آخرین خبر :

بخشدار جلگه ماژان:  دهیاران ارتباط سازنده با شوراها و بخشداری را تقویت کنند

در محمدی با تاکید بر اینکه دهیاران باید ارتباط سازنده با شوراها و بخشداری را تقویت کنند، گفت: ساماندهی آثار تاریخی در بخش جلگه ماژان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «احمد در محمدی» امروز (۷ مرداد) در همایش بزرگ گردهمایی دهیاران و شوراهای بخش جلگه ماژان اظهار داشت: تا دهه فجر گاز رسانی به بخش ماژان و ۳۸ روستای این جلگه انجام می شود که  امیدواریم تا دهه فجر کلنگ گاز رسانی به روستای معدن قلعه زری هم زده شود.

بخشدار جلگه ماژان با بیان اینکه ساماندهی آثار تاریخی در بخش جلگه ماژان در دستور کار است، افزود: این بخش ظرفیت های خوبی در حوزه بوم گردی و آثار تاریخی، دارد، لذا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید ارتباط خود را با بخشداری بیشتر کنند.

درمحمدی با گلایه از اینکه بعضی از دهیاران مطالبات مردم را گزارش نداده و در جلسات شرکت نمی کنند، افزود: برای حل مشکلات روستاها دهیاران باید ارتباط سازنده با شوراها و بخشدار داشته باشند و این ارتباط را تقویت کنند.

بخشدار جلگه ماژان به توزیع ناعادلانه آرد اشاره و بیان کرد: در راستای توزیع آرد در جلگه ماژان شورا و دهیاری ها باید نظارت بیشتری داشته باشند، چراکه در  صورت مشاهده خلاف، برخورد قضایی خواهد شد.

درمحمدی با بیان اینکه در خصوص نگهداری تاسیسات عمومی و دولتی در روستاها گزارشاتی دریافت کرده ایم، گفت: گاها دهیار و شورا موضوعات را پاس کاری می کنند ولی اموال متعلق به همه  مردم بوده و همه باید از این اموال نگهداری کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دهیاران و شوراها در بخش جلگه ماژان در خصوص خسارات سیل همکاری خوبی نداشته اند، افزود: دهیاران باید ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از حریم روستاها جلوگیری کنند.

بخشدار جلگه ماژان با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ هزار جمعیت در بخش جلگه ماژان زندگی می کنند، گفت: ولی این بخش  از دو کشور اروپایی و یا حداقل از دو کشور  حاشیه خیلج فارس «به دلیل پراکندگی جمیت» بزرگتر است؛ لذا این پراکندگی جمیت سبب افزایش هزینه های دولت در راستای خدمت رسانی می شود و باید از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

درمحمدی  به کشتا فراوان گندم در بخش جلگه ماژان اشاره کرد و گفت: فروش گندم در منطقه باید تضمینی باشد و کشاورزان باید در این زمینه مساعدت و گندم را به دلالان نفروشند.

وی از دهیاران جلگه ماژان خواستار تعریف دو پروژه عام المنفعه در  این بخش شد و ادامه داد: کارآفرینی در روستا با وجود دامداری ها کار سختی نیست؛ لذا دهیاران باید مردم را تشویق به کار آفرینی در روستاها بکنند.

 بخشدار جلگه ماژان با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خوسف طی دو هفته جاری، گفت: سفرهای استاندار برکات خوبی دارد ولی شرط آن مطالبه گری است؛ که در اجرای قانونی خود باید درخواست ها صورت بگیرد.

درمحمدی وجود ۱۲۰ حلقه چاه کشاورزی در جلگه ماژان، معدن مس، معدن بنتونیت، معدن طلای شادان، زعفران، پسته و گندم را از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش جلگه ماژان برشمرد و گفت: مردم روستاهای بخش جلگه ماژان می توانند در این زمینه ها سرمایه گذاری و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*