آخرین خبر :

گفته می شود شما نشنیده بگیرید

 

 

گفته می شودبه تازگی سرپرست وزارت صمت از موافقت بانک مرکزی برای واردات مواد اولیه بخش تولید از روش بدون انتقال ارز خبر داد. این در حالی است که بانک مرکزی نیز اعلام کرده، آماده است در صورتی که دارندگان ارز با منشا خارجی بتوانند منشا ارز خود را اعلام کنند، نسبت به صدور گواهی تخصیص ارز تحت عنوان ارز اشخاص اقدام کند.

 

گفته می شود دیگر عادی شده که خارجی‌ها بدون اینکه تا پایان قراردادشان برای فوتبال ما کار کنند، تمام مبلغ قرارداد و بیشتر از آن را از جیب مردم بگیرند. نمی‌شود همیشه عنوان «اشتباه مدیریتی» را روی این خسارات‌ میلیاردی گذاشت. اینجاست که پای دلال‌ها و زدوبند‌های پشت پرده در گردش نوک خودکار مدیران به میان می‌آید. این‌ها هزینه خرید با جیب خالی و افتادن در بند «فسخ یکطرفه» است.در حالی که استقلال در پی جور کردن مبلغ حکم شکایت وینفرد شفر و دستیارانش است، استراماچونی هم شکایتش را به فیفا فرستاده تا از این سفره پهن بی درایتی و جهل مدیران دولتی ایران بهره‌مند شده و چند میلیارد هم نصیب وی شود!ادعای خسارت ۲۸ میلیاردی آندره آ. استراماچونی سرمربی پیشین و ایتالیایی استقلال بدون تردید شوک مالی تازه‌ای به مدیران این تیم دولتی است.

 

گفته می شود هر روز اخبار جدیدتر و عجیب‌تری از همکاری جنجالی مارک ویلموتس و دستیارانش با فدراسیون فوتبال ایران منتشر می‌شود. آخرین خبر این بود که او در فیفا به ایران اتهام کلاهبرداری و دست بردن در قرارداد مورد توافق را زده است. حالا هم خبری از فدراسیون به بیرون درز کرده که شنیدن آن برایتان عجیب خواهد بود. مارک ویلموتس به اصرار همسرش، همراه با یک بادیگارد به ایران سفر می‌کرد. او بر خلاف مصاحبه‌هایش که می‌گفت: ایران کشور امنی است، در عمل بادیگارش را به خود چسبانده بود و بدون او هیچ جا نمی‌رفت!بورلی همزمان با حضور ویلموتس در ایران، به تهران سفر کرد و در تمرینات کنار زمین می‌ایستاد و چهارچشمی همه را می‌پائید تا مبادا خبرنگاران و عکاسان حاضر، به ویلموتس حمله نکنند! اما بد نیست بدانید هزینه‌های بادیگارد شخصی ویلموتس در ایران را هم فدراسیون فوتبال می‌داد! هزینه پرواز‌های فرست کلاس (که مدام همراه با ویلموتس در حال سفر به خارج از ایران بود)، هزینه هتل و هزینه غذای بادیگارد او را فدراسیون پرداخت می‌کرد. با وجود آنکه تاج و علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدام تاکید داشتند قرارداد ویلموتس عالی بسته شده و نسبت به قرارداد کی‌روش، قرارداد بهتری است، اما در عمل یکسری شرایط را پذیرفته بودند که کلا قرارداد را به نفع مربی بلژیکی می‌کرد.

 

 

گفته می شود مجلس دهم در حالی به روز‌های پایانی عمر خود نزدیک می‌شود که تعدادی از نمایندگان عمدتا رد صلاحیت شده در انتخابات دوره یازدهم، خواستار بررسی طرح‌هایی درباره شورای نگهبان شده اند؛ اقدامی که برخی آن را انتقام از شورای نگهبان و برخی دیگر تلاش برای اصلاح امور تعبیر می‌کنند.

 

 

 

گفته می شود اختلافات حاکمان امارت دوبی با امارت ابوظبی به خاطر سیاست‌های جنگ افروزانه و دخالت‌های ابوظبی در کشور‌های دیگر بالا گرفته است و بن زاید ولیعهد ابوظبی با سوء استفاده از بحران کرونا به دنبال زیر سلطه بردن امارت دوبی هست.

