در دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی مطرح شد : نظام آموزش و پرورش کشور نیازمند اصلاح و بازبینی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی و جمعی از فعالان رسانه ای استان با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی با مدیر مسئول این مجموعه به عنوان یکی از فرهنگیان فعال در عرصه خبر و رسانه دیدار کردند .
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی در این دیدار با بیان اینکه هم معلم و هم خبرنگار و فعال رسانه ای در زمینه تعلیم و تربیت مردم گام بر می دارند و فعالیت دارند، با تبریک فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت : رسانه هم به گونه ای کار آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت را بر عهده دارد .
سجاد رضایی با قدردانی از فعالیت های مجموعه رسانه ای امروز خراسان جنوبی در مناسبت های مختلف و همراهی با بسیج رسانه در مواقع مورد نیاز برای اطلاع رسانی افزود : از جمله این همراهی ها می توان به انعکاس اخبار کنگره ۲۰۰۰ شهید استان اشاره کرد . وی ادامه داد : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اعلام آمادگی برخی از مجموعه ها مانند سازمان بسیج حقوقدانان تلاش داریم جهت آشنایی بیشتر مردم به حق و حقوقشان در رسانه ها اطلاع رسانی داشته باشیم که در این زمینه هم از روزنامه امروز خراسان جنوبی بهره خواهیم گرفت .

نظام آموزش و پرورش کشور نیازمند اصلاح و بازبینی
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به حضور تعداد زیادی از فرهنگیان استان در حوزه خبر و رسانه استان از حوزه آموزش و پروش به عنوان یک حوزه بسیار تاثیرگذار یاد کرد که کمتر به آن توجه شده است. محمود حیدری با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش ما اشکالاتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است، افزود: حدود ۵ تا ۱۰ درصد دانش آموزان در سطح کشور در مدارس غیر انتفاعی و غیردولتی با رقم های نجومی شهریه ای تحصیل می کنند که بر اساس سیاست های آموزش و پرورش به این گروه بصورت ویژه پرداخته می شود و به ۹۰ تا ۹۵ درصد باقیمانده دانش آموزان بهای آنچنانی داده نمی شود و می توان گفت به گونه ای رها شده اند .

به روز نبودن آموزش ها و عدم کاربردی بودن
آنها دو ضعف بزرگ
وی از به روز نبودن آموزش ها در مجموعه آموزش و پرورش و عدم کاربردی بودن آنها به عنوان دو ضعف مهم در این حوزه یاد کرد و ادامه داد: در اکثر مواقع این آموزش ها جنبه عملیاتی ندارد و بیشتر تئوری است و دانش آموز بعد از ۱۲ سال تحصیل و یا دانشجو بعد از ۴ سال درس خواندن برای ورود به بازار کار حرفی برای گفتن ندارد.

عدم استفاده درست از فضای مجازی
تهدیدی برای دانش آموزان
وی از عدم استفاده درست از فضای مجازی به عنوان یک تهدید برای دانش آموزان یاد کرد که اخبار ناخوشایندی در این زمینه به گوش می رسد و باید برای مواجهه با آن طرح و برنامه داشت. مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر امتی که به حوزه آموزش و پرورش بها داده موفق عمل کرده است ، گفت : در گزینش معلمان هم باید سختگیری های بیشتری صورت گیرد و در واقع اگر آموزش و پرورش درست شود کل کشور هم درست خواهد شد .
وی با اشاره به تعطیلی و کاهش فعالیت خبرگزاری پانا در استان های کشور ادامه داد: خبرگزاری پانا خوب شروع کرد و نیروهای خوبی را هم وارد عرصه اطلاع رسانی کرد که متاسفانه ار سوی وزارتخانه حذف شد و این در حالی است که بیگانگان در عرصه تهاجم فرهنگی، رسانه های مختلفی در اختیار دارند .

بسیج رسانه یکی از فعال ترین تشکلات رسانه ای
در استان
وی در ادامه با اشار به فعالیت چندین هفته نامه در موسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی افزود : بسیج رسانه یکی از فعال ترین تشکلات رسانه ای در استان به شمار می رود .
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم چنین خواستار حمایت بسیج رسانه در صورت امکان از خبرنگارانی شد که به صورت دورکاری با رسانه ها همکاری دارند ولی برای تهیه لوازم مورد نیاز مانند رایانه و یا دوربین و بقیه تجهیزات با مشکل مواجهند .

متولیان فرهنگی از رسانه های مکتوب بویژه در مناطق مرزی حمایت کنند
محمود حیدری هم چنین از دستگاه های فرهنگی و حتی امنیتی استان خواست از رسانه های مکتوب بویژه رسانه هایی که در مناطق مرزی و محروم منتشر می شوند ، حمایت کنند تا بتوانند در شرایط دشوار اقتصادی که هر روز قیمت کاغذ افزایش می یابد به فعالیتشان ادامه دهند . در این دیدار به رسم یادبود لوح تقدیری از سوی سازمان بسیج رسانه استان به مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی اهدا شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*