اخبار علمی / بدبین‌ها بیشتر در خطر ابتلا به آلزایمر هستند

بدبین‌ها بیشتر در خطر ابتلا به آلزایمر هستند

بدبین‌ها بیشتر در خطر ابتلا به آلزایمر هستند

متخصصان می‌گویند بدبینی و نگاه کردن به نیمه خالی لیوان برای سلامت مغز ضرر دارد.

به گزارش ایسنا، یک مطالعه جدید نشان داده که تفکر منفی مکرر در اواخر عمر با کاهش شناختی و رسوب بیشتر دو پروتئین مضر و عامل آلزایمر مرتبط است.

دکتر ناتالی مانچانت، روانپزشک و پژوهشگر ارشد بخش سلامت روان کالج لندن تاکید کرده مطالعات حاکی از آن است که تکرار تفکرات منفی ممکن است یک عامل خطر جدید برای زوال عقل باشد.

طی این مطالعه رفتارهای همراه با تفکر منفی مانند نشخوار تفکرات مربوط به گذشته و نگرانی از آینده در بیش از ۳۵۰ نفر در سن بالای ۵۵ سال طی یک دوره دو ساله اندازه گیری شد. حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان نیز تحت آزمایش اسکن مغز PET (برش‌نگاری با گسیل پوزیترون) برای اندازه‌گیری رسوبات آمیلوئید بتا و تائو، دو پروتئین که باعث بیماری آلزایمر، رایج‌ترین نوع زوال عقل می‌شوند، قرار گرفتند.

اسکن‌ها نشان داد افرادی که بیشتر وقت خود را صرف تفکر منفی می‌کنند، طی یک دوره چهار ساله نسبت به افرادی که بدبین نبوده‌اند، دارای تجمع بیشتر آمیلوئید بتا و تائو، حافظه بدتر و افت شناختی بیشتر هستند.

این مطالعه هم‌چنین میزان اضطراب و افسردگی را مورد آزمایش قرار داده و افت شناختی بیشتری را در افراد افسرده و مضطرب مشاهده کرده است.

اما رسوبات آمیلوئید بتا و تائو در افراد افسرده و مضطرب افزایش نیافته است. این موضوع باعث شده محققان احتمال دهند تفکر منفی مکرر ممکن است دلیل اصلی منجر شدن افسردگی و اضطراب به بیماری آلزایمر باشد.

نیکوتین موجب سرایت سرطان ریه به مغز می‌شود

نیکوتین موجب سرایت سرطان ریه به مغز می‌شود

تهران- ایرنا- محققان دانشکده پزشکی ویک فارست واقع در آمریکا دریافتند نیکوتین موجب تشدید متاستاز سرطان ریه و سرایت سلول‌های سرطانی به مغز می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات ۲۸۱ بیمار مبتلا به سرطان ریه تحت آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد، مصرف سیگار به میزان قابل توجهی موجب بروز سرطان مغز در این بیماران می‌شود.

در مرحله بعد با استفاده موش‌های آزمایشگاهی مشخص شد نیکوتین با عبور از سدخونی مغز، کارکرد نوعی از سلول‌های سیستم ایمنی در مغز موسوم به میکروگلیا را از محافظت مغز به حمایت از رشد تومور سرطانی تغییر می‌دهد و موجب تشدید متاستاز در مغز می‌شود.
همچنین محققان توانستند یک ترکیب طبیعی موسوم به پارتنولید را شناسایی کنند که در گیاه بابونه اروپایی یافت می‌شود و قادر است مانع متاستاز ناشی از نیکوتین در موش‌ها شود. از آنجا که پارتنولید ماده موثر گیاه دارویی بابونه است و از مدت‌ها قبل برای درمان بیماری‌ها توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ‌ محققان امیدوارند با استفاده از این ماده بتوانند یک راهکار درمانی جدید برای مقابله با متاستاز مغز به ویژه در بیماران سرطانی سیگاری توسعه دهند.
در حال حاضر تنها روش درمانی این عارضه استفاده از پرتودرمانی است، زیرا داروهای مورد استفاده برای شیمی‌درمانی توانایی عبور از سدخونی مغز را ندارند.

سرکه‌ای که لاغرتان می‌کند

سرکه‌ سیب از تخمیر طبیعی سیب خردشده به‌دست می‌آید و فواید مختلفی برای سلامتی و زیبایی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرکه یک محلول آبی از اسید استیک و مواد شیمیایی دیگری است که به آن طعم دهنده های مختلفی اضافه می کنند و معمولاً ۵ تا ۲۰ درصد از حجم سرکه‌ها، اسید استیک تشکیل داده است. معمولاً اسید استیک با تخمیر اتانول یا تخمیر قند توسط باکتری‌های اسید استیک تولید می‌شود ولی در سرکه‌های خانگی، اسید تاتاریک و جوهر لیموی آن کمتر است.

سرکه معمولی افزون برداشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود، در صورتی که در سرکه مصنوعی این ماده مهم وجود ندارد.

از خواص سرکه سیب چه می‌دانید؟

سرکه سیب یک نوع سرکه است که حاصل  آب سیب تخمیرشده است و در مواردی مانند چاشنی برای سالاد، چاشنی مورد نیاز برای خواباندن مواد غذایی، چتنی و نگهداری مواد غذایی کاربرد دارد.

درمان دیابت و کلسترول

طبق تحقیقات انجام شده خوردن سرکه سیب برای بهبود حساسیت انسولین  بسیار تاثیرگذار است  و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری و یا آن را به تأخیر بیندازد. علاوه بر آن  سرکه سیب این توانایی را دارد که کلسترول خون را کاهش دهد. این امر تنها به دلیل وجود استیک اسید در سرکه سیب است. سرکه

 

کاهش وزن

افرادی که تصمیم دارند رژیم بگیرند، می‌توانند سرکه سیب را در رژیم غذای خود اضافه کنند, زیرا استیک موجود در سرکه سیب، اشتهای آنها  را سرکوب می‌کند، متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد و میزان حفظ آب بدن را کاهش می‌دهد.

تعریق بدن

افرادی که خیلی بدنشان تعریق می‌کند برای از بین بردن بوی عرق خود مقداری از سرکه سیب را به زیر بغل شان بمالند.همچنین افرادی که پاهایشان بو می‌گیرد برای از بین بردن بوی بد آن، یک دستمال آغشته به سرکه سیب را به پای خود بمالند تا از شر بوی پای خود خلاص شوند.

موها

سرکه‌ سیب  همانند یک نرم کنند و درخشان کننده  بر روی مو تاثیرگذار است. یک قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و پس از شستن سر با شامپو، سرتان را با این محلول بشویید. برای گرفتن نتیجهی بهتر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید. علاوه برآن برای درمان مو خوره و شوره سر بسیار تاثیرگذار است.

اینفوگرافیک| بهترین خوراکی‌ها برای سیستم ایمنی بدن

ایمنی بدن، تقویت کننده ایمنی بدن، فعالیت بدنی، خواب کافی، کنترل استرس، شاد بودن، مکمل ویتامین d،

۱۲ راه برای محافظت بدن در برابر سرطان کولون

سرطان کولون یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر در کشورهای مدرن است پس خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هرکسی را تهدید می کند نبابراین بهتر است بدنمان را در مقابل این نوع بیمار خطرناک ایمن سازیم.
۱۲ راه برای محافظت بدن در برابر سرطان کولون
انجمن سرطان آمریکا گزارش می دهد که میزان شیوع سرطان در آمریکایی های زیر پنجاه سال با افزایش ۲۲ درصدی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ روبرو شده است. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با ۱۲ راه حل مختلف جهت حفاظت در برابر سرطان کولون را به شما بیاموزیم پس با ما همراه باشید.
راه و روش های موثر برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون یا روده بزرگ
۱- ورزش کنید:

تحقیقات نشان می دهند که داشتن یک برنامه ورزشی منظم خطر مبتلا شدن به سرطان کولون را با کنترل سطح انسولین و افزایش گردش سلول های ایمنی بدن در سراسر بدن را کاهش میدهند.

۲- ویتامین D بدن را افزایش دهید:

یکی از عوامل خطرناک مبتلا شدن به سرطان کولون کمبود ویتامین D می باشد.بدین دلیل شما باید ویتامین D خود را افزایش دهید و یکی از بهترین کارها این است که در معرض نور خورشید قرار گیرید.

۳- افزایش میزان کلسیم:

سطح کلسیم بدن را به میزان مطلوب آن برسانید و این کار خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهد.

۴- کاهش چربی:

کارشناسان ارتباطی میان چاقی و خطر افزایش مبتلا شدن به سرطان کولون را دریافت کردند و میزان زیاد چربی در بدن می تواند برخی مشکلات بد را در بدن ایجاد کند که یکی از آنها مبتلا شدن به سرطان کولون می باشد.

۵- مصرف میوه جات و سبزیجات:

با مصرف میوه جات و سبزیجات که منبع آنتی اکسیدان ها و منیزیم می باشند خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهند و به خودی خود یک رژیم غذایی مناسب برای بدن میباشد.

سرطان کولون

۶- کاهش مصرف الکل:

برآورده شده است که مصرف بیش از حد الکل باعث افزایش مبتلا شدن به سرطان کولون می شود و به همین دلیل توصیه می شود که نوشیدنی های الکلی را نوشید.

۷- گوشت های فرآوری شده استفاده نکنید:

سازمان بهداشت جهانی ارتباط بین گوشت فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به سرطان کولون را به رسمیت شناخته است.فراورده های گوشتی مانند ژامبون، سوسیس، همبرگر برای بدن یک عامل مخرب محسوب می شود خطر ابتلاء به سرطان کولون را افزایش می دهند.

۸- ترک سیگار:

متخصصان یافته اند که سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان کولون را افزایش میدهند.

ترک سیگار

۹- فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

با مصرف میوه ها و سبزیجات فیبر بدن تامین می شود و این کار باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان کولون کمک می کند.

۱۰- اضافه کردن سیر به رژیم غذایی:

کارشناسان یافته اند که سیر مزایای زیادی همچون ضد سرطان قوی میباشد. افزودن منظم سیر به رژیم غذاییتان، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۱۱- از مصرف بیش از حد گوشت قرمز خودداری کنید:

در حالی که مطالعات نشان داده اند که افزایش گوشت قرمز باعث افزایش خطر ابتلاء به سرطان می باشد، توصیه می شود که از مصرف بیش از حد گوشت قرمز خودداری کنید.

گوشت قرمز

۱۲- از مولتی ویتامین ها استفاده کنید:

محققان یافته اند که مصرف روزانه مقداری مولتی ویتامین ها در وعده های غذایی روزانه تان خطر ابتلا به سرطان هایی چون کولون را کاهش میدهد

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*