 

 

 

گفته می شود راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفته برخی از اعضای داخل دولت سیگنال ارز ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند، سال‌هاست که دولت‌های مختلف برای جبران کسری بودجه خود و افزایش درآمد دائم در حال افزایش نرخ ارز هستند و این مختص امروز نیست در حالیکه دولت به جای این بیاید ارز را گران کند، باید از فعالیت‌های سفته بازانه در همه عرصه‌های اقتصاد از جمله، سهام، مسکن، خودرو، طلا، ارز، سکه و… مالیات بگیرد، تا اینطور بازار‌ها متلاطم نشود، تا موقعی که این نگاه تغییر پیدا نکند، اوضاع درست نخواهد شد.

 

 

گفته می شود کتایون لامع زاده مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری ایرنا از طرح موضوع پیشنهاد صلح کرونایى میان ایران و آمریکا خبر داده است خانم لامع زاده نوشته که این طرح پیشنهادى از سوی دایان فاینستاین، سناتور دمکرات مطرح شده و جزئیات آن به این شرح است: ١- وزیران دفاع و خارجه ایران و آمریکا دیدار‌های رودررو داشته باشند تا با کاهش تنش امکان بروز جنگ تصادفی را به حداقل برسانند

 

 

 

گفته می شود چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد در خبری نوشته بود که کتاب «ناگفته‌های احمدی‌نژاد» چاپ شده است. این کانال نوشته بود که اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب، زمان و نحوه رونمایی و توزیع آن به‌زودی اعلام خواهد شد، احتمالا جریان احمدی‌نژاد تصمیم دارند در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ از این کتاب رونمایی کنند.

 

 

 

گفته می شود وزیر آموزش و پرورش گفته احکام رتبه‌بندی معلمان نیازمند مصوبه دولت است و آموزش و پرورش پیگیری لازم را برای تصویب این مصوبه انجام خواهد داد.

 

گفته می شود دولت به منظور حمایت از بازار مصرف داخلی و کنترل نوسان قیمتی، مقرر کرده حدود ۷۵ درصد از فولاد تولیدی کشور از طریق کانال‎‌های بورس کالا و شبکه‌های توزیعی با قیمت پنج درصد پایین‌تر از میزان فوب به داخل عرضه شود. در نهایت با افزایش فاصله از پنج درصد گفته شده، تقاضا در داخل برای این محصول بالا رفته است. با اینکه سهمیه مصرف‌کننده‌ها و ثبت‌نام از طریق سامانه، تدبیری بود که با هدف زدودن تقاضای کاذب اجرا شد، اما آن‌طور که اهالی بازار ‌عنوان می‌کنند، به نظر می‌رسد بسیاری از تقاضاها تنها برای فروش در بازار آزاد صورت می‌گیرد که در نهایت موجب پر شدن جیب برخی دلال‌ها و همزمان ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی شده است. در همین راستایک عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران گفته رانت حاصل از تفاوت قیمت فولاد در بورس کالا و بازار آزاد بین ۲۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

 

گفته می شود قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹ با نرخ ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. نرخ دلار هم در بازار آزاد با افزایش ۲۳۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۳۸۰ تومان به فروش رسید.

 

 

گفته می شود رئیس جمهور سابق آمریکا در اقدامی نادر در یک سخنرانی به صورت علنی عملکرد دونالد ترامپ و مقامهای دولت فعلی را بدون آنکه مستقیما از آنها نام ببرد مورد حمله قرار داده و از نحوه پاسخ دهی این دولت به بحران شیوع کروناویروس در آمریکا انتقاد کرد.

 

 

گفته می شود یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه گفت که استان صلاح الدین طی روزهای گذشته، شاهد عملیات کماندویی انتقال تروریست‌های داعش به استان صلاح الدین توسط هواپیماهایی ناشناس بوده است.

 

 

 

گفته می شود در حالی که سازمان ملل یک گزارش محرمانه را درباره دست داشتن امارات در ارسال سلاح برای نیروهای خلیفه حفتر منتشر کرده، عضو شورای ریاستی لیبی، خواهان قطع روابط با امارات شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*