۹ دی مردم آمده بودند

غلامحسین اسلامی فرد
۹ دی مردم آمده بودند

حضور مردم در  نهم دی که برآمده از پیوند عمیق امت و ولایت بود، تجربیات گرانسنگ و نوینی را به ارمغان آورد تا با عبرت گرفتن از آنها در قبال توطئه‌های روز افزون دشمنان اسلام، هوشیارتر باشیم.

یک نظام سیاسی در صورتی می تواند ضمانت ماندگاری داشته باشد که از یک پشتوانه قدرتمند مردمی برخوردار باشد.
در طول تاریخ معاصر ایران، هیچ حادثه‌ای مثل پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند. در انقلاب همه‌ی مردم، همه‌ی قشرهای مردم، از شهری و روستائی، از زن و مرد، از پیر و جوان، از تحصیلکرده و بیسواد، همه و همه در کنار هم حضور پیدا کردند.

نکته اساسی و حائز اهمیت این بود که نقش مردم با پیروزی انقلاب تمام نشد. در مقاطع مختلف و هرجا که انقلاب و نظام اسلامی نیاز به نمایش اقتدار داشت مردم دوشادوش هم، بی‌منّت، بی‌توقّع و با بصیرت وارد میدان آمدند.

فرصت‌های سالانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پس از ۴ دهه از گذشت پیروزی انقلاب همچنان شاهد حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است تا به دوست و دشمن نشان دهد که مردمی بودن یکی از پایه های اساسی مردم سالاری دینی است .

پیروزی در دفاع مقدس هم میسر نشد مگر آن  زمان که نیروهای مردمی وارد صحنه های دفاع شدند . تروریست‌هایی  که فرزند ملت و سردار دل‌ها را به شهادت رساندند اصلا فکر نمی‌کردند که در مراسم بدرقه از پیکر قطعه قطعه شده سردار سلیمانی  حضور همه مردم موج بزند . در  دورانی که به دلیل تحرکات فتنه گران ، تمامی دشمنان انقلاب اسلامی خواب براندازی نظام اسلامی را می دیدند، یوم الله دیگری در ۹ دی ماه رقم خورد و این بار هم مردم آمدند تا  بصیرت و همراهی و تعهد مردم  نظام مقدس و ولایت  را مقابل  دشمنان داخلی و خارجی نشان دهند .

ویژگی حضور مردم در۹ دی این بود که هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد. حضور مردم در  نهم دی که برآمده از پیوند عمیق امت و ولایت بود، تجربیات گرانسنگ و نوینی را به ارمغان آورد تا با عبرت گرفتن از آنها در قبال توطئه های روز افزون  دشمنان اسلام، هوشیارتر باشیم. بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب ، در تمامی صحنه های حضور مردم در دفاع از ارزش های انقلاب دو عنصر «مردم» و «دیانت حاکم بر دلهای مردم»  نمایان می شود.

مردم در هر کشوری، در هر جامعه‌ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، می توانند همه‌ی مشکلات را حل کنند. بسیاری از تحلیلگران اجتماعی در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها آن را درست لمس و درک نکردند. ایمان دینی،  نیز  قادر است اولاً همه‌ی مردم را بسیج کند و بیاورد، ثانیاً آنها را در صحنه نگه دارد و ثالثاً سختی‌ها را برای آنها هموار و آسان کند؛ هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد.

مسوولان در نهادهای نظام در شرایط کنونی لازم است  در «صیانت از امانت آرای مردم» و پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام، از هیچ کوششی دریغ نورزند و برای شکوفائی هرچه بیشتر میهن اسلامی بکوشند. مردم  بی منت و بابصیرت پایبند و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی‌اند و مسوولان بدور از هر گونه اختلاف وظیفه دارند خدمت به این ملت را در اولویت تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های خود قرار دهند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*