آخرین خبر :

حوادث/ علت خودکشی معروف‌ترین کودک کار تهران مشخص شد 

علت خودکشی معروف‌ترین کودک کار تهران مشخص شد

راز‌های خودکشی رضا، کودک کاری که با برنامه ماه‌عسل معروف شد را در گزارش زیر بخوانید.

با اینکه دلیل اصلی خودکشیتلخ رضا تا چندی پیش مشخص نبود، اما اکثر افراد فقر و نرسیدن به آرزو‌های رضا کودک کار را دلیل خودکشی او عنوان کردند.

در ادامه اصل ماجرا را از زبان خانواده رضا و خواهر و برادرش بخوانید.

برادر رضا اعلام کرد: رضا فقیر نبود، مشکل اقتصادی نداشت، او ورزشکار شده بود، تئاتر بازی می‌کرد، عاشق شد، ازدواج کرد و…
همه چیز از فوت مادر رضا کودک کار شروع شد؛ او پیش از این هم دست به خودکشی زده بود!

برادر رضا کودک کار گفت: رضا را پس از فوت مادرمان نزد روانپزشک بردم و از آن موقع خیالم راحت شد. پس از فوت مادرم رضا گوشه گیر شد و زیاد حرف نمی‌زد و مرتب با عکس‌های مادرم فیلم درست می‌کرد و روی آن آهنگ می‌گذاشت.

نزدیک ۲ سال با یکی از دختران فامیل نامزد شده بود و قرار بود با هم زیر یک سقف بروند.

رضا یک بار هم در محرم پارسال یا پیارسال دست به خودکشی زده بود.

فیلمی که سرنوشت رضا را تغییر داد

۱۰ روز قبل از مرگ رضا به او پیشنهاد بازی در یک فیلم کوتاه داده شده بود که زندگی نامه جوانی بود که در مملکت ما از نظر مالی و فرهنگی و رفاهی و اجتماعی کمبود داشت. رضا باید در آن فیلم نقش امیر سیاه را بازی می‌کرد و در آخر فیلم باید دست به خودکشی می‌زد. ما اصلا نمی‌گوییم که فیلمنامه اشتباه بود، اما رضا ظرفیت و جنبه این نقش تلخ را نداشت.

چند روز بعد هم دیدیم که پیکر بی جان رضا در بالکن خانه افتاده و همه در حال گریه و زاری بودند. از رضا یک وصیت نامه یافتیم که در آن از نامزدش، مادر زنش، خواهر و برادر و بقیه بستگان طلب بخشش کرده بود و گفته بود که از من راضی باشید؛ دیگر خسته شدم.

خواهر بزرگتر رضا کودک کار درباره خودکشی برادرش چه می‌گوید؟

خواهر رضا گفت: من خیلی ناراحتم که همه جا می‌نویسند رضا از فقر مالی دست به خودکشی زد. بگذارید روحش در آرامش باشد. اصلا با چه کسی صحبت کرده اید که این حرف‌ها را مطرح می‌کنید؟ خواهش می‌کنم اینطور ننویسید، چون رضا اصلا مشکل مالی نداشت. او احساسی بود و بعد از مرگ مادرم کلا به هم ریخت و دست به خودکشی زد.

 

 

 

 

 

 

فوتبالیست‌هایی که از اوج ثروت به فقر رسیدند

هجوم پول به فوتبال باعث افزایش درآمد بازیکنان در این رشته شده، اما این ثروت گاهی باعث ایجاد مشکلاتی برای بعضی فوتبالیست‌ها شده است.

فوتبال ورزش بسیار پر سودی است و ورزشکاران از این حرفه درآمد‌های عجیب و بالایی را کسب می‌کنند؛ به همین دلیل فوتبالیست‌ها تنها تا زمان بازنشستگی و فراغت از این ورزش فرصت دارند خود را برای زندگی بعد از فوتبال آماده کنند و پس اندازی را برای دوران بازنشستگی خود ذخیره کنند.

به همین منظور بعضی از فوتبالیست‌ها مانند کریستیانو رونالدو و یا سایر فوتبالیست‌های بزرگ دنیا، درآمد خود را در مشاغل مختلف سرمایه گذاری می‌کنند و به فکر دوران بعد از ورزش خود نیز هستند.

