ۱۰۰ ابنیه و تأسیسات در خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: بر اثر طوفانی که با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت در ۴۸ ساعت گذشته خراسان جنوبی را درنوردید و در مناطقی، دید افقی را تا ۴۰ متر کاهش داد، به واحد‌های مسکونی روستایی، گلخانه ها، درختان و تیر‌های برق خسارت وارد شد.
میرجلیلی با اشاره به اینکه در اثر این طوفان، ۱۲ واحد مسکونی روستایی سبک سازی خسارت دیدند افزود: همچنین به ۸ واحد گلخانه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد شد.
وی گفت: شکسته شدن ۴۶ اصله درخت، سقوط ۲۶ تیر برق و مسدود شدن یک مسیر بین شهری از دیگر خسارت‌های طوفان در ۴۸ ساعت گذشته در خراسان جنوبی بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه راهداران استان، شن‌های روانه شده در اثر طوفان به داخل جاده‌ها را پاکسازی کرده اند افزود: ۲۸ گروه در حال براورد خسارت طوفان هستند.

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۱۹ نفر رسید/۲-۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: با شناسایی دو مورد جدید در شهرستان بیرجند، آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی به ۱۹ مورد افزایش یافت.

محمد دهقانی گفت: احتمال افزایش تعداد موارد شناسایی کرونای انگلیسی در استان وجود دارد، زیرا معمولا افراد یک خانواده به طور همزمان مبتلا می‌شوند.

وی افزود: هم استانی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی ها، بازار‌ها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

خراسان جنوبی

امضای تفاهم نامه همکاری برای آبرسانی به ۱۸ روستای سربیشه/۲

تفاهم نامه همکاری برای آبرسانی به ۱۸ روستای بخش درح سربیشه، بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امضا شد.

در همایش ملی روستا و عشایر که پارسال در استان برگزار شد، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به عنوان دستگاه معین توسعه شهرستان سربیشه معرفی شد که آبرسانی به ۱۸ روستای سربیشه در همین خصوص انجام می‌شود.
بر اساس قراردادی که امروز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و مدیرکل کمیته امداد استان، آن را امضا کردند، به روستای خوشاب سربیشه و هفده روستای همجوار آن در بخش درح، آبرسانی می‌شود.
در این پروژه که قرار است تا پایان سال آینده به اتمام برسد ۱۸ روستا با جمعیت ۳۱۸۸ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
برای اجرای این پروژه ۳۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که سهم شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ۳۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان و کمیته امداد ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

دارتر خراسان جنوبی قهرمان مسابقات لیگ دسته اول ناوک کشور/۷

مسابقات دوره‌ای دارت لیگ دسته اول ناوک کشور دیروز پایان یافت و رضا محمدی از خراسان جنوبی عنوان نخست را از آن خود کرد.

رئیس هیئت دارت خراسان جنوبی گفت: در اولین دوره مسابقات دارت لیگ دسته اول ناوک کشور رضا محمدی از خراسان جنوبی در مجموع رفت و برگشت مسابقات دوره‌ای قهرمان شد.

علیزاده افزود: همچنین جواد بیات و حسین سبحان پور مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهداشت و درمان فردوس/۲

با پیگیری نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی؛ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهداشت و درمان شهرستان فردوس اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، با پیگیری حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهداشت و درمان شهرستان فردوسسرایان در مجلس شورای اسلامی بعد از سفر نماینده وزارت بهداشت به این حوزه انتخابیه ، تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه به ارزش ۸۰ میلیارد ریال تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس شد.

این تجهیزات شامل ۴ تخت مراقبت‌های ویژه بزرگسالان و ۲ تخت اطفال به همراه مانیتورینگ است که با نصب این تجهیزات ، فردوس دارای یکی از بزرگترین بخش‌های مراقبت ویژه در استان خراسان جنوبی خواهد شد.

علاوه بر این ، با پیگیری انجام شده، مبلغ ۲۰ میلیارد ریالی برای تکمیل کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال شهرستان فردوس تخصیص یافت.

ساکی نماینده وزارت بهداشت ، ماه گذشته به دعوت حجت الاسلام نصیرایی از حوزه انتخابیه این نماینده بازدید کرد که موارد فوق از نتایج این سفر است.

گل گندم، درمانی برای جوش و آکنه/۴علمی

ساقه گیاه گل گندم برای درمان بریدگی‌ها و زخم‌های پوستی کاربرد دارد و به صورت کمپرس و بخور برای درمان جوش‌ها و آکنه‌های پوستی مفید است.

محسن پویان گفت: گل گندم با نام دیگر قنطوریون، گیاهی است که در گیاه گل گندم، درمانی برای جوش و آکنهدرمانی از گل و برگ آن استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گیاه برای درمان سرماخوردگی و رفع خشونت سینه مفید است، افزود: گل گندم، سرفه‌های سخت را درمان می‌کند و تب بر است.

به گفته مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دانه‌های این گیاه خاصیت مسهلی دارد، برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید و دم نوش آن برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند بسیار اثر بخش است.

پویان با بیان اینکه گیاه گل گندم برای ورم ملتهم چشم و رفع پف زیر چشم مفید است، گفت: ساقه گیاه برای درمان بریدگی‌ها و زخم‌های پوستی کاربرد دارد و به صورت کمپرس و بخور برای درمان جوش‌ها و آکنه‌های پوستی مفید است.

وی گفت: مقدار مصرف روزانه این گیاه ۱۰ گرم و به صورت دمنوش است.

کشف مواد محترقه در خراسان جنوبی/۴

کشف مواد محترقه در خراسان جنوبی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی طی سه عملیات جداگانه چهار هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه را در این استان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علی اکبر حیدری افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح برخورد با توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد محترقه مرتبط با چهارشنبه آخر سال، با انجام اقدامات اطلاعاتی اخباری را مبنی بر فروش مواد محترقه در مرکز استان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده یک واحد صنفی و ۲ خودرو را که در حال توزیع و فروش مواد محترقه بودند، شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از آنها چهار هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

وی از مردم و خانواده‌ها درخواست کرد به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال ضمن همکاری با پلیس، موارد مشکوک را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ حیدری افزود: افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه کنند، بازداشت می‌شوند و تا ۱۵ فروردین در بازداشت به سر می‌برند.

وی بیان کرد: توقیف خودرو رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*