اولین جلسه شورای پژوهشی شهرداری بیرجند تشکیل شد

شورای پژوهشی شهرداری بیرجند با هدف انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تشکیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی شهردار بیرجند گفت: با تدوین شیوه نامه پژوهشی در مدیریت طرح و برنامه شهرداری، شورای پژوهشی به صورت مستمر برگزار می گردد.
محمد علی جاوید با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در مدیریت شهری گفت: هدف از تدوین شیوه نامه و تشکیل این شورا، بررسی اولویت های پژوهشی شهرداری و سازمان های تابعه و همچنین هدفمند نمودن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری است.
شهردار بیرجند تصریح نمود: به دلیل تعدد وظایف در شهرداری و این که خدمات ارایه شده بایستی در بستر شهر به عنوان یک پدیده پیچیده و چند وجهی ارایه شود‌، انجام مطلوب این خدمات جز در سایه علمی و تخصصی کردن امور میسر نیست.
وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تا کنون اقدامات شهرداری تغییرات زیادی نموده است گفت: متاسفانه در طول سالهای متمادی فعالیت‌های شهرداری صرفاً معطوف به برخی فعالیت‌های روز‌مره بوده و به همین دلیل تغییرات اساسی در ساختار صورت نگرفته  است.
جاوید در ادامه خاطر نشان کرد: بایستی از توان علمی و تخصص صاحبان خرد و اندیشه در جهت علمی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری استفاده نمود.
وی نقش شورای پژوهشی شهرداری را به مثابه اتاق فکر شهرداری عنوان کرد و افزود‌: بر اساس تصمیماتی که این شورا اتخاذ خواهد کرد در آینده شاهد تحولات خوبی در همه حوزه‌ها خواهیم بود.
جاوید بر تصویب هر چه سریعتر شیوه نامه کارهای پژوهشی در شهرداری تاکید نمود و اظهار داشت: در بودجه سالانه شهرداری قطعا منابع قابل توجهی جهت انجام کارهای تحقیقاتی پیش بینی خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان جلسه مصوب گردید برنامه های این شورا از طریق مرکز علمی و کاربردی شهرداری پیگیری و نظارت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*