بازیکنانی نیز هستند که علی رغم درآمد بالا، به دلایل مختلف در دوران بعد از فوتبال خود ورشکسته می‌شوند و دارایی حاصل از دوران حرفه‌ای ورزش خود را از دست می‌دهند.

به ۹ فوتبالیستی که از اوج ثروت به فقر و تهی دستی رسیده اند، اشاره خواهیم کرد:

۱. سلستین بابائارو

این مدافع نیجریه‌ای سابقه حضور در لیگ جزیره و تیم‌های چلسی و لیورپول را دارد و برنده مدال طلای المپیک آتالانتا با تیم ملی نیجریه شده است. او در سال ۲۰۱۱ و تنها یک سال بعد از اتمام دوران فوتبال خود اعلام ورشکستگی کرد و محکوم به پرداخت بدهی طلب کاران خود در دادگاه شد.

۲. جان آرن رئیس

این مدافع نروژی بر خلاف سایر فوتبالیست‌ها در زمان بازی خود در تیم فوتبال لیورپول با ورشکستگی مالی مواجه شد. دلیل این ورشکستگی نیز مربوط به کلاهبرداری ۳ میلیون یورویی از او در نروژ بود.

آرن رئیس سابقه بازی برای تیم‌های لیورپول و رم را دارد و ۱۶ گل ملی نیز برای تیم ملی نروژ به ثمر رسانده است.

۳. رونالدینیو

او یکی از بزرگترین و ماهر‌ترین فوتبالیست‌های دوران خود در جهان بود. رونالدینیو یک فوتبالیست بسیار موفق بود  و کسی فکر نمی‌کرد که روزی شکست او را مشاهده کند.

رونالدینیو برنده ۲ جایزه توپ طلا و ۲ جایزه بهترین بازیکن سال جهان بوده و در تیم‌های بزرگی مانند بارسلونا و میلان سابقه بازی داشته است، اما به دلیل سبک زندگی نامناسبِ خود، با ورشکستگی مواجه شد.

در سال ۲۰۱۸ در گزارشی اعلام شد که رونالدینیو در حساب بانکی خود تنها ۵ پوند پول دارد.

۴. دیگو مارادونا

او افسانه دنیای فوتبال و همراه با پله به عنوان برترین بازیکن قرن ۲۰ انتخاب شده است.

اما او نیز در سال ۲۰۰۹ و پس از اعلام مقامات ایتالیایی مبنی بر بدهی ۳۷ میلیون یورویی بابت مالیات و جریمه‌های پرداخت نشده در دوران حضور در ایتالیا، اعلام ورشکستگی کرد.

۵. دیوید جیمز

جیمز یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ لیگ جزیره است و پس از پیتر چک، دروازه بان اسطوره‌ای دنیای فوتبال، رکورددار کلین شیت در تاریخ این لیگ است.

اما طلاق پر هزینه او در سال ۲۰۰۵ شروع ورشکستگی این دروازه بان انگلیسی بود و مجبور بود تمام دارایی‌های خود را برای پرداخت بدهی‌های خود بفروشد.

اما او اکنون وضعیت خوبی دارد و به عنوان مدیر در فوتبال فعالیت می‌کند.

۶. لی هندری

هندری روند خوبی در دوران فوتبال خود داشت. او ۱۱ سال در استون ویلا بازی کرد و از نظر مالی درآمد خوبی را در سال‌های فوتبالی خود کسب کرد، با این حال او در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ به دلیل مسائل اقتصادی، توسط دیوان عالی انگلستان ورشکسته اعلام شد.

سبک زندگی عجیب او و از دست دادن ۱۰ میلیون پوند در یک معامله برای خرید خانه، دلیل ورشکستگی او بود.

۷. کیت ژیلسپی

او کار خود را در منچستریونایتد آغاز کرد، اما در اولدترافورد موفق نبود و بعد از آن به نیوکاسل منتقل شد و شرایط بسیار بهتری را برای خود در فوتبال انگلیس رقم زد.

اما ژیلسپی در اول اکتبر ۲۰۱۰ توسط دادگاه عالی بلفاست ورشکسته اعلام شد. او بیش از ۷ میلیون پوند به علت اعتیاد به قمار از دست داد.

این هافبک ایرلندی در سال ۲۰۱۳ کتاب زندگی نامه خود را با عنوان “چگونه میلیونر فوتبال نباشیم” منتشر کرد.

