حوادث/ مادر سربازی که سیلی خورد: به پسرم افتخار می کنم/ انتظار نداشتم فرزندم به خاطر اجرای قانون سیلی بخورد

 

مادر سرباز راهوری که گفته شده از نماینده مجلس سیلی خورده است می‌گوید از گریه نخوابیدم، اما به فرزندم افتخار می‌کنم.

خبر سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت فارغ از تایید یا تکذیب این اتفاق، بسیاری معتقد بودند وجود سربازانی که جلوی تخلف مسئولان می‌ایستند قابل احترام است، اما در گیر و دار انتشار انبوه این خبر در فضای مجازی ، شاید دانستن حال دل مادر این سرباز آملی که دور از فرزندش این اتفاق تلخ را در فضای مجازی تجربه کرده است خواندنی باشد.
پیدا کردن نشانی از این سرباز کمی سخت بود، شاید لهجه مازندرانی او بهترین راهنما برای یافتنش باشد، پرس و جو‌ها از انتظامی مازندران آغاز شد و به شهرستان آمل و منابع خبری این شهرستان رسید اما هیچ نتیجه‌ای نداد کسی از این سرباز خبری ندارد همه می‌گویند شنیدیم اسمش عابد – الف اهل مازندران و آمل است، تلاش برای یافتن سرنخی بهتر از این سرباز از منابع غیر رسمی بالاخره نتیجه داد، یک اسم با شماره تلفن همراه این سرباز که خاموش بود و شماره تلفن منزلش در  آمل که با اولین زنگ برداشته شد، صدای بغض آلود اما بسیار مهربان یک بانوی مازندرانی که دائم مرا فرزند خود خطاب می‌کرد حکایت از این داشت که بالاخره به مقصود رسیدیم.
مادر این سرباز آملی در ابتدا می‌گوید: چون گوشی مدرن ندارد خبر سیلی خوردن فرزندش را یکی از بستگانش در فضای مجازی دیده و به او اطلاع داده است و پسرش عابد، چون می‌دانست از کتک خوردنش ناراحت می‌شوم از این اتفاق چیزی به من و پدرش نگفته بود.
این مادر آملی، گفت: من به کار پسرم که برای اجرای قانون جلوی تخلف را گرفته و در این راه سیلی هم خورده است افتخار می‌کنم اما شبی که این خبر را شنیدم از گریه نتوانستم بخوابم.
او گفت: اگر یک ملت هم از  پسرم حمایت کنند باز کسی باید مادر باشد تا بتواند درد کتک خوردن فرزندش را در شهر غریب  درک کند.
مادر سرباز آملی می‌گوید: با چنگ و دندان فرزندم را بزرگ کردم و انتظار نداشتم پسرم به خاطر اجرای قانون سیلی بخورد
مادر سرباز راهور که سیلی خورده است گفت: ۶ ماه از خدمت سربازی عابد گذشته و او از یک ماه قبل تاکنون به مرخصی نیامده ، اگرچه دوری فرزند سخت بود اما این دو روز زندگی برایم سخت تر شده است.
او می‌گوید: شاید پسرم در چشم برخی مقامات فقط یک سرباز معمولی باشد، اما همه داشته‌های من پسرم است که او را با جسم و روحم در هر کجای دنیا باشد محافظت خواهم کرد.

 

 

 

فرار از خانه دلیل سرقت خودرو توسط دختر جوان بود

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از کشف خودرو سرقتی و دستگیری زن سارق خبر داد و گفت: فرار از خانه دلیل سرقت خودرو توسط دختر جوان بود.

به گزارش میزان، سرهنگ سلمان آدینه وند بیان داشت: واحد گشت انتظامی قرارگاه شرق یگان امداد حین گشت زنی در محدوده بزرگراه بسیج به یک خودرو پراید قرمز رنگ پارک شده در کنار خیابان که درب‌های آن قفل نشده بود مظنون شدند و برای بررسی بیشتر وارد عملیات شدند.

وی عنوان کرد: پس از حضور در کنار خودرو ماموران با دختری که روی صندلی عقب خودرو خوابیده بود مواجه شده و با استعلام از مرکز پیام سرقتی بودن خودرو مشخص شد.

فرمانده یگان امداد افزود: با بیدار شدن دختر جوان و دیدن ماموران بلافاصله پا به فرار گذاشت و پس از یک کیلومتر تعقیب و گریز به صورت پیاده توسط ماموران دستگیر شد.

آدینه وند در ادامه با بیان این نکته که در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دختر جوان از خانه فرار کرده بود، اظهار داشت: متهم در اظهارات اولیه خود به سرقت خودرو از جلو نانوایی اعتراف و دلیل سرقت خودرو را بی خانمانی و فرار از خانه عنوان نمود.

وی افزود: متهم به همراه خودروی برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس پیشگیری شد.

 

 

کلاهبرداری تاجر خشکبار در فضای مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند فروش خشکبار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش میزان، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، با سرمایه‌ای که به دست آورده قصد داشته یک کسب و کار بزرگ راه بیندازد و برای همین در فضای مجازی به جست وجوی مشاغل مختلف پرداخته که در این حین با شخصی که مدعی بوده از افراد مطرح و تاجر خشکبار است، آشنا شده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه گفت که پس از گذشت مدتی درخصوص نحوه تجارت خشکبار، با وعده‌هایی که وی مدعی بود، به این شغل راغب شده و خرید و فروش خشکبار را مناسب برای تجارت دیده و تصمیم گرفته مبالغی را به حساب وی واریز کند تا با خرید عمده خشکبار و توزیع آن به صورت خرد بتواند سرمایه‌ای را در گردش مالی قرار دهد. بدین ترتیب در چندین مرحله مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به حسابی که وی اعلام داشته، واریز کرده، ولی پس از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده است.

رییس پلیس فتا ابراز داشت: با دریافت شکایت بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان این پلیس موفق شدند در رصد‌های اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از استان‌های همجوار شهر تهران شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی توضیح داد: با اخذ نیابت قضائی، تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا تهران انتقال دهند.

رییس پلیس فتا تهران با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: معاملات خود را در فضای حقیقی انجام دهید و بدون دریافت کالا از پرداخت وجه تحت هر عنوانی از قبیل پیش پرداخت، بیعانه، تضمین قرارداد و حسن عمل و … خودداری کنید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*