آخرین خبر :

اخبار علمی/جبران عوارض منفیِ بی‌تحرکی با ایستادن

جبران عوارض منفیِ بی‌تحرکی با ایستادن

ایستادن کارمند

ایستادن بخشی از پیامدهای منفی زندگی بی‌تحرک را جبران می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر مطالعات اخیر متخصصان اسپانیایی، ایستادن نسبت به نشستن و درازکشیدن کالری بیشتری می‌سوزاند و بنابراین می‌تواند بخشی از پیامدهای منفی زندگی بی‌تحرک را جبران کند.

ایستادن در مقایسه با حالت نشسته و درازکش در مدت زمانی معادل شش ساعت، ۴۵ کیلوکالریِ بیشتری مصرف می‌کند.

همچنین در ادامه این مطالعات تفاوت معناداری در زمینه صرف انرژی در وضعیت نشسته یا درازکش مشاهده نشد.

نشستن طولانی مدت در بسیاری از نقاط دنیا از جمله آمریکا رایج است. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، حدود ۲۵ درصد از افراد در روز بیش از هشت ساعت در حالت نشسته هستند.

چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی فقط بخشی از عوارض عدم تحرک کافی هستند و مطالعات جدید نشان می‌دهد که بی‌تحرکی عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت مغز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، برهمین اساس متخصصان سلامت حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته را برای حفظ سلامتی توصیه می‌کنند.

با این خوردنی‌های خوشمزه و طبیعی از سکته مغزی فاصله بگیرید

بهترین راه برای جلوگیری از سکته مغزی، بهبود رژیم غذایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سکته مغزی سالیانه جان حدود ۵ میلیون نفر در سراسر جهان را می‌گیرد و به ویژه برای زنان میانسال یک تهدید به سرعت پیشرونده است. اما اگر می‌خواهید ازبروز سکته مغزی در خود و کسانی که دوست دارید جلوگیری کنید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند.

تغییرات اساسی در شیوه زندگی می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش خطر سکته مغزی داشته باشد. در حقیقت، بر طبق تحقیقات، سکته مغزی با تغییر عوامل مربوط به سبک زندگی از جمله بهبود رژیم غذایی، ترک سیگار و انجام ورزش منظم تا ۸۰ درصد قابل پیشگیری است. به گفته پزشکان، بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی، خوردن یک غذای کامل و رژیم غذایی گیاهی با محوریت سبزیجات، عدس، لوبیا، غلات کامل، میوه و آجیل است. اما علاوه بر رژیم غذائی گیاهی، افراد باید دارای منبع مطمئنی از ویتامین B۱۲ را هم در برنامه غذائی خود بگنجانند.

با این خوردنی‌های خوشمزه و طبیعی از سکته مغزی فاصله بگیرید

چرا رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهند؟

یکی از دلایل محافظت رژیم‌های غذایی گیاهی در برابر سکته مغزی به دلیل فیبر موجود در آنهاست. مطالعات نشان می‌دهد به ازای هر هفت گرم فیبر که در روز می‌خورید، تقریباً ۷ درصد خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهید. همچنین غذا‌های گیاهی پر از آنتی اکسیدان هستند. مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد پلاک در شریان‌ها کمک می‌کند و همچنین باعث بهبود جریان خون می‌شود. به طور متوسط​​، غذا‌های گیاهی نسبت به غذا‌های حیوانی ۶۴ برابر بیشتر آنتی اکسیدان دارند.



آجیل

در یک مطالعه، مشخص شد که اضافه کردن هر ۲۸ گرم آجیل در روز خطر سکته مغزی را به نصف کاهش می‌دهد.

سبزی‌ها

طبق مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه هاروارد، معلوم شد که سبزیجات قویترین عامل محافظت در برابر بیماری‌های مزمن، از جمله کاهش ۲۰ درصدی برای سکته‌های مغزی (و بیماری‌های قلبی) هستند.

با این خوردنی‌ها از سکته مغزی فاصله بگیرید.

شکلات

طبق مطالعات افرادی که شکلات می‌خورند، احتمال ابتلا به سکته مغزی کمتری دارند. اما شکر و لبنیاتی که در انواع شکلات وجود دارد با پیامد‌های مثبت سلامتی همراه نیستند، بنابراین شکلات تیره با محتوای کاکائوی بالا بهترین انتخاب است.

میوه‌های خانواده مرکبات

مصرف مرکبات به دلیل وجود فلاونوئید‌ها خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای بر روی ۷۰ هزار زن که در مجله استروک به چاپ رسیده است، زنانی که در طی یک دوره ۱۴ ساله بیشتر از مرکبات مصرف کرده اند نسبت به زنانی که کمترین مصرف را داشتند، ۱۹ درصد کمتر خطر سکته مغزی را داشتند.

با این خوردنی‌ها از سکته مغزی فاصله بگیرید.

غلات کامل

مشخص شده است که خوردن غلات کامل با کاهش خطر سکته مغزی همراه است. پزشکان خوردن حداقل روزانه ۳ وعده غلات کامل را برای پیشگیری از سکته مغزی توصیه می‌کنند.

سیر

سیر یک انتخاب عالی برای کاهش خطر سکته مغزی است. یک مطالعه انسانی نشان داد که مصرف منظم سیر منجر به کاهش ۵۰ درصدی میزان سکته مغزی شده است.

گوجه فرنگی

مقادیر زیاد لیکوپن که در گوجه فرنگی یافت می‌شود، با کاهش قابل توجهی از خطر سکته مغزی در افراد مرتبط است.

قهوه و چای سبز

طبق مطالعه دانشمندان در یک تحقیق، کسانی که روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز نوشیدند، ۱۴ درصد خطر سکته مغزی را کاهش داده بودند.