۸. برد فریدل

این دروازه بان آمریکایی در طول دوران حرفه‌ای خود در تیم‌های مطرحی مانند لیورپول، تاتنهام و استون ویلا بازی و درآمد خوبی کسب کرد، اما دلیل ورشکستگی او با سایر افراد این لیست تفاوت دارد.

او در سال ۲۰۰۷ آکادمی فوتبال خود را راه اندازی کرد، اما پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در حفظ و بهبود شرایط مالی آکادمیِ خود، ناموفق بود و آکادمی او در سال ۲۰۱۱ بسته شد.

ژانویه همان سال به دلیل بدهی‌های ناشی از ورشکستگی خود در انگلستان از دادگاه درخواست کمک کرد.

۹. پل مرسون

این مهاجم در دوران حرفه‌ای خود در تیم‌های مختلفی از جمله آرسنال بازی کرد و در آمد خوبی را نیز به دست آورد، اما مشکلات زیاد و متفاوت دلیل ورشکستگی این بازیکن بعد از اتمام دوران فوتبال خود است.

او به دلیل روش زندگی غلط و بعد از شکست در ازدواج خود، به علت اعتیاد و همچنین تصادف رانندگی و دستگیری به علت رانندگی در حالت غیر عادی، بعد از فوتبال خود با مشکلات فراوانی رو به رو شد.

البته اکنون وضعیت خوبی دارد و به عنوان کارشناس فوتبال فعالیت می‌کند.


بیشتر بخوانید

 

 

 

 

 

قصاص ۲ برادر به خاطر قتل در بوتیک

دو برادر که در پی درگیری با مرد بوتیک دار، وی را به قتل رسانده بودند به قصاص محکوم شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته با گزارش مرگ مرد جوانی که پس از اصابت چاقو در بیمارستان فوت کرده بود، آغاز شد. مأموران پس از حضور در بیمارستان دریافتند مقتول فروشنده یک بوتیک بوده که پس از درگیری با دو برادر با ضربه چاقو از آنها مجروح و ساعاتی بعد هم فوت شده است.

در ادامه ۲ برادر به‌نام حسن و اصغر بازداشت شدند و پس از آن مأموران به محل جنایت رفتند و دوربین مداربسته مغازه را مورد بازبینی قرار دادند. پس از آن هم صحنه جرم بازسازی شد و آنها در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

پدر قربانی گفت: پسرم مجید مرد آبروداری بود و برای رفاه زن و بچه‌اش خیلی زحمت می‌کشید و حالا هم از طرف خودم و نوه‌ام برای متهمان درخواست قصاص دارم.

پس از او اصغر ۳۹ ساله که سوابق متعدد کیفری دارد به جایگاه رفت و با پذیرش اتهام خود گفت: من بتازگی و پس از ۵ سال حبس به خاطر حمل مواد مخدر آزاد شده بودم روز حادثه من به مغازه مجید رفته بودم تا لباس بخرم اما سر قیمت لباس با هم جر و بحث‌مان شد و او یکباره عصبانی شد و با میله آهنی به من حمله کرد و درگیری بین ما آغاز شد. من هم چاقو کشیدم و می‌خواستم به کتفش بزنم که ناخواسته به شاهرگش زدم. برادرم حسن هیچ نقشی در قتل نداشت و فقط برای کمک به من آمده بود.

در ادامه رسیدگی به این پرونده حسن ۳۵ ساله با انکار اتهام قتل گفت: من در نزدیکی بوتیک مجید مغازه قصابی دارم. آن روز در حال کار بودم که برادرزاده‌ام هراسان به سراغم آمد و گفت پدرش با مجید درگیر شده من هم بلافاصله به آنجا رفتم تا مانع درگیری شوم و قتلی مرتکب نشده‌ام.

اما در پایان جلسه دادگاه قضات براساس مدارک و شواهد و فیلم موجود از صحنه قتل ۲ برادر را به قصاص و پرداخت دیه به خاطر ضرباتی که به مقتول وارد کرده بودند محکوم کردند.

 

 

 

 

دسیسه شوم ۳ جنایتکار برای پیرمرد قناد

زوج جوان با همدستی یکی از دوستانشان، پیرمرد تنها را به بهانه آشپزی برای یک مراسم به قتلگاه برده و سپس پول، جواهرات و دلارهای او را از خانه‌اش سرقت کردند.

به گزارش ایران، آخرین روز شهریور امسال زن جوانی به اداره پلیس رفت تا از ناپدید شدن پدرش خبر دهد. وی به کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: پدرم ۸۵ سال دارد او سال‌ها در کار قنادی و آشپزی بود اما این اواخر به‌خاطر کهولت سن کمتر کار می‌کرد. من یک خواهر و برادر نیز دارم که خارج از کشور هستند و خودم نیز در کرج زندگی می‌کنم اما از چند روز قبل هر چه با پدرم تماس می‌گیرم جواب نمی‌دهد امروز به تهران آمدم و به خانه‌اش رفتم اما کسی در را باز نکرد.

سرقت میلیاردی

پس از شکایت زن جوان مأموران در نخستین گام راهی خانه پیرمرد تنها شدند اما به محض ورود، با خانه بهم ریخته رو به رو و متوجه سرقت طلا و دلار و سنگ‌های قیمتی داخل خانه شدند. با این حال سالم بودن درهای ورودی خانه، نشان می‌داد که عامل یا عاملان سرقت آشنا بوده و با کلید وارد شده‌اند. در تحقیقات از همسایه‌ها مشخص شد که آخرین بار پیرمرد ساعت ۷ بعد از ظهر ۲۶ شهریور در حال پیاده‌روی در پارک نزدیک خانه‌شان دیده شده است.

خرید از کارت بانکی

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که در چند روزی که از ناپدید شدن او می‌گذرد حدود ۷۰ میلیون تومان از کارت مرد قناد خریداری شده است. طبق استعلامات صورت گرفته، داروهای بدنسازی؛ گوشی‌های تلفن همراه و لوازم خانگی، وسایلی بود که با کارت عابر بانک مرد ناپدید شده خریداری شده بود.

مأموران به سراغ فروشنده‌ها رفته و مشخص شد زن و شوهری این وسایل را خریداری کرده‌اند که هیچ رد و نشانی از خود به جا نگذاشته بودند. زن و شوهر در حالی که ماسک به چهره داشتند وارد مغازه شده و با کارت عابر بانک خریدشان را انجام داده بودند. تصاویری که توسط دوربین‌های مداربسته این مغازه‌ها از زوج جوان ثبت شده بود، تصویر چهره نگاری شده آنها را به پلیس داد سپس این تصاویر چهره‌نگاری شده بین فروشندگان مغازه‌های منطقه منتشر شد و در نهایت یکی از فروشنده‌ها، مرد جوان را شناسایی کرد و گفت: فکر کنم اسمش بهروز باشد، چند باری او را با شاگرد یکی از فروشنده‌ها به‌نام حسام دیده بودم. به‌دنبال اظهارات مرد مغازه دار، مأموران به سراغ حسام رفته و تحقیقات از او ادامه یافت.

حسام گفت: بهروز در کار خرید و فروش گوشی و یکی از خریداران پر و پا قرص عتیقه‌جات است. سپس مأموران از وی خواستند بهروز را به بهانه فروش سکه عتیقه به محل قرار بکشاند. بدین ترتیب بهروز و همسرش دستگیر شدند.

اعتراف به قتل

بهروز پس از دستگیری مدعی شد کارت عابر بانک را از پسر جوانی به‌نام آرمان گرفته است. با اطلاعاتی که بهروز در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار داد، به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی پایتخت، آرمان بازداشت شد.
با دستگیری آرمان وی به قتل پیرمرد قناد با همدستی زوج جوان اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: هر سه متهم مدعی شدند که جسد پیرمرد را بعد از قتل در جاده تلو رها کرده‌اند. با اعتراف آنها، تحقیقات برای یافتن جسد پیرمرد ادامه یافت و مأموران در استعلامات صورت گرفته دریافتند که جسد پیرمردی ناشناس با مشخصات مرد قناد ۲۸ شهریور در جاده تلو پیدا شده است. بدین ترتیب از دختر پیرمرد خواستند برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی برود. با مراجعه دختر مقتول، جسد شناسایی و راز ناپدید شدن پیرمرد تنها برملا شد.

گفت‌و‌گو با متهم

با همدستت آرمان چطور آشنا شدی؟

یک سال قبل یخچال‌مان خراب شد و در فضای مجازی به‌دنبال تعمیرکار بودیم که شماره آرمان را دیدیم. با او تماس گرفته و او هم یخچال‌مان را تعمیر کرد. دوستی‌ام از همان روز با آرمان آغاز شد و تا الان هم ادامه دارد.

مقتول را می‌شناختی؟

اصلاً، هیچ شناختی از او نداشتم. مدتی قبل به خاطر مسائل مالی که برایم پیش آمده بود با آرمان درد دل کردم و گفتم که نیاز به پول دارم. آرمان هم گفت چند سال قبل در طبقه چهارم ساختمانی زندگی می‌کرده که در طبقه اول آن پیرمرد ثروتمند و تنهایی ساکن بوده است. گفت که او وضع مالی خوبی دارد و دلار و پول زیادی در خانه‌اش نگهداری می‌کند و چون بچه‌هایش نیز تهران نیستند، کسی به او سر نمی‌زند. با اطلاعاتی که آرمان در اختیارمان قرار داد نقشه سرقت را کشیدیم و ساعت حدود ۹ شب ۲۶ شهریور زنگ خانه مرد قناد را زدیم. او آرمان را می‌شناخت و به دروغ گفتیم که برای مجلس جشن نیاز به یک آشپز داریم و از او خواستیم همراهمان شود. پیرمرد هم از همه جا بی‌خبر سوار ماشین ما شد.

کجا او را کشتید؟

به‌سمت جاده تلو رفتیم. در راه دست و دهان پیرمرد را بستیم و با شوکر او را وادار کردیم که کارت عابر بانک و رمز کارتش را به ما بدهد. وقتی مطمئن شدیم که رمز درست است با بند کیف و کمربند پیرمرد را خفه کردیم و جسد را در جاده تلو رها کردیم. بعد از جنایت همسرم را به خانه رساندم و راهی خانه پیرمرد قناد شدیم. با کلیدهایی که از او گرفته بودیم وارد خانه‌اش شدیم و از خانه ۷۰ گرم طلا، ۱۵ میلیون تومان پول و مقدار زیادی سنگ گرانقیمت و جواهر سرقت کردیم.

با وسایل سرقتی چه کردید؟

با کارت عابر بانک خرید کردیم و برای اینکه آرمان سهمی از این پول نبرد به دروغ به او گفتیم زمانی که جسد را در جاده تلو انداختیم کارت عابر بانک هم افتاده است. طلاها را هم مخفیانه فروختیم.

شغل ات چیست؟

سال‌ها در بنگاه املاک کار می‌کردم، با همسرم هم آنجا آشنا شدم. من متولد سال ۱۳۶۷ هستم و همسرم دنیا ۵ سال از من بزرگ‌تر است او به خاطر اعتیاد همسرش با دو بچه از او جدا شده بود. خانواده‌ام مخالف این ازدواج بودند و من بدون رضایت آنها ازدواج کردم. بعد از مدتی هم مسافرکشی می‌کردم.

 

 

 

 

همسرم را به خاطر چشم و هم چشمی کشتم

دعوای زن و شوهر به خاطر چشم و هم چشمی با فامیل منجر به قتل زن جوان شد.

به گزارش میزان، سرهنگ مقصود رستگار، رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در تشریح این جنایت گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خفگی زنی ۲۹ ساله با گاز مونوکسید کربن در یکی از مناطق شهرستان بجنورد بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

اما مأموران در بررسی اولیه جسد آثار فشار جسم رشته‌ای در گردن و کبودی صورت و انگشت وسط دست راست زن جوان را مشاهده کردند و فرضیه قتل قوت گرفت. بنابراین مأموران برای بررسی موضوع به خانه مقتول رفته و اقدام به انجام تحقیقات گسترده از خانواده وی کردند.

همسر مقتول در ابتدا منکر هرگونه نزاع و درگیری بود و علت مرگ وی را گازگرفتگی عنوان می‌کرد، اما پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و گفت: با همسرم آن شب به خانه یکی از آشنایان رفته بودیم. چون آنها اقدام به خرید وسایل خانگی جدید کرده بودند پس از بازگشت به خانه و به خاطر چشم و هم چشمی با یکدیگر جر و بحث کردیم.

ما یک نوزاد داریم که گرسنه‌اش شده بود و مدام گریه می‌کرد اما همسرم از شیر دادن به کودک خودداری می‌کرد با دیدن این صحنه در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و با فشار بر گلویش وی را به قتل رساندم.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره با اینکه متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد از شهروندان خواست تا با توجه به شرایط اقتصادی از چشم و هم‌چشمی پرهیز کنند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*