با این خوردنی‌ها از سکته مغزی فاصله بگیرید.

غذا‌های سرشار از پتاسیم

خوردن غذا‌های غنی از پتاسیم، خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کم می‌کند. پتاسیم در میوه و سبزیجات و حبوباتی مانند لوبیا فراوان است.



غذا‌های سرشار از منیزیم

براساس مطالعات، مصرف منیزیم بالاتر با کاهش خطر سکته مغزی همراه است. لوبیا، سبزیجات برگ دار و غلات سبوس دار همه دارای منیزیم هستند.

با تلاش محققان کشور محقق شد

عرضه محلول ضدعفونی کننده با قدرت ۱۰ برابر بیشتر از کلر و بدون تولید مواد سرطان‌زا

ضد عفونی کردن سبزیجات

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون محلول چندمنظوره ضد عفونی‌کننده دست یافتند که قدرت میکروب‌کشی ۱۰ برابر بیشتر از کلر دارد و مواد سرطان‌زا از خود تولید نمی‌کند؛ از این رو می‌توان از آن برای میوه‌های با پوست نازک مانند توت و تمشک استفاده کرد.

چه عواملی موجب آسم می‌شود

کنترل آسم، بخصوص در کودکان کار بسیار دشواری است. دود تنباکو، در معرض دود و ترافیک بودن، فست فود، رطوبت در خانه، پخت و پز روی آتش باز، تمام این عوامل به راحتی بر تنفس کودکان تاثیر خواهد گذاشت.

سعت10//تاثیرات ورزش بر یائسگی/عواملی که موجب آسم می شود را بشناسید/چه زمانی احساس پری در گلو می کنید؟/شش تکه شدن شکم

میکروب‌های روده در تنظیم توده عضلانی نقش دارند

میکروب‌های روده در تنظیم توده عضلانی نقش دارند

تهران – ایرنا – مطالعات اخیر محققان دانشگاه نانیانگ در سنگاپور نشان می‌دهد میکروب‌های روده در تنظیم عملکرد و حجم توده عضلانی نقش دارند.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می‌شوند. معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.۵ درصد در سال کاهش می‌یابد، این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد.
محققان دانشگاه نانیانگ در سنگاپور تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه کاهش توده عضلانی مرتبط با سن آغاز کردند. این مطالعات با بررسی مدل‌های حیوانی نشان می‌دهد میکروبیوم روده نقش بسیار مهمی در تنظیم توده عضلانی و عملکرد آن دارند. این مطالعه نشان می‌دهد جوندگان بدون باکتری روده، عضلات ضعیف‌تری دارند.

شربتی که آرامش را به شما بازمی‌گرداند

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: فیبر بالای موجود در نوعی شربت موجب کنترل اشتها و اثر بر کاهش وزن است.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص شربت ترخون اظهار کرد: شربت ترخون یکی از شربت‌های سنتی و خوش‌طعم است که ویتامین‌های A، B، C، E، D، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، فیبر، روی، پروتئین، کلسیم، اوژنول، امگا ۳، امگا ۶، تانن، سلنیوم، اسیدسیتریک وغیره  در آن وجود دارد.

او ادامه داد: فیبر بالای موجود در این شربت موجب کنترل اشتها می‌شود و می‌تواند اثر مناسبی بر کاهش وزن داشته باشد همچنین می‌تواند جذب چربی از روده را کنترل کند؛ این شربت آرامش بخش است و بر سلامت قلب، سلامت اعصاب، تنظیم خواب، سلامت کبد و کلیه‌ها و غیره اثر دارد همچنین می‌تواند عملکرد سیستم گوارش را بهبود ببخشد.

شربتی که آرامش را به شما بازمی‌گرداند/ با شربت ترخون سکته را از خود دور کنید

عظمایی با تاکید بر تاثیر این شربت بر بهبود عملکرد حافظه وپیشگیری از آلزایمر گفت: اسیدفولیک و آهن موجود در این شربت می‌تواند باعث افزایش گلبول های قرمز خون و رفع کم خونی شود؛ ویتامین D، کلسیم، منیزیم، منگنز و فسفر و سایر مواد مغزی موجود در این شربت می‌تواند باعث تقویت استحکام استخوان و و جلوگیری از بروز پوکی استخوان شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن این شربت قلب و عروق را از چربی و رسوبات پاک کرده و  خطر سکته‌های مغزی و قلبی را کاهش می‌دهدهمچنین استفاده از آن می‌تواند قند، فشار و چربی خون را کنترل کند.



او با اشاره به تاثیر استفاده از این شربت بر تقویت بینایی و درمان آب مروارید اظهار کرد: این نوشیدنی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در مقابل انواع بیماری‌ها، به خصوص سرطان‌هایی مثل سرطان پروستات محافظت می‌کند.

شربتی که آرامش را به شما بازمی‌گرداند/ با شربت ترخون سکته را از خود دور کنید

عظمایی مقدار مناسب مصرف این شربت را  لیوان در روز دانست و بیان کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع و خطرناک است؛ افراد مبتلا به تیروئید هم باید با مشورت پزشک از آن استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: برای تهیه شربت ترخون به نیم کیلوعسل، ۲ لیتر آب معدنی، ۷۰ گرم مرزه خشک، ۱۵۰ گرم ترخون خشک و کمی لیمو ترش تازه احتیاج دارید؛ کافی است گیاهان خشک ذکر شده را نیم کوب کرده و برای حدود ۳ تا ۴ ساعت داخل آب معدنی بگذارید؛ محلول به دست آمده را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید و هنگامی که حرارت متعادل شد عسل را به آن اضافه